Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Назарбаев сравни международната обстановка с Карибската криза от 60-те · Сражения, болести и мизерия - Йемен тихо умира · 137 милиона лева повече за министерството на отбраната · Северна Африка отхвърля плановете на ЕС да им "натресе" центрове за мигранти · Превъоръжаването на армията взе първата си жертва · Голямото църковно поражение на Путин ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Съб 20 Окт 2018, 05:03
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Радиоуправляем ЯК-18Т
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 9 [122 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 7, 8, 9 Следваща
Автор Съобщение
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Пон 31 Яну 2005, 22:11    Заглавие:  Радиоуправляем ЯК-18Т  

Смятам да публикувам тук как ще си направя радиомодел копие на ЯК-18Т които е учебно спортен самолет,като ще описвам всяко едно деиствие и ще правя много снимки в процеса на работата,и също ще казвам и по какъв друг начин може да се направи дадения детаил според моите виждания, така че всеки да може после да си направи някъв радиомодел като чете тази тема и гледа снимките.Мисля че ще правя модела около 3 месеца и през това време ще пиша като всяко едно писане ще е след направата на дадения детаил,и преди започването на следващия детаил.
Тъи като темата ще бъде дълга във времето/около3 месеца/ модератора или админа ако сметнат че темата е излишна нека да я изтрият преди да съм почнал да пиша тук,щото ще бъде доста дълга и голяма тема)).

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Пон 31 Яну 2005, 23:26    Заглавие:  

модела го започнах вчера,но преди да се спря на точно този модел внимателно го разучих със симулатора на микрософт и около един месец го летях виртуално.Спрях се на този модел на Яковлев тъи като е бил много години учебен самолет на всички руски летци,и също така може да прави почти всички видове фигури от фишия пилотаж,тоест не е само учебен ,но се използва също така и като частно такси,и за акробатика и за прелети -с него има прелети чак до австралия и до германия от Москва -разбира се с презареждания на гориво на земята))).Самолета е разработен някъде в далечната 1947год,но като учебен е възприет през 1967г.ако не се лъжа,и се е произвеждал някъде до към осемдесетте години.През 1993г. отново е пусната малка серия самолети в сериино производство поради нуждата от малък и евтин самолет за учебни и частни нужди.До тук с приказките за потеклото на самолета Smile .
Наи напред седнах и според чертежите които имах намерени някъде по руския нет,направих едно изчисление според това каква радиоапаратура имам и какъв двигател:радиото ми е санва600вг със 6 канала, а двигателя ми е 10кубиков АСП61А с обороти от 2000 до 18 000 в мин.и мощност по книжка 1,23киловата/1,68конски сили,и тегло от 609грама.Серво машинките ми 6 бр. са стандартни по 50грама всяка приемника с батериите си е 90грама.С горните неща реших че модела по закон божи идва над 2кг и повече,а за да може да лети и да планира значи трябва да е доста по голям по размер за да може да носи всичките тези тегла .Седнах и сметнах за около два три часа че наи добре е да бъде в мащаб 1:6 тоест да има разпереност 1,86метра на крилото,и 1,39 да е дълго тялото.
Относно изработката доста се чудех по каква технология да го направя и нещо все куцаше при тези размери.Наи накрая се спрях на нещо средно между класическата технология от едно време с лонжерони и нервюри,и със стироформ и стъклоплат комбинирано със лонжерони от голямата авиация но с по малък размер и точно от акация реших да са тези лонжерони тъи като според мене акацията е наи здрава като дърво което може дасе намери.
След това седнах и си начертах профила ръчно и чрез математика поради липса на работещ принтер/нещо ми се е скапал принтера баш сега/ .Според изчисленията модела може да бъде тежък до 8кг.пълно полетно тегло с този двигател но аз мисля че ще мога да го направя до 4кг.,незнам, след месец два ще се види реално колко ще е тежък като цяло.За крилото се спрях последно че не трябва да минава като тегло1,2кг.,при положение че ще издържа натоварване над 6ж-тоест също да може да изпълнява почти всички фигури от фишия пилотаж без да се счупи.За целта реших да използвам както и в оригинала два лонжерона с двутаврово сечение от акация както вече написах.Крилото оригинално е от три части които се захващат една към друго с по 4 болта фи16мм.от стомана,при мене реших да са слепени тези три части една към друга заради по голямата здравина и по малко тегло на сглобката.Речено- сторено- сметнато, слезнах в гаража и вчера за около два часа и днес също около два часа работа направих лонжероните.Теглото им се оказа 625грама след като ги олекотих,а когато бяха само на заготовки тежаха 2,250кг. до тук толкоз.Тези дни смятам да завърша крилото.
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
тук са размерите на двата профила на центроплана и на края на полукрилото-по тази таблица с тези размери са начертани профилите
Click to see if image is larger
това е скицата на центроплана и полукрилото и на лонжероните
Click to see if image is larger
това са лонжероните на заготовка още
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
и вече готовите лонжерони на кантара с тегло от 625грама

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/

Последната промяна е направена от Гого55 на Вто 01 Фев 2005, 01:31; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Alexxx


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 778

МнениеПуснато на: Вто 01 Фев 2005, 00:18    Заглавие:  

Браво, мн е интересно Wink
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Вто 01 Фев 2005, 01:23    Заглавие:  

радвам се че е интересно Very Happy ,ще се радвам ако ме предпазите и от евентуални грешки които мога да допусна,или от всеки един съвет които може да ми е от полза.
Виждам че съм забравил основното и наи важно изчисление да спомена а то е:
натоварване на крило при оригинала е 87,76кг.на кв.м., а при мене трябва да е 5,37кг.на кв.м.,което ще ми даде много по ниска скорост на срив и кацане от 125км.в час и 95км.в час.при оригинала,при мене и при тегло от 4кг за този модел мисля че ще бъде по малко от 25км.в час. с този коефициент.Това трябва да ми даде също и качество над 20 /даи боже/на планиране.Качеството се нарича разтоянието което минава даден самолет от височина точно 1000м.при стандартна атмосфера и налягане и се пише в км.
Второто е съотношението мужду мощност и килограми пълно полетно тегло -при оригинала е 4,58кг.върху к.с.,при мене се получава 2,38кг.върху к.с.-от тук би следвало да имам почти двоино повече мощност спрямо оригинала,и чак при тегло от 7,69кг.ще се изравня с енергията на оригинала,следователно ще мога да хвърлям и парашутисти или бомбички при наличието на достатъчно дълга писта за излитането,и затова съм предвидил една серво машинка даже.
По принцип изчисленията са много повече но аз си спестявам голяма част от тях поради простата причина че имам няколко летяшти модела ,и няколко чупени, и вече здравината на даден детаил много на рядко сядам да я изчислявам тъи като си я знам,а когато не я знам, много ясно че сядам и си я изчислявам.

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Диан

Регистриран на: 28 Яну 2005
Мнения: 7
Местожителство: Ямбол

МнениеПуснато на: Вто 01 Фев 2005, 08:16    Заглавие:  

Много тежки са ти надлъжниците. Според мен целия самолет с по-скромна копийност не трябва да надхвърля 3 кг. Много добро крило ще получиш от стиродур и стъклен плат, но ти си решаваш.
Диан
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение MSN Messenger 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Вто 01 Фев 2005, 14:31    Заглавие:  

имам и стироформни крила но те няма да издържат на натоварването при тази разпереност иначе ще бъде с пъти по-леко но трябва после да треперя на всеки по остър завои да не се отлепят от тялото ,и затовареших крилото да емаксималноздраво за сметка на теглото.Иначе ако бех решил както в началото си мислих да го правя така вече щеше да е готово,но имам и пречупено такова стиродурено което сега вече като лети и маха като лястовица, затова се отказах от лекия и бърз вариант.Но този момент се чудя само дали да не икономисам задния лонжерон нощевидя маи ще трябва да сметна нещо и тогава ще раша.Според мене наи важното е като натоваря крилото с 20 пакета пясък по 1 кг да не се счупи,и в същото време масата му да не подмине 1,2кг.днес ще умувам по този въпрос.
_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Вто 01 Фев 2005, 17:43    Заглавие:  

според моита математика не може да се мине без два лонжерона и вече след повторно смятане реших че си остава както го бех измислил още в неделя.Вече слепих предния лонжерон и го снимах но в датата нещо не могада кача снимките сега,затова ще ги кача тези дни .Получи се доста внушително като размах 1,86метра, по високо от мене е крилото))).Лошото е че имам само 4 стяги и сега трябва да чакам 1 ден да изсъхне предния лонжерон и чак тогава да слепвам и задния и още 1 ден да го чакам за да изъхне смолата.При слепването на лонжерона много трябва да се внимава за нивелацията и градусите за да са симетрични двето полукрила спрямо центроплана.Това го направих чрез нивелир и конец опънат от краи до краи на вече готовото крило и чрез нивелира направих центроплана и конеца да са водоравни/хоризонтални/.Относно осевото изместване пускам отвес и прав ъгъл от конеца до всяка една част от тялото примерно през10см.
Крилото ще се прави от нервюри от стироформ с дебелина 2см.които ще са от три части пред лонжерона-атакъващ ръб,между двата лонжерона ,и зад задния лонжерон-изходящия ръб със елероните.ще го обличам със тънък стироформ без стъклоплат отгоре му ,а само залят със епоксидна смола за гладкост и твърдост.Това го реших за да може крилото да е ремонтопригодно даже и на полето със 5 минутна епоксидка,или вряща обикновенна,като само с остър нож /скалпел/,ще отрязвам тази част от стироформа която ще е ударена и на неино място ще слепвам подходящо пърче от нов стироформ.
Иначе по старата технология със стъклоплат отгоре стироформа това нещо не се получава защото стъклоплата не се маха лесно,а при удар в земята само се пречупва заедно със стироформа,и крилото така вече пречупено лети, но вече не е същото и много "маха" на мястото на пречупването-става нещо като панта за врата))).,и не може да се сменя стъклоплата лесно, а на полето е абсурдно да се прави ремонт,поради липса на компресор за вакуума, и отделно че стъклоплата вече слепен към стироформа не се отлепя лесно за да се смени примерно само част от него ,а трябва да се сменя целия,но това води до отлепване и на голяма част от стироформа с всичките му последтвия и наи накрая до правене на ново крило.За лек и малък модел си струва да се прави ново крило щото става бързо така,но за този голям и тежък модел трябва да се прави ремонта по принцип бързо и без загуба или смяна на основните му части.
За сглобките на триго части от лонжерона използвах по две парчета шперплат 4мм. отрязани по шаблон на необходимия ъгъл от 8 град.общо трябват по две парчета шперплат на сглобка или 4 сглобки =8 парчета шперплат -доидоха 60грама,за предните две слепки на предния лонжерон отидоха 8мл.епоксидна смола,послекато засъхнеще сложа още малко смола по дупчици и фуги за повече здравина и гладкост значи смятам че теглото ще доиде около 700гр на двата вече готови преден и заден лонжерон и да сложа максимално 200грама стироформ ще стане около 900грамаи примерно 200грама смола =1,1кг.- дано да доиде толкоз.Мисля че до 5дена ще свърша нацяло с крилото.сега почвам да се ориентирам към търсене на колесник-3бр-гуми с диаметър някъде от65 до 80мм.и обще маса около 100гр. или по малко,тъи като колесника е в крилото и като го свърша трябва да го монтирам със сервото за прибирането му.
Значе сега ме интересува от къде мога да си намеря леки и готови гуми????

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Aragorn


Регистриран на: 08 Окт 2004
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 01 Фев 2005, 17:59    Заглавие:  

Тук, в софия има, утре и без това имам път към този магазин ще проверя има ли точно такива и на какви цени... Най-вероятно е да са производство на Граупнер.
Конструкцията на крилата , която си замислил е интересна. Аз за момента съм на етап смятане, но тъй като моят проект не е за акробатичен модел, а за trainer-начално обучение, смятам да е със стандартна еднолонжеронна конструкция с ребра (нервюри) от балса 1 мм допълнително олекотена. за момента разчетното ми натоварване на крилото е 22 г/кв. дм.

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Гост
Гост


МнениеПуснато на: Вто 01 Фев 2005, 18:00    Заглавие:  

За колелата виж на този адрес http://www.rcdesign.ru/ .
Има подходяща статия за това. Въпреки всичко смятам, че вече си тежък.
За справка виж Перун във форума Военна авиация- Българските БПЛА. Самолета е с размах 3300 и сух тежи 4.3 кг. Здравината се постига със здрави материали, правилно приложени.
Диан
Върнете се в началото
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Вто 01 Фев 2005, 18:14    Заглавие:  

диане -ъкъла не ми събира как да направя крилото 1,86м.и хорда 333мм и с здравина да издържа 6ж-около20кг.по друг начин,така че да е по леко.Ако може да споделиш,докато не съм го довършил поне.Но тъи като няма де се мине само с едно крило поради неизбежното му счупване някога,след време може да направя и още едно.Лошото е че не знам за по лека и с такава здравина технология.Иначе имам крило 155см от стироформ и стъклоплат измукано с вакуум и пекано с тегло от140гр.но изобщо не е толкоз здраво колкото ми се иска ,а при 186см ще стане още по слабо?????
_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/

Последната промяна е направена от Гого55 на Вто 01 Фев 2005, 18:58; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Aragorn


Регистриран на: 08 Окт 2004
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 01 Фев 2005, 18:21    Заглавие:  

Мда, забравих, статията за колелата там наистина е добра като идея, само не знам на практика как се получават...
_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Сря 02 Фев 2005, 01:14    Заглавие:  

ето и двете пропуснати снимки първата е с първите изчисления по съотношението и втората е с слепения преден лонжерон които съм го подпрял и нивелирал с каквото имам под ръка.
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Диан

Регистриран на: 28 Яну 2005
Мнения: 7
Местожителство: Ямбол

МнениеПуснато на: Сря 02 Фев 2005, 08:02    Заглавие:  

Като начало трябва да сметниш огъващия момент в корена на крилото.
После трябва да сметнеш инерчния момент на сечението на надлъжника.
По- голям инерчен момент - по-малки напрежения в поясите на надлъжника. После трябва да избереш материали за поясите изхождайки от "сигма бе" на материала. За смола армирана със стъклени нишки "сигма бе" е около 600 МРа. Подобно и за дуралуминия. Можеш да направиш поясите от пластина дурал, а стените от стъклокомпозит. Обшивката на крилото е най-добре да е трислоен панел стъкло-стиродур-стъкло дебел около 3 мм. Два или три слоя стъклен плат за външния слой и един за вътрешния 80 г\м2 е достатъчно. Проблемът се състои в това, че трябва да се вакуумира в матрица. Най- добри параметри за пояси на надлъжника дава карбона , той има най-висок модул на еластичност, т.е. крилото ще провисва най-малко.
Подробно чети на сайта http://www.r-g.de/
Диан
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение MSN Messenger 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Сря 02 Фев 2005, 14:40    Заглавие:  

да тази технология я знам по нея съм правил по малко крило за планер,вакуума го получавам от наи обикновен "ЗИЛОВ" компресор от въздушния му филтър и с помощта на водопроводен кран го регулирам, и наилонов чувал.После го пека в стар хладилник "МРАЗ" които някога го правих за инкубатор с 4 крушки по 60вата за нагревател и при 50градуса/52/за 2 часа.тук не се спрях на тази технология поради две причини-първо хладилника ми е малък и немога да изпеча цялото крило вътре,и наи вече защото искам да мога да правя ремонт по крилото на полето.
Също така тук имам прибираем колесник в центроплана на крилото които трябва да захвана към лонжероните,и също и тялото са захваща към лонжероните на центроплана,и според оригинала има и два резервоара също в центроплана на крилото.
Поради горните причини много мислих и се чудих как да го правя и затова се спрях да бъде с лонжерони и без стъклоплат,и без печене.Макар че сега ще го правя примерно 10 дена /а иначе за няколко часа/,имам няква вадежда че при първия силен удар в земята които ще е неизбежен,че ще мога на място да отрежа смачкания стироформ и с 5 минутна епоксидка да слепя ново парче както писах и някъде по горе.
Иначе маи ще направя някога и таково крило но то трябва да бъде без прибираем колесник и резервоарите да са в тялото,а не в крилото,но това може да стане наи рано напролет или лятото когато ще имам температура на въздуха над30градуса и повече, за да може да го оставя да изъхне на слънце,за да се втвърди смолата както трябва.
обаче при това със стъклоплата знаеш ли как може да се прави ремонт при премачкано място,и при пречупено на такова крило?Аз не знам и затова се отказах на този етап от него.Ако знам начин за бърз и лесен ремонт на таково крило изобщо нямаше да се замислям.

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Диан

Регистриран на: 28 Яну 2005
Мнения: 7
Местожителство: Ямбол

МнениеПуснато на: Сря 02 Фев 2005, 17:33    Заглавие:  

По това , което ми пишеш разбирам , че не си чел Handbuch-а на http://www.r-g.de/. Не всичко може да бъде написано тук, но местата където си струва да се ходи , може. Чети ! Това е най-добрият начин да се научиш. Ако имаш път през Ямбол мини ще ти покажа готови неща.
Диан
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение MSN Messenger 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 9 [122 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 7, 8, 9 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0877s ][ Queries: 14 (0.0047s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker