Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Чет 28 Яну 2021, 16:27
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Не са били първи българите хвърлили бомба от самолет!
Модератори: Penio
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 19 [274 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, ..., 17, 18, 19 Следваща
Автор Съобщение
sky captain

Регистриран на: 27 Сеп 2004
Мнения: 110

МнениеПуснато на: Вто 28 Сеп 2004, 17:15    Заглавие:  

ми ти ми покажи българските снимки, що требе само аз да ти показвам Laughing
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27540
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 28 Сеп 2004, 17:17    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Не преставлява проблем но малко по-късно днес защото са от списание Ретросалон и ще трябва да ги сканирам.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
sky captain

Регистриран на: 27 Сеп 2004
Мнения: 110

МнениеПуснато на: Вто 28 Сеп 2004, 17:19    Заглавие:  

ми чудесно Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
mg42


Регистриран на: 01 Мар 2004
Мнения: 417
Местожителство: Burgas

МнениеПуснато на: Вто 28 Сеп 2004, 17:28    Заглавие:  

sky captain написа:
ми ти ми покажи българските снимки, що требе само аз да ти показвам Laughing

Гадни италианци.
Те са за разстрел бе.
Как може да снимат преди нас?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
sky captain

Регистриран на: 27 Сеп 2004
Мнения: 110

МнениеПуснато на: Вто 28 Сеп 2004, 17:43    Заглавие:  

е, ся... ча па за разстрел. се пак и те са метали бомби по турчулята.


Поне турците могат да претендират с право за първата армия, бомбардирана, снимана и разузнавана от въздуха Laughing
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
mg42


Регистриран на: 01 Мар 2004
Мнения: 417
Местожителство: Burgas

МнениеПуснато на: Вто 28 Сеп 2004, 17:47    Заглавие:  

sky captain написа:
е, ся... ча па за разстрел. се пак и те са метали бомби по турчулята.


Поне турците могат да претендират с право за първата армия, бомбардирана, снимана и разузнавана от въздуха Laughing

Аз заради елемаг бе.
Сега сканира в несвястSmile Razz
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
sky captain

Регистриран на: 27 Сеп 2004
Мнения: 110

МнениеПуснато на: Вто 28 Сеп 2004, 17:53    Заглавие:  

да сканира... па ако може и дати да им турне на пикчърите долу, лево, у кьошето - цена нема да има ... Very Happy
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
centara

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1039
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 28 Сеп 2004, 18:03    Заглавие:  

Тази тема ми напомни за една интересна статия на Ив. Делчев в Аеросвят бр.20, която разглежда този въпрос. Тъй като не ми се преписва цялата ще пусна само отделни моменти.
"Тук може да се подчертае и още нещо, че в нито един от запазените архивни документи не се споменава и думичка за по-късно добилото широка гражданственост твърдение, че при знаменития полет на 16 октомври 1912 г. двамата храбреци Радул Милков и Продан Таракчиев са хвърлили бомби "Гелгар" над гара Карагач. При това можем да сме сигурни, че едно такова събитие просто не може да остане неотбелязано в бойните дневници на аеропланното отделение и в различните донесения и документи на по-горното командване. Явно в спомените си, които започват да записват четвърт век след събитията от 1912 ветераните летци просто са започнали да смесват запазените впечатления от различни бойни полети над противника. Но затова никой не бива да ги съди, защото е съвсем човешко да се греши - след 3 войни с обща продължителност в които те многократно са излитали с бойни задачи срещу врага, макар и на различни фронтове. Тук е грешката на онези автори, които в миналото се предовериха на тези спомени и без да отгърнат документите запазени във Военния архив написаха общо взето полезни (като първи по рода си) понякога доста емоционално обагрени публицистични статии, но с не съвсем вярно съдържание. Но и на тези изследователи трябва да благодарим, защото те първи се осмелиха да представят пред българската общественост един свой поглед върху историята на българската авиация с всичките и превратности - възходи и падения.
...
Днес далеч от идеологемите налагани в годините на Студената война, трябва да бъдем честни и точни когато боравим с фактите, за да извадим окончателно от забравата двама други достойни мъже - летци от българската военна авиация - които първи атакуват с бомби от въздуха Одринската крепост. Това става на 17 ноември 1912 г. от борда на двуместен моноплан Блерио XI-2, пилотиран от италианския доброволец Джовани Сабели с "пасажер" (наблюдател) Васил Златаров - началник на Въздухоплавателния парк към Железопътната дружина.
По време на този знаменит за родната авиация полет, майор Златаров хвърля над обсадената турска крепост две ръчни гранати конструкция на Н. Тюфекчиев и две връзки прокламации до войниците от гарнизона и населението на Одрин. От съвременните изследователи и историци това се смята за доказан и безспорен факт.
Нека се запитаме, защо тази първа бомбардировъчна задача се изпълнява от италиански пилот и началника на Въздухоплавателния парк майор Златаров? Вероятно защото Джовани Сабели е имал достатъчно добра информация как на 1 ноември 1911 г. това е извършил със самолет Фарман неговият италиански колега младши лейтенант Джулио Гавоти, който хвърля 4 ръчни гранати над турски позиции по време на Триполитанската война. А отговорността за риска, свързан с този първи по рода си боен експеримент в младата българска авиация логично е трябвало да поеме нейният командир Васил Златаров, който може би е искал лично да наблюдава ефекта от въздействието върху противника при тази първа бомбардировка.
..."

Следва позоваване на доста статии и книги, повечето с автор Йордан Миланов.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
mg42


Регистриран на: 01 Мар 2004
Мнения: 417
Местожителство: Burgas

МнениеПуснато на: Вто 28 Сеп 2004, 18:13    Заглавие:  

sky captain написа:
да сканира... па ако може и дати да им турне на пикчърите долу, лево, у кьошето - цена нема да има ... Very Happy

майна, фотошопа е велика сила Very Happy почти всичко можеSmile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27540
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 28 Сеп 2004, 18:13    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Ето какво имам в предвид:
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

За повече подробности в Ретросалон 41. Учуден съм че не четеш най-доброто издание на ЕАР ГРУП 2000

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
sky captain

Регистриран на: 27 Сеп 2004
Мнения: 110

МнениеПуснато на: Вто 28 Сеп 2004, 18:15    Заглавие:  

ми не го чета щото от чука си и време не живея в България... ма докат живеех си купувах "Криле" редовно... поради същата причина немога и да видя "какво имаш в предвид" Cool
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27540
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 28 Сеп 2004, 18:17    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Е тогава дай е-mail ще ти ги пратя.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
sky captain

Регистриран на: 27 Сеп 2004
Мнения: 110

МнениеПуснато на: Вто 28 Сеп 2004, 18:24    Заглавие:  

fafnir@abv.bg
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
sky captain

Регистриран на: 27 Сеп 2004
Мнения: 110

МнениеПуснато на: Вто 28 Сеп 2004, 19:25    Заглавие:  

ми убаво, и аз видех р. Марица и р. Струма от въздуха... ама късно, 15.10.1912... па италянчето март месец е снимало вече... Laughing Cool
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27540
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 28 Сеп 2004, 19:54    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Едва ли те италианците обичат да послъгват. И не си спомням да са публикявани някъде италианските снимки.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 19 [274 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, ..., 17, 18, 19 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0769s ][ Queries: 12 (0.0048s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker