Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Орбан подкрепя Груевски. В ущърб на българските интереси · САЩ дава 500 млн. евро отстъпка за закупуване на F-35 · Спас Гърневски: Няма да има предсрочни избори, ГЕРБ ще управлява поне още два мандата · Посмъртно Тръмп отличи Елвис Пресли с президентския Медал на свободата · 5600 морски пехотинци са мобилизирани · "Таймс" обяви анимацията "Маша и мечката" за руска пропаганда ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Нед 18 Ное 2018, 06:05
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
КОНВЕРСИЯ на радиоуправляема количка в САМОЛЕТ.
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 5 [66 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5 Следваща
Автор Съобщение
gofren


Регистриран на: 13 Авг 2005
Мнения: 17
Местожителство: не ти трябва да знаеш

МнениеПуснато на: Сря 17 Авг 2005, 18:57    Заглавие:  

а аз така да си попитам възможно ли е ТX-2 с tubro
_________________
Click to see if image is larger - 3ная си мярката: Падна ли-стига!

"Който пие бира не умира"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Aragorn


Регистриран на: 08 Окт 2004
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 18 Авг 2005, 08:58    Заглавие:  

Те всички са с турбо, но то е с ограничено приложение... Просто на изходa "turbo" на RX2 има сигнал само когато няма никаква друга команда.
_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
nplus

Регистриран на: 09 Сеп 2005
Мнения: 12
Местожителство: Габрово

МнениеПуснато на: Пон 12 Сеп 2005, 13:27    Заглавие:  

В крайна сметка някой знае ли как се увеличава обхвата?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Вто 29 Ное 2005, 23:52    Заглавие: Да. По принцип.  

nplus написа:
В крайна сметка някой знае ли как се увеличава обхвата?

Първото нещо, което трябва да се направи е да се удължат антените. При изключен предавател отвинтете антената ако е телескопична и вижте какво е присъединяването. Ако трябва отидете в магазина за чаркалаци с хантенката в ръка и подберете с подобно присъединяване, но по-дълга. Ако няма, ще ви се наложи малко да поръчкате механично /да направите някое и друго съединение, преходник от една резба на друга, увеличаване на отворите в корпуса за да може да се пъхне антената и прочее../. Един съвет: опитайте се да подберете антена кратна на дължината на вълната. Най-доброто съгласуване става, когато дължината на антената е 1/4 от дължината на вълната. За 27МГх например, това значи 2,75м антена. Естествено тази антена няма да е никак удобна, затова имате 2 варианта- 1,4м или 70 см. Най-добре е да се вземе антена с т.н."удължителна бобина", индуктивността и капацитета, на която отговаря на антена с дължина 2,75м /дължината е индуктивността, повърхноста е капацитета/. Ако ще ви свърши работа, общото вълново съпротивление на антената би трябвало да е около 35 Ома. На старите предаватели слагаха т.н. "удължителна бобина" /която често се късаше и създаваше плоблеми/. Може да си поиграете и да намотате няколко навивки на някаква сърцевина и постепенно да намалявате броя им докато намерите къде е оптимума. Естествено, това е измислена работа, а резонансна антена струва минимум 40 кинта. По-простичкия вариант е да удължите антената с един висящ кабел... Rolling Eyes С това ще увеличите "условната и дължина", но в никакъв случай няма да повлияете на диаграмата на разпределение на вълните. Диаграмата е полусфера и върха на антената е точката с най-малко излъчване. НИКОГА НЕ СОЧЕТЕ С АНТЕНАТА КЪМ МОДЕЛА СИ! Дръжте я перпендикулярно на направлението гледайки към модела. Пак повтарам: най-доброто излъчване и най-добре отдавана мощност има само в съгласуван с изхода на усилвателя товар-сиреч, правилно подбрана антена. Не очаквате това от китайските играчки нали?
Удължете антената и на приемника. По добре висяща жичка, отколкото 20 м. радиус. Помните сигурно от предишните ми постинги, че често настъпвам антената на самолета, като го дигам от земята. Диаметъра на жичката за антената на приемника няма никакво значение така, че може да използвате всякаква тънка жичка /ако ви притеснява теглото/- например от бобинка от реле...
Вдигнете напрежението на батерията на предавателя. Използвайте добре заредени батерии и с голям капацитет-примерно минимум 700мА/ч. Би трябвало схемата на захранването и ограничителя на напрежение за интелигентната част /имам предвид всякакви чипове в предавателя/ да поддържа захранващи напрежения до 12V. Тъй, че всякакъв комплект от 8 батерии е добре дошъл. Крайният транзистор на усилвателното стъпало на високочестотната част обикновенно е захранен директо от батерията. Ако не е /за това ще трябва да поназнайвате електрониката и да четете схемите от платката/ го захранете преди стабилизатора на напрежение за интелигентната част.
След като сте направили тези модификации е добре да донастроите кръга на предавателя да пасне перфектно с честотата на приемника. /китайците се стремят да постигнат 10 метра и не ги интересува повече защото са много и кат се съберат примерно 50 човека в офиса и всеки е с количка в коридора започват да си пречат и да си управляват количката на съседа.. Laughing /. Това се прави като си подострите клечка за зъби /или кибритена/, а най-добре пластмасова твърда пръчица от нещо /да не е метална или от някаква сплав/ и градус по градус започнете да въртите сърцевината на бобината на предавателя, като преди това сте занесли приемника на максималното за предишния обхват растояние. Това упражнение се повтаря многократно /най-добре с помощник, който да ви казва дали се изпълняват командите/, докато постигнете приемлив обхват и по-нататъшите ви действия с нищо не помагат. Имайте в предвид, че ако предавателя ви е с кварцова стабилизация /една такава плоска метална джаджа около сантим висока, почти толкова широка и 3мм дебела с надписи върху и примерно ТХ27,275 разположена някъде по платката/ настройката с бобинката може да не ви стигне. Тогава се прави същата бавна и постепенна настройка, но с бобинката на приемника. Тъй като приемниците на количките са свръхрегенеративни, това може да се отрази и на вътрешните колебания на регенератора и въпреки усилията вми вместо да увеличите- ще намалите обхвата. Ако има потенциометър за настройка на работната точка на регенератора може да донастроите с него /аз такова нещо обаче съм виждал само на руските приемници/. Най-лесно това се установява, като свържете високоомна слушалка /примерно от телефон/ през 10мА кондензатор към минуса и другия край на слушалката към някоя точка след транзистора на регенерацията. Ако се чудите къде да е тая точка...пипайте навсякъде с крайчето на жичката /без да съединявате на късо пистите на платката/ и ще видите опитно, къде звука е най силен. Шума е като от морски вълни на вятър... С този метод можете и да прослушате сигнала от предавателя, като се опитате да настройвате обхвата по силата на звука.
Ако това ви се вижда сложно или не даде необходимите ви метри обхват...по-добре съберете 100-ина лева и си купете хубава двуканална апаратура с амплитудна модулация.
Не очаквайте обаче чудеса от храброст с тази настройка. Предавателите на фабричните апаратури са по 150-200 mW минимум, а вашата апаратура е не повече от 10 mW.
Ако сте навътре с електрониката, потърсете в предавателя крайния транзистор и съпротивлението включено в емитера или колектора му. Намалете стойноста му /обикновено тя е малка...примерно 50-100 ома/. Тази промяна обаче не ви я препоръчвам, тъй като тези предавателчета излъчват в широк спектър и можете да създадете проблеми на някоя държавна служба /пожарни, линейки, полиция, еъртрафик контрол...или на баба им фъррчилото/.
Айде успех от мен.

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...

Последната промяна е направена от dedal4o на Съб 03 Дек 2005, 17:18; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Гост
Гост


МнениеПуснато на: Съб 03 Дек 2005, 16:47    Заглавие:  

dedal4o много се радвам че се появи отново в форума ,тази тема за конверсия доста ме запали но така и не можах да изисля ништо смислено за петата команда т.е тубото би ли обяснил малмко по пдробно как го използваш за пуск/стоп на моторчето

УспехSmile
Върнете се в началото
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Съб 03 Дек 2005, 17:01    Заглавие: Има няколко начина.  

Anonymous написа:
dedal4o много се радвам че се появи отново в форума ,тази тема за конверсия доста ме запали но така и не можах да изисля ништо смислено за петата команда т.е тубото би ли обяснил малмко по пдробно как го използваш за пуск/стоп на моторчето

УспехSmile

Първия е да се разтегне импулса с кондензатор подпиращ гейта на мосфетчето, което се връзва към "турбото" и пуска мотора. Така, дори да се използва някоя команда докато мотора трябва да върти, МОСфета продължава да е отворен.Click to see if image is larger
По-разумния метод обаче е да се сменят връзките из предавателя и малко да се "пипне" приемника.
Тъй като най-неизползваната команда е "надолу", следва да се превържат контактните пластини в предавателя така, че "стик напред" да е вързан към "турбо", стик назад си остава както е. Допълнителен ключ за "мотор ON" се монтира към бившата команда "напред". Същата смяна трябва да се направи обаче и в приемника с малко жични мостчета. Изхода "турбо" да се свърже с мястото на бившата команда "напред", а изхода "напред" да се свърже с МОСфета на двигателя. Така ще имаш напълно независими функции, като единствено команда "надолу" няма да се изпълнява при включен мотор или подадена команда "ляво" "дясно". Новата команда "нагоре" обаче ще продължи да действа заедно с всички останали команди включително и с "мотор ON" /ако мосфета е подпран с кондензатор/, което е важно за поддържане на височината в завои или дори изпълнение на лупинг.
И на теб успех!

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...

Последната промяна е направена от dedal4o на Нед 04 Дек 2005, 15:20; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
chwor
Гост


МнениеПуснато на: Съб 03 Дек 2005, 18:48    Заглавие:  

Това с кондензатора пробва ли дали прави квазипропорционално управление на двигателя.
Върнете се в началото
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Съб 03 Дек 2005, 19:10    Заглавие: Не.  

chwor написа:
Това с кондензатора пробва ли дали прави квазипропорционално управление на двигателя.

Ако говориш за онази схема от линка дето ми постна в ДИР-а. Проблема е /мисля/, че мосфета много загрява като е полуотворен, и общо взето схемата става само за съвсем миниатюрни моторчета..
Най-добре е да се ползва нещо като това:
http://www.mcu-bg.com/mcu_site/viewtopic.php?t=1122, но както отбелязах при мен не тръгна... Rolling Eyes или по-точно тръгна само първия вариант, но той е перфектна възможност да си изгубиш самолета ако не летиш в зала.. Laughing

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Гост
Гост


МнениеПуснато на: Съб 03 Дек 2005, 21:24    Заглавие:  

http://free.data.bg/poilkj/buton%20turbo.JPG

Аз лично бях стигнал до тук ама нещо зациклих защтото не съм много на ти с радиоелектрониката ако някои по разбиращ помогне ще е супер.Значи схемата е само тестова после ще сменим ттл с c-most.
Както е направена когато вместо моторче има светодиод всичко работи супер т.е. натискаш турбо светодиода светва натискаш пак турбо светодиода гасне.Да ама не когато сложиш моторче схемата почва да се гаси сама т.е. става неуправляема явно моторчето вкарва
смущения и става кофти ама все пак е някаква идея нали за това е форума всеки да даде идея пък ако нещо излезне ще е супер.

Успех на всички Smile

[/img]
Върнете се в началото
chwor
Гост


МнениеПуснато на: Съб 03 Дек 2005, 22:29    Заглавие:  

А какви MOSFET-и (за повърхностен монтаж) ползваш?
Аз ползвам IRLML2505 и наскоро във ФУТУРЕЛ намерих някакви PHT8N06LT - 7.5A, но само 1.3W. Малко са едрички, но са със защита от статично електричество. IRLML2505-а от време на време изпуква.
Върнете се в началото
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Съб 03 Дек 2005, 22:43    Заглавие: Ами  

chwor написа:
А какви MOSFET-и (за повърхностен монтаж) ползваш?
Аз ползвам IRLML2505 и наскоро във ФУТУРЕЛ намерих някакви PHT8N06LT - 7.5A, но само 1.3W. Малко са едрички, но са със защита от статично електричество. IRLML2505-а от време на време изпуква.

не ползвам за повърхностен...
ползвам http://eshop.bg/eshop3/phps/addord.php?myid=28064
и
http://eshop.bg/eshop3/phps/addord.php?myid=28133&comefrom=grp

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Aragorn


Регистриран на: 08 Окт 2004
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 04 Дек 2005, 10:34    Заглавие:  

Anonymous написа:
http://free.data.bg/poilkj/buton%20turbo.JPG

Аз лично бях стигнал до тук ама нещо зациклих защтото не съм много на ти с радиоелектрониката ако някои по разбиращ помогне ще е супер.Значи схемата е само тестова после ще сменим ттл с c-most.
Както е направена когато вместо моторче има светодиод всичко работи супер т.е. натискаш турбо светодиода светва натискаш пак турбо светодиода гасне.Да ама не когато сложиш моторче схемата почва да се гаси сама т.е. става неуправляема явно моторчето вкарва
смущения и става кофти ама все пак е някаква идея нали за това е форума всеки да даде идея пък ако нещо излезне ще е супер.

Успех на всички Smile

[/img]


И аз мислех точно за това. Само че освен този тънък момент има и още един - първоначалното запускане. Т.е. В момента в който подадеш захранване на приемника + тази схемичка дали пъвоначалния пик няма да запусне мотора и това някой път да направи беля (я ожулени кокалчета от витлото, я разбит самолет).
А ти сложи ли кондензатор на двигателя ?

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Гост
Гост


МнениеПуснато на: Нед 04 Дек 2005, 12:09    Заглавие:  

Снощи докато си пиех бирата си поиграх пак малко.Наистина когато подадеш захранване моторчето се пуска, но като знаеш че ще се пусне мисля че не е проблем.Що се отнася до кондензатора бях сложил керамичен, но после ми хрумна да пробвам с електролитен 10 мф, тъй като не е необходим риверс на моторчето и схемата започна да работи доста по стабилно но за съжаление не съвсем.Да уточня само че тествам с 5в адаптер а не с акумолатор,което не знам дали може да ми дава ядове.
Върнете се в началото
Aragorn


Регистриран на: 08 Окт 2004
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 04 Дек 2005, 13:36    Заглавие:  

100%
Адаптерите са обикновено просто трансформаторче+една мостова диодна схема, която не ти заглажда пиковете.
Ако можеш ползвай поне ТЕС или друг подобен стабилизиран изправител.

При мен пък за съжаление не издържаха крайните транзистори на платката на приемника, когато я пуснах на 7.2 V. Има стабилизатор на напрежението за интегралната схема и принципно не би трябвало да има проблем, но без натоварване 4 транзистора просто изпушиха. Схемата и самия приемник работят добре, но мостовите управляващи транзистори изгърмяха.

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Нед 04 Дек 2005, 14:50    Заглавие: Ако въпроса е да се направи  

flip-flop реле...то става и с обикновенни чаркалаци.
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
По добре е обаче да се ползва моностабилен таймер, като се натисне "турбото" да се активира изхода и след определено време да спре /примерно 30 сек/. Ако не спира моторчето има голяма вероятност да го изгубите ако излезе от обхвата с работещ мотор...
Click to see if image is larger
На
тази страница ще намерите достатъчно схемички за размисъл.

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 5 [66 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0840s ][ Queries: 12 (0.0054s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker