Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
С интерес сред подрастващите премина кaмпанията Бъди войник в Гоце Делчев · 107 години от първия боен полет: Командването на ВВС отдаде почит на загиналите авиатори · ВА Георги С. Раковски набира средства за изграждане на храм паметник Свети Георги Победоносец (ВИДЕО) · Почетен знак: Министърът на отбраната награди Игнат Канев · Благотворителна фотоизложба за децата на загинали военнослужещи от ВВС · За празника на бойната авиация среща между командването на ВВС и ветерани ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 16 Окт 2019, 13:40
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Попитай знаещия
Модератори: Penio
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 82 [1227 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, ..., 80, 81, 82 Следваща
Автор Съобщение
Han Solo
[Moderator]

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3207
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 23 Сеп 2004, 19:33    Заглавие:  

centara написа:
Бъди по-конкретен. Имам цяла книга на тази тема(не само Виетнам има и за Близкя Изток, Пустинна Буря и Съюзна сила). Тактиките и въоръжението се променят през цялата война. Rolling Thunder ли те интересува повече или ? USAF или USN?
Най-общо казано USAF използват F-100 (в началото), F-105G въоръжени с AGM-45 Shrike и AGM-78 Standard.
USN използват A-4 и A-6 със същите ракети.
Основен противник им е С-75 Двина

Linebacker, там май става по-напечено, особено Linebacker 2, А коя е книгата за която говориш?

_________________
May the Force be with You
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
centara

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1039
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 23 Сеп 2004, 19:49    Заглавие:  

Добре сега ще се разровя.
Ето книгата
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Han Solo
[Moderator]

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3207
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 23 Сеп 2004, 19:54    Заглавие:  

10Х а има ли я тая книга онлайн Wink
_________________
May the Force be with You
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
centara

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1039
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 23 Сеп 2004, 19:56    Заглавие:  

Нямам представа Rolling Eyes
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
centara

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1039
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 23 Сеп 2004, 21:40    Заглавие:  

Ще се опитам да представя нещата максимално синтезирано и ще започна малко по-отдалеч.
Тактиката използвана при бомбардировките по време на Linebacker I и II е доста по-различна от тази по време на Rolling Thunder. Основната причина за това е появата в ареснала на USAF на КАБ - Walleye и системата LGB. Чрез тях сранвително малък брой самолети, са в състояние да унищожат всяка цел на територията на Северен Виетнам. Малкият брой на учестващите самолети, обаче увеличава тяхната относителна стойност за изпълнението на задачата. По време на Rolling Thunder броят на ударните самолети при рейд в Северен Виетнам е около 36 и евентуална загуба на 2-3 обикновено не е от съществено значение за успеха ва мисията. По време на Linebacker обаче, ударните самолети във формацията са 8-12 и евентуална загуба на 2-3 машини ще има много по-тежки последствия. Проблемът се усложнява още повече от факта, че само 1 самолет във формацията носи контейнер за целеуказване и ако бъде свален, цялата мисия се проваля. Поради тази причина USAF се опитват да осигурят най-добрата възможна защита на ударните самолети. По време на Rolling Thunder те летят в т.нар pod formation- много близо един до друг и ешелонирани по височина. По този начин самолетите се прикриват взаимно с контейнерите си за РЕБ и значително намаляват ефективността на ЗРК. Но тази форамция има също така съществени недостатъци- самолетите летят твърде близо един до друг и цялото внимание на пилотите е ангажирано в това да внимават да не се блъснат един в друг. Често северновиетнамските изтребители успяват да се промъкнат незабелязано в гръб и да ги атакуват, проваляйки по този цялата операция.
За Linebacker USAf избират друга тактика- самолети с диполни отражатели ще създадат "коридор" през който ще минат самолетите въоръжени с КАБ. Тази тактика обаче води до значително увеличаване броя на поддръжащите самолети. Докато по време на Rolling Thunder съотношението ударни самолети- поддържащи е 3:2 то по време на Linbacker то достига 1:4 и повече. Това налага по-добра координация и използване на повече самолети за дозареждане.
По време на Linebacker I и II самолетите за SEAD използват следната тактика. Основен елемент е двойката, състояща се от един F-105G въоръжен с антирадарни ракети и един F-4E, въоръжен с касетъчни бомби. Тези двойки са наречени Hunter and Killer team- търсещ и унищожаващ. Тази тактика повишава ефективността на операциите по няколко начина. При взривяването на антирадарната ракета се запалва димка, която показва местоположението на ЗРК и пусковите установки могат да бъдат атакувани с касетъчни бомби. В случай, че радарът бъде изключен преди попадението на антирадарната УР, но е работил достатъчно дълго, за да бъде определено местоположението му F-105G може да предаде координатите му на F-4E, който ще извърши атаката. Освен това този състав на двойките им позволява, да атакуват не само ЗРК, но и зенитни батареи и други цели в зависимост от ситуацията. F-4E освен касетъчни бомби, носят и ракети "въздух-въздух" и ако двойката бъде нападната от МиГове могат да се освободят от касетачните бомби и да прикрият уязвимия F-105G. Виетнамците бързо усещат ефективността и взимат ответни мерки като подобряване на камуфлажа на ЗРК и честата смяна на позициите им.
По време на Linebacker II тази тактика не претърпява особена промяна. Но по време първите 3 дни, се оказва, че доста B-52 са свалени от ЗРК. Оказва се че виетнамците насочват ракетите "земя-въздух" чрез изменен радар за насочване на зенитни оръдия. Системите на Дивите Невестулки са усъвършенствани и загубите рязко спадат.
Ами в общи линни това е. Дано ти е от полза.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 23 Сеп 2004, 22:14    Заглавие:  

Dragunov, това имам по твоята молба. Съжалявам, че не са особено качествени. Дано ти свършат работа!

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
reaper


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 1802
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Чет 23 Сеп 2004, 22:41    Заглавие:  

Аиде и малко профили от мене.
Click to see if image is larger
B-17F-27-BO 'Wulf Hound' (41-24585) от 360BS, 303BG 'Hell's Angels'. Повреден по време на бомбардировъчен полет на 12 декември 1942 г. Кацнал принудително на територията на Холандия. След залавянето му от германците, самолетът е ремонтиран и след два дни (получавайки маркировката DL+XC ) е изпратен в изпитателния център в Рехлин, където е изпитван и по-късно "посещава" изтребителните части на Луфтвафе в Германия и Франция за да имат възможност пилотите да се запознаят със предимствата и слабостите на "летящата крепост". Самолетът е върнат в Рехлин през юли 1943 г. след което е прехвърлен в KG200 през септември, където получава маркировката A3+AE.

Един интересен сайт за пленени през Втората Световна война самолети:
http://capturedplanes.tripod.com/

_________________
These are unsophisticated men. They only respond to fear and the draw of lucre.We elicit this by using iconographic symbols and psychological intimidation.
The way we look together presents a uniform image of strength and organization.Don't say anything. Look mean. No smiling.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
reaper


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 1802
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Чет 23 Сеп 2004, 22:52    Заглавие:  

Всъщност като се загледах за KG200 има отделна тема във раздела Embarassed Embarassed Embarassed
Модератора ако иска да премести последните постинги.

_________________
These are unsophisticated men. They only respond to fear and the draw of lucre.We elicit this by using iconographic symbols and psychological intimidation.
The way we look together presents a uniform image of strength and organization.Don't say anything. Look mean. No smiling.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Han Solo
[Moderator]

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3207
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 24 Сеп 2004, 14:04    Заглавие:  

centara, много мерси, за инфото за Linebacker I и II , имам да те черпя една малка ракия , ама няколко пъти Laughing
_________________
May the Force be with You
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
centara

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1039
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 24 Сеп 2004, 18:35    Заглавие:  

Моля, за мен беше удоволствие. Ако имаш още някакви въпроси(не само за SEAD, но и за въздушната война над Виетнам), питай. На мен ми е приятно да се ровичкам и само си търся повод. А колкото до ракията, една бира ще свърши по-добра работа. Very Happy
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Han Solo
[Moderator]

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3207
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 24 Сеп 2004, 20:26    Заглавие:  

centara написа:
Моля, за мен беше удоволствие. Ако имаш още някакви въпроси(не само за SEAD, но и за въздушната война над Виетнам), питай. На мен ми е приятно да се ровичкам и само си търся повод. А колкото до ракията, една бира ще свърши по-добра работа. Very Happy
Добре ще донеса няколко двулитрови бири следващия път Very Happy , а какво ти е мнението за статията на Илин на airwar.ru за F-4 във Виетнам
_________________
May the Force be with You
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Пет 24 Сеп 2004, 21:57    Заглавие:  

Абе не мислите ли, че да се говори за Виетнам и F-4 тук е нелогично след като във военната авиация си има теми и за двете?
_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Han Solo
[Moderator]

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3207
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 24 Сеп 2004, 22:45    Заглавие:  

Fox Mulder написа:
Абе не мислите ли, че да се говори за Виетнам и F-4 тук е нелогично след като във военната авиация си има теми и за двете?
Мен ме интересуваше един друг аспект- SEAD мисиите по време на виетнамската война и дали и как Ф 4 е участвал в тях, имайки предвид че в момента Сащ извеждат от въоръжение F-4G Advanced Wild Weasel и го заменят с F-16 CJ/DJ ми беше интересно как му е започнала кариерата като анти пво самолет
_________________
May the Force be with You
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 26 Сеп 2004, 21:57    Заглавие:  

Han Solo написа:
...в момента Сащ извеждат от въоръжение F-4G Advanced Wild Weasel и го заменят с F-16 CJ/DJ...

Това май стана преди няколко години.
И действително - не смятате ли, че е по-добре това да се дискутира във Военна авиация? Темата не е толкова ретро...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
С.Николов

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 383
Местожителство: ВАРНА жкВладиславВарненчик

МнениеПуснато на: Нед 26 Сеп 2004, 22:00    Заглавие:  

Мда не е много за тука
Моля звездия боец да отвори тема с това питане
в раздел Военна авиация Wink

_________________
Спокойна камарадс шип слоули тонет уотър будет фор евритингс фирщейнзе

http://www.paintballvimpel.com/

Да пишеш на Български с латински букви
е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно !
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 82 [1227 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, ..., 80, 81, 82 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0787s ][ Queries: 12 (0.0097s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker