Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Македонци: Няма да признаем Гоце Делчев за българин · Самолет кацна аварийно в Москва · Доналд Тръмп обвини "Ню Йорк таймс" във "виртуално предателство" · Сакскобургготски: Предполагам, че имотите ми ще последват съдбата на Царските конюшни · Теменужка Петрова: АЕЦ "Белене" е реалистичен проект · Помпео: САЩ обмислят и военен отговор срещу Иран ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пон 17 Юни 2019, 02:38
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
За тези, дето тепърва почват...RC авиация
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 20 [297 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, ..., 18, 19, 20 Следваща
Автор Съобщение
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Чет 03 Мар 2005, 18:57    Заглавие:  

eE написа:
iskam da te pitam dupkite na rebrata,koito sa za olekotiavane triabva li da sa razpolojeni na to4no opredeleno miasto.?


Предполагам питаш за дупките по ребрата, когато строиш крило от балса или авиационен шперплат.
Имах някъде из списанията някаква теория за разположението на отворите, но да преровя 70 сантиметрова камара...малко ще ми е трудно.
Според мен няма никакво значение. Дори да направиш дупка в местото под надлъжниците на лонжерона, от гледна точка на "съпромата" /Съпротивление на Материалите- дисциплина в техникумите и ВУЗовете/, това едва ли ще намали здравината.
Да ти направя един реален пример. Вземи някякво клонче /по-добре прясно за да не се строши веднага/. Започни да го огъваш и гледай кво се случва....горния край се разтяга, а долния се смачква. По средата на клончето нищо не се случва. Това е и важното. Носят външните части на профила, които в случая играят роля на клечката дето огъваме.
Затова носещите елементи /като надлъжниците/ се изнасят в края на профила /в най изпъкналите части/, а не се слагат по средата. Подпорката, която ще видиш между надлъжниците в лонжерона е за да повиши съпротивлението от огъване /като задържа двата надлъжника да не се раздалечат от усилието/, но и тя носи на опън /т.е. е хубаво като се реже, жилките на дървото да са напреки, а не надлъжно/и е достатъчно да е тъничка-2-мм примерно/.

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
eE
Гост


МнениеПуснато на: Пет 04 Мар 2005, 13:31    Заглавие:  

dedal4o,iskam da te pitam kakvo predstavliava HORDATA,i ot kade moga da si nabavia STAKLOPLAT?
Върнете се в началото
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Пет 04 Мар 2005, 13:44    Заглавие: Под хорда  

най-простичко разбирай ширината на крилото.
А за стъклоплата:
http://web.need.bg/MODELISTSTELDI/contactus.html
При Станимир в овча купел. Има готови пакети с различно относително тегло и готови за полагане /обезмаслени/.

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Aragorn


Регистриран на: 08 Окт 2004
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 04 Мар 2005, 18:16    Заглавие:  

Още един въпрос :
На снимките виждам, че залепваш и най-задната част на фюзелажа, там където се събират левия и десния борд. А после виждам как не са залепени, защото посредата залепваш бекила и вертикалния стабилизатор...
Как точно правиш тази част?

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
eE
Гост


МнениеПуснато на: Пет 04 Мар 2005, 18:44    Заглавие:  

Embarassed Embarassed Embarassed Moga li da izpolzvam obiknoven 6perplat vmesto tozi aviacionnia? Embarassed Embarassed Embarassed A pri durveno rebro pravili se cepka za izxodia6tia rab?
Върнете се в началото
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Пет 04 Мар 2005, 19:18    Заглавие: нищо особено  

Aragorn написа:
Още един въпрос :
На снимките виждам, че залепваш и най-задната част на фюзелажа, там където се събират левия и десния борд. А после виждам как не са залепени, защото посредата залепваш бекила и вертикалния стабилизатор...
Как точно правиш тази част?

Просто ако тялото е по-широко от зад, двете страници не се допират/както на онзи от синия стиродур/. Ако е тясно, ги лепя/за да ми осигурат стабилност когато лепя страниците/-както при беличкото тяло. И в двата случая обаче изрязвам жлеба.

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...

Последната промяна е направена от dedal4o на Пет 04 Мар 2005, 19:43; мнението е било променяно общо 2 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Пет 04 Мар 2005, 19:23    Заглавие:  

eE написа:
Embarassed Embarassed Embarassed Moga li da izpolzvam obiknoven 6perplat vmesto tozi aviacionnia? Embarassed Embarassed Embarassed A pri durveno rebro pravili se cepka za izxodia6tia rab?

Можеш, но е тежък и рохкъв...т.е. няма тази здравина като т.н. авиационен и за сметка на това е излишно тежък. Но ако искаш да си правиш нещо от дърво и не можеш да си намериш хубав шперплат- погледни тази страничка:
http://www.modelairtech.com/stik.html
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
В тези китове използват само прави летвички, без никакъв пространствено изрязан материал /като ребра например/.
На мен ми харесват ...
Цепката отзад...ако профила е дебел и завършва тъпо, по-добре е да се направи цепката и да се вкара надлъжника в реброто /това се прави в повечето случаи за бойцовките-с дебели симетрични профили/, но за планери и други с тънък профил, обикновенно се прорязва лекичко в надлъжника и края на реброто се напъхва там.

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Съб 05 Мар 2005, 02:36    Заглавие: Още малко довършвам  

Конструктивните подробности.
Ето снимки на хоризонталния и вертикалния стабилизатор:
Click to see if image is larger
Както и сглобено след изрязване на жлеба:
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Следва още едно важно нещо- нагласяването на ъгъла на атака на крилото и оформянето на положителна ъглова разлика /+2-3 градуса/ между него и хоризонталния стабилизатор. Ъгъла на атака на крилото трябва да е по- голям с тези 2-3 градуса от ъгъла на атака на хоризонталния стабилизатор за да се получи надлъжна устойчивост на самолета и да се осигури добро планиране. За целта ни е нужен един простичък уред- транспортир с промушена телчица в отвора за центроване.
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Естествено това е само първоначална настройка...всичко се решава на полето....милиметър по милиметър. Но за това по-късно.
Ето какво се получи от моето крило:
Click to see if image is larger
Между другото за онзи червения “френски ключ” изработих набързо едно ново крило /смених онова плоско-огънатото на снимките/, като запазих размерите-90см дължина на 18 ширина с плоско изпъкнал. Предишното осигуряваше много добра подемна сила, но беше изключително бавно и всеки порив на вятъра го караше да танцува. Смених и мотора с от такъв с директно вързана перка /директдрайв/ на такъв с редуктор и по-голям диаметър винт. Ефекта е поразителен. /скоростта почти не се промени, но пробивността срещу вятъра е достатъчна/. Гаргата тежи 320 грама с 6 клетъчна батерия NiMh. Наложи се да резна и носа и да го изградя наново заради по-голямата перка.
Click to see if image is larger
Няма трошене на това чудо! Можете да погледате клипа на краш теста, след който само поиздърпах носа на предишната позиция..
Very Happy
За да го разгледате натиснете върху линка десен бутон на мишката и му кажете "сейв ъс"...за да си го запазите на диска. Формата е за QuickTime- сори ама такъв ми го прави апарата.

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Aragorn


Регистриран на: 08 Окт 2004
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 05 Мар 2005, 16:38    Заглавие:  

Само малка забележка - не се отваря краш теста, поради простата причина, че няма никакво разширение файла. Освен това не намерих никакъв кодек който да го отвори ... Как е правен ?
Имам и един въпрос - откъде може да се намери свястно двигателче модел 280 (намерих в 2 електрически магазина, но е с метални четки, които много бързо се протриват.)
И друг такъв - ти ли си правиш редукторите, или купуваш готови ?

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
eE
Гост


МнениеПуснато на: Съб 05 Мар 2005, 17:01    Заглавие:  

dedal4o,niama li nekvi smetki po napravata na kriloto?Kakvi sa te?Niakvi formuli li Kvo?
Върнете се в началото
eE
Гост


МнениеПуснато на: Съб 05 Мар 2005, 17:09    Заглавие:  

dedal4o as do kolkoto sam gledal po Televiziiata tialoto se pravi ot 2 strani4ni panela,koito se saediniavat po sredata.Tova viarno li e?
Върнете се в началото
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Съб 05 Мар 2005, 17:26    Заглавие:  

да кажа и аз как според мене наи лесно може да се разбере дали крилото е здраво.Примерно искаме да правим голям лупинг не много стегнат и самолета ни тежи 1кг.,тогава взимаме 5кг пясък сипваме го в торбички и ги разполагаме равномерно върху крилото ,а крилото го подпираме на стоика така както се захваща за тялото по същия начин,или подпираме само тялото-ако не се счупи значи ще може да прави големи лупинги,ако искаме да прави всички видове фигури от фишия пилотаж трябва да го натоварим примерно от9 до 11 пъти над пълното полетно тегло на целия самолет, и ако не се счупи значи ще може да ги прави.Как да го изчислим-ами много лесно взимаме некои от наръчниците на конструктора или проста таблица с якостните характеристики на дадените материали които ще се използват за лонжерона и по тази таблица изчисляваме силата при която ще се счупи лонжерона в кг за полесно,или ако е в нютони дадената формула после я преобразуваме в кг.Значи при крилото ни интересува здравината на лонжерона,а при тялото ни интересува здравината му/на лонжероните които са в тялото/ спрямо максималното натоварване на оперението/стабилизаторите/в две посоки налява надясно и нагоре надоло и усукващия момент които идва от вертикалния стабилизатор тъи като тои е сложен над тялото и завиването със вертикален стабилизатор дава и усукващ момент на конскрукцията на тялото.Това горното ако се използва фермена конструкция със лонжерони,ако се използва друга технология и няма силови лонжерони вече е доста по трудно и мисля че е безмислено за модел да се правят толкоз много видове изчисления които по обем понякога надхвърлят 100листа и отнемат повече от месец усилено смятане.
Въпроса беше към дедалчо но мисля че няма да се разърди дето се намесих малко и аз в отговора)))

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Съб 05 Мар 2005, 23:11    Заглавие: Така, така....  

Very Happy Но усилието е равно на масата /на която ти наблягаш заради здравината/ умножено по КВАДРАТА на скоростта. Very Happy
Изтегли си това клипче
Има ги много такива де...и ще се окаже, че вместо безкрай уравнения и пресмятаници е по-добре да слепиш нещо набързо и да ходиш да го пускаш на ливадата... Very Happy
Ето още едно стиропорено, но е доста дълго... Very Happy
Wink
Не се сърдя, напротив. Бих искал повече хора да пишат в темите...Писна ми да съм самотен моделист...и като ида някъде да пускам нещо да ме гледат като извънземен и да се скупчват наоколо по 50 човека /за да не мога да кацна/ и майките да ме молят да си скрия "фърчилото" за да си приберат децата... Embarassed
Към всички, които имат някакви въпроси /дори да им се струват глупави/-НЯМА ГЛУПАВИ ВЪПРОСИ! Няма и само един правилен отговор! В дискусията ако не се роди истината, поне си тръгваме с по една идея в повече...не е като да си размениме по една ябълка... Very Happy

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Съб 05 Мар 2005, 23:15    Заглавие: не ти разбрах  

eE написа:
dedal4o as do kolkoto sam gledal po Televiziiata tialoto se pravi ot 2 strani4ni panela,koito se saediniavat po sredata.Tova viarno li e?

много въпроса...защо не ми къжеш първо за какъв вид фърчило става въпрос?-кордов, RC, свободнолетящ...
Буквално прочетено това дет си гледал по ТВ е вярно за поне един тип самолети...ама разбери ме, няма как да ти отговоря без да знам какво точно искаш да направиш.. Embarassed

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Съб 05 Мар 2005, 23:25    Заглавие: Има.  

eE написа:
dedal4o,niama li nekvi smetki po napravata na kriloto?Kakvi sa te?Niakvi formuli li Kvo?

Сметките са важни, както ти писа Гого.
Важни са в началото...докато разбереш как лети самолета, какви са принципите, кои части се натоварват и как...после идва рутината. Почваш да чертаеш на "око", да възприемаш формата и като съдържание заедно със силовите пресмятания...и с един поглед да познаваш един самолет дали става или е trash..
Може би трябва да поприготвим и една тема само за изчисленията /а и повечето моделари сигурно са си направили по някой и друг макрос на ексел за пресмятане..../. Има доста програми на английски /някои са дори с флаш за пробен полет/, като RcCad-след като сглобиш формата, можеш да видиш дали и как лети...
Кво ще кажете? Гого?! Можеш ли да сканираш сметките си от близо, че да се четат?

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 20 [297 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, ..., 18, 19, 20 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0848s ][ Queries: 12 (0.0072s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker