Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Заря в Широка Лъка · Доброволният резерв започва с 600 души · ВМС със специален екип в Кор Кароли · Митническият контрол в Бургас се натъкна на огромна пратка с кокаин. · Осем души изгоряха в хотел! Десет са ранени · Турският военен пенсионен фонд готви сделка: Придобива стоманодобивния гигант Бритиш Стийл ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Съб 17 Авг 2019, 12:39
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Лека авиация и любителско летене
Двигатели (Dvigateli)
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 41 [601 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 39, 40, 41 Следваща
Автор Съобщение
virago

Регистриран на: 06 Авг 2004
Мнения: 368
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пон 04 Окт 2004, 18:01    Заглавие:  Двигатели (Dvigateli)  

Wseki koito ima jelanie , moje da slaga tuka linkove za namereniv internet linkve , za awio dvigateli
Kato zanchalo shte sloja edna snimka na dvigatel , /niamam napredstava da lie awiodvigatel/
no me machi edno-koe e nakarolo konstruktora na tozi dwigatel da wzeme takova reshenia , za konstrukciata mu- vseki koito imajelanie i mnenie da go spodeli
Click to see if image is larger

_________________
Свилен Недялков
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
virago

Регистриран на: 06 Авг 2004
Мнения: 368
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Нед 10 Окт 2004, 19:57    Заглавие:  

ЕА65 70 Hp 1300 cc 65 kg do 1981 g
..................................................................................
EA-71 85 Hp 1600 cc vodno 80 kg
Click to see if image is larger
.......................................................................................
EA-81 95 hp 1800 cc 90 kg do sredata na 80-te
.........................................................................................
EА-82 101hp ? ? 8 i 16 klapana, s remak
(turbo 134 hp )
Click to see if image is larger
......................................................................................
EJ-18 115 hp 1800 cc 120 kg
Click to see if image is larger
...................................................................................
EJ-20 113-148hp 2000 cc 150 kg
Click to see if image is larger
.................................................................................
EJ-22 ot 126 hp 2200 cc ?
.................................................................................
EJ-25 175hp ? ?
..................................................................................
ЕА65 ? 1300 cc ?
.................................................................................

niakoi ako ima jelnie i i neobhodimite danni , moje da popalni vaprositelnite zashtoto lipswaha

_________________
Свилен Недялков
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
virago

Регистриран на: 06 Авг 2004
Мнения: 368
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пон 11 Окт 2004, 19:20    Заглавие:  

Znachi tova e linka deto spomenah v Experimentalni samoleti , za povredite na Rotax

http://www.trikes.narod.ru/koleno.htm

dokolkoto razbrah problema e w nedostatachnoto mazane na kolianovia val a i nesamo tova e problema na ROTAX ite zapoveche podrobnosti prochete linka,
kato dopanenie ako moje da se s ravniava de -MZ250 ima po goliuam kanal , za mazane na paleca deto e daleche ot aviaciata tozi dvigatel

Koito ima mnenie po vaprosa neka go spodeli

_________________
Свилен Недялков
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Skydancer


Регистриран на: 10 Яну 2004
Мнения: 150
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 13 Окт 2004, 17:50    Заглавие:  

Постнах го и на друго място, но нека и тук да го има:
Колкото за Rotax, когато се експлоатира и поддържа спрямо изискванията на производителя - това са достатъчно надеждни двигатели и не създават проблеми. Ние експлоатираме два типа: 582 (двутактов 65 к.с.) на Rans S12-S и 912 (четиритактов 100 к.с.) на новия ни самолет CT2K. На всеки 25 часа се правят различни по обем обслужвания и подмяна на части на двигателите, по график и препоръка на производителя. На 582 се прави основен ремонт на всеки 300 отработени часа, а на 912 на 1200. До сега не сме имали никакви проблеми с двигателите.
В България, миналата година, във Варна Rotax 912 монтиран на самолет Star задра по време на полет (изпълниха авариино кацане), но при експертизата се доказа (FlyDat пази данните), че систематично са го експлоатирали под минималната експлоатационна температура и от там са нарушили мазането, което е предизвикало проблема... До колкото знам и мотоделта планеристи са имали проблеми, но те като правило не спазват никакви инструкции и ги експлоатират хиляди часове без ремонт и поддръжка (вместо основен ремонт на всеки 300 часа), така че производителя не може да бъде обвинен за евентуални проблеми.
Между другото и руснака на сайта казва горе долу същото:
"Причина останова - разрушение нижнего подшипника шатуна. Как выяснилось позднее - довольно частая поломка, связанная с нарушением установленных производителем правил эксплуатации. Возникает это по причине маслянного голодания одного из цилиндров. Если вы хорошо читали инструкцию, то там говорится о синхронизации карбюраторов. Если один карбюратор дает больше смеси, чем другой, то второму целиндру не хватает топливно-маслянной смеси для смазки трущихся частей (в частности нижний подшипник шатуна), происходит перегрев и разрушение. "

_________________
Стефан - Skydancer
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
virago

Регистриран на: 06 Авг 2004
Мнения: 368
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Нед 17 Окт 2004, 15:14    Заглавие:  

Rotax 447
Click to see if image is larger
40-42 HP
436.5 cc
Vazdushno
33 kg
21- razhod
............................................................................................
Rotax 503
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
46 - 52 HP
496.7 cc
Vazdushno
38 kg
25- razhod
...........................................................................................
Rotax 582
Click to see if image is larger
64 - 65 HP
581 cc
Voda
50 kg
27- razhod
............................................................................................
Rotax 618
Click to see if image is larger
74 HP
617 cc
Voda
70 kg
31- razhod
...........................................................................................
Rotax 912
Click to see if image is larger
80 HP
1211 cc
Voda
? kg
? - razhod

_________________
Свилен Недялков
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
izifly


Регистриран на: 19 Окт 2004
Мнения: 123
Местожителство: Стара Загора

МнениеПуснато на: Пет 22 Окт 2004, 10:05    Заглавие:  

а има ли в форума жив българин които да е ползвал двигател на сузуки суифт 1.0 3 бутала инжектсион 52 конски сили в ултралек.
интересува ме живо - които може нека даде компетентно мнение че почти сам го капарирал Smile

_________________
Ако затегне - напъни го!
Ако се счупи ... значи му е било време да се смени !!!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
izifly


Регистриран на: 19 Окт 2004
Мнения: 123
Местожителство: Стара Загора

МнениеПуснато на: Вто 30 Ное 2004, 12:19    Заглавие:  

zdobix se s dvigatel na suzuki swift 993sm^3 tritsilindrov injektsion.
pisha tuk za da popitam za informatsia ako niakoi moza da mi otgovori-sega mu e vrameto.
-shte mu "prisazdam" karburator ot vartburg zashtoto originalnia karb iziskva elektronen blok za upravlenie na duzata i na pompata a parvo tova go pravi po-nesiguren i vtoro shte mi triabvat oshte tolkova $ - niakoi pravil li e takova neshto v bg predi?!?!
-originalkno dviga e s elektronno zapalvane s elektronno otmestvane na agala na izprevarvaneto spored oborotite (smiata se po niakakav slozen algoritam) a pod distributornata kapachka ima datchik na xol (magniten a ne optichen) i tri magnitcheta na razpredelitelnai val ta - znam che moze da stane i ot dr kola , no oshte po-sigurno e ako se napravi taka :tri nezavisina kraga - po 1 na svesht - tri datchika na xol se zadeistvat ot 1 magnit i posle imash 3 otdelni bloka koito izchisliavat avansa spored oborotite i 3 kraini stapala koito upravliavat bobinite. chuval sam che ima takava ruska razrabotka - otkade moga da naucha poveche podrobnosti.
-moze li da raboti cheteritaktov dvig (podchertavam che moia e tritsilindrov) bez maxovika - uzasno e tezak a polza iok (reduktora shte e remachen i moze bi i da poene funktsiata na maxovik ?!!?)
-niakoi ima li opit v izrabotkata na shunozaglushitelni trabi? (to samo kolektornite mi trabi tezat 10 ina kg - smiatam da gi skopia i da napravia neshto kompaktno ot nerazdaemi trabi.
.
imam oshte dosta vaprosi i idei no vsichko s vremeto si....
p.s:mislia che dviga na suifta e 1:1 sas tozi na "geo" metro

_________________
Ако затегне - напъни го!
Ако се счупи ... значи му е било време да се смени !!!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Пет 03 Дек 2004, 14:54    Заглавие:  

izifly Та значи да напиша и моето скромно мнение тука Cool ауспуха е наи добре да бъде само от прави и полирани от вътре много тънкостенни неръждаеми тръби с възможно наи малка дължина за да може изгорелите газове с възможно наи малко съпротивление да излизат навън/от трудно излизане на изгорелите газове се губят около 30%от мощноста на двигателя/ -това е когато се гони максимална мощност от мотора, ако не ти требва чак толкоз мощност може да направиш нещо от рода на гърне което да бъде максимално леко и с максимален обем,за целта требва да е от издържащ метал на високите температури ,а обема му да бъде над два пъти от кубатурата на двигателя или повече -колкото повече толкоз по тихо ще работи-шума идва от високата скорост на излизане на газовете ,за целта тази скорост може да се намали по няколко начина ,наи елементарния от които е като им се сменя посоката вътре в гърнето с помощта на разни тръбички през които като минават газовете си намаляват скороста може да се използва много ефикасно схемата на някои заглушител от огнестрелно оръжие като тази на АК-47 е наи ефикасна според мене и наи лесна като изработка,не забравяи да полираш и тръбите на генерацията от вътре и да ги олекотиш също.Относно запалването датчика на хол е един от наи добрите варианти и изобщо не требва да се променя тои е достатъчно сигурен и лек -тук подобрение /бобългарявания/ мисля че не са нужни.Относно карбуратора пак казвам мембрания е наи лек като кг. и наи сигурен защото само тои може да работи във всеко едно пространствено положение и може да се изработи сравнително лесно на фреза и струг които са достъпни машини все пак./тук сравняването на полет в термика с карането накола по черни пътища няма нищо общо както некои се опита дакаже но това вече си е решения на конструктора/
направи една тема за твоя самолет и напиши поне основните му характеристики и размери за да знаем за какво става въпрос поне.Не забравяи наи вече спасителните средства които да са ти оригинални и тествани наи вече,започни да учиш поне от горе от горе метереологията ако не си учил защото тя е едно от наи важните знания които ще ти требват преди всеки успешен полет и изпитание на конструкцията.Успехи..
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Пет 03 Дек 2004, 15:10    Заглавие:  

забравих за маховика двигателя може да работи и без маховик но само на високи обороти -над средните,много от кросовите мотоциклети са без маховик но те се карат почти винаги и само на пълна газ което доста скъсява ресурса им,тоест времето между два основни ремонта,на средни и по ниски обороти такива мотори направо си гаснат и нямат никакво мощност,ако имаш ескцентричен съединител на коляновия вал което да се вклучва примерно над 2500 оборота в мин. можеби ще може да се мине и без маховик но това вече е наи добре да се установи като правиш тестовете на двигателя с витлото на земята а не във въздуха .Тук дилемата е много тънка и е наи добре само с тестове да се разбере дали да има маховик или да е олекотен или въобще да го няма-това нещо да се изчисли мисля че е невъзможно поради липсата на такива данни за твоя двигател,не требва да сезабравя и надморската височина поради плътноста на въздуха която е от рещаващо значение за мощноста при дадени обороти,разлика в 1000метра във височина са точно една атмосфера по ниско атмосферно налягане и загуба на още 30%мощност примерно,може да си носиш бутилка със сгъстен кислород и да пускаш от време на време във въздушния филтър и некво гориво с повисок октан от рода наметилов алкохол или нещо друго има много варианти но требва дазнаеш какво тяга ти требва и каква мощност или първо ще видиш какво имаш като тяга и мощност и тогава ще правиш изчисленията на самата конструкция????
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Пет 03 Дек 2004, 15:21    Заглавие:  

izifly-наи добре се свържи с некои стар и опитен състезател на лека кола или на мотоциклет те правят направо магии с някои видове мотори като мощноста на даден мотор може да се увеличи над 6 пъти с няколко малки трика-давам пример преди 20-30 години са се състезавали с коли от рода на жигули и шкода 1000МБ като та тази шкода 1000кубика двигател с мощност от 30коня са го правели около 200коня с малки подобрения на камерата на горене и на самата глава на двигателя и килограмите са му оставали почти същите,масово се е използвал ЕЛЕКТРОН в ходовата част което е намалявало наполовина кг. и т.н. но тук в този форум не е като даговориш очи в очи друго си е да идеш и направо да гледаш готови неща и човек да ти ги казва как стават като ти ги показва и съвсем друго тук да четеш защото този които пише може да напише много ама дали ще го разбереш така както ако го виждаш и ти се казва с показване на даден детаил и чертане на скица на място......едва ли!!!!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Skydancer


Регистриран на: 10 Яну 2004
Мнения: 150
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 03 Дек 2004, 16:17    Заглавие:  

Абе хора, надежността на двигателя нищо ли не значи за вас? Давате ли си сметка, че този двигател на Шкода преработен на 200 коня издържа едно състезание и е за основен ремонт?
Във въздуха подобни експерименти могат да ви костват живота!

_________________
Стефан - Skydancer
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Пет 03 Дек 2004, 16:57    Заглавие:  

е това за двигателя от шкода беше само пример които е правен преди повече от 20 години но е бил направен все пак така че сиромах човек жив дявол какво ли още не е измислено и направено то ако се гледа сигурноста наи си е добре да се използва готов авиационен чисто нов двигател по които нищо да не се пипа ама нещо не става това нещо ,така че всеки които сиправи подобрения требва сам да си отговаря за тех
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
sky captain

Регистриран на: 27 Сеп 2004
Мнения: 110

МнениеПуснато на: Пет 03 Дек 2004, 19:04    Заглавие:  

гого55, тва за форсирането на двигателите, дет си го на писал... с няколкото "дребни трика", ше извиняваш, ама са пълни глупости Rolling Eyes

освен ако за теб "дребни трикове" не са нов разпределителен вал, нови клапани, нови биели, нов всмукателен тракт, преработена глава, ново мазане на двигателя и дори много често нов колянов вал... и т.н.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Пет 03 Дек 2004, 19:13    Заглавие:  

ами как да го нарека "няколко много големи трика" тогава а ?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
sky captain

Регистриран на: 27 Сеп 2004
Мнения: 110

МнениеПуснато на: Пет 03 Дек 2004, 19:16    Заглавие:  

ами да, що не? форсирането на двигател си е цяла наука, доста комплексна при това Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 41 [601 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 39, 40, 41 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Лека авиация и любителско летене
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0666s ][ Queries: 12 (0.0063s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker