Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
Aktuelles Datum und Uhrzeit: Di 02 Jun 2020, 01:24
Alle Zeiten sind UTC + 2
 Forum-Index » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Нов проект: Авия B135
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
Seite 1 von 5 [66 Beitrдge]   Gehe zu Seite: 1, 2, 3, 4, 5 Weiter
Autor Nachricht
Aragorn


Anmeldedatum: 08.10.2004
Beitrдge: 951
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Mi 31 Mai 2006, 10:30    Titel:  Нов проект: Авия B135  

И така, след успешния ми старт с Щорха, смятам че е време за нов модел, този път с елерони. Тук ще описвам развитието му. Бях се спрял на няколко самолета:

Focke Wulf 190 А8
Messerschmitt Bf 109 Е4
Avia B 135

Първият отпадна (за сега), защото не сме го имали на въоръжение във ВНВВ.

От втория и третия, нещата бяха почти на кантар. Ето защо:
Bf 109 E4
+ Просто трапецовидно крило, лесно за моделиране.
+ Лесни за моделиране елерони.
+ по-голяма площ на елеватора и хоризонталния стабилизатор.
+по-голям диедър (по-голяма стабилност)
- по-малък размах на крилата (по-малка стабилност).
- по-малка носеща площ.
- много и по-трудни за имплементация детайли.
- по-трудно за правене и по-малко охлаждане на двигателя и спийд контролера.
- по-тесен коловоз на колесника.

Минусите на месера са плюсове на Авиата и обратното. Това което наклони везните в полза на чешкият самолет беше следното:
по-голяма носеща площ, по-лесен за моделиране, въпреки елиптичното крило и не на последно място готовият разработен чертеж в мащаб 1:13 (макар първоначално смятах да го правя 1:12 като Щорха). Всъщност с помощта на малко Фотошоп мога да го направя в 1:12.

Ето няколко картинки и снимки на модела, както и един чертеж (не, този който ползвам):

Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Click to see if image is larger

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
ICQ-Nummer 
p_bakardjiev

Anmeldedatum: 08.12.2005
Beitrдge: 114

BeitragVerfasst am: Mi 31 Mai 2006, 10:46    Titel:  

Супер е. Какъв материал ще ползваш, депрон или фибран? Смяташ ли да слагаш изобщо вертилано кормило?
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
FOCKE


Anmeldedatum: 20.01.2006
Beitrдge: 179
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Mi 31 Mai 2006, 11:13    Titel:  

Добьр избор,самолета е правен и в БГ в Ловеч.,но за моделиране според мен е по-лесен месера .Имам статия за самолета в списание "модел клуб "ако искаш мога да ти го дам да си четеш.
_________________
FOCKE
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
Aragorn


Anmeldedatum: 08.10.2004
Beitrдge: 951
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Mi 31 Mai 2006, 11:19    Titel:  

Имам го, от там ми е и чертежа.
Смятам да ползвам депрон 3 мм навсякъде, с изключение на някои усилени места, където вероятно ще добавя и балса 1 мм в сандвич.
Относно вертикалното кормило - да, но смятам да го вържа към машинката за елероните, с по-малко отклонение. Също може би този път (ако слагам колесници изобщо) ще направя опашния управляем поради горната причина, а именно - липса на отделна машинка за кормилото за посока и малкият му ход.

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
ICQ-Nummer 
FOCKE


Anmeldedatum: 20.01.2006
Beitrдge: 179
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Mi 31 Mai 2006, 11:23    Titel:  

Защо не изрежеш тялото от пльтен стерудур.по-здраво ще стане според мен .Поздравявам те за проекта и за това че си се насочил кьм копия.Диедьра го пусни малко по- голям за да бьде по- спокоен модела,тьйкато чертежа който имаш не е за РЦ.
_________________
FOCKE
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
Aragorn


Anmeldedatum: 08.10.2004
Beitrдge: 951
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Mi 31 Mai 2006, 12:04    Titel:  

Поради няколко причини
1. От депрон ще е по-леко
2. По-лесно ще ми е да моделирам формата на тялото, ако е съставно от депрон.
3. За да направя необходимата дебелина за тялото ще ми трябват 3-4 плочи (имам 2 см-ов), които как ще ги копая после не ми е ясно.
и тия три неща Laughing Laughing Laughing
Колкото до диедъра - мда, смятам все пак да направя. Също вероятно ще променя профила на някой от кларковете.

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
ICQ-Nummer 
Гого55

Anmeldedatum: 15.09.2004
Beitrдge: 1023

BeitragVerfasst am: Mi 31 Mai 2006, 14:08    Titel:  

от стиропор като се облече със плат и смола става много здраво и леко,после стиропора се разяжда с малко коресилин и остава кухо,здраво и леко тяло както съм казвал много пъти)
_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden Website dieses Benutzers besuchen 
ICQ-Nummer 
kazey


Anmeldedatum: 05.01.2006
Beitrдge: 249
Wohnort: Bulgaria, за съжаление

BeitragVerfasst am: Do 01 Jun 2006, 00:06    Titel:  

ще направиш ли дигане на колесник Smile Мноо е ефектно отстрани
_________________
Click to see if image is larger
... 80 knots ... V1 ... Rotate ... V2 ... Gear - up ... Flaps - up ...
Иван Казмин, гр. Бургас
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden Website dieses Benutzers besuchen 
ICQ-Nummer 
Aragorn


Anmeldedatum: 08.10.2004
Beitrдge: 951
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Do 01 Jun 2006, 09:53    Titel:  

Но и доста по-тежко. Аз в момента се чудя дали изобщо да му слагам колесници, или да си каца по корем, защото самите колесници дават тежест.
С оригиналния профил на крилата (NACA 2300 - серия) му трябва скорост от 7 m/s за хоризонтален полет, а минималната скорост (скорост на срив) е 5,5 m/s по разчети. Добавянето на машинка за прибиране на колесниците би добавило още поне 40 грама (тяги, лагери в крилото, заключващи механизми..... ). И на мен ми се иска прибираем колесник, ама ... нали. То по-скоро бих добавил клапи с отделна машинка, от тях поне има практическа полза в полет.

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
ICQ-Nummer 
Gast
Gast


BeitragVerfasst am: Do 01 Jun 2006, 15:00    Titel:  

http://www.gws.com.tw/english/product/other/landing%20gear.htm

14 лева от Йотов. Тежи 3 грама май. Едно микро серво 10 грама. Колесничи мах 10 грама (обикновено до 5), допълнителни пръчки на сервото, control horns и други глупости мах 10 грама. Става общо около 30 грама. Щом са от голямо значение за модела ти... значи използваш МЕГА слаб двигател, или просто модела нещо не бива.
Nach oben
Aragorn


Anmeldedatum: 08.10.2004
Beitrдge: 951
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Do 01 Jun 2006, 15:46    Titel:  

Мда хем използвам мега слаб двигател, хем и модела не го бива. Какво да правиш... мъкаааа... Very Happy
Само че, Казей, не отчиташ малка подробност - крило с прибираем колесник в него иска доста заякчаване в частта която е отворена, както и от основата до точката в която започва опората на колесника. Това го прави както по-тежко, така и технически по трудно. Дали е оправдано такова нещо - още не съм решил, но по-скоро клоня към НЕ.

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
ICQ-Nummer 
p_bakardjiev

Anmeldedatum: 08.12.2005
Beitrдge: 114

BeitragVerfasst am: Do 01 Jun 2006, 16:59    Titel:  

Не се задълбочавай в такива неща. Повечето депронки са без колесник въобще. Как смяташ да правиш нещата, ще си правиш ли някакви планове или ще мислиш нещата в движение, пускай нимки да гледаме.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
FOCKE


Anmeldedatum: 20.01.2006
Beitrдge: 179
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Do 01 Jun 2006, 17:21    Titel:  

Според ме не е нужно от прибераем колесник поради споменатите по-горе приини,но може да се направи неприбераем ,всепак самолета ще стои И на земеята ,а и кацането ще бьде по-щадящо.
_________________
FOCKE
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
Aragorn


Anmeldedatum: 08.10.2004
Beitrдge: 951
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Fr 02 Jun 2006, 07:55    Titel:  

Мда, това също е така и съм го мислил, остава обаче въпроса как технически да захвана колесника към крилото и как да го усиля от тялото до мястото на захващане на стойката на колесника.
Иначе вече започнах самото крило, профила е изменен от NACA 2300 серия на Clark Y 15 (15% относителна дебелина при 30% от хордата - плоско изпъкнал профил). Тъй като имам да реша и проблема (по-точно да избера най-удачния начина) за задвижване на елероните в конкретния случай, вероятно работата по него до изясняване на някои моменти ще тече малко бавно.

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
ICQ-Nummer 
FOCKE


Anmeldedatum: 20.01.2006
Beitrдge: 179
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Fr 02 Jun 2006, 08:48    Titel:  

Пусни някоя и друга снимка ,пьк може и сьс сьвет да ти помогнем Very Happy
_________________
FOCKE
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
Beitrдge der letzten Zeit anzeigen:   Sortieren nach:   
Seite 1 von 5 [66 Beitrдge]   Gehe zu Seite: 1, 2, 3, 4, 5 Weiter
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
 Forum-Index » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Gehe zu:  

Du kannst keine Beitrдge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beitrдge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht lцschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht teilnehmen.

[ Time: 0.0687s ][ Queries: 12 (0.0049s) ][ Debug Ein ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker