Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Благотворителен базар в Граф Игнатиево (Допълнително) · Неизбежната война · Австралия купува БЛА Reaper · Европа ще рестартира миграционната си политика · Защо има генерали извън НСО и Въоръжените сили? · 10.12.1943 г.: Трета бомбардировка на американската авиация на София ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Вто 10 Дек 2019, 15:00
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
За тези, дето тепърва почват...RC авиация
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 4 от 20 [297 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, ..., 18, 19, 20 Следваща
Автор Съобщение
Aragorn


Регистриран на: 08 Окт 2004
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 09 Мар 2005, 21:24    Заглавие:  

В момента нищо ново, а и до седмица няма да има... при мен обстановката е малко сложна - сгоден съм и една седмица сме и двамата у нас, а една седмица у нея Smile Smile
Другата седмица ще има развитие Very Happy

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Сря 09 Мар 2005, 21:35    Заглавие:  

пр
_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/

Последната промяна е направена от Гого55 на Пет 11 Мар 2005, 20:29; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
ARTU


Регистриран на: 03 Яну 2004
Мнения: 509
Местожителство: Стара Загора

МнениеПуснато на: Сря 09 Мар 2005, 23:49    Заглавие: banned!  

DELETED!
_________________
Първият български сайт за мащабно умалени модели
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Aragorn


Регистриран на: 08 Окт 2004
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 10 Мар 2005, 09:16    Заглавие:  

A, при мене няма да е чак толкова скоро ... след някоя друга година го планираме... Very Happy
_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
eE
Гост


МнениеПуснато на: Пет 11 Мар 2005, 19:34    Заглавие:  

dedal4o,tai kato niamam takav stakloplat,ne stava li s nikakav podoben plat,koito dati e pod raka?(4uval sam 4e stava s lenen plat.Tova taka li e?)
Върнете се в началото
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Пон 14 Мар 2005, 00:49    Заглавие: Уф...  

Най-накрая се захванах да си доправя опашните плоскости.../егати празниците, егати махмурлука, егати работата../
Click to see if image is larger
Изпилих лекичко с шкурката триъгълен профил на пластинките на хоризонталното и вертикалното кормило, хоризонталното срязах на две половинки и закрепих с метален повод във формата на буква "П", облякох ги с цветен скоч, изрязах кормилни рогчета от текстолит и ги залепих по местата с каноконлит. Лепнах първо хоризонталното с безцветен скоч за края на хоризонталния стабилизатор, като внимавах да има достатъчно свободен ход, после вертикалното...Получи се следното:
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Внимателно при центрирани сервомашинки /включват се предавателя с центрирани ръчки и плъзгачи и приемника, после в обратен ред се изключват/, подвързах металните поводи и настроих радиоуправлението да отклонява кормилата в правилната посока. Гаргата стана такава:
Click to see if image is larger.
И докато се чудех кво да правя реших, че не е лошо да оползотворя някое радио-комплектче от бивша играчка.../вярно радиуса на действие ще е около 20-30 метра, но като пипна после резистора в колекторната верига на предавателя, може и 100 да станат... Smile /
Намерих из кутиите такава с два електромотора: един за движителя и втори за ляво/дясно. В моята кутия имаше и едно съвсем дребно 12 грамово електромоторче, което направих на рулева машинка:
Click to see if image is larger но ако използвате 20-грамовото от играчката няма да сбъркате. Поне ще има доста повече сила за да бута опашните плоскости..Залепих плочка от съвсем тънък текстолит и подобна директно на оста на моторчето с дупки за поводите. За да я центрирам, към нея залепих и ластиче, което опъвах в прорез на долната стационарна плочка. Лесно, бързо, удобно и ...настройваемо.
Помислих си, че схемата на “френския ключ” е доста сполучлива и реших да я повторя в умален вариант.
Click to see if image is larger
Направих тялото широко само 2 см. Понеже това трябва да се яви “офис-флайер”, теглото трябваше да се сведе до минимум....Е ми от кое да смъкна грамовете?!...Реших, че ще е батерията. Съответно разглобих GSM-ската батерия, а от телефона си направих зарядно...
Click to see if image is larger
Така се сдобих с почти 4 волтова 25 грамова батерия с капацитет 1200 мА- LiIon. Телефона го ползвам като зарядно заради LiIon батерията дето иска специални зарядни с цена средно 150 USD.../но само си направих от пластмасовата околожка на батерията контактна плочка...нищо друго не съм развалял.../
Сглобих набързо с каноконлита опашните плоскости /вертикалното кормило съм го закрепил едвам едвам за да има възможно най-малко съпротивление/
Click to see if image is larger
Ето и резултата:
Click to see if image is larger
който в момента се дозалепва под списанията ...утре още...

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Пон 14 Мар 2005, 01:04    Заглавие:  

eE написа:
dedal4o,tai kato niamam takav stakloplat,ne stava li s nikakav podoben plat,koito dati e pod raka?(4uval sam 4e stava s lenen plat.Tova taka li e?)

А бе става...то и с дамски чорапогащник съм правил облицовка...ама не е същото... Confused

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Aragorn


Регистриран на: 08 Окт 2004
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 14 Мар 2005, 10:52    Заглавие:  

Дай малко повече подробност около самоделната рулева машинка, моля ... Снимки от различни ъгли + идеята за управлението и ...
и пропорционално ли се управлява или е с три положения - ляво, дясно и център ?

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Гост
Гост


МнениеПуснато на: Пон 14 Мар 2005, 15:50    Заглавие:  

eE дето вика dedal4o със дамски чаропогщник става аз така сега си правя планера и става добре Rolling Eyes
Върнете се в началото
Гост
Гост


МнениеПуснато на: Пон 14 Мар 2005, 15:54    Заглавие:  

eE дето вика dedal4o със дамски чаропогщник става аз така сега си правя планера и става добре
Върнете се в началото
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Пон 14 Мар 2005, 21:21    Заглавие:  

Aragorn написа:
Дай малко повече подробност около самоделната рулева машинка, моля ... Снимки от различни ъгли + идеята за управлението и ...
и пропорционално ли се управлява или е с три положения - ляво, дясно и център ?


Няма как...вече е монтирана вътре:
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Но ще пусна снимки на две други...дясната е правена преди повече от 10 години... Shocked Very Happy Rolling Eyes
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Но принципа е един и същ...в различни реализации..
Имаш моторче, на чиято ос директно /ако е мощно и имаш добра батерия в това дет управляваш/ е монтирана плочката /примерно триъгълна/ с отворите наподобяваща рогчетата на рулева машинка. В единя и край има някакъв еластичен елемент, който я центрира /пружина, пластмасова ос...ластик../ естествено с такава сила, че да може да преодолява съпротивлението на моторчето и кормилата, но като подадеш захранване моторчето пък да може да се завърти на 30-45градуса в едната и другата посока. Добре е отклонението около централната точка да е минимално /по-стегната пружина/, но дори да не е може да се коригира с рамената на рогчетата /отзад на по-външна дупка, а на моторчето на по-вътрешна../-така луфта ще се намали със съотношението на двете рамена. Същото се отнася и за такива с някаква предавка. Предавката определено не трябва да застопорява, а да позволява свободно прибиране до централната точка под въздействието на пружината.
Естествено тези сервички са 3-позиционни: ляво, център, дясно.
За да се правят плавни извивки, по ръчките на радиоуправлението трябва да се "ТИП"-ва...т.е. къси команди при което кормилата бързо се отклоняват и прибират, като общия ефект е по-малък от задържането в отклонено положение /те затова навремето им викаха ТИП-апаратури.../. С дължината на тези импулси може да се правят почти плавни отклонения.
Другия начин е на оста на мотора да се закрепи здрав конец или тънка /0,14-0.22 рибарска корда/, която да може да се омотава около остта на моторчето 4-5 пъти. Другия край на кордата е вързана за едното рогче на кормилото, а на другия му край -пружина /ластик/ към корпуса. Така кормилото стои винаги отклонено в посоката на пружината, а с импулсите от предавателя /тип-кайки по ръчките/ се постига компенсиране на отклонението, като кормилото се премята от едната до другата страна дву-позиционно../това е когато имаме само една дискретна команда като в познатото на старите моделисти руско творение СИГНАЛ-1/ Laughing .Смешно, не смешно...и с такива джеджавки съм летял... Laughing Twisted Evil
Естествено после нахитрях и вместо да потупвам по ръчката на дистанционното си спретнах един мултивибратор, който да върши същата работа и получих едно почти пропорционално управление. Импулсите бяха късички и моторчето просто компенсираше усилието на пружината почти на едно място пропорционално на дължината на импулсите.
Една вметка: Кормилата трябва да са с малка относителна площ спрямо стабилизатора...иначе ще получите "подводница с гребци..". Twisted Evil Laughing
А ето го и птичето дето го правя паралелно с Вас /307 грама напълно оборудвано/:
Click to see if image is larger
Сега остава да поизчакавм спокоен ден /в който да се върна овреме от работа/ за да го облетя...

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Вто 15 Мар 2005, 20:36    Заглавие: Готово!  

Сглобих го и набързо нацвъках окрасата /гледайки повече да усиля ръбовете/ на втория "френски ключ"-да ме извиняват колегите стационаристи дето изпипват детайлите...срам...
Click to see if image is larger
В този поглед отгоре
Click to see if image is larger
може да видите на крилото залепената с втори ред лепенка спица за придаване на твърдост и съпротива от огъване. Най-добре е това да е лека алуминиева тел...ама циганетата са ме изпреварили и по улицата нищо такова не се търкаляше... Laughing
За да се оформи профила на крилото, на ръба на масата притисках и триех с ръка докато депрона се поомачка на прави линии и леко приеме формата, която се надявам да се задържи от профила на тялото на което ляга. Естествено ако правите по-дълго крило вземете та лепнете по едно две ребра външно, че да се запази профилчето по цялата дължина на крилото. Моето е само 60 см... Embarassed ама при тези 130 грама дет ми ги показва кантарчето...
Пускайки го в хола...абе има добро полегато планиране ама ще го видя в коридора на офиса.../пък и в къщи не смея да пусна моторчето, че перка с такива параметри имам само една/.
Схемата я препоръчвам на начинаещите /с по-големи размери де...и с по-голяма площ на крилото/ само като планер или поне за сега. Предимства: Горноплан-самоцентрова се с висока попътна устойчивост от високото тяло и ниско разположения център на тежеста. Място за апаратурата...бол! Удобен за хващане. При удар носа поема удара /но и той е най-еластичната част/, ако удара в земята е близък до отвеса следва преобръщане през носа при което тежестта се завърта около носа губейки скорост /имаме повдигане/-дано да сте успяли да изгледате краш теста. Може да се надгради до електро /защото ще ви писне да влачите макари и приятели да го теглите по ливадите, а и ластика-бънджито струва 3-4 пъти колкото материалите дет сте изхабили за самолета../. При това положение и мотора и перката също са защитени от ударите. Естествено използвайте снимките на червения /това зеленичкото е просто някаква проба.../. Ако се опитате да повторите този "офисфлайер" имайте в предвид, че крайните транзистори на приемника, които пускат мотора са маломощни /я пуснат 0,5А...я не/ и ще се нагряват бързо докато сдадат багажа ако натоварите моторчето с по-високо напреженвие и голяма перка. За съжаление такова нещо трябва да направите заради по-голямата тежест.../най малкото няма да тръгнете да си режете батерията на GSM-а за да олекотявате... Smile . Затова се изтичвате до "Пулсатор" и си купувате MOSFET P и N канал и в зависимост от това какъв сигнал излиза към моторчето използвате единя или другия тип. Мосфети за 10-20 А струват до 2 лева..Така ще можете да ползвате доста по-мощни двигатели от този в играчката дет сте разглобили...
Ето и малко снимки на други /не мои/ модели, които смятам за подходящи за този първи самолет:
Click to see if image is larger
Този също е добър заради високо поставения хоризонтален стабилизатор /няма да се кърши от треволяка при кацане/, но има и малко конструктивни сложности-трябва да се усили вертикалния стабилизатор /включително на усукване/ и да се помисли за подвеждането на командата за управление на височината до горната част на стабилизатора. Не е болка за умиране, а и при първия самолет такава команда може да си я спестите /най-много да ви обърква /а бе хубаво е да я има.../.
Click to see if image is larger
и също един чертеж на депронов

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
eE
Гост


МнениеПуснато на: Сря 16 Мар 2005, 09:41    Заглавие:  

dedal4o,4etax po gorniia ti post za samodelnata servoma6inka.Napravata mi se stori mnogo lesna,no sled tova nali triabva de se svarje s drugi djdaji za da moje da se kontrorira ot distancionnoto.Kakvi sa te.Dai mi nekvo obiasnenie,ako moje snimki.Tova e poslednoto ne6to,koeto me zatrudniava v izrabotvaneto ne modela! Embarassed Embarassed
Върнете се в началото
Aragorn


Регистриран на: 08 Окт 2004
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 16 Мар 2005, 15:43    Заглавие:  

Ок, значи правилно предположих ... за първата дивотия, смятам да го направя със дистанционно от някоя количка, дискретно, а не пропорционално... няма смисал да чупя скъпа апаратура, при условие че нямам летателни умения.
Въпроса ми сега е относно акумулаторите - NiMH са. Въпроса ми е - в какъв режим се зареждат такива акумулатори - импулсен или постоянен, постоянен по ток или напрежение и т.н.

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Сря 16 Мар 2005, 15:54    Заглавие:  

постоянен по ток-тоест амперите да са 10%от капацитета на батериите и времето да е от8 до 10 часа наи добре става при мене.А за волтажа да се дава на 1,2В.банерия зарядна -около1,4до 1,5 В.от ибикновен траф игрец през ампермер да го гледаш и волтметър-в началото тока пада на колкото е в батерията от повишената и консумация но след няколко часа сам вдига на 1,4в.1,5в.,когато почне да се напълва батерията -тъи като трафа ще ти дава повече ток може да сложиш няколко гнезда -примерна заединк-т батерии 8 батерии и даделиш тока по равно на тях или на всяко гнездо поотделно катко си решиш и според къвто траф имаш.преди години аз така го бех направил но после едно по едно взех да си купвам оригинални зарядни и сега имам 3 бр за по 4 батерии фобрични купешки което е наи добрия вариант според мене.
_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 4 от 20 [297 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, ..., 18, 19, 20 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0864s ][ Queries: 12 (0.0045s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker