Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Има ли опасност от земетресение в България · Във Финландия залагат на млада надежда за премиер · ФБР: Стрелбата във Флорида може да е терористичен акт · ГОРЕЩО: ОФИЦЕРИТЕ ОТ АРМИЯТА ОТКАЗАЛИ ПЕНСИЯ ЩЕ СЛУЖАТ ОЩЕ 3 ГОДИНИ? · В ПОСЛЕДНИЯ ЧАС: РУСКИ СУПЕРИЗТРЕБИТЕЛИ СУ-35 ИЗГОНИХА ИЗРАЕЛСКИ F-16, ДОШЛИ НЕЗАКОННО ДА БОМБАРДИРАТ СИРИЯ!!! · МО готви за продажба полуостров с дюни край Несебър и имоти в Софийско ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пон 09 Дек 2019, 10:13
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
За тези, дето тепърва почват...RC авиация
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 5 от 20 [297 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, ..., 18, 19, 20 Следваща
Автор Съобщение
Aragorn


Регистриран на: 08 Окт 2004
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 16 Мар 2005, 16:04    Заглавие:  

В случая става дума за пакет галванично свързани 6 батерии... при тях вероятно трябва да се получи напрежение от около 7.5-8 V ?
в това отношение ТЕС-а е много добро нещо, тъй като мога да го използвам както като източник на напрежение, така и като източник на ток, както всъщност ми трябва в момента.

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Aragorn на Сря 16 Мар 2005, 18:11; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Сря 16 Мар 2005, 17:56    Заглавие:  

ами аз ако бех на тебе и имам 6 батерии по 1,2В.=7,2В. и ако са примерно по 1000мач. ще им пусна7,5 до 8В.,и около100мач за бавно зареждане-примерно 10часа,като според това което знам и съм прочел бавното зареждане е по добро от бързото зареждане когато трябва да пуснеш повече ампери за по-кратко време.
_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Сря 16 Мар 2005, 19:30    Заглавие: Линейния метод!!!  

Aragorn написа:
В случая става дума за пакет галванично свързани 6 батерии... при тях вероятно трябва да се получи напрежение от около 7.5-8 V ?
в това отношение ТЕС-а е много добро нещо, тъй като мога да го използвам както като източник на напрежение, така и като източник на ток, както всъщност ми трябва в момента.

Ползва се зареждане с постоянен ток! Можеш спокойно да подаваш на пакета 4-5 волта отгоре. Но много трябва да внимаваш с прегряването и презареждането. Металхидрида като е добър и лек, така и бързо дава фира от лошо зареждане.
Ако са силови /и маркови/ спокойно ги зареждай и с 1,5 х капацитета. Напоследък всички батерии /и никел кадмиевите/ са със синтеровани електроди и не се повреждат при големи зарядни/разрядни токове. Изчисли правилно времето на заряда и ако трябва не дозареждай последните 5 минути Така или иначе при бързото зареждане на полето се стига до 80-90 процента от капацитета.../не забравяй, че батерията се загрява/. Ако нямаш уреди, като започнат леко да парят е добрия момент за изключване...
Ако ги зареждаш с 0,7-1 х капацитета...ефекта е като при бавен заряд с 1/10...Не са капризни като никел-кадмия относно мемори ефекта /нямат/, та можеш да ги зареждаш и половинчато..Но когато почнеш зареждането е хубаво да ги разредиш до край /0,9 олта на елемент/. А бе най добре е да инвестираш в добра зареждачка за металхидрид, отколкото да си скапваш батериите /забравяйки ги на зареждачката примерно/...В експлоатационния период /примерно 10 години / ще ти излезе доста по-ефтино вместо да си купуваш батерии за всеки нов сезон...

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
eE
Гост


МнениеПуснато на: Сря 16 Мар 2005, 19:45    Заглавие:  

dedal4o,ako vzema servoma6inki i distancionno ot malka detska koli4ka 6te stane li da gi sloja v samoleta.A kakav imat te?
Върнете се в началото
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Сря 16 Мар 2005, 19:53    Заглавие:  

eE написа:
dedal4o,ako vzema servoma6inki i distancionno ot malka detska koli4ka 6te stane li da gi sloja v samoleta.A kakav imat te?

Така или иначе ще трябва да се вдигне радиуса на действие-по дълга антена, донастройка на бобината в предавателя за да се компенсира нарастването на капацитета в случая, намаляване поне наполовина на съпротивлението в колектора на транзистора в крайното стъпало на предавателчето /най-вероятно той да е само един/...мислиш ли, че ще се справиш?
Иначе не си заслужава...след 20-ина метра ще загубиш контрол над самолета и резултата най-вероятно да е счупване... Rolling Eyes
Иначе в играчките има семпли и простички дискретни апаратури-сиреч команда ляво, дясно , изключено; каз напред/назад, стоп...които могат да се ползват като в моя случай -газ на мотора и ляво/дясно или ляво/дясно, горе/долу ...
Но остава проблема с радиуса на действие...

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
eE
Гост


МнениеПуснато на: Сря 16 Мар 2005, 20:12    Заглавие:  

dedal4o,4etax po gorniia ti post za samodelnata servoma6inka.Napravata mi se stori mnogo lesna,no sled tova nali triabva de se svarje s drugi djdaji za da moje da se kontrorira ot distancionnoto.Kakvi sa te. Az razglobix adna moia koli4ka vatre ima6e servoma6inka i niakva platka.No kogato ia razglobix raskasax ji4kite i sega neznam kak da gi svarja!(Moje6 li da mi kajej6 kak stava svarzvaneto)A razli4ava li se originalnata servoma6inka ot samodelnata(po svarzvane i po ustroistvo)?
Върнете се в началото
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Сря 16 Мар 2005, 20:34    Заглавие: Значи  

eE написа:
dedal4o,4etax po gorniia ti post za samodelnata servoma6inka.Napravata mi se stori mnogo lesna,no sled tova nali triabva de se svarje s drugi djdaji za da moje da se kontrorira ot distancionnoto.Kakvi sa te. Az razglobix adna moia koli4ka vatre ima6e servoma6inka i niakva platka.No kogato ia razglobix raskasax ji4kite i sega neznam kak da gi svarja!(Moje6 li da mi kajej6 kak stava svarzvaneto)A razli4ava li se originalnata servoma6inka ot samodelnata(po svarzvane i po ustroistvo)?

..не мога да ти кажа какво имаш в количката и как да го свържеш без да съм я видял.../има толкова много производители и типове на управление, че да ти побелее косата.../. Нямаш ли цифров апарат да я щракнеш както си я изкормил за да ти кажа какво може и как да се използва?

Принципно:
Избира се играчка, която има две ръчки за управление на предавателя- едната от ляво за напред и назад с пружинен възврат в средно положение и подобна отдясно, накланяща се в ляво и дясно също с пружинен възврат до средно положение /а бе кат пуснеш ръчките те застават по средата.../-тоест 4 дискретни команди.
Второто нещо за което се гледа е /при включена играчка/ като се даде ляво/дясно ../без да е подадена команда напред назад/ колелата на играчката да завиват. Ако не се отклоняват това е знак, че двете команди не са независими /може да се ползват само с управление на моторчето -газ и чак тогава ляво дясно.../. Ако колелата завиват само в движение, но не и на място, най-вероятно става дума за завой с магнитни спирачки /за нашия случай не е приложимо/. Т.е. търсиме машина с 2 моторчета /и съответното им управление което се поддържа от предавател-приемник/. Не е необходимо да се махат жиците от приемника до моторчетата /най-много да се удължат ако не стигат/. За рулевата машинка нищщо повече не е необходимо освен да се направи както описах по-рано и да се свърже с тънка телчица до кормилата. Не са необходими МОСФЕТИ и релета, защото приемника така или иначе е изчислен да я движи. Същото се отнася и за двигателчето за напред назад ако и него го ползваме като рулева машинка /за нагоре-надолу/. Ако обаче искаме да го натоварим яко за да ни тегли самолета е необходимо вместо него да свържем реленце /с волтаж 3-5 волта/ и през контактната му група да пускаме тока от батерията към мотора. Същото е и с МосФетите но с тях ситуацията е малко по-сложна...затова -реле!
Ако количката ти има само 1 ръчка напред и назад-това означава че имаш точно 2 дискретни команди /напред и завой назаден/. Няма страшно...същото това моторче може да се използва за управление ляво дясно като от него се спретне онази рулева машинка. Малко трябва да се обърнат рчките на предавателя за да е удобно да се управлява.../за да не се чудиш натискането напред-наляво ли беше или надясно... Shocked /
Почни с това...
А ето и един близък план на нещо сглобено...вижда се моторчето с рогчетата, ластика дето го центрова и конците, които свързват краищата на рогчетата на моторчето с рогчетата на кормилната плоскост /вместо металната тел в предишните обяснения/. Вижда се отдолу и част от мотора с перката.
Click to see if image is larger
и радиоуправлението
Click to see if image is larger
Оригиналната машинка и тази самоделната имат доста голяма разлика. Не можеш да ги сбъркаш или да поставяш едната вместо другата. Съвсем различни са въпреки, че служат с една и съща идея. Основното е, че самоделната се отклонява от централното си положение до края в едната и в другата посока, а "оригиналната" се завърта пропорционално на накланянето на ръчката за управление. Малко отклонение на ръчката...малко отклонение на машинката...голямо отклонение на ръчката-голямо отклонение на машинката...
Преди да започнеш нещо по-сериозно е добре да прочетеш малко литература. Най доброто четиво /и май единственото на български/ е на Емил Кърлев /лека му пръст/ и май се казвашше "Радиоуправляеми самолети". Потърси някъде по антикварните книжарници, защото едва ли някъде ще се намира такова издание, а и никой не се е опитвал да го преиздава...май. Има и на руски разни книжлета.."Радиоуправление моделями"...или нещо такова на Гйюнтер Милл..също става за начало...стига да разбираш руски. На английски има доста писано и всяко търсене в Гуугъла ще ти извади по някоя инструкцийка. Да не говорим, че повечето от страниците на големите производители и търговци имат специални странички с теория за начинаещите.
Без четене не става...а и аз нямам цялото време на света за да тръгна в този форум от А-...Ще помагам с квото мога...но четенето е задължително.. Smile

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Сря 16 Мар 2005, 23:03    Заглавие:  

аз имам доста литература на български и цифров фотоапарат, ако някои може да ме светне как мога да направя примерно 300снимки в един фаил, мога да снимам доста неща и ако фаила е само един не ми е проблем да ги кача на някои сървър.там всичко си е обяснено с наи малките подробности по летенето и моделите и метереологията,също и радиоуправлениято и машинките до наи-малката подробност.
_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Aragorn


Регистриран на: 08 Окт 2004
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 17 Мар 2005, 00:00    Заглавие:  

Най-лесния, и единствен начин за който се сещам е да ги архивираш с някой архиватор - winzip, winrar, etc. Wink
_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Чет 17 Мар 2005, 14:16    Заглавие:  

днес или в близките дни ще снимам, имам няколко книжки с общо над 500страници, и ще гледам да ги архивирам и кача на някои сървър.
_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
eE
Гост


МнениеПуснато на: Чет 17 Мар 2005, 19:35    Заглавие:  

dedal4o nali ot samodelnata servoma6inka triabva da izlizat 2 kabel4eta(kakto pri obiknovenno electromotor4e.Na snimkite si pokazal servoma6inkata no ima 1 4erno kabel4e koeto me baraka,i mislia 4e sa 3)
Върнете се в началото
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Чет 17 Мар 2005, 20:04    Заглавие: Точно така!  

eE написа:
dedal4o nali ot samodelnata servoma6inka triabva da izlizat 2 kabel4eta(kakto pri obiknovenno electromotor4e.Na snimkite si pokazal servoma6inkata no ima 1 4erno kabel4e koeto me baraka,i mislia 4e sa 3)

Черното кабелче, заедно със сивото дет се подава лекичко под синьото са за моторчето с перката /ако проследиш черното ще видиш, че е удължено по-нататък/. За самоделната машинка са си наистина само 2.
В "оригиналните" са 3- плюс, минус и сигнал.

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
eE
Гост


МнениеПуснато на: Чет 17 Мар 2005, 20:13    Заглавие:  

Axa.Zna4i plusa i minusa sa za bateriata a signalnoto za antenata.Zabravix da te pitav samodelnoto servo samo v edna posoka li se dviji?A moje li po niakakv na4in da se napravi taka 4e da se dviji v dvete strani toest da smeniame posokite na vartene na electrodvigarel4eto
Върнете се в началото
eE
Гост


МнениеПуснато на: Чет 17 Мар 2005, 20:16    Заглавие:  

A za samodelnoto servo za6to lipsva kabel4e za za signal?
Върнете се в началото
Aragorn


Регистриран на: 08 Окт 2004
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 17 Мар 2005, 20:59    Заглавие:  

Защото принципа му на действие е много различен. Прочети статията за сервотата на rcdesign.ru
_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 5 от 20 [297 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, ..., 18, 19, 20 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0716s ][ Queries: 12 (0.0056s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker