Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Пакистан помогнали на ЦРУ да открият и убият Осама бин Ладен · САЩ са с нов военен министър · Путин се разминал на косъм с атентат на 9 юли · Александър Йорданов за ветото: С този ход президентът демонстрира вярност към чужда държава - Руската федерация · Депутатите за ветото срещу сделката за Ф-16 - управляващата коалиция го отхвърля (ОБНОВЕНА) · Каракачанов за ветото на Радев срещу сделката за Ф-16 - военният министър разказа виц за акта на президента ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Wed 24 Jul 2019, 08:28
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
PC-9M и PC-12 в България
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 1 of 28 [408 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, ..., 26, 27, 28 Next
Author Message
Shilo


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 1202
Location: Плевен

PostPosted: Thu 01 Jan 2004, 23:36    Post subject:  PC-9M и PC-12 в България
Subject description: На въоръжение във ВВС и след 2010 г.
 

Click to see if image is larger

Fox Mulder wrote:
PC-12 пристигна на 19 Декември 2003 г. Първият западен военен самолет в нашите ВВС от много, много години насам. Давидим какво ще ни донесе той. Wink


На първо време още шест РС-9М, а после още толкова. Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Fox Mulder


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3301
Location: София/Димитровград

PostPosted: Thu 01 Jan 2004, 23:40    Post subject:  

Shilo wrote:
На първо време още шест РС-9М, а после още толкова. Wink


Дам, РС-9М пристигат през Ноември май.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
Shilo


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 1202
Location: Плевен

PostPosted: Thu 01 Jan 2004, 23:47    Post subject:  

Така е обявено, но може през ноември, може и през декември...
Важното е да дойдат!

_________________
Dream on
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Fox Mulder


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3301
Location: София/Димитровград

PostPosted: Fri 23 Apr 2004, 14:43    Post subject:  

Имам един въпрос.
Как ще коментирате следният факт:
PC-9M имат катапултни кресла Martin Baker Mk. CH 11. Те осигуряват безопасно напускане на самолета при скорост от минимум 112 km/h и височина от 0 m. до 13 000 m.

Oбяснението за това е,че 98% от катапултиранията се извършват при скорост над 112 km/h. Ами какво става с останалите 2%???

Какво е катапултното кресло на L-39ZA?

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
Сашо

Joined: 03 Jan 2004
Posts: 1879
Location: София

PostPosted: Fri 23 Apr 2004, 15:00    Post subject:  

Много просто - тези 2% са в този 1 или 2% от полета, когато самолетът се засилва или вече спира, или рулира, или се е запалил при запуск.
Един неотдавнашен случай при катапултиране на скорост около и под 150 км/ч е на МиГ-29 в Русия - каца без колесник, повлича се на баката (или баките - е обяснят специластите), пилотът генерал скача, а самолетът влачейски се на баките си спира що-годе нормално - ако не беше скочил пилотът, щяха да го отчетат като повреда с възстановяване на самолета, а сега със скачането - големи неприятности.
Катапултната седалка на Л-39 - при нулева височина май мин. скорост беше 150 км/ч., но може и да греша.
Back to top
View user's profile Send private message 
Shilo


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 1202
Location: Плевен

PostPosted: Fri 23 Apr 2004, 15:08    Post subject:  

Fox Mulder wrote:
Имам един въпрос.
Как ще коментирате следният факт:
PC-9M имат катапултни кресла Martin Baker Mk. CH 11. Те осигуряват безопасно напускане на самолета при скорост от минимум 112 km/h и височина от 0 m. до 13 000 m.

Oбяснението за това е,че 98% от катапултиранията се извършват при скорост над 112 km/h. Ами какво става с останалите 2%???


Спираш притока на гориво със стоп крана, набиваш кучките, отваряш фанара, откопчаваш си коланите и скачаш. Smile

Fox Mulder wrote:
Какво е катапултното кресло на L-39ZA?


VS1-BR1 е на L-39ZA. Осигурява безопасно катапултиране на при скорост на движение на самолета над 150км/ч, при височина от 0 до 11км. Ускорение при катапултиране - 14g.

_________________
Dream on
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Fox Mulder


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3301
Location: София/Димитровград

PostPosted: Fri 23 Apr 2004, 15:22    Post subject:  

Сашо, добре.
Но не би ли трябвало УТС да имат колкото се може по-съвършенни катапултни системи. Примерно T-6A има катапултно кресло Martin Baker Mk. 16LA от клас 0-0.
Дано на нашите момчета не се налага да разчитат на катапултите. Very Happy

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
hotblooded

Joined: 01 Jan 2004
Posts: 109
Location: гр.Бургас

PostPosted: Fri 23 Apr 2004, 16:49    Post subject:  

Сашо wrote:
Много просто - тези 2% са в този 1 или 2% от полета, когато самолетът се засилва или вече спира, или рулира, или се е запалил при запуск.
Един неотдавнашен случай при катапултиране на скорост около и под 150 км/ч е на МиГ-29 в Русия - каца без колесник, повлича се на баката (или баките - е обяснят специластите), пилотът генерал скача, а самолетът влачейски се на баките си спира що-годе нормално - ако не беше скочил пилотът, щяха да го отчетат като повреда с възстановяване на самолета, а сега със скачането - големи неприятности.

Предполагам че едва ли конструкторите на самолета са предивидили ситуацитята - аероплана цял а катапулта задеистван. Но защо възстановяването след катапултиране в такъв голям проблем?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Сашо

Joined: 03 Jan 2004
Posts: 1879
Location: София

PostPosted: Fri 23 Apr 2004, 16:51    Post subject:  

Много са скъпи седалките и елементите по кабината скапани след изстрелване на седалката.
Back to top
View user's profile Send private message 
ARES

Joined: 12 Jan 2004
Posts: 71
Location: Нова Загора

PostPosted: Fri 23 Apr 2004, 16:52    Post subject:  


Въпросът ми може и да ви се стори тъп ама какво става ако дръпнеш ръчката за катапулта при по-ниска от минималната за седалката скорост?

_________________
It is a good day to die
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
King_Rat


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3183
Location: Пазарджик

PostPosted: Fri 23 Apr 2004, 16:55    Post subject:  

Седалката ще си гръмне, ама няма гаранция че няма да се удариш лошо.
Понякога ограничението може да се разглежда като сбор - напр. 112=височина + скорост

Демек скорост 0 висо4ина 112 или обратното.

_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
Сашо

Joined: 03 Jan 2004
Posts: 1879
Location: София

PostPosted: Fri 23 Apr 2004, 16:58    Post subject:  

Тук въпросът е до зор или ситуация. Възможно е успешно напускане и при по-малка скорост - все пак тази скорост дадена от произовдителя е гарантирана за спасяване едва ли не на 100%, на по-ниска също става, но с определена по-малка вероятност. Ето, при Су-25УБК в България, инструкорът през 1993 г. беше самопроизволно катапултиран при рулиране почти на нулева скорост, при условие, че минимална по документ (ако не греша) от 90 км/ч (ако греша - по-знещите да ме коригират, цитирам наум) - и човекът си падна на земята напълно здрав и продължава лети на самолета до ден-днешен.
Големият проблем при катапултиране (по физически причини) е вертикалната скорост - когато самолетът има вертикална скорост тогава катапултирането трябва да стане на определена височина (дори за КМ-1 си има определена формула) - на нулева височина няма безопасно катапулиране.
Back to top
View user's profile Send private message 
борден


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 2881
Location: София

PostPosted: Fri 23 Apr 2004, 22:57    Post subject:  

На Су-25 минималната скорост при катапултиране от земята е 75 км/час.
КМ-1М (на бойните самолети) има ограничение по вертикална скорост 4 пъти - тоест ако самолета се снижава с вертикална скорост 10 м/сек, минималната височина на катапултиране трябва да е 40 метра. На спарките (КМ-1УМ/ИМ) този параметър е 5 - тоест в същия случай минималната височина трябва да е 50 метра.

L-39ZA по принцип има много смотано катапултно кресло.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Fighterland


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 1246
Location: София

PostPosted: Sat 24 Apr 2004, 10:26    Post subject:  

Смотано като конструкция или че не върши добра работа?
_________________
На десет мили от Монтана,
в посока Дунавския бряг
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger 
ICQ Number 
King_Rat


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3183
Location: Пазарджик

PostPosted: Sat 24 Apr 2004, 17:44    Post subject:  

Нашите летци са напълно убедени, че досега няма успешно катапултиране от Л-39.
Причината е катастрофата на Каменец. Rolling Eyes

_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 28 [408 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, ..., 26, 27, 28 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0832s ][ Queries: 12 (0.0077s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker