Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
ИЗБОРЪТ НА F-16 ЩЕ ДАДЕ ВЪЗМОЖНОСТ НА ИНДУСТРИЯТА И УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ ДА СЕ ВКЛЮЧАТ В ПРОУЧВАНЕТО И РАЗВИТИЕТО НА БЕЗПИЛОТНИ СИСТЕМИ · И Анкара подкрепи Прищина за армията · ГАЛЕРИЯ: ЗА СЕДЕМНАДЕСЕТИ ПЪТ СПИСАНИЕ КЛУБ ОКЕАН ВРЪЧИ НАГРАДИ НА НАЙ-ДОБРИТЕ ВОЕННИ МОРЯЦИ · 37-и български военен контингент встъпи в изпълнение на своите задължения в мисията на НАТО в Афганистан Решителна подкрепа · Тайланд си създава подводен флот · Новогодишен празник за ветераните от авиацията (ГАЛЕРИЯ) ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пон 17 Дек 2018, 21:18
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Радиоуправляем ЯК-18Т
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 9 [122 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, ..., 7, 8, 9 Следваща
Автор Съобщение
Aragorn


Регистриран на: 08 Окт 2004
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 02 Фев 2005, 17:42    Заглавие:  

Диане, какво точно трябва да пише там, че аз нищо не откривам.
_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Сря 02 Фев 2005, 19:32    Заглавие:  

Диане ще се радвам ако споделиш нещо от твоя опит тук-наи вече точно как правиш крилото,и на какво натоварване издържа то,и може ли да се ремонтира на полето.А иначе до Ямбол мога да доида специално за да видя нещо ново и непознато.
А сега днешната работа -около 2часа някъде беше от16 до 18часа.
първо слепих втория лонжерон и го оставих да съхне на топло,второ след като реших че крилото ще си бъде окончателно от дървени лонжерони и нервюри от стироформ -взех едно парче от този модел стироформ които ми се намира в голямо количество тъи като правя топлоизолация на пода на къщата си с него и според продавача в склада на едро от където го взимах е наи здрав.
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
тои е с дебелина от 30мм.
след това от начертаните шаблони с профила на центроплана ги намалих със 6мм.като начертах и лонжероните в мащаб едно към едно за да се вижда ясно как ще изглежда крилото .за обшивка реших да използвам 6мм стироформ ,без стъклокплат за да може да е ремонтопригодно на полето.Така получих нервюрата от три части -1.атакуващ ръб,2.между двата лонжерона,и 3. изходящ ръб.
Click to see if image is larger
със шаблоните начертах необходимия брои нервюри на стироформа -4бр. /през 120мм реших да ги слагам като дебелината им е 30мм/.
Click to see if image is larger
после с кантал/нагревател от няква печка/,с дължина около 50см и дебелина около 0,8мм. които съм го опънал между две точилки и съм направил нещо като лък и с ток12волта от зарядно за автомобилен акумолатор с включен ампермер-6А за да следя да не стане късо съединение нещо в зарядното устроиство, започнах една по една, и ги изрязах от стиропора -12те парчета за 4те нервюри.След това като ги направих на пакет по 4бр от дадения профил и с едра шкурка около право дървено трупче ги направих да са абсолютно еднакви и доста грапави за да може да имат по голяма слепваща повърхност.теглото им доиде 24гр.
Click to see if image is larger
Утре след обяд някъде като ми зъсъхне и втория лонжерон ще слепя нервюрите към двато лонжерона и трябва вече да се получи неква представа какво ще изглежда крилото като цяло.

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Alexxx


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 778

МнениеПуснато на: Сря 02 Фев 2005, 20:43    Заглавие:  

Поздравявам те! Продължавай в същия дух Wink
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Чет 03 Фев 2005, 01:49    Заглавие:  

значи утре като слепя центроплана със нервюрите трябва да мисля вече за колесника и за двато резервоара,за резервоар още не съм се спрял на подходящ по форма,по възможност пластмасов.За гумите смятам да ги правя от два кръга дурал или пластмаса и между тях пореста гума.Мисля да потърся някво гумено уплатнение с кръгла форма и да го притисна мужду двата кръга от пластмаса или дурал.Все още се чудя дали да им правя граифери или да са си гладки.Това ако не намеря до няколко дена готови гуми от няква детска играчка.стоиката на колесника смятам да е от 3мм.пружинна стомана но още си нямам на идея от къде ще я намеря,и затова ми се върти в ъкъла да използвам няколко успоредни телчета 0,8мм.пак от пружинна стомана които ги имам от жило за газ на лека кола.Тъи като модела ще е с триопорен колесник,но при кацане удара ще се поема от двето гуми на центроплана които ще са захванати със стоики към двато лонжерона цялото усилие ще се приеме от двето стоики на колесника и ще се предава на двато лонжерона и от там на цялата конструкция,значи трябва тези стоики да могат да приемат върху себе си пружинираики удар някъде от 10кг,или по 5кг.минимум на стоика динамичен удар,като в същото време трябва да си останат спуснати тоест да не се пребере колесника сам от по твърдо кацане-значи ще трябва нещо което да го заключва в спуснато състояние.
_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Чет 03 Фев 2005, 16:32    Заглавие:  

днеска се занимавах около 1 час с модела.
залепих средните части от нервюрите към центроплана със еп. смола между двата лонжерона и с две стяги ги стегнах леко,като съблюдавах двата лонжерона да са успоредни един спрямо друг,и да няма никакво линеино изместване чрез прав ъгъл и мерене на двато диагонала които трябва да са еднакви за да имаме правилен четириъгълник.
Click to see if image is larger
след което с 4 ластика които да притискат предните,и задните части от нервюрите слепих и тях към лонжероните.Тъи като задната част на нервюрите-изходящия ръб е много тънък за да не се пречупи от ластика подложих твърд картон на два слоя.
след това ми доиде великото прозрение че климатика духа горещ въздух с температура около 62градуса,а епоксидната смола съхне много по бързо и много по здраво залепва когато се пече при температура от50-52градуса за около 2часа,а иначе при температура от20-22градуса и трябват поне 10-15часа,а при температура под16градуса почти не засъхва.За тази цел съм си пригодил стар хладилник за пещ но крилото е по голямо и не може да влезне в хладилника.Та значи след като получих великото си прозрение веднага опънах под климатика едно въженце и виснах крилото да съхне там.

Click to see if image is larger
след това като почнах да си мия ръцете от смолата със син спирт които бех сложил в шишенце от 200мл от някъв алкохол се светнах че това шишенце ще е идеално да е за резервоар поради плоската си форма и необходимите ми размери.
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
значи въпроса с резервоарите е вече решен сега остана да се измисли как ще се заключва колесника и от какво ще бъдат гумите.и след като сложа тези дни и останалите нервюри да почна с колесника.

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
vader

Регистриран на: 16 Мар 2004
Мнения: 74
Местожителство: Botevgrad

МнениеПуснато на: Пет 04 Фев 2005, 13:45    Заглавие:  

с какъв двигател ще бъде модела ? И с радио управление или с корда ?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Aragorn


Регистриран на: 08 Окт 2004
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 04 Фев 2005, 15:08    Заглавие:  

Цитат:
радиото ми е санва600вг със 6 канала, а двигателя ми е 10кубиков АСП61А с обороти от 2000 до 18 000 в мин.и мощност по книжка 1,23киловата/1,68конски сили,и тегло от 609грама.


...Хора, четете преди да питате !!!

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
vader

Регистриран на: 16 Мар 2004
Мнения: 74
Местожителство: Botevgrad

МнениеПуснато на: Пет 04 Фев 2005, 20:45    Заглавие:  

Embarassed извинявам се Embarassed
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
eE
Гост


МнениеПуснато на: Съб 05 Фев 2005, 19:28    Заглавие:  

stava li kato zapo4ne6 tqloto da publikuva6 pove4e snimki
Върнете се в началото
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Съб 05 Фев 2005, 20:09    Заглавие:  

за снимките няма проблем, ако искаш няква снимка от даден ъгъл и на точно определено място -само пишеш тук, и аз ще я снимам и сложа веднага.Мога да сложа да 2мб снимки тук средно по 40 к на снимка =100снимки.После ако трябва може да направя още една регистрация в датата и още2 мб. не ме бърка да снимам .
Днеска залепих само двете наи краини нервюри на дветеполукрила и мисля че няма нужда да ги снимам.Съхненето на смолата се оказа голям проблем поради ниските температури ,и затова отнема много време докато чакам да зъсхне.Друго си е лятото слагаш на слънце и за няколко часа е готово.

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Нед 06 Фев 2005, 00:42    Заглавие:  

днеска чакаики смолата да засъхне се светнах наи накрая как да направя колесника така че да издържа на ударното натоварване при кацане и в същото време да е прибираем.Седнах на масата и за няколко часа ми се избистри в главата един доста лесен като изработка вариант и в същото време с малко тегло.Използвах няколко идеи от оригинала и от един друг радиомодел като сложих нещо и от мене си.
основното ще бъде един механизъм от тънка дуралова ламаринка или шперплат може и гетинакс още не съм решил твърдо от какво ще е ,една шпилка 3мм,малко ел моторче с тегло до 50грама и гаика която да седвижи по шпилката която шпилка със подходяща зъбчатка ще се върти от моторчето.та значи гаиката като се движи по стационарната шпилка щи има ход от 55мм.гаиката ще бъде осигурена да не се върти с един малък щифт1-2мм които ще се плъзга по канал в основната плочка.над гаиката също ще има един щифт 2мм.които ще се движи с нея по оста на самолета напред назад с ход 55мм.на този щифт/горния/ ще бъдат захванати две триъгълни тяги на 90 градуса и една щанга за предния колесник.триъгълните тяги ще имат осево изместване от 43мм. към полукрилата/ляв и десен колесник в центроплана/ като ще ги прибират и пускат.щангата която ще се движи напред и назад по оста ще прибира и пуска предния колесник/неиния ход е по голям щото предния колесник е по дълъг и ходът е повече от 90 градуса.Значи с това устроиство получавам две щанги лява и дясна които да се движат наляво и надясно с ход 43мм. и една щанга която да се движи напред-назад с ход55мм.като движението им е съгласувано и едновременно.Това движение можех да го получа направо от кръстачката на сервомашинката но тя може лесно при кацане да се врътне и да се прибере колесника а сега шпилката трябва да се завърти много обороти което не може да стане от само себи си или при по твърдо кацане.
за самия колесник реших да правя джантите от дурал на струг като им сложа мека пореста гума около тях с лепило.Нещо като джантите на мотокар,но с максимално тънък дурал.стоиката на гумите ще бъде от медна тръба/за да може да се запоява лесно към нея на други части/с размер фи6Х1мм.и дължина от90мм.в нея ще влиза като ще може свободно да се движи вътре в нея прижинен тел фи4мм. от стомана 65Г с дължина от 130мм.сгънат на 90 градуса но 25мм от единия си краи където ще се надява гумата с размери- диаметър 66мм и ширина 25мм.над този тел вътре в тръбата ще има малка пружинка която ще служи като амортисъор-тоест телта ще се прибира в тръбата като натяга пружинката с ход от 30мм.Това пружиниране ще освободи много конструкцията на самолета от по твърдо кацане.В горния краи на тръбата ще има запоена друга тръбичка със същите размери на 90 градуса спрямо нея и длъжина от 10мм.-през нея ще минава ос около която ос колесника ще се завърта като се прибира.Над тази тръба ще стърчи пластина която ще е запоена към тази и към другата вертикалната 90мм тръбичка .Тази пластина ще е под ъгъл 45градуса спрямо вертикалната тръбичка и в горния си краи ще има отвор за щангата която щанга като движи тази пластина ще прибира и пуска колесника .Осите на завъртане на колесника ще ги лагерувам в бронзови втулки които пък ще залепя към лонжероните в центроплана, а за предния колесник към моторамата на двигателя.
направих и подробен полу-чертеж полу-скица щото ме мързеше да чертая всичко с линия и молив както се полага а повече с химикалка в мащаб 1към1 на два карирани листа А4 формат и ги снимах,но пак според закона на мърфи датата не ми даде да ги кача,затова ще ги кача когато имам връзка с датата.сега вече остава само да поработя малко докато свърша крилото със колесника.

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Нед 06 Фев 2005, 18:10    Заглавие:  

днес голям студ навънка и тъи като е неделя цял ден си седя на топло и си мечтая за топъл гараж с температура над 30градуса, където по къси панталони и потник да си правя модела.хихи мечти за след два три месеца Very Happy
_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Нед 06 Фев 2005, 23:12    Заглавие:  

ето така трябва да изглежда колесника ако нещо не ми хрумне да променя докато го направя.
Click to see if image is larger
и машинката за прибирането му
Click to see if image is larger
днес ми доиде идеята да използвам пластмасови спринцовки за колесника тъи като ги запуша отпред ще се получи нещо като газов амортисъор, но маи че са прекалено слаби за този модел,но за някои по лек и малък модел би трябвало да може да се използват и тъи като са по леки от всеки един метален аналог би трябвало да паснат идеално към някои модел с тегло до 1кг някъде.

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Диан

Регистриран на: 28 Яну 2005
Мнения: 7
Местожителство: Ямбол

МнениеПуснато на: Пон 07 Фев 2005, 08:18    Заглавие: Ще стане  

Тази идея за амортисьор от спринцовка работи вече две години на самолата Перун успешно. Спринцовките са 5 куб. см. при тегло на самолета 16 кг. Не се притеснявай , работи!
Диан
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение MSN Messenger 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Пон 07 Фев 2005, 16:27    Заглавие:  

така значи,тогава и при мене ще стане със спринцовки 3 бр. но как са усилени буталата ,или са сменени с нещо по здраво.Тази спринцовка която аз имам/ползвам я за дозиране на смолата/ е с много слабо бутало и при съвсем леко усилие се криви-това значи че при кацане ще се огъне и ще се заклине в някво положение спрямо тръбичката/цилиндъра/ и самолета ще се преобърне на асфалта със всичките му вредни последици???????Дали да не направя буталото от дурал като използвам само оригиналните гумички,а пластмасовия корпус/тръбата/ да я вкарам и залепя в тънка медна тръбичка?колко грама идва такъв колесник?
_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 9 [122 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, ..., 7, 8, 9 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0756s ][ Queries: 12 (0.0034s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker