Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Wed 27 May 2020, 10:39
All times are UTC + 2
 Forum index » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Попитай знаещия
Moderators: Penio
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 2 of 82 [1227 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, ..., 80, 81, 82 Next
Author Message
Han Solo
[Moderator]

Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3207
Location: София

PostPosted: Thu 23 Sep 2004, 19:33    Post subject:  

centara wrote:
Бъди по-конкретен. Имам цяла книга на тази тема(не само Виетнам има и за Близкя Изток, Пустинна Буря и Съюзна сила). Тактиките и въоръжението се променят през цялата война. Rolling Thunder ли те интересува повече или ? USAF или USN?
Най-общо казано USAF използват F-100 (в началото), F-105G въоръжени с AGM-45 Shrike и AGM-78 Standard.
USN използват A-4 и A-6 със същите ракети.
Основен противник им е С-75 Двина

Linebacker, там май става по-напечено, особено Linebacker 2, А коя е книгата за която говориш?

_________________
May the Force be with You
Back to top
View user's profile Send private message 
centara

Joined: 01 Jan 2004
Posts: 1039
Location: София

PostPosted: Thu 23 Sep 2004, 19:49    Post subject:  

Добре сега ще се разровя.
Ето книгата
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
Han Solo
[Moderator]

Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3207
Location: София

PostPosted: Thu 23 Sep 2004, 19:54    Post subject:  

10Х а има ли я тая книга онлайн Wink
_________________
May the Force be with You
Back to top
View user's profile Send private message 
centara

Joined: 01 Jan 2004
Posts: 1039
Location: София

PostPosted: Thu 23 Sep 2004, 19:56    Post subject:  

Нямам представа Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message 
centara

Joined: 01 Jan 2004
Posts: 1039
Location: София

PostPosted: Thu 23 Sep 2004, 21:40    Post subject:  

Ще се опитам да представя нещата максимално синтезирано и ще започна малко по-отдалеч.
Тактиката използвана при бомбардировките по време на Linebacker I и II е доста по-различна от тази по време на Rolling Thunder. Основната причина за това е появата в ареснала на USAF на КАБ - Walleye и системата LGB. Чрез тях сранвително малък брой самолети, са в състояние да унищожат всяка цел на територията на Северен Виетнам. Малкият брой на учестващите самолети, обаче увеличава тяхната относителна стойност за изпълнението на задачата. По време на Rolling Thunder броят на ударните самолети при рейд в Северен Виетнам е около 36 и евентуална загуба на 2-3 обикновено не е от съществено значение за успеха ва мисията. По време на Linebacker обаче, ударните самолети във формацията са 8-12 и евентуална загуба на 2-3 машини ще има много по-тежки последствия. Проблемът се усложнява още повече от факта, че само 1 самолет във формацията носи контейнер за целеуказване и ако бъде свален, цялата мисия се проваля. Поради тази причина USAF се опитват да осигурят най-добрата възможна защита на ударните самолети. По време на Rolling Thunder те летят в т.нар pod formation- много близо един до друг и ешелонирани по височина. По този начин самолетите се прикриват взаимно с контейнерите си за РЕБ и значително намаляват ефективността на ЗРК. Но тази форамция има също така съществени недостатъци- самолетите летят твърде близо един до друг и цялото внимание на пилотите е ангажирано в това да внимават да не се блъснат един в друг. Често северновиетнамските изтребители успяват да се промъкнат незабелязано в гръб и да ги атакуват, проваляйки по този цялата операция.
За Linebacker USAf избират друга тактика- самолети с диполни отражатели ще създадат "коридор" през който ще минат самолетите въоръжени с КАБ. Тази тактика обаче води до значително увеличаване броя на поддръжащите самолети. Докато по време на Rolling Thunder съотношението ударни самолети- поддържащи е 3:2 то по време на Linbacker то достига 1:4 и повече. Това налага по-добра координация и използване на повече самолети за дозареждане.
По време на Linebacker I и II самолетите за SEAD използват следната тактика. Основен елемент е двойката, състояща се от един F-105G въоръжен с антирадарни ракети и един F-4E, въоръжен с касетъчни бомби. Тези двойки са наречени Hunter and Killer team- търсещ и унищожаващ. Тази тактика повишава ефективността на операциите по няколко начина. При взривяването на антирадарната ракета се запалва димка, която показва местоположението на ЗРК и пусковите установки могат да бъдат атакувани с касетъчни бомби. В случай, че радарът бъде изключен преди попадението на антирадарната УР, но е работил достатъчно дълго, за да бъде определено местоположението му F-105G може да предаде координатите му на F-4E, който ще извърши атаката. Освен това този състав на двойките им позволява, да атакуват не само ЗРК, но и зенитни батареи и други цели в зависимост от ситуацията. F-4E освен касетъчни бомби, носят и ракети "въздух-въздух" и ако двойката бъде нападната от МиГове могат да се освободят от касетачните бомби и да прикрият уязвимия F-105G. Виетнамците бързо усещат ефективността и взимат ответни мерки като подобряване на камуфлажа на ЗРК и честата смяна на позициите им.
По време на Linebacker II тази тактика не претърпява особена промяна. Но по време първите 3 дни, се оказва, че доста B-52 са свалени от ЗРК. Оказва се че виетнамците насочват ракетите "земя-въздух" чрез изменен радар за насочване на зенитни оръдия. Системите на Дивите Невестулки са усъвършенствани и загубите рязко спадат.
Ами в общи линни това е. Дано ти е от полза.
Back to top
View user's profile Send private message 
Иван
[Moderator]


Joined: 27 Jun 2004
Posts: 1930
Location: София

PostPosted: Thu 23 Sep 2004, 22:14    Post subject:  

Dragunov, това имам по твоята молба. Съжалявам, че не са особено качествени. Дано ти свършат работа!

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
reaper


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 1802
Location: Sofia

PostPosted: Thu 23 Sep 2004, 22:41    Post subject:  

Аиде и малко профили от мене.
Click to see if image is larger
B-17F-27-BO 'Wulf Hound' (41-24585) от 360BS, 303BG 'Hell's Angels'. Повреден по време на бомбардировъчен полет на 12 декември 1942 г. Кацнал принудително на територията на Холандия. След залавянето му от германците, самолетът е ремонтиран и след два дни (получавайки маркировката DL+XC ) е изпратен в изпитателния център в Рехлин, където е изпитван и по-късно "посещава" изтребителните части на Луфтвафе в Германия и Франция за да имат възможност пилотите да се запознаят със предимствата и слабостите на "летящата крепост". Самолетът е върнат в Рехлин през юли 1943 г. след което е прехвърлен в KG200 през септември, където получава маркировката A3+AE.

Един интересен сайт за пленени през Втората Световна война самолети:
http://capturedplanes.tripod.com/

_________________
These are unsophisticated men. They only respond to fear and the draw of lucre.We elicit this by using iconographic symbols and psychological intimidation.
The way we look together presents a uniform image of strength and organization.Don't say anything. Look mean. No smiling.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
reaper


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 1802
Location: Sofia

PostPosted: Thu 23 Sep 2004, 22:52    Post subject:  

Всъщност като се загледах за KG200 има отделна тема във раздела Embarassed Embarassed Embarassed
Модератора ако иска да премести последните постинги.

_________________
These are unsophisticated men. They only respond to fear and the draw of lucre.We elicit this by using iconographic symbols and psychological intimidation.
The way we look together presents a uniform image of strength and organization.Don't say anything. Look mean. No smiling.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
Han Solo
[Moderator]

Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3207
Location: София

PostPosted: Fri 24 Sep 2004, 14:04    Post subject:  

centara, много мерси, за инфото за Linebacker I и II , имам да те черпя една малка ракия , ама няколко пъти Laughing
_________________
May the Force be with You
Back to top
View user's profile Send private message 
centara

Joined: 01 Jan 2004
Posts: 1039
Location: София

PostPosted: Fri 24 Sep 2004, 18:35    Post subject:  

Моля, за мен беше удоволствие. Ако имаш още някакви въпроси(не само за SEAD, но и за въздушната война над Виетнам), питай. На мен ми е приятно да се ровичкам и само си търся повод. А колкото до ракията, една бира ще свърши по-добра работа. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message 
Han Solo
[Moderator]

Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3207
Location: София

PostPosted: Fri 24 Sep 2004, 20:26    Post subject:  

centara wrote:
Моля, за мен беше удоволствие. Ако имаш още някакви въпроси(не само за SEAD, но и за въздушната война над Виетнам), питай. На мен ми е приятно да се ровичкам и само си търся повод. А колкото до ракията, една бира ще свърши по-добра работа. Very Happy
Добре ще донеса няколко двулитрови бири следващия път Very Happy , а какво ти е мнението за статията на Илин на airwar.ru за F-4 във Виетнам
_________________
May the Force be with You
Back to top
View user's profile Send private message 
Fox Mulder


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3301
Location: София/Димитровград

PostPosted: Fri 24 Sep 2004, 21:57    Post subject:  

Абе не мислите ли, че да се говори за Виетнам и F-4 тук е нелогично след като във военната авиация си има теми и за двете?
_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
Han Solo
[Moderator]

Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3207
Location: София

PostPosted: Fri 24 Sep 2004, 22:45    Post subject:  

Fox Mulder wrote:
Абе не мислите ли, че да се говори за Виетнам и F-4 тук е нелогично след като във военната авиация си има теми и за двете?
Мен ме интересуваше един друг аспект- SEAD мисиите по време на виетнамската война и дали и как Ф 4 е участвал в тях, имайки предвид че в момента Сащ извеждат от въоръжение F-4G Advanced Wild Weasel и го заменят с F-16 CJ/DJ ми беше интересно как му е започнала кариерата като анти пво самолет
_________________
May the Force be with You
Back to top
View user's profile Send private message 
борден


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 2881
Location: София

PostPosted: Sun 26 Sep 2004, 21:57    Post subject:  

Han Solo wrote:
...в момента Сащ извеждат от въоръжение F-4G Advanced Wild Weasel и го заменят с F-16 CJ/DJ...

Това май стана преди няколко години.
И действително - не смятате ли, че е по-добре това да се дискутира във Военна авиация? Темата не е толкова ретро...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
С.Николов

Joined: 01 Jan 2004
Posts: 383
Location: ВАРНА жкВладиславВарненчик

PostPosted: Sun 26 Sep 2004, 22:00    Post subject:  

Мда не е много за тука
Моля звездия боец да отвори тема с това питане
в раздел Военна авиация Wink

_________________
Спокойна камарадс шип слоули тонет уотър будет фор евритингс фирщейнзе

http://www.paintballvimpel.com/

Да пишеш на Български с латински букви
е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно !
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 2 of 82 [1227 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, ..., 80, 81, 82 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0851s ][ Queries: 12 (0.0111s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker