Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Из авиационната история · Гръцкият военен министър Каменос: Няма македонци, има българи, албанци и някои сърби · Инцидент с гръцки учебен вертолет NH-300C · Скръбна вест: Почина о.р. майор Камен Андреев · Канада очаква да получи първите два австралийски F/A-18 през 2019 · Зам.-министърът на отбраната Анатолий Величков: Работим за създаването на условия българската отбранителна индустрия да се включи в проектите за модернизация на ВС ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Чет 20 Сеп 2018, 17:13
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Свръхманевренност - за и против
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 3 от 5 [66 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5 Следваща
Автор Съобщение
Rottor_X
[Moderator]


Регистриран на: 23 Яну 2006
Мнения: 608
Местожителство: LBSF

МнениеПуснато на: Чет 21 Сеп 2006, 00:28    Заглавие:  

Като засегна тази тема, коя е най далекобойната ракета правена досега? Smile
_________________
Има един глас-гласът на водача!
_______________________________
Има един ден-денят на дълга!

Click to see if image is larger

http://world5.monstersgame.co.uk/?ac=vid&vid=59211580
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя AIM Адрес Yahoo Messenger 
ICQ Номер 
Iavor Mitov


Регистриран на: 17 Авг 2005
Мнения: 170
Местожителство: Кюстендил

МнениеПуснато на: Чет 21 Сеп 2006, 07:22    Заглавие:  

lion_su25 написа:
Какви са тези измишльотини - самолети за далечен въздушен бой и за близък въздушен бой- всичко си зависи от далекобойността на ракетите и това което може да подкачи самолета.
Хубавото на американските самолети например е че позволяват да бъдат пилотирани на предела на възможностите (като машини) благодарение на компютъризацията въведена в канала за управление.Пилота може да подава команди с каквато си иска бързина (предвижване на РУС),а автоматката си знае работат.
Докато същите им руски еквиваленти (като години на производство) нямат тази възможност и това принуждава пилота да пилотира по- внимателно и да влага много повече умения (пилотажни).Както се казва :пилота трябва да е с "ръка"


Руските и американските наистина имат различни системи за управление.При руските е запазена класическата хидромеханична система,на някои тя е значително усъвършенствана.Тя има вградени механични ограничители на максимално допустимия ъгул на атака от мек тип.Това значи че при достигане на пределно претоварване и ъгъл на атака лостът за управление спира да се движи назад,и за да се изтегли още пилотът трябва да упражни повишена сила.Дори и при преминаването на ограниченията "руснакът" трудно изпада в свредел а дори и това да стане излизането му е много лесно.
При американските изтребителин се използва друга система за управление-ЕДСУ.При нея кормилата на самолета се командват от компютър,който освен командите отчита много външни фактори-височина,скорост,претоварване.При достигане на дадените от военните ограничения на тази машина-ъгъл атака и максимално претоварване пилотът не може да ги премине.Т.е. можеш да си въртиш както си искаш.И сега всеки си прави изводи.Ако на руския има пилот който познава добре самолетката си,"стар" пилот,то няма да му е проблем минаването на ограниченията.А пък ако е нов,то руските си летят и прекрасно до предела на механичните ограничители.
Wink

_________________
__________________________________________
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
калло

Регистриран на: 09 Яну 2004
Мнения: 7603
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 21 Сеп 2006, 07:32    Заглавие:  

ами това са глупости. недей да обобщаваш по тоя начин - руските, американските.
характерен признак за изстребителите от т.нар. четвърто поколение е наличието или стремежът към ЕДСУ. в САЩ първият такъв е Ф-16, в СССР - Су-27 (аналогова), ЕДСУ има и предлаганият нов вариант (за 85-та) на МиГ-29 - М. с цифрова ЕДСУ са вече всички варианти след Су-27М, както и новите варианти на МиГ-29. има и смесени системи - цифорово-аналогови (по различните канали за управление).
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Iavor Mitov


Регистриран на: 17 Авг 2005
Мнения: 170
Местожителство: Кюстендил

МнениеПуснато на: Чет 21 Сеп 2006, 08:26    Заглавие:  

калло написа:
ами това са глупости. недей да обобщаваш по тоя начин - руските, американските.
характерен признак за изстребителите от т.нар. четвърто поколение е наличието или стремежът към ЕДСУ. в САЩ първият такъв е Ф-16, в СССР - Су-27 (аналогова), ЕДСУ има и предлаганият нов вариант (за 85-та) на МиГ-29 - М. с цифрова ЕДСУ са вече всички варианти след Су-27М, както и новите варианти на МиГ-29. има и смесени системи - цифорово-аналогови (по различните канали за управление).


а за МиГ-29,а и не обобщавам ,просто казвам че в някои ситуации "старата система" има някои предимства пред новата.Вярно че да казвам руските и американските е не правилно,но се опитах да отговоря и дам информация в допълнение по горната.Иначе изказването ми е напълно вярно.Аз не се опитвам да натяквам че "механичното" е по добро от "компютърното" просто казвам някои предимства.А и недей да казваш че новите руски са с система ЕДСУ, те са но може да е включена възможността на се преминават зададените ограничения.Айде и нека да спазваме благоприличния тон,моля те Smile

_________________
__________________________________________
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
калло

Регистриран на: 09 Яну 2004
Мнения: 7603
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 21 Сеп 2006, 09:10    Заглавие:  

различно е - при Су-27 има възможност да се изключат част от ограниченията, заложени в ЕДСУ (не самата ЕДСУ, щото в такъв случай самолетът пада като тухла), за да извършва определени еволюции. в по-новите, цифрови ЕДСУ, например тази, с която се разби бившият Су-37 (борд 711), подобни маневри (кобра, Хук) бяха заложени в програмата на ЕДСУ и се изпълняваха без изключване на ограниченията, че и без УВТ даже.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Чет 21 Сеп 2006, 12:40    Заглавие: Re: .....  

CY25CM написа:
samoletite za DVB imat golemo vaurajenie i debela bronq


Аз се сещам само за два бронирани самолета, и те не са изтребители.

Iavor Mitov написа:
А и недей да казваш че новите руски са с система ЕДСУ


Що - нямат ли Wink !

_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Iavor Mitov


Регистриран на: 17 Авг 2005
Мнения: 170
Местожителство: Кюстендил

МнениеПуснато на: Чет 21 Сеп 2006, 13:03    Заглавие:  

Iavor Mitov написа:
калло написа:
ами това са глупости. недей да обобщаваш по тоя начин - руските, американските.
характерен признак за изстребителите от т.нар. четвърто поколение е наличието или стремежът към ЕДСУ. в САЩ първият такъв е Ф-16, в СССР - Су-27 (аналогова), ЕДСУ има и предлаганият нов вариант (за 85-та) на МиГ-29 - М. с цифрова ЕДСУ са вече всички варианти след Су-27М, както и новите варианти на МиГ-29. има и смесени системи - цифорово-аналогови (по различните канали за управление).


а за МиГ-29,а и не обобщавам ,просто казвам че в някои ситуации "старата система" има някои предимства пред новата.Вярно че да казвам руските и американските е не правилно,но се опитах да отговоря и дам информация в допълнение по горната.Иначе изказването ми е напълно вярно.Аз не се опитвам да натяквам че "механичното" е по добро от "компютърното" просто казвам някои предимства.А и недей да казваш че новите руски са с система ЕДСУ, те са но може да е включена възможността на се преминават зададените ограничения.Айде и нека да спазваме благоприличния тон,моля те Smile

Не четкаш до край Laughing

_________________
__________________________________________
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
lion_su25

Регистриран на: 18 Апр 2006
Мнения: 301

МнениеПуснато на: Чет 21 Сеп 2006, 13:35    Заглавие:  

разгоря се полемика и доказване -кой е че или преписвал повече от дебелите книги за авиацията.
Аз исках само да споделя- че да пилотираш самолет без да се замисляш много много дали ще го сринеш или не, е много по лесно от колкото да ти притриса лоста и да се чудиш постоянно на какви режими и натоварване какви ограничения по ъгуъл на атака имаш.
Видях го на практика какво е да си пилотираш и да си спокоен че освен твоят мозък ,"мисли" и още един -макар и електронен.
И това при западните самолети е реализирано много по- рано от руските.Не искам да вземам никаква страна- кои са по- добри,просто е факт че пилота в едните е по разтоварен и си маневрира без проблеми на предела на възможностите на самолета.
Но в крайна сметка винаги нещата опират до способностите на пилота и практиката доказва,че и перфектнат машина в ръцете на недоучен човек не струва кой знае какво

_________________
В авиацията ,живите затварят очите на мъртвите,а мъртвите"отварят" очите на живите
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Iavor Mitov


Регистриран на: 17 Авг 2005
Мнения: 170
Местожителство: Кюстендил

МнениеПуснато на: Чет 21 Сеп 2006, 13:54    Заглавие:  

Напълно споделям мнението ти Smile
_________________
__________________________________________
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
калло

Регистриран на: 09 Яну 2004
Мнения: 7603
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 21 Сеп 2006, 14:46    Заглавие:  

Rottor_X написа:
Като засегна тази тема, коя е най далекобойната ракета правена досега? Smile


рекордът е на Р-37, поразила цел на над 300 км през 1994 г.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
NEO


Регистриран на: 12 Юни 2006
Мнения: 2121
Местожителство: Велинград

МнениеПуснато на: Пет 22 Сеп 2006, 10:04    Заглавие:  

Very Happy Ако "врага" е с по-съвършен радар ще те открие и ще стреля много по-рано ,значи какво ще ти помогне адската маневреност ако разбеш че ще "имаш поща" 5 сек. преди удара.Някъде четох преди време че пилота на поразения самолет обикновено не е разбрал как и какво точно е станало и откъде е дошла заплахата.Значи може би е за предпочитане по добри системи за предупреждение,съвършени ИЧ капани и радиолокационни примамки Cool .И естествено важен е пилота,може би повече от всичко друго Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27521
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 22 Сеп 2006, 10:15    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Пилота трябва да е глух и сляп за да не те види когата пуснеш радара Wink

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Rottor_X
[Moderator]


Регистриран на: 23 Яну 2006
Мнения: 608
Местожителство: LBSF

МнениеПуснато на: Пет 22 Сеп 2006, 10:24    Заглавие:  

калло написа:
Rottor_X написа:
Като засегна тази тема, коя е най далекобойната ракета правена досега? Smile


рекордът е на Р-37, поразила цел на над 300 км през 1994 г.



руска ракета?

_________________
Има един глас-гласът на водача!
_______________________________
Има един ден-денят на дълга!

Click to see if image is larger

http://world5.monstersgame.co.uk/?ac=vid&vid=59211580
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя AIM Адрес Yahoo Messenger 
ICQ Номер 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27521
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 22 Сеп 2006, 10:29    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Аха. И самолет МиГ-31М Wink

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Пет 22 Сеп 2006, 13:35    Заглавие:  

NEO написа:
Някъде четох преди време че пилота на поразения самолет обикновено не е разбрал как и какво точно е станало и откъде е дошла заплахата.


Правилно, само че това е било през Втората световна. А сега ако не ти сработи СПО-то, ще те предупреди наземния/въздушния насочвач, или ще получиш информация от другаде.

Rottor_X написа:
руска ракета?


Не - танзанийска!

_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 3 от 5 [66 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0688s ][ Queries: 12 (0.0046s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker