Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Освободени са руски моряци, държани за заложници в Камерун · Кой е Юлиан Вучков? (Видео) · 7 държави, в които висшето образование е безплатно · Иранска медия: Танкерът "Стена Имперо" ще бъде освободен скоро · Отиде си проф. Юлиан Вучков! Той е починал във Военномедицинска академия · В това село хората изведнъж заспиват, а после и умират ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Mon 23 Sep 2019, 07:35
All times are UTC + 2
 Forum index » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Радиоуправляем ЯК-18Т
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 5 of 9 [122 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Next
Author Message
APP

Joined: 22 Nov 2004
Posts: 49
Location: Deutschland

PostPosted: Sun 06 Mar 2005, 19:18    Post subject:  

Гого55, поиграх си последните два дена със споменатото по-горе принципно решение на задния колесник. Задачата ми се стори интересна, защото и на мен предстои подобен проблем. Пускам и няколко скици, за които не претендирам, че са завършени, но биха могли да дадат представа за начина, по който виждам решение Smile.

Характерни белези:
- основният носач, към когото е монтирано колелото, изпълнява въртене от 0° до 90° (от извадено до прибрано състояние),
- задвижващият лост (към когото през допълнително рамо е свързано сервото) успява да прибере колесника при завъртане от 52°,
- задвижващият лост и задвижваният от него прът са така конципирани, че влизат един в друг, кото води до намаляване на монтажния обем на цялата конструкция,
- детайлите могат да бъдат струговани и след това фрезовани и пробити, нещо, което не смятам за сложно,
- всеки от шарнирите лагерува в двойка от втулки,
- носещите щифтове на основния носач и задвижващия лост могат да бъдат набити, навити (резба) или залепени,
- пружина и амортисьор не са показани, но могат да бъдат монтирани като двойка (един в друг) под долния шарнир на носача. Предполагам, че няма да е много трудно да се сметне Very Happy . Възможно решение за амортисьор е цилиндър с бутало, на което има отвор с диаметър съобразен с неободимото количество течност (масло), което трябва да премине през него за единица време.

Click to see if image is larger

Материал:
- теглен алуминий с изключение на втулките, които са от тефлон,
- скрепителния материал (гайки, шплентове) също бих направил от алуминий.

Click to see if image is larger

Възможности за оптимиране:
- смятам, че ще е добре да бъде бъде предвидена допълнителна опора, която да ограничи задвижващия лост в извадено крайно положение положение с цел сигурност,
- олекотяване на лостовете и носача чрез допълнителен отвор по дължина (т.е. стават тръби),
- напасване на монтажната планка към геометрията на крилото с цел по-добро разпределение на натоварването и олекотяване,
- не е необходимо местата на шарнирите да са сферични.

Click to see if image is larger

_________________
Само нашите чувства и емоции определят реалността, всичко останало е чиста илюзия!
Back to top
View user's profile Send private message 
Гого55

Joined: 15 Sep 2004
Posts: 1023

PostPosted: Sun 06 Mar 2005, 19:49    Post subject:  

да на същия принцип е и в оригинала но е с хидравличен цилиндър прибирането и пускането вместо със сервомашинка и щанга и лостовата система е малко по различна.Вначалота и аз мислех за нещо такова но мисля че ще стане по тежко от този вариант на които се спрях последно.Пак ще направя една малка сметка за тегло и здравина на твоя вариянт и на оригинала/там е с триъгълна щанга/ както е, ако го намаля достатъчно.надявам се тази седмица да свърша с шлаифането и елероните на крилото и тогава вече ще трябва да се спра на точна схема за килесника/ако се откажа от тази която реших да бъде/ и да го почвам.
_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
sirius

Joined: 03 Oct 2004
Posts: 93
Location: Стралджа, Пловдив, София, Варна, Англия, Малта, Канада

PostPosted: Sun 06 Mar 2005, 20:05    Post subject:  

сещам се че амортисора на стария симсон бе с много порста консктрукция. Забравих как точно беше, но в горния край на оста на амортисора имаще някак свободно закрепени 2 конусчета. Така когато оста тръгне рязко нагоре тези конусчета се притискат към стената /тръба/ на амортисора и забавят движението. А когато тръгне надолу, конусчетата са свободни и движението стоава безпрепятствено.
Офтопик. С каква програма се правят тези картинки? Аз пробвах Solid Works, но ми се стори неудобен. А и копието на инстаалацията не работи. Друга програма за работа в 3Д не съм пробвал.

_________________
SO FAR - SO GOOD !
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
dedal4o

Joined: 27 Feb 2005
Posts: 564
Location: Sofia

PostPosted: Sun 06 Mar 2005, 21:41    Post subject: Носов  

Click to see if image is larger
_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
RC FishBone

Joined: 09 Feb 2005
Posts: 216
Location: Хасково

PostPosted: Sun 06 Mar 2005, 22:13    Post subject:  

dedal4o на този колесник можеш ли да покажеш няква схема или принципа на прибирането му Rolling Eyes
_________________
Да продължим съществуването на моделизма Mr. GreenДа се запалиш е лесно, а да се откажеш е невъзможноMr. Green
Back to top
View user's profile Send private message 
dedal4o

Joined: 27 Feb 2005
Posts: 564
Location: Sofia

PostPosted: Sun 06 Mar 2005, 22:45    Post subject: Не...  

Embarassed
Просто обещах като видя из нета нещо по въпроса да го пращам на Гого...има само снимка ..

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
Гого55

Joined: 15 Sep 2004
Posts: 1023

PostPosted: Mon 07 Mar 2005, 03:54    Post subject:  

днес залепих и третата дъсчица на второто полукрило която ще играе ролята на изходящ ръб.снимките са две първо от първите два изходящи ръба на едното полукрило и центроплана, и после от третия от второто полукрило.
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
тук вече използвам друг свободен сървър тъи като в дата.бг,и хит.бг неможах да кача днеска нищо.сега тези две снимки би трябвало да се виждат от цял свят без проблеми според рекламата която четох .Моля да драснете две три думи как се отварят снимките от БГ и от чужбина за да знам ако всичко е "ОК" да продължа да качвам само на този сървър.

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
APP

Joined: 22 Nov 2004
Posts: 49
Location: Deutschland

PostPosted: Mon 07 Mar 2005, 22:57    Post subject:  

Гого55 wrote:
тук вече използвам друг свободен сървър тъи като в дата.бг,и хит.бг неможах да кача днеска нищо.сега тези две снимки би трябвало да се виждат от цял свят без проблеми според рекламата която четох .Моля да драснете две три думи как се отварят снимките от БГ и от чужбина за да знам ако всичко е "ОК" да продължа да качвам само на този сървър.


Гого55, радвам се, че мога да виждам снимките ти Very Happy .


sirius wrote:
сещам се че амортисора на стария симсон бе с много порста консктрукция. Забравих как точно беше, но в горния край на оста на амортисора имаще някак свободно закрепени 2 конусчета. Така когато оста тръгне рязко нагоре тези конусчета се притискат към стената /тръба/ на амортисора и забавят движението. А когато тръгне надолу, конусчетата са свободни и движението стоава безпрепятствено.
Офтопик. С каква програма се правят тези картинки? Аз пробвах Solid Works, но ми се стори неудобен. А и копието на инстаалацията не работи. Друга програма за работа в 3Д не съм пробвал.


sirius, давам ти право и се радвам, че си обърнал внимание на това решение Smile. Твърде често може да се виде прилагането на този физичен ефект, породен от силите на триене, играейки ролята на демпфаща сила (амортисьор), с което се упростява (съответно олекотява) цялата конструкция. Проблемът, свързан с този принцип, е необходимостта от задълбочено познание на начина, по който материалите си въздействат (трият) един към (в) друг! Свързано е с опит и доста експериментиране.

По повод въпроса за програмата, с която са правени "тези картинки": работя от години с CATIA V5 в службата. Имам удоволствието да я ползвам и за експериментални цели Very Happy . Учил съм се на Solid Works, която намирам за великолепна като начало на един бъдещ конструктор. Просто е необходимо малко търпение и, разбира се, малко познания по математика Cool .
А колкото до думите "копието на инсталацията не работи", не смятам, че е редно да бъде поставяна подобна тема в този форум Exclamation . Единственият ми отговор, колкото и тривиално да звучи, е: който търси, намира Cool .


RC FishBone wrote:
dedal4o на този колесник можеш ли да покажеш няква схема или принципа на прибирането му


RC FishBone, възможно кинематично решение (като пример!) можеш да откриеш в чертежите на СУ-27: http://www.aviacherteg.narod.ru/avia/Drawings/PWW/PWW_RUS/Su-27/Su27_Poligon.htm. Като друга идея, взимайки предвид интереса ти Smile , се сещам за "каталозите" на Artobolevski (И. И. Артоболевский, Механизмьй в современной технике, издательство "Наука", Москва). Аз лично ползвам френския превод на неговия труд (в седем тома), защото не мога да се "докопам" до оригинала Evil or Very Mad . Предполагам в градската библиотека би могъл да го откриеш. Авторът е интересен със своя изключително систематизиран подход в излагането на конструктивни решения, подредени по приложения (механика, кинематика, хидравлика и т.н.) и отнесени до много конструктивни области!

_________________
Само нашите чувства и емоции определят реалността, всичко останало е чиста илюзия!
Back to top
View user's profile Send private message 
sky captain

Joined: 27 Sep 2004
Posts: 110

PostPosted: Tue 08 Mar 2005, 00:24    Post subject:  

От чужбина се виждат екстра Very Happy Най-накрая и аз да видя как го правиш този Як 18Т
Back to top
View user's profile Send private message 
dedal4o

Joined: 27 Feb 2005
Posts: 564
Location: Sofia

PostPosted: Tue 08 Mar 2005, 01:28    Post subject: Чудесно!  

sky captain wrote:
От чужбина се виждат екстра Very Happy Най-накрая и аз да видя как го правиш този Як 18Т

Може би и аз ще ползвам вече ДИР пощата като сървър.

АКО НЯКОЙ няма достъп до снимките-нека пусне лична бележда до автора на темата и ще ги получи. Мисля, че и Гого няма да има нищо против!

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
Гого55

Joined: 15 Sep 2004
Posts: 1023

PostPosted: Tue 08 Mar 2005, 09:25    Post subject:  

значи тези дни като се чудя какво да правя ще взема всички снимки да ги кача на дир.бг пощата като шарнати фаилове.и при мене до сега все проблеми имаше с тази дата.бг ,а от скоро и с хит.бг много трудно ги качвах и т.н.,4 регистрации направих там и нищо , а в дира маи няма проблем ,дано да няма и за в бъдеще.Аз се бех дръпнал от дир.бг защото преди 5 години някъде имах поща там и те взеха че в 2000г. я направиха платена и от тогава от както ми закриха маила не бех влизал да видя ко става там ,и какво предлагат за нас потребителите,до преди няколко дни когато видях че пак са пуснали безплатен маил)))и разбира се като всичко безплатно в нета реших да го пробвам.Дано след като направят зарибявката след няколко месеца да не получа пак съобщение че трябва да им превеждам по 10лв на всеки 3 месеца за да ми подържат маила.
_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
Гого55

Joined: 15 Sep 2004
Posts: 1023

PostPosted: Wed 09 Mar 2005, 16:11    Post subject:  

днес пекна малко слънце и по обед на терасата с малко шкурка за около час изкурих крилото от горния краи като му придадох профила
получи се това,и погледнато от горе вече доби вид.
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
на следващия слънчев ден когато съм свободен ще го изшкуря и от долния краи и ще почвам с елероните и обшивката на двете полукрила .

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
Aragorn


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 951
Location: София

PostPosted: Wed 09 Mar 2005, 21:25    Post subject:  

Браво, наистина почва да изглежда добре... все още малко ме тревожи теглото, ама щом си с мощен двигател Very Happy
_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
Гого55

Joined: 15 Sep 2004
Posts: 1023

PostPosted: Wed 09 Mar 2005, 21:31    Post subject:  

теглото сега е 1340гр. но имам да олекотявам стиропора от долната част доста е в повече,и имам два силови лонжерона които са към тялото и за мотарамата в това тегло, така че няма никъв проблем ще се вместя в 1200гр.само за крилото както беше в първоначалния разчет.
_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
RC FishBone

Joined: 09 Feb 2005
Posts: 216
Location: Хасково

PostPosted: Thu 10 Mar 2005, 19:03    Post subject:  

иии гого супер става!!! Mr. Green Mr. Green Mr. Green
_________________
Да продължим съществуването на моделизма Mr. GreenДа се запалиш е лесно, а да се откажеш е невъзможноMr. Green
Back to top
View user's profile Send private message 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 5 of 9 [122 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0771s ][ Queries: 12 (0.0043s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker