Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
НОВАТА ЛАДА НИВА 2019 4X4 SUV ВИДЕО · ДАМИ КАНЯТ : Шаума с включване от фитнеса · ЗА ЛЕКА НОЩ : ФЕНОМЕНАЛНАТА ЛОЛА АСТАНОВА · Адвокати се надигнаха срещу задължение да докладват клиентите си на ДАНС · ЯДРЕНИЯТ АРСЕНАЛ НА ПЕТАТА РЕПУБЛИКА · Ватиканът подготвя конференция за борба с педофилията в църквата ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Вто 19 Фев 2019, 03:05
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
PC-9M и PC-12 в България
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 28 [408 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 26, 27, 28 Следваща
Автор Съобщение
Shilo


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1202
Местожителство: Плевен

МнениеПуснато на: Чет 01 Яну 2004, 23:36    Заглавие:  PC-9M и PC-12 в България
Описание на темата: На въоръжение във ВВС и след 2010 г.
 

Click to see if image is larger

Fox Mulder написа:
PC-12 пристигна на 19 Декември 2003 г. Първият западен военен самолет в нашите ВВС от много, много години насам. Давидим какво ще ни донесе той. Wink


На първо време още шест РС-9М, а после още толкова. Wink
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Чет 01 Яну 2004, 23:40    Заглавие:  

Shilo написа:
На първо време още шест РС-9М, а после още толкова. Wink


Дам, РС-9М пристигат през Ноември май.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Shilo


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1202
Местожителство: Плевен

МнениеПуснато на: Чет 01 Яну 2004, 23:47    Заглавие:  

Така е обявено, но може през ноември, може и през декември...
Важното е да дойдат!

_________________
Dream on
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Пет 23 Апр 2004, 14:43    Заглавие:  

Имам един въпрос.
Как ще коментирате следният факт:
PC-9M имат катапултни кресла Martin Baker Mk. CH 11. Те осигуряват безопасно напускане на самолета при скорост от минимум 112 km/h и височина от 0 m. до 13 000 m.

Oбяснението за това е,че 98% от катапултиранията се извършват при скорост над 112 km/h. Ами какво става с останалите 2%???

Какво е катапултното кресло на L-39ZA?

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Сашо

Регистриран на: 03 Яну 2004
Мнения: 1879
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 23 Апр 2004, 15:00    Заглавие:  

Много просто - тези 2% са в този 1 или 2% от полета, когато самолетът се засилва или вече спира, или рулира, или се е запалил при запуск.
Един неотдавнашен случай при катапултиране на скорост около и под 150 км/ч е на МиГ-29 в Русия - каца без колесник, повлича се на баката (или баките - е обяснят специластите), пилотът генерал скача, а самолетът влачейски се на баките си спира що-годе нормално - ако не беше скочил пилотът, щяха да го отчетат като повреда с възстановяване на самолета, а сега със скачането - големи неприятности.
Катапултната седалка на Л-39 - при нулева височина май мин. скорост беше 150 км/ч., но може и да греша.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Shilo


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1202
Местожителство: Плевен

МнениеПуснато на: Пет 23 Апр 2004, 15:08    Заглавие:  

Fox Mulder написа:
Имам един въпрос.
Как ще коментирате следният факт:
PC-9M имат катапултни кресла Martin Baker Mk. CH 11. Те осигуряват безопасно напускане на самолета при скорост от минимум 112 km/h и височина от 0 m. до 13 000 m.

Oбяснението за това е,че 98% от катапултиранията се извършват при скорост над 112 km/h. Ами какво става с останалите 2%???


Спираш притока на гориво със стоп крана, набиваш кучките, отваряш фанара, откопчаваш си коланите и скачаш. Smile

Fox Mulder написа:
Какво е катапултното кресло на L-39ZA?


VS1-BR1 е на L-39ZA. Осигурява безопасно катапултиране на при скорост на движение на самолета над 150км/ч, при височина от 0 до 11км. Ускорение при катапултиране - 14g.

_________________
Dream on
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Пет 23 Апр 2004, 15:22    Заглавие:  

Сашо, добре.
Но не би ли трябвало УТС да имат колкото се може по-съвършенни катапултни системи. Примерно T-6A има катапултно кресло Martin Baker Mk. 16LA от клас 0-0.
Дано на нашите момчета не се налага да разчитат на катапултите. Very Happy

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
hotblooded

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 109
Местожителство: гр.Бургас

МнениеПуснато на: Пет 23 Апр 2004, 16:49    Заглавие:  

Сашо написа:
Много просто - тези 2% са в този 1 или 2% от полета, когато самолетът се засилва или вече спира, или рулира, или се е запалил при запуск.
Един неотдавнашен случай при катапултиране на скорост около и под 150 км/ч е на МиГ-29 в Русия - каца без колесник, повлича се на баката (или баките - е обяснят специластите), пилотът генерал скача, а самолетът влачейски се на баките си спира що-годе нормално - ако не беше скочил пилотът, щяха да го отчетат като повреда с възстановяване на самолета, а сега със скачането - големи неприятности.

Предполагам че едва ли конструкторите на самолета са предивидили ситуацитята - аероплана цял а катапулта задеистван. Но защо възстановяването след катапултиране в такъв голям проблем?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Сашо

Регистриран на: 03 Яну 2004
Мнения: 1879
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 23 Апр 2004, 16:51    Заглавие:  

Много са скъпи седалките и елементите по кабината скапани след изстрелване на седалката.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ARES

Регистриран на: 12 Яну 2004
Мнения: 71
Местожителство: Нова Загора

МнениеПуснато на: Пет 23 Апр 2004, 16:52    Заглавие:  


Въпросът ми може и да ви се стори тъп ама какво става ако дръпнеш ръчката за катапулта при по-ниска от минималната за седалката скорост?

_________________
It is a good day to die
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Пет 23 Апр 2004, 16:55    Заглавие:  

Седалката ще си гръмне, ама няма гаранция че няма да се удариш лошо.
Понякога ограничението може да се разглежда като сбор - напр. 112=височина + скорост

Демек скорост 0 висо4ина 112 или обратното.

_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Сашо

Регистриран на: 03 Яну 2004
Мнения: 1879
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 23 Апр 2004, 16:58    Заглавие:  

Тук въпросът е до зор или ситуация. Възможно е успешно напускане и при по-малка скорост - все пак тази скорост дадена от произовдителя е гарантирана за спасяване едва ли не на 100%, на по-ниска също става, но с определена по-малка вероятност. Ето, при Су-25УБК в България, инструкорът през 1993 г. беше самопроизволно катапултиран при рулиране почти на нулева скорост, при условие, че минимална по документ (ако не греша) от 90 км/ч (ако греша - по-знещите да ме коригират, цитирам наум) - и човекът си падна на земята напълно здрав и продължава лети на самолета до ден-днешен.
Големият проблем при катапултиране (по физически причини) е вертикалната скорост - когато самолетът има вертикална скорост тогава катапултирането трябва да стане на определена височина (дори за КМ-1 си има определена формула) - на нулева височина няма безопасно катапулиране.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 23 Апр 2004, 22:57    Заглавие:  

На Су-25 минималната скорост при катапултиране от земята е 75 км/час.
КМ-1М (на бойните самолети) има ограничение по вертикална скорост 4 пъти - тоест ако самолета се снижава с вертикална скорост 10 м/сек, минималната височина на катапултиране трябва да е 40 метра. На спарките (КМ-1УМ/ИМ) този параметър е 5 - тоест в същия случай минималната височина трябва да е 50 метра.

L-39ZA по принцип има много смотано катапултно кресло.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Fighterland


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 1246
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 24 Апр 2004, 10:26    Заглавие:  

Смотано като конструкция или че не върши добра работа?
_________________
На десет мили от Монтана,
в посока Дунавския бряг
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
ICQ Номер 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Съб 24 Апр 2004, 17:44    Заглавие:  

Нашите летци са напълно убедени, че досега няма успешно катапултиране от Л-39.
Причината е катастрофата на Каменец. Rolling Eyes

_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 28 [408 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 26, 27, 28 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0704s ][ Queries: 12 (0.0049s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker