Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Sat 08 Aug 2020, 17:24
All times are UTC + 2
 Forum index » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
За тези, дето тепърва почват...RC авиация
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 17 of 20 [297 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, ..., 15, 16, 17, 18, 19, 20 Next
Author Message
foxyflyer

Joined: 23 Dec 2005
Posts: 100
Location: София

PostPosted: Wed 25 Jan 2006, 12:17    Post subject:  

Драги ми aap_corp,

Като смениш опашката на самолетчето първо го „научи“ да лети без мотор. И така - с новата здрава опашка първо проверяваш къде е центъра но тежестта. Трябва да е на 1/3 от предния ръб на крилото (но не е задължително, защото има и други варианти). Хвърли моделчето с леко и с наведен малко надолу нос. Ако лети по права с постоянен наклон надолу линия - всичко е наред.
1.Ако вирва нос, губи след това губи скорост и се забива - тогава има нужда да му дадеш малко „долна“ - просто огъваш заднта четвъртинка на опашката леко надолу и така докато получиш равна летателна траектория.
2. Ако веднага забива нос надолу - то подгъваш заднта четвъртинка на опашката леко нагоре докато получиш желаната траектория.
3. Същия ефект можеш да получиш ако:
1а. прибавиш малко тежест в носа на моделчето
2а. прибавиш малко тежест в опашката.
Не е препоръчително за начинаещ пилот да кара със задна центровка - в смисъл центърът на тежестта да бъде зад първата трета от предния ръб на крилото.

Сега опитай с моторния полет.
Желая ти меки кацания!
Back to top
View user's profile Send private message 
Aragorn


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 951
Location: София

PostPosted: Wed 25 Jan 2006, 15:20    Post subject:  

Точно така.
По принцип крилото има малък положителен ъгъл на поставяне (ъгъла на хордата на крилото спрямо оста на самолета), а хоризонталният опашен стабилизатор - 0 или отрицателен. При тези самолетчета ъгълът на поставяне на крилото е дори по-голям, а с това и ъгълът на оста на двигателите. Целта е като са включени двигателите то да се издига. Това дали потока създаван от двигателите отваря или затваря опашката е без никакво значение. Важен е ъгълът и на поставяне и центровката на самолета (Виж какво ти е написал Foxyflyer! ).

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
koce66

Joined: 17 Sep 2005
Posts: 31
Location: София

PostPosted: Fri 27 Jan 2006, 16:50    Post subject:  

За RC FishBone и за тези на които ще е интересно

http://www.bgphoto.net/Photos.aspx?UserId=9120&AlbumId=23629
Правите калъп / аз го направих от дърво/мисля че е от чам//, моя дърводелец е мн. дорър. Знаете че полиуретановата пяна раздува т. е. по здравичко да е! Залагате фурнира или балзата вътре. Добре е да използувате двоино залепващо тиксо за фиксиране на фурнира. Страниците на вече затворения калъп затваряте с шперплат / 6 винта примерно/, като направите 2 - 3 отвора по 10 мм поне за да излезе излишната пяна.Двете части на калъпа също да се притиснат поне на 2 места. Незнам дали се намира достатъчно широк фурнир, аз моя съм го снаждал на 3 места.
Това на снимката е резултата.
http://www.bgphoto.net/Photos.aspx?UserId=9120&AlbumId=23629
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Aragorn


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 951
Location: София

PostPosted: Fri 27 Jan 2006, 17:12    Post subject:  

Ок, само че според мен става доста тежко. Дай размери и тегло ако може.
_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
koce66

Joined: 17 Sep 2005
Posts: 31
Location: София

PostPosted: Fri 27 Jan 2006, 20:16    Post subject:  

Без елероните, крилото е широко 26 см, дълго - 170 см, в най високата точка е 4 см. Фурнира е ясен или дъб. Всично тежи 890 грама. Има вградена планка от шперплат 8 мм х 2.5см х 40см. Определено е много здраво!
Калъпа ми е с дължина 1 м., и затова ги слепвам по две.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
FOCKE


Joined: 20 Jan 2006
Posts: 179
Location: София

PostPosted: Fri 27 Jan 2006, 20:33    Post subject:  

Добре ти се получават крилата,но не разбирам как издьлба кальпа,на фреза,на рька.Иначе е доста чист и лесен метод
_________________
FOCKE
Back to top
View user's profile Send private message 
RC FishBone

Joined: 09 Feb 2005
Posts: 216
Location: Хасково

PostPosted: Fri 27 Jan 2006, 20:46    Post subject:  

koce66 мерси за обяснението. Wink
_________________
Да продължим съществуването на моделизма Mr. GreenДа се запалиш е лесно, а да се откажеш е невъзможноMr. Green
Back to top
View user's profile Send private message 
Aragorn


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 951
Location: София

PostPosted: Fri 27 Jan 2006, 20:56    Post subject:  

900 грама?!?! Уау!!! С какво смяташ да го вдигнеш във въздуха?
_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
FOCKE


Joined: 20 Jan 2006
Posts: 179
Location: София

PostPosted: Fri 27 Jan 2006, 21:03    Post subject:  

Според мен 30см.на 170см. и 900гр. е добре за моторен самолет Rolling Eyes
_________________
FOCKE
Back to top
View user's profile Send private message 
ristis


Joined: 27 May 2005
Posts: 76
Location: София

PostPosted: Fri 27 Jan 2006, 23:32    Post subject:  

Тези снимки съм ги виждал преди доста време тук, та направи ли самолет с това крило? Интересно ми е дали го пуска, пече ли го слънцето, кое държи крилата да не се изчанчат след време, мерил ли си ги пак на кантара?
Аз имам само горчив опит с пяната и никога вече, по никакъв повод Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
koce66

Joined: 17 Sep 2005
Posts: 31
Location: София

PostPosted: Sat 28 Jan 2006, 09:44    Post subject:  

Несъм довършил самолета. Останало ми е да го събера т.е. да монтирам опашката и преден колестник. Самоче имам проблем с колесника- как да го захвана? И да го облека с фолио/самолета /.
Крилото сам го правил преди 3 години и не е мръднало. На слънце несъм го държал ама невярвам да му има нещо. Даже има едно което си возя в багажника от тогава - него съм го мокрил даже но е ок!
Офиса ми е на ъгала на Л. Каравелов и Паренсов, някой ако има път нека ми се обади на 9262635 и ще му го покажа Very Happy
Може да се олекоти с 150 -200 грама ако е с балса.
Технологията може да се подобри още но нямам каде да работя Rolling Eyes
Калъпа е правен на фреза. Ако се прави на хубава машина пак ще е прекрасно.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Aragorn


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 951
Location: София

PostPosted: Sat 28 Jan 2006, 10:35    Post subject:  

Quote:
Аз имам само горчив опит с пяната и никога вече, по никакъв повод

И аз така. Твърде тежко, не достатъчно здраво, неравномерно като тегло и плътност...

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
koce66

Joined: 17 Sep 2005
Posts: 31
Location: София

PostPosted: Sat 28 Jan 2006, 10:41    Post subject:  

Напротив, МНОГО здраво, прилично тежко, по- равномерно няма накъде. Приемам облози!
Ела да го видиш.RC FishBone ти си го виждал бре кажи кво е. И Станимир дето държи магазина в Овча купел го видя и го хареса.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ristis


Joined: 27 May 2005
Posts: 76
Location: София

PostPosted: Sat 28 Jan 2006, 11:39    Post subject:  

Пяната, е като гъба - попива вода (дори и от въздуха) и след време натежава. В същност, за да засъхне и трябва вода. То мани, че попива вода, ма попива и гориво и всякви мазньочи. Та ако има някъде пролука или счупено от удар, се сещате какво следва, а после няма ремонтиране щото лепилото не лепне. Не е и толкова здрава, колкото изглежда - в процеса на съхнене съм я грял с пистолет за горещ въздух, от което тя добива много здрав повърхностен слой от 2-3мм и въпреки това не издържа на удар.
И още нещо - като се пръсне в затворено пространство, на места остават големи мехури от въздух или по-лошо незасъхнала пяна. За да се избегне явлението, може да се притиска и тъпче докато съхне или се пръска по-малко и по-често, но и в двата случая става тежко (неравномерно).

Това при корабите де, за самолети може и да няма проблем. Ползвал съм пяна от флакон (хенкел или фишер).
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
koce66

Joined: 17 Sep 2005
Posts: 31
Location: София

PostPosted: Sat 28 Jan 2006, 11:58    Post subject:  

Несъм съгласен с теб ristis, ела го виж и тогава приказвай. За 3 години не е трепнало. Е имаше 10-тина неуспешни опита най напред но вече му хванах цаката.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 17 of 20 [297 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, ..., 15, 16, 17, 18, 19, 20 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0691s ][ Queries: 12 (0.0076s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker