Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Мистериозен череп с червено петно изплува на плаж · Чили e в хватката на сушата · Искат оставката на бразилския президент заради пожарите! · Борисов посети авиобаза "Безмер" и коментира ремонта на Су-25 · Доналд Туск: Срещата на Г-7 ще е тежко изпитание за единството на групата · Освен горите, Бразилия е загубила 500 млн. пчели за три месеца ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Съб 24 Авг 2019, 15:15
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Авиокомпании и самолети
Сбогом Boeing 757
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [5 Мнения]  
Автор Съобщение
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Нед 31 Окт 2004, 15:17    Заглавие:  Сбогом Boeing 757  

Ще си позволя да копирам едно мнение на Св. Скромни от dir.bg:

Цитат:
Тема Сбогом на Б-757
Автор Cв. Ckpoмни (старо куче)
Публикувано 29.10.04 19:56



Днес изтъркаляли от производство последния Б-757. Повече няма да бъдат произвеждани.

Както помня, Б-757 беше нещо като Б-707 с два двигателя; едно време имаше пазар за такива самолети. Дъглас не поискаха да произведат подобен ДЦ-8 с два двигателя - и после се разкайваха.

Уж идеята зад Б-757 беше да е най-вече евтин за производство (тясно тяло), с капацитет между Б-737 и Б-767, и да става за лесно обръщане в товарен вариант (където тясно тяло не е проблем, за типична употреба). Не знам колко от тези идеи се осъществиха.

Но пазарът за Б-757 завърши. Всяко нещо за времето си.


Снимки от събитието:
http://www.airliners.net/open.file/702358/L
http://www.airliners.net/open.file/702239/L
http://www.airliners.net/open.file/702161/L

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
frodo
Гост


МнениеПуснато на: Вто 09 Ное 2004, 15:27    Заглавие:  

Mnogo jalko.........................
Върнете се в началото
Гост
Гост


МнениеПуснато на: Чет 11 Ное 2004, 16:10    Заглавие:  

Аа-а... 757! Запознах се с тази машина, когато през септември 1984 г. летях от Гатуик до Ираклио в Крит. Конкретният самолет беше G-MONA -- същият, който пиаровете на авиокомпания Монарк бяха държали да бъде доставен с кацане в Лутън в 07:57 ч. на 07.05.84 г. Наскоро бях пътувал с Ту-154 на Балкан и по време на дългичкия полет можех да правя сравнения между двата недотам различни по предназначение самолета, всяко от които излизаше изцяло и подчертано в полза на американската машина. Удобство, шум, дизайн, устойчивост на полета, скороподемност... Колко далеч извън възможното за периода бе да си представиш седем петица в цветовете на Балкан!

Впоследствие пътувах доста със седем-петици -- на Монарк, на Еър Юръп, сумата пъти на Бритиш Еъруейс. Можах да го сравня и с А310, който през първата половина на 1980-те бе представян като аналог на 757. Европейският тип откровено бе гола вода -- по-малко удобен, грозноват, дебел. Пазарът си каза думата, де.

За Боинг седем петицата бе много знаменателен самолет и предвестник на бъдещото развитие. Идеята за него се появи през втората половина на 1970-те г. под названието 7Е7, като разклонение на разработката 7Х7. Така и стана -- 757 бе разработен в блок със 767.

В Сиатъл неофициално наричаха малкият брат The Lean Machine -- тънката, жилава машина. Разправяха колко милиарда долара налели в разработката, колко хиляди часа работили дизайнерите върху интериора, че да придадат на старата тръба, наследена от Боинг 707 един нов и изцяло модерен вид. Седалките във фабричния мокет на салона бяха интересни -- средното и външните кресла на всеки блок се разминаваха с 5см -- почти незабележимо, но достатъчно да се избегне съперничеството за подлакътника. Това не го видях внедрено в нито една истинска седем петица, за съжаление.

На времето в Сиатъл бездруго бе ясно, че в най-скоро време ще видим 737, който ще има нов нос тип 757/767, че всички бъдещи Боинги ще имат този нос, че генетичната линия, зачената с Боинг 707 ще си отиде...

Но...

Стана така, че предвид заплахата от идващият А320, 737-300 изскочи в един недоопечен вид (все едно от лабораторията на Д-р Франкенщайн), вместо да е смалено и доосмислено копие на 757. Чакахме за подобрен и доработен 737 чак до 1997-8 г., но... пак с носа, облетян през 1954 г. на Боинг 367-80 (прототипът на седем нулата).

И в Макдонел Дъглас имаха разработка в стил 757. Викаха й ASMR и/или ATMR -- инициали на Авангарден късо- и средномагистрален самолет или Авангарден двудвигателен средномагистрален самолет. Доникъде не я докараха -- на времето ръководството им страдаше от силен запек и смяташе с ДЦ-10 и ДЦ-9 (впосл. МД-80) да покорява света. Назландисваха се, дириха разни партньори за разни полу-разработки (Ериталиа, Фокер, разни гладни за каквото и да било японски фирми, разни китайски партийни фирми) и накрая скръстиха ръце. Покориха ги от Боинг.

И -- както е за очакване когато си в близост с боледуващи -- и в Боинг лепнаха същата болест. Току да оправят стареещата седем четворка и някой отгоре все ще се завайка, че тая работа ще излезе много пари и отде да се вземат, по дърветата ли растат? С години се маяха, верно пуснаха 777, пооправиха седем тройката, ама последното си е амелиоративна мярка. На връх всичкото взеха, че смаяха света с тая монументална антирекламна глупост -- Соник Крузър (не "Круизър", както Криле упорито го наричаше...)

Ербюс междувременно ги задмина по всички показатели. Смелост, най-вече.
Върнете се в началото
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 11 Ное 2004, 22:08    Заглавие:  

Много интересно, както винаги! Very Happy
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Almasy

Регистриран на: 17 Окт 2011
Мнения: 794
Местожителство: Бургас

МнениеПуснато на: Чет 03 Ное 2011, 11:57    Заглавие:  

Eдин единствен път съм летял с 757 (превозвач BA, MADLHR) но трябва да призная, че ми направи чудесно впечатление. Може и да е тяснофюзелажен, но чувството за пространство е несравнимо с 737 във всичките му безкрайни издания. А каква мощ.....
Все се надявах да ми се случи още веднъж да литна на него, но така и досега не се случи - аз ползвам основно редовни полети, а като изключим US, машината се оперира основно от чартърни компании.
Жалко за самолетчето....Че е и красив на всичко отгоре.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [5 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Авиокомпании и самолети
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0601s ][ Queries: 12 (0.0033s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker