Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
НОВАТА ЛАДА НИВА 2019 4X4 SUV ВИДЕО · ДАМИ КАНЯТ : Шаума с включване от фитнеса · ЗА ЛЕКА НОЩ : ФЕНОМЕНАЛНАТА ЛОЛА АСТАНОВА · Адвокати се надигнаха срещу задължение да докладват клиентите си на ДАНС · ЯДРЕНИЯТ АРСЕНАЛ НА ПЕТАТА РЕПУБЛИКА · Ватиканът подготвя конференция за борба с педофилията в църквата ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Вто 19 Фев 2019, 03:40
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Летящи модели с електромотори
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 3 от 13 [187 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, ..., 11, 12, 13 Следваща
Автор Съобщение
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Пон 27 Фев 2006, 16:03    Заглавие:  

при стреловидно крило се взима средната хорда а не тази дето е близко до тялото трябва да се замери и тогава само може да се каже на колко мм от атакуващия ръб ще бъде при самото тяло.наи лесно един лист хартия и на него в мащаб 1:1 драскаш половината крило ,удряш два диагонала и взимаш трито хорди наи -голямата,средната и наи малката в края.за средна хорда взимаш хордата от пресичането на двата диагонала колкото е, и точно там мериш ЦТ като трябва да бъде препоръчително на около 27% до 30% за наи добро летене,а на 1/3 отива вече на 33% което е за по спортно летене и не е препоръчително за учене.другия вариант е с замерване на краина и основна хорда ама е малко по сложен и няма смис.Важното е Ц.Т да го мериш по средата на разпереноста на всяко полукрило/където се пресичат двата диагонала при стреловидно крило/ и за да го знаеш точно къде е винаги за проверка е добре като го уточниш точно къде е да му лепнеш,или мацнеш с боя две червени точки от доло на двете полукрила за да не се бъркаш и по всяко време да можеш да го подпреш на тези точки и да видиш дали е добре.
_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Гост
Гост


МнениеПуснато на: Пон 27 Фев 2006, 16:05    Заглавие:  

foxyflyer написа:
Крилото на модела е леко стреловидно, така че центровката пак ще бъде леко предна и при тия 40 мм. Нормално Ц.Т. се намира на 1/3 от средната хорда....

Обесними по подробно как да намериа 1/3от средната хoрда. преварително ти благодариа
Върнете се в началото
Гост
Гост


МнениеПуснато на: Пон 27 Фев 2006, 16:12    Заглавие:  

Гого55 написа:
при стреловидно крило се взима средната хорда а не тази дето е близко до тялото трябва да се замери и тогава само може да се каже на колко мм от атакуващия ръб ще бъде при самото тяло.наи лесно един лист хартия и на него в мащаб 1:1 драскаш половината крило ,удряш два диагонала и взимаш трито хорди наи -голямата,средната и наи малката в края.за средна хорда взимаш хордата от пресичането на двата диагонала колкото е, и точно там мериш ЦТ като трябва да бъде препоръчително на около 27% до 30% за наи добро летене,а на 1/3 отива вече на 33% което е за по спортно летене и не е препоръчително за учене.другия вариант е с замерване на краина и основна хорда ама е малко по сложен и няма смис.Важното е Ц.Т да го мериш по средата на разпереноста на всяко полукрило/където се пресичат двата диагонала при стреловидно крило/ и за да го знаеш точно къде е винаги за проверка е добре като го уточниш точно къде е да му лепнеш,или мацнеш с боя две червени точки от доло на двете полукрила за да не се бъркаш и по всяко време да можеш да го подпреш на тези точки и да видиш дали е добре.
Благодариа ти ГОГО
Върнете се в началото
p_bakardjiev

Регистриран на: 08 Дек 2005
Мнения: 114

МнениеПуснато на: Пон 27 Фев 2006, 16:21    Заглавие:  

Ако дадеш филмче как пускаш самолета. Мисля че ще улесниш задачата. Провери дали си заредил добре батериите. Дай пълна гас и пусни самолета с леко хвърляне хоризонтално. Обикновенно тези самолетчета излизат по шаблон и няма много големи разлики в центровката, трудно е да объркаш нещо. Виж дали добре си закрепил крилото към тялото. Дали има някакъв ъгъл на атака. Ако е много голям не е добре също.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
foxyflyer

Регистриран на: 23 Дек 2005
Мнения: 100
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 27 Фев 2006, 17:01    Заглавие:  

Малки и големи (електро) модели...
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Вто 28 Фев 2006, 00:35    Заглавие: Фокси!  

Понеже предложи да помагаш със съвети за електрофлайърите... Embarassed може ли една консултация?
Явно перките трябва да се крият зад тялото/крилото за да не се чупят, когато са твърдо вързани за остта на мотора без пропелер сейвър или да се слагат сгъваеми /но за слоуфлайъри не става/...аз обаче до сега такива не съм правил /като твоя тласкач от Лесново примерно или Nicy/. Понеже опита ми е бил почти винаги с мотори пред тялото, какъв трябва да е наклона на мотора? Как се съобразява с положението на мотора спрямо крилото и нагоре ли трябва да е или надолу остта на действие? Кои са факторите, които определят това /примерно..задно рамо на х.ст., площи, ъглова разлика..други/. Единствените проби дет съм си правил са на онова миниатюрното "драгонфлайче" от клипчетата на бейзболното игрище в студентски град и на сегашните ми опити с микрофлайърите.. Embarassed Но имам чувството, че някъде греша... Има ли някъде теория, която мога да прочета /ако не ти се пише/ по въпроса...защото виждам и двата случая- мотор насочен нагоре или както при теб- мотор насочен надолу. Струва ми се, че насочен надолу е по-правилното заради ползването и на допълнителния вектор на тягата на моторчето.., но един съвет на p_bakardjiev ме замисли.. Click to see if image is larger
Благодаря предварително!

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Гост
Гост


МнениеПуснато на: Вто 28 Фев 2006, 09:30    Заглавие:  

p_bakardjiev написа:
Ако дадеш филмче как пускаш самолета. Мисля че ще улесниш задачата. Провери дали си заредил добре батериите. Дай пълна гас и пусни самолета с леко хвърляне хоризонтално. Обикновенно тези самолетчета излизат по шаблон и няма много големи разлики в центровката, трудно е да объркаш нещо. Виж дали добре си закрепил крилото към тялото. Дали има някакъв ъгъл на атака. Ако е много голям не е добре също.

батериите са заредени, крилото е хванато мн.добре ьгьла на атака е ниакаде кам 5-7 градуса(трудно мога да го промениа). С пална гас леко хварляне хоризонтално лети 2-3 м след което забива носа
Върнете се в началото
Гост
Гост


МнениеПуснато на: Вто 28 Фев 2006, 09:41    Заглавие:  

Anonymous написа:
Гого55 написа:
при стреловидно крило се взима средната хорда а не тази дето е близко до тялото трябва да се замери и тогава само може да се каже на колко мм от атакуващия ръб ще бъде при самото тяло.наи лесно един лист хартия и на него в мащаб 1:1 драскаш половината крило ,удряш два диагонала и взимаш трито хорди наи -голямата,средната и наи малката в края.за средна хорда взимаш хордата от пресичането на двата диагонала колкото е, и точно там мериш ЦТ като трябва да бъде препоръчително на около 27% до 30% за наи добро летене,а на 1/3 отива вече на 33% което е за по спортно летене и не е препоръчително за учене.другия вариант е с замерване на краина и основна хорда ама е малко по сложен и няма смис.Важното е Ц.Т да го мериш по средата на разпереноста на всяко полукрило/където се пресичат двата диагонала при стреловидно крило/ и за да го знаеш точно къде е винаги за проверка е добре като го уточниш точно къде е да му лепнеш,или мацнеш с боя две
червени точки от доло на двете полукрила за да не се бъркаш и по всяко време да можеш да го подпреш на тези точки и да видиш дали е добре.
Благодариа ти ГОГО

ГОГО снощи играх и направих тожа което си ми написал и идва чe ЦТ e малко задна(можели от задна цент. да забива носа) маиката ми се е............
Върнете се в началото
Гост
Гост


МнениеПуснато на: Вто 28 Фев 2006, 11:33    Заглавие: Re: Фокси!  

dedal4o написа:
Понеже предложи да помагаш със съвети за електрофлайърите... Embarassed може ли една консултация?


Нещата са прости, или както цитираха преди години някякъв руски моделист: ...авиомоделизмът е само „практика“. В никакъв случай не подценявам теорията, защото точно от нея са изведени практически правила с относителна общовалидност...
Естествено в началото е физиката - сила, приложни точки, вектори...
При теглещо витло:
а) горноплощник - силата на съпротивлението на крилото и теглителната сила на мотора спрямо центъра на тежестта (Ц.Т.) се стремят да завъртят модела нагоре; при такава конструкция ъгълът на мотора е надолу и се установява най добре опитно; при съвременните МС апаратури се използва и миксер газ - хоризонтално кормило - подаваш газ - миксера подава „долна“;
б) при средноплощник - мотор разположен както и крилото по оста на модела и силите са разположени в една ос, няма причини моделът да се завърта около Ц.Т.; акробатичните модели се строят по този принцип - стремежът е да се минимизират всякакви въртящи моменти!!!
в) долноплощник - силата на крилното съпротивление се компенсира от относително високоразположения мотор;
Тикащото витло разположено над и зад крилото, респективно над и зад центъра на тежестта - трябва да има някакъв ъгъл нагоре, за да компенсира завъртащият момент...
Изобщо - сили, приложни точки, рамена...
Най-обикновеният случай е начинаещ пилот да вкарва насила моделът в камбани - горноплощник, газ „до тенекиите“, моделът вирва нос, моторът няма достатъчно теглителна сила и моделът увисва, катурва се по крило и ... в земята. Забелязвайки, че моделът тръгва нагоре подава се леко „долна“ докато се получи желаната траектория.
И още нещо - реактивният момент на витлото кара модела да прави завой - това се компенсира с ъгъл на мотора надясно, а при необходимост и команда надясно - с елерони или вертикално кормило.
При старт от земята моделът поради същите причини тръгва наляво и... Затова при излитане газ се подава плавно и се слади траекторията на движение като своевременно се подава внимателно дозирана команда на кормилото за завой надясно. След като моделът се е отделил от земята не се подава веднага горна, а се изчаква да набере скорост, а моторът да се „разтовари“. Това важи и при старт от ръка!
При кацане има една особено критична точка - последния завой от т.н. „кутийка“ за кацане, когато моделът от страничен вятър завива срещу вятъра. Тогаво пилотът няма реална визуална преценка, инстинктивно подава „горна“, самолетът губи още скорост и срива по крило... в земята. И се почват: има смущения, някой включи предавател, апаратурата ми отказа...!!!??? Олеле крачето!!!
И още една „тъпа“ подробност при същата тази последна права от полета преди кацането - антената не трябва да сочи модела защото радиовръзката е най-слаба когато антените са съосни!!! Да се помни!!! В този момент смущенията могат да бъдат наистина пагубни! Опитните пилоти на последната права гледат модела през рамо, а антената на предавателя е перпендикулярна на антената на приемника!
Да си пожелаем меки кацания!
Върнете се в началото
foxyflyer

Регистриран на: 23 Дек 2005
Мнения: 100
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 28 Фев 2006, 11:39    Заглавие:  

Извинявям се - „гостът“ по-горе съм аз - foxyflyer.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Вто 28 Фев 2006, 17:45    Заглавие:  

Anonymous написа:
Anonymous написа:
Гого55 написа:
при стреловидно крило се взима средната хорда а не тази дето е близко до тялото трябва да се замери и тогава само може да се каже на колко мм от атакуващия ръб ще бъде при самото тяло.наи лесно един лист хартия и на него в мащаб 1:1 драскаш половината крило ,удряш два диагонала и взимаш трито хорди наи -голямата,средната и наи малката в края.за средна хорда взимаш хордата от пресичането на двата диагонала колкото е, и точно там мериш ЦТ като трябва да бъде препоръчително на около 27% до 30% за наи добро летене,а на 1/3 отива вече на 33% което е за по спортно летене и не е препоръчително за учене.другия вариант е с замерване на краина и основна хорда ама е малко по сложен и няма смис.Важното е Ц.Т да го мериш по средата на разпереноста на всяко полукрило/където се пресичат двата диагонала при стреловидно крило/ и за да го знаеш точно къде е винаги за проверка е добре като го уточниш точно къде е да му лепнеш,или мацнеш с боя две
червени точки от доло на двете полукрила за да не се бъркаш и по всяко време да можеш да го подпреш на тези точки и да видиш дали е добре.
Благодариа ти ГОГО

ГОГО снощи играх и направих тожа което си ми написал и идва чe ЦТ e малко задна(можели от задна цент. да забива носа) маиката ми се е............

така значи госте напиши ми точно на колко % е Ц.Т. от средната хорда/тва малко задна или малко предна нищо не ми говори щото думата малко при някои е 1-2см Laughing /,наи вероятно самолета ти забива щото го пускаш с малка хоризонтална скорост,по принцип колкото и нелогично да звучи за начинаещия всеки един самолет за да лети и да бъде добре управляем трябва да има достатъчна хоризонтална скорост-тоест ако се пуска от ръка и е със слаби мотори които нямат тяга по голяма от теглото на самия самолет трябва да се хвърли силно и с голяма засилка напред за да му се даде нужната скорост-аз например се засилвам около 2-3 крачки и чак тогава пускам като давам всичката си сила и самолета или планера тогава литва много добре,другия начин е да имаш височина или склон и насрещен вятър от където самолета да мине в пикиране и сам да си набере скороста -съдеики по горе написаното от тебе мисля че проблема ти е само в ниската хоризонтална скорост при пускането.

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Гост
Гост


МнениеПуснато на: Сря 01 Мар 2006, 11:23    Заглавие:  

ГОГО 6-7мм идва задна центровка. а за пускането не сам пробвал с голяма засилка просто от място го хвьрлям хоризонтално напред
Върнете се в началото
tipo14
Гост


МнениеПуснато на: Сря 01 Мар 2006, 11:27    Заглавие:  

Госта с проблемниа В29 сам аз. ГОГО в % ЦТ идва 33.
Върнете се в началото
^CrAzY_FrOGG^

Регистриран на: 19 Фев 2006
Мнения: 15
Местожителство: rousse

МнениеПуснато на: Сря 01 Мар 2006, 13:17    Заглавие:  

ти вземи се регистрираи път тогава говори .... Twisted Evil Razz
_________________
-=MESSENGER POWER=-
-==ГЕОРГИ==-
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Aragorn


Регистриран на: 08 Окт 2004
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 01 Мар 2006, 14:36    Заглавие:  

33% си е съвсем нормално. Проблемът ти идва от другаде.
Възможно е опашният ти стабилизатор да е с положителен ъгъл на поставяне. Погледни това - трябва да е с 0 или дори леко отрицателен. Също друг проблем може да е недостатъчната скорост на пускане, или неправилно пускане (ръката заедно със самолета трябва да описва права насочена под лек ъгъл надолу, а не обичайната крива, все едно хвърляш камък)

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 3 от 13 [187 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, ..., 11, 12, 13 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0784s ][ Queries: 12 (0.0068s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker