Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Икономист: 15 млрд. евро повече са изтекли от България за 10 години · В Париж изучават въпроса за изкуствения интелект и въвеждането му във въоръжението · Горанов: Течът на данни от НАП не може да навреди на гражданите · Мъж даде суров урок на съсед, който постоянно блокирал колата му · В Аржентина обявиха кои са отговорни за гибелта на подводницата San Juan · ВВВУ "ГЕОРГИ БЕНКОВСКИ": КАКЪВ ТРЯБВА ДА БЪДЕ МОДЕЛЪТ НА ОБУЧЕНИЕ? ЗА МЯСТОТО НА ПИЛАТУС РС-9М В СИСТЕМАТА F-16 ПРИ ВЪЗМОЖНА СЪВМЕСТИМОСТ СЪС СТАНДАРТИТЕ НА ГРАЖДАНСКАТА АВИАЦИЯ ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Съб 20 Юли 2019, 07:25
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Военна авиация - ПО СВЕТА
JAS-39 Gripen
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 35 от 36 [535 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 33, 34, 35, 36 Следваща
Автор Съобщение
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 07 Яну 2016, 14:30    Заглавие:  

Унгария ще закупи на лизинг още два JAS 39 Gripen
07 яну 2016 | 10:09
http://pan.bg/gallery/albums/userpics/10180/thumb_nato-air-policing-mission-in-the-baltic-states-68830496.jpgIHS Jane's Defence Industry

Унгарското МО ще подпише допълнение към лизинговото споразумение с шведското правителство, за да се покрие загубата през 2015 г. на двата изтребители JAS 39 Gripen (Saab JAS-39D - на 19 май и на 10 юни 2015 Saab JAS-39С http://www.pan.bg/view_article-64-30604-Nov-incident-s-ungarski-Gripen.html). В края на 2015 г. е публикуван указ на премиера Виктор Орбан за осигуряване на допълнителни средства в размер на до 33 милиона долара за вземане на лизинг за периода от 2017 до 2026 на още два изтребителя JAS 39 Gripen.

Първоначалното лизинговото споразумение между двете страни за общо 14 изтребителя (12 едноместни и 2 двуместни) бе подписано през 2001 г., а последното допълнение, касаещо промяна в графика на плащанията – през 2012. - See more at: http://www.pan.bg/view_article-4-328605-Ungariya-shte-zakupi-na-lizing-oshte-dva-JAS-39-Gripen.html#sthash.0WmvsjQe.dpuf
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пон 11 Яну 2016, 13:07    Заглавие:  

Чешките изтребители Gripen ще получат ново въоръжение
http://www.pan.bg/view_article-1-328701-Cheshkite-iztrebiteli-Gripen-shte-poluchat-novo-vyoryzhenie.html#sthash.an1Cieqi.dpuf
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 07 Мар 2016, 12:57    Заглавие:  

10 години Gripen в Унгария

Висши представители на унгарското правителство, унгарските и шведските въоръжени сили, шведското посолство в Унгария, шведската отбранителна администрация и шведската компания за отбрана и сигурност Saab отпразнуваха заедно на 4 март 2016 г. първото десетилетие на експлоатация на изтребителите Gripen. Церемонията беше проведена в унгарската авиобаза Кечкемет.

Церемонията по повод 10 години Gripen беше посетена от висши представители на унгарското и шведското правителство. Сред присъстващите бяха Тамаш Варга, зам.-министър на отбраната; бригаден генерал Алберт Сафар, началник на унгарските военновъздушни сили (ВВС) и отговаря за съвместното командване; бригаден генерал Чаба Угрик, командир на авиобазата в Кечкемет; Матс Хелгесон, началник на Генералния щаб на шведските ВВС и капитан Йохан Стрид, командир на групата за подкрепа на шведските ВВС в Унгария.

Бригаден генерал Чаба Угрик каза, че изминалите 10 години показват, че Gripen е много способен, надежден и достъпен самолет, който дава на унгарските военновъздушни сили пълен контрол на въздушното пространство както сега, така и в бъдеще.
„Сътрудничеството с унгарските военновъздушни сили винаги е било гладко и ефективно и за нас е удоволствие да работим с екип, който е постигнал толкова много успехи у дома и във всички международни операции“ сподели Йеркер Ахлявист, началник за Gripen в бизнес направлението „Аеронавтика“ на Saab.

Церемонията включваше предаване на задълженията на унгарските ВВС от групата за подкрепа на шведските ВВС, които помогнаха с въвеждането и преминаването към системата Gripen и осигуряваха ежедневна подкрепа за Унгария през последните 10 години.
„Много сме благодарни за продължителната и интензивна подкрепа от страна на шведските ВВС, които ни помогнаха да използваме нашата напълно съвместима с НАТО флота Gripen с такъв успех през последните 10 години“ заяви бригаден генерал Чаба Угрик.

С въвеждането на Gripen, унгарските ВВС успешно преминаха към модерни и ефективни въздушни сили в съответствие с НАТО. Това беше подчертано и съвсем скоро, когато унгарските ВВС успешно приключиха участието си в мисията по „Еър полисинг“ над балтийските държави. Четири изтребителя Gripen и близо 80 души персонал взеха участие в мисията, която започна през септември 2015 г. Унгарският контингент пое отговорност за защита на въздушното пространство на Латвия, Естония и Литва за 4 месеца, гарантирайки сигурността в региона и НАТО.

Наскоро унгарските ВВС започнаха да тренират за нощни полети, използвайки новите очила за нощно виждане. Тази способност ще подобри допълнително бойната готовност на унгарските ВВС и ще подсили приноса на унгарските изтребители Gripen в международни мисии.
През 2001 г. шведското и унгарското правителство сключиха лизингово споразумение, което беше променено през 2003 г. То включваше доставката на 14 изтребителя Gripen C/D (12 от тях са едноместни и 2 - двуместни). Всички изтребители бяха доставени през 2006 г. и 2007 г., и до края на 2008 г. бяха в оперативна готовност за нуждите на унгарските ВВС. През януари 2012 г. лизинговото споразумение със Швеция беше удължено до 2026 г.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 10 Мар 2016, 15:57    Заглавие:  

Договор за поддръжката на Gripen в Швеция

Компанията за отбранителни технологии Saab получи поръчка от шведската Администрация за отбранителна аквизиция (FMV) за извършване на поддръжка и поддръжка на системата Gripen през 2016 г. от името на шведските въоръжени сили. Общата стойност на поръчката е 150 млн. шведски крони.

Тази поръчка е разширение на договора от 2012 г. за осигуряване на подкрепа и поддръжка въз основа на използването на самолетите Gripen, включително техническа поддръжка, публикации, резервно оборудване и техническа поддръжка на компоненти, за да се осигурят непрекъснати операции с Gripen. Поръчката обхваща бъдещи доставки на резервно оборудване.

"Добре функциониращите подкрепа и поддръжка са от съществено значение за поддържане на ефективни операции и оперативна готовност във военновъздушните сили на страната. Днешната поръчка гарантира това на флота от Gripen" сподели Йонас Hджелм, ръководител на бизнес направлението „Поддръжка и услуги“ в Saab.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Съб 07 Май 2016, 23:26    Заглавие:  

Унгарски изтребители са прехванали британски пътнически самолет (video)
http://www.pan.bg/view_article-5-337198-Ungarski-iztrebiteli-sa-prehvanali-britanski-pytnicheski-samolet-video.html
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 16 Май 2016, 09:34    Заглавие:  

На 18 май 2016 г. преставят новия Gripen E

Първия тестов самолет ще бъде официално представен в завода на Saab в Линчопинг.

Събитието ще се предава директно в Интернет на адрес www.gripen.com/evolution. Началото е в 15.00 CET (16,00 българско време). Няма нужда от регистрация.
Също така на #smartfighter в @saab в Twitter.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Flankerivo
[Admin]


Регистриран на: 19 Апр 2005
Мнения: 9896
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 16 Май 2016, 10:04    Заглавие:  

Ху да фак кеърс?! И този недосамолет като баща си е негоден поради тривиална причина - прекалено малкия си размер, дървена аеродинамика и слабички радиус на действие, радар и носими чугунки. Итерации, итерации, итерации на нещо, което може да воюва само срещу бананови републики без ПВО и ВВС. Грипав Еволюшън от китайския Сааб. Laughing

BTW това може би ще е бъдещата играчка на родните ВВС. Разбира се, доста след програма 2020, в периода от 2023 г. до 2025 г. Ще го купим полувтора ръка - непризнат refurbished, на цената на нов след съответния финансов откат на редица люде по веригата на доставка - политици от управляващата/ите тогава партия/и, олигарсите с конците над тях и няколко човека от МО с некоя пачка в джоба, за да мълчат (барабар с бъдещия шеф на ВВС).

Как ми кеф да хейтърствам самооо! Топли ме в тоя студен ден. Laughing
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 16 Май 2016, 11:29    Заглавие:  

[b]Saab представя първия изтребител Gripen E[/b]

Шведската компания за отбрана и сигурност Saab ще направи следващата стъпка в еволюцията на изтребителите Gripen като на 18 май ще представи първия тестов боен самолет от следващото поколение – Gripen E.
Представянето ще бъде направено в централата на компанията в шведския град Линчопинг. Мнението си за първия тестов изтребител Gripen E ще споделят Матс Хелгесон, началник на Генералния щаб на шведските ВВС, бригаден лейтенант Нивалдо Луиз Росато, командир на бразилските ВВС, Улф Нилсон, управляващ бизнес направлението „Аеронавтика“ на Saab, Даниела Иванич, системен инженер в същото направление на шведската компания, Мати Олсон, ръководител на производствените стратегии за бизнес направление „Аеронавтика“ на Saab и други.
Събитието ще бъде достъпно онлайн през уеб сайта на компанията.
„Има огромен световен интерес към системата на изтребителите Gripen и вече сме готови да представим първия тестов боен самолет Gripen E. Очакваме да споделим това важно събитие с нашите гости и зрители“, каза Улф Нилсон, управляващ бизнес направлението „Аеронавтика“ на Saab.
„Този ключов момент е доказателство за способността ни да създаваме изтребители на световно ниво в срок и в рамките на предвидения бюджет. Освен това той ни приближава до първият полет и доставка за нашите клиенти“, каза още Нилсон.
Представянето на Gripen E и повече за еволюцията на изтребителя може да видите на www.gripen.com/evolution. Живото предаване за представянето на новия тестов боен самолет ще започне в 15:00 ч. (централноевропейско време) на 18 май (сряда). Не се изисква регистрация.
Може да следите събитието в социалните мрежи като се присъедините към хаштага #smartfighter и следвате @saab в Туитър.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 16 Май 2016, 11:34    Заглавие:  

Flankerivo написа:
Ху да фак кеърс?! И този недосамолет като баща си е негоден поради тривиална причина - прекалено малкия си размер, дървена аеродинамика и слабички радиус на действие, радар и носими чугунки. Итерации, итерации, итерации на нещо, което може да воюва само срещу бананови републики без ПВО и ВВС. Грипав Еволюшън от китайския Сааб. Laughing

BTW това може би ще е бъдещата играчка на родните ВВС. Разбира се, доста след програма 2020, в периода от 2023 г. до 2025 г. Ще го купим полувтора ръка - непризнат refurbished, на цената на нов след съответния финансов откат на редица люде по веригата на доставка - политици от управляващата/ите тогава партия/и, олигарсите с конците над тях и няколко човека от МО с некоя пачка в джоба, за да мълчат (барабар с бъдещия шеф на ВВС).

Как ми кеф да хейтърствам самооо! Топли ме в тоя студен ден. Laughing


Иво, май бъркаш автомобилите Saab с оръжейния Saab, който изобщо не е китайски, а главен акционел е шведската фамилия Валенберг. Що се отнася до Gripen E той едоста по-напред от E/F-18Е/F, EF2000 - има си радар с електронно сканиране на антенната решетка, интегриарни богат набор американски и европейски "чугунки" и ракети, добра електроника, способност за мрежово центриани операции, съвместим с норимат и стандартите в НАТО и е перфектен избор за българските ВВС, освен ако няма да налагаме световен ред срещу страни с С-400.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Flankerivo
[Admin]


Регистриран на: 19 Апр 2005
Мнения: 9896
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 16 Май 2016, 12:53    Заглавие:  

Много ниско мнение имаш за моята особа Rolling Eyes , та да мислиш, че не знам за разликата между автосааб-а и другия сааб. Чувство за хумор нещо понякога тъй нали. Промотирай ги на воля! Твои са си. Перфектен избор обаче остави. Далеч са от перфектността. Предполагам отдавна си осъзнал, че при положение че не можем да поддържаме най-евтиното - МиГ-29А, чийто летателен час е по-евтин от всичко западняшко в буквалния смисъл на думата, изключая турбовитловите швейцарски играчки, не знам накъде сме тръгнали на гол тумбак самолети да купуваме...

Що касае Грипен-NG "разхода на бензин, консумативи и амортизация" съм сигурен, че си чел швейцарската "Programme d’armement 2012 et loi sur le fonds Gripen", където си го пише кафяво на бяло:

"- the annual operation cost of each Gripen E would be CHF 4.64 mi (US$ 5.20 mi)/year in total, or CHF 0.955 mi (US$ 1.07 mi)/year in fuel, CHF 2.32 mi (US$ 2.60 mi)/year in maintenance, CHF 1.09 mi (US$ 1.22 mi)/year in personnel;
- using a standard calculation with 200 hours per year to obtain the Cost Per Flying Hour (CPFH), we get CHF 4.77 (US$ 5.35) thousand/hour with fuel, CHF 11.6 (US$ 13.0) thousand/hour with maintenance, CHF 5.45 (US$ 6.11) thousand/hour with personnel, giving a subtotal of CHF 16.4 (US$ 18.3) thousand/hour with fuel+maintenance, or total of CHF 21.8 (US$ 24.4) thousand/hour with fuel+maintenance+personnel."

Та въпросът ми е как за Грипени ще можем да отделим 25 млн. USD на година (което не е много btw), а за ръждивия евтин МиГ-29А нямаме пари за три двигателя и половина и някой и друг агрегат отгоре (4, па до 5 млн. USD)?

За нас може и по-скъпо да е, щото сме на акъла на руинците. Не че и в Швейцария няма корупция. Има, но е по-елегантно облечена.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
Super Flanker
[Admin]


Регистриран на: 21 Дек 2004
Мнения: 5167

МнениеПуснато на: Пон 16 Май 2016, 14:30    Заглавие:  

Dimitar Stavrev написа:
Flankerivo написа:
Ху да фак кеърс?! И този недосамолет като баща си е негоден поради тривиална причина - прекалено малкия си размер, дървена аеродинамика и слабички радиус на действие, радар и носими чугунки. Итерации, итерации, итерации на нещо, което може да воюва само срещу бананови републики без ПВО и ВВС. Грипав Еволюшън от китайския Сааб. Laughing

BTW това може би ще е бъдещата играчка на родните ВВС. Разбира се, доста след програма 2020, в периода от 2023 г. до 2025 г. Ще го купим полувтора ръка - непризнат refurbished, на цената на нов след съответния финансов откат на редица люде по веригата на доставка - политици от управляващата/ите тогава партия/и, олигарсите с конците над тях и няколко човека от МО с некоя пачка в джоба, за да мълчат (барабар с бъдещия шеф на ВВС).

Как ми кеф да хейтърствам самооо! Топли ме в тоя студен ден. Laughing


Иво, май бъркаш автомобилите Saab с оръжейния Saab, който изобщо не е китайски, а главен акционел е шведската фамилия Валенберг. Що се отнася до Gripen E той едоста по-напред от E/F-18Е/F, EF2000 - има си радар с електронно сканиране на антенната решетка, интегриарни богат набор американски и европейски "чугунки" и ракети, добра електроника, способност за мрежово центриани операции, съвместим с норимат и стандартите в НАТО и е перфектен избор за българските ВВС, освен ако няма да налагаме световен ред срещу страни с С-400.



Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

Хаххахаххахахах!

Ставрев, Супер Хорнет има АФАР отдавна! Да не говорим, че НАИСТИНА е многоцелеви, както и какво и колко може да носи, а пък РЕБ-версията му е чист бонус.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 16 Май 2016, 15:57    Заглавие:  

Flankerivo написа:
Много ниско мнение имаш за моята особа Rolling Eyes , та да мислиш, че не знам за разликата между автосааб-а и другия сааб. Чувство за хумор нещо понякога тъй нали. Промотирай ги на воля! Твои са си. Перфектен избор обаче остави. Далеч са от перфектността. Предполагам отдавна си осъзнал, че при положение че не можем да поддържаме най-евтиното - МиГ-29А, чийто летателен час е по-евтин от всичко западняшко в буквалния смисъл на думата, изключая турбовитловите швейцарски играчки, не знам накъде сме тръгнали на гол тумбак самолети да купуваме...

Що касае Грипен-NG "разхода на бензин, консумативи и амортизация" съм сигурен, че си чел швейцарската "Programme d’armement 2012 et loi sur le fonds Gripen", където си го пише кафяво на бяло:

"- the annual operation cost of each Gripen E would be CHF 4.64 mi (US$ 5.20 mi)/year in total, or CHF 0.955 mi (US$ 1.07 mi)/year in fuel, CHF 2.32 mi (US$ 2.60 mi)/year in maintenance, CHF 1.09 mi (US$ 1.22 mi)/year in personnel;
- using a standard calculation with 200 hours per year to obtain the Cost Per Flying Hour (CPFH), we get CHF 4.77 (US$ 5.35) thousand/hour with fuel, CHF 11.6 (US$ 13.0) thousand/hour with maintenance, CHF 5.45 (US$ 6.11) thousand/hour with personnel, giving a subtotal of CHF 16.4 (US$ 18.3) thousand/hour with fuel+maintenance, or total of CHF 21.8 (US$ 24.4) thousand/hour with fuel+maintenance+personnel."

Та въпросът ми е как за Грипени ще можем да отделим 25 млн. USD на година (което не е много btw), а за ръждивия евтин МиГ-29А нямаме пари за три двигателя и половина и някой и друг агрегат отгоре (4, па до 5 млн. USD)?

За нас може и по-скъпо да е, щото сме на акъла на руинците. Не че и в Швейцария няма корупция. Има, но е по-елегантно облечена.


Иво, хора като нас трябва да осъзнаят че критерия "цена" не е ръководещ за МО, а фактора "политика". За това всичко руско е лошо и скъпо априори. Тава са европейските и най-вече евро-атлантическите реалности в които живеем. Напълно наясно съм че за България би било в пъти по-евтино да вземем МиГ-29СМТ или МиГ-29М2, ама няма кой да разреши. Така че от западния "избор" Gripen най-много пасва на нашите доктрини и финансови възможности. Имам предвид 6-8 самолета макс. Това няма как да реши нуждите на ВВС, но такива са финансовите възможности. Няма как с 6-8 самолета да решим въпроса и с Air policing и с "въздух-земя" и CAS по натовски.
За цената - аз съм виждал изчисленият ана Jane's ак ан есе лъжа от 2011-2012 г. Там 1 час н аgripen по спомени беше около 3700 долара на час, най близко беше F-16 с около 7000 долара/час пак по спомени. Нали знаеш, че този критерий цена/час полет е най-разтегливото нещо, всеки калкулира в него най-различни цена, до ри при ясни критерии като гориво, ремонт, разходи за персонал. Пример - виждал съм в авторитетни авиационни издания разходи з ачас на EF2000 от 15 000 до 75 000 евро/час. Но при всички положение тези на Gripen са най-ниски от възможните конкуренти. А и пред него има поне 40 живот, докато пред F/A-18, EF-2000 и F-16 колко остават? Ето защо тако отчетеш и този параметър мнението ми за Gripen е още по-аргументирано

Има обаче нещо безспорни и абсолютно вярно - не не може повече пилотите ни да летят на недообслужвани и неремонтирани от производителя самолети. Полските басни са си .. басни. Такива са реалностите, щом сме приели да ставаме членове на НАТО, не че някой ние е питал, ама и ние не сме казали нещо против.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пет 20 Май 2016, 22:49    Заглавие:  

ROLL-OUT ЗА GRIPEN E
http://www.pan.bg/view_article-1-338327-ROLL-OUT-ZA-GRIPEN-E.html


Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пет 20 Май 2016, 23:04    Заглавие:  

ВИДЕО: ОФИЦИАЛНОТО ПРЕДСТАВЯНЕ НА МОЖЕ БИ НОВИЯ ИЗТРЕБИТЕЛ ЗА БЪЛГАРСКИТЕ ВВС - GRIPEN E! ЗАЩО ПЪК НЕ!
http://www.pan.bg/view_article-1-338268-VIDEO-OFICIALNOTO-PREDSTAVYANE-NA-MOZhE-BI-NOVIYA-IZTREBITEL-ZA-BYLGARSKITE-VVS-GRIPEN-E-ZAShtO-PYK-NE.html#sthash.3XF5zekN.dpuf
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Super Flanker
[Admin]


Регистриран на: 21 Дек 2004
Мнения: 5167

МнениеПуснато на: Съб 21 Май 2016, 10:19    Заглавие:  

Играчки не са ни нужни.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 35 от 36 [535 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 33, 34, 35, 36 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Военна авиация - ПО СВЕТА
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.1181s ][ Queries: 12 (0.0165s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker