Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Съб 15 Авг 2020, 06:33
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Нискобюджетна зареждачка за Литий-полимер/йон
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 2 [30 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2
Автор Съобщение
dando

Регистриран на: 18 Сеп 2006
Мнения: 24
Местожителство: град София

МнениеПуснато на: Съб 06 Яну 2007, 15:45    Заглавие:  

Moля за помощ!Вчера си взех още една такава зареждачка (Явор Йотов ми я прати,понеже на предишната не светеше диода СН) и тя дава изходно напрежение 4,54в ,а зарежда клетките до 4,46 волта (те са 3,7в).Старата дава изходно напрежение 4,34в и ги зарежда до 4,26в.Понеже според мен едната клетка е сдала багажа вече и мисля по-натам да си сглобя още един пакет 2 по 3,7 в,450маЧ (сегашните са такива),коя от двете зареждачки да ползвам занапред?И също така няма ли начин да огранича изходното напрежение на новото зарядно у-во чрез някакви съпротивления?Пишете,моля ви!
Едит: това са напреженията без товар!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
LinuX


Регистриран на: 26 Ное 2005
Мнения: 210
Местожителство: Враца

МнениеПуснато на: Съб 06 Яну 2007, 19:52    Заглавие:  

Вземи си 950мач, като заредиш един път, ще караш по 1 час, и ако не ти е писнало вече след като ги заредиш на другия ден и караш още 1 час, ще се откажеш от стц-то и ще направиш друг модел Very Happy Най-много 10 летателни часа ти давам, поне на мен ми стигнаха за да ми писне тренера тотално Embarassed
_________________
www.mixxed.info
en.mixxed.info
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Съб 06 Яну 2007, 21:09    Заглавие:  

LinuX написа:
Вземи си 950мач, като заредиш един път, ще караш по 1 час, и ако не ти е писнало вече след като ги заредиш на другия ден и караш още 1 час, ще се откажеш от стц-то и ще направиш друг модел Very Happy Най-много 10 летателни часа ти давам, поне на мен ми стигнаха за да ми писне тренера тотално Embarassed

Скоро след като полетите..ще разберете защо съм толкова "продуктивен".. Laughing
Човек цял живот търси и не се задоволява с постигнатото.
Обаче ми оспамихте темата.. Twisted Evil Laughing Laughing Laughing

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Aragorn


Регистриран на: 08 Окт 2004
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 15 Май 2007, 10:15    Заглавие:  

Сигурни ли сте че става за полимерки? На всички упътвания, които съум чел там се казва да не се зарежда с повече от 4.2 V , 1С. От това, което чета тук, това зарядно стига до 4.5 V.
_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Stalker

Регистриран на: 03 Фев 2006
Мнения: 29

МнениеПуснато на: Вто 15 Май 2007, 11:56    Заглавие:  

Aragorn написа:
Сигурни ли сте че става за полимерки? На всички упътвания, които съум чел там се казва да не се зарежда с повече от 4.2 V , 1С. От това, което чета тук, това зарядно стига до 4.5 V.

Зарядното на празен ход дава 4.5V. Тока при заряд е около 100мА. Чипа вътре е LM358 /двоен операционен/ , за опорно напрежение използват единия от светодиодите, няма галвонично разделяне м/у 220V и низкото напрежение.....и т.н. При заряд, тока започва да намалява след 4.3V... Общо взето , не бих му поверил живота си и скъпите си полимерки. Ползвам го рядко - само за никелови батерии от мобилни телефони.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Aragorn


Регистриран на: 08 Окт 2004
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 15 Май 2007, 12:31    Заглавие:  

Абе заподозрях че на празен ход дава толкова, но и 4.3 си е доста. Иначе по принцип с проста аналогова (без процесор) схема може да се реализира зарядно за полимерки , при това достатъчно надеждно и доста от по-евтините са с LM 317 (L200 eвентуално). Вероятно при това зарядно резисторите не са сметнати точно.
100 mA обаче са малко малко (доста дълго ще зарежда).

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Stalker

Регистриран на: 03 Фев 2006
Мнения: 29

МнениеПуснато на: Вто 15 Май 2007, 14:44    Заглавие:  

Това малко не е по темата:
В rcgroups имаше схема с LM317 и TL431, но не беше изпипана/ TL431 работи в некоректен режим/. Трябва да и се добави и ограничаване на тока /поне до 1/10 от зарядния/ , когато батерията е под 3V. С тези чипове може да се постигне точност на зареждане по-добра от 10mV на клетка. За L200 - мисля че му даваха 20mV пулсации на изхода, иначе импулсните стабилизатори са по-изгодни енергийно, когато зарездаш от акумулатора на колата.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Aragorn


Регистриран на: 08 Окт 2004
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 15 Май 2007, 15:09    Заглавие:  

Така, така... от къде може да се намери такова (нискобюджетното, описано по-нагоре) зарядно и на какви цени? Подозирам, че с поялник и малко настройки ще го докара до добър режим. Имам Литиево-йонни, на които да пробвам, няма да сложа директно полимерките.

Всъщност, довереча ще проверя напреженията и тоците на зареждане на телефона, тъй като подозирам, че режимите ще са добри.

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
chwor

Регистриран на: 20 Юни 2006
Мнения: 97
Местожителство: Софиq

МнениеПуснато на: Вто 15 Май 2007, 17:45    Заглавие:  

Аз лично предпочитам специализираните интегрални схеми като:

BQ2057CDGK - от ket-bg.com за 3.5лв. без ДДС

или

ADP3820-4.2 - от
http://www.k1-bg.com/index0.php?body=prod.php&find=1 за 3$
без ДДС.

Неприятното е, че са за една клетка и трябва да се зареждат
една след друга.

Първата интегралка има и вариант за 2 клетки, само че в БГ
не съм виждал.

Втората интегралка я ползвам, но не е удобна т.к няма
светодиодна индикация на заряда и трябва да се проверява от време на време с мултицет дали е приключил(тя си изключва като достигне 4.2В сама, но няма визуална или звукова индикация за това-не че не може да се добави, но не ми се занимава). С 4 ключета превключвам токоограничаващите съпротивления и мога да задавам 4 тока на заряд от 40 до 220ма. Всъщност сметките ми бяха за 80-440ма, но контактното съпротивление си каза думата, а не ми се занимаваше повече. Иначе не е проблем да зарежда и с 1А. Цялото у-во заедно с ключетата е вкарано в пластмасова опаковка за феритни филтри(2 феритни черупки),които се слагат в/у кабелите на монитори.
Една грозна снимка:
Click to see if image is larger
Нищо не пречи да се вземат няколко интегралки, правят се 2-3
у-ва и се захранват от едно захранване.
За подробности погледнете даташийтовете на схемите от Google.[img][/img]
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Вто 15 Май 2007, 22:38    Заглавие:  

тези схеми имат само едно неудобство-нямат баланс за няколко клетки наведнъж.е те това с баланса го мисля и аз от доста време но все още не съм го направил като готов продукт поради липса на достатъчно знания и свободно време за четене на дебели книги.
иначе за една клетка,или за един определен волтаж наи лесното е два операционни усилвателя в един корпус и един или два мосфета да щракат в ключов режим и още няколко съпротивления за различните батерии с ключ, два свето диода да показват зелено и червено и готово.дигне ли се волтажа над определeно ниво да щрака мосфета и да спира зареждането,падне ли под определено ниво да щрака пак и да включва зареждането,едно термо ключе за всеки случаи под батерията да изключва над 40-50градуса за безопасност и тогава една батерия може да седи в зарядното с дни без да има проблем, но има един не много съществен недостатък-зареждаме само по напрежение, не е върха на сладоледа, но става.При мене имам над 25никел кадмии батерии,12-15 никелметалхидрид,и около 6-7 литииики-зареждам ги както доиде когато ми е кеф,имам три купешки зарядни,и две правени от мене по горното описание-за около 6-7 години съм издумкал само две никел кадмии и то в купешко зарядно специално за тях дето е направено,другите батерии още си работят.Зареждам както от 220волта през траф,така също и от акумолатора на колата.зарядното за акумолатора е наи лесно-две щипки кабел,букса и термо ключе със светодиод и резистор-зареждам батериите на радиоуправлението от него.8бр.тип АА се зареждат наведнъж и напълно за около 2 часа,или там някъде щрака термо ключето при 40градуса като стигнат.верно че не е наи правилния начин но ми върши работа точно това зареждане наи много и с него наи често си зареждам, не е дала фира до сега никва батерия от този начин.Пак казвам това е наи лесния начин, но не е наи правилния, всеки сам трябва да си решава как да си зарежда батериите
пс.термо ключета има в някои от батериите за джисиеми,аз съм изкормил две такива ключета от на стара нокия батериите.

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Aragorn


Регистриран на: 08 Окт 2004
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 16 Май 2007, 13:46    Заглавие:  

Такааа, ето го и балансера:
http://www.zajic.cz/omezovac/omezovac.htm
Единственият проблем е, че не знам чешки. Схемата горе долу я разбрах, но коментарите към нея - хич.

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
chwor

Регистриран на: 20 Юни 2006
Мнения: 97
Местожителство: Софиq

МнениеПуснато на: Сря 16 Май 2007, 15:55    Заглавие:  

Цитат:
Единственият проблем е, че не знам чешки. Схемата горе долу я разбрах, но коментарите към нея - хич.

Ако ползваш Mozilla Firefox дръпни си плъгина FoxLingo и ще имаш възможност за онлайн преводи от доста транслатори и за доста езици.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Aragorn


Регистриран на: 08 Окт 2004
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 16 Май 2007, 16:11    Заглавие:  

Мда, на работата ползвам това. Мерси.

Иначе вероятно смятам да ползвам за основна зареждачка това:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=130567, като клетките са включени в балансер.


По-нататък (30-а страница на темата) има чудна схема, заедно със софтуер за ползване на комоютър за 3 клетки. Проблема е, че ме мързи да преправям от 3 клетки на 2 клетки софруера (който иначе е на делфи, което аз знам), а самата схема е строго за 3 клетки.

P.S. FoxLingo-то хич не помогна. За нормален текст може и да става, но тука ми набърка такива дивотии, че се наложи да връщам на чешки за да разбера нещо изобщо.

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Aragorn


Регистриран на: 08 Окт 2004
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 18 Май 2007, 23:36    Заглавие:  

Такааа, телефона изключва при 4.23 V и ток 1/10 от капацитета на батерията, като максималния ток на заряд, по време на режима CC достига до 200 мА. Режима CV се включва при точно 4.2 V

На мен ми изглежда приемливо за полимерки, ако не съм прав - кажете.

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Stalker

Регистриран на: 03 Фев 2006
Мнения: 29

МнениеПуснато на: Съб 19 Май 2007, 02:09    Заглавие:  

Aragorn написа:
Такааа, телефона изключва при 4.23 V и ток 1/10 от капацитета на батерията, като максималния ток на заряд, по време на режима CC достига до 200 мА. Режима CV се включва при точно 4.2 V

На мен ми изглежда приемливо за полимерки, ако не съм прав - кажете.

Всичко изглежда нормално. Тока в СС режим не трябва да мърда много /макс. 10%/. След края на заряда напрежението трябва да спадне с около 50mV в рамките на няколко минути.Това важи за мобилните телефони.
Разбира се, не трябва да се зареждат елементи с капацитет по-малък от този на оригиналната батерия.
Уреда си можеш да го смяташ за проверен.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 2 [30 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0853s ][ Queries: 12 (0.0097s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker