Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
АМЕРИКАНСКИЯТ БОМБАРДИРОВАЧ B1 Lancer ДЕМОНСТРИРА МОЩ ВИДЕО · ДАМИ КАНЯТ : СЪБОТА, СЪБОТА ВЕЧЕР... · Сърбин подал фалшив сигнал за бомба в самолет, за да излезе със стюардеса · Танк стреля по джип Hummer, ето какво се случи (ВИДЕО) · Иран промени курса на втори алжирски танкер · НАПРЕЖЕНИЕ: Виетнам обвини Китай в нарушаване на морската граница ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Sun 21 Jul 2019, 04:10
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
Bell-206 и Bell-430 в България
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 1 of 16 [236 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, ..., 14, 15, 16 Next
Author Message
Fox Mulder


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3301
Location: София/Димитровград

PostPosted: Wed 15 Sep 2004, 21:30    Post subject:  Bell-206 и Bell-430 в България
Subject description: На въоръжение във ВВС и след 2010 г.
 

Click to see if image is larger


Такава тема липсваше, а би трябвало да има.
Ето нещо интересно от утрешния брой на "Българска Армия":

В авиобаза Крумово отново летят Бел-206

След година и половина престой на земята всичките 6 вертолета Бел-206 отново са във въздуха. Представителят на фирмата "Бел" - Кенет Гъркин изрази възхищение от извършената работа.

Според него от всички клиенти на фирмата, включително и в САЩ, поддръжката на вертолетите у нас е най-добрата. "Благодарни сме на ГлЩ на ВВС, че осигуриха доставката на резервните части и особено на началника - генерал-лейтенант Димитър Георгиев...", каза командирът на авиобаза Крумово полковник Стефан Петров. Възлов проблем досега бяха т. нар. "ти-ти-срап" (TTS), доставени на 18 август.

Още на следващия ден техническите служби започват работа и в началото на септември вертолетите Бел-206 бяха с подменени части, показателите им в норми и облетени. Оттогава летят при пълно натоварване. Техническият състав на авиобазата успя да създаде перфектна организация. Освен ТТS частите, за времето на престой трябваше да се направят месечни и годишни инспекции, което е голям обем работа.

Оценката е, че сега качеството на експлоатация дори е по-добро от момента, в който вертолетите пристигнаха като нови от САЩ. Заслугата е най-вече на командира по техниката и въоръжението на авиобазата подполковник Сергей Белкинов, на капитан Володя Николов, лейтенант Евгени Николов и група офицерски кандидати, които непосредствено работиха по вертолетите.

Те са наградени с грамоти от командира на авиобазата. Заслугата им е, че успяха да се справят с прецизните настройки на подменените агрегати и носещия винт.

Работи се с компютърна система по начин, коренно различен от този, за руските вертолети.

Лъчезар Лозанов

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

Last edited by Fox Mulder on Thu 23 Sep 2004, 00:54; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
Сашо

Joined: 03 Jan 2004
Posts: 1879
Location: София

PostPosted: Thu 16 Sep 2004, 08:09    Post subject:  

А ето и част от интервюто на командира на абазата, което ще се публикува през октомври в Криле:

------
Първите вертолети останаха на земята през март 2003 г. И до днес този въпрос не беше решен заради процедурни пречки. Благодарение на това, че неведнъж генерал-лейтенант Георгиев е поставял остро въпроса за доставка на резервни части, нещата сега са оптимистични. Бяха доставени детайли и елементи за лопатите. Освен монтажа им те трябваше да преминат през прецизна настройка, за да се избегнат бъдещи вибрации. Тази проверка нашите техници и инженери проведоха сами с компютър. Смея да кажа, че хората се справиха блестящо. Доколкото знам в другите държави тези процедури изискват специални протоколни мероприятия с присъствието на представители и комисии от производителя. А ние се справихме сами и сега очакваме само специалистите от фирмата да дойдат и да проверят направеното. Доброто е, че успяхме да съхраним подготовката на десетте инструктори, макар и с една летяща машина. Това са първите пилоти от авиобазата, които преминаха курс на обучение в САЩ.Защото ако полетите бяха прекъснати тотално, това днес би създало изключителни трудности. В момента с шестте вертолета летят всички планирани за полети на този вертолет през годината.
-----
Back to top
View user's profile Send private message 
piko1


Joined: 01 Feb 2004
Posts: 710
Location: sofia(червеното село)

PostPosted: Thu 16 Sep 2004, 08:20    Post subject:  

много е интересен джет реинджъра
на мен ми е интересно доре ли си върши работата като учебен
хеликоптер Confused

_________________
Click to see if image is larger
Луд Съм Бате Бегаи със ЖЪлто книжко у пощенску банку съм язе
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
Сашо

Joined: 03 Jan 2004
Posts: 1879
Location: София

PostPosted: Thu 16 Sep 2004, 08:29    Post subject:  

за учебен - нали за това е правен - няма претенции, стига части да има... или поне не съм чувал за претенции от страна на хората дето летят на него
Back to top
View user's profile Send private message 
TIG


Joined: 31 Mar 2004
Posts: 456
Location: София България

PostPosted: Thu 16 Sep 2004, 08:43    Post subject:  

А за лаиците като мене : какво е Ти-Ти-Срап? Някакви нитове или?
_________________
Който не иска да направи нещо намира причини, а който иска - начини!
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
Fox Mulder


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3301
Location: София/Димитровград

PostPosted: Fri 17 Sep 2004, 01:06    Post subject:  

На мен просто не ми се вярва, че ей така и шестте Bell 206 вече летят... Толкова ли са били дребни проблемите по тях.
_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
борден*
Guest


PostPosted: Fri 17 Sep 2004, 07:59    Post subject:  

Абе май на някакви лагери за опашния вал им беше изтекъл ресурса по време. Сигурно това са тези срапове. Ще попитаме. Rolling Eyes
Back to top
MiG-23


Joined: 10 Mar 2004
Posts: 214
Location: Пловдив

PostPosted: Fri 17 Sep 2004, 08:05    Post subject:  

А на мен ми е интересно дали някои от тях е използван и за медицински транспорт? Доколкото знам два от Беловете са в такава модификация Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
Сашо

Joined: 03 Jan 2004
Posts: 1879
Location: София

PostPosted: Fri 17 Sep 2004, 08:23    Post subject:  

За медицински транспорта са пригодени двата бели вертолета. Поне съм виждал как става това на учение - но носилката едва влиза, и ако е някой по-дебел старшина пострадалия - може и да не влезе.
Back to top
View user's profile Send private message 
harrier


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 1594
Location: София/Nuernberg

PostPosted: Fri 17 Sep 2004, 08:36    Post subject:  

Награждават хората с награди, просто защото си вършат работата. Техническият състав създал перфектна организация, от Bell били много доволни, егати проститията... Сякаш не беше нашето министерство виновно че не летяха беловете незнам си колко време, поради простата причина че искаша да направят държавна поръчка (да се разбира да приберат комисионна) за онези лагери с изтекъл ресурс.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
ICQ Number 
борден*
Guest


PostPosted: Fri 17 Sep 2004, 10:16    Post subject:  

TIG wrote:
А за лаиците като мене : какво е Ти-Ти-Срап? Някакви нитове или?

TTS - Tension-Torsion Spring.
Това е втулка (гумена?) на носещия винт, която поема усилията на опън и усукване. Май.
Back to top
Fox Mulder


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3301
Location: София/Димитровград

PostPosted: Sat 18 Sep 2004, 02:25    Post subject:  

Белите или червените бяха приспособени за медицинска авакуация?
_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
Елемаг
[Moderator]


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 27533
Location: София

PostPosted: Sat 18 Sep 2004, 11:14    Post subject:  

Fox Mulder wrote:
Белите или червените бяха приспособени за медицинска авакуация?

Very Happy Very Happy Very Happy
Червени няма.
Има сини и бели!

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Сашо

Joined: 03 Jan 2004
Posts: 1879
Location: София

PostPosted: Sat 18 Sep 2004, 21:23    Post subject:  

Беше казано същото и в няколко постинга по-горе, ама кой ли чете....
Back to top
View user's profile Send private message 
Елемаг
[Moderator]


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 27533
Location: София

PostPosted: Sat 18 Sep 2004, 21:30    Post subject:  

Cool Cool Cool
Май не всички бели защото имам снимки на 02 и той няма ламарината на коята да лягат.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 16 [236 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, ..., 14, 15, 16 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0697s ][ Queries: 12 (0.0048s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker