Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Демонстрация на способности от участващите в учението Platinum lion 19 (снимки) - част 1 · Руският ледоразбивач "Лидер" ще получи свръхмощна силова установка · Адвокат на Кристиян: Невинен е, да свалят обвиненията, ако искат и той да търси хакера · Четвърт век след атентата срещу еврейските институции в Аржентина виновни няма · В България и другаде: какви трикове използват измамниците на пътя · Москва привика съветника на посланика на САЩ ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Чет 18 Юли 2019, 21:45
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
PC-12 в България
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 6 от 7 [92 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Следваща
Автор Съобщение
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 18 Дек 2004, 11:27    Заглавие:  

Вчера вечерта "020" се върна от втория си 150-часов преглед в Швейцария.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Airfan


Регистриран на: 03 Яну 2004
Мнения: 389
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Нед 19 Дек 2004, 14:17    Заглавие: banned!  

DELETED!
_________________
www.airforce-bg.com
Аз в jetphotos.net
Аз в airliners.net
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 19 Дек 2004, 15:32    Заглавие:  

Той дойде на близо 100, пребазиране до Швейцария и обратно на няколко пъти - ей ги на.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Сашо

Регистриран на: 03 Яну 2004
Мнения: 1879
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 19 Дек 2004, 15:36    Заглавие:  

Дойде на около 80 часа, като голяма част от тези часове (поне 60) бяха за обучението на нашите пилоти.
Сега е на повече от 300.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Съб 17 Дек 2005, 20:05    Заглавие:  

Снимики на нашата машина преди да стане наша:
http://www.airliners.net/search/photo.search?regsearch=HB-FPH&distinct_entry=true

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 01 Авг 2008, 18:52    Заглавие:  

Cool Cool Cool
"Пилатус" - РС 12 не лети, защото няма за какво да бъде използван, а вече няма и пари за поддръжка. Същото е положението и с транспортния "Спартан"

Диян Моркин

Липсата на нова и качествена техника се смята за основен проблем и грижа на армията. Военните водят епични битки да им се купуват нови самолети, кораби и бронирани машини.
Понякога политиците отделят средства в бюджета и купуват нещо за армията. Но тя все още е въоръжена на 90 процента със съветски машини и боеприпаси, взимани през 80-те години.
След дълги мрънкания на военните се стигна да купуване на 7 самолета от швейцарската фирма "Пилатус". Договорено бе да получим шест РС - 9М за учебно-тренировъчни цели и един РС -12 за специални нужди. Договорът бе подписан на 5 декември 2003 г. , а съветникът на тогавашния военен министър Николай Свинаров Август Мичев обяви, че цялата сделка е за 33 млн. евро, а само самолетът РС-12 струва около 3 млн. евро. Малко след това Мичев бе уволнен от Свинаров, който лично си го назначи за главен мениджър на Министерство на отбраната. Длъжност, която преди това, а и след него, никога не е съществувала във военното министерство.
Докато идеята за купуване на нови самолети за обучение на български военни пилоти имаше ясна и разбираема цел, взимането на ВИП-машината нямаше конкретно предназначение.
Николай Свинаров обясняваше, че самолетът ще бъде използван за превозване на делегации, с него ще се ходи до контингентите ни зад граница и ще се превозват ранени или загинали бойци.
Така с нетърпение ВВС посрещнаха машината през пролетта на 2004 г. Оказа се, че салонът на самолета изобщо не е предназначен за инсталиране на носилки, камо ли за ковчези. Той може да превозва 9 души, не става и за официални делегации, тъй като в командировка ходят винаги повече хора. Военните веднага разбраха, че рискът да се тръгне с този самолет до Ирак и Афганистан е огромен.
И така полетът на този бизнес самолет беше кратък - до авиобаза "Враждебна".
В официално писмо от щаба на ВВС до "Сега" обясниха, че "от септември 2007 г. самолетът не е в летателна готовност поради липса на достатъчно финансов ресурс за осигуряване на резервни части, консумативи и регламентирани ремонти".
Откакто е на въоръжение във ВВС, този самолет е бил използван за транспортни цели единствено от върховния главнокомандващ и президент Георги Първанов, отговарят от ВВС. От президентството не можаха да се сетят от раз дали Първанов все пак е ползвал тази машина, но обещаха да проверят.
Запознати твърдят, че в момента луксозната машина, която се купува единствено от богати бизнесмени, няма метеорологичен радар, който струва около 8500 долара. Не са отпуснати средства и за годишния преглед в Швейцария - 20 000 долара. Без този преглед машината не получава лиценз за летене, поясняват пилоти.
Така българските

ВВС са горди притежатели на скъп, но ненужен самолет,

който засега ще гние в авиобаза "Враждебна", но най-вероятно в скоро време ще бъде продаден. Милионите, които ще загубим от тази сделка, ще останат отново за сметка на българските данъкоплатци.
Запознати твърдят, че този самолет е бил закупен заедно с учебно-бойните, за да се оформи по-добра сума като комисиона от фирмата. Иначе още тогава на ръководството на МО му е било ясно, че тази машина няма никакво бъдеще в България.
Консултант при преговорите и купуването на машините от швейцарската фирма "Пилатус - Еъркрафт" бе българската фирма "Авиогруп-2002" ООД. Нейни собственици са "Ес пи ем груп" и "Авиостар". "Авиостар" ООД е на бившите военни от ВВС Румен Атанасов, Веселин Стоянов, Николай Недев и Иван Бинев.
"Авиостар" е и консултантската фирма, която беше посредник между МО и "Алениа аеронавтика" за закупуване на пет нови военнотранспортни самолета "Спартан". Тези машини също бяха взети с уговорката, че са нужни на армията ни, за да возят контингентите на мисии зад граница. ВВС разполагат само с един "Спартан" и вече установиха, че той не може да бъде използван за превозване на контингенти, тъй като те са средно от по 200 души, а

"Спартан" побира едва 35 души

Още по-странно е поведението на новата машина, която само за няколко месеца аварира на два пъти. При малко по-силен вятър едното крило се повдига, а витлата на двигателя заорават в пистата.
Голямата изгода е за консултантските фирми, които освен че получават процент от сделката, обикновено държат и правата да търгуват с резервните части и консумативи за тази техника в рамките на десетки години. Така те печелят и от препродаване на части.
"Авиостар" пък е и фирмата, която организира чартърните полети за извозване на контингентите ни за мисии. Бившите военни наемат самолети от бивши съветски републики и правят средно по 300 000 долара от един курс. За високите тарифи те се оправдават пред МО, че плащат лицензи за превоз на опасни стоки и товари, както и че дават високи суми на екипажите. Запознати обаче твърдят, че разходите по наемането на един самолет от Азербайджан или Украйна излиза не повече от 50 000 долара.
Сделката с "Пилатуси"-те попадна и в полезрението на прокуратурата, която близо една година разследва дали сделката е била целесъобразна и изгодна. Делото, което се водеше срещу неизвестен извършител, бе прекратено в началото на тази година.
Едно от подозренията беше, че именно цената на "Пилатус" РС -12 е била завишена доста. Експерти твърдят, че стандартната конфигурация на РС-12 е около 2.5 млн. евро, а не платените от МО 3 млн. евро. Учебните самолети РС-9 пък са с цена от 1.42 млн. евро.


----------- ЧЕЛЕН ОПИТ-------

Лошият опит да се купува скъпа и безсмислена техника за нуждите на армията не са нещо необичайно за България.
През 2004 г. Министерство на отбраната продаде луксозния хеликоптер Бел-430, който беше повече известен като Костовия хеликоптер, тъй като беше закупен по волята на бившия министър-председател Иван Костов. Хеликоптерът дойде през 2000 година. Той струваше на правителството 4,5 млн. долара.
Фирмата-продавач тогава дори направи отстъпка от половин милион долара, тъй като преди това бяха взети 6 по-малки хеликоптера Бел-206. Едва преди една седмица три от тези машини намериха приложение - МВР и МО решиха да патрулират с тях над магистралите, за да следят за големи катастрофи. Машините нямат възможност да превозват ранени хора, но лекарят на борда можело да даде първа помощ на пострадалите.
Собствеността на Бел-430 беше прехвърлена от правителството на военните, които обаче така и не успяха да й намерят някакво предназначение, и успя да направи едва 100 часа нальот. Хеликоптерът стоеше в специален хамбар в авиобаза "Крумово". Той беше използван един път от наследника на поста на Костов Симеон Сакскобургготски при посещението на принца на Йордания Абдула Втори у нас. Изненадващо през 2004 година МО обяви, че е намерило купувач за хеликоптера, който е платил 3,200 млн. долара. Преди това машината не беше обявявана за продажба и не е ясно как тогава беше избран купувач - една от големите наши банки. Прокуратурата пък изобщо не обърна внимание на факта, че от тази сделка страната ни отново беше ощетена с около 1,3 млн. долара.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Съб 02 Авг 2008, 23:16    Заглавие:  

Статията е от в. "Сега"

http://www.segabg.com/online/article.asp?issueid=3046&sectionId=5&id=0001201
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Пон 04 Авг 2008, 12:24    Заглавие:  

Елемаг написа:
Хеликоптерът стоеше в специален хамбар


И в свободното време прекопаваше градината Laughing ! Ей, тва журналята мноу проЗД народ Laughing !

_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Чет 11 Сеп 2008, 13:56    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Чет 11 Сеп 2008, 14:12    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Lion King


Регистриран на: 09 Авг 2005
Мнения: 492
Местожителство: Провадия

МнениеПуснато на: Вто 31 Мар 2009, 11:58    Заглавие:  

Елемаг написа:
me4o_puhh написа:
Цитат:
И защо се ремонтира ПС-12!?
... Shocked а защо не ...?

Защото е неизползваем. Обикновенно такси което не се ползва често а сигурно ремонта му струва поне колкото на един ПС-9М.


На всички е ясно, че Пилатуса може да се използва за обучение на летци за транспортната авиация и трупане на летателни часове! Включително и на теб Елемаг. Wink

_________________
Без авиация - няма нация.
Аватар ----> Огнян Стефанов
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 31 Мар 2009, 18:59    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Часовете не се трупат просто ей така за да има. Трябва да има оправдана цел. Wink

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Вто 31 Мар 2009, 20:03    Заглавие:  

За победата, бе пич
_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
venkata 21

Регистриран на: 20 Окт 2009
Мнения: 42

МнениеПуснато на: Нед 20 Юни 2010, 23:36    Заглавие:  

PC-12 ремонтират ли го Question Нали трябваше да полети като учебен Question Idea Question
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Чет 02 Фев 2012, 14:41    Заглавие:  

Arrow Продължават полетите със самолет PC-12
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 6 от 7 [92 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0912s ][ Queries: 12 (0.0127s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker