Private Colleger of transportation
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Ракетните доставки вървят по план (ВИДЕО) · Първите четирима кандидат-пилоти на F-16 зaпoчнaхa oбучeниe · Тръмп разширява черния списък с нежелани мигранти · Путин назначи новия кабинет на Русия /ВИДЕО/ · Airbus Helicopters ще демонстрира своя граждански набор от вертолети на Heli-Expo 2020 от 28 до 30 януари 2020 г. в конгресния център Anaheim в Калифорния · Военнослужещи от Сухопътните войски участват в съвместната българо-американска подготовка Combined Resolve XIII в Германия ·

Select Forum Language:

Hot topics:
В момента е: Сря 22 Яну 2020, 04:26
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Не са били първи българите хвърлили бомба от самолет!
Модератори: Penio
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 17 от 19 [274 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 15, 16, 17, 18, 19 Следваща
Автор Съобщение
YavorD

МнениеПуснато на: Сря 19 Сеп 2007, 17:17    Заглавие: Български пилоти на Sommer  

Flight, 26 октомври 1912 г.:

Цитат:
Lieut. Michele Mittieff, of the Bulgarian cavalry, together with Lieut. Stoyanoff, of the Bulgarian infantry, in the seat of their specially-built and armoured Sommer biplane, with which they last week left Mourmelon for the purpose of getting to the front and taking part in the present war.

http://www.flightglobal.com/PDFArchive/View/1912/1912%20-%200978.html

Flight, 2 ноември 1912 г.:

Цитат:
Some Bulgarian Sommer Pilots.
Two of the Bulgarian officers, Mitieff and Stoyanoff, who have been taught at the Sommer school at Mourmelon have left for the seat of war with their biplanes, and Burri, who will shortly follow them, on Monday flew over Mourmelon, Rheims, Chalons, Vouziers and back.

http://www.flightglobal.com/PDFArchive/View/1912/1912%20-%201007.html

Последната промяна е направена от YavorD на Сря 19 Сеп 2007, 17:51; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
YavorD

МнениеПуснато на: Сря 19 Сеп 2007, 17:27    Заглавие:  

Flight, 26 октомври 1912 г.:

Цитат:
Aeroplanes at the War.
THE various nations which are actively concerned with the conflict in the Balkans have made and are still making what arrangements they can to see that their forces are equipped with aeroplanes and air scouts. Most of the Balkan States have had the foresight to have some of their officers trained as pilots, while others have secured the services of flyers of other nationalities. Servia has engaged Emile Vedrines, who is taking a 70-h.p. Deperdussin to the front, and Jules is also credited with going to the front. About the first real use made of the "fifth arm" was on the Friday week when a Greek aeroplane made a reconnaissance along the frontier, but failed to discover any of the enemy. On Tuesday last a Bulgarian air scout started from Mustafa Pasha and flew over the Turkish forces in the direction of Adrianople. On sighting the aeroplane the Turks opened fire, but the aviator quickly elevated and escaped out of range. After half an hour's reconnaissance he is reported to have returned to headquarters with valuable information as to the disposition of the troops.

http://www.flightglobal.com/PDFArchive/View/1912/1912%20-%200982.html
Върнете се в началото
YavorD

МнениеПуснато на: Сря 19 Сеп 2007, 18:16    Заглавие:  

Flight, 9 ноември 1912 г.:

Цитат:
Some Items of the Balkan War.
SERVIA has now obtained the services of four French pilots in Emile Vedrines, brother of the "national Jules," Raoul de Reales, Godefroy and Bourdin, and these left Paris for the seat of the war last Sunday night with their Deperdussin and Farman machines. Four Russian aviators have volunteered for service with Montenegro, while others are serving with the Bulgarian forces. One of these latter, Lieut. Popoff, is said to have been brought down by Turkish shrapnel while flying over Adrianople on October 30th, and owing to the similarity of names a good many people have confused him with the aviator Popoff who used to pilot a Wright biplane but died from the results of an accident some year or so ago. An incident of the retreat from Kirk Kilisse was the destruction by the Turks of a couple of aeroplanes to prevent them falling into the hands of the Bulgarians. The Bulgarians have ordered a couple of German Albatross machines and it is said that Buchner has been engaged to fly them.

http://www.flightglobal.com/PDFArchive/View/1912/1912%20-%201035.html
Върнете се в началото
YavorD

МнениеПуснато на: Сря 19 Сеп 2007, 18:58    Заглавие:  

Flight, 23 ноември 1912 г.:

Цитат:
EDITORIAL COMMENТ.
Aircraft in the Balkan War.
Although the reports which have reached tne outer world from the seat of war in the Balkans have probably created a record in their attenuated and meagre character, and particularly though the references made to the use of aircraft by the belligerents have been few and far between, yet it is possible for the student of military aviation to gather much illuminating material from the reports of the correspondents. In order that we may not mislead ourselves, it must be said at once that the war has not afforded much information upon one essential point in connection with the bearing of aircraft in modern warfare. It has not, so far as is at present known, thrown any light upon what is likely to happen in the air when two armies are arrayed against each other, both equally strong in aerial craft. It is a question which is open to a great deal of speculation, and until the actual shock of war in the air comes to inform us it must remain a matter for surmise, outside of certain limits. From the soldier-student's point of view it is unfortunate that the Turkish air corps—of the existence of which we were assured before the outbreak of hostilities—has proved as effete and ineffective as the rest of their organisation.
Apart from this one aspect of failure, however, the first real test of the aeroplane in war must lead inevitably to the conclusion that the flying machine has fully justified itself as part of the equipment of the modern army in the field. The reports from the front are fragmentary in the extreme, but piecing them together and, above all, reading between the lines of such information as we have available, it is obvious that the Bulgarians at least have made considerable use of their aircraft, and with a great deal of success. Particularly around Adrianople the Bulgarian airmen appear to have done excellent work, and we read of flights extending along the whole Turkish front, in the course of which most valuable information was secured. How far the successful issue of the campaign has been affected by the increased power of reconnaissance conferred on the Bulgarian headquarters staff by the possession of a well-organised air-corps, it is impossible to say at present. In the light of what we already know, however, it is not unfair to assume that the aeroplane has fulfilled all that was expected of it.
A point which is to be noted, though it would be unsafe to assume too much from the issues of so onesided a campaign as the one now apparently drawing to its end, is the comparatively small casualty list. Again, too, it must not be lost to sight that there is very little in the way of reliable information to go upon, but so far as we know at present the Turks appear to have killed one Bulgarian aviator and captured another. This, it must be admitted, is a surprisingly low percentage, having regard to the number of flights which we know have been made, and, if it represents the whole total, makes out the role of the air-scout to be far less dangerous than has been supposed. Once more, though, it must be pointed out that all the Bulgarian reconnaissance work has been carried out against an enemy powerless to deal an aerial counter-stroke, which must necessarily make an enormous difference when the casualty returns come to be reckoned.
Although, as we have said, the aeroplane may be adjudged to have justified itself as an adjunct of war, even in the light of the relatively small amount of information we have at present, there can be little doubt but that when the history of the Balkan war comes to be written, it will be found that all our present appreciation of what it has done must fall short by far of what is due on its real accomplishments.

http://www.flightglobal.com/PDFArchive/View/1912/1912%20-%201069.html

Последната промяна е направена от YavorD на Сря 19 Сеп 2007, 21:15; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Елемаг
[Moderator]

Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 19 Сеп 2007, 19:13    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Цитат:
Again, too, it must not be lost to sight that there is very little in the way of reliable information to go upon, but so far as we know at present the Turks appear to have killed one Bulgarian aviator and captured another.

Цензурирано анализа!

Върнете се в началото
Иван
[Moderator]

МнениеПуснато на: Сря 19 Сеп 2007, 20:20    Заглавие:  

Не знам какво е писал Елемаг, та е цензурирано, но няма български летец, убит от турците!!!. Поручик Христо Топракчиев - първата жертва на българската авиация - загива в авиокатастрофа на летището при излитане, поради повреда в кормилото за височина. Самолетът му рязко се издига, губи скорост и пада. Чуждите журналисти си измислят какви ли не фантастични истории, как е улучен над Одрин и с горящ самолет се прибира, но не успява да кацне и загива. Просто така е било по-интересно за читателите.
А плененият летец е руснакът-доброволец Костин, който при превземането на Одрин е освободен, самолетът му също е върнат.

YavorD

МнениеПуснато на: Сря 19 Сеп 2007, 21:13    Заглавие:  

Не смятам, че редакторът на Flight е писал за убит от турците български пилот за да угоди на читателите. Смятам, че коректно извежда своята теза от наличната информация, като предупреждава три пъти, че тя е непълна и едностранчива.

Тезата му е, че действията на авиацията в тази война не показват пример за реално въздушно противоборство, и по тази причина не е намерен отговор на въпрос, поставян многократно в същото издание - каква ще бъде ролята на авиацията в конфликт на равностойни противници? Отговорът започва да се изяснява в една друга война, в края на 1915 година.

Поздрави,
Явор
Върнете се в началото
YavorD

МнениеПуснато на: Чет 20 Сеп 2007, 00:21    Заглавие:  

Flight, 7 декември 1912 г.:

Цитат:
MR. BENNET BURLEIGH in the Daily Telegraph, November 28th :—
Aviators Under Fire.
Mustafa Pasha, Saturday (11 a.m.).
A couple of Bulgarian aviators late yesterday afternoon had a thrilling experience in a biplane over Adrianople. They told me they flew purposely at an elevation of only about 1,700 yards. They could see the city, and the movements of the Turks in the streets and forts quite clearly. The Bulgarian batteries were heavily shelling the enemy. The Turks proceeded to fire upon the aviators. All the shells burst at least 350 to 450 yards below machine. For half an hour the aviators flew about, taking note of everything. They saw that the Selim Mosque was intact, and that most of the other important buildings were undamaged.
A startling surprise, however, was in store for them. The Turks had sunk a gun in a pit, and fired as they passed overhead—a bow drawn at a venture, so to speak. My two Bulgarian friends heard a loud, hurtling roar of shell ascending direct towards them, and their ears were filled with its screech, which drowned the noise of the engine and the humming wires, as the missile passed upward. It burst, but they had by that time gone a long distance forward, and none of the fragments came near them. They returned, landing safely at Mustafa Pasha.
I witnessed this incident. A lieutenant aeronaut, before taking his seat in his machine, hastily stuffed his magazine pistol into his coat pocket. Asked why he did so, he replied, in English, "A Bulgarian cannot be taken alive by a Turk. In case of accident I must sell my life dearly, and always be prepared to do my duty."

Цитат:
Mr. A. Beaumont in the Daily Telegraph, December 3rd:—
Aeroplane Adventures.
Chorlu, November 22nd.
As I came in sight of Chorlu I had the pleasure of seeing the first aeroplane tent with an aeroplane in it that I have come across in this war, and, what was a greater satisfaction still, it was that of the daring Bulgarian aviator, Petroff, whose exploits in Paris I had mentioned at the beginning of this year. I stopped my motor and went up to the tent. A businesslike young officer came out and shook hands with me. He told me I was welcome to look at his machine, and said he had come only two days before from Adrianople. He had covered a distance of 100 miles in one
hour and a half in his monoplane. It had taken my motor to negotiate hills, ravines, and ditches more than four days' actual travelling.
I asked him some questions about the difficulties of aviation in time of war, and said I had often heard of a famous Bulgarian aviator named Petroff, whom I had hoped to meet before the war was over. He said to me, smiling, "I am Petroff," so that I had the pleasure at once of having my desire satisfied.
He explained to me that in fact aviation in time of war was not mere child's play. He had been flying regularly twice a day over Adrianople since the siege was complete, and on two occasions shrapnel exploded very close to his machine, when he was flying at a height of about 3,500 ft.
The Turkish batteries at Adrianople seem to have anticipated his daily flights, and to have carefully regulated their guns in the hope of bringing him down. He said: "I usually flew at a height of about 1,300 metres. At that height I am fairly safe, but if I get the least bit lower shells become a trifle annoying.
"One day," he added, "a shell burst just above my aeroplane, and on another day a similar shell burst just below me." However, he did not mind. "A la guerre comme, a la guerre," he said, smiling. It is an expression I have heard from officers hundreds of times, and it is really affecting to see the pleasant simplicity with which they say it, and face every danger.

http://www.flightglobal.com/PDFArchive/View/1912/1912%20-%201137.html
Върнете се в началото
bomba

Местожителство: СОФИЯ/КОСТЕНЕЦ

МнениеПуснато на: Чет 20 Сеп 2007, 18:52    Заглавие:  

YavorD написа:
Не смятам, че редакторът на Flight е писал за убит от турците български пилот за да угоди на читателите. Смятам, че коректно извежда своята теза от наличната информация, като предупреждава три пъти, че тя е непълна и едностранчива.

Тезата му е, че действията на авиацията в тази война не показват пример за реално въздушно противоборство, и по тази причина не е намерен отговор на въпрос, поставян многократно в същото издание - каква ще бъде ролята на авиацията в конфликт на равностойни противници? Отговорът започва да се изяснява в една друга война, в края на 1915 година.

Поздрави,
Явор

Турците тогава имат повече самолети от нас но почти не ги използват.

Иван
[Moderator]

МнениеПуснато на: Пет 21 Сеп 2007, 07:25    Заглавие:  

Bomba е прав, противникът съвсем не отстъпва в авиация на българската. Гърците, черногорците и сърбите практически нямат авиация.
Към началото на Балканската война 1912-1913 г. турската авиация разполага със следния парк:
8 броя Bleriot XI/XIbis
4 броя Bristol-Prier
4 броя Deperdussin ТТ (двуместен)
2 броя Deperdussin Т (едноместен)
2 броя Harlan (взети от нашите като трофеи)
2 броя DFW-Mars Pfeil
2 броя REP-K

Неустановен брой Bleriot-Penguin (вероятно 8 до 10 машини)
Или установени сигурно 24 самолета
Летателният състав е многоброен, само в Bristol са обучени 7 души като пилоти - лейтенантите от артилерията Сафет, Мехмет-Али, Абдулах, Фазил, Сабри и Азиз и мл. лейт. Фетхи. Участват също немци и англичани като наемници.
Поручик Симеон Петров има случайна среща в небето с турски самолет около Истамбул и съжалява, че не си е носил... револвера Wink
Щяхме да имаме първи въздушен бой в историята...
Не е изключено, ако такива срещи ставаха често, нашите да са си вземали "Манлихерите". С карабината спокойно може да се борави от наблюдателя. Пушката е доста дълга.

YavorD

МнениеПуснато на: Пет 21 Сеп 2007, 11:50    Заглавие:  

Според турски източници (M. Haluk SEVEL), турската армия е получила през 1912 г. 6 самолета R.E.P.:
    Първият е двуместен учебен самолет (март 1912 г.);
    Вторият е едноместен учебен самолет;
    Третият е нелетящ учебен "пингвин";
    Четвъртият е едноместен военен самолет (пилот Нури, Солун);
    Петият е едноместен военен самолет (пилот кап. Мехмет Кемал, повреден край Йесилкьой);
    Шестият не е ясно какво представлява, използуван е от Нури;
    Последният самолет от поръчаните седем е задържан в Сърбия.

Турската армия разполага с три самолета Depperdussin, два едноместни и един двуместен. Те са платени не от хазната, а с дарения.

http://www.tayyareci.com/digerucaklar/turkiye/preww1.asp

Същественият проблем на турците е не техниката или пилотите, а неумението да се използува авиацията, дори и за разузнаване.

В по-горното съобщение редакторът на Flight говори за равностойно противопоставяне, в което всяка от страните се стреми да използува авиацията за да получи предимство (основно, разузнавателна информация), като в същото време не позволява на противниковата страна да използува същото предимство. Турската армия не успява да използува ефективно дори и малкото разузнавателна информация, която получава (английски източник посочва един пример).
Не е много по-добър и резултатът, постигнат от армиите на Гърция и Сърбия.

Поздрави,
Явор
Върнете се в началото
Иван
[Moderator]

МнениеПуснато на: Пет 21 Сеп 2007, 21:35    Заглавие:  

Данните за турската авиация от 1912 г., които публикувах по-горе, са взети от "Chronicle of Turcish Aviation" от Стюърт Клайн. (600 стр. на английски език, 495 илюстрации, в това число всички турски военни самолети.
Самолетите са показани и с камуфлажи (цветни профили), много нискокачествени, но се добива представа за цветовата схема.
Авторът е туркофил, живее и работи в Турция и използва тамошните архиви.
Произведението, освен като книга, е и на интерактивен CD-ROM, направен от Havas Ground Handlung Co/Turkey, има песни, маршове, всички командващи на турските ВВС, летищата. Подарен ми беше от автора, когато ми беше на гости. Спонсориран е от ВВС и Турските авиолинии.
Ако и у нас има такива спонсори, също можем да направим много по-хубав диск, на български и на английски.

YavorD

МнениеПуснато на: Пон 24 Сеп 2007, 13:55    Заглавие: Constantine de Mazurkiewitch
Описание на темата: Доброволец жертва в Балканската война

Flight, 4 януари 1913 г.:

Нова жертва в Балканската война
В навечерието на примирието, по време на полет над бойните линии край Чаталджа е ранен авиаторът-доброволец в българската армия Константин де Мазуркевич. Той успява да върне самолета си на контролирана от българите територия, но скоро след това умира.

Цитат:
Another Casualty in the Balkan War.
ON the evening of the signing of the armistice, Constantine de Mazurkiewitch, a volunteer aviator with the Bulgarian Army, was wounded by the Turks while flying over the Tchalaldja lines. He managed to get his aeroplane back to the Bulgarian lines, but died soon afterwards.

http://www.flightglobal.com/PDFArchive/View/1913/1913%20-%200021.html
Върнете се в началото
Иван
[Moderator]

МнениеПуснато на: Пон 24 Сеп 2007, 17:07    Заглавие:  

Съгласно "Заповед по действащата армия" от 20 декември 1912 г., подписана от генерал-майор Фичев, н-к щаб на българската армия, в състава на българската авиация са включени:
1. Руският поданик Порфирий Воронин - механик;
2. Руският поданик фон Лерхе, - пилот;
3. Руският поданик Николяй Орлов - електромеханик;
4. Френският поданик Ернст Бюри - пилот;
5. Руският поданик Пьотр Евсюков - пилот;
6. Руският поданик Фьодор Колчин - пилот;
7. Руският поданик Николай Костин - пилот;
8. Руският поданик Яков Седов - пилот;
9. Руският поданик Фьодор Шчербаков - моторист;
10. Руският поданик Василий Дегтерьов - моторист;
11. Руският поданик Йосиф Иванов - моторист;
12. Руският поданик Лев Секурински - монтьор;
13. Руският поданик Александр Коровкин - монтьор;
14. Руският поданик Николай Тарасов - монтьор;
15. Руският поданик Емануил Маргулис - пилот без заплата;
16. Италианският поданик Джовани Сабели - пилот;
17. Италианският поданик Ф. Сантерини - механик;
18. Френският поданик Пайяр - пилот;
19. Френският поданик Луи Оливие - пилот;
20. Руският поданик Григорий Гребенюк - пилот без заплата;
21. Руският поданик Василий Иванов - пилот без заплата;
С Височайша заповед е приет на служба Семьон Маралов - механик въздухоплавател.

По руски източници в България са пребивавали още пилотите Сергей Шчетинин, Юрий Греков, Ал. Агафонов, С. Кованко, Покровски, М. Попов и още 10 механици. Световно известният руски пилот Тимофей Ефимов също е на летище Мустафа паша. Той придружава пристигналите от Севастопол самолети "Блерио", закупени от Симеон Петров в Русия и участва в няколко бойни полета.
Освен посочените в заповедта летци и техници, около самолетите се въртят англичанинът Сноудън Хедли, немците Инголд и Ханушке, швейцарецът на немска служба (инструктор в "Албатрос") Алберт Руп.
От чужденците в бойни полети вземат участие само 8 души - Сабели, Хедли, Бюри, Костин, Колчин, Евсюков, Седов, Ефимов.
Останалите или изобщо не летят, или правят по някой полет в района на летището.
Името на митичния господин, мосью или пан Константин де Laughing Мазуркевич изобщо не се среща. Но аз съм чел такива невероятни описания на въздушната война на Балканите, че просто на човек дъхът му спира Shocked Обикновено репортажите са писани в хотел "България" или в кафенетата в София, а може и извън България. Laughing Но в Америка вестниците и списанията трябва да се продават Exclamation

CATCH 22

МнениеПуснато на: Пон 24 Сеп 2007, 18:38    Заглавие:  

Иван написа:
...Но в Америка вестниците и списанията трябва да се продават Exclamation

Иване, източникът нa YavorD в случая е британски, а не американски!Wink

Flight magazine became the world's first aerospace weekly when it published in 1909.

Click to see if image is larger

Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 17 от 19 [274 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 15, 16, 17, 18, 19 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0873s ][ Queries: 12 (0.0078s) ][ Debug on ]

Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker