|
В момента е: Вто 19 Яну 2021, 13:58 Часовете са според зоната UTC + 2 |
Ту-2 в България
Модератори: Penio |
Предишната тема :: Следващата тема |
Страница 3 от 3 [44 Мнения] | Иди на страница: Предишна 1, 2, 3 |
Автор | Съобщение | ||
---|---|---|---|
teleman
[Moderator] ![]() Регистриран на: 10 Юли 2004 Мнения: 228 Местожителство: София |
Тези снимки са от книгата на Михов летене, мечта и живот. Той е един от младите командири на подразделения в Балчик, летял та Ту 2. ![]() в първия ред борден стрелец,Михов,Маринов(загинал с Ту 2 през 1953 г), Памукчиев, Левентиев; втори ред първи от ляво Велев(дългогодишен командир на полка в Добрич), Андреев (загинал в полет), предпоследния в дясно Дерибеев дългогодишен летец от гражданската авиация. По решение на автора, книгата е с намалена цена 2 лв. Желаещите могат да си я поръчат при мен. teleman |
||
|
|||
![]() |
|||
teleman
[Moderator] ![]() Регистриран на: 10 Юли 2004 Мнения: 228 Местожителство: София |
Ето още една снимка с летците ![]() ![]() teleman |
||
|
|||
![]() |
|||
onufrii
![]() Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 13226 Местожителство: вилает Боляристан |
А нещо повече за книгата? _________________ Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло! Si vis pacem, para bellum - 26030 Прайм червени шишета на бели! |
||
|
|||
![]() |
|||
MiG-23
Регистриран на: 10 Мар 2004 Мнения: 214 Местожителство: Пловдив |
Ето две снимки на Крумовското Ту-2: _________________ За всеки пилот си има хълм, друг е въпроса дали ще го уцели! |
||
|
|||
![]() |
|||
teleman
[Moderator] ![]() Регистриран на: 10 Юли 2004 Мнения: 228 Местожителство: София |
Ще пусна няколко странички от книгата, но това ще стане по късно. Сега имам други задачи, които не мога да пренебрегна. С почит: teleman |
||
|
|||
![]() |
|||
German
![]() Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 2680 Местожителство: Шуменщайн |
Снимките на Ту-2 ми се струва, че са правени май преди реставрацията на експоната. Затова ето две от мене след нея: Част от авиобратството отпред. Крайният вляво - моя милост, в средата дългуча със синята шапка - "Сър" Бошняков, крайният вдясно - д-р Д.Енгибаров. ![]() Моя милост се вживява в ролята на борден стрелец-радист ![]() ![]() _________________ Сред полето цъфти малко цветенце и то се казва: Ерика. Рояк от хиляди пчелички кръжи около Ерика, защото нейното сърце е изпълнено със сладост, а от пъстрото ѝ одеяние струи нежен аромат. Последната промяна е направена от German на Пет 14 Апр 2006, 19:38; мнението е било променяно общо 1 път |
||
|
|||
![]() |
|||
onufrii
![]() Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 13226 Местожителство: вилает Боляристан |
Предварително благодаря! _________________ Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло! Si vis pacem, para bellum - 26030 Прайм червени шишета на бели! |
||
|
|||
![]() |
|||
teleman
[Moderator] ![]() Регистриран на: 10 Юли 2004 Мнения: 228 Местожителство: София |
Ето няколко реда от книгата "Летене- мечта и живот": “През почивките наблюдавахме излитането и кацането на заварените пилоти, които летяха на бойния торпедоносен самолет. При едно от излитанията, към края на засилването, самолетът Ту- 2 моментално вдигна нос и излетя почти вертикално нагоре. На височина петнадесет-двадесет метра се обърна, удари се в земята и се разби на парчета. Не ни разрешиха да отидем и да оледаме трагедията. Казаха ни, че пилотът и радистът са в болницата в град Балчик. Щурманът и радистът постепено дошли в съзнание, имали доста поражения, но щели да оздравеят. Пилотът Димчо беше в кома около две денонощия, но постепенно дойде в съзнание и беше излекуван. Причината за тежкото произшествие беше в самолетния тример. Самолетът Ту-2 е тежък и мощен двумоторен самолет и преди всяко излитане чрез тримера се облекчава кормилото. При ремонт тримерът е включен обрано и затова в момента на отлепването самолетът литнал почти вергикално нагоре, паднал и се разбил на парчета.” “През месец април започнахме редовни полети на Ту-2. Летяхме в зона, по маршрут, със закрита кабина, имитирахме бомбардиране и най много летяхме над море. Тренирахме торпедомятане по кораби от височина тридесет и пет метра над водата. При един от полетите в зона единият двигатер на самолета изгасна. Рибрах се на летището и кацнах нормално с един двигател. Щурманът нищо не разбра, въпреки че летях с наклоннен самолет.” "През летните месеци на брега на Черно море, южно от град Варна, се разполагаше зенитна артилерия, която водеше реални тренировки по въздушни цели. Получавахме задача да млачим ръкав за стрелба. На първата възложена ми задача реших да се постарая, но да не допусна да се скъса кабелът при пускането на ръкава от самолета. Тази задача като парило се възлагаше на по-стари пилоти, които често късаха кабела и по няколко дни зенитчиците напразно чакаха готови за стрелба.” “Летим по определения маршрут на заповяданата височина. Изведнаж самолетът се разтресе и радистът доложи че два снаряда са се взривили близо до самолета от дясно и от ляво.” “На тридесети юни за първи път пуснахме ходови торпеда под учебен кораб. Веднага след пускането на торпедото леко наклоних самолета, но подържах височината на полета от тридесет и пет метра. Гледах надолу и видях как торпедото изплува над водата, гмурна се и отново се показа, след което повторно се гмурна без повече да се показва. “Командирът на полка каза: “Поздравяваме екипажа начело с лейтенант Тодор Михов, който отлично пусна торпедото и то мина точно под учебния кораб......” ![]() teleman Последната промяна е направена от teleman на Вто 30 Ное 2004, 19:28; мнението е било променяно общо 1 път |
||
|
|||
![]() |
|||
onufrii
![]() Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 13226 Местожителство: вилает Боляристан |
Много интересно изглежда. Благодаря! _________________ Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло! Si vis pacem, para bellum - 26030 Прайм червени шишета на бели! |
||
|
|||
![]() |
|||
Гост
Гост |
искрено Ви моля да пуснете снимката с Левнтиев отново... |
||
|
|||
![]() |
|||
Preslav
[Admin] ![]() Регистриран на: 19 Яну 2006 Мнения: 42506 |
Кога са спрени от полети Ту-2 в България? Интересува ме, за да го впиша тук: http://www.pan.bg/view_article-30-5142-Tu-2-v-bylgarskite-VVS.html |
||
|
|||
![]() |
|||
Preslav
[Admin] ![]() Регистриран на: 19 Яну 2006 Мнения: 42506 |
![]() Ту-2 - 2 Ту-2 -3 Ту-2 - 4 Ту-2 -5 |
||
|
|||
![]() |
|||
German
![]() Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 2680 Местожителство: Шуменщайн |
Твърде интересни снимки! Дават информация за двуцветен камуфлаж! _________________ Сред полето цъфти малко цветенце и то се казва: Ерика. Рояк от хиляди пчелички кръжи около Ерика, защото нейното сърце е изпълнено със сладост, а от пъстрото ѝ одеяние струи нежен аромат. |
||
|
|||
![]() |
|||
German
![]() Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 2680 Местожителство: Шуменщайн |
Нагърбих се с непосилната задача да си подреждам електронните архиви. Естествено, взеха да изскачат разни забравени неща. Попаднах все пак на записките от някогашната среща с Димитър Чолаков. Има дори и телефон, но едва ли е жив вече човека. Който се интересува по-задълбочено може да завърти и да попита. Номерът обаче най-вероятно е вече 6-цифрен, трябва да се провери каква цифра са сложили вивакомаджиите отпред. Записките са твърде несвързани, за което се извинявам - писани са на коляно и разхвърляно по разни листчета - по-скоро като напомнящи текстове, а не като завършено интервю. Записки из спомените на стрелецът-радист на Ту-2 от Разград РАЗГРАД 7200 Жк Лудогорие 2 вх.Г, ап.83, ет.4 Димитър Маринов Чолаков, ст.сержант, борден радист Тел.2-92-37 На Балчик е имало 1 Storch – бял с червен кръст. Ar 196 – “крилатите чайки”. Имало една “Врана” за връзка със страната(?) От 1949 г. до 1952 г. сменят униформите на войници, подофицери и офицери.(?) На щатния състав и срочнослужещия подофицерски състав – 1000-1200 лв на месец заплата. За стрелба от Галата – допълнително заплащане. През 1951 г. зареждат Ту-2 с пълно бойно снаряжение без торпеда и излитат по тревога 28 машини(целият полк), без да имат начални координати. Над Пловдив промяна на курса близо до турската граница, после свиват към Черно море(70-80 км навътре в морето). Изхвърлят бомбите около село Българево. През пролетта на 1951 г . идва допълнителна ескадрила от 9 самолета, които са в по-добро състояние. Самолетите са по полето с поясите(горските?) и след това са прехвърлени в Балчик. Турската подводница е търсена около устието на р.Камчия. Главата на учебните торпеда била с жълто-червена ивици по дължина. Самолетите идват с руски петолъчки. Тук слагат само кокардата. Тъмно сиви перки с жълти краища. Жълти и червени кокове(?) Ил-2(предполгам не Ш-2(?)) – 2 бр. в Балчик за обучение на пилоти. Имало и 3-4 По-2 също за обучение. На Ту-2 са викали “тутляк”. 3 броя Fw 189 и 1 “Гълъб” е имало също. !951-52 г. от Варна идват водолази и търсят половин година един кораб, но дали са намерили нещо не се знае.(?) От Варна изпращат 2 бр. БО за борба с подв.бомби с турската подводница. Тя пуска масло и охраняващия ги самолет №17 взема това за потопяването й. Населението вижда това и вика “ура”. Прибират се. На др. Ден от Варна идва кораб с кран и водолази за да изкарат Ту-2. “Рамата” е със сивосинкав камуфлаж с “ОФ”-знаци и с жълти кокове. Fw 58 е сивосин без знаци и номера.Има картечница. На Балчишкото летище е била личната радиостанция на Ромел. НА три автомобила, като още тогава е била на блоковия принцип. Като се развали нещо, директно се вади и сменя целия блок. Имало “мерцедес” с пясъчножълт камуфлаж. 1951-52 г. заедно с още 20 бордни стрелци тренират скокове с парашут от зеленикав Ju 52 пилотиран от п-к Алайков. Захари Захариев награждава бордните стрелци за успехи в полетите с Ju 52 на Пловдивския панаир.(?) _________________ Сред полето цъфти малко цветенце и то се казва: Ерика. Рояк от хиляди пчелички кръжи около Ерика, защото нейното сърце е изпълнено със сладост, а от пъстрото ѝ одеяние струи нежен аромат. |
||
|
|||
![]() |
|||
Страница 3 от 3 [44 Мнения] | Иди на страница: Предишна 1, 2, 3 |
Предишната тема :: Следващата тема |
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети |
[ Time: 0.1144s ][ Queries: 12 (0.0071s) ][ Debug on ] |