Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Sun 23 Feb 2020, 12:03
All times are UTC + 2
 Forum index » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Нискобюджетна зареждачка за Литий-полимер/йон
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 2 of 2 [30 Posts]   Goto page: Previous 1, 2
Author Message
dando

Joined: 18 Sep 2006
Posts: 24
Location: град София

PostPosted: Sat 06 Jan 2007, 15:45    Post subject:  

Moля за помощ!Вчера си взех още една такава зареждачка (Явор Йотов ми я прати,понеже на предишната не светеше диода СН) и тя дава изходно напрежение 4,54в ,а зарежда клетките до 4,46 волта (те са 3,7в).Старата дава изходно напрежение 4,34в и ги зарежда до 4,26в.Понеже според мен едната клетка е сдала багажа вече и мисля по-натам да си сглобя още един пакет 2 по 3,7 в,450маЧ (сегашните са такива),коя от двете зареждачки да ползвам занапред?И също така няма ли начин да огранича изходното напрежение на новото зарядно у-во чрез някакви съпротивления?Пишете,моля ви!
Едит: това са напреженията без товар!
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
LinuX


Joined: 26 Nov 2005
Posts: 210
Location: Враца

PostPosted: Sat 06 Jan 2007, 19:52    Post subject:  

Вземи си 950мач, като заредиш един път, ще караш по 1 час, и ако не ти е писнало вече след като ги заредиш на другия ден и караш още 1 час, ще се откажеш от стц-то и ще направиш друг модел Very Happy Най-много 10 летателни часа ти давам, поне на мен ми стигнаха за да ми писне тренера тотално Embarassed
_________________
www.mixxed.info
en.mixxed.info
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
dedal4o

Joined: 27 Feb 2005
Posts: 564
Location: Sofia

PostPosted: Sat 06 Jan 2007, 21:09    Post subject:  

LinuX wrote:
Вземи си 950мач, като заредиш един път, ще караш по 1 час, и ако не ти е писнало вече след като ги заредиш на другия ден и караш още 1 час, ще се откажеш от стц-то и ще направиш друг модел Very Happy Най-много 10 летателни часа ти давам, поне на мен ми стигнаха за да ми писне тренера тотално Embarassed

Скоро след като полетите..ще разберете защо съм толкова "продуктивен".. Laughing
Човек цял живот търси и не се задоволява с постигнатото.
Обаче ми оспамихте темата.. Twisted Evil Laughing Laughing Laughing

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
Aragorn


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 951
Location: София

PostPosted: Tue 15 May 2007, 10:15    Post subject:  

Сигурни ли сте че става за полимерки? На всички упътвания, които съум чел там се казва да не се зарежда с повече от 4.2 V , 1С. От това, което чета тук, това зарядно стига до 4.5 V.
_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
Stalker

Joined: 03 Feb 2006
Posts: 29

PostPosted: Tue 15 May 2007, 11:56    Post subject:  

Aragorn wrote:
Сигурни ли сте че става за полимерки? На всички упътвания, които съум чел там се казва да не се зарежда с повече от 4.2 V , 1С. От това, което чета тук, това зарядно стига до 4.5 V.

Зарядното на празен ход дава 4.5V. Тока при заряд е около 100мА. Чипа вътре е LM358 /двоен операционен/ , за опорно напрежение използват единия от светодиодите, няма галвонично разделяне м/у 220V и низкото напрежение.....и т.н. При заряд, тока започва да намалява след 4.3V... Общо взето , не бих му поверил живота си и скъпите си полимерки. Ползвам го рядко - само за никелови батерии от мобилни телефони.
Back to top
View user's profile Send private message 
Aragorn


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 951
Location: София

PostPosted: Tue 15 May 2007, 12:31    Post subject:  

Абе заподозрях че на празен ход дава толкова, но и 4.3 си е доста. Иначе по принцип с проста аналогова (без процесор) схема може да се реализира зарядно за полимерки , при това достатъчно надеждно и доста от по-евтините са с LM 317 (L200 eвентуално). Вероятно при това зарядно резисторите не са сметнати точно.
100 mA обаче са малко малко (доста дълго ще зарежда).

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
Stalker

Joined: 03 Feb 2006
Posts: 29

PostPosted: Tue 15 May 2007, 14:44    Post subject:  

Това малко не е по темата:
В rcgroups имаше схема с LM317 и TL431, но не беше изпипана/ TL431 работи в некоректен режим/. Трябва да и се добави и ограничаване на тока /поне до 1/10 от зарядния/ , когато батерията е под 3V. С тези чипове може да се постигне точност на зареждане по-добра от 10mV на клетка. За L200 - мисля че му даваха 20mV пулсации на изхода, иначе импулсните стабилизатори са по-изгодни енергийно, когато зарездаш от акумулатора на колата.
Back to top
View user's profile Send private message 
Aragorn


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 951
Location: София

PostPosted: Tue 15 May 2007, 15:09    Post subject:  

Така, така... от къде може да се намери такова (нискобюджетното, описано по-нагоре) зарядно и на какви цени? Подозирам, че с поялник и малко настройки ще го докара до добър режим. Имам Литиево-йонни, на които да пробвам, няма да сложа директно полимерките.

Всъщност, довереча ще проверя напреженията и тоците на зареждане на телефона, тъй като подозирам, че режимите ще са добри.

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
chwor

Joined: 20 Jun 2006
Posts: 97
Location: Софиq

PostPosted: Tue 15 May 2007, 17:45    Post subject:  

Аз лично предпочитам специализираните интегрални схеми като:

BQ2057CDGK - от ket-bg.com за 3.5лв. без ДДС

или

ADP3820-4.2 - от
http://www.k1-bg.com/index0.php?body=prod.php&find=1 за 3$
без ДДС.

Неприятното е, че са за една клетка и трябва да се зареждат
една след друга.

Първата интегралка има и вариант за 2 клетки, само че в БГ
не съм виждал.

Втората интегралка я ползвам, но не е удобна т.к няма
светодиодна индикация на заряда и трябва да се проверява от време на време с мултицет дали е приключил(тя си изключва като достигне 4.2В сама, но няма визуална или звукова индикация за това-не че не може да се добави, но не ми се занимава). С 4 ключета превключвам токоограничаващите съпротивления и мога да задавам 4 тока на заряд от 40 до 220ма. Всъщност сметките ми бяха за 80-440ма, но контактното съпротивление си каза думата, а не ми се занимаваше повече. Иначе не е проблем да зарежда и с 1А. Цялото у-во заедно с ключетата е вкарано в пластмасова опаковка за феритни филтри(2 феритни черупки),които се слагат в/у кабелите на монитори.
Една грозна снимка:
Click to see if image is larger
Нищо не пречи да се вземат няколко интегралки, правят се 2-3
у-ва и се захранват от едно захранване.
За подробности погледнете даташийтовете на схемите от Google.[img][/img]
Back to top
View user's profile Send private message 
Гого55

Joined: 15 Sep 2004
Posts: 1023

PostPosted: Tue 15 May 2007, 22:38    Post subject:  

тези схеми имат само едно неудобство-нямат баланс за няколко клетки наведнъж.е те това с баланса го мисля и аз от доста време но все още не съм го направил като готов продукт поради липса на достатъчно знания и свободно време за четене на дебели книги.
иначе за една клетка,или за един определен волтаж наи лесното е два операционни усилвателя в един корпус и един или два мосфета да щракат в ключов режим и още няколко съпротивления за различните батерии с ключ, два свето диода да показват зелено и червено и готово.дигне ли се волтажа над определeно ниво да щрака мосфета и да спира зареждането,падне ли под определено ниво да щрака пак и да включва зареждането,едно термо ключе за всеки случаи под батерията да изключва над 40-50градуса за безопасност и тогава една батерия може да седи в зарядното с дни без да има проблем, но има един не много съществен недостатък-зареждаме само по напрежение, не е върха на сладоледа, но става.При мене имам над 25никел кадмии батерии,12-15 никелметалхидрид,и около 6-7 литииики-зареждам ги както доиде когато ми е кеф,имам три купешки зарядни,и две правени от мене по горното описание-за около 6-7 години съм издумкал само две никел кадмии и то в купешко зарядно специално за тях дето е направено,другите батерии още си работят.Зареждам както от 220волта през траф,така също и от акумолатора на колата.зарядното за акумолатора е наи лесно-две щипки кабел,букса и термо ключе със светодиод и резистор-зареждам батериите на радиоуправлението от него.8бр.тип АА се зареждат наведнъж и напълно за около 2 часа,или там някъде щрака термо ключето при 40градуса като стигнат.верно че не е наи правилния начин но ми върши работа точно това зареждане наи много и с него наи често си зареждам, не е дала фира до сега никва батерия от този начин.Пак казвам това е наи лесния начин, но не е наи правилния, всеки сам трябва да си решава как да си зарежда батериите
пс.термо ключета има в някои от батериите за джисиеми,аз съм изкормил две такива ключета от на стара нокия батериите.

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
Aragorn


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 951
Location: София

PostPosted: Wed 16 May 2007, 13:46    Post subject:  

Такааа, ето го и балансера:
http://www.zajic.cz/omezovac/omezovac.htm
Единственият проблем е, че не знам чешки. Схемата горе долу я разбрах, но коментарите към нея - хич.

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
chwor

Joined: 20 Jun 2006
Posts: 97
Location: Софиq

PostPosted: Wed 16 May 2007, 15:55    Post subject:  

Quote:
Единственият проблем е, че не знам чешки. Схемата горе долу я разбрах, но коментарите към нея - хич.

Ако ползваш Mozilla Firefox дръпни си плъгина FoxLingo и ще имаш възможност за онлайн преводи от доста транслатори и за доста езици.
Back to top
View user's profile Send private message 
Aragorn


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 951
Location: София

PostPosted: Wed 16 May 2007, 16:11    Post subject:  

Мда, на работата ползвам това. Мерси.

Иначе вероятно смятам да ползвам за основна зареждачка това:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=130567, като клетките са включени в балансер.


По-нататък (30-а страница на темата) има чудна схема, заедно със софтуер за ползване на комоютър за 3 клетки. Проблема е, че ме мързи да преправям от 3 клетки на 2 клетки софруера (който иначе е на делфи, което аз знам), а самата схема е строго за 3 клетки.

P.S. FoxLingo-то хич не помогна. За нормален текст може и да става, но тука ми набърка такива дивотии, че се наложи да връщам на чешки за да разбера нещо изобщо.

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
Aragorn


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 951
Location: София

PostPosted: Fri 18 May 2007, 23:36    Post subject:  

Такааа, телефона изключва при 4.23 V и ток 1/10 от капацитета на батерията, като максималния ток на заряд, по време на режима CC достига до 200 мА. Режима CV се включва при точно 4.2 V

На мен ми изглежда приемливо за полимерки, ако не съм прав - кажете.

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
Stalker

Joined: 03 Feb 2006
Posts: 29

PostPosted: Sat 19 May 2007, 02:09    Post subject:  

Aragorn wrote:
Такааа, телефона изключва при 4.23 V и ток 1/10 от капацитета на батерията, като максималния ток на заряд, по време на режима CC достига до 200 мА. Режима CV се включва при точно 4.2 V

На мен ми изглежда приемливо за полимерки, ако не съм прав - кажете.

Всичко изглежда нормално. Тока в СС режим не трябва да мърда много /макс. 10%/. След края на заряда напрежението трябва да спадне с около 50mV в рамките на няколко минути.Това важи за мобилните телефони.
Разбира се, не трябва да се зареждат елементи с капацитет по-малък от този на оригиналната батерия.
Уреда си можеш да го смяташ за проверен.
Back to top
View user's profile Send private message 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 2 of 2 [30 Posts]   Goto page: Previous 1, 2
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0758s ][ Queries: 12 (0.0034s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker