Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Fri 10 Jul 2020, 10:50
All times are UTC + 2
 Forum index » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ЯХТИ И ВЕТРИЛА - ФОРУМ ЗА ВЕТРОХОДИ, РЕГАТИ, ИСТОРИЯ
РЕГАТА "ИСТОРИЧЕСКИ МОРЕТА 2010"(The Historical Seas)
Moderators: Sea Dog
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 20 of 20 [299 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, ..., 18, 19, 20
Author Message
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42500

PostPosted: Fri 23 Jul 2010, 10:20    Post subject:  

Бранко.
И аз се радвам за "Роял Хелена". Гордея се, че в тази криза имаме родно корабостроене и от него произлезе наистина красив ветроход!
Само че не съм съгласен с твоето мнение - "Роял Хелена" си е най-хубавата, другите са стари бараки, защото съм плавал на тях.
На базата на какво сравняваш?
Единственото уместно сравнение за мен е да видим "Роял Хелена" в надпревара с някои от тези стари бараки и тогава да говорим за характеристики и т.н.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Георгиев


Joined: 19 Apr 2008
Posts: 585

PostPosted: Fri 23 Jul 2010, 17:52    Post subject:  

Ааами, няма никаква база за сравнение между едните ветроходи, другите ветроходи, елената, калиакрата, всичко. Първо, Кралската Елена не може да се сравнява с другите ветроходи понеже всичко е на ролриф и то електрически, целия кроаб може да се кара от петима души, докато Калиакра и повечето други ветроходи участващи в регатата са учебни и се карат без мързеливи системи, с пълен екипаж. Александър фон Хумболд е много бавен, престрояван е от.. плаващ фар, но е в пъти по-добър кораб като ветроход от Елената, просто защото е истински ветроход Smile. Това което те впечатлява на Елената е луксозната обстановка, ама това хич, ама хич не е критерии, за това добър ли е един ветроходен кораб или не. Това е една голяма красива яхта за разходки.

А понеже питаш защо не участва, всеки кораб трябваше да попълни определен процент от екипажа си със стажанти, това е целта на регатата все пак.

Аа, я сподели как тъй се уреди да плаваш на... "доста от тях".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
barrel-rider


Joined: 02 Jun 2006
Posts: 7506
Location: Варна

PostPosted: Sat 24 Jul 2010, 07:53    Post subject: Re: historical seas  

branko10 wrote:
Точно тези стари бараки имам впредвид
Имал съм щастието да плавам на доста от тях и мога да ви
уверя че нашето "кралско момиче" е години напред
завистта драги сънародници е нашата народностна черта
която най-точно ни определя сред другите народи
как не можем да се похвалим че сме направили нещо
по-добро от другите и да се гордеем с него
да сте живи и здрави!!
извинявам се че ви наруших "единомислието"


Спи спокойно! Това, че двама-трима души имат еднакво отношение към нещо не значи, че е настанал тоталитаризъм, разчитащ на единомислие Idea

Нищо му няма на „момичето”. В тия условия, когато флотът в световен мащаб масово намаляваше, тук, в България, бе роден tall ship, което си е направо постижение. И това бе признато от всички, особено пък тук, във форума, където пишат толкова професионалисти (за разлика от мен).
За друго май тръгна коментара. Точно тия бараки, на които си имал щастието да плаваш (дай Боже всекиму) са причината да я има и Роял Хелена. Точно тия бараки са причината за запазилото се очарование на хората от белите ветрила, стройния рангоут, пръските морска вода, моряшкия жаргон, скърцането на такелажа и т.н. Все неща, които са ти били достъпни.
И не става въпрос за характеристики. Ако ще е за сравняване на ветроходни, мореходни, чисто ходови и други характеристики, Роял Хелена ще е на опашката след десетки ветроходи с една, две и т.н. мачти. И точно по тая причина не коментираме сравнение на ветроходите. А ми се вижда малко тесногръдо да харесвам Роял Хелена САМО защото е българска. И за мен преимуществото е, че е строена в България, а не че е притежание на българска фирма, защото корабът даже нямаше намерение да работи в страната. В тая връзка КАЛИАКРА има малко по-сериозни достойнства, че и солидна практика в насока „полза за страната”.
Дано не се наложи англичаните да си преоценяват значението на VICTORY (пред един разрушител е барака за инструменти) или CUTTY SARK (контейнеровозите са направо космически кораби в сравнение със стария клипер), GIPSY MOTH IV на сър Франсис Чичестър (до днешните океански рейсъри от VOR направо е като отломка). А, да, и САЩ са се заблудили доста, та да поддържат CONSTITUTION годна за плаване... И т.н.

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42500

PostPosted: Sat 04 Sep 2010, 10:10    Post subject:  

Това събитие нещо съм го пропуснал, от 19 август е.
Ще се поразрровя и за снимки.


Копия на исторически платноходи се събират в Амстердам

Копия на руска фрегата от 1703 г., както и на търговски кораб, потънал през 1745 г., ще водят флотилията от около 50 големи платнохода, които ще се съберат в четвъртък в Амстердам за най-голямото мореплавателно събитие в Европа - Sail 2010.
В Sail 2010 ще участват платноходи от десетки държави. Те ще тръгнат към Амстердам в четвъртък сутринта от пристанището Еймъйдън. Пътешествието им започна на 11 август от Хартълпул на източния английски бряг, където участваха в Регатата на Северно море за големи платноходи, която ги отвежда в Холандия.
Историческият флот ще бъде придружен от около 500 плавателни съда, сред които миночистач, подводница и кораби от историческия флот на Холандия. Те ще останат на котва в Амстердам заедно с платноходите, за да бъдат разглеждани от очакваните 2 милиона посетители.
Сред главните атракции на Sail 2010 е фрегатата "Щандарт" - точно копие на флагманския кораб на руския цар Петър І от 1703 г., както и копието на търговския кораб, потънал през 1745 г. край Гьотеборг заедно с товара си от чай, порцелан, коприна и подправки.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42500

PostPosted: Sat 04 Sep 2010, 10:11    Post subject:  

Ето и снимки - огромни. Laughing

http://english.sail2010.nl/press/photographic-material/

Сега ще си дръпна най-добрите.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Sea Dog
[Moderator]


Joined: 10 Dec 2005
Posts: 3529
Location: Варна

PostPosted: Tue 14 Dec 2010, 18:25    Post subject:  

Хайде честито !!!




Tall Ships отново в България през 2013-14

Вторник, 14 Декември 2010 17:19

България и в частност Варна ще бъдат домакини на Международната регата за учебни ветроходи Tall Ships Race най-рано през 2013 година, стана ясно днес. По врeме на годишната конференция на STI в Ставангер, Норвегия, кап. Тома Томов е предал въпрос от името на кмета на Община Варна Кирил Йорданов, кога България може да бъде отново етапен град от регатата. До седмица се очаква в общината да пристигне официално писмо от STI със запитване за готовността на морската столица да приеме участниците в регатата през 2013 или 2014 г. Според плановете на Sail Training International, регатите през тези две години са планирани да бъдат провеждани изцяло в Черноморския басейн, без преминаване на проливи. STI ще търси сътрудничество с пристанища от Румъния, Украйна, Русия и Турция.
"Когато разказвах на кмета на Ла Рошел Максим Боно за тазгодишната регата "Тол шипс-Исторически морета" във Варна, той не скри възхищението си. "Мечтаем си за подобно домакинство", бе краткият му коментар", сподели Кирил Йорданов.

Nautica.bg

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
barrel-rider


Joined: 02 Jun 2006
Posts: 7506
Location: Варна

PostPosted: Tue 14 Dec 2010, 19:15    Post subject:  

Леката форма на артрит, получена от непрекъснатото стискане на палците, даде резултат! Тая вечер първата наздравица ще е за тая новина
_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Sea Dog
[Moderator]


Joined: 10 Dec 2005
Posts: 3529
Location: Варна

PostPosted: Tue 14 Dec 2010, 19:31    Post subject:  

Е, теб специално те бяхме подготвили с новината още преди седмица Wink
_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42500

PostPosted: Tue 14 Dec 2010, 20:00    Post subject:  

Да бе! Не мога да повярвам! Тъкмо четях литература за преражданията и си мислех, че през 22и век ще видя отново толкова много ветроходи! А то! Даноооо!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
barrel-rider


Joined: 02 Jun 2006
Posts: 7506
Location: Варна

PostPosted: Tue 14 Dec 2010, 20:36    Post subject:  

Sea Dog wrote:
Е, теб специално те бяхме подготвили с новината още преди седмица Wink

Тъй си е. Одита него ден си беше скучен. И единствено огризките от здравия разсъдък и липсата на последните заплати попречиха на благородното ветроходско опиянение да прерастне в алкхолно такова. Но пак благодаря за новината Wink

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42500

PostPosted: Mon 04 Apr 2011, 10:05    Post subject:  

Arrow „Тол шипс“ - събитие на 2010 година
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
branko10

Joined: 22 Jul 2010
Posts: 4

PostPosted: Mon 20 Feb 2012, 13:39    Post subject: тендовагинит  

Сега и тендовагинит да направиш
на всички ни стана ясно че освен "големите" приказки
на Тома Томов трябва и някой да върши работа за да се
съгласят англичаните пак да има "Tall Ships Regata" в България
Само че този "Някой" който ги докара първия път, вече не се занимава с ветроходни кораби
Ще ги гледате големите ветроходи "през крив макарон"
Спете спокойно !!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42500

PostPosted: Mon 20 Feb 2012, 14:04    Post subject:  

Кой е този някой дето е докарал корабите?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
barrel-rider


Joined: 02 Jun 2006
Posts: 7506
Location: Варна

PostPosted: Mon 20 Feb 2012, 14:48    Post subject: Re: тендовагинит  

branko10 wrote:
Само че този "Някой" който ги докара първия път, вече не се занимава с ветроходни кораби


Един човек ли има заслугата за включването на Варна в маршрута на регатата?

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 20 of 20 [299 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, ..., 18, 19, 20
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ЯХТИ И ВЕТРИЛА - ФОРУМ ЗА ВЕТРОХОДИ, РЕГАТИ, ИСТОРИЯ
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0935s ][ Queries: 12 (0.0074s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker