Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Израелски министър към френските евреи: Елате си у дома · ДАЕШ засилват партизанските атаки в Сирия · През 2020 г. се прекратява смяната на стрелките за лятно и зимно часово време в ЕС · Президентът Радев: Да кажем на Левски какво стана с неговата и нашата България · ДНК разкрива тайните на голямата бяла акула - може да помога срещу болести /ВИДЕО/ · Президент и премиер на церемонията по повод 146 г. от обесването на Левски ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Вто 19 Фев 2019, 19:06
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Радиоуправляем ЯК-18Т
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 4 от 9 [122 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Следваща
Автор Съобщение
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Съб 12 Фев 2005, 19:31    Заглавие:  

Aragorn аиде да оставим тази тема само за ЯК-18Т за което съм я направил, а другите неща които не са свързани с яка да ги обсъждаме в темата летяшти ,или радиомодели ?
_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Съб 19 Фев 2005, 03:28    Заглавие:  

днешната работа -два силови лонжерона за тялото и за моторамата,пак от акация с размер височина колкото лонжерона на крилото48мм и ширина горе и доло 12Х8мм а по средата изтънени до 3мм. и надявам се това да са последните тежки неща в самолета.За всеки случаи ги олекотих колкото сметнах за нужно и излезнаха 130грама.накрая.
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
отпред си сложих и двигателя хем да добия неква зрителна представа как ще изглежда,хем да се спази точно разтоянието между двата лонжерона.
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
залепих ги с епоксидна смола както и всички други слепки до сега.
мисля да ги подсиля където са на 90 градуса спрямо лонжерона на крилото с триъгълни планки,а отпред да ги затапя челно също с неква планка която да бъде и моторамата на двигателя,но тази моторама ще я лепя накрая чак когато правя баланса на самолета ,за да може с тежеста на двигателя от 609гр.и като променям дължината на моторамата да получа точния баланс и центровка на самолета,без да се наложи да използвам тежести отпред.

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Пет 25 Фев 2005, 05:27    Заглавие:  

почнах с двете полукрила атакуващия и изходящия ръб реших да бъдат от плътен стироформ облечен с стъклоплат пропит с епоксидна смола за твърдост и гладкост и лесно боядисване после,а че ще са плътни а не с нервюри и обшивка това за по лесен ремонт когато нещо се удари по тези ръбове от некъв храст или камък прикацане и се сплеска да може там на полето с парче стироформ и бързосъхнещо лепило да изрежа смачканато парче и да залепя нова с подходяща форма и размер и да не прекъсвам полетите.
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
това нещо ми отне 2-3дена защото по 15-20 мин. на ден се занимавах.Както си вижда от снимките за да се получи по добра слепка стироформните парчета -атакуващ и изходящ ръб ги пристягам с ластици към лонжероните за да се получи по добра слепка.
после си подготвих предна част-тази която е пред лонжерона и задна част-тази която е зад задния лонжерон от шперплат3мм дебел с профила на крилото от центроплана,с тези 4 парчета ще направя изходящия и атакуващия ръб на центроплана също от плътен стироформ.Направих и двете краини нервюри от бор с дебелина 12мм.Вкраищата на лонжеронита пробих отвори 3,5мм и със дюбели от акация пак фи3,5мм. и смола ще ги залепя към лонжероните и стиропора това са краищата на крилото които ще се заоблят и ще се изтънят много и много ще се олекотят но това чак когато залепя стъклоплата,и почна да шлаифаим готовото крило .изходящия ръб ако е само от стироформ ще стане много слаб затова реших да направя един прорез/жлеб/ в изходящия ръб кадето за здравина да сложа и залепя две летвички 630Х15Х1,5мм от акация тъи като акацията е наи твърдото и намиращо ми са дърво.Тези летвички ги заострих като кама по цялата дължина-първо зада може като са остри да вленат по лесно в стирофора второ като имат такава заострена форма ще се залепят по здраво към стириопора и наи вече изходящия ръб е по лесно да се обработи и направи като е на летва, от колкото като се стърже на крилото.
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
залепих и двете краини нервюри-краищата на крилото като пак ги притягах с ластиг за по добра слепка.
после отрязох пак от бор двете средни части нервюра/между двато лонжерона/ която е с профил на центроплана и ги слепих в двата края на центроплана от където почват двете полукрила-към тях ще се захващат двете стоики на колесника които ще се прибира в центроплана,и после като сложа колесника ще ги олекотя колкото може.
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
надявам се в близките10-20 дена да свърша нацяло с крилото и да почна с колесника.Сега работата върви много бавно поради студа навън и бавното съхнене на смолата,и затова повече от 20минути на ден не ми се стои в гаража.

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Пет 25 Фев 2005, 07:05    Заглавие:  

тези дни трябва да почвам и елероните и тяхното отклонение.В оригинала те са с диференциално отклонение което от аеродинамична гледна точка е много по добре поради различните сили които създава елерона при отклонението са нагоре и надоло.На мене ми трябва 20градуса нагоре и 15градуса надоло.Ако използвам две серво-машинки няма никъв проблем от предавателя ще си ги наглася,но обаче искам да икономисам едната машинка /все пак е 50грама/.Та значи не мога все още да измисля как с една лостова система и една серво машинка да получа това различно отклонение на двата елерона нагоре и надоло15/20градуса.Ако некои знае как може да стане това нещо само с една серво машинка нека драсне няколко реда за да ми спести търсенето на такава схема.
_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Диан

Регистриран на: 28 Яну 2005
Мнения: 7
Местожителство: Ямбол

МнениеПуснато на: Пет 25 Фев 2005, 10:01    Заглавие:  

Много съм изненадан от този въпрос.
Ти сложи 300 гр. повече от надлъжници , а си се загрижил за 50 гр. от машинка?!
Диан
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение MSN Messenger 
APP

Регистриран на: 22 Ное 2004
Мнения: 49
Местожителство: Deutschland

МнениеПуснато на: Пет 25 Фев 2005, 13:42    Заглавие:  

Гого55 написа:
Та значи не мога все още да измисля как с една лостова система и една серво машинка да получа това различно отклонение на двата елерона нагоре и надоло15/20градуса.Ако некои знае как може да стане това нещо само с една серво машинка нека драсне няколко реда за да ми спести търсенето на такава схема.


Гого55,

можеш да използваш принципа на нелинейна зависимост при превръщане на ротацонно в транслационно движение. На двете "снимки" може да се види изходното и крайното състояние на механизма, както и различния път на външните шарнири. Зле съм с времето, което беше причината да не конструирам останалите детайли, но пък се надявам да стане ясно, че до рамената на елероните е необходима промяна на посоката на задвижване чрез, например, паразитен лост.

Не е проблем да се сметне като кинематика, но трябва да се вземе предвид и геометрията на задвижваните лостове, прикрепени към елероните. Параметри на кинематиката са: ъгъл на завъртане на елероните в двете посоки, както и ъгъл на завъртане на сервото.

Целият механизъм трябва да бъде съобразен и с възникващите сили при отклонение на потока. Това, убеден съм, също е ясно: при известно динамично налягане, площ и рамо, по което действа силата на потока.

Следваща, любопитна за мен, задача е как може да се осъществи паралелното задвижване на двата елерона при този принцип Very Happy

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger



Всъщност, само аз ли имам проблеми със снимките ти? Качените на http://store3.data.bg/ не се отварят при мен.

_________________
Само нашите чувства и емоции определят реалността, всичко останало е чиста илюзия!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Пет 25 Фев 2005, 15:14    Заглавие:  

хи диане сложих повече грамове в надлъжниците/лонжероните/ за повече здравина-неискам при лупинг крилото на няколко часта да вземе да си пада отделно от самолета какъвто случаи съм имал и то няколко пъти на други самолети, затова реших да наблегна тук на повече сигурност, но само там на крилото, навсякъде другаде ще гледам да бъда максимално лек за да компенсирам доколкото е възможно.
за снимките доколкото знам от чужбина не могат да се виждат,но ако си в Бг би трябвало да може да се видят освен когато сървъра на датата не е пълен до краи, маи имало некъв лимит от хора след което не можело да се вижда ,аз също не мога да качвам снимки през деня- все е пълно,затова ги качвам нарядко и само през ноща мога.но все пак не знам със сигурност дали това е проблема за снимките просто така си мисля.А за да станат елероните флаперони ще трябват маи двемашинки-или на всеки по една,или втората да движи първата както е при хеликоптерите за смяна на общата стъпка.
ПС:АРР мерси много за схемата точно така ще направя, при 8мм разтояние на ма кръга на сервото се получава ход от 8 и 5мм които ми е напълно достатъчен ,другото ще бъде от дължината на рамената на ъгловите тяги които са на лонжерона към елероните.

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
virago

Регистриран на: 06 Авг 2004
Мнения: 368
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Съб 26 Фев 2005, 12:13    Заглавие:  

http://delta.wtr.ru/wtboard/upload.htm

Пробваи тука , -навън до колкото знам се виждат ако са качени тука снимките
P.S
Ако имаш доброто желание ги прави по малки, че ми се отварят 10 дена 8 часа.
Извинявай че ти се набърках в темата
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Пон 28 Фев 2005, 05:37    Заглавие:  

снимките от 600 и нещо си К. ги намалявам на 20-35К. повече не може, поне с тази програма която ползвам,пък и ще станат толкоз много малки че няма да могат да се виждат ако ги намаля още,то и сега не се виждат некои от по финните неща.Като свърша нацяло с модела ако има интерес ще кача двете папки със всичките снимки- оригинала, и намалените на некои друг сървър като яхоо или нещо такова,което да е достъпно от цял свят.
_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
APP

Регистриран на: 22 Ное 2004
Мнения: 49
Местожителство: Deutschland

МнениеПуснато на: Пон 28 Фев 2005, 20:57    Заглавие:  

Гого55 написа:
А за да станат елероните флаперони ще трябват маи двемашинки-или на всеки по една,или втората да движи първата както е при хеликоптерите за смяна на общата стъпка.


Да, така е, защото е необходимо още едно задвижване. В предишния си постинг споделих, че ми е интересно как би могло да се реши кинематично и паралелното задвижване на елероните при това решение Very Happy. Има, според мен, три възможности:

1. Задвижване, приложено в самите щанги (телескопичен принцип),
2. Задвижване (транслационно), приложено в обръщащите посоката на движение паразитни лостове, с опора щангите на механизма за различно отклонение нагоре и надолу на елероните,
3. Задвижване, приложено в самата шайба, състояща се от два диска, разположени един над друг и задвижени релативно един спрямо друг.

По-нататъшни разсъждения ме карат да предположа, че би могло да стане доста сложно пресмятането им, разбира се, ако решиш да използваш някое от тях. Проблемът е, че си в нелинейна област, т.е. трудна за смятане... А при положение, че е необходимо и доказването на здравина (или поне приблизително при наличието на толкова фактори) се питам, трябва ли всичко да е толкова сложно погледнато?

Гого55 написа:
тези дни трябва да почвам и елероните и тяхното отклонение.В оригинала те са с диференциално отклонение което от аеродинамична гледна точка е много по добре поради различните сили които създава елерона при отклонението са нагоре и надоло.


Бих искал да поставя въпрос Exclamation

Ако се отнесем до закона за подобност на Bernoulli, отнесен до инерчни сили и сили на триене при стационарен поток, необходимо ли е действително да усложняваш толкова всичко Question С други думи: ако искаш да реализираш летателни качества на твоя модел близки до тези на оригинала, ще трябва да "летиш" толкова пъти по-бързо, колкото пъти е по-малкък моделът ти!

Ако все пак промениш решението си, би имал предимството бързо и лесно да сметнеш геометрията на лостовете по отношение на резултиращата сила към сервото както и необходимата геометрия за осъществяване на движението. А като следващо предимство, ще си имаш и флаперони, използвайки нормален механичен миксер или просто по едно серво за всеки елерон!

Развълнува ме и проблемът с прибирането на задните колесари на самолета ти Very Happy. Мисля, че скицата от руската страница е приложима за кордов модел. При него (теоретично!) няма странично действащи сили, което позволява и тази подредба на лостовете. Има доста по-леко и просто решение (и доста по здраво!), при което ще можеш да използваш едно серво за задвижване, без да е необходим допълнителен електродвигател, редуктор и свързаното с него (на електродвигателя) управление.

Надявам се до няколко дни да успея да ги пусна. Принципът е прост. Решен е чрез рамена, които в крайно "извадено" положение попадат в сингулярно състояние и по този начин поемат ролята на прът, поемащ сили на опън и напън без натоварване на задвижващата сила, което пък от своя страна ти дава свобода по отношение на сметките на лостовете.

_________________
Само нашите чувства и емоции определят реалността, всичко останало е чиста илюзия!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Пон 28 Фев 2005, 22:16    Заглавие:  

а за флапероните съм делеч от мисълта да ги правя ,оригинала си има щит по дължината на центроплана за тази работа,но него смятам да икономисъм при модела.елероните си остават за сега така с една машинка и две щанги с диференциално отклонение, а нужната сила ще доиде от рамото на ъгловите тяги за по лесно и просто като работа.
Относно колесника първия вариант беше със застопоряване на колесника движен от машинка и лостова система както описа по горе, но получих нужната ми сила само в 3 направления а в 4 то беше зле и затова се отказах от нея ,ако предложиш неква по друга и лека схема която да издържи и по 2 оси,4 направления, натоварване от мин. 20кг някъде/10кг на колело/ ще я приема с радост.

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
APP

Регистриран на: 22 Ное 2004
Мнения: 49
Местожителство: Deutschland

МнениеПуснато на: Вто 01 Мар 2005, 00:18    Заглавие:  

APP написа:
Ако се отнесем до закона за подобност на Bernoulli, отнесен до инерчни сили и сили на триене при стационарен поток, необходимо ли е действително да усложняваш толкова всичко Question


Бих искал да се поправя: имах предвид закона на Reynolds; простете, грешка на езика Cool.

Гого55 написа:
Относно колесника първия вариант беше със застопоряване на колесника движен от машинка и лостова система както описа по горе, но получих нужната ми сила само в 3 направления а в 4 то беше зле и затова се отказах от нея


Предлагам да пусна първо скица. Бих се радвал да видя и твоята идея. Така ще е по-ясно и лесно за дискусия Very Happy.

_________________
Само нашите чувства и емоции определят реалността, всичко останало е чиста илюзия!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Вто 01 Мар 2005, 19:19    Заглавие:  

идеята беше рамото на машинката да бута една ъглово тяга която чрез лост да изкарва колесника но да го спусне на повече от 90 градуса и така горната часта на рамото да опре в силова нервюра и тъи като е повече от 90 градуса ъгъла имаме вече навънка и напред и назад/3направления/ упор но в четвъртото остава само редуктора на машинката които при по силно плъзгане насамолета точно в тази посока щеше да поддаде и колесника да се пребере. това мислех за начало.
_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Сря 02 Мар 2005, 05:31    Заглавие:  

та значи сега продължих с лепенето на стирипора.Отказах се напълно и нацяло от нервюри и стиропорена обшивка и реших да бъде крилото по цялата си дължина със плътен атакуващ и изходящ ръб.За целта откъртих нервюрите пред и зад лонжероните от центроплана ,залепих шперплатовите парчета с профила пред предния лонжерон и зад задния лонжерон.
Click to see if image is larger
отрезах си по размери от стироформа

Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
и ги залепих към лонжероните
Click to see if image is larger
пак пристегнах с ластиците за по здрава и сигурна слепка
Click to see if image is larger
отиде към 12мл епоксидна смола за тази слепка която се размириса приятно и се наложи да извадя крилото в коридора където е молко по студено но все пак трябва да засъхне някак си тази смола,днес целия ден навън беше -8 а вътре едвам климатика дигна 20 което е доста кофти за смолата и здравината и.
Click to see if image is larger
като го изправих в коридора се получи доста внушително като размер с тези 186см разпереност и 33см хорда.
Тези дни като се затопли ще го изшлаифам и ще изрежа и елероните след което ще го облека със стъклохплат напоен със смола,но първо трябва да сложа механизма/щангите/ за задвижване на елероните между двато лонжерона.

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Пет 04 Мар 2005, 15:15    Заглавие:  

днес залепих два изходящи ръба на едното полукрило и на центроплана като летвичките ги вкарах в прорези в стиропора и със смола обилно залепих.не залепих на второто полукрило изходящия ръб поради липса на още две стяги тъи като за притискане на стиропора към дъскичките използвах 4 стяги/толкоз имам/, по две на полукрило и две на центроплан които с помощта на две летви притискат стиропора отгоре и отдоло,утре или вдругиден когато реша ще залепя и третия изходящ ръб на второто полукрило и когато и тои засъхне почвам с шлаифането и елероните.днешната слепка я снимах но ще кача снимката заедно с другата кагато направя и последната слепка в близките няколко дена.
_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 4 от 9 [122 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.1237s ][ Queries: 12 (0.0065s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker