Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Пакистан помогнали на ЦРУ да открият и убият Осама бин Ладен · САЩ са с нов военен министър · Путин се разминал на косъм с атентат на 9 юли · Александър Йорданов за ветото: С този ход президентът демонстрира вярност към чужда държава - Руската федерация · Депутатите за ветото срещу сделката за Ф-16 - управляващата коалиция го отхвърля (ОБНОВЕНА) · Каракачанов за ветото на Радев срещу сделката за Ф-16 - военният министър разказа виц за акта на президента ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Wed 24 Jul 2019, 08:27
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Модернизацията на българските военни вертолети
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 1 of 70 [1036 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, ..., 68, 69, 70 Next
Author Message
toni75

Joined: 02 Jan 2004
Posts: 434
Location: Щутгарт, Германия

PostPosted: Fri 23 Jan 2004, 21:14    Post subject:  Модернизацията на българските военни вертолети  

МО подема медийна атака срещу "БАЕ системс" за хеликоптерите

Днешни медийни изяви на трима отговорни служители от министерството на отбраната пред Дарик радио показаха, че ведомството подема открита медийна атака срещу един от кандидатите за модернизация на военните ни хеликоптери - английската "БАЕ системс".
С по -голяма или по-малка категоричност срещу компанията се изказаха заместник-министър Илко Димитров, главният мениджър на ведомството Август Мичев и командващият Военновъздушните сили (ВВС) генерал лейтенант Димитър Георгиев.
Междуведомствена група води преговори за сключване на офсетна сделка за модернизация на 18 вертолета Ми-24 и 18 Ми-24. Освен с "БАЕ системс", разговори се водят и с американската "Локхийд Мартин", европейският консорциум EADS, израелската "Елбит", както и с руската фирма производител на хеликоптерите и с компания от ЮАР.
При представянето си у нас от "БАЕ системс" обясниха, че имат договори с руските производители на хеликоптерите. Според обяснението, те избягват конфликта на интереси около изпълнението на поръчката.
Източници на mediapool.bg от министерството на отбраната твърдят, че причината за атаката срещу английската фирма е, че във ведомството са решили модернизацията да бъде поверена на фирма от ЮАР, която вече била регистрирала за целта консорциум съвместно с военните заводи Терем.
Днес пред Дарик Радио ген. Димитър Георгиев каза, че трябва да бъде обявен конкурс за модернизацията на бойните вертолети. Той допълни, че няма да определи офицер, който да бъде включен в групата за преговори с "БАЕ системс", както му е било поискано по телефона от заместник-министър на отбраната.
Георгиев обясни, че за да изпълни заповедта, тя трябва да дойде от прекия му началник - шефът на Генщаба ген.Никола Колев. Генералът каза, че има устно и писмено становище до министър Николай Свинаров, че на базата на презентации не може да се определи изпълнител на такъв проект. Според него е необходимо провеждането на конкурс, който да позволи задълбочен анализ на фирмите-кандидатки.
Британската фирма "БАЕ системс" не е готова да изпълни проекта по модернизация на бойните ни хеликоптери, защото не е изпълнявала такава дейност, директно заяви главният мениджър на министерството на отбраната Август Мичев. Според него за модернизацията на хеликоптерите е необходимо да се проведе публичен търг "и всичко да е абсолютно прозрачно".
Напълно логичното изявление на г-н Мичев обаче странно констрастира на случая с покупката на учебните самолети "Пилатус" - сделка, която също е минала през него. Само преди седмица г-н Мичев отказа да отговори на въпросите на Mediapool за "Пилатус". А от кратките отговори на МО по темата, дошли след 2-седмично забавяне, стана ясно, че при учебните самолети не е приложен подходът на открит търг.
Заместник-министърът на отбраната Илко Димитров пък е коментирал, че ведомството проявява интерес предимно към предложенията на други фирми, но през следващата седмица щяло да има по-голяма яснота за процедурата.
http://www.mediapool.bg/site/business/2004/01/23/12_230104bu.shtml

_________________
http://planepictures.net/netsearch4.cgi?stype=name&srng=1&srch=Toni+Georgiev&offset=0&range=25
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=8462
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Сашо

Joined: 03 Jan 2004
Posts: 1879
Location: София

PostPosted: Fri 23 Jan 2004, 22:02    Post subject:  

БАЕ засега продава хартиена модернизация - Пилатус същестувва в реалния сват и се доставя веднага.
А БАЕ обещава да демонстрира прототипи през 2005 и да започне серийно работа по модернизация и прочие чак през 2006 г.
Ама все още не се знае кое ще бъде най-добрия вариант за България.
Така че темата е дискусионна, и всички мнения тука са добре приети. Не се пристеснявайте, обсъждайте.
Back to top
View user's profile Send private message 
oHua c koHq


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 830
Location: Бургас

PostPosted: Sat 24 Jan 2004, 00:38    Post subject:  

НЕ мога да кажа каква точно трябва да е модернизацията.Защото не знам.Знам само,че в модернизацията заводите ТЕРЕМ трябва да участват максимално.Трябва да се извлекат всички възможни облаги.Без значение коя ще е фирмата производител.Голяма разлика във предлаганото въоръжение няма.Предлаганото БРЕО не вярвам да е по-модерно при единия контрактор,а при другите да не е .Така,че за мен разлика няма-само вертолетите да са модернизирани и най-вече да летят.
_________________
Дръжте барута сух!!!!!!!!!
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
ICQ Number 
Сашо

Joined: 03 Jan 2004
Posts: 1879
Location: София

PostPosted: Sat 24 Jan 2004, 11:33    Post subject:  

Това за максималното участие на ТЕРЕМ в модернизицията е все едно ТПК Атанас Романов да участва в руската космическа програма - или като яденето на консерви трето качество - стават за ядене, ама никой не гарантира за последствията. Може би бордния ще ме допълни....
Back to top
View user's profile Send private message 
HOKUM
[Moderator]


Joined: 17 Jan 2004
Posts: 316
Location: Пловдив

PostPosted: Sun 25 Jan 2004, 18:21    Post subject:  

Тъпия Свинчо обещаваше май веднага след празниците да се обяви кандидата за модернизация,ама май нещо позагни работата.Аз лично предпочитам БАЕ,ама най-много си предпочитам ОКБ МИЛ Cool Въпреки селяниите,които напраиха руснаците с МиГ-29,смятам,че руснаците си предлагат най-добрата модернизация за най-малко пари.Или греша...... Confused
_________________
"С пистолет и добра дума се постига много повече, отколкото само с добра дума."
Ал Капоне
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
ICQ Number 
dragon x


Joined: 26 Jan 2004
Posts: 1641
Location: Варна

PostPosted: Mon 26 Jan 2004, 03:17    Post subject:  

Според мен най-големи възможности имат евреите. БАе досега наистина май не са правили подобна модернизация. А пък след "сделката" с МиГ-овете, май ще трябва да имаме едно на ум с братушките. Просто не мога да повярвам че при тази криза на поръчки, каквато е при тях, направиха подобна простотия.
Back to top
View user's profile Send private message 
Сашо

Joined: 03 Jan 2004
Posts: 1879
Location: София

PostPosted: Mon 26 Jan 2004, 11:28    Post subject:  

Абе интересни мнения се заформиха.
БАЕ има голям опит с модернизация на всички (пили поне повечето) вертолети на Кралските ВВС, Армията и ВМС (бевшия авионикс-клон на GEC Marconi) - така, че за да говорим за липса на опит не е правилно. Проблемът им е с Ми-24 - там ще ядат дебелия. За Ми-17 - голяма част от модернизацията я купуват (тоест вземат за подизпълнител Kelowna Flightcraft) от фирма, която преди това е работила с руснаците (модернизират Ми-17 за полицията на Южна Корея).
Израелците - много неща мотгат, ама са "плъзгави риби" - докато ги изберат обещават една ли не небето да свалят, а след като подпишат договора все аботят отзад.
МВЗ МиЛ - както се казва в една реклама "те искат, ама не могат", поне на този етап, защото и техните предложения са доволно "хартиени".
Back to top
View user's profile Send private message 
Елемаг
[Moderator]


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 27533
Location: София

PostPosted: Mon 26 Jan 2004, 18:26    Post subject:  

Cool Cool Cool
За съжаление нито една фирма която не работи заедно с бюрото на Мил не може да направи свястна модернизация. Защото всички други ще модернизират само оборудването а най-голяма полза Българските ВВС биха имали ако вертолетите се експлоатираха по състояние а това може да стане само в съдружие с конструкторското бюро. А модернизацията само на електрониката ще доведе до по-малко летящи вертолети от сега защото за тази електроника най-вероятно няма да се дадът пари за усвояването й в България и ще трябва да се плаща на фирмата извършила модернизацията да я подържа. А като се има в предвид колко охотно дава пари МО за подръжка то по-добре вместо за модернизация парите да се дадът за КВР на нелетящите в момента машини.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Сашо

Joined: 03 Jan 2004
Posts: 1879
Location: София

PostPosted: Mon 26 Jan 2004, 20:35    Post subject:  

Абе това с модернизацията става точно като оная поговорка дето на френската кралица, като и казали, че хората от народа не могат даси позволят хляб, тя казва: "Ами тогава да ядат пасти"!
Та и сега - вертолетите не летят (няма хляб), а при това ще ги модернизираме (да еба и пастите)...
но от другастрана не е лошо ако има пари дасе свърши някоя работа - или ако съвсем върви към варианта "МиГ-29 модернизация и прочие глупости в Български вариант" - да се мисли за нови вертоли.
Back to top
View user's profile Send private message 
Fox Mulder


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3301
Location: София/Димитровград

PostPosted: Tue 27 Jan 2004, 06:14    Post subject:  

Надушвам поредният майтап в най-новата ни военна история.

Всъшност статията показана от toni75 е твърде интересна.
Значи масовите гонения срещу BAe Systems са повсеместни. Доколкото разбирах от новините /твърде бегло чух/ тези типове са завлякли британското МО доста жестоко. Ако някой има подробности нека ги сподели. Лошото на подобни "медийни атаки" е ,че нашето МО се закача не с който трябва. Стигани само след търга BAe Systems да загубят /а те ще/ и са ни осъдили до две /просто такъв ни е закона/. И при такъв вариант модернизацията ще тръгне горе долу когато се дипломирам. Laughing

Фирмата от ЮАР /или РЮА както е май по-правилно/ може да е само една - ATE - ADVANCED TECHNOLOGIES & ENGINEERING CO . Хората имат опит в модернизацията на Ми-24. Те са отговорни за модернизацията на алжирските Ми-24. Аз лично не съм много запознат точно какво и как са свършили в Алжир момчетата. Модернизирани са 40 машини по стандартите Super Hind Mk.III .Принципно това е най-авангадната модернизация досега. За нея може да се прочете в "Криле" 4/2003 г. Лошото на тези южноафриканци е ,че пипат по вертолета без МВЗ "Мил". Лошо е също ,че това е доволно скъпа модернизация - поне 4 милиона долара на машина. Хубавото е ,че електроникато която блъскат в Ми-24 я взимат директно от Rooivalk/което може и да е и минус обаче/. Доколкото знам тези типове имат и доста по-евтин вариант за модернизация, но май още никъде не са го продали реално.

Иначе това което трябва да направим с вертолите е просто. Удряме един качествен ремонт на всички 18 машини, удължаваме ресурса им. Малка модернизация без изхвърляния, само най-необходимото. Един GPS, нови радиостанции, уреди за нощно виждане и съвместимо с това осветление в кабините. Точка. После яко летене с машините, за да имаме достатачно много и добре тренирани екипажи. Даже ако може една по-лека умиротворителна мисия под егидата на ООН, за да имат момчетата ни и малко по реален тренинг. И в тоя дух от 2012 г. примерно когато си взимаме нещо по-модерно.

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
toni75

Joined: 02 Jan 2004
Posts: 434
Location: Щутгарт, Германия

PostPosted: Thu 29 Jan 2004, 00:35    Post subject:  

МО все още не е решило как да модернизира хеликоптерите
Министерството на отбраната все още не е решило как да модернизира хеликоптерите Ми-17 и Ми- 24, заяви пред mediapool.bg директорът за Европа на "БАЕ системс" Марк Стивънс.
Английската фирма е една от няколкото компании, сред които са и американската Локхийд Мартин, европейският консорциум EADS, израелската "Елбит", руската фирма производител на хеликоптерите и южноафриканската АТЕ, които в момента преговарят с министерството на отбраната за модернизацията на хеликоптерите.
Според Стивънс "БАЕ системс" е предложило на ведомството на Николай Свинаров няколко варианта. Той каза, че фирмата му ще предложи цена тогава, когато българската страна прецени точно какъв проект иска да изпълни по отношение на хеликоптерите си.
Стивънс се позова на конфиденциалността на преговорите и отказа да коментира предложението на "БАЕ системс". Той не се обвърза и с краен срок за приключване на разговорите като коментира, че процедурата е избрана от българската страна и той се съобразява с нея.
Според Стивънс негативните коментари по отношение на "БАЕ системс" в медиите от представители на Министерството на отбраната подкопават усилията на правителството за сключване на добра сделка.
На 23 януари пред Дарик радио против даването на поръчката за хеликоптерите на английската фирма се изказаха заместник-министър Илко Димитров, главният мениджър на ведомството Август Мичев и командващият Военновъздушните сили (ВВС) генерал- лейтенант Димитър Георгиев.
Едно от твърденията на Мичев бе, че "БАЕ системс" не е готова да изпълни проекта по модернизация на бойните ни хеликоптери, защото не е изпълнявала такава дейност.
Пред mediapool.bg Стивънс коментира, че не само неговата компания, но и никоя друга по света досега не е правила модернизация на хеликоптерите Ми-17 и Ми-24. По думите му, подобен проект не може да се осъществи без участието на руските "Рособоронекспорт" (компания, занимаваща се с износа на руска военна продукция) и на конструкторското бюро Мил.
Стивънс обаче обясни, че "БАЕ системс" работи в Русия и даде за пример производството на хеликоптера Ми - 172, който е разработка между британската фирма, руската компания Казан и канадската Келоуна еъркрафт (Kelowna aircraft).
http://www.mediapool.bg/site/business/2004/01/27/11_270104bu.shtml

_________________
http://planepictures.net/netsearch4.cgi?stype=name&srng=1&srch=Toni+Georgiev&offset=0&range=25
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=8462
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Сашо

Joined: 03 Jan 2004
Posts: 1879
Location: София

PostPosted: Thu 29 Jan 2004, 10:38    Post subject:  

Работата се затяга. И израелците здраво копат - и току виж пререди БАЕ Системс, още повече, че във Великобритания са подемнали кампания против тях. Абе нещо като ТЕРЕМ в България, само че мащабите са други.
Back to top
View user's profile Send private message 
toni75

Joined: 02 Jan 2004
Posts: 434
Location: Щутгарт, Германия

PostPosted: Thu 29 Jan 2004, 14:53    Post subject:  

http://www.mediapool.bg/site/business/business.shtml
_________________
http://planepictures.net/netsearch4.cgi?stype=name&srng=1&srch=Toni+Georgiev&offset=0&range=25
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=8462
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Toni

Joined: 09 Jan 2004
Posts: 102

PostPosted: Thu 29 Jan 2004, 15:40    Post subject:  

Адаш, слагам тук цялото интервю

Само "Пилатус" отговаряли на изискванията на българските ВВС
Има фирми, модернизирали руски хеликоптери, казва главният мениджър на МО Август Мичев в интервю на Ясен Гуев
29 януари 2004

По своя инициатива в редакцията на mediapool.bg се обади главният мениджър на министерството на отбраната Август Мичев и пожела да даде интервю. Обаждането му бе по повод на публикувана информация за модернизацията на военните хеликоптери, в която се цитира директорът на "БАЕ системс" за Европа Марк Стивънс.

Г-н Мичев, с какво от тезите на г-н Стивънс не сте съгласен?

Искам ясно да уточня, че никога не съм твърдял, че "БАЕ системс" не може да направи модернизация. "БАЕ системс" е една световна компания с изключителни възможности, но това, което твърдя, и вие, слава богу, сте го отразили точно, е че никога не го е правила досега. Второ и тук виждам твърдения, които не отговарят на истината, става въпрос за твърденията, че никъде по света нито една фирма не е правила модернизация на руски платформи Ми-24 и Ми-17.

Това не отговаря на истината. Съществуват модернизирани хеликоптери и то не само от една компания. Фирмата ATE от ЮАР - модернизация на хеликоптер Ми-24 под името "Суперхит марк 3". Изключително добра модернизация.

На коя държава са били притежание модернизираните хеликоптери?

На ЮАР. На модернизираните от тази фирма хеликоптери са летели представители на българските ВВС. Фирма "Елбит" заедно с "Локхийд мартин" има модернизация на Ми-24 за Шри Ланка - започнала е тази модернизация - прави се.

Фирма "Сажем" - модернизация на хеликоптерния парк на узбекистанските въоръжени сили - започната модернизация, работи се, прави се. "Израел еъркрафт индъстри" - реална модернизация на Ми-17, на който са летели представители на българските въоръжени сили. Модернизация на Ми-24 за индийските ВВС, които могат да бъдат демонстрирани във всеки момент.

Забравих да кажа, че фирма АТЕ от ЮАР е модернизирала хеликоптерите на алжирските ВВС. В момента се водят преговори за модернизация на хеликоптерите на няколко близки до ЮАР страни. Тази модернизация, за която говоря, е направена преди години.

В момента се прави втория етап- ремодернизация на същите хеликоптери. Така че съвършено официално и това може да бъде доказано, съществуват няколко фирми, и забравих, разбира се, модернизация на Ми-24 от самия производител Ми.

Тя беше демонстрирана на последното авиошоу в Москва - една прилична, добра модернизация. Най-добрата модернизация безусловно може да бъде направена от производителя - това винаги е така, тъй като той познава най-добре това, което е произвел. Проблемът на руската отбранителна или оръжейна промишленост е липсата на добра авионика.

Аз Ви изброих пет реално съществуващи летящи хеликоптери, които са модернизирани. Твърдението на уважавания от мен г-н Стивънс не е вярно.

Има ли обща фирма между българското държавно предприятие "Терем" и южноафриканската фирма АТЕ?

Не, няма обща фирма. Южноафриканската фирма АТЕ дойде през август месец, след като демонстрира възможностите си, и предложи на Терем следното нещо: създаването на временен, дебело подчертавам, за срок от една година консорциум - т.е. дружество за съвместна дейност. Знаете какво означава това?

Да.

Като целта на дружеството е създаване на два прототипа на модернизиран хеликоптер - един прототип за Ми-24 и един прототип за Ми-17. Като фирмата АТЕ ще заплаща всички разходи по работата на български специалисти по тези прототипи, ще ги обучи, ще достави необходимото инструментално оборудване и ноу хау. След приключване на едногодишния срок, ако не се стигне до продължаване на развитието и сключване на някакви договори в рамките на Югоизточна Европа и България, българската фирма Терем има право сама да излезе на трети пазари.

На какъв етап е изпълнението на този проект?

Модернизира се в момента Ми-24, пак казвам, като прототип - нали разбирате за какво говоря?

Да.

Искам ясно да се разбере - без никакъв ангажимент от министерството на отбраната да приеме да получава някакви бонуси - фирма Терем или фирмата АТЕ, независимо, че Терем е фирма на министерството на отбраната. Независимо от това.

Можете ли да кажете дали е вярно твърдението на Марк Стивънс, че няма конкретно предложение от министерството на отбраната и затова фирмите, участващи в процедурата, не са дали още цена?

Не е вярно. Ние имаме направено предложение за модернизация. Това предложение, разбира се, може да бъде ъпдейтвано, ъпгрейдвано или и аз не знам как, развивано. Не може да има и мисъл за модернизация, без да има някакво задание на какво трябва да отговаря модернизирания хеликоптер.

От няколкото фирми, с които разговаря министерството, има ли получени цени?

Не, нито една фирма не е давала цени до момента.

Защо?

Защото наистина още не е стартирала официална процедура.

А какво върви в момента?

(въздиша дълбоко)

Какво върви в момента? И аз почвам да си слагам... Какво върви в момента? Аз не знам защо изведнъж започна една кампания в медиите срещу една уважавана компания - "БАЕ системс", от нищо. Значи нищо не върви в момента. Ще има процедура, аз съм убеден, трябва да има прозрачна процедура, на която да бъдат поканени всички фирми. На която трябва да им бъдат дадено - господа, ето това нашите ВВС искат да имат в своите хеликоптери, ето ви един или два месеца срок и дайте своите оферти. В тези оферти трябва да бъдат включени няколко неща, които са изключително важни за България. И това е становището на министъра, което аз лично съм обсъждал с него поне десет пъти. Никога не е ставало въпрос една фирма да бъде облагодетелствана за сметка на другите.

Направете паралел между процедурите, които стигнаха до сключване на договори или споразумения с Даймлер Крайслер за превозните средства и за самолетите "Пилатус" и тази за хеликоптерите?

Не бих могъл да правя такъв паралел. Нямам представа как е вървяла процедурата по Даймлер Крайслер, тъй както нямам никакво отношение към нея.

А за "Пилатус"?

За процедурата за "Пилатус" също нямам отношение, но съм водил преговорите. Беше ми представена папка, че от пет години са водени проучвания от Военновъздушните сили (ВВС), от цивилната част на министерството, правени са анализи и маркетинг и се оказало, че най-добре отговаря на изискванията на ВВС "Пилатус". Това е факт, това го има в документите, това мога да го твърдя официално. На базата на този маркетинг, който наистина е правен от 1999 г. - четири или пет години. Тук бих могъл да кажа нещо като негатив към цялата процедура, но това за съжаление не е вина на министерството на отбраната. Винаги в края на годината се правят такива работи, защото накрая остават пари. Това не е проблем на министерството, това за съжаление е проблем на всички бюджетни предприятия. Ние сме направили наистина най-доброто, което можахме за това кратко време, което имахме до края на годината. Просто би трябвало по някакъв начин да не се скуизира (squeeze- от английски, стискам, изцеждам), която и да е институция в страната, с такива кратки срокове.

Но в общи линии нещата стоят така. "Пилатус" представлява един хубав Фолксваген - Вие ми го сравнявате със Запорожец (бел.ред. - в информация на Mediapool). Да, има такава кола и тя може да се купи за 5 лв., само че никой не си я купува. Повярвайте ми - така е.

Защо тогава продажбите на Чесна са много по-големи от тези на "Пилатус"?

Първо, Чесна не отговаря на тези параметри (бел.ред. - на българските ВВС). Второто, аз Ви говоря за учебни турбовитлови самолети с определени параметри, на които отговаря "Пилатус", а не Чесна. Чесната е Москвич - "Пилатус" е, дори бих казал, Мерцедес на учебните самолети. Цялата американска армия, интересно между впрочем, че американската армия се обучава на "Пилатус". Не се обучава на Чесна - интересно защо. Нашите летци, а те останаха много малко, какви са - по-гърбави ли са, по-грозни ли са, по-тъпи ли са? Ние трябва да обучим летците си по-най-добрия възможен начин. Това е най-ценното нещо, което имаме - хората си. Това не е демагогия, което Ви говоря, повярвайте ми.

Да се върнем към модернизацията на хеликоптерите. Можете ли да кажете какво ще се случи с този проект във времето, щом сега нищо не върви? Кога може да се открие процедура и кога може да завърши?

Аз съм убеден, чета при Вас, че господин заместник-министър Илко Димитров е изказал същото твърдение и това още веднъж идва да покаже, че това е становището на министерството на отбраната. Аз мисля, че е становището и на правителството, мисля, че е становището на всяка институция в България. Има закон за обществените поръчки. Винаги министерството на отбраната е спазвало този закон.

Добре. При сделката с "Пилатус" защо не минахте по тази процедура?

Не сте прав. Минахме по закона за обществените поръчки. Просто се оказа, че единствената фирма, която отговаря на всички условия, поставени от ВВС, е мисля че "Пилатус" и още една, но мисля че нещо имаше - не мога в момента да Ви дам подробности. Процедурата е по закона за обществените поръчки пар екселанс и просто е тръгнала на директни преговори. Никакъв проблем няма.

Г-н Мичев, не мислите ли, че щом само една фирма в света отговаря на дадени условия, то това означава, че някой е написал така изискванията, че да се стигне до нейния избор- нали разбирате?

Не искам да коментирам това твърдение, но аз тогава мога да задам въпроса - интересно защо цяла България работи с Майкрософт и с Уиндоус и никой не ходи да прави търгове, когато трябва да си купи софтуера Уиндоус.

Това е въпрос към министърът на държавната администрация Димитър Калчев, който аз подкрепям.

Ако ние с Вас се видим, ще се окаже, че по доста неща мислим по еднакъв начин. Аз съм убеден, че много хора мислят така. За съжаление има ситуации, при които нямаш избор. Една от моите фирми като частник се занимаваше със софтуер. Аз доста пари загубих, за да адаптирам един продукт на Линукс, само и само да не работим на Уиндоус просто заради възможността да се работи по друг начин. И аз мога да кажа в тази връзка, в това лирично отклонение, че примерно голяма част от американските въоръжени сили работят на Линукс именно поради това, че те не биха искали да бъдат вързани с един определен софтуерен продукт, а знаете, че Линукс е с отворен код.

Така е. Накрая можете ли да уточните какви модернизации ще се извършат в армията в следващата година и половина до края на мандата на това правителство?

Не мога да Ви отговоря на този въпрос. Това не е моя работа.
Back to top
View user's profile Send private message 
Сашо

Joined: 03 Jan 2004
Posts: 1879
Location: София

PostPosted: Thu 29 Jan 2004, 22:17    Post subject:  

интервюто е класика в жанра...
Back to top
View user's profile Send private message 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 70 [1036 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, ..., 68, 69, 70 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0991s ][ Queries: 12 (0.0051s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker