Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
Aktuelles Datum und Uhrzeit: Di 04 Aug 2020, 04:22
Alle Zeiten sind UTC + 2
 Forum-Index » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Такаа. Айде пак отначало! Конверсия на RC количка в самолет2
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
Seite 1 von 6 [83 Beitrдge]   Gehe zu Seite: 1, 2, 3, 4, 5, 6 Weiter
Autor Nachricht
dedal4o

Anmeldedatum: 27.02.2005
Beitrдge: 564
Wohnort: Sofia

BeitragVerfasst am: Fr 09 Dez 2005, 22:41    Titel:  Такаа. Айде пак отначало! Конверсия на RC количка в самолет2  

Значи, купуваме си количка с 2 стика за управление-т.е 4 команди.
Аз си взех ето такава за 18 лева.
Click to see if image is larger
Разкостваме я и вадиме една рулева машинка, редуктор и приемника. Приемника е с изходни транзистори пропускащи до 2 Ампера ток /за основния мотор/. Съобразявайте се ако не ползвате моторчетата от количката!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Най-трудния момент е да си намериме подходяща малка батерия.
Затова, ако накой няма такава като на снимката от обсъжданите напоследък във форума двумоторни или свободно летящи самолетчета да тичка в Конрад и да си купи 5бр. /или 6/ 300 мАч NiMh батерийки и да иде на ул.”Будапеща” в акумулаторния център да му ги лепнат на пунктшвайц и да му направят пакет. Батериите /струваха/ 1,8 лева и правенето на пакета 2 лева. Без малка батерия /максимум 30 –40 тина грама/ сме за никъде. Ако ще правите само планерче, има едни за преносими телефони в пакет по 3 и са 100 мАч. Взимате си 2 пакета и ги свързвате последователно /обаче май струват по 13-тина лева/. А бе ако е само за планерче имате доста богат избор...от пакети за компютърни дъна до ....проявете творчество.
Както писах преди за антените, удължаваме антенката на приемника. Запояваме жичка примерно 70 см . Същото правим и с антената на предавателя. Намираме си телескопична антена с дължина метър-метър и нещо и правим възможното и невъзможното за да я закрепим и свържем към предавателя /обикновенно е лесно/.
За първа стъпка това е достатъчно. Време е за самолета.
Изрязваме си две крила /примерно с дължина 80см и ширина 17см./
Click to see if image is larger
и ги огъваме с “пистолет за топъл въздух” или от долната страна правим през половин сантим линийки натискайки с химикалката / в първата 1/3-та от хордата/ и после лекичко деформираме по линиите на ръба на масата. Целта е да се получи плоско-огънат профил с подобен вид: Материала може да е Депрон или пластинка 4-6мм от някакъв стиродур. Лично аз ползвам депрон щото е хубав, гладък и се продава на листи за по 4-6 лева.
Click to see if image is larger
Изрязваме си по приложената картинка тяло от 2 пластинки от материала за крилото или както аз в случая от някво обемно уплътнение за телевизор или климатик...стои едно такова найлоново и е леко.
Click to see if image is larger
Ако тялото е от 2 пластинки, по средата залепваме с нещо /ползвам пистолет за топъл силикон/ борова летвичка 8х2мм или карбонова тръбичка/ и съответно слепвмаме двете половинки една за друга докат получим това:
Click to see if image is larger
Крилото рязваме по средата, леко запилваме вътрешните краища под ъгъл 10 градуса за да може да ги лепнеме едно за друго с V-образност и подпирайки едното с легнала книга по средата, ги залепваме. Пак ползвам “пистолет за топъл силикон” щото действието отнема не повече от минута.
Ако сте се спрели на обемното тяло, отрязваме късото парче с вида на картинката и лепваме крилото за него. Удобно е, защото дори да е сбъркан ъгъла на поставяне на крилото спрямо тялото, винаги може да се коригира със срезове или подплънки.
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Сега е време да определим мястото на оборудването и приблизителния център на тежеста. Примера е с обемното тяло /щото искам утре да го пробвам на стадиона зад МЕИ-то/- съответно нареждаме това, с което разполагаме по дължина върху тялото. Отгоре кичваме и крилото щото и то нанася някво малко изменение.
Click to see if image is larger
Аз сложих това, което аз мислех да слагам.
Click to see if image is larger
След като определите къде е центъра на тежеста, разполагате крилото така, че ЦТ да е на около 1/3 от челния ръб на крилото /като ако трябва поразместваме чаркалаците/. Залепвате приемника и рулевата машинка за тялото и опъвате стоманизирана телчица от рулевата машинка до вертикалното кормило. Хубаво е тази телчица де се води от пластмасова тръбичка, но ако нямате –може да залепите по пътя и няколко къси /1-2см./ парченца от обвивката на кабел, в който телчицата да се плъзга свободно. В края на полукръглото зъбно колело пробивате малко отворче колкото да влезе телта за управление, а на зъбчето което се подава от зъбното колело връзвате ластик или малка пружина. Опъвате пружинката така, че да центрира рулевата машинка с достатъчно усилие и да и позволява 30-45 градуса отклонение при команда. Ако се налагат корекции-приближавате или отдалечавате точката на застопоряване на другия край на пружината или ластика /при мен е една карфица/.
Click to see if image is larger
Аз предпочитам да си правя нещата по-лекички, затова използвам т.н .“пейджър мотор” /от вибротора на мобилен телефон- продават се за 4 лева в магазина на ул. "Екзарх Йосиф" 26 - фирма "ВАМИ" /инфото благодарение на chwor/-тежат грамчета и са много малки. Редуктора го правя от зъбни колелца от стар електронен часовник.
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Изрязвате вертикалния и хоризонталния стабилизатор и ги закрепвате за тялото:
Click to see if image is larger
Лепвате с лепенки подвижната част на вертикалното кормило така, че да може да се движи свободно в ляво –дясно и закрепвате стоманизираната телчица за управлението в дупчицата на рогчето и на кормилото.

За обемното тяло- в парчето на тялото закрепено за крилото изрязвате прозорци така, че да покриете приемника и рулевата машинка /надявам се да сте съобразили местата им/ и го закрепване на мястото му към долното парче на тялото. За плоското тяло- просто налепяте нещата по двете страни или изрязвате съответните дупки.
Click to see if image is larger
Вече имате един хубав 2-канален планер.

За тези с електричките- четете по-надолу:
Перката също ще трябва да си я купите от някъде. Освен ако не решите да се преборите и да си я правите, но до този момент аз не съм се престрашил.
Имате 2 варианта. Първия е да ползвате редуктора от количката, като поорежете осите и наденете преходник към голяма перка. На снимката се вижда преходника и закрепено на него орязано парче от стара перка, през която съм прекарал ластика за да закрепя истинската- "пропелер сейвър". Същото може да се направи от пластмасова перчата гайка за резбарско лъкче- найлонова е и доста здрава. Това се налага, защото перката наистина трябва да е голяма и за да не се чупи при допир със земята. Диаметъра е някъде към 25-30 см и е тъничка и гъвкава /за слоуфлайъри/ иначе с тези ниски обороти от редукторчето нищо няма да направим. Перките ги има при Станимир в Овча купел и са към 10 лева. Ако ползвате редуктора и сервомашинката от количката, не е зле да помислите за по-голямо крило /примерно 100х20 см./-тежичко ще стане иначе...
Click to see if image is larger
Втория вариант- вадите моторчето от редуктора и му слагате малка перчица примерно 10х5 см /или 4”х1,5” по западному/
Click to see if image is larger
Закрепвате ги с ъгъл 5-7 градуса надолу и 5 градуса надясно на носа на самолета и свързвате проводниците не към двата изхода дето са били, а към изход напред и плюс /или минус –в зависимост от типа на приемника и Н-бриджа/. Така ще имате пълното напрежение на батерията за запуск на моторчето /както и само едно движение- напред/. Ако ви се прави още...правите си втора рулева машинка и я свързвате към другия изход-назад и управлявате с нея вертикалното кормило-само в една посока-нагоре. Така ще можете да кацате леко или да “подпирате” в завой.
Не забравяйте да запоите 3-те кондензатора /по 20-ина нано фарада/ на всеки от моторите- един между изводите и два от изводите към корпуса. На пейджър-мотора може и само един между изводите.
Ето и готовия модел.
Click to see if image is larger
Естествено хубаво е да е оборудван с колесници за да не си чупите излишно перката, а и да има “истински” вид.
Успех!

Малко от отчета за първия полет! Радиус на действие само с удължаване на антената на предавателя- 1 метър и 5 сантиметра /1,05м/ и около 50см антенка на приемника около 40 метра с насочена към модела антена. С вдигната е около 50м. Държа да отбележа /защото е много важно!/, че предавателя го захранвах от 7,2 волта 100мА акумулаторче. С 9 волтова батерия или някаква друга примерно 9,6 или 12 волта, резултата би следвало да е по-голям радиус. В този студ и дъжд/сняг обаче хич не ми се пробва... С предавател като от самолета на Арагорн, радиуса на действие е поне 100 м.

П.п. Предполагам ще има хиляди въпроси как, защо и т.н. Просто това е генералния увод.

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...

Zuletzt bearbeitet von dedal4o am So 11 Dez 2005, 20:18, insgesamt einmal bearbeitet
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden Website dieses Benutzers besuchen 
RC FishBone

Anmeldedatum: 09.02.2005
Beitrдge: 216
Wohnort: Хасково

BeitragVerfasst am: Fr 09 Dez 2005, 22:51    Titel:  

Нещо не показва снимките Rolling Eyes
_________________
Да продължим съществуването на моделизма Mr. GreenДа се запалиш е лесно, а да се откажеш е невъзможноMr. Green
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
dedal4o

Anmeldedatum: 27.02.2005
Beitrдge: 564
Wohnort: Sofia

BeitragVerfasst am: Fr 09 Dez 2005, 23:44    Titel: Еййй...кофти!  

RC FishBone hat Folgendes geschrieben:
Нещо не показва снимките Rolling Eyes

То без снимкитe си е никво описание... ] Evil or Very Mad
Нямам вече място по "видимите" фрии сървъри /имам предвид пощата в ДИР/ и пак цъцкам в data.bg
Мислех, че само тези от чужбина няма да могат да виждат...ама явно и от други провайдери няма да може...
Е ми не мога да си намеря свободно и видимо пространство...тва е.

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden Website dieses Benutzers besuchen 
RC FishBone

Anmeldedatum: 09.02.2005
Beitrдge: 216
Wohnort: Хасково

BeitragVerfasst am: Fr 09 Dez 2005, 23:55    Titel:  

Пробваи във дир.бг там има.И ги качи.
_________________
Да продължим съществуването на моделизма Mr. GreenДа се запалиш е лесно, а да се откажеш е невъзможноMr. Green
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
dedal4o

Anmeldedatum: 27.02.2005
Beitrдge: 564
Wohnort: Sofia

BeitragVerfasst am: So 11 Dez 2005, 20:09    Titel: Надявам се да е видима и от чужбина сега!  

Значи, купуваме си количка с 2 стика за управление-т.е 4 команди.
Аз си взех ето такава за 18 лева.
Click to see if image is larger
Разкостваме я и вадиме една рулева машинка, редуктор и приемника. Приемника е с изходни транзистори пропускащи до 2 Ампера ток /за основния мотор/. Съобразявайте се ако не ползвате моторчетата от количката!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Най-трудния момент е да си намериме подходяща малка батерия.
Затова, ако накой няма такава като на снимката от обсъжданите напоследък във форума двумоторни или свободно летящи самолетчета да тичка в Конрад и да си купи 5бр. /или 6/ 300 мАч NiMh батерийки и да иде на ул.”Будапеща” в акумулаторния център да му ги лепнат на пунктшвайц и да му направят пакет. Батериите /струваха/ 1,8 лева и правенето на пакета 2 лева. Без малка батерия /максимум 30 –40 тина грама/ сме за никъде. Ако ще правите само планерче, има едни за преносими телефони в пакет по 3 и са 100 мАч. Взимате си 2 пакета и ги свързвате последователно /обаче май струват по 13-тина лева/. А бе ако е само за планерче имате доста богат избор...от пакети за компютърни дъна до ....проявете творчество.
Както писах преди за антените, удължаваме антенката на приемника. Запояваме жичка примерно 70 см . Същото правим и с антената на предавателя. Намираме си телескопична антена с дължина метър-метър и нещо и правим възможното и невъзможното за да я закрепим и свържем към предавателя /обикновенно е лесно/.
За първа стъпка това е достатъчно. Време е за самолета.
Изрязваме си две крила /примерно с дължина 80см и ширина 17см./
Click to see if image is larger
и ги огъваме с “пистолет за топъл въздух” или от долната страна правим през половин сантим линийки натискайки с химикалката / в първата 1/3-та от хордата/ и после лекичко деформираме по линиите на ръба на масата. Целта е да се получи плоско-огънат профил с подобен вид: Материала може да е Депрон или пластинка 4-6мм от някакъв стиродур. Лично аз ползвам депрон щото е хубав, гладък и се продава на листи за по 4-6 лева.
Click to see if image is larger
Изрязваме си по приложената картинка тяло от 2 пластинки от материала за крилото или както аз в случая от някво обемно уплътнение за телевизор или климатик...стои едно такова найлоново и е леко.
Click to see if image is larger
Ако тялото е от 2 пластинки, по средата залепваме с нещо /ползвам пистолет за топъл силикон/ борова летвичка 8х2мм или карбонова тръбичка/ и съответно слепвмаме двете половинки една за друга докат получим това:
Click to see if image is larger
Крилото рязваме по средата, леко запилваме вътрешните краища под ъгъл 10 градуса за да може да ги лепнеме едно за друго с V-образност и подпирайки едното с легнала книга по средата, ги залепваме. Пак ползвам “пистолет за топъл силикон” щото действието отнема не повече от минута.
Ако сте се спрели на обемното тяло, отрязваме късото парче с вида на картинката и лепваме крилото за него. Удобно е, защото дори да е сбъркан ъгъла на поставяне на крилото спрямо тялото, винаги може да се коригира със срезове или подплънки.
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Сега е време да определим мястото на оборудването и приблизителния център на тежеста. Примера е с обемното тяло /щото искам утре да го пробвам на стадиона зад МЕИ-то/- съответно нареждаме това, с което разполагаме по дължина върху тялото. Отгоре кичваме и крилото щото и то нанася някво малко изменение.
Click to see if image is larger
Аз сложих това, което аз мислех да слагам.
Click to see if image is larger
След като определите къде е центъра на тежеста, разполагате крилото така, че ЦТ да е на около 1/3 от челния ръб на крилото /като ако трябва поразместваме чаркалаците/. Залепвате приемника и рулевата машинка за тялото и опъвате стоманизирана телчица от рулевата машинка до вертикалното кормило. Хубаво е тази телчица де се води от пластмасова тръбичка, но ако нямате –може да залепите по пътя и няколко къси /1-2см./ парченца от обвивката на кабел, в който телчицата да се плъзга свободно. В края на полукръглото зъбно колело пробивате малко отворче колкото да влезе телта за управление, а на зъбчето което се подава от зъбното колело връзвате ластик или малка пружина. Опъвате пружинката така, че да центрира рулевата машинка с достатъчно усилие и да и позволява 30-45 градуса отклонение при команда. Ако се налагат корекции-приближавате или отдалечавате точката на застопоряване на другия край на пружината или ластика /при мен е една карфица/.
Click to see if image is larger
Аз предпочитам да си правя нещата по-лекички, затова използвам т.н .“пейджър мотор” /от вибротора на мобилен телефон- продават се за 4 лева в магазина на ул. "Екзарх Йосиф" 26 - фирма "ВАМИ" /инфото благодарение на chwor/-тежат грамчета и са много малки. Редуктора го правя от зъбни колелца от стар електронен часовник.
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Изрязвате вертикалния и хоризонталния стабилизатор и ги закрепвате за тялото:
Click to see if image is larger
Лепвате с лепенки подвижната част на вертикалното кормило така, че да може да се движи свободно в ляво –дясно и закрепвате стоманизираната телчица за управлението в дупчицата на рогчето и на кормилото.

За обемното тяло- в парчето на тялото закрепено за крилото изрязвате прозорци така, че да покриете приемника и рулевата машинка /надявам се да сте съобразили местата им/ и го закрепване на мястото му към долното парче на тялото. За плоското тяло- просто налепяте нещата по двете страни или изрязвате съответните дупки.
Click to see if image is larger
Вече имате един хубав 2-канален планер.

За тези с електричките- четете по-надолу:
Перката също ще трябва да си я купите от някъде. Освен ако не решите да се преборите и да си я правите, но до този момент аз не съм се престрашил.
Имате 2 варианта. Първия е да ползвате редуктора от количката, като поорежете осите и наденете преходник към голяма перка. На снимката се вижда преходника и закрепено на него орязано парче от стара перка, през която съм прекарал ластика за да закрепя истинската- "пропелер сейвър". Същото може да се направи от пластмасова перчата гайка за резбарско лъкче- найлонова е и доста здрава. Това се налага, защото перката наистина трябва да е голяма и за да не се чупи при допир със земята. Диаметъра е някъде към 25-30 см и е тъничка и гъвкава /за слоуфлайъри/ иначе с тези ниски обороти от редукторчето нищо няма да направим. Перките ги има при Станимир в Овча купел и са към 10 лева. Ако ползвате редуктора и сервомашинката от количката, не е зле да помислите за по-голямо крило /примерно 100х20 см./-тежичко ще стане иначе...
Click to see if image is larger
Втория вариант- вадите моторчето от редуктора и му слагате малка перчица примерно 10х5 см /или 4”х1,5” по западному/
Click to see if image is larger
Закрепвате ги с ъгъл 5-7 градуса надолу и 5 градуса надясно на носа на самолета и свързвате проводниците не към двата изхода дето са били, а към изход напред и плюс /или минус –в зависимост от типа на приемника и Н-бриджа/. Така ще имате пълното напрежение на батерията за запуск на моторчето /както и само едно движение- напред/. Ако ви се прави още...правите си втора рулева машинка и я свързвате към другия изход-назад и управлявате с нея вертикалното кормило-само в една посока-нагоре. Така ще можете да кацате леко или да “подпирате” в завой.
Не забравяйте да запоите 3-те кондензатора /по 20-ина нано фарада/ на всеки от моторите- един между изводите и два от изводите към корпуса. На пейджър-мотора може и само един между изводите.
Ето и готовия модел.
Click to see if image is larger
И вече нашарено с перманентен маркер.
Click to see if image is larger
Естествено хубаво е да е оборудван с колесници за да не си чупите излишно перката, а и да има “истински” вид.
Успех!

Малко от отчета за първия полет! Радиус на действие само с удължаване на антената на предавателя- 1 метър и 5 сантиметра /1,05м/ и около 50см антенка на приемника около 40 метра с насочена към модела антена. С вдигната е около 50м. Държа да отбележа /защото е много важно!/, че предавателя го захранвах от 7,2 волта 100мА акумулаторче. С 9 волтова батерия или някаква друга примерно 9,6 или 12 волта, резултата би следвало да е по-голям радиус. В този студ и дъжд/сняг обаче хич не ми се пробва... С предавател като от самолета на Арагорн, радиуса на действие е поне 100 м.

И едно клипче от апарата на Арагорн

П.п. Предполагам ще има хиляди въпроси как, защо и т.н. Просто това е генералния увод.

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden Website dieses Benutzers besuchen 
RC FishBone

Anmeldedatum: 09.02.2005
Beitrдge: 216
Wohnort: Хасково

BeitragVerfasst am: So 11 Dez 2005, 21:19    Titel:  

Сичко само със един пакет батерии ли захранваш имам предвид и двигателчето и приемника ли Question и ако можеш да покажеш как е свързано сичко и кое си изменил във елекрониката кое си прибавил и кое си премахнал.
_________________
Да продължим съществуването на моделизма Mr. GreenДа се запалиш е лесно, а да се откажеш е невъзможноMr. Green
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
dedal4o

Anmeldedatum: 27.02.2005
Beitrдge: 564
Wohnort: Sofia

BeitragVerfasst am: Mo 12 Dez 2005, 21:11    Titel: Всичко  

RC FishBone hat Folgendes geschrieben:
Сичко само със един пакет батерии ли захранваш имам предвид и двигателчето и приемника ли Question и ако можеш да покажеш как е свързано сичко и кое си изменил във елекрониката кое си прибавил и кое си премахнал.

с един пакет. Батериите са възможно най-тежкото и концентрирано нещо в самолета. Затова трябва да сае намаляват колкото може.
И както казах, нищо не съм изменил. Само удължих антените.
А на електролета вързах единя от изводите на мотора вместо към фабричното му място- към чист минус /или плюс в другия случай/.

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden Website dieses Benutzers besuchen 
RC FishBone

Anmeldedatum: 09.02.2005
Beitrдge: 216
Wohnort: Хасково

BeitragVerfasst am: Mo 12 Dez 2005, 21:53    Titel:  

Аха ясно мерси за инфото Wink
_________________
Да продължим съществуването на моделизма Mr. GreenДа се запалиш е лесно, а да се откажеш е невъзможноMr. Green
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
RC FishBone

Anmeldedatum: 09.02.2005
Beitrдge: 216
Wohnort: Хасково

BeitragVerfasst am: Di 13 Dez 2005, 00:32    Titel:  

Одеве като си седях и се сетих че имам една батериика от сименс с55 намерих я и зех да се мъча да я отварям
Click to see if image is larger тя е сравнително малка и е баш за самолетчетата на дедалчо размерите и са 5х29х47мм 3,7V 900mh.След като я отворих реших да я пробвам на едно мабучи 600 което съм го сложил на един катамаран Click to see if image is larger както си бях осложил катамарана на земята и като свързах батерията и направо не повярвах на очитеси катамарана зе да се плъзга по паркета.Апък немога да си представя какво ще е по вода сигурно бая ще върви Rolling Eyes Shocked Утре мисля да ида да видя още една батерия да си зема от някои магазин да станат 7,4V и тогава да си покаже реалните възможности двигателчето.Така че ако някои иска леки и малки батерии нека зи земе такива 2бр.и мисля че ще му свършат много добра работа.

_________________
Да продължим съществуването на моделизма Mr. GreenДа се запалиш е лесно, а да се откажеш е невъзможноMr. Green
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
dedal4o

Anmeldedatum: 27.02.2005
Beitrдge: 564
Wohnort: Sofia

BeitragVerfasst am: Di 13 Dez 2005, 00:58    Titel: С GWS.  

RC FishBone hat Folgendes geschrieben:
Апък немога да си представя какво ще е по вода сигурно бая ще върви

Напоследък съм се "разглезил". Карам с моторни групи от GWS
Ползвам S1 с 8060 пропелер. До сега ползвах мощни моторчета серия 250 с около 5-9 А консумация. Сега ползвам тези от Гранд Уинг Серво с 0,5 А. И ги движа с некви доскоро немислими акумулаторчета от 190 мАч. Моторната група барабар с перката тежи към 30 грама! Но естествено това си е кощунство. Преди, с тежките мотори си купувах Li-Ion от www.pulsator.bg 750мАч за 5 лева и си сглобявах пакет от 7,2V. Тежат по 25 грама всяка. Зареждам ги клетка по клетка със стария си телефон "Моторола" щото зарядно за литий-йон е над 100 долара...
Просто не мога да си представя колко ще летя с новите моторгрупи и литиевите батерии /еднакви на тежест с пакета от никел-металхидрид 190мАч/, но с капазцитет 1,3Ач. при консумация 0,5А. Изчислете го... Laughing Най-вероятно ще ми се обостри радикулита.. Wink Laughing

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden Website dieses Benutzers besuchen 
RC FishBone

Anmeldedatum: 09.02.2005
Beitrдge: 216
Wohnort: Хасково

BeitragVerfasst am: Di 13 Dez 2005, 14:14    Titel:  

Абе варианти много пари малко Rolling Eyes Confused
_________________
Да продължим съществуването на моделизма Mr. GreenДа се запалиш е лесно, а да се откажеш е невъзможноMr. Green
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
RC FishBone

Anmeldedatum: 09.02.2005
Beitrдge: 216
Wohnort: Хасково

BeitragVerfasst am: Di 13 Dez 2005, 22:45    Titel:  

Днес се пробвах да си направя едно самолетче от дедалчовите направих го и му сложих едно двигателче мабучи 280 и батерииката от ГСМ-а.Излезнах на двора да го пробвам дали ще похвръкне поне като го хвърлих трагна да пропада леко обаче зе да държи прав курс докато не срешна насрешното дърво Laughing което щех да срешна и аз след него Shocked щото бях се засилил да го гоня евентуално да предотвратя катастрофата щото вече нямам RC апаратура и го пуснах на автопилот Laughing да видя дали ще лети.Обаче ако му сложа приемник и една рулева машинка и ще падне като круша.Най лошото от цялата работа е че батерията свършва за по малко от минута Rolling Eyes сигурно щото моторчето дърпа бая ампери.Пък ако сложа като дедалчовите моторчета от тея най малките въобще не го вигдан да мръдне на 1метър от земята.Даите няква идея как да стане сичко за да фракне със сичките неща. Shocked
_________________
Да продължим съществуването на моделизма Mr. GreenДа се запалиш е лесно, а да се откажеш е невъзможноMr. Green
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
Aragorn


Anmeldedatum: 08.10.2004
Beitrдge: 951
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Mi 14 Dez 2005, 10:53    Titel:  

Дай повече подробности - пропелер, тегло, снимка по възможност. Имай предвид, че батерията на GSM-a e 3.7 (по смопени) волта, а 280-ката е за 6.
_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
ICQ-Nummer 
dedal4o

Anmeldedatum: 27.02.2005
Beitrдge: 564
Wohnort: Sofia

BeitragVerfasst am: Mi 14 Dez 2005, 20:03    Titel: Радвам се,  

RC FishBone hat Folgendes geschrieben:
.Даите няква идея как да стане сичко за да фракне със сичките неща. Shocked

че продължаваш да пробваш и да твориш.
Значи пак да дам малко обяснение за моторите и тягата.
Доста съм писал из темите преди, но сега ще пиша по-кратичко. Ако ти се рови назад, прочети отново темите назад. Май на едно място бях "болдвал" извадка...ама ЕГН. Не помня.
Та така..Както казах и за антените, мощноста се отдава най-добре при съгласуван товар. В случая мотор-перка. Има два случая.
1. Мотор с малка перка, която има постояна стъпка и позволява на моторчето да развие необходимата мощност при определени обороти- т.е. скорост на движение. Обикновенно такива се поставят на самолети изчислени да летят бързо. Което означава, че на бавни скорости, перката не работи ефективно. За моторчета 280-серия това е перка от порякъка на 4"х1" мааааксимум до 6"х3". Разбира се, такива самолети се стартират само от ръка /от земя, ще им трябва сигурно 100 м гладък асвалт за да сдобият нужната скорост/. 280-тицата е проектирана зда работи при 6 V или при 7,2 волта. За тези параметри се посочват реализируемите от тях мощности. Тока е в порядъка на 1,5А. Ако говорим за "спиид"280 серията- при тях тока е от порядъка на 3 А. За нашия случай обаче ще имаме в предвид само кучата марка дет се продава в електро магазините и е с най-обикновенни телени четки към колектора- горят много бързо, но все пак ще ви позволят 3-5 часа полетно време. С такъв мотор, ще можете да вдигате около 200 грамова гарга, или при изпържване на мотора примерно с 9 V до към 300 грама. Естествено трябва и площа на крлилото да е съобразено с товара, който носи- т.е. натоварването на крилото да е около 20дм.кв.см. За справка- онзи зеления самолет дето е в темата за RC начинаещи. С него правех и лупинг при добра скорост с такова "куча" марка мабучи и 8 батерии -9,6V при около 300 грама тегло на самолета.
Втори вариант- мотор с редуктор. Перките са доста по-големи с голяма стъпка. Примерно 9"х6" до 12"х10". Това е по-добрия вариант, защото разтоварва моторчето от излишни вибрации, площа на перката е по-голяма- съответно КПД-то, скоростите на летене са ниски, и т.н. Отново обаче се гледа съгласуването с моторчето. Например, ако скоростта на въртене на мотора не е добре сметната- перката ще се върти с по-малка скорост от планираната и ще създава съответно доста по-малка тяга. Ако перката е доста по-голяма за мощността, степента на редукция и оборотите на двигателчето подходящи за нея, моторчето само ще се товари /т.е. ще харчи голям ток/ и няма да върши работа. С редуктор обаче, може да вдигнете грамовете с около 1/3 и да намалите скоростта на самолета, както и да използвате плоско-изкорубени профили за крилата или изпъкнато-вдлъбнати- т.е. за малки полетни скорости.
В повечето случаи, редуктора позволява да намалите температурните загуби на мотора /от там да вдигнете мощноста/, да намалите капацитета /респективно теглото/ на батериите и да увеличите времето на летене.
Примерни сметки:
Ако моторчето /280-та серия/ развива най-добрата си мощност при 6V с перка с диаметър 10сантиметра /4"/, то за 15 см ще ви трябва редукция 1:4.
Другия показател е съотношението на мощноста /развивана с перката/ към теглото на самолета. По правило то е 50W на килограм. При самолети с носещо крило- подобни на планери и с ниско съотношение площ/тегло може да спадне до 30 W/ килограм. Това са общо взето сметките.... Аз затова не си правя сам перките, а си купувам стандартни с ясни параметри.
С две думи- моторчетата трябва да ги захранвате с напрежение малко по-голямо от това, за което са направени, батериите трябва да са с капацитет позволяващ да дърпате токовете искани от мотора и перката трябва да отговаря на мощността и оборотите на мотора.

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden Website dieses Benutzers besuchen 
RC FishBone

Anmeldedatum: 09.02.2005
Beitrдge: 216
Wohnort: Хасково

BeitragVerfasst am: Mi 14 Dez 2005, 23:40    Titel:  

Значи ето ми я перката
Click to see if image is larger
случаино днеска се сетих за тази перка щото бях я забутал в един кашон.И мисля да я пробвам утре като си зема още една батерия за ГСМ.А ето го и двигателчето
Click to see if image is larger
А ето го и него все още го уча да лети но да се надяваме че някои ден това ще му се отдаде
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

_________________
Да продължим съществуването на моделизма Mr. GreenДа се запалиш е лесно, а да се откажеш е невъзможноMr. Green
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
Beitrдge der letzten Zeit anzeigen:   Sortieren nach:   
Seite 1 von 6 [83 Beitrдge]   Gehe zu Seite: 1, 2, 3, 4, 5, 6 Weiter
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
 Forum-Index » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Gehe zu:  

Du kannst keine Beitrдge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beitrдge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht lцschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht teilnehmen.

[ Time: 0.0902s ][ Queries: 12 (0.0047s) ][ Debug Ein ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker