Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Анкара и Вашингтон са се договорили за създаване на зона за сигурност в Северна Сирия · Първият в света рали автомобил на ток · Петкова защити процедурата за АЕЦ Белене · ЕК почита паметта на жертвите на авторитарните и тоталитарните режими · Тръгна подписка за доживотна присъда на изверга от Сотиря · Американски спортисти са предупредени да не протестират в Токио 2020 ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Чет 22 Авг 2019, 18:27
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Военна авиация - ПО СВЕТА
JAS-39 Gripen
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 36 [535 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, ..., 34, 35, 36 Следваща
Автор Съобщение
mg42


Регистриран на: 01 Мар 2004
Мнения: 417
Местожителство: Burgas

МнениеПуснато на: Пет 15 Окт 2004, 22:09    Заглавие:  

Han Solo написа:
борден написа:
За първи път научих, че съществува самолет Грипен през 1993 г., .......................................
................................Доколко е евтин незнам. Щом BAE SYSTEMS са в кюпа - едва ли.
А във въздуха - като на земята. В редките една-две "срещи" с наши МиГ-29, естествено истинската авиация скъса дупетата на бебе-шведче.
А впечатление от шведите като пилоти имаш ли? защото все пак си мисля че има дребна разлика в темперамента между шведите и българите а нашите винаги ми правят впечатление на нахъсани пилоти които винаги се стремят да постигнат максимума от самолетите си , защото според мен полета дали е впечатляващ и резултатен зависи основно от задщурвалното устройство

я не ми обиждай марката бе Exclamation
Smile
ела на магистралата да ти видя сметката Very Happy
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 15 Окт 2004, 22:12    Заглавие:  

Нямам никакво впечатление. Доколкото знам повечето от тия, които бяха в България, година-две по-рано са се приучили от разузнавателен Виген на Грипен. Естествено е да нямат нагласата на изтребители, това го отчитам.
Виж сега, общо взето едва ли има на света някой (дори той да е баш-шефа на СААБ), който с ръка на сърцето си да каже, че Грипен може да се сравнява във въздуха с МиГ-29.
Като САМОЛЕТ МиГ-29 е много преди Грипенчето. А и пред F-16 между другото.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Han Solo
[Moderator]

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3207
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 15 Окт 2004, 22:24    Заглавие:  

борден написа:
Нямам никакво впечатление. Доколкото знам повечето от тия, които бяха в България, година-две по-рано са се приучили от разузнавателен Виген на Грипен. Естествено е да нямат нагласата на изтребители, това го отчитам.
Виж сега, общо взето едва ли има на света някой (дори той да е баш-шефа на СААБ), който с ръка на сърцето си да каже, че Грипен може да се сравнява във въздуха с МиГ-29.
Като САМОЛЕТ МиГ-29 е много преди Грипенчето. А и пред F-16 между другото.
Уточни в какво Shocked Кто полетни характеристики сигурно си прав, особено ако става дума за маневри по вертикала, като набор оръжие Ф-16 е далеч напред а и там интеграцията на новите оръжия минава доста гладко , като технологии сигурно JAS-39 си е доста напред, въпреки че сигурно блок52+ /60 са на неговото ниво, въпреки че като конструкция и концепция Пепелянката си е на над 20 годинки и го усъвършенстват МиГ от най-новите модификации е нещо много добро ама дали ще го получим, дълбоко се съмнявам, а и дали ще ни е изгоден- предполагам че на задранични мисии под егидата на Нато логистиката за него ще е кошмарна
_________________
May the Force be with You
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Съб 23 Окт 2004, 19:02    Заглавие:  

За първия полет на чешкия Gripen:

Saab: Maiden flight of first Czech Gripen

LINKOPING, Sweden, Oct. 20, 2004 (PRIMEZONE) --Saab: Monday October 18 saw the take-off of the first Gripen fighter ordered for export. The aircraft, which will be delivered to the Czech Republic, was marked with Czech colors.

"This maiden flight marks an important milestone for Gripen on the export market. Today's flight demonstrates that Saab is world leading when it comes to developing modern fighters and that we will stay in that position for a long time," says Johan Lehander, head of Gripen operations at Saab Aerosystems.

The Czech Air Force will be the first NATO country to operate Gripen, one of the world's most modern, fourth generation fighter aircraft. The fighters will be delivered by FMV to the Czech Republic from April 2005.

Gripen was up for 1 hour and 25 minutes and was flown by Mats Thorbiornson, one of Saab's test pilots. Following today's maiden flight there will be a period of further air and ground tests to verify that the systems are working in line with the Czech specifications. The fighter that made the historical flight is the first of 14 aircraft that the Swedish state (FMV) is leasing to the Czech armed forces.

The contract also includes training. Since August, the first Czech pilots have been re-training for the Gripen systems at the F7 Swedish Air Force base in Satenas, western central Sweden. Approximately 40 engineers are also being trained in Gripen systems at the Armed Forces Halmstad Schools (FMHS) on the south-west coast

Saab is one of the world's leading high-technology companies, with its main operations focusing on defence, aviation and space. The group covers a broad spectrum of competence and capabilities in systems integration.

Gripen is the most cost-effective and capable supersonic, multi-role/swing-role fighter aircraft in operational service today. In service with the Swedish Air Force since 1997, it will also equip the South African, Hungarian and Czech Air Forces. Read more about Gripen and Gripen International at www.gripen.com

For further information please contact: Heidi Wendt, Communications Director, Saab Aerosystems Tel: +46 (0)13-18 00 17. Cell: +46 (0)734-18 00 17


http://www.primezone.com/newsroom/news_releases.mhtml?d=65881

Малко снимки (надявам се никой да не ги е виждал до сега) от събитието:

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
oHua c koHq


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 830
Местожителство: Бургас

МнениеПуснато на: Съб 23 Окт 2004, 22:34    Заглавие:  

Абе на първата снимка грипен-а от МиГ-17 ли се ескортира.
_________________
Дръжте барута сух!!!!!!!!!
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Съб 23 Окт 2004, 22:36    Заглавие:  

oHua c koHq написа:
Абе на първата снимка грипен-а от МиГ-17 ли се ескортира.


Question Exclamation

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
oHua c koHq


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 830
Местожителство: Бургас

МнениеПуснато на: Съб 23 Окт 2004, 22:42    Заглавие:  

С тия пластини и тоя ПВН в края на крилото същински МиГ-17 е. Confused
_________________
Дръжте барута сух!!!!!!!!!
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Съб 23 Окт 2004, 22:49    Заглавие:  

oHua c koHq написа:
С тия пластини и тоя ПВН в края на крилото същински МиГ-17 е. Confused


Има нещо общо, но не е.
Снимано е от кабината (предполагам), крилото идва доста високо спрямо кабината. Моето предположение е, че е снимано от SAAB-105.

Click to see if image is larger

http://www.airwar.ru/enc/attack/saab105.html

Крилото си прилича с това от снимката.

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Гост
Гост


МнениеПуснато на: Съб 23 Окт 2004, 23:14    Заглавие:  

Правилно колега.
Върнете се в началото
Fighterland


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 1246
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 24 Окт 2004, 09:04    Заглавие:  

Фокс, в материала ти пише, че т'ва е първи Грипен за експорт. Обаче южноафриканците не направиха ли техните поръчки от преди коджа време... Ами унгарците?
_________________
На десет мили от Монтана,
в посока Дунавския бряг
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
ICQ Номер 
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Нед 24 Окт 2004, 12:59    Заглавие:  

Така излиза, че чехите, които поръчаха последни ще получат първи, май. Rolling Eyes Всишност първия унгарски вероятно скоро ще направи първия си полет. А тези за ЮАР са по-специални. И ще се позабавят до 2006 година, май.
Абе Сашо да каже тук. Аз много, много не сим запознат.

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Сашо

Регистриран на: 03 Яну 2004
Мнения: 1879
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 24 Окт 2004, 19:16    Заглавие:  

ЮАР поръча Грипен през 1998 - с график надоставка от 2006г. ако не се лъжа - бавна и сложна програма със сериозни доработки и сериозно участие на местната индустрия /задната част на тялото голяма част и на шведските самолети и за експортни/ ще се прави в ЮАР, както пилони и прочие.
Този за Чехия е първия за експорт - но в действиетлоност е взет от наличностите на ВВС на Швеция.
Първия за ВВС на Унгария преди три седмици е влязъл във финално сглобяване /и той се води С-вариант от тез първоначалнопланирани за ВВС на Швеция, но с някои доработки/.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Fighterland


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 1246
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 24 Окт 2004, 20:23    Заглавие:  

Чехите искаха С-варианта, нали?
Хм-м-м, странна стратегия - да лишаваш своите за сметка на чуждите... Но явно това е начина, а и Швеция може да си го позволи.

_________________
На десет мили от Монтана,
в посока Дунавския бряг
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
ICQ Номер 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Сря 27 Окт 2004, 18:35    Заглавие:  

Нали шведите щяха да продават излишъците си от А/Б-варианта Confused ?
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Съб 30 Окт 2004, 15:03    Заглавие:  

Излишаци не значи, да се взимат някакви вече произведени и складирани самолети. Просто самолети, които след производството е трябвало да идат за Швеция сега отиват в Чехия.
_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 36 [535 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, ..., 34, 35, 36 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Военна авиация - ПО СВЕТА
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0894s ][ Queries: 12 (0.0058s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker