Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
АМЕРИКАНСКИЯТ БОМБАРДИРОВАЧ B1 Lancer ДЕМОНСТРИРА МОЩ ВИДЕО · ДАМИ КАНЯТ : СЪБОТА, СЪБОТА ВЕЧЕР... · Сърбин подал фалшив сигнал за бомба в самолет, за да излезе със стюардеса · Танк стреля по джип Hummer, ето какво се случи (ВИДЕО) · Иран промени курса на втори алжирски танкер · НАПРЕЖЕНИЕ: Виетнам обвини Китай в нарушаване на морската граница ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Sun 21 Jul 2019, 04:36
All times are UTC + 2
 Forum index » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Радиоуправляем ЯК-18Т
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 6 of 9 [122 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Next
Author Message
Гого55

Joined: 15 Sep 2004
Posts: 1023

PostPosted: Tue 15 Mar 2005, 16:29    Post subject:  

днес пак слънчев ден и аз пак на терасата за около час-два довърших шлаифането на крилото и от долната страна.Получи се това като вече е нацяло добило вид.
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
след като му се порадвах малко и гледах умно около 10-20 мин опипваики го отвсякъде с ръка/както се прави след китосване на лека кола от автобояджиите/ за кривини и вдлъбнатини по стиропора реших че е готово и пристъпих към следващата стъпка-отрязване на елороните.внимателно ги разчертах като преди това смятах малко на един лист площа им да е 12%от площа на цялото крило и в същото време гледах да са разположени както при оригинала за да няма видима разлика между оригиналното крило и това на модела.
Click to see if image is larger
получи се това елероните са доло в ляво на снимката.
Сега ми остава да чакам някои слънчев ден когато температурата ще се дигне поне на 25 градуса на слънце за да забъркам смолата и да го облека със стъклоплат,след което да почвам с механизмите за елероните и колесника.
вече намерих два недостатъка:
1.разпереност по голяма от пеща която имам =много чакане на топло време през зимата за зъсхването на смолата.
2.разпереност над120см.=трудно транспортиране от стая в стая-много оглеждане при принасянето, и като доиде време за полети ще е трудно при превозването със лека кола в която има и голямо куче-аз обикновенно си взимам и кучето когато ходя на неква полянка да летя с моделите си.
Но за сметка на това предимствата на големия модел са доста повече, така че все някак си ще ги преживея двата недостатъка.

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/

Last edited by Гого55 on Thu 07 Apr 2005, 14:37; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
Гого55

Joined: 15 Sep 2004
Posts: 1023

PostPosted: Thu 17 Mar 2005, 19:15    Post subject:  

и така маи вече стана топло. днес около 15 часа температурата на слънце беше33градуса което ме зарадва щото тези дни ще мога да си облека крилото със стъклоплат и смола.
Тъи като за крилото всичко вече си е уточнено, седнах и почнах да мисля за тялото.Взех едно парче от тапет дълго1,5 метра поради липса на картон,и почнах на един лист да си нахвърлям какво ще има в тялото и какво ще има в крилото от рода на сервомашинки и механизми разни за прибиране на колесника и за пускане на парашутисти/бомби/ ако има възможност да дига толкоз неща разбира се, което ще се установи с точност в първите няколко полета. Апаратурата ми е 6 канална и затова предвидих и 6 машинки да има в модела:
1.наляво-надясно-вертикален стабилизатор и преден колесник
2.нагоре-надоло-хоризонтален стабилизатор
3.газ на двигателя
4.спускане и прибиране на колесника
5.крен-елерони
6.машинка за пускане на парашутисти,или некви бомбички-тя ще се слага после но от сега съм и предвидил място в тялото.
Като намалих оригиналните размери на тялото 6 пъти за да се получи нужния мащаб видях че някак си стои много голямо в сечението си и реших че няма нужда да е толкоз голямо в напречно сечение щото тук няма изисквания за двама човека да са един до друг и челното съпротивление ще е с пъти по голямо от колкото може да бъде когато сложа само нужните ми неща вътре.затова го намалих до колкото сметнах за нужно на око разбира се сечението така че вътре да се събират двигателя и сервомашинките тоест да е широко около 50мм.За височината му също се получи доста по голяма от колкото ми е нужна и пак на око намалих и височината така че като се погледне отстрани хем да изглежда добре хем да има достатъчно място за горе изброените неща.после отидох на дължината и спрямо оригиналните чертежи като я намалих 6 пъти се получи 1392мм някъде.Обаче за да лети един модел, или истински самолет трябва да има надлъжна устоичивост която е наи добра при разтояние от крилото до хоризонталния стабилизатор от2,5 Exclamation пъти дължината на хордата.Като намалих разтоянието 6 пъти се получи 456мм от изходящия ръб на крилото до атакуващия ръб на хоризонталния стабилизатор,което ме устроива.при САХ289мм на крилото и САХ 170мм на хоризонталния стабилазатор при мене.
залепих тапета с тиксо за масата и начертах на него горе доло как ще изглежда тялото отстрани едно-към едно със всичките серво-машинки,приемник ,и механизъм за прибиране на колесника,като само не завърших носа на тялото които може би ще бъде по-дълъг или по къс според тежеста която ще е нужна, за да има нужния баланс модела Exclamation .Предвидих място и за един голям акумолатор 6V/4,5Ач/120Х70Х50мм/ за всеки случаи ако някога реша и има възможност да го правя електричка.
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
получи се това нещо в мащаб едно към едно което ми изглежда вече красиво и по него ще правя тялото и ще поставям механизмите,и машинките.

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
Гого55

Joined: 15 Sep 2004
Posts: 1023

PostPosted: Sat 19 Mar 2005, 20:57    Post subject:  

следващата стъпка-в стаята беше 22градуса /неотопляема и неизползвана стая/вънка духаше много вятър и беше облачно, и поради това неставаше да го пека на слънце та затова реших че и в тази стая ще изсъхне добре смолата.така сега значи решено е вече крилото да се облича със стъклоплат дебел 0,1мм с тегло от 180гр за 1кв.м.Реших да подсиля атакуващия ръб на крилото с една лента стъклоплат за повече твърдост тъи като нямам дървена летва отпред и при чупване-тоест удар в некъв храст или клонка при кацане атакуващия ръб ако е от летва се чупи летвата и трябва доста голям и сложен ремонт,които също така отнема и много време при замяната на цялата летва ,а при стъклоплата се отрязва премечканото парче и се прави една кръпка с подходящо друго парче стъклоплат и стороформ и с 5 минутна смола може да се направи направо на полето.отрязох лента от стъклоплата широка 45мм така че добре да покрие целия атакуващ ръб.реших да са четири ленти така че кадето е съединяването на центроплана към полукрилото да се припокриват с около 5см една върху друга така че точно където е снадката да имам два пласта стъклоплат за повече здравина между центроплана и двете полукрила.разбърках 30мл. епоксидна смола/останаха после 15мл които хвърлих/ и тогава се случи непоправимото-не можах да си намеря четката за размазване на смолата-събота след обед няма от къде да купя нова четка и ми настръхна косата,но след 5 минути размисъл взех четката си за зъби и почнах с нея да размазвам смолата по стироформа-получи се добре макар че е малко по твърда от колкото хубавата четка която изпозлвах преди за други модели .Мацането на смолата трябва да става на максимално тънък слои по стиропора заради теглото и,и когато е максимално тънко намазана се получава горе доло еднакво тегло по цялата дължина, а не някъде да е напластена и да тежи примерно с 5-10 грама повече после едното полукрило.след това внимателно поставих лентата стъклоплат като с четката постоянно я приглаждах докато смолата хубаво да се пропие в стъклоплата-тоест тои си променя цвета видимо .първо залепих лентите на двете полукрила и после двете ленти на центроплана да са отгоре лентите на полукрилата.Лентите които ги сложих на центроплана са две също щото по средата на центроплана от атакуващия ръб има и два силови лонжерона които са за предния колесник и за моторамата,та значи тези ленти ги пуснах и на около 5 см по дървените силови лонжерони за колесника и моторамата дето са,така че да се подсилят и те.Така се получи и по една "силова" рамка между предния лонжерон на крилото и силовите лонжерони на моторамата и предния колесник,която рамка ще даде доста повече усилване вече на тези двата силови лотжерона за моторамата и пр. колесник.след като ги слепих четирите ленти изчаках около 20 минути и пак отидох с четката да приглаждам лентите отгоре за да залепнат колкото се може по плътно ,след още 20-30 минути потретих приглаждането на лентите към атакъващия ръб с четката и след около1час за четвърти път ги пригладих .Тази последната опарация е задължителна тъи като тук не използвам вакум които да я свърши тази работа-тоест да извади, ако има некви мехурчета въздух в смолата и между плата и стиропора, и в същото време да притиска плата към атакуващия ръб.
С тези ленти получих един подсилен атакуващ ръб, и една силова рамка за моторамата и предния колесник.
Получи се това:

Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Сега вече спокоино мога да обличам цялото крило със стъклоплат и смола без да се притеснявам за здравината-сега става наи-здраво от всички видове конструкции и технологии които знам, и в същото време ще е ремонто-пригодно на полето,верно е че ще доиде тежко тъи като плата за крилото при площ от 0,52км.м. ще доиде към 190 грама и още толкоз някъде смола-значи приблизително вече отивам на 1,5кг тегло за крилото което е с 300грама повече от предварителния разчет но ще го преживея заради горните две предимства Very Happy като го свърша тези дни кантара ще каже какво точно се е получило като кг.

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
Гого55

Joined: 15 Sep 2004
Posts: 1023

PostPosted: Thu 24 Mar 2005, 13:28    Post subject:  

и така продължението преди няколко дни, една вечер като се чудех какво да правя забърках пак малко смола и облепих едното полукрило целия атакуващ ръб със стъклоплат като пак -мазане със четката/пак с четка за зъби този път на жената щото моита отиде при първото мацане на лентата и се втвърди тъи като не я измих поради мързел и забравяне/
Click to see if image is larger
многократно размазване на смолата върху плата за да се получи максимално тънък слои заради теглото и.оставих го да засъхне и днеско по обед завърших делото като облепих и второто полукрило целия атакуващ ръб със стъклоплат,но вече си купих хубава четка и мацането с нея си беше направо удоволствие спрямо мацането с четката за зъби.
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
получи се направо идеално спрямо моите разбирания и изисквания като засъхналия атакуващ ръб дето го лепих преди няколко дни имаше много добра твърдост.
Тук маи е времето за уточнение ча за залепването на плата към крилото не използвах обикновенната българска епоксидна смола,а специална такава немска направена точно за тази цел и може би поради това твърдоста на плата след втвърдяването е с пъти по голяма от колкото ако изпозвах обикновенна епоксидна смола.
Следващата стъпка е облепянето на изходящия ръб и наи накрая средната част на крилото,но това наи рано утре или в близките няколко дни.

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
APP

Joined: 22 Nov 2004
Posts: 49
Location: Deutschland

PostPosted: Wed 30 Mar 2005, 19:36    Post subject:  

Гого55,

много съм любопитен, какво реши за колесниците, тяхното управление и задвижване Smile . Интересува ме и начинът, по който ще направиш тялото Smile .

Попаднах на много интересен форум (дискутира се един от любимите ми самолети Ta-183 Huckebein Very Happy ). Във форума може да се види пневматично решение на задвижващия механизъм на колесарите, "прилично" предложение за задвижване на покриващите ги клапи, както и приемливо решение на управлението на прибиращия се преден колесник със система от въжета:

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?s=793319fdd3d6469a3864e6a7199e12c4&t=202005

Пускам и сканирана снимка на възможно най-простото кинематично решение (Graupner, Каталог 2002, Best. Nr. 1185) на прибиращ се, неуправляем преден колесник за планер (с идеята да те инспирирам ако, разбира се, още не си намерил окончателното решение). Характерното за него е отново сингулярното състояние на рамената, което води до липса на натоварващ момент на сервото в двете крайни състояния.

Click to see if image is larger

През последните дни имах малко време и се поогледах в архивите ми Idea . Пускам скенирана страница с колесници от една любима книга:

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

П.П. Това, което си направил до момента изглежда много добре Exclamation . Имаш ли вече конкретна представа за теглото?

_________________
Само нашите чувства и емоции определят реалността, всичко останало е чиста илюзия!
Back to top
View user's profile Send private message 
Гого55

Joined: 15 Sep 2004
Posts: 1023

PostPosted: Wed 30 Mar 2005, 20:28    Post subject:  

АРР до сега още не съм взел решение да променям колесника от този вариант които съм начертал тук със шпилката преди няколко страници,за друг вариант още не съм сигурен на сто процента, но има време ще помисля още за колесника докато стигна до него.
За тялото смятам да го правя от стиропор със силови лонжерони които да вградя вътре в стиропора/лонжероните може дъ бъдат летвички или алуминиеви тръбички или просто няколко ленти от стъклоплат както усилих атакуващия ръб на крилото/ и после това стиропорено тяло да го облеча със стъклоплат и епоксидна смола както крилото, като засъхне смолата да сипя коресилин които ще разяде стиропора и ще остане кухо тяло готово за шлаифане и боядисване но първо да свърша крилото ,иска още няколко часа работа но все не остава време за него.

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
Гого55

Joined: 15 Sep 2004
Posts: 1023

PostPosted: Sun 17 Apr 2005, 19:44    Post subject:  

след доста голямо прекъсване чак днеска вечер намерих два часа свободно време и облепих изходящия ръб на крилото със стъклоплат и смола. Отидоха точно 40 мл. еп.смола.Първо ръзбърках 30мл и след това още 10мл. за да довърша мацането.
Click to see if image is larger
получи се това.

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
LooneyFlyer


Joined: 21 Mar 2004
Posts: 473
Location: Dallas, TX

PostPosted: Sun 17 Apr 2005, 20:17    Post subject:  

Robart, колесници и други интерсни части.
_________________
Tempt me not!
I can do it myself!
_________________
N19174
N11VD (Reserved)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address 
ICQ Number 
dedal4o

Joined: 27 Feb 2005
Posts: 564
Location: Sofia

PostPosted: Fri 13 May 2005, 23:23    Post subject: Кво става  

с модела бре Гого? И честит имен ден на патерици....отнесох се, а сигурно и ти празнуваш на 6-ти...
_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
Гого55

Joined: 15 Sep 2004
Posts: 1023

PostPosted: Fri 13 May 2005, 23:43    Post subject:  

модела си стои и си чака времето.просто от два месеца имам прекалено много работа и не остава време за него вечер винаги съм уморен и нямам настроение да се занимавам с моделизъм тези дни.ко да се прави трябва и да се поработва от време на време ,пък хобито затова си е хоби за да се прави в свободното време Laughing надявам се до 10 дена да съм по свободен вече и да довърша крилото-то останаха елероните и механизма им и колесника де))) но първо ще трябва да го изпитам на здравина да видя как е.
_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
Dan4oslav2®


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 44
Location: София

PostPosted: Mon 16 May 2005, 16:25    Post subject:  

Гого става страхотно Wink !!!
А да те питам с кво го шлайфаш тъй хубаво?

_________________
¶Dan4oslav®
Back to top
View user's profile Send private message 
Гого55

Joined: 15 Sep 2004
Posts: 1023

PostPosted: Mon 16 May 2005, 18:43    Post subject:  

самия стириопор го шлаифах с шкурка №80 и после стъклоплата пропит със смола даде няква гладкост но може да се желае още,което ще бъде наи накрая със №180 и №240 и после водно 400 и 600 и чак тогава пръскане с автобоя.Сигурно ще се наложи и китосване тук там с автомобилен кит преди пръскането но до тогава има време))
сега за елероните днеска успях да се прибера към 17 часа още и започнах с тях.
направих малка консултация с един приятел авиомоделист и се спрях на тази схема:
Click to see if image is larger
оригинала е по друг начин с баланс от насрещния въздушен поток за по малко усилие на ръчката на управлението, но този модел никога не ще може да дигне 300км.в час и според някви груби мои си сметки максималната му скорост не трябва да подмине100км.в час при продължително пикиране затова реших че тази схема за окачване на елероните като наи проста и елементарна за направа при моя случаи ще работи добре.
пуснах си на планята две летвички от сух бор с дебелина от 2,5мм. по дадения размер на ширината които се получи като срязох стиропора под нужния ъгъл и с две дъски за основа малко пирони и ластик за да има натиск по време на слепването и съхненето на епоксидната смола ги залепих.
Click to see if image is larger
в следващото си свободно време ще направя пантите и след като ги монтирам ще облека и елероните със стъклоплат.

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
Aragorn


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 951
Location: София

PostPosted: Thu 24 Nov 2005, 00:33    Post subject:  

Гого, какво става с Яка ?
_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
Гого55

Joined: 15 Sep 2004
Posts: 1023

PostPosted: Thu 24 Nov 2005, 08:02    Post subject:  

Арагорн някои ми трие мненията.
До мадератора и админа-ако не се толерира радио-авиомоделизма в този форум, то го кажете направо и да не пиша повече изобщо тук!

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
ARTU


Joined: 03 Jan 2004
Posts: 509
Location: Стара Загора

PostPosted: Thu 24 Nov 2005, 09:23    Post subject: banned!  

DELETED!
_________________
Първият български сайт за мащабно умалени модели
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 6 of 9 [122 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0821s ][ Queries: 12 (0.0067s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker