Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Боян Чуков с горещи разкрития: Корнелия Нинова и Цветан Цветанов работеха заедно за неолиберализма, но бяха разкрити! · Защо за Косово и Македония може, а за Каталуния и Шотландия не може · Момиче в полицейска униформа възмути Русия · Турция към САЩ: Страхливци! Тoвa e cрaмeн примeр зa пoлитизирaнe нa иcтoриятa · Еспър: Влязохме в нова ера на съперничество между велики сили, с Китай и Русия · От Спешна помощ с ужасяващи новини за убитото от джип дете, борят се за живота на другото момиче ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
Aktuelles Datum und Uhrzeit: Sa 14 Dez 2019, 03:51
Alle Zeiten sind UTC + 2
 Forum-Index » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Нискобюджетна зареждачка за Литий-полимер/йон
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
Seite 2 von 2 [30 Beitrдge]   Gehe zu Seite: Zurьck 1, 2
Autor Nachricht
dando

Anmeldedatum: 18.09.2006
Beitrдge: 24
Wohnort: град София

BeitragVerfasst am: Sa 06 Jan 2007, 15:45    Titel:  

Moля за помощ!Вчера си взех още една такава зареждачка (Явор Йотов ми я прати,понеже на предишната не светеше диода СН) и тя дава изходно напрежение 4,54в ,а зарежда клетките до 4,46 волта (те са 3,7в).Старата дава изходно напрежение 4,34в и ги зарежда до 4,26в.Понеже според мен едната клетка е сдала багажа вече и мисля по-натам да си сглобя още един пакет 2 по 3,7 в,450маЧ (сегашните са такива),коя от двете зареждачки да ползвам занапред?И също така няма ли начин да огранича изходното напрежение на новото зарядно у-во чрез някакви съпротивления?Пишете,моля ви!
Едит: това са напреженията без товар!
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
ICQ-Nummer 
LinuX


Anmeldedatum: 26.11.2005
Beitrдge: 210
Wohnort: Враца

BeitragVerfasst am: Sa 06 Jan 2007, 19:52    Titel:  

Вземи си 950мач, като заредиш един път, ще караш по 1 час, и ако не ти е писнало вече след като ги заредиш на другия ден и караш още 1 час, ще се откажеш от стц-то и ще направиш друг модел Very Happy Най-много 10 летателни часа ти давам, поне на мен ми стигнаха за да ми писне тренера тотално Embarassed
_________________
www.mixxed.info
en.mixxed.info
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden Website dieses Benutzers besuchen 
dedal4o

Anmeldedatum: 27.02.2005
Beitrдge: 564
Wohnort: Sofia

BeitragVerfasst am: Sa 06 Jan 2007, 21:09    Titel:  

LinuX hat Folgendes geschrieben:
Вземи си 950мач, като заредиш един път, ще караш по 1 час, и ако не ти е писнало вече след като ги заредиш на другия ден и караш още 1 час, ще се откажеш от стц-то и ще направиш друг модел Very Happy Най-много 10 летателни часа ти давам, поне на мен ми стигнаха за да ми писне тренера тотално Embarassed

Скоро след като полетите..ще разберете защо съм толкова "продуктивен".. Laughing
Човек цял живот търси и не се задоволява с постигнатото.
Обаче ми оспамихте темата.. Twisted Evil Laughing Laughing Laughing

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden Website dieses Benutzers besuchen 
Aragorn


Anmeldedatum: 08.10.2004
Beitrдge: 951
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Di 15 Mai 2007, 10:15    Titel:  

Сигурни ли сте че става за полимерки? На всички упътвания, които съум чел там се казва да не се зарежда с повече от 4.2 V , 1С. От това, което чета тук, това зарядно стига до 4.5 V.
_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
ICQ-Nummer 
Stalker

Anmeldedatum: 03.02.2006
Beitrдge: 29

BeitragVerfasst am: Di 15 Mai 2007, 11:56    Titel:  

Aragorn hat Folgendes geschrieben:
Сигурни ли сте че става за полимерки? На всички упътвания, които съум чел там се казва да не се зарежда с повече от 4.2 V , 1С. От това, което чета тук, това зарядно стига до 4.5 V.

Зарядното на празен ход дава 4.5V. Тока при заряд е около 100мА. Чипа вътре е LM358 /двоен операционен/ , за опорно напрежение използват единия от светодиодите, няма галвонично разделяне м/у 220V и низкото напрежение.....и т.н. При заряд, тока започва да намалява след 4.3V... Общо взето , не бих му поверил живота си и скъпите си полимерки. Ползвам го рядко - само за никелови батерии от мобилни телефони.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
Aragorn


Anmeldedatum: 08.10.2004
Beitrдge: 951
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Di 15 Mai 2007, 12:31    Titel:  

Абе заподозрях че на празен ход дава толкова, но и 4.3 си е доста. Иначе по принцип с проста аналогова (без процесор) схема може да се реализира зарядно за полимерки , при това достатъчно надеждно и доста от по-евтините са с LM 317 (L200 eвентуално). Вероятно при това зарядно резисторите не са сметнати точно.
100 mA обаче са малко малко (доста дълго ще зарежда).

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
ICQ-Nummer 
Stalker

Anmeldedatum: 03.02.2006
Beitrдge: 29

BeitragVerfasst am: Di 15 Mai 2007, 14:44    Titel:  

Това малко не е по темата:
В rcgroups имаше схема с LM317 и TL431, но не беше изпипана/ TL431 работи в некоректен режим/. Трябва да и се добави и ограничаване на тока /поне до 1/10 от зарядния/ , когато батерията е под 3V. С тези чипове може да се постигне точност на зареждане по-добра от 10mV на клетка. За L200 - мисля че му даваха 20mV пулсации на изхода, иначе импулсните стабилизатори са по-изгодни енергийно, когато зарездаш от акумулатора на колата.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
Aragorn


Anmeldedatum: 08.10.2004
Beitrдge: 951
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Di 15 Mai 2007, 15:09    Titel:  

Така, така... от къде може да се намери такова (нискобюджетното, описано по-нагоре) зарядно и на какви цени? Подозирам, че с поялник и малко настройки ще го докара до добър режим. Имам Литиево-йонни, на които да пробвам, няма да сложа директно полимерките.

Всъщност, довереча ще проверя напреженията и тоците на зареждане на телефона, тъй като подозирам, че режимите ще са добри.

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
ICQ-Nummer 
chwor

Anmeldedatum: 20.06.2006
Beitrдge: 97
Wohnort: Софиq

BeitragVerfasst am: Di 15 Mai 2007, 17:45    Titel:  

Аз лично предпочитам специализираните интегрални схеми като:

BQ2057CDGK - от ket-bg.com за 3.5лв. без ДДС

или

ADP3820-4.2 - от
http://www.k1-bg.com/index0.php?body=prod.php&find=1 за 3$
без ДДС.

Неприятното е, че са за една клетка и трябва да се зареждат
една след друга.

Първата интегралка има и вариант за 2 клетки, само че в БГ
не съм виждал.

Втората интегралка я ползвам, но не е удобна т.к няма
светодиодна индикация на заряда и трябва да се проверява от време на време с мултицет дали е приключил(тя си изключва като достигне 4.2В сама, но няма визуална или звукова индикация за това-не че не може да се добави, но не ми се занимава). С 4 ключета превключвам токоограничаващите съпротивления и мога да задавам 4 тока на заряд от 40 до 220ма. Всъщност сметките ми бяха за 80-440ма, но контактното съпротивление си каза думата, а не ми се занимаваше повече. Иначе не е проблем да зарежда и с 1А. Цялото у-во заедно с ключетата е вкарано в пластмасова опаковка за феритни филтри(2 феритни черупки),които се слагат в/у кабелите на монитори.
Една грозна снимка:
Click to see if image is larger
Нищо не пречи да се вземат няколко интегралки, правят се 2-3
у-ва и се захранват от едно захранване.
За подробности погледнете даташийтовете на схемите от Google.[img][/img]
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
Гого55

Anmeldedatum: 15.09.2004
Beitrдge: 1023

BeitragVerfasst am: Di 15 Mai 2007, 22:38    Titel:  

тези схеми имат само едно неудобство-нямат баланс за няколко клетки наведнъж.е те това с баланса го мисля и аз от доста време но все още не съм го направил като готов продукт поради липса на достатъчно знания и свободно време за четене на дебели книги.
иначе за една клетка,или за един определен волтаж наи лесното е два операционни усилвателя в един корпус и един или два мосфета да щракат в ключов режим и още няколко съпротивления за различните батерии с ключ, два свето диода да показват зелено и червено и готово.дигне ли се волтажа над определeно ниво да щрака мосфета и да спира зареждането,падне ли под определено ниво да щрака пак и да включва зареждането,едно термо ключе за всеки случаи под батерията да изключва над 40-50градуса за безопасност и тогава една батерия може да седи в зарядното с дни без да има проблем, но има един не много съществен недостатък-зареждаме само по напрежение, не е върха на сладоледа, но става.При мене имам над 25никел кадмии батерии,12-15 никелметалхидрид,и около 6-7 литииики-зареждам ги както доиде когато ми е кеф,имам три купешки зарядни,и две правени от мене по горното описание-за около 6-7 години съм издумкал само две никел кадмии и то в купешко зарядно специално за тях дето е направено,другите батерии още си работят.Зареждам както от 220волта през траф,така също и от акумолатора на колата.зарядното за акумолатора е наи лесно-две щипки кабел,букса и термо ключе със светодиод и резистор-зареждам батериите на радиоуправлението от него.8бр.тип АА се зареждат наведнъж и напълно за около 2 часа,или там някъде щрака термо ключето при 40градуса като стигнат.верно че не е наи правилния начин но ми върши работа точно това зареждане наи много и с него наи често си зареждам, не е дала фира до сега никва батерия от този начин.Пак казвам това е наи лесния начин, но не е наи правилния, всеки сам трябва да си решава как да си зарежда батериите
пс.термо ключета има в някои от батериите за джисиеми,аз съм изкормил две такива ключета от на стара нокия батериите.

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden Website dieses Benutzers besuchen 
ICQ-Nummer 
Aragorn


Anmeldedatum: 08.10.2004
Beitrдge: 951
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Mi 16 Mai 2007, 13:46    Titel:  

Такааа, ето го и балансера:
http://www.zajic.cz/omezovac/omezovac.htm
Единственият проблем е, че не знам чешки. Схемата горе долу я разбрах, но коментарите към нея - хич.

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
ICQ-Nummer 
chwor

Anmeldedatum: 20.06.2006
Beitrдge: 97
Wohnort: Софиq

BeitragVerfasst am: Mi 16 Mai 2007, 15:55    Titel:  

Zitat:
Единственият проблем е, че не знам чешки. Схемата горе долу я разбрах, но коментарите към нея - хич.

Ако ползваш Mozilla Firefox дръпни си плъгина FoxLingo и ще имаш възможност за онлайн преводи от доста транслатори и за доста езици.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
Aragorn


Anmeldedatum: 08.10.2004
Beitrдge: 951
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Mi 16 Mai 2007, 16:11    Titel:  

Мда, на работата ползвам това. Мерси.

Иначе вероятно смятам да ползвам за основна зареждачка това:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=130567, като клетките са включени в балансер.


По-нататък (30-а страница на темата) има чудна схема, заедно със софтуер за ползване на комоютър за 3 клетки. Проблема е, че ме мързи да преправям от 3 клетки на 2 клетки софруера (който иначе е на делфи, което аз знам), а самата схема е строго за 3 клетки.

P.S. FoxLingo-то хич не помогна. За нормален текст може и да става, но тука ми набърка такива дивотии, че се наложи да връщам на чешки за да разбера нещо изобщо.

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
ICQ-Nummer 
Aragorn


Anmeldedatum: 08.10.2004
Beitrдge: 951
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Fr 18 Mai 2007, 23:36    Titel:  

Такааа, телефона изключва при 4.23 V и ток 1/10 от капацитета на батерията, като максималния ток на заряд, по време на режима CC достига до 200 мА. Режима CV се включва при точно 4.2 V

На мен ми изглежда приемливо за полимерки, ако не съм прав - кажете.

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
ICQ-Nummer 
Stalker

Anmeldedatum: 03.02.2006
Beitrдge: 29

BeitragVerfasst am: Sa 19 Mai 2007, 02:09    Titel:  

Aragorn hat Folgendes geschrieben:
Такааа, телефона изключва при 4.23 V и ток 1/10 от капацитета на батерията, като максималния ток на заряд, по време на режима CC достига до 200 мА. Режима CV се включва при точно 4.2 V

На мен ми изглежда приемливо за полимерки, ако не съм прав - кажете.

Всичко изглежда нормално. Тока в СС режим не трябва да мърда много /макс. 10%/. След края на заряда напрежението трябва да спадне с около 50mV в рамките на няколко минути.Това важи за мобилните телефони.
Разбира се, не трябва да се зареждат елементи с капацитет по-малък от този на оригиналната батерия.
Уреда си можеш да го смяташ за проверен.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
Beitrдge der letzten Zeit anzeigen:   Sortieren nach:   
Seite 2 von 2 [30 Beitrдge]   Gehe zu Seite: Zurьck 1, 2
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
 Forum-Index » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Gehe zu:  

Du kannst keine Beitrдge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beitrдge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht lцschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht teilnehmen.

[ Time: 0.0671s ][ Queries: 12 (0.0042s) ][ Debug Ein ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker