Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
На старта на авиобаза Volk Field има повече изтребители, отколкото в някои ВВС · Стана ясна фаталната причина за смъртта на Жорж Ганчев · Шефът на "Луфтханза": Въздушният транспорт ще се сведе до дванайсетина авиокомпании · Ердоган отмени посещението си в Белград · Няма повишена радиация в България след взрива в Русия · Израел иска военно сътрудничество с Украйна ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
Aktuelles Datum und Uhrzeit: Di 20 Aug 2019, 16:51
Alle Zeiten sind UTC + 2
 Forum-Index » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Ту-2 в България
ModeratorenPenio
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
Seite 2 von 3 [44 Beitrдge]   Gehe zu Seite: Zurьck 1, 2, 3 Weiter
Autor Nachricht
Иван
[Moderator]


Anmeldedatum: 27.06.2004
Beitrдge: 1930
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Mi 10 Nov 2004, 20:11    Titel:  

Ил-10 беше в Долна Митрополия в нещо като малък музей, но след като завърших училището през 1965 г. не съм ходил там и нямам представа какво е станало. А имаше и чудесен По-2, който липсва на Крумовския музей!
_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
HOKUM
[Moderator]


Anmeldedatum: 17.01.2004
Beitrдge: 316
Wohnort: Пловдив

BeitragVerfasst am: Mi 10 Nov 2004, 21:16    Titel:  

Пак пиша в първо лице,тъй като дядо ми ми диктува.СЛед доставката на Пе-2,през 1947 една голяма част от Пети въздушен полк,летци и техници,бяха изпратени на летище Балчик.Целта беше да се получи пълен полк от самолети Ту-2,съставен от 3 ескадрили(ята).За целта(обучението на самолет Ту-2) освен посрещането на самолетите и оборудването ми,се създаде и служба за обучаване на техническия персонал със съоръженията и учебните и бойни торпеда.Обучението започна по следната технология:трите съветски ескадрили започнаха съвместна работа с трите български ескадрили.Съответно ятния командир на първа(руска) ескадрила започва обучение на командира на първа(българска) ескадрила.По същият начин се повтаря и по другите ескадрили.В щата на съветските части имаше командир на ескадрила и заместник-командир на ескадрила.При обучението всички съветски командири и редови летци бяха много доволни от нашето ниво на подготовка.Прехвърлянето мина без никакви сътресения и аварии.При прехвърлянето беше проведено изучаване на материалната част и беше положен изпит по торпедомятането и устройството на самолетите.С това приключи и първоначалната подготовка на Ту-2.За командир на новия полк беше назначен подполковник Попов(не съм сигурен за името,но знам че е от Оряхово).Това беше един от старите летци,който беше преминал обучение в Англия.Командир на първо ято беше поручик Лазаров,на второ - поручик Терзиев(заместник поручик Петър Лилов Smile ),трето ято капитан Паскал Динков.Не сле дълго време бях сменен от поручик Терзиев на поста заместник и бях изпратен в трето ято,като заместник на Паскал Динков.Причината беше в разногласието за метода на кацането,което имаше между мен(Лилов) и Терзиев.Терзиев подвежда машината по-отвисоко,а аз сравнително по-отниско,което съм усвоил още от първия си инструктор на самолет Бюкер Юнгманн.Продължихме своето усъвършенстване.Но Ту-2 показваха доста дефекти,като след един полет при предаване машината на техниците,ятният инжинер,когато отваря кожуха на един от двигателите ме повика и ми посочи една половина от цилиндрова глава,която е паднала моторното пространство.Попита ме дали съм усетил някакви проблеми с машината и аз му отговорих,че съм усетил малко намаляване на теглителната сила.Затова смених стъпката на витлото и по време на полета не съм усетил по никакъв начин тази повреде.Втори случай беше попадането в един от цилиндрите на твърдо тяло,проникнало вероятно през някой клапан.Трети неприятен случай беше при завръщане от изпълнение на полет на морето(височина около 35-40 метра).С много силен трясък стана метално счупване в редуктора на десния двигател.Машината се наклони и аз действах механично,изравнявайки машината и увеличавайки оборотите на левия двигател.Имах възможност само за миг да погледна към наблюдателя ми поручик Тодор Златев,който беше сменил цвета на лицето си за много кратко време Very Happy .Самолетът с един двигател запази височината и в долината на град Балчик аз едвам прелетях над брега(който там е доста висика).Разстоянието до летището беше малко(към километър).Постепенно намалявах височината,достигайки летището.Летях толкова ниско,че витлото на двигателя започна да овършава царевицата,заобикаляща летището.Само отнех газта и кацнах нормално на летището.По време на полета аз се обадих по радиостанцията на старта.Отговор нямаше,но подпоручик Марин Сапунджиев от моето ято,по неговата радиостанция,съобщи,че забранява всякакви излитания и кацания освен за моят борд.Когато от старта виждат,че машината каца принудително,комадирът на полка,който беше наскоро назначен при нас и за първи път присъстваше на полети на Ту-2,с линейка веднага дойде и ме попита какво е станало.Аз погледнах към десния двигател и го видях целият облян в масло.По всички военни правилна аз стоях мирно пред него.Но след няколко минути усетих,че краката ми треперят и едва сега осъзнах,че съм се спасил на косъм.Същия ден аз излетях на задача с друга машина.При излитането започнаха да прекъсват и двата двигателя.Успях да взема височина,направих завой по кръга и веднага кацнах.Още щом кацнах по радиото командирът ми нареди веднага да занимавам в града Very Happy Този път се установи,че във филтрите на бензиновата инсталация е имало капки вода.Същата вечер цялото ято се почерпихме за мое здраве Razz
Самолетът Ту-2 в аеродинамично отношение беше много издържан,което се поттвърди и при полета с един двигател.Конструкция,бордни уреди и другото оборудване бяха безупречни.При по-голяма скорост и полупикиране краят на крилете изпадаше в лек флатер.Много важно е,че самолетът беше съоръжен със спасителни морски жилетки и надуваема лодка,която веднага при съприкосновение с вода се надуваше автоматично.
Тъй като тези самолети бяха летели в края на ВСВ и бяха поизносени,показаха и други ефекти.

Надявам се да съм бил полезен(Петър Александров Лилов,10-и пилотски випуск,набор 1918) Cool

_________________
"С пистолет и добра дума се постига много повече, отколкото само с добра дума."
Ал Капоне
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
ICQ-Nummer 
борден


Anmeldedatum: 01.01.2004
Beitrдge: 2881
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Mi 10 Nov 2004, 22:44    Titel:  

Иван hat Folgendes geschrieben:
А имаше и чудесен По-2, който липсва на Крумовския музей!

Иване, а снимката на По-2 в Долна Митрополия (от "Самолетите на България", част 2) кога горе-долу е правена?

Хокуме, продължавайте в този дух с дядо ти! И да му пожелаеш от всички ни още дълги години живот, здраве и бодрост! И още един въпрос - дали си спомня от кое съветско летище (или кой полк, ама това едва ли го помни) са били самолетите?
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
Simeon


Anmeldedatum: 01.01.2004
Beitrдge: 705

BeitragVerfasst am: Do 11 Nov 2004, 04:01    Titel:  

Хокуме продължавай.Изчетох всичко на един дъх. Един съвет от мен. това дето ги пишеш сега си го запазвай във форамт WORD, че ако габардиса форума да си го имаш.
питай дядо си, ако е летял на "Ураган"-и какво му е личното мнение за този самолет. Нека да го сравни с Ту-2 , като конструкция и работа на агрегатите. От разказът ти си правя извода, че руските самолети са давали дефекти.
Какви дефекти са давали немските самолети?

_________________
"Тези, които изковаха от мечовете си рала, сега орат за онези, които си запазиха мечовете"
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden Website dieses Benutzers besuchen 
Penio
[Moderator]


Anmeldedatum: 08.01.2004
Beitrдge: 341
Wohnort: Yambol

BeitragVerfasst am: Do 11 Nov 2004, 08:19    Titel:  

Иван hat Folgendes geschrieben:
Ил-10 беше в Долна Митрополия в нещо като малък музей, но след като завърших училището през 1965 г. не съм ходил там и нямам представа какво е станало. А имаше и чудесен По-2, който липсва на Крумовския музей!


По-2 се намира в хангара до алеята преди Ту-2 в Крумово!
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
ICQ-Nummer 
eagle1


Anmeldedatum: 02.01.2004
Beitrдge: 1696
Wohnort: Габрово

BeitragVerfasst am: Do 11 Nov 2004, 09:06    Titel:  

Hokum-е давай в същия дух! Друго си е история на живата авиация от първо лице!!! И наистина записвай спомените на дядо си и някъде на по-сигурно място Wink
Ивинявам се за Оф Топика...
Вярно ли е че По-2 е пристигнал на собствен ход от летище Горна Оряховица в Крумово, но когато са го изложили в експозицията не е бил фиксиран по никакъв начин, поради което при силен насрещен вятър (спрямо експоната) се обърнал по гръб, натрошил се е и сега седи като камара някъде из хангарите?

_________________
Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
ICQ-Nummer 
German


Anmeldedatum: 02.01.2004
Beitrдge: 2680
Wohnort: Шуменщайн

BeitragVerfasst am: Do 11 Nov 2004, 09:09    Titel:  

А "тутлякът" в Крумово наистина е с напълно грешен и не отговарящ на истината камуфлаж. В действителност е бил, както казва и Иван, в сивкаво-синя разцветка. Това го потвърди и стрелецът-радист от Разград. Просто са си дошли от съюза с оригиналния съветски камуфлаж.
Другото интересно, което сега си спомних, е че същия човек разправяше, че в този полк торпедоносци в Балчик е имало и стари немски машини. Защо съм останал с впечатлението, че някои от тях са били Fw 58 "Weiche". Именно те са били в зелен камуфлаж.

_________________
Сред полето цъфти малко цветенце и то се казва: Ерика.
Рояк от хиляди пчелички кръжи около Ерика,
защото нейното сърце е изпълнено със сладост,
а от пъстрото ѝ одеяние струи нежен аромат.

Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
eagle1


Anmeldedatum: 02.01.2004
Beitrдge: 1696
Wohnort: Габрово

BeitragVerfasst am: Do 11 Nov 2004, 09:14    Titel:  

German hat Folgendes geschrieben:
А "тутлякът" в Крумово наистина е с напълно грешен и не отговарящ на истината камуфлаж. В действителност е бил, както казва и Иван, в сивкаво-синя разцветка...
Музеят в Крумово е последното място където може да се търси автентичност на камуфлажа! Следват светлия пример на стария военно-исторически музей Mad Изключение може би правят само новите експонати, до които местните бояджии още не са стигнали. Но и това е относително, защото при условията на съхранение, цветовете бързо бързо изсветляват и се отдалечават от истината...
_________________
Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
ICQ-Nummer 
Иван
[Moderator]


Anmeldedatum: 27.06.2004
Beitrдge: 1930
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Do 11 Nov 2004, 21:25    Titel:  

Наистина в минно-торпедния полк е имало FW 58 за поддържане на летателната подготовка и преминаване към нощни полети. Самолетите бяха зелени. После дадоха от тях на ДОСО, имаше и във фотографското звено на ТРАП. Фотографският "Гълъб" впрочем е последният немски самолет, който летеше в България. Преди него бяха ликвидирани "Щорховете" на ДОСО.

Драги "борден", снимката на По-2 ми е подарък от ветерана Страхил Крумов, известен в авиацията като Бате Страшо. Той е бивш летец изтребител и се пенсионира като командир на Ил-18 в БГА "Балкан".

_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
Fighterland


Anmeldedatum: 02.01.2004
Beitrдge: 1246
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Do 11 Nov 2004, 21:27    Titel:  

Браво на Хокум! Поздравления и за пилотът!
_________________
На десет мили от Монтана,
в посока Дунавския бряг
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden Yahoo Messenger 
ICQ-Nummer 
onufrii


Anmeldedatum: 02.01.2004
Beitrдge: 13226
Wohnort: вилает Боляристан

BeitragVerfasst am: Fr 12 Nov 2004, 18:41    Titel:  

eagle1, По-2 не е баш на купчина, а си стои в хангара доста цял, до колкото успях да видя последно, до един ВК-1.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
German


Anmeldedatum: 02.01.2004
Beitrдge: 2680
Wohnort: Шуменщайн

BeitragVerfasst am: Di 16 Nov 2004, 10:01    Titel:  

Успях да изровя все пак от оскъдното фотонаследство на Ту-2 някои нещица. Smile Ветеранът от Разград(месля, че се казва Чолаков или Димитров, едно от двете му е фамилия, а другото презиме) беше казал, че няма запазени кой-знае колко снимки от тогава, защото властите вече са стегнали режима и е било забранено да правят снимки, особено на бойна техника.

Ето такъв трябва да изглежда истинския камуфлаж:
Click to see if image is larger

В стария музей, между дърветата Smile :
Click to see if image is larger

В полет. Имам основания да смятам обаче, че това не е български Ту-2 Smile :
Click to see if image is larger

Летище Балчик:
Click to see if image is larger

_________________
Сред полето цъфти малко цветенце и то се казва: Ерика.
Рояк от хиляди пчелички кръжи около Ерика,
защото нейното сърце е изпълнено със сладост,
а от пъстрото ѝ одеяние струи нежен аромат.

Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
Иван
[Moderator]


Anmeldedatum: 27.06.2004
Beitrдge: 1930
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Di 16 Nov 2004, 19:53    Titel:  

Камуфлажът е много верен, може би малко по-светъл, отколкото беше Ту-2Т в Музея при откриването му. А на снимката във въздуха е или унгарски, или румънски "Тучко".
_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
onufrii


Anmeldedatum: 02.01.2004
Beitrдge: 13226
Wohnort: вилает Боляристан

BeitragVerfasst am: Mi 17 Nov 2004, 16:20    Titel:  

Трябва да е Унгария.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
борден


Anmeldedatum: 01.01.2004
Beitrдge: 2881
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Fr 19 Nov 2004, 20:36    Titel:  

Това на снимката е унгарски опознавателен знак (естествено ако не е "пипано"). Страната получавала ли е Ту-2?
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
Beitrдge der letzten Zeit anzeigen:   Sortieren nach:   
Seite 2 von 3 [44 Beitrдge]   Gehe zu Seite: Zurьck 1, 2, 3 Weiter
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
 Forum-Index » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Gehe zu:  

Du kannst keine Beitrдge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beitrдge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht lцschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht teilnehmen.

[ Time: 0.0807s ][ Queries: 12 (0.0045s) ][ Debug Ein ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker