В момента е: Чет 21 Фев 2019, 20:36 Часовете са според зоната UTC + 2 |
За тези, дето тепърва почват...RC авиация
|
Предишната тема :: Следващата тема |
Страница 17 от 20 [297 Мнения] | Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 15, 16, 17, 18, 19, 20 Следваща |
Автор | Съобщение | ||||
---|---|---|---|---|---|
foxyflyer
Регистриран на: 23 Дек 2005 Мнения: 100 Местожителство: София |
Драги ми aap_corp, Като смениш опашката на самолетчето първо го „научи“ да лети без мотор. И така - с новата здрава опашка първо проверяваш къде е центъра но тежестта. Трябва да е на 1/3 от предния ръб на крилото (но не е задължително, защото има и други варианти). Хвърли моделчето с леко и с наведен малко надолу нос. Ако лети по права с постоянен наклон надолу линия - всичко е наред. 1.Ако вирва нос, губи след това губи скорост и се забива - тогава има нужда да му дадеш малко „долна“ - просто огъваш заднта четвъртинка на опашката леко надолу и така докато получиш равна летателна траектория. 2. Ако веднага забива нос надолу - то подгъваш заднта четвъртинка на опашката леко нагоре докато получиш желаната траектория. 3. Същия ефект можеш да получиш ако: 1а. прибавиш малко тежест в носа на моделчето 2а. прибавиш малко тежест в опашката. Не е препоръчително за начинаещ пилот да кара със задна центровка - в смисъл центърът на тежестта да бъде зад първата трета от предния ръб на крилото. Сега опитай с моторния полет. Желая ти меки кацания! |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Aragorn
![]() Регистриран на: 08 Окт 2004 Мнения: 951 Местожителство: София |
Точно така. По принцип крилото има малък положителен ъгъл на поставяне (ъгъла на хордата на крилото спрямо оста на самолета), а хоризонталният опашен стабилизатор - 0 или отрицателен. При тези самолетчета ъгълът на поставяне на крилото е дори по-голям, а с това и ъгълът на оста на двигателите. Целта е като са включени двигателите то да се издига. Това дали потока създаван от двигателите отваря или затваря опашката е без никакво значение. Важен е ъгълът и на поставяне и центровката на самолета (Виж какво ти е написал Foxyflyer! ). _________________ Изгори, за да светиш! ![]() ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
koce66
Регистриран на: 17 Сеп 2005 Мнения: 31 Местожителство: София |
За RC FishBone и за тези на които ще е интересно http://www.bgphoto.net/Photos.aspx?UserId=9120&AlbumId=23629 Правите калъп / аз го направих от дърво/мисля че е от чам//, моя дърводелец е мн. дорър. Знаете че полиуретановата пяна раздува т. е. по здравичко да е! Залагате фурнира или балзата вътре. Добре е да използувате двоино залепващо тиксо за фиксиране на фурнира. Страниците на вече затворения калъп затваряте с шперплат / 6 винта примерно/, като направите 2 - 3 отвора по 10 мм поне за да излезе излишната пяна.Двете части на калъпа също да се притиснат поне на 2 места. Незнам дали се намира достатъчно широк фурнир, аз моя съм го снаждал на 3 места. Това на снимката е резултата. http://www.bgphoto.net/Photos.aspx?UserId=9120&AlbumId=23629 |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Aragorn
![]() Регистриран на: 08 Окт 2004 Мнения: 951 Местожителство: София |
Ок, само че според мен става доста тежко. Дай размери и тегло ако може. _________________ Изгори, за да светиш! ![]() ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
koce66
Регистриран на: 17 Сеп 2005 Мнения: 31 Местожителство: София |
Без елероните, крилото е широко 26 см, дълго - 170 см, в най високата точка е 4 см. Фурнира е ясен или дъб. Всично тежи 890 грама. Има вградена планка от шперплат 8 мм х 2.5см х 40см. Определено е много здраво! Калъпа ми е с дължина 1 м., и затова ги слепвам по две. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
FOCKE
![]() Регистриран на: 20 Яну 2006 Мнения: 179 Местожителство: София |
Добре ти се получават крилата,но не разбирам как издьлба кальпа,на фреза,на рька.Иначе е доста чист и лесен метод _________________ FOCKE |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
RC FishBone
Регистриран на: 09 Фев 2005 Мнения: 216 Местожителство: Хасково |
koce66 мерси за обяснението. ![]() _________________ Да продължим съществуването на моделизма ![]() ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Aragorn
![]() Регистриран на: 08 Окт 2004 Мнения: 951 Местожителство: София |
900 грама?!?! Уау!!! С какво смяташ да го вдигнеш във въздуха? _________________ Изгори, за да светиш! ![]() ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
FOCKE
![]() Регистриран на: 20 Яну 2006 Мнения: 179 Местожителство: София |
Според мен 30см.на 170см. и 900гр. е добре за моторен самолет ![]() _________________ FOCKE |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
ristis
![]() Регистриран на: 27 Май 2005 Мнения: 76 Местожителство: София |
Тези снимки съм ги виждал преди доста време тук, та направи ли самолет с това крило? Интересно ми е дали го пуска, пече ли го слънцето, кое държи крилата да не се изчанчат след време, мерил ли си ги пак на кантара? Аз имам само горчив опит с пяната и никога вече, по никакъв повод ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
koce66
Регистриран на: 17 Сеп 2005 Мнения: 31 Местожителство: София |
Несъм довършил самолета. Останало ми е да го събера т.е. да монтирам опашката и преден колестник. Самоче имам проблем с колесника- как да го захвана? И да го облека с фолио/самолета /. Крилото сам го правил преди 3 години и не е мръднало. На слънце несъм го държал ама невярвам да му има нещо. Даже има едно което си возя в багажника от тогава - него съм го мокрил даже но е ок! Офиса ми е на ъгала на Л. Каравелов и Паренсов, някой ако има път нека ми се обади на 9262635 и ще му го покажа ![]() Може да се олекоти с 150 -200 грама ако е с балса. Технологията може да се подобри още но нямам каде да работя ![]() Калъпа е правен на фреза. Ако се прави на хубава машина пак ще е прекрасно. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Aragorn
![]() Регистриран на: 08 Окт 2004 Мнения: 951 Местожителство: София |
И аз така. Твърде тежко, не достатъчно здраво, неравномерно като тегло и плътност... _________________ Изгори, за да светиш! ![]() ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
koce66
Регистриран на: 17 Сеп 2005 Мнения: 31 Местожителство: София |
Напротив, МНОГО здраво, прилично тежко, по- равномерно няма накъде. Приемам облози! Ела да го видиш.RC FishBone ти си го виждал бре кажи кво е. И Станимир дето държи магазина в Овча купел го видя и го хареса. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
ristis
![]() Регистриран на: 27 Май 2005 Мнения: 76 Местожителство: София |
Пяната, е като гъба - попива вода (дори и от въздуха) и след време натежава. В същност, за да засъхне и трябва вода. То мани, че попива вода, ма попива и гориво и всякви мазньочи. Та ако има някъде пролука или счупено от удар, се сещате какво следва, а после няма ремонтиране щото лепилото не лепне. Не е и толкова здрава, колкото изглежда - в процеса на съхнене съм я грял с пистолет за горещ въздух, от което тя добива много здрав повърхностен слой от 2-3мм и въпреки това не издържа на удар. И още нещо - като се пръсне в затворено пространство, на места остават големи мехури от въздух или по-лошо незасъхнала пяна. За да се избегне явлението, може да се притиска и тъпче докато съхне или се пръска по-малко и по-често, но и в двата случая става тежко (неравномерно). Това при корабите де, за самолети може и да няма проблем. Ползвал съм пяна от флакон (хенкел или фишер). |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
koce66
Регистриран на: 17 Сеп 2005 Мнения: 31 Местожителство: София |
Несъм съгласен с теб ristis, ела го виж и тогава приказвай. За 3 години не е трепнало. Е имаше 10-тина неуспешни опита най напред но вече му хванах цаката. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Страница 17 от 20 [297 Мнения] | Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 15, 16, 17, 18, 19, 20 Следваща |
Предишната тема :: Следващата тема |
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети |
[ Time: 0.0838s ][ Queries: 12 (0.0068s) ][ Debug on ] |