Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Украйна въоръжава ще армията на Република Молдова · Каракачанов напомни: Изтребителят не е rent a car · 3D технологии ще бъдат използвани на самолетоносача USS Harry S. Truman · Мотористи подкрепиха информационна кампания на ВМА за донорството · Уникални операции на конгреса по гастроентерология в София · Баварските съюзници на Меркел без мнозинство в местния парламент ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пон 15 Окт 2018, 12:20
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИ МОРСКИ И РЕЧНИ ПРИСТАНИЩА
ПРИСТАНИЩЕ ОРЯХОВО
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 2 [24 Мнения]   Иди на страница: 1, 2 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Пет 23 Мар 2007, 20:44    Заглавие:  ПРИСТАНИЩЕ ОРЯХОВО  

Град Оряхово, десен бряг, км 678
ОряховоНа мястото на днешния град е била римската крепост Валерия (Валериана) по пътя Сингедунум (Белград) - Константинопол. В документи и карти от Средновековието се среща с имената Врхов, Орезов, Ореов, Раово, унгарското Орешик. От старата крепост е останал т. нар. Камък или Калето на 1,5 км западно от града. Там е старата чешма Капетанец и стълбът на електропровода, идващ от Крайова за Бойчиновци.
В турските хроники е отбелязано, че влашкият бей, неверникът Коджа Михал (Михай Витязул), през времето на султан Ахмед, минал по замръзналия Дунав със 100 000 войници, като плячкосал и разгромил 170 градове и крепости. Тогава (1598 г.) разрушил и Рахово. През 1679 г. Янош Комароми пише за „пустия замък на височината".
Оряхово е разположен на хълмове. На един от тях е най-високата точка на дунавския бряг - 226 метра. Движещите се земни пластове причиняват чести срутвания. За тяхното спиране се строят бетонни подпори и се инжектират льосовите пластове. Подобни срутвания и свличания се наблюдават още при Тутракан, Свищов, с. Орсоя, Лом и особено при с. Пържоя (Румъния), на изток от Силистра.
До 1888 г. градът се нарича Рахово, а след това - Орехово и по-късно - Оряхово. През 1880 г. е наброявал 3837 жители, през 1965 г. - 7503, 1975 г. -14 009 (заедно със с. Селановци), 1981 г. - 7044, 1985 г. - 7326, 1992 г. - 6767.
Камъкът КалетоНай-важните промишлени предприятия в града са: завод „Изгрев" за нестандартно оборудване, хидравлични крикове, резервни части за автомобили и мотокари; дървопреработвателният завод „Огоста" изработва палети и опаковки; предприятието „Анжело" е за детско и юношеско облекло; за книжна конфекция (главно тетрадки) е предприятието „Мадара". Застъпено е и производството на метални изделия и др.
Оряхово е свързано чрез теснолинейна жп линия с Червен бряг. Пристанището обслужва голям район, включително целулозния завод в град Мизия.
Пристанище Оряхово спада към Ломския пристанищен комплекс. Между Оряхово и отсрещното румънско пристанище Бекет функционира фериботна линия, поддържана с фериботи на Румъния и България. Фериботният комплекс в Оряхово изгради модерен терминал, граничнопропусквателен и митнически пункт за обработване на товаропотоците от товарни камиони юг - север.
През 1830 г. е открито килийно училище, което от 1857 г. стана взаимноучително. Към старата църква „Свети Георги" от 1837 г. води улица със стари възрожденски къщи. През Бекет- Оряхово в периода до революционните борби срещу турското владичество се внасяло оръжие от Влашко. Два пъти през града па път за Румъния минава Васил Левски през 1872 г. Също оттук минават много видни наши революционери като Панайот Волов, Георги Бенковски, Стоян Заимов, Никола Обретенов и други.
В източния край на града е издигнат паметник на падналите румънски войници през време на Освободителната война. Фигурата му е дело на флорентинския скулптор Арноддо Цоки, изработена през 1882 г. Същият е автор на паметниците на свободата в София, Русе и Севлиево (в последния град - заедно с Ото Хорейши). Край паметника е изграден българо-румънски парк. През 1997 г. паметникът бе преместен в центъра на града. Стихове за румънските герои под наслова „Един син на родината" е съчинила Кармен Силва ( румънската кралица Елизабет 1843 - 1916).
Срещу близкия остров Есперанто (островите Лесковец и Език) има плаж, туристическа хижа, къмпинг, хотел-pecторант „Чайка" и вилна зона. Източно от остров Език е остров Пъпъдия, свързан с интересни легенди.

Пристанище Оряхово се използва за обработка на генерални и насипни товари, обслужване на пътници и корабно снабдяване.

Click to see if image is larger

Картата е от http://www.tova-e-bulgaria.com/

---------------------------------------------------------------------------------
ИСТОРИЯ:
На мястото на днешния град е била римската крепост Валерия (Валериана) по пътя Сингедунум (Белград) - Константинопол. В документи и карти от Средновековието се среща с имената Врхов, Орезов, Ореов, Раово, унгарското Орешик. От старата крепост е останал т. нар. Камък или Калето на 1,5 км западно от града. Там е старата чешма Капетанец и стълбът на електропровода, идващ от Крайова за Бойчиновци. Оряхово е разположен на хълмове. На един от тях е най-високата точка на дунавския бряг - 226 метра. Движещите се земни пластове причиняват чести срутвания. За тяхното спиране се строят бетонни подпори и се инжектират льосовите пластове. До 1888 г. градът се нарича Рахово, а след това - Орехово и по-късно -Оряхово. Най-важните промишлени предприятия в града са: завод "Изгрев" за нестандартно оборудване, хидравлични крикове, резервни части за автомобили и мотокари; дървопреработвателният завод "Огоста" изработва палети и опаковки; предприятието "Анжело" е за детско и юношеско облекло; за книжна конфекция (главно тетрадки) е предприятието "Мадара". Застъпено е и производството на метални изделия и др. Пристанище Оряхово спада към Ломския пристанищен комплекс. Между Оряхово и отсрещното румънско пристанище Бекет функционира фериботна линия, поддържана с фериботи на Румъния и България. Фериботният комплекс в Оряхово изгради модерен терминал, гранично-пропускателен и митнически пункт за обработване на товаропотоците от товарни камиони юг - север. Към старата църква "Свети Георги" от 1837 г. води улица със стари възрожденски къщи. През Бекет - Оряхово в периода до революционните борби срещу турското владичество се внасяло оръжие от Влашко. В източния край на града е издигнат паметник на падналите румънски войници през време на Освободителната война. Фигурата му е дело на флорентинския скулптор Арнолдо Цоки, изработена през 1882 г. Срещу близкия остров Есперанто (островите Лесковец и Език) има плаж, туристическа хижа, къмпинг, хотел-ресторант "Чайка" и вилна зона. Източно от остров Език е остров Пъпъдия, свързан с интересни легенди.

АДРЕС:
Пристанище Оряхово – гр. Оряхово, ул. ”Драгоман” № 1.

През последните 3 години нарастна значението на Оряховското пристанище с пускането в действие на фериботната линия “Оряхово - Бекет”.

ФЕРИБОТЕН КОМПЛЕКС АД
Оряхово 3300, ул. Дунав 17, тел. 091714301


-----------------------------------------------------------------------------
ЗА КОНЦЕСИЯТА:
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ РЕШИ:
1. Определя "Слънчев дар" - АД, Варна, за кандидат, спечелил едностепенния неприсъствен конкурс за предоставяне на концесия върху обект - публична държавна собственост, представляващ пристанищен терминал Оряхово, част от пристанище за обществен транспорт с национално значение Лом, включващ:
1.1. Пристанищна територия с площ 12 300 кв.м при граници с координати на точките от № 1 до 15 включително в координатна система "1970 г." съгласно схема и координати - неразделна част от концесионния договор, състояща се от части от урегулирани поземлени имоти - публична държавна собственост, с планоснимачни № I-2347, I-2348, I-2349 в кв. 16 по плана на Оряхово при граници: на изток - жп гара; на запад - западният край на кейовата стена; на север - р. Дунав; на юг - ул. Драгоманска, за които е съставен акт за публична държавна собственост № 734 от 8 юли 2003 г.
1.2. Пристанищна инфраструктура - публична държавна собственост, построена върху територията по т. 1.1, съгласно приложение - неразделна част от концесионния договор, за която е съставен акт за публична държавна собственост № 1509 от 24 юни 2004 г.
1.3. Концесията включва и пристанищната инфраструктура, която ще бъде изградена от концесионера с негови средства при условия и по ред, определени в концесионния договор, в съответствие с влязъл в сила подробен устройствен план.
1.4. Пристанищната територия, включена в обекта на концесията, може да бъде допълвана с решение на Министерския съвет в съответствие с предвижданията на влязъл в сила подробен устройствен план за разширение на пристанищния терминал.
2. Одобрява резултатите от проведения едностепенен неприсъствен конкурс за избор на концесионер за предоставяне на концесия за пристанищен терминал Оряхово, част от пристанище за обществен транспорт Лом - обект - публична държавна собственост, както следва:
2.1. Размер на годишното концесионно възнаграждение, съставено от две части - фиксирана и променлива:
2.1.1. фиксирана част на годишното концесионно възнаграждение в размер 5112,92 евро, който се индексира на всеки 5 години от срока на концесията с индекса на потребителските цени с натрупване;
2.1.2. променлива част на годишното концесионно възнаграждение в размер 10 на сто от нарастването на общия размер на брутните приходи за текущата година от извършваните пристанищни услуги на обекта на концесията спрямо приетите за базови брутни приходи в размер 105 000 евро.
2.2. Инвестиции за срока на концесията, които концесионерът се задължава да направи в обекта на концесията:
2.2.1. в размер не по-малък от 1 200 000 лв. за първите две години от срока на концесията;
2.2.2. в размер не по-малък от 2 400 000 лв. за първите 10 години от срока на концесията, в т. ч. тези за първите две години.
2.3. Средногодишен товарооборот за първите 10 години от срока на концесията в размер не по-малък от 100 000 т.
2.4. Средногодишен пътникопоток за първите 10 години от срока на концесията в размер не по-малък от 8000 пътници.
3. Упълномощава министъра на транспорта да сключи концесионния договор в едномесечен срок от влизането в сила на това решение, да осъществява контрол по изпълнението му и да представлява концедента в правоотношенията, възникнали във връзка с изпълнението на договора, с изключение на тези по неговото прекратяване.
4. Концесионният договор се сключва при условията на това решение, Решение № 426 на Министерския съвет от 2005 г. и направеното от "Слънчев дар" - АД, Варна, предложение за участие в едностепенния неприсъствен конкурс.
5. Концесионният договор влиза в сила в 60-дневен срок от подписването му при условията, определени в него.
6. Паричният депозит за участие в конкурса, внесен от "Слънчев дар" - АД, Варна, се задържа и прихваща от еднократното концесионно възнаграждение.
7. Освобождава внесения депозит на другия кандидат в конкурса.
8. Решението подлежи на обжалване относно неговата законосъобразност в 7-дневен срок от обнародването му в "Държавен вестник".

Минстър-председател: Сергей Станишев
Главен секретар на Министерския съвет: Севдалин Мавров


---------------------------------------------------------------------------
ИНТЕРЕСНИ ФАКТИ:
- Българската Дунавска речна полиция получава и стъкмява за служба пленения румънски кораб „Тереза”, преименуван в „Оряхово”.

В продължение на три месеца по време на Първата световна война смелият българин Яни Костов е и командир на завзетия от него трофеен параход
Общоевропейската война ме завари като инспектор по парните котли и понеже бях освободен от военна служба, трябваше само единствен аз - млад човек, да се навъртам из Министерството (на търговията, промишлеността и труда - А.П.) - нещо, което не хармонираше с моя патриотически дух - пише в своите спомени възпитаникът на Машинното морско училище Яни Костов (випуск 1897 - 1902 г.). Той изпраща молба до началника на флота, но получава любезен отказ, тъй като там имало доста още млади и здрави технически сили за използване. Този отговор кара родолюбеца да търси връзки, за да бъде мобилизиран!
Началникът на Оряховския укрепен пункт полковник Сиромахов, който познава Яни Костов отпреди войната, не се поколебава да приеме пенсионирания по болест военен моряк на служба и го назначава за “началник на В.П.Депо - гр. Оряхово”. И не греши! На 1 септември 1916 г. е обявена войната срещу Румъния, а три дни по-късно Яни Костов вече дава простор на натрупаната у него енергия: 11 часа вечерта минах р. Дунав с лодка и плених румънския параход “Тереза”, когото преименувах “Оряхово”. Румънците бяха успели да вземат от машината някои части, като ексцентриковите бугели, баланса на въздушната помпа, водните помпи, буталата и др. Всички тези части възстанових на мои средства в работилницата си и на 20 ноември с.г. направих проба на машината, която излезе благополучна.
По всяка вероятност “Тереза” е бил изоставен от румънците с надеждата, че нашите войски няма да могат да го вкарат в строя и да го използват срещу тях. Става тъкмо обратното. Само два дни след възстановяването на машината Яни Костов получава заповед от полковник Сиромахов със завзетия параход да извърши демонстративен десант. Как се развиват събитията по-нататък?
През деня заех о-в Попадия, а в 2 часа през нощта успях да взема (в смисъл да пленя - А.П.) находящия се при румънския о-в Прундугол танк (нефтоналивен кораб, танкер - А.П.) “Кредипетро - 1”, който се охраняваше от румънски войници. Танкът бе пълен със 120 вагона румънски петрол. Сутринта към 8 часа взех на влекало пълния с петрол танк и го докарах в Оряховското пристанище.
Този път полковник Сиромахов не издържа, взема лодка и пресреща парахода, като връчва на героя букет цветя и го поздравява за успеха. Време за губене няма и началникът на гарнизона поставя на Костов нова задача: да транспортира с “Оряхово” една дружина опълчение до румънския бряг за овладяване на гр. Бекет. И този път морякът не се завръща с празни ръце: в Оряховското пристанище са докарани нови четири плавателни съда - една баржа, пълна с царевица, друга - с ечемик, и още две - празни. Заедно с парахода и танкера това прави цяла трофейна речна флотилия!
Очевидно демонстративният десант е имал за цел да отвлече вниманието на румънската армия от направлението на главния удар - дебаркирането на основните сили пред Зимнич. В своите смели действия Яни Костов не е сам: За механик на парахода “Оряхово” при извършване на десанта беше помощник-механикът Илия Дончев от гр. В. Търново, а за кърмчия - помощник-лоцманът Никола Балкански от гр. Свищов - и двамата от Дунавската флотилия, които една седмица преди десанта, минавайки да раздават заплати на моряците по останалите по разни пристанища баржи, бяха задържани в Оряховския гарнизон с разрешението на Главната квартира. Помощник-механикът Илия Дончев е мой съвипускник от Машинното училище.
Кой знае защо този подвиг на българските моряци не се популяризира в нашата военноисторическа и военноморска литература. Може би защото Костов и двамата му помощници не са удостоени дори с медал за заслуга? Своите спомени Яни Костов завършва така: Парахода “Оряхово” командвах до 15 февруари 1917 г., на която дата с протокол предадох на Дунавската флотилия в гр. Русе. Знае се само, че тези мемоари са писани през октомври 1930 г., когато Яни Костов е притежател на малка техническа раотилница в гр. Оряхово и на парен локомобил с вършачка.

- Асен Филипов пристигна в село Борил - малко пристанище близо до Оряхово и още един „рай" от картата на българските концлагери.

-----------------------------------------------------------------------------------
НОВИНИ

Другата тема е продължаващият скандал с депутатката от НДСВ Клара Петрова, обвинена в началото на август от шефа на пристанище Оряхово в искане и получаване на подкуп.
И през тази седмица продължи скандалът с депутатката от НДСВ Клара Петкова, която беше обвинена от шефа на пристанище Оряхово, че му е поискала 10 000 лв. на 19 юли, за да му помогне да не бъде уволнен. Пред вестник "24 часа" бившият изпълнителен директор на пристанище Лом Светослав Трендафилов обвини, че през октомври 2001 година депутатката и от него е искала 2000 лв. за мероприятие на партията, които той отказал да даде. Впоследствие Трендафилов бил уволнен. Според него това се дължи на отпуснатия от Европейската инвестиционна банка заем от 17 млн. евро за реконструкция на пристанището и бъдещите апетити към усвояването на тези пари.
--------------------------
Ветеринари източват Златния гьол
Жега. 34 градуса на сянка. ГКПП Оряхово е като опалена фурна, в която се пекат на бавен огън дежурните митничари, ветеринарни доктори и полицаи. Всички са се изпокрили в сенките на сградите, само един много съвестен полицай върви след екипа на „Труд" и повтаря свирепо: „Предупреждавам, снимането е забранено!"
С акостирането на ферибота от Бекет обаче персоналът се разшавва по напечения плац. Държат ни под око с огромно подозрение. И има защо. Пристанище Оряхово се е закичило със славата на широко отворена врата за контрабанда от всякакъв калибър. Търговци са го кръстили „златната врата". Не само защото нередовните здраво плащат, а и защото някои от работещите здраво печелят. Неотдавна е уволнен шефът на митницата.
А от 13 г. насам тук за първи път уличените в присвояване и корупция екипи от ветеринарни доктори са разобличени поименно, уволнени и предадени на прокуратурата.
С встъпването си в длъжност преди няколко месеца шефът на регионалната ветеринарномедицинска служба (РВМС) - Враца, д-р Мирослев Найденов поиска незабавен одит на граничната инспекция за ветеринарен контрол (ГИВК) в Оряхово. Стреснати от грандиозни кражби „в особено големи размери", ревизорите се върнаха години назад. Разбира се, че не е възможно да хванат, нито да докажат колко рушвети са прибирали граничните ветеринарни доктори за пропускане на контрабанден внос на птичи, свински, говежди меса и карантии, на сухо мляко и суроватка, от които ЕС, Украйна, Полша и др. чистят складовете си.
Четири разбойници и Али Баба
Няма лъжа, нито измама – установено е по документи, че четирима от граничните ветеринари, които събират такси за дезинфекция на превозните средства, са крали. Много нагло и здраво. Сигурни, че никой няма да ги хване, са стигнали дотам, че са издавали квитанции, но не са отчитали парите, а са ги слагали в джоба си. Тук няма как да стане дума за онези суми, които са прибирани, без да се издават документи.
Би било много наивно да се мисли, че не са делили плячката и не са плащали нагоре по йерархията, за да си откупят спокойствието, факт е и че изобщо не са проверявани от преките си началници, които са задължени да го правят, обясни д-р Найденов. Той обаче не знае името на Али Баба, който е осигурявал спокойното присвояване.
Всяко превозно средство, което влиза в страната, трябва да бъде дезинфекцирано. Така е решила българската национална ветеринарна служба. Много хитър номер. Защото от мръсните кални гьолове с дезинфектант, които се плискат на всеки роден граничен пункт, извират стотици хиляди левове месечно. За да мине през ямата, всяко возило си плаща. Таксата за ТИР е 9 евро (или $ 8, или 10 лв.), 4 евро ($ 4, или 5 лв.) - за товарни автомобили до 1,5 т, 2 евро ($ 2, 2 лв.) за лека кола, 5 евро ($ 5, 9 лв.) за автобус. Таксите, събирани от влизащите в страната автомобили през Оряхово за периода на проверката, са в четири валути: левове, долари, евро и марки.
След многодневно плюнчене и броене на талони проверяващите установили, че в касата на РВМС не са внесени 13 114 лв., 4054 долара, 20 716 евро и 83 940 марки. Пресметнато в днешни пари, това прави около 150 000 лева (без лихвите) - сума, открадната само от таксите за дезинфекция. И то срещу откъснати талони.
Паричка - сестричка
Колко ли са парите, присвоени, без да се издава квитанция?! И колко ли пъти ТИР-ове са плащали по 9 евро, а са писани като лека кола за 2. Не знаем.
Двама от четиримата ветеринарни герои, които са бъркали в меда, са уволнени и са върнали откраднатото. Росица Маринова е възстановила 180 евро, а Иван Нинов е внесъл 1585 евро, $ 70 и 696 лева.
Останалите двама обаче не само че не връщат парите, а не могат да бъдат и уволнени. Защото са забегнали в чужбина. Дарина Тодорова, която по документи е присвоила 1679 евро, $ 192,15 674 марки и 783 лева, е заминала за Италия. А колегата й Станимир Страшимиров - с откраднатите 15 548 евро, 47 982 марки,$ 246 и 799 лева, е отпрашил за Гърция.
Сред дезинфекционните удари е и странната магия с квитанциите за валутни плащания. Те са ценни книги, но не са вързани в кочани, а са в специални кутии. Всяка квитанция е в три екземпляра - бял, розов и син. В хода на одита е установено, че липсват 45 кутии, всяка с по 250 доларови талона. Пресметнато по номинал, това прави около 200 000 лева.
Притеснени от липсата, ревизорките признаха, че са писали две-три писма до НВМС и са питали къде са кутиите. След редица комбинации и скандални разговори между главната счетоводителка на НВМС Севда Чепелова и счетоводителките на РВМС във Враца и Бургас, със заповед на генералния директор на НВМС Янко Иванов 45-те кутии са иззети от Бургас и предадени на Враца. Все едно, че нищо не е станало. От НВМС не казват как врачанските квитанции са се озовали чак в Бургас.
Контрабандата
Схемата, по която граничните ветеринари пълнят банковите си сметки, не е само при дезинфекцията на возилата. Голямото ла-пане е при пропускането на контрабандни стоки. Както и при обмитяването на филета и други първокласни меса на нищожно ниски цени като карантии, субпродукти, сланина и др. От тези фокуси печелят и вносителите, и докторите. Но губят хазната - от митата, и РВМС - от влошените приходи, които се формират от такси при вноса на хранителни стоки.
Воденички фантоми
В навечерието на великденските празници бе разбит канал за контрабанда на ГКПП Оряхово. Тогава от граничната бразда към вътрешността на страната изчезнаха 180 000 кг „пилешки воденички". Според разрешителното птичата карантия е внесена от Холандия от фирма „Гроси-Мо". Сред ДВСК и спецслужбите в столицата настана паника, защото по това време в Холандия върлува тежка зараза от инфлуенца по птиците. Вносът на птичи продукти оттам не само че е забранен, не се допуска и транзитното им преминаване през страната.
Камионите е трябвало да пристигнат в склад в софийското село Локорско. Там митничари и ветеринарни доктори щели да разпломбират товара и да вземат проби за анализи.
Стоката се изпарява
Камионите със стоката изчезват, а пълномощникът на „Гроси-Мо" Стойчо Колев потвърждава, че не са пристигали. От ДВСК-София пък изобщо не вярват, че става дума за воденички. НСБОП пое случая, но до днес нищо не се разбра за мистериозно изчезналия товар.
От началото на годината НВМС е издала на собственика на „Гроси-Мо" Анато-лий Грозав - гражданин на Молдова, разрешителни за внос над 3 милиона килограма птичи меса от Холандия. През януари фирмата е вкарала 8 тира воденички, през февруари - 13 - с воденички и сланина, през март - 14 - с воденички и шкембета. Месеци фирмата е № 1 в трафика на ферибот Бекет-Оряхово.
Ветеринарни инспектори на пристанището изказаха съмнение, че стоката, която внася фирмата, е каран-тия и че е от Холандия. Но воденичките се обмитяват за жълти стотинки за разлика от филетата. Така само от 1 ТИР хазната олеква с 50 000 лева.
Фирмите изчезват
След гафа с изчезналите воденички „Гроси-Мо" изчезва от оряховския пристан. И не само тя. Возилата с вносни храни намаляват драстично, показват дневниците на ГИВК. От 120-180 автомобила на ден преди, сега минават под двайсетина. Приходите на РВМС падат. През април примерно от вноса в касата на службата са влезли 40 823 лв., през май падат на 27 215 лв., а през юни - на 19 527 лева.
Причината е проста - ветеринарните доктори, които са пропускали „воденичките" - Георги Йонов и Йордан Йорданов, след инцидента напускат ГИВК „по собствено желание". Но шефът на граничната инспекция Хрисим Чучков, вместо да бъде уволнен дисциплинарно, само е понижен в длъжност и е изпратен за 45 дни в месокомбината във Враца.
Чучков обаче не се явява на работа, а „ляга болен" -първо от дископатия, после - от хемороиди. Между болничните листове ветеринарният граничен командир се опитва да си вземе платен отпуск и депозира молба. Но не до прекия си началник - шефа на РВМС-Враца д-р Мирослав Найденов, а директно до генералния директор Янко Иванов. Големият шеф без колебание пише „да". Но д-р Найденов отказва. От два месеца насам Чучков се е покрил. Нашият екип също не успя да го открие.
„Един доктор от ГИВК-Оряхово си докарва поне по 10 000 лв. месечно, отделно са сумите, които праща нагоре", потвърдиха ветеринари от Враца, чиито изявления пазим в редакцията. Разполагаме и с документ, от който личи, че контрабандният трафик на Оряхово не е от вчера. Година преди изчезналите воденички е била спряна пратка с пуешки прат на фирма „Камкомерс". И не друг, а шефът на ГИВК Хрисим Чучков е освободил товара. По същото време влиза пастет от Чехия въпреки забраната заради „луда крава". Пуснати са транзит и живи животни, когато има забрана.
До 1000 лв. от ТИР с контрабанда
На въпроса колко струва затварянето на очите пред контрабандата, ветеринари отговарят без колебание: „От 500 до 1000 лева." А има дни, когато минавали десетки такива товари. Най-висока е тарифата за внос на сухи млека от Украйна - $ 600 на камион.
„Ако не вземете мерки, на границата ще станат страшни неща, работата се корумпира", заявява още преди две години пред генералния директор на НВМС Янко Иванов бившата шефка на ГИВК-Оряхово д-р Даниела Цолова. Но вместо да предприеме крути мерки срещу корупцията, големият началник уволнява неправомерно Цолова. Защото е казала за контрабандния трафик.
Хемороиди!
В момента, в който бяха разкрити документални измами на бившия директор на РВМС-Враца Адриан Аленковски и на шефа на ГИВК-Оряхово Хрисим Чучков, и двамата се разболяват. И двамата - от хемороиди. Болничните на Аленковски вече бяха признати за фалшиви.

Давам виновните на прокурора!
„Случаят Чучков" мина през дисциплинарен съвет. Но чакаме да му изтече болничният, за да го изслушаме и да му връчим заповедта." Това обясни генералният директор на НВМС Янко Иванов по случая с кражбите и контрабандата на ГИВК-Оряхово. Той потвърди и че ще бъде предявен иск към виновните, описани поименно в одита.
Д-р Иванов опроверга информацията, че се канел да уволнява шефа на РВМС-Враца д-р Найденов, защото изнасял „служебни тайни" пред медиите. „Няма такова нещо. Това са само слухове", обясни ветшефът.

Шефът на РВМС-Враца д-р Мирослав Найденов: Крадците са в чужбина

- Д-р Найденов, какво става на ГИВК-Оряхово?
- Скандалите бързо излизат наяве. Не само сред колегията, а и в цялата Врачанска област се говори за корупцията и кражбите, които разкриха ревизорите на граничния ветеринарен контрол. Хората са възмутени от факта, че ветеринарите не само, че не са спирали вноса на храни със съмнителни качества, но и че са печелили от това.
- Как са ставали злоупотребите?
- Инспектори и касиери са прибирали част от таксите в джоба си. Това е можело да се пресече отдавна, но документите, с които са се отчитали, не са проверявани, приемани са на юнашко доверие.
- Не е луд, който яде зелника.
- Така е. Виновните са много. Първо, техническият сътрудник във финансовия отдел Лиляна Иванова. Тя не е сверявала контролните отрязъци и парите, които се внасят срещу тях, не е проверявала дали написаното в приходния ордер отговаря на талоните. По тази причина от 1 юли т. г. тя бе уволнена. Вина има и гл. счетоводителка на РВМС Евгения Савчева, която не е упражнила никакъв контрол. Тя подаде молба и от 1 август ще се разделим и с нея. Разбира се, ако генералният директор на НВМС д-р Янко Иванов я освободи, защото тя е държавен служител. Но най-виновен е предшественикът ми д-р Адриан Аленковски. Кражбите са ставали по негово време.
- А шефът на ГИВК Хрисим Чучков?
- Неговата вина за нарушенията е най-голяма. Установи се, че той не е направил нито една проверка, не е контролирал подчинените си. А и сам е допускал нарушения.
- Каква е санкцията?
- След двуседмични заседания дисциплинарният съвет към НВМС е решил най-накрая единодушно Чучков да бъде уволнен дисциплинарно. Но той е болен и не е уволнен.
- Из Враца разправят, че е богат човек - имал два магазина за дрехи, ресторантът „Разпутин" също бил негов. Къде е Чучков сега?
- На домашно лечение е. Представил е 5 болнични листа. Колкото до споменатите от вас имоти, наистина са негови.
- Вярно ли е, че не НВМС, а министър Дикме е наредил крадците от-
ГИВК-Оряхово да бъдат предадени на прокуратурата, а виновните да бъдат уволнени дисциплинарно?
- Да, вярно е. Но двамата инспектори с най-големите кражби и шефът на ГИВК Чучков не са уволнени. Депозирал съм писмо в РДВР-Враца, с което моля да ми бъде потвърдено, че са напуснали страната.
- Говори се, че през Оряхово минава най-сгъстеният контрабанден трафик на птиче месо и субпродукти?
- По данни от дневниците на ГИВК са внесени толкова воденички от Холандия, че трябва да е изклано десетки пъти цялото поголовие на страната, защото една воденичка тежи 10-15 грама. А през Оряхово са влезли хиляди тонове, и то за доста кратък период. След отстраняването на тримата инспектори няма нито един тир воденички или други субпродукти.
- Възможно ли е трафикът да е пренасочен през друг граничен пункт?
- Не само е възможно, а със сигурност е точно така. Надявам се министър Дикме да сложи край на тези безобразия по граничните ветеринарни служби. На първо време очаквам той да се разпореди незабавно да се въведе единната информационна система „Анималс". Софтуерът е дарен от ЕС, има и компютри. Но очевидно някой в НВМС не иска да се знае какво става по границите кой какво и откъде внася.
- Възможно ли е да ви накажат за това, че финансовите резултати на РВМС-Враца са се влошили след намаления внос през Оряхово?
- Всичко е възможно. Не е тайна, че генералният иска да се отърве от мен. Но аз съм на 34 г., работил съм в Швейцария и знам какво означава отговорност.


Румяна ПЕНКОВА
в. Труд, 9 юли 2003 г.

Последната промяна е направена от Preslav на Пон 09 Мар 2009, 17:16; мнението е било променяно общо 3 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
brr


Регистриран на: 10 Окт 2006
Мнения: 8341

МнениеПуснато на: Вто 27 Мар 2007, 14:21    Заглавие:  

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
brr


Регистриран на: 10 Окт 2006
Мнения: 8341

МнениеПуснато на: Вто 27 Мар 2007, 14:23    Заглавие:  

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
brr


Регистриран на: 10 Окт 2006
Мнения: 8341

МнениеПуснато на: Вто 27 Мар 2007, 14:25    Заглавие:  

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Пет 03 Авг 2007, 16:16    Заглавие:  

Сушата затвори пристанище Оряхово

01 август 2007 / News.dir.bg
Заради рекордно ниското ниво на река Дунав пристанище Оряхово спря работа. Застрашено е корабоплаването в този участък, има опасност да спре и ферибота.
Местните хора разказват как заради сушата реката отстъпва на десетки метри от брега, предаде БНТ. “Всеки ден съм покрай Дунава, такова чудо не е имало скоро", твърди Марио Маринов от с. Остров. “В средата на Дунав се вижда пясък, остров се е получило, то се вижда дъното”, допълва Виолина Маринова. "Миналата година Дунав беше до сами шосето, а сега е на края на кея и с тенденция да спада още много. Всяко денонощие спада около 40 сантиметра”, коментира Здравко Иванов, охранител на пристанището. Макар че търсенето на дунавски пясък е огромно, крановете от пристанището вече не могат да разтоварват шлеповете, които не стигат до кея.“Работи се много трудно, ниска е водата, лашка се и е опасно, може да се скъса стрела, всичко, да падне в Дунава. Едвам стига кофата до шлепа. Спираме работа заради ниското ниво”, обяснява крастът Цветан Петров. Традицонната скала за нивото на реката отдавна вече е на сухо. По неволя мерителните колчета вече се забиват все по-навътре в пресъхващата река, чието ниво на пристанището спадна до рекордните 26 сантиметра.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Съб 08 Сеп 2007, 12:25    Заглавие:  

Николай Василев: ГККП - Оряхово е един от най-добрите

DarikNews - 28 Август 16:15

Гграничният контролно-пропускателен пункт Оряхово е един от най-добрите гранични пунктове, въпреки че има още какво да се желае. Това обяви министърът на държавната администрация Николай Василев при посещението си на Фериботен комплекс - Оряхово.Сред препоръките на министъра са обновяване на боята по бордюрите, поставяне на още няколко европейски знамена и подмяна на една от табелите, заради кривата карта на България и грешно изписаните имена на нея.След приемането ни в Европейския съюз трафикът през пункта се е удвоил и в момента средно за ден през него минават 180 тежкотоварни автомобила и около 100 леки коли.Николай Василев бе посрещнат от областния управител д-р Антонио Георгиев, с когото постигнаха договорка за изграждане на осветление в еднокилометровата зона до ферибота. Това ще струва на държавата около 12 000 лева.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Нед 09 Сеп 2007, 15:53    Заглавие:  

Спряха дейности на пристанището в Оряхово

BgNewsroom - 01 Август 16:41

Заради ниското ниво на Дунав край Оряхово са спрени са товаро-разтоварните дейности на пристанището и е преустановена работата на драгажния флот, съобщиха от местното поделение на "Морска администрация".
По данни на администрацията височината на водния стълб край Оряхово е 250-300 сантиметра. През последните горещи дни нивото на реката се е понижило с около 40 сантиметра, като по брега са се образували 20-метрови сухи ивици, отбелязва БТА.

Товарните баржи са заседнали край образуваните по средата на реката пясъчни острови и крановете не могат да стигнат до тях, за да товарят или разтоварят, обясниха от пристанищния комплекс.

Фериботите от българска и от румънска страна засега се движат, съобщи Добри Радев, управител на Фериботен комплекс - Оряхово. Ако нивото на реката продължи да спада през следващите дни, възможно е двете платформи също да спрат, допълни той.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Чет 29 Ное 2007, 22:15    Заглавие:  

Пристанище Оряхово се поема от"Слънчев Дар" АД, Варна. Комисията за защита на конкуренцията разреши установяване на контрол върху "Пристанищен терминал Оряхово" от страна на варненската фирма. Това ще стане с договор за концесия със срок от 25 г.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Вто 04 Дек 2007, 17:07    Заглавие:  

КЗК разреши концесията на Пристанищен терминал Оряхово
28.11.2007 11:46

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) разреши установяване на едноличен контрол върху „Пристанищен терминал Оряхово” от страна на „Слънчев Дар” АД, Варна, става ясно от съобщение на регулаторния орган. Концентрацията ще се осъществи чрез договор за концесия.

Предоставянето на концесия върху „Пристанищен терминал Оряхово” е част от Националната програма за развитие на пристанищата. Подписаният през юли договор е за период от двадесет и пет години и предвижда дружеството, което е собственост на варненската фирма Изида Инвест, да извършва пристанищни услуги по обработка на товари и поща, обслужване на пътници, морско-технически услуги и съпътстващи дейности.

Към момента „Слънчев Дар” АД не присъства на разглеждания пазар.

Предприятието планира да развива и модернизира терминала, да повиши качеството на услугите и да увеличи потока и видовете обработвани товари, се посочва в съобщението на КЗК. Анализът на комисията е показал, че планираната концентрaция не би могла да наруши ефективната конкуренция в сектора.

„Пристанищен терминал Оряхово” притежава собствено свидетелство за експлоатационна годност в предоставянето на услуги по обработка на генерални и насипни товари, обслужване на пътници и корабно снабдяване. „Пристанище Оряхово” е свързано само с националната пътна мрежа чрез изход на автомобилен път до гр. Оряхово и няма връзка с националната ж.п. мрежа. Пристанищната територия, обект на концесия, е с площ от 12 300 кв.м. Терминалът разполага с две кейови места за обработка на товари и поща и едно кейово място за обслужване на пътници.

Съгласно данните, предоставени от Изпълнителна агенция “Пристанищна администрация”, през изминалата 2006 г. пазарният дял на „Пристанищен терминал Оряхово“ е равен на 1,30%. Изчисленията са направени въз основа на обема на преминали и обработени товари през речните пристанища. По отношение на относителен дял от общия пътникопоток, преминаващ през речните пристанища, данните сочат, че делът на Пристанище терминал Оряхово е равен 1,14%.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Вто 11 Дек 2007, 13:08    Заглавие:  

На ГКПП "Оряхово" беше пресечен трафик на 65 килограма хероин

Общо 65 килограма хероин са намерени в товарен автомобил с българска регистрация, спрян за проверка на граничния контролно-пропускателен пункт(ГКПП) на ферибота в Оряхово, съобщиха от Областна дирекция "Полиция" (ОДП) във Враца.

Наркотикът бил укрит в три пътнически чанти, в които проверяващите намерили 126 пакета, обвити с кафяво тиксо. Съдържанието на пакетите реагирало на полевия наркотест като хероин, допълват от ОДП. Чантите били натоварени в прикаченото ремарке на автомобил "Мерцедес", собственост на пловдивска фирма. Автомобилът пътувал за Германия, натоварен с чували с полипропилен, уточняват от полицията. Водачът на товарния автомобил Е.С. /34 г./ от Димитровград е задържан за 24 часа в РПУ-Оряхово. За случая е уведомена врачанската окръжна прокуратура. Започнало е досъдебно производство. Въз основа на експертните заключения ще се определи концентрацията на наркотичното вещество и неговата стойност.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Съб 22 Мар 2008, 00:11    Заглавие:  

Фермери милионери

Невидимите по САПАРД

Политици опитват да прехвърлят скандала за злоупотреби и към консултантите
Обработването на земята ще е доходоносно за фермерите


Фотограф: Анелия Николoва
От няколко седмици варненецът Светлозар Дичевски официално е милионер. Не, не е спечелил джакпота на 6 от 49. Той е фермер, по-точно произвежда и търгува със зърно. А това след влизането ни в Европейския съюз става доходен бизнес, особено за хората с повече обработваема земя.
Чудесно е, че българските земеделци вече могат да печелят много от земята си. Но има и един проблем - възможностите за злоупотреби с парите от еврофондовете. Сигналите за това идват от начина, по който стана ясно, че са усвоявани парите от САПАРД. Освен че бяха хванати измами, миналата седмица се разбра и че роднини на депутати и близки до властта бизнесмени са ползвали от евросубсидиите. Тепърва около САПАРД ще има още разкрития (виж стр. 26).
Европомощите за земеделците от тази година ще се отпускат по нови схеми. Но няма гаранции, че вече веднъж компрометирана, системата няма да се пропука отново, а възможностите за измами - да се мултиплицират. Съмненията произтичат от факта, че разплащателната агенция за тези европари е същият този фонд "Земеделие", през който минаваше и финансирането по САПАРД. А фермерите, взели безвъзмездни средства от предприсъединителната програма, са потенциалните ползватели на помощите и по новите схеми.

Измами с площите

Преди повече от три седмици изпълнителният директор на Държавен фонд "Земеделие" Димитър Тадаръков се похвали, че е раздал първите 430.6 млн. лв. субсидии на декар. Всеки производител, който обработва земеделска земя - собствена или под аренда, може да получи веднъж в годината 10.3 лв. на декар от европейския бюджет и 4.1 лв. на декар доплащане от националния. За 2007 г. помощи са платени на 73 792 земеделци (схемата закъсня, но тя ще се прилага ежегодно).
Както по САПАРД, така и по тази европрограма някои от кандидатите са взели повече от един път субсидия чрез различни фирми. Няма ограничение за броя на фирмите, с които се кандидатства за европомощта. Но от изнесената от Димитър Тадаръков информация излиза, че това е един от начините да се надписват площи, като терени от едната фирма се застъпват с декларирани площи от другите. Някои от кандидатите са декларирали по-големи площи, отколкото обработват в действителност. От фонда обявиха, че са хванали близо 5314 лица, опитали измама. На злоупотребилите земеделци са наложени санкции. Няма никаква гаранция обаче, че се засичат всички опити с надписване на площите. Може да се окаже и че не са малко хората, които само са разорали нивите, за да вземат от евромилионите, смятат експерти. Сред опиталите да заблудят фонда имало и близки на депутати, обяви неотдавна Тадаръков. Той се закани да посочи кои са тези хора, но вече втора седмица отказва да го направи.
Най-големите суми (милиони левове) от европомощите на декар са отишли при записалите се като едри ползватели на земя. Като най-спечелил беше посочен Светлозар Дичевски. Според официалната информация на фонда Дичевски е взел субсидия чрез две дружества - ЕТ "Агро Светлозар Дичевски" - Варна, и "Сортови семена Вардим". Това стана известно, след като от фонда обявиха трите компании, лидери в класацията по размер на платената субсидия. Класираната на трето място е "Спринк" ЕООД, чрез която Младен Милков е получил 1.1 млн. лв. субсидия.

7 млн. лева сега, догодина още

Според официална справка на фонда чрез двете си фирми ЕТ "Агро Светлозар Дичевски" - Варна, и "Сортови семена Вардим" варненският бизнесмен е взел 3.9 млн. лв. субсидия за общо 271 234 декара. Само за площите, които е декларирал чрез едноличното си дружество, предприемачът е трябвало да получи 1.9 млн. лв. Но субсидията му е била орязана с 300 хил. лв. заради застъпване на площите, декларирани от него чрез другата му фирма. Дичевски е получил субсидии и чрез още свои дружества, стана ясно от изявления на Тадаръков. Все още обаче се проверявало общо чрез колко фирми и за какви площи са му платени суми. По думите на шефа на фонда Дичевски е взел към 6-7 млн. лв..
Фермерът обработва площи във Велико Търново, Плевен, Монтана, Враца, Ловеч и Габрово и има право да кандидатства за евросубсидии всяка година. Според публикация на в. "Сега" Дичевски се смятал за приближен до ДПС. Макар да няма официална връзка, негови конкуренти пък го свързват с варненската групировка ТИМ. Освен споменатите две дружества той притежава и участва в още няколко фирми, които се занимават с търговия със зърно - сред тях са "Октопод инвест холдинг" и "Слънчев дар", която през юли миналата година взе на концесия държавното пристанище "Оряхово" за 25 години. През 2005 г. Дичевски е направил една от най-крупните замени на частна срещу държавна земя. Справка на земеделското министерство показва, че той е получил 8447 декара държавен масив в Силистра срещу 6927 декара разпокъсани на 36 различни парчета в областта на Велико Търново.
Въпреки многобройните опити за връзка с него Светлозар Дичевски не пожела да говори с "Капитал".

Широко затворени врати

Въпреки че България е върнала близо 37 млн. лв. на Брюксел заради измамите с площите, Тадаръков отказва да изброи всички злоупотребили фермери. Той посочи само няколко случая, в които лица, опитали измама, впоследствие са били отрязани от възможността да вземат евросубсидии на декар. Например - земеделската кооперация "ЧПК Аренда", при която са били хванати седем застъпвания на площи. Член на управителния съвет на тази кооперация е братът на депутата и бивш земеделски министър Венцислав Върбанов - Любомир. Според Върбанов в случая с "ЧПК Аренда", която е трябвало да вземе 5 хил. лв. субсидия, е станала техническа грешка, тъй като тя по погрешка е застъпила площи на други две фирми. "Брат ми е член на управителния съвет на тази кооперация, но си е съвсем изряден и с неговия си бизнес отделно си е получил евросубсидии на декар", каза още Върбанов. И посочи, че има над 50 жалби от земеделски производители и кооперации, при които по погрешка е станало припокриване на декарите. Няколко производители от община Искър например били санкционирани от фонда, след като две физически лица са застъпили площите им.
Основните критерии за изплащането на субсидиите са големината на площите и коректността на декларираните от кандидатите данни. Другите изисквания са площите да се обработват и кандидатите да отговарят на добрите земеделски практики, които са формулирани в специална наредба. Не е нужно фермерите да са регистрирани, защото се предполага, че щом обработват земята, те вече са.
Основният механизъм за хващане на опитите за надписване на земя е информационната система ИСАК, която е едновременно кадастър и регистър на земеделските площи в страната и позволява кръстосани проверки. Фондът следи дали декларираните обработваеми декари не са надписани чрез проверка на място и засичане на написаното в декларацията с данните в ИСАК. Изглежда това не е било известно на някои от кандидатите. Експертите на фонда очевидно също трябва да натрупат опит, за да хващат всички измами.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Съб 22 Мар 2008, 00:14    Заглавие:  

Търговец на зърно взе пристанище Оряхово
Варненската компания "Слънчев дар" спечели след съдебен спор с гръцки кандидат
Варненската "Слънчев дар" е концесионер на пристанището в Оряхово. Договорът за това беше подписан между транспортния министър Петър Мутафчиев и изпълнителния директор на компанията

Светлозар Дичевски в сряда. Концесията е за срок от 25 години. Новият стопанин се ангажира да инвестира в речния порт не по-малко от 2.4 млн. лв. за първите 10 години от този срок, като половината от общата сума трябва да бъде вложена през първите две години. Първоначалното възнаграждение за държавата е 20 000 лв. Отделно концесионерът ще плаща всяка година по 5112 евро такса плюс 10% от увеличението на приходите си над сегашното ниво, което е 105 хил. евро, по данни на транспортното ведомство.

"Слънчев дар" е варненска фирма, в която 95% от акциите са собственост също на също варненската "Изида инвест". В нея пък 95% са притежание на регистрираната в Кипър "Лонгфелоу лимитид". Според Светлозар Дичевски "Слънчев дар" е част от "Октопод инвест холдинг", която според "Дакси" е 100% собственост на самия Дичевски. "Занимаваме се със земеделие и основно - търговия със зърно в Централна и Северна България. И досега бяхме основен товародател на пристанището в Оряхово", твърди директорът на компанията.

За "Слънчев дар" това не е първата концесия на дунавско пристанище. Фирма, притежавана на 95% от "Слънчев дар" ("Октопод-С"), още през 2005 г. беше избрана от правителството за концесионер на пристанището в Сомовит. Пак "Слънчев дар" беше сред кандидатстите и за пристанище Свищов. След неуспешно обжалване от страна на варненската фирма в крайна сметка концесията там беше спечелена от "Драгажен флот Истър".

Самата процедура за концесия на речната гара в Оряхово (както повечето такива) изобщо не мина гладко. Правителството определи "Слънчев дар" за печеливш в конкурса още през ноември 2005 г. Другият кандидат - гръцката GEK, обаче обжалва това решение във Върховния административен съд (ВАС) веднага след като то беше взето. През 2006 г., макар и отхвърлена от тричленен състав на съда, жалбата беше уважена от петчленка и в резултат магистратите отмениха избора на варненската фирма. През май тази година обаче кабинетът отново посочи същото дружество за печеливш в конкурса. Този път реакция от конкурентите няма.

Така в общи линии концесията за пристанището в Оряхово като схема не прави изключение от всички останали за дунавски портове - кандидати не липсват, повечето са български, бизнесът, поне по официални данни , не е особено голям, но конкуренцията е жестока, а обжалването - почти задължително.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Пон 21 Юли 2008, 13:21    Заглавие:  

Тръгва концесията на Порт Оряхово
Варненската фирма "Слънчев дар" е концесионер за следващите 25 години на Пристанищен терминал Оряхово, който беше част от Пристанищен комплекс Лом. Договорът за концесията бе подписан от транспортния министър Петър Мутафчиев и изпълнителния директор на компанията Светлозар Дичевски и влиза в сила от 23 юни. Новият стопанин на две кейови места за обработка на товари и едно за обслужване на пътници, трябва да инвестира 2,4 млн.лв. за първите 10 години, като половината от средствата трябва да бъдат вложени през първите две години, фирмата трябва да внесе еднократно 20 000 лева на държавата. Годишното концесионно възнаграждение от 5 112 евро ще се актуализира на всеки 5 години. В държавни сметки ще влизат и 10 % от сумата над определената база, която транспортното министерство е фиксирало на 105 000 евро базови брутни приходи за година.
фирмата концесионер е най-големият товародател на пристанище Оряхово през последните години. Чрез дъщерната си фирма "Октопод" дружеството внася и изнася средно по 50 000 тона зърно, семена и фуражи годишно. Оряхово е второто пристанище, което фирмата получава. През 2005 година концесионер на пристанище Сомовит стана друга фирма на Дичевски - "Октопод-С" ООД. Варненският търговец на зърно обаче не успя да се пребори за концесията на свищовското пристанище и загуби след обжалване от "Драгажен флот Истър". Пристанище Оряхово бе обявено на концесия още през май 2005 г. и през ноември същата година правителството определи "Слънчев дар" за печеливш в конкурса. Договорът се забави, защото некласираният кандидат - гръцката фирма G. E. K. S. A обжалва решението в съда. През май 2006 г., макар и отхвърлена жалбата от тричленен състав на ВАС, в петчленен състав магистратите отмениха избора на варненската фирма. Кабинетът обаче отново посочи същото дружество на печеливш в конкурса, а гръцките конкуренти вдигнаха ръце. Решението на Министерския съвет за концесията на пристанище Оряхово бе обнародвано в бр. 42 на Държавен вестник от 27 май 2007 г. Каква ще е съдбата на концесията на ломския порт, никой не се наема да прогнозира.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Пет 10 Окт 2008, 14:20    Заглавие:  

Стратегически инфраструткурни проекти са изграждане на трета лента на пътя Враца-Борован-Мизия-Оряхово в участъка Мизия – Оряхово и изграждане на 6.5-километров околовръстен път при Враца, както и модернизация на речното пристанище в Оряхово.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Пон 13 Окт 2008, 16:10    Заглавие:  

Министър Николай Василев посети ГКПП - Оряхово

13 октомври 2008 | 17:08 | Агенция "Фокус"



Оряхово. Грешно написани на латиница табели намери министър Николай Василев по време на посещението си днес на ГКПП в Оряхово, предаде кореспондентът на Агенция “Фокус”. Според него положението е такова, каквото го е видял при предишното си посещение - със сериозни пропуски и грешки в транслитерацията. Причината е в смяна на ръководството, като новото е поело ангажимент да се поправят. Министърът направи забележка още за липсата на герб на пункта, както и че няма знамена, поставени на необходимите съгласно разпоредбите места. Николай Василев разпореди в пункта да бъде оставен екземпляр от атласа, издаден от неговото ведомство във връзка с правилното изписване на български имена и понятия, за да бъде въведено всичко в ред съгласно Закона за транслитерирането при обозначителните табели.
Румяна Борисова
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 2 [24 Мнения]   Иди на страница: 1, 2 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИ МОРСКИ И РЕЧНИ ПРИСТАНИЩА
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.1028s ][ Queries: 12 (0.0033s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker