Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Иран промени курса на втори алжирски танкер · НАПРЕЖЕНИЕ: Виетнам обвини Китай в нарушаване на морската граница · В Италия почина прокурорът, започнал "Чисти ръце" · Компанията Jankel възнамерява да произвежда ББМ Hunter в Йордания · Дубайски инвеститор с интерес към наши пристанища · Анегрет Крамп-Каренбауер към германските войници: Можете да разчитате на мен! ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Sat 20 Jul 2019, 21:50
All times are UTC + 2
 Forum index » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Правя си Cessna Skyhawk + прогрес ;)
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 3 of 4 [50 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4 Next
Author Message
dedal4o

Joined: 27 Feb 2005
Posts: 564
Location: Sofia

PostPosted: Fri 31 Mar 2006, 18:55    Post subject: Поздравления!  

kazey wrote:
...
Айде дедалчо комент Laughing

Wink
Добре си го направил. А като го облечеш внимателно и опънеш фолиото, ще се учудиш колко добре изглежда.
Сега малко въпроси! Защо надлъжниците на тялото ще са ти от балса? Целобалзово тяло ли ще е /монокупе, носещ корпус без дупки/?
Мислиш ли да направиш поне малък диедър на крилата? /дори оригинала има/. Независимо, че е с елерони /особено за първи самолет/ е необходима поне малка V-образност на полукрилата иначе ще е труден за летене. На този размер ти препоръчвам като сложиш едното полукрило на равно, края на другото полукрило да е на 3-4 см от плоскостта. Хубаво е да го направиш сега, преди да си облякъл центроплана. Иначе видях двата надлъжника...изглеждат ми от бор. Но вместо два в долния край на крилото, за следващия ги направи два, но един над друг- единя долу, другия в горния край на профила. Така те ще носят доста повече на огъване и смачкване.
Във връзка с апаратурата... Хубаво е да си вземеш 6 канална. Така или иначе предавател се купува веднъж и служи после 15-20 години... Но за този самолет ти трябват само 3 канала- за две серви и един спиид контролер. Когато надобрееш в полетите си сложи и едно серво за вертикалното кормило /още сега му положи тръбичката за жилото обаче и предвиди мястото за сервото/. Иначе за първите пускания, първо многото ръчки за управление само ще те объркват, а и самолета ще стане по-тежък- от тук и по-бърз /което в началото ще ти е само във вреда/.
Успех и продължавай да ме радваш... Very Happy

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
kazey


Joined: 05 Jan 2006
Posts: 249
Location: Bulgaria, за съжаление

PostPosted: Fri 31 Mar 2006, 20:09    Post subject:  

Много ти благодаря за обърнатото внимание!
1. Надлъжниците на тялото ще са от балза, защото модела трябва да е много лек! (а и така ме посъветваха) Надлъжниците ще са 8 май... А относно апаратурата: ще си намеря 6 канала и това е, да е универсална Wink .
2. Крилото няма да е V - образно, защото много трудно се огъва вече с обшивката Crying or Very sad

Ще споделям всяко по-съществено действие тук Wink Започнах да правя и тялото; като е готово ще пусна пикс.

Мислех като почвам самолета да направя темата като: Направете си Чесна - един вид туториал, но за първи самолет тутороал да пиша Shocked Shocked Викам си ще объркам хората, ще направят боклуци и ще са недоволни, най-много да ям бой Laughing

_________________
Click to see if image is larger
... 80 knots ... V1 ... Rotate ... V2 ... Gear - up ... Flaps - up ...
Иван Казмин, гр. Бургас
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
dedal4o

Joined: 27 Feb 2005
Posts: 564
Location: Sofia

PostPosted: Fri 31 Mar 2006, 22:05    Post subject: Не е възможно,  

kazey wrote:

2. Крилото няма да е V - образно, защото много трудно се огъва вече с обшивката Crying or Very sad

а и е трудно да се огъне... Wink
Центроплана се реже, приготвя се V образна пластинка от шперплат с височината на ребрата минус височината на надлъжниците и с подходящия ъгъл. При теб са две пластинки.
Click to see if image is larger
Пластинката се лепи над надлъжниците /желателно със смола/ и се омотава с най-обикновен шивашки конец за еластичност и здравина. При лепенето се нагласява и ъгъла на диедъра /който следва да е около ъгъла на пластинката от шперплат/, като се внимава полукрилата да са успоредни- сиреч да не са усукани едно спрямо друго. Вместо щперплат, в твоя случай с малък диедър може да се изреже и от плоска дъсчица от бор /примерно 10х3 мм/, като жилите и следва да са хоризонтално.
Click to see if image is larger
След това центроплана /между двете най-вътрешни ребра се облича/.

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
foxyflyer

Joined: 23 Dec 2005
Posts: 100
Location: София

PostPosted: Sat 01 Apr 2006, 09:20    Post subject:  

kazey,
Довърши си самолета както си решил...
Изпрати ми адреса си на лс. Ще изровя един малко осакатен чертеж, но все пак добър от кит на една американска фирма и ще имаш възможност да сравняваш и да се ориентираш кое как се прави!
Самолетчето може да е само от балза и пак да е достатъчно здраво - въпрос на конструктивни решения. Жилките на балзата на вертикалния стабилизатор, доколкото се вижда от снимката, са напреко на дължината му!?! Ако е така, това е грешка!!!
Не те критикувам от някакви криви разбирания, а защото виждам че имаш нужда от помощ. Разглеждай внимателно всеки един чертеж който ти попадне и ако умееш да го разчиташ, то замисляй се над всяко конструктивно решение, включително и за посоката на жилите на материала \балзата\. Ще научиш повече отколкото би могъл да предположиш!!!!
Back to top
View user's profile Send private message 
dedal4o

Joined: 27 Feb 2005
Posts: 564
Location: Sofia

PostPosted: Tue 11 Apr 2006, 19:58    Post subject:  

Нови детайли? Или събота неделя не беше добър ден за моделизма?
_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
kazey


Joined: 05 Jan 2006
Posts: 249
Location: Bulgaria, за съжаление

PostPosted: Wed 12 Apr 2006, 08:44    Post subject:  

тялото е полу-готово; вече обляках някои неща на самолета, но все още няма да мога да постна снимки. Ако ми остане време днес - може, но в момента - не.
_________________
Click to see if image is larger
... 80 knots ... V1 ... Rotate ... V2 ... Gear - up ... Flaps - up ...
Иван Казмин, гр. Бургас
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
kazey


Joined: 05 Jan 2006
Posts: 249
Location: Bulgaria, за съжаление

PostPosted: Wed 12 Apr 2006, 23:37    Post subject:  

Още снимки Razz
http://www.kazey.pszone.net/cessna/14.JPG
http://www.kazey.pszone.net/cessna/15.JPG
http://www.kazey.pszone.net/cessna/16.JPG
http://www.kazey.pszone.net/cessna/17.JPG
http://www.kazey.pszone.net/cessna/18.JPG
Някои неща (като стабилизаторите и елероните), са вече облепени. НО имам един проблем със вертикалния стабилизатор - нещо съм го огънал, като съм му слагал фолиото Sad ще се види на снимката. Имам няколко идеи как да го оправя ... но и вие кажете нещо.
Крилото не е закрепено!
ТОва е от мен ....... гледайте снимките и ми казвайте критики, впечатления и прочие.

_________________
Click to see if image is larger
... 80 knots ... V1 ... Rotate ... V2 ... Gear - up ... Flaps - up ...
Иван Казмин, гр. Бургас
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
mi6o_mc's

Joined: 07 Mar 2006
Posts: 27
Location: Бургас

PostPosted: Wed 17 May 2006, 07:42    Post subject:  

ко стана с тоз модел готов ли
_________________
http://www.modelistika.com
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
kazey


Joined: 05 Jan 2006
Posts: 249
Location: Bulgaria, за съжаление

PostPosted: Wed 17 May 2006, 22:10    Post subject:  

чакам си двигателя Wink Speed 400
_________________
Click to see if image is larger
... 80 knots ... V1 ... Rotate ... V2 ... Gear - up ... Flaps - up ...
Иван Казмин, гр. Бургас
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
STI

Joined: 14 Apr 2006
Posts: 4
Location: Plovdiv

PostPosted: Wed 17 May 2006, 23:34    Post subject:  

Kazey, момко много се постара на тоя модел радваш ми окото.Обаче имай на предвид следното ,ако крайната ти цел е да правиш самолети супер продължавай се така ,но ако искаш да се научиш да правиш каквото си искаш във въздуха, ме послушай ,този самолет го заварши и го остави на ветрината докато се научиш да управляваш с радиото.Ще ти пратя снимки как да си направиш модел за един ден и да е достатъчно здрав да издаржи удар от 50 метра в земята челно (тествал сам го на този удар) не стига това ами и да ти запази двигателя и батерята.По този начин ще летиш без страх че щете бласне земята..... и ще се научиш да летиш както си поискаш ,просто ше имаш вазможноста да усетиш самолета.
Сега да ти дам информация за двигателя ти спиид 400 ,понеже както предполагам нямаш полимерна батерия и ще летиш с никел метал хидрит това ще рече още 150 грама отгоре на самолета,за да ти е лесен полета това ще рече да летиш при ниска скорост ще имаш нужда от редуктор 1:6.22 и перка 14" по 7" или по 10 " на GWS.
Ако ги нямаш и се опиташ да летиш на директ с перка 4" ,резулататите според мен ще са строшен самолет и никав полет .
Така че помисли и ако искаш се научи от моя опит.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
Aragorn


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 951
Location: София

PostPosted: Thu 18 May 2006, 08:30    Post subject:  

За начално обучение аз лично препоръчвам (и съм сигурен, че Дедалчо ще потвърди) STC. В някоя от темите имаше директен линк към чертежите, иначе най-лесно е да се отиде на RCGroups>Foamies и там ще го намерите на някоя от първите страници. Моделът не е супер красив, но е невероятно издържлив и идеален за начално обучение. А и понеже е страшно прост е много лесен за поправка.
_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
foxyflyer

Joined: 23 Dec 2005
Posts: 100
Location: София

PostPosted: Thu 18 May 2006, 09:29    Post subject:  

STI wrote:
Сега да ти дам информация за двигателя ти спиид 400 ,понеже както предполагам нямаш полимерна батерия и ще летиш с никел метал хидрит това ще рече още 150 грама отгоре на самолета,за да ти е лесен полета това ще рече да летиш при ниска скорост ще имаш нужда от редуктор 1:6.22 и перка 14" по 7" или по 10 " на GWS.
Ако ги нямаш и се опиташ да летиш на директ с перка 4" ,резулататите според мен ще са строшен самолет и никав полет .
Така че помисли и ако искаш се научи от моя опит.


Самолетчето е твърде малко, за да се използва редуктор и витло 14 инча, което е равно на прибл. 36 см!!!!
Подходящата перка за 400 директ е 6 х 3 инча, а акумулаторът 7 х 600 или 750 мАч металхидридни и тежи стотина грама.
Kazey, послушай съвета на Aragorn и няма да сбъркаш...
Back to top
View user's profile Send private message 
Guest
Guest


PostPosted: Thu 18 May 2006, 14:49    Post subject:  

foxyflyer .... Аз летя със същото по размери самолетче, изтрелва се вертикално нагоре и лети нечовешки с перка 14" по 7" стапка ,и ще те помоля нещо като даваш савет не изказвай разни предположения.
Малко информация за батерийте,Казаи намери си 8 зарядни батерий АА по 2000 или 2500 милиамперчаса никел метал хидрит ,имай предвид че има много фалшиви на пазара.Най добре си купи маркови кам 40 лева ,по 5 лева на елемент.Общо тежеста им няма да надхварли 250 грама което те устройва при тягата която ще имаш с 14" перка и редуктрор 1:6.22.Ако се пак решиш да използваш перка 4"по 4" стапка както ти препорачвам ,имай предвид че самолетати ще стане "труден" което ще рече че както не си барвал апаратура ще има мощтни поломвания.И още нещо също така важно - с малката перка ще намалиш летателното време на половина
!! Информацията която давам е на базата на проведени тестове !!!
Back to top
Aragorn


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 951
Location: София

PostPosted: Thu 18 May 2006, 15:17    Post subject:  

Абе и на мен ми се струва, че пропелер 14" е твърде голям просто по размер. Особено на този триопорен колесник.
_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
foxyflyer

Joined: 23 Dec 2005
Posts: 100
Location: София

PostPosted: Thu 18 May 2006, 15:21    Post subject:  

[quote="Anonymous"]foxyflyer .... Аз летя със същото по размери самолетче, изтрелва се вертикално нагоре и лети нечовешки с перка 14" по 7" стапка ,и ще те помоля нещо като даваш савет не изказвай разни предположения.
quote]

Кажи колко е разперен моделът, площ, тегло и тогава ще говорим.
Back to top
View user's profile Send private message 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 3 of 4 [50 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0757s ][ Queries: 12 (0.0061s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker