Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
"Циклон-4": В Украйна тестваха двигателя за новата си ракета · Габон получи китайски бронетранспортьори VN1 · Американски военни управляват танкове Т-80У и БМП-3 в Южна Корея · Кралицата на Великобритания се оплаква, че хеликоптерът на Тръмп съсипал ливадата й · Голямокалибреният снайпер Chey Tac Intervention · Пет жертви при сблъсъка между хеликоптер и самолет над Майорка ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Нед 25 Авг 2019, 19:46
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Космонавтика
Китайската Космонавтика
Модератори: Елемаг
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 14 [197 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 12, 13, 14 Следваща
Автор Съобщение
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Вто 07 Сеп 2004, 02:26    Заглавие:  Китайската Космонавтика  

Тема, която нещо се губи в дискусиите тук, въпреки, че е крайно интересна.
За загрявка ето един линк посветен на темата:
http://www.sinodefence.com/space/default.asp

И малко снимки от горния сайт:
Click to see if image is larger
Първият китайски космонавт по време на полета.

Click to see if image is larger
Ракета носител CZ-2F

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Albireo

Регистриран на: 06 Авг 2004
Мнения: 36
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 07 Сеп 2004, 02:30    Заглавие:  

BTW сайтът е най-добрата база данни за Китайско оръжие, Китайската армия и пр.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Вто 07 Сеп 2004, 02:39    Заглавие:  

Albireo написа:
BTW сайтът е най-добрата база данни за Китайско оръжие, Китайската армия и пр.


Има хубави снимки. Данните основно са недостоверни.

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Albireo

Регистриран на: 06 Авг 2004
Мнения: 36
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 07 Сеп 2004, 02:43    Заглавие:  

Fox Mulder написа:
Има хубави снимки. Данните основно са недостоверни.


Хм... Rolling Eyes дай тогава /ако имаш желание, идея и възможност Wink / някой друг линк за Китай
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Орион

Регистриран на: 15 Мар 2004
Мнения: 905

МнениеПуснато на: Вто 07 Сеп 2004, 16:51    Заглавие:  

Китай не е събуждащ се дракон. Много добър анализ / от форумите на www.newmars.com /:
===========================================
Behind the mask

Mar 18th 2004
From The Economist print edition

http://www.economist.com/images/20040320/1204SU8.jpg

Hailed as the business opportunity of the century, China is bound to disappoint. Sameena Ahmad (interviewed here) examines the mismatch between excitable perception and sober reality

THE whole world's gaze is fixed on China—not just because the country is vast and growing rapidly, but because it profoundly affects the fortunes of companies everywhere. Around the globe, shelves are stacked with the low-cost goods churned out by “the world's workshop”. Chinese-based manufacturers suck in imports and dictate global prices of everything from steel to microchips. For foreign companies, a huge market beckons as China liberalises its relations with the rest of the world, having acceded to the World Trade Organisation in 2001.

China's progress since it first opened to foreign investment and reform in 1978 has been dazzling. Over the past 25 years, its real gross domestic product has expanded at an average of 9% a year. Growth in foreign trade has averaged 15% annually since 1978; China's trade surplus with America is now twice the size of Japan's. And every week, more than $1 billion of foreign direct investment flows into the country. All this testifies to the global integration of China's economy, now the sixth-largest in the world with a GDP of $1.4 trillion.

This rapid growth has ensured political stability. Whereas socialist regimes around the world have crumbled, China's Communist Party survived the 1989 Tiananmen Square uprising, the 1997 Asian crisis and last year's SARS virus without making concessions to democracy. The present leadership is well-educated, capable and pragmatic.

Internationally, China has become respectable, more a partner than a threat. The continuing debate about the “undervalued” yuan says more about partisan American politics than about Chinese mercantilism. Domestically, the government is well aware that its political acceptance derives solely from rapid economic growth, and will do whatever is necessary to meet its internal benchmark, an annual rise of 7%. China's leaders still call themselves communists, but they have become capitalists in practice. If they have a guiding philosophy, it owes nothing to Mao or Marx, but is best summed up by Deng Xiaoping's famous dictum: “It doesn't matter whether the cat is black or white, as long as it catches the mouse.”

The combination of growth, stability and potential has set off a tidal wave of foreign enthusiasm for China. Businessmen return from pilgrimages to Shanghai and Beijing convinced that this is China's century. Robert Bestani, head of the private-sector arm of the Asian Development Bank, calls the phenomenon “future shock”—change so rapid that it seems like a vision of the future. Dietmar Nissen, East Asia president of BASF, a huge chemical company, says that “the speed and scale of growth in China over the past 12 years is a miracle. It is a miracle that China is developing in such an orderly fashion.” Messianic terms are de rigueur when discussing the country's 1.3 billion consumers, its vast pool of low-cost workers and its need for every imaginable product and service. Goldman Sachs, an investment bank, predicts that by 2040 China will overtake America as the world's biggest economy.

This survey will cut through some of the hyperbole currently enveloping China. Progress there is as real as it is dramatic, but the country is still in transition from one political and economic system to another. The constraints imposed by the communist leaders (not least on themselves) have produced “a darker reality” behind the impressive statistics and soaring skylines, in the words of Orville Schell, a professor at Berkeley who knows the country well.

http://www.economist.com/images/20040320/CSU946.gif

Look on the dark side
China needs 12m-15m new jobs every year just to keep pace with its population growth. It has to provide opportunities for the 800m people living in rural areas who have been left behind by the current boom, and a third of whom are under- or unemployed. It also has to deal with the 100m-150m migrant workers in the cities who have no job security, no long-term housing and no health care. And it needs a functioning pension system. No wonder the government is concerned, above all, with growth and job creation.

Currently there are worries that the economy is overheating. Bubbles are beginning to form in property, steel and cars, and power generation is running up against capacity constraints. China's real problem, however, is not inflation but overinvestment. In its quest for growth, the government has directed its state-owned banks to open the taps. Easy credit is producing massive overcapacity, leading to deflation, more bad debts and fewer new jobs. Already, nine-tenths of manufactured goods are in oversupply, yet investment in fixed assets last year grew by 30% and contributed 47% of GDP. Three-quarters of China's growth comes from capital accumulation, according to Paul Heytens and Harm Zebregs of the IMF, yet total factor productivity—a measure of overall economic efficiency—rose by only 2% a year in 1995-99.

http://www.economist.com/images/20040320/CSU461.gif

Even for a developing economy, China's level of investment is unusually high. South Korea in its period of rapid growth in the 1970s and 80s had investment levels closer to 25% of GDP. But the biggest concern is that China's growth is staggeringly wasteful. Whereas in the 1980s and 90s it took $2-3 of new investment to produce $1 of additional growth, now it needs more than $4. Even India, often compared unfavourably with China, is now more efficient on that measure (see chart 1).

Only a very high domestic savings rate—around 40% of household income—and the uncontrolled exploitation of its natural resources make it possible for China to waste capital on this scale. But neither is sustainable. With little social welfare on offer from the state, the Chinese need to save to provide for themselves. And environmental degradation and noxious pollution are storing up costs for the future. All this means that China's growth will have to slow markedly unless its government wants to drown in debt—maybe not this year or next, but soon.

That is yet another risk for businesses already facing a host of challenges. China's developing capitalism is not solidly based on law, respect for property rights and free markets. It is unbalanced and potentially unstable. Multinational companies operating in China have often failed to produce an adequate return on their investment, or indeed a profit of any sort. That is partly their own fault, because they overestimated the market and underestimated the competition. With experience, more are getting it right. However, the business climate in China remains capricious and often corrupt.

Chinese firms contribute to that climate. State-owned enterprises are much more concerned to maintain patronage and employment than to generate profits, and even the best are not globally competitive. China's fledgling private businesses, by contrast, have shown astounding growth and produced the country's first crop of wealthy entrepreneurs. But they are still too small to offer an effective counterweight to the state sector.

It is in the financial sector that China's brand of “not wholly black, not fully white” capitalism works least well. The banks do not allocate capital rationally, and they are vulnerable to external shocks. Yet the potentially huge cost of reforming them will constrain the government's ability to finance economic growth. That will have implications for China's political stability, and for its attractiveness as a place in which to do business.
===============================================
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 07 Сеп 2004, 17:11    Заглавие:  

Albireo написа:
Fox Mulder написа:
Има хубави снимки. Данните основно са недостоверни.


Хм... Rolling Eyes дай тогава /ако имаш желание, идея и възможност Wink / някой друг линк за Китай


Cool Cool Cool
http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Launchpad/1921/

http://www.spacechina.com/englishpage.htm

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 05 Ное 2004, 21:35    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Интересни изображения за китайските космически проекти:
Разрез на орбиталния кораб Shenzhou
Click to see if image is larger
Скачване на Shenzhou с орбитален модул от друг кораб от същия тип
Click to see if image is larger
Как става излизането в открития Космос от Shenzhou
Click to see if image is larger
Проект за китайска космическа станция първо поколение
Click to see if image is larger
Скачване на Shenzhou с китайска космическа станция

Click to see if image is larger

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 08 Ное 2004, 16:35    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Сейчас в Китае идет подготовка ко второму пилотируемому космическому полету, который запланирован на сентябрь 2005 года. Программа этого полета будет существенно отличаться от предыдущего.
Напомним, что 15 октября 2003 г. в Китае был осуществлен первый пилотируемый космический полет: первый китайский тайконавт Янг Ливей на корабле Shenzhou 5 сделал 14 витков вокруг Земли и успешно приземлился через 21 час после старта. Сейчас в Китае идет подготовка ко второму пилотируемому космическому полету, который запланирован на сентябрь 2005 года. Программа этого полета будет существенно отличаться от предыдущего. В корабле Shenzhou 6 полетят два тайконавта. Они проведут на орбите 5 дней. Во время своего полета они должны будут перейти из капсулы для экипажа в орбитальный модуль, выполнить там несколько экспериментов и вернуться обратно в капсулу перед спуском на землю.
Янг Ливей во время полета не покидал своего кресла и, соответственно, все время находился в скафандре, вес которого, как сообщается, составлял 10 кг. Следующим же тайконавтам придется вести более подвижный "образ жизни". Поэтому для них готовятся новые скафандры, которые должны быть легче "стационарного" варианта. Кроме того, эти скафандры должны быть "съемными", ведь тайконавтам после выхода Shenzhou 6 на орбиту нужно будет их снять прежде чем переходить в другой отсек. Поэтому скафандр должен быть таким, чтобы человек мог его снять и надеть если уж и не совсем самостоятельно, то при наличии только одного помощника.
Как сообщается, разработка скафандра для первого китайского тайконавта обошлась почти в 100 млн юаней (около 12 млн дол.). Сколько будет стоить новый скафандр для корабля Shenzhou 6 пока не сообщается.
Кстати, кроме новых скафандров, экипаж Shenzhou 6 возьмет с собой 50 разных видов еды и космический туалет.
http://novosti.online.ru

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 08 Ное 2004, 16:36    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Сейчас в Китае идет подготовка ко второму пилотируемому космическому полету, который запланирован на сентябрь 2005 года. Программа этого полета будет существенно отличаться от предыдущего.
Напомним, что 15 октября 2003 г. в Китае был осуществлен первый пилотируемый космический полет: первый китайский тайконавт Янг Ливей на корабле Shenzhou 5 сделал 14 витков вокруг Земли и успешно приземлился через 21 час после старта. Сейчас в Китае идет подготовка ко второму пилотируемому космическому полету, который запланирован на сентябрь 2005 года. Программа этого полета будет существенно отличаться от предыдущего. В корабле Shenzhou 6 полетят два тайконавта. Они проведут на орбите 5 дней. Во время своего полета они должны будут перейти из капсулы для экипажа в орбитальный модуль, выполнить там несколько экспериментов и вернуться обратно в капсулу перед спуском на землю.
Янг Ливей во время полета не покидал своего кресла и, соответственно, все время находился в скафандре, вес которого, как сообщается, составлял 10 кг. Следующим же тайконавтам придется вести более подвижный "образ жизни". Поэтому для них готовятся новые скафандры, которые должны быть легче "стационарного" варианта. Кроме того, эти скафандры должны быть "съемными", ведь тайконавтам после выхода Shenzhou 6 на орбиту нужно будет их снять прежде чем переходить в другой отсек. Поэтому скафандр должен быть таким, чтобы человек мог его снять и надеть если уж и не совсем самостоятельно, то при наличии только одного помощника.
Как сообщается, разработка скафандра для первого китайского тайконавта обошлась почти в 100 млн юаней (около 12 млн дол.). Сколько будет стоить новый скафандр для корабля Shenzhou 6 пока не сообщается.
Кстати, кроме новых скафандров, экипаж Shenzhou 6 возьмет с собой 50 разных видов еды и космический туалет.
http://novosti.online.ru

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 16 Ное 2004, 20:47    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Китай планирует до 2020 года запустить в космос более 100 спутников. Об этом во вторник сообщило местное телевидение со ссылкой на представителей правительства.
Спутниковая сеть должна покрыть всю территорию Китая и будет предназначена для мониторинга водных, лесных и сельскохозяйственных ресурсов, а также строительства городов.
С каких космодромов будут запускаться спутники, не сообщается.
http://www.gazeta.ru

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 16 Мар 2005, 09:34    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Как сообщило китайское информационное агентство Синьхуа, расширение работ по освоению космического пространства заставит Китай вскоре завершить строительство четвертого космодрома. Новая стартовая площадка разместится на острове в южной провинции Хунань. Эксперты не исключают, что с этого космодрома в будущем будут стартовать пилотируемые корабли.

- А.Ж.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 08 Май 2005, 18:51    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Chinese Manned Space Program: The Future

China has a three-phase manned space plan that was defined in early days of the Project 921. The three phases are, to develop a manned transportation system and finally put a man in space (by 2002 as originally planned), to establish a man-tender 8-ton class mini space station (the Space Laboratory, by 2007 as originally planned), and to complete a permanent manned space station (after 2010 as originally planned). Shenzhou 5 marks successful completion of the phase one.
Shenzhou 6
Just days after the Shenzhou 5 flight, China announced that the Shenzhou 6 mission would take place in 2005 with more taikonauts onboard and will fly more days. As all previous unmanned and manned Shenzhou spacecraft keep a launch interval of about one year, the two-year gap looks unusual. A possible reason is that priority of the manned program has been lowered after the historic Shenzhou 5 flight that has fulfilled most of short-term objectives. It matches recent talks by some space officials and scientists who implied a slower-as-expected post Shenzhou 6 schedule. Nevertheless, the Shenzhou 6 spacecraft will be almost identical to the Shenzhou 5. Latest reports indicate that it will carry two taikonauts and will fly five days. The crew will take off spacesuit and will enter the orbital module to conduct scientific experiments. They will also use facilities inside the orbital module, for example toilet, for the first time. The launch date is scheduled in September or October 2005. Similar to the Shenzhou 5 mission, crewmembers will be decided days before the launch. Reports indicate that manufacture and testing of the spacecraft and training of taikonauts are very smooth. Assembly of modules started in early 2005. They will be stacked in summer for final testing.
EVA, Rendezvous and Docking Missions

Click to see if image is larger
China has denied EVA, rendezvous and docking activities on Shenzhou 6. But we are sure that all of these are already in the plan, though without an official schedule. There are reports saying that Chinese already developed the EVA spacesuit, most likely a Russia design too, as the case of intra-vehicular Shenzhou spacesuit. There are also reports on the docking system. An early 2004 report says that a Shanghai based space institute has successfully developed the docking mechanism and claims that China is only the second country to master such a technology. It confirmed that China has selected the APAS-89 design, which is consistent with an earlier revealed Space Laboratory photo (see below). China officials imply that EVA will be performed as early as in the Shenzhou 7 mission, likely be launched in 2007. Rendezvous and docking missions will be followed by. Also, Chinese space officials have been talked about a unique docking test approach that requires only one spacecraft to dock with an existing in-orbit orbital module left by the previous mission. So, it is reasonable to expect Shenzhou 7, as earliest, to carry a docking adapter on its orbital module and the first docking test by Shenzhou 8 within 6 months, probably later 2007 or 2008.

Space Laboratory


Click to see if image is larger
China has unveiled computer animations and mockup photos of the planned Space Laboratory, a man-tender mini space station, but without any details and development status. The animation and the photo show that the spacecraft has two sections, a small diameter cylinder with a pair of solar panels that seems to be the propulsion/service segment based on the Shenzhou propulsion module, and a large diameter cylinder likely an enlarged Shenzhou orbital module. The laboratory has a single docking port on its top. Its size and mass are still unknown but above disclosed information are consistent with the early plan to launch an 8-ton class mini station by the CZ-2F rocket. Neither launch schedule nor numbers of laboratories to be launched have been announced. It is believed that the first launch will be before 2010 and very limited numbers of it will be launched. It is only a transitional spacecraft to accumulate experiences for the future space station.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 12 Сеп 2005, 13:32    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Китайское информационное агентство Синьхуа немного "уточнило" сроки полета пилотируемого корабля Shen Zhou-6. В распространенном сегодня сообщении говорится, что старт состоится после окончания октябрьских праздников (1-7 октября).
Хочу напомнить читателям, что некоторые подробности подготовки к этому полету на ленте новостей сообщалось еще 18 июля с.г.. Тогда в качестве даты старта было названо 11 октября. Согласно имеющейся неофициальной информации пока она остается в силе.
Тот же источник утверждает, что основным экипажем корабля пока числятся Чжай Чжиган (Zhai Zhigang) и Не Хайшэн (Nie Haisheng).

- А.Ж.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
SpaceDreamer

Регистриран на: 17 Май 2005
Мнения: 807

МнениеПуснато на: Пон 10 Окт 2005, 10:46    Заглавие:  

http://www.actualno.com/news_26267.html

Цитат:
Китай ще извърши в сряда втория си пилотиран космически полет, съобщи днес пред Франс прес представител на космическия център в Цзюцюан.

"Изстрелването ще се състои на 12 октомври в 09.00 часа местно време /01.00 часа по Гринуич/, заявил по телефона източникът, пожелал анонимност.

Космическият кораб Шънчжоу Vт с двама космонавти на борда ще бъде изстрелян с ракета "Дълъг поход 2 Ф" и ще изпълни петдневна мисия в космоса.

Първият китайски пилотиран космически полет се състоя преди две години, на 15 октомври 2003 г., с един космонавт на борда на Шънчжоу V.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Гост
Гост


МнениеПуснато на: Сря 12 Окт 2005, 08:06    Заглавие:  

Молодцы Китайцы!
Они уже на орбите... Smile
Върнете се в началото
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 14 [197 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 12, 13, 14 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Космонавтика
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0810s ][ Queries: 13 (0.0053s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker