Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
ИЗБОРЪТ НА F-16 ЩЕ ДАДЕ ВЪЗМОЖНОСТ НА ИНДУСТРИЯТА И УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ ДА СЕ ВКЛЮЧАТ В ПРОУЧВАНЕТО И РАЗВИТИЕТО НА БЕЗПИЛОТНИ СИСТЕМИ · И Анкара подкрепи Прищина за армията · ГАЛЕРИЯ: ЗА СЕДЕМНАДЕСЕТИ ПЪТ СПИСАНИЕ КЛУБ ОКЕАН ВРЪЧИ НАГРАДИ НА НАЙ-ДОБРИТЕ ВОЕННИ МОРЯЦИ · 37-и български военен контингент встъпи в изпълнение на своите задължения в мисията на НАТО в Афганистан Решителна подкрепа · Тайланд си създава подводен флот · Новогодишен празник за ветераните от авиацията (ГАЛЕРИЯ) ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пон 17 Дек 2018, 21:08
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Лека авиация и любителско летене
Новини-ЛЮБИТЕЛСКО ЛЕТЕНЕ
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 13 от 15 [224 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 11, 12, 13, 14, 15 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Нед 11 Юли 2010, 17:38    Заглавие:  

Рекорден нощен полет за Соларния самолет
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Чет 15 Юли 2010, 10:44    Заглавие:  

Интересно:

Цитат:
Сдружение Млад Орел-БГ организира авиошоу на 25 Август 2010г. от 8:00 часа сутринта на летище Чоба (до гр. Брезово).Ще има свободни полети на любителите на ултралеката авиация.Желаещите да летят могат да се запишат на тел. 0885027122 или на E-mail toby_k@abv.bg до 24 Август 16:00 часа.За повече информация се обадете на горепосочения телефон.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Сря 21 Юли 2010, 19:42    Заглавие:  

Авиошоу на летище "Чоба"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Сря 25 Авг 2010, 20:35    Заглавие:  

78-годишен пловдивчанин е най-възрастният участник в авиофеста за хора с увреждания край Брезово
25 август 2010 | 09:37 | Агенция "Фокус"
Начало / Обществени организации
Пловдив. Авиофест за хора с увреждания започва днес на летище Чоба край град Брезово. Това съобщи за радио “Фокус” – Пловдив Тоби Качаков от Съюза на инвалидите в Пловдив. Участниците са хора с увреждания от няколко града в Южна България, повече от 40 души, като най-възрастният от тях е пловдивчанин на 78-години. Всички те ще имат възможност да полетят с въздушен балон, самолети и мотоделтапланери. Преди началото на фестивала бяха извършени проби за това как хората с различни увреждания възприемат промяната на барометричното налягане. Според Качаков ефектът от това е само един – жаждата за живот на хората в неравностойно положение се увеличава многократно, засилва се и вярата в собствените им сили. В авиофеста ще участва и група с радиоуправляеми модели от град Раковски. Очаква се да присъстват и представители на организации на хора с увреждания от Беларус, Турция и Германия. Очакват се представители на организации на хора с увреждания от Беларус, Турция и Германия да проведат мотивационни полети със самолети, мотоделтапланери и парапланери. Летателна площадка Чоба е разположена на 3 км югозападно от центъра на селото със същото име в община Брезово, Пловдивско. Подходяща е за излитане и кацане на свръхлеки въздухоплавателни средства - самолети, мотоделтапланери, мотопарапланери, вертолети със скорост на кацане под 80км/час. За топловъздушните балони близо до летището е подсигурена система за зареждане с газ, определени са и места за издигане на балоните. За други въздухоплавателни средства на 100-тина метра от летището е организирана доставка на бензин. За изявите на парапланерите и радиоуправляемите авиомодели е предвидена поляна от няколкостотин декара, без навлизане в самата писта. Организатори на събитието, което ще продължи и утре, са Съюза на инвалидите в Пловдив, Българската асоциация на леката авиация, пловдивското сдружение “Млад орел” и община Брезово.
Димитър ВЛАДИМИРОВ
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Чет 26 Авг 2010, 08:47    Заглавие:  

Безпилотен самолет изкара със слънчеви батерии две седмици в полет
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Вто 07 Сеп 2010, 11:16    Заглавие:  

Броени дни до изстрелването на "Черешка 2010"

150- килограмова любителска ракета "Черешка 2010" ще бъде изстреляна в небето над Кюстендил на 12 септември. Ракетата е дълга 5 метра и с диаметър 0, 5 метра. Изстрелването ще стане в 11 часа на Селскостопанско летище-Кюстендил. Разработката е на школата по ракетомоделизъм към Обединен детски комплекс. Зад инициативата са Съюза на офицерите и сержантите от запаса и резерва, читалище "Зора" и спонсори.
Ракетата ще е с мощен нютонов двигател, бордови компютър, спасителна система за приземяване, като на борда й ще има и видеокамери.Ракетата ще лети с гориво- изомалтов карамел.По проекта работят и републиканските шампиони Томислав Скандалиев и Мартин Митков, както и другите ученици от школата към ОДК.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Пет 10 Сеп 2010, 12:29    Заглавие:  

В Кюстендил подготвят изстрелване на любителската ракета "Черешка 2010"
10 септември 2010 | 13:23 | Агенция "Фокус"
Начало / Общини
Кюстендил. Демонстрационното изстрелване на любителската ракета "Черешка 2010" ще се състои на 12 септември 2010 г. от 11,00 ч. на селскостопанското летище край Кюстендил. За радио „Фокус”-Кюстендил директорът на Обединен детски комплекс-Кюстендил Бойко Малинов съобщи, че ракетата е изработена от младежите в Школата по ракетомоделизъм при детския комплекс и членове на Обществото за експериментален ракетомоделизъм. Проектът е подкрепен от община Кюстендил. Издадено е разрешително от службите за контрол, за затваряне на въздушното пространство над точката за изстрелване, в часовете между 10.00 часа и 12.00 часа в същия ден. За безопасно провеждане на това събитие се умоляват гражданите, които ще присъстват на място, да спазват въведените специални ограничителни мерки. Ще бъде обособена зона с радиус от 500 м около стартовата рампа, която ще е затворена за достъп от зрителите от съображения за сигурност.
Венцеслав ИЛЧЕВ
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Нед 12 Сеп 2010, 22:43    Заглавие:  

Най-малкият електрически самолет

Най-малкият електрически самолет в света - това е Cri-Cri. Машината е дело на съвместно сътрудничество между специалисти от компаниите EADS Innovation Works и Aero Composites Saintonge, както и от асоциацията Green Cri-Cri. Самолетът е предназначен за изпълнение на фигури от висшия пилотаж и още тази седмица беше използван по предназначение, след като излетя от летище Ле Бурже. Корпусът на Cri-Cri е изпълнен от свръхлеки композитни материали. Работи с четири двигателя, може да развива скорост до 110 километра в час в продължение на 30 минути и със скорост 250 километра в час за 15 минути.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Пет 24 Сеп 2010, 08:45    Заглавие:  

Доцент се преби с делтаплан

Плевен. Преподавателят от авиационния факултет Велчо Велчев се потроши при аварийно падане на неговия делтапланер на пистата край Долна Митрополия. Доцентът бе опериран вчера във военна болница. Левият му крак е потрошен на няколко места. След хирургическа намеса пострадалият бе вкаран в реанимацията. В понеделник ще бъде опериран и другият му крак. По уверения на лекарите няма опасност за живота му. Заедно с доцента е летял и курсант, който се отървал с леки контузии.
Моторният делтапланер на Велчев се сгромолясъл заради скъсано въже, твърдят запознати. Двигателят му претърпял продължителен ремонт в хангара на бившето военновъздушно училище. Сред отстраняване на повредата Велчев предприел т. нар. облитане. Обстоятелствата около злополучното му падане се разследват от Военна прокуратура, тъй като инцидентът станал на територията на авиобазата. Проверява се дали причината е пилотска грешка. Но вероятността за това е нищожна поради богатия опит на Велчев, който е сред доайените на този спорт у нас. Другите версии са промяна в метеорологичните условия или техническа неизправност, обясниха от прокуратурата. Крилото на летателния апарат на Велчо Велчев е фабрично българско производство, а моторът е "Ротакс".
Катастрофиралият доцент е един от малкото български спецове с лиценз да поправя някои марки руски самолети. Беше и кандидат за кмет на град Пордим, издигнат от "Атака".
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Пет 24 Сеп 2010, 08:52    Заглавие:  

Второто поколение на летящата кола Transition първо на конвейера



Този двуместен автомобил повече прилича на самолет и то не напразно. Защото Transition може да се кара по нормален път и да лети като лек самолет. Крилата му се сгъват автоматично, а тягата на мотора отива вместо на винта към предните колела.
Първото поколение на летящия автомобил Transition, за пръв път показа, че може да прави това за което е създаден през миналата година, а компанията производител, създала този уникум – американската Terrafugia, обяви, че вече има производствени мощности за колата-самолет в град Уобърн, Масачузет. На конвейера ще тръгне директно второто поколение на машината и вече са платени 70 екземпляра, а за останалите желаещи остава да внесат аванс от по $10 000.
Новото поколение отново носи името Transition, а в разликите с първия са крилото с оптимизиран профил, работещ далеч по-плавно механизъм за сгъването и разгъването му, задвижване вече на задните колела чрез безстепенна вариаторна предавка, независимо окачване на колелата, тъч-скрийн интерфейс на приборното табло. Естествено, новият Transition прилича на стария, но в предната му част се вижда „повече автомобил“.
Основните характеристики на машината са – маса 440 килограма, полезен товар 210 кг. Габарити в сухоземен вариант – дължина 6 метра, ширина 2,3 м, височина 2 м. При превръщане в самолет се променя само ширината – размахът на крилата е 8 метра. Мощността на двигателя е 100 к.с. и това позволява на Transition да достига в полет максимална скорост от 185 км/ч. Далечината на полета с едно зареждане е 787 км, дължината на разбега за излитане е 518 метра. Разходът на гориво във въздуха е 18,9 литра на час, на пътя е 6,7 литра на 100 км при скорост 105 км/ч, обемът на резервоара е 87 литра.
В сравнение с първото поколение на машината е намалена максималната скорст във въздуха, но пък е нараснала дължината на полета. Малко по-големи са и габаритите, но колата отново без проблем се събира в стандартен гараж.
През 2006-а, когато Transition съществуваше само на чертеж, производителят беше обявил цена от $148 000. През 2007-а цената си остана предишната, а срока за доставка на първите коли беше обявен за 2009-а, но това се оказа прекалено оптимистично. В 2009-а, когато летящата кола беше построена и за пръв път се издигна в небето, заявената цена скочи до $194 000, а срокът за доставка на първите екземпляри беше отложен за 2011-а. Днес се смята, че Terrafugia ще иска за колата между $200 и $250 хиляди. За сравнение – лек двуместен самолет в Щатите може да се купи за $110 000, но не може да се кара по нормални пътища.
Двойното използване – от кацането до паркирането в къщи е главният коз на Transition, чието име всъщност означава и преход или свързващо звено. За да може да бъде предложена успешно на пазара е важно колата официално да е класифицирана и като лек спортен самолет, най-вече че лиценз за каране на подобна машина се получава доста по-лесно. Но колкото и да са се старали инженерите на компанията, масата на колата от 650 кг е с 50 кг повече от законното за подобен тип летателни апарати. От федералното управление на авиацията на Щатите - FAA удариха едно „рамо“ и позволиха специално за Transition изключението да лети законно с тези 50 кг в повече от разрешените. Защото те отивали, според компанията за неща, които различават машината от обикновените самолети и я правят и автомобил. Става дума за елементи, изисквани за пътната безопасност на машината – въздушни възглавници, по-здрава конструкция на салона и енергопоглъщащи зони на купето.
Сега Terrafugia може смело да гради планове за бъдещето си. От компанията пишат в специален прес-бюлетин: „След възторжените отзиви за дизайна на новото поколение на Transition, правим два прототипа – първият за интензивни пътни изпитания, вторият за довършване на полетните сертификационни изпитания“.
Трудно е да се каже ще стане ли безспорно яркият концепт на автомобила-самолет бизнес-успех или провал. Но от компанията имат и още един много сериозен коз. За пръв път ще предложат летяща машина, която няма да пада като камък към земята при отказ на двигателя. В комплектацията й е предвиден авариен парашут, който ще свали безопасно до земята цялата кола-самолет заедно с пътниците й.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Пет 24 Сеп 2010, 08:53    Заглавие:  

Започва Национална екоинициатива LZ 10 GCG на Узана


Небето над Узана днес ще се превърне в поле за демонстрации на радиоуправляеми автомодели, самолети и хеликоптери, разработка на габровските моделисти. Любителите на екстремните преживявания ще могат да полетят с тандемен парапланер от връх Исполин, да изкачат катерачна стена или да участват в радиоекспедиция. За всички желаещи е предвидено изкачване на връх Исполин - пеша или с велосипед, катерене по катерачна стена и спускане с „тролей", както и лагерен огън до Посетителски информационен център „Узана". Предлагат се и възможности за пешеходен преход по екопътека Узана.
Всичко това е част от Националната екоинициатива LZ 10 GCG, която ще се проведе от днес до 26 септември в местността Узана. Дейността се осъществява във връзка с Европейската седмица на мобилността, в която България се включва за осми път. Инициативата се организира за втора поредна година от Община Габрово със съдействието на колоездачен клуб „Исполин", Българската федерация на радиолюбителите и Сдружение за устойчив туризъм „Узана", съобщават от местната администрация.
Името LZ 10 GCG се използва за определен период от време и само за определено място. LZ е международно определен код за авиационни и радиолюбителски комуникации в България, 10 е годината на провеждане, G е географски, С е център и G - Габрово.
Идеята е всяка година да има различни тематични акценти, като това сега са радиолюбителските спортове. Ще бъде организирано състезание, радиоекспедиция и турнир по радио засичане. Радиоекспедициите се излъчват от защитени територии, имат уникално име и се определят от комисията за регулиране на съобщенията", каза кметът на Габрово Николай Сираков.
В рамките на Националната екоинициатива ще бъде и официалното откриване на единствения високопланински велопарк за техническо каране на велосипеди. Той се изгражда по проект „Опазване на биоразнообразието в местността Узана, чрез устойчиво управление на територията". Ще бъде проведено и второто издание на велорали „Узана". Предвидени са две тарсета от 48 и 53 километра, преминаващи по горски пътища и пътеки.
Ще бъде осъществен и младежки лагер „Знам и мога", организиран от сдружение „Мечти" и „Отбори България". В рамките на инициативата ще се състои състезание за родители и деца, както и фотоконкурс.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Вто 28 Сеп 2010, 09:18    Заглавие:  

Британците тестваха безпилотния DEMON

hicomm.bg
Британски специалисти от компанията BAE Systems и университета Кренфийлд проведоха изпитания на новия безпилотен летателен апарат с изменяем вектор на тягата DEMON. Самолетът извърши първия си полет над остров Валней в графство Камбрия, Великобритания. Високотехнологичният апаратъ се отличава от останалите си «събратя» с това, че използва управляеми струи въздух, вместо закрилки. Размахът на крилете на DEMON е 2.5 метра. Теглото на модела е 90 килограма. ]]>
Британски специалисти от компанията BAE Systems и университета Кренфийлд проведоха изпитания на новия безпилотен летателен апарат с изменяем вектор на тягата DEMON. Самолетът извърши първия си полет над остров Валней в графство Камбрия, Великобритания. Високотехнологичният апаратъ се отличава от останалите си «събратя» с това, че използва управляеми струи въздух, вместо закрилки. Размахът на крилете на DEMON е 2.5 метра. Теглото на модела е 90 килограма. ]]>
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Чет 30 Сеп 2010, 04:50    Заглавие:  

Preslav написа:
Британците тестваха безпилотния DEMON

hicomm.bg
Британски специалисти от компанията BAE Systems и университета Кренфийлд проведоха изпитания на новия безпилотен летателен апарат с изменяем вектор на тягата DEMON. Самолетът извърши първия си полет над остров Валней в графство Камбрия, Великобритания. Високотехнологичният апаратъ се отличава от останалите си «събратя» с това, че използва управляеми струи въздух, вместо закрилки. Размахът на крилете на DEMON е 2.5 метра. Теглото на модела е 90 килограма.
Британски специалисти от компанията BAE Systems и университета Кренфийлд проведоха изпитания на новия безпилотен летателен апарат с изменяем вектор на тягата DEMON. Самолетът извърши първия си полет над остров Валней в графство Камбрия, Великобритания. Високотехнологичният апаратъ се отличава от останалите си «събратя» с това, че използва управляеми струи въздух, вместо закрилки. Размахът на крилете на DEMON е 2.5 метра. Теглото на модела е 90 килограма.

Това, не трябва ли да е при БЛА?

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Съб 02 Окт 2010, 10:28    Заглавие:  

Полковникът птица

Пилот на 67 г. пада с делтаплан, оцелява
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Пет 08 Окт 2010, 01:42    Заглавие:  

Участници в състезание с балони изчезнаха над Адриатическо море

Американска двойка, участваща в състезание по летене с балони, се издирва, след като изчезнала над Адриатическо море, съобщиха световните агенции. Ричард Абрузо и Каръл Раймър Дейвис участвали в 54-тото издание на надпреварата с балони „Гордън Бенет". В сряда, по време на гръмотевична буря, връзката с тях прекъсва.
Според Дон Камерън, ръководител на полетите, е малко вероятно двойката да е оцеляла, тъй като се е спуснала към повърхността на морето със скорост около 80 км/ч, предаде АП. Италианският координационен център за морско спасяване използва самолет, хеликоптер и четири катера за претърсване на зоната, съобщи Ройтерс.
Състезанието по летене с балони за купата „Гордън Бенет", смятано за най-старото и най-престижното в света, започна на 25 септември в Бристъл, Англия, уточнява БТА. В тазгодишната надпревара се включиха 20 отбора от няколко страни. Победител е отборът, който стигне най-далече от началната точка.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 13 от 15 [224 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 11, 12, 13, 14, 15 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Лека авиация и любителско летене
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0721s ][ Queries: 12 (0.0052s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker