Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Москва разреши митинг за 100 000 души · Турция покачва напрежението край Кипър · Пропадна част от автомост в Харков /ВИДЕО/ · Иран разработва нова противовъздушна отбранителна система · Признаци за биологичен живот откриха на Марс · Авария в ТЕЦ-Перник! Тя е причинила замърсяване на река Струма ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Нед 25 Авг 2019, 14:07
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ПО ДУНАВА » Теми за река Дунав - проблеми, въпроси, отговори, екипажи, проекти, дунавските държави,борса
По реките - български и чуждестранни-новини
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 2 [29 Мнения]   Иди на страница: 1, 2 Следваща
Автор Съобщение
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 03 Апр 2007, 18:54    Заглавие:  По реките - български и чуждестранни-новини  

Cool Cool Cool
Екоминистерството одобри проект за превръщане на Марица в плавателна река
03.04.2007 19:37

Министерството на околната среда и водите е одобрило проекта на хотелиера Вълчо Арабаджиев за превръщането на Марица в плавателна река.

В писмо до Националния борд по туризъм и до община Пловдив министър Джевдет Чакъров дава зелена светлина за реализирането на проекта, според който по 11-километров участък ще могат да плават големи съдове.

Това ще струва на инвеститорите между 20 и 50 милиона евро, обясни Арабаджиев. За реализацията на проекта най-вероятно ще бъде направено публично-частно дружество, в което ще участват Община Пловдив и частни инвеститори. Решаваща дума ще имат общинските юристи, които трябва да предложат най-удачния вариант за реализация на проекта. Възможно е да се кандидатства за финансиране от еврофондовете.

Окончателният проект ще бъде представен за одобрение в Министерството на регионалното развитие и благоустройството, тъй като ведомството е собственик на речното корито. Засега не е искано становище от експертите на Басейнова дирекция – Пловдив. /БГНЕС

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 10 Апр 2007, 18:01    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Още подробности:
Проектът за превръщането на Марица в плавателна река в 11-километровия участък, който минава през Пловдив, е получил подкрепа от министерството на околната среда и водите, научи „Сега". Министър Джевдет Чакъров е изпратил писмо до община Пловдив и до председателствания от бизнесмена Георги Гергов Национален борд по туризъм, с което дава принципно одобрение.
Проектът носи името „Визит Марица" и възражда опитите от 70-те години на XX в. реката да стане плавателна в рамките на града. Тогава след остров Адата бяха изградени шлюзове. По течението на реката бяха пуснати лодки и катери, както и заведения върху салове. Заради повишаването на подпочвените води обаче се появиха проблеми с канализацията, а избените помещения в кварталите близо до реката бяха наводнявани. Затова след 2 г. общината се отказа от проекта.
За да бъдат избегнати сега тези рискове, „Визит Марица" предвижда на ширина 60 метра в средата на речното корито нивото да бъде свалено под сегашното с 2 метра. В различните участъци коритото е широко между 160 и 200 метра. Върху освободената от водата част ще могат да се разширят двата крайбрежни булеварда "Марица-юг" и "Марица-север", които са сред основните транспортни връзки между източните и западните райони на Пловдив. Ще се изграждат диги и шлюзове. Завирената част освен за водни развлечения ще може да се използва и за състезания. Преди време пък бизнесменът Георги Гергов лансира идея, че остров Адата може да се превърне в увеселителен парк с хотелска част. Инициатор на „Визит Марица" е хотелиерът Вълчо Арабаджиев.
Той и Георги Гергов ще разговарят с кмета Иван Чомаков в какъв формат да бъде бъдещото публично-частно партньорство, което ще реализира огромния проект. Превръщането на Марица в плавателна ще струва между 20 и 50 млн. евро в зависимост от технологиите за прокопаване на речното корито.
Кметът е възложил на общинските юристи да проучат по какъв начин проектът ще се реализира най-добре - концесия, смесено дружество между общината и бизнеса или друга форма, която ще позволи привличане на пари и от структурните фондове на ЕС. След това избраният вариант ще бъде предложен за одобрение от Министерството на регионалното развитие и благоустройството, тъй като то е собственик на речното корито. Вероятно ще е нужно и решение на кабинета.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5453

МнениеПуснато на: Сря 11 Апр 2007, 15:24    Заглавие:  

Бреййййй..........щуротиите и глупостите на нашите управници наистина нямат край.............вместо да искат пари от ЕС за да помогнат на пострадалите от наводненията из цяла Б-я,дето живеят във фургони,
бараки и полусрутени къщи,ние ще правим "увеселителни заведения по Марица".Наистина поговорката "сития на гладния не вярва"е валидна за нашите управници...............
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 06 Авг 2008, 22:28    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Възражда се старата идея за изграждане на плавателен канал Русе - Варна, заяви ръководителят на екипа на Общия устройствен план на Варна проф. Иван Никифоров.
Засега липсват конкретни разработки в това направление, допълни Никифоров, цитиран от в. "Народно дело".
Причината проектът за водна връзка между Дунав и Черно море отново да стане актуален след дълги години в забвение е включването на почти цялата делта на реката в “Натура 2000“. Това ще попречи там да се строят големи инфраструктурни обекти, което пък дава шанс един плавателен канал на наша територия да стане рентабилен.
По думите на проф. Никифоров специалистите се разминават във вижданията си за проекта, но все пак той предстои да бъде обсъден по повод изготвянето на Национална устройствена схема. Тя трябва да определи бъдещото развитие на републиканската инфраструктура.
Противниците на идеята за построяване на канала припомнят, че на територията на Румъния има конкурентна изкуствена водна връзка между Черна вода и Констанца. Варненският общ устройствен план все пак предвижда вариант, в който подобно съоръжение може да свърже града с Русе, допълни проф. Иван Никифоров.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
andrei141984

Регистриран на: 22 Яну 2008
Мнения: 1661
Местожителство: София-по-рядко Бургас.

МнениеПуснато на: Сря 13 Авг 2008, 15:30    Заглавие:  

Глупости......редовно ходя до Ямбол ,Сливен и Югоизточна българия изобщо......гледам и Марица.....!Вомента Тунджа е по-пълноводна.
Този проект ,както и за канала ,,Русе-Варва" са ХИМЕРА и несъстоятелни планове!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Вто 19 Авг 2008, 09:45    Заглавие:  

Интересен е проекта, ако се реализира ще бъде много добре. Появиха се слухове, че и ТИМ имат интерес. А където е ТИМ винаги има успех.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 30 Сеп 2008, 19:11    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Мегапроект заплашва с потоп
Никопол. Размразеният от правителството хидропроект за преградна стена ще обезсмисли новопостроения фериботен комплекс, който ще остане под вода. Това заяви кметът на крайдунавския град Валери Желязков. Грандиозният проект от 60-те години на миналия век, който се възражда сега, предвиждал шосе и железница до Турну Мъгуреле, както и два ВЕЦ-а на нашия и на румънския бряг. Работата била спряна, защото се оказало, че нивото на Дунав ще се покачи значително, ще залее ниската част на Никопол и още 500 хил. дка земеделски земи. Проектът дори предвиждал река Вит да стане плавателна, с което заплашва и Плевен с потоп.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
thesailor

Регистриран на: 28 Мар 2009
Мнения: 247

МнениеПуснато на: Пон 22 Юни 2009, 18:45    Заглавие: ПО ВЪПРОСА С ДУНАВ  

СПОМНЯМ СИ ЧЕ ОТ НЯКЪДЕ - НЕЗНАМ ДАЛИ БЕШЕ СЛУХ ИЛИ НЕ НО ИЗКОЧИ ПРОЕКТ ЗА ПРЕВРЪЩАНЕ НА ДУНАВ ОТ РЕКА, В ПЛАВАТЕЛЕН КАНАЛ, ЧРЕЗ ДОИЗГРАЖДАНЕ НА МРЕЖА ОТ ОЩЕ ШЛЮЗОВЕ КАНАЛИ И ВЕЦ-ОВЕ, КЪДЕТО Е НУЖНО И НЕОБХОДИМО ДЕ!!! И ТОВА РАЗБИРА СЕ С ЦЕЛ ПО-ЛЕСНО, БЪРЗО И БЕЗПРОБЛЕМНО КОРАБОПЛАВАНЕ! НЯКОЙ ЧУВАЛ ЛИ Е НЕЩО ПОВЕЧЕ ПО ПРОБЛЕМА????
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Чет 02 Юли 2009, 23:10    Заглавие:  

Вдигат пристанище на река Марица

Пазарджик. Пускат кораби по Марица. Община Пазарджик запретна ръкави и реши да започнат строителни работи на брега на реката. За изграждането на парк "Острова" вече са похарчени над един милион лева и сега той разполага с колодрум, атрактивни кътчета, зоопарк и изкуствено езеро. Идеята е до една година то да бъде свързано с реката, а след изкопни работи на нея да има кей с лодки и малки корабчета, издадоха хора от администрацията. Между парка и Зоната на здравето ще заработи лифт, който по най-пряк начин да свързва двата бряга на Марица.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
thesailor

Регистриран на: 28 Мар 2009
Мнения: 247

МнениеПуснато на: Пет 03 Юли 2009, 21:57    Заглавие:  

trakiicite 6te ni nadminat mai nas - tezi koito sme na istinski voden i koraboplavatelen basein Embarassed
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
skateman

Регистриран на: 15 Сеп 2008
Мнения: 22

МнениеПуснато на: Съб 18 Юли 2009, 07:52    Заглавие:  

да, ама някои казват-пригодете корабите към реката,а не реката към корабите.....
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
skateman

Регистриран на: 15 Сеп 2008
Мнения: 22

МнениеПуснато на: Съб 18 Юли 2009, 08:08    Заглавие:  

горния Дунав са го озаптили,донякъде....,но си го пазят,а тук е атракция за пътниците да видят и снимат задръстен с пластмасови шишета и др.боклуци понтон.....екзотика...... Shocked
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Чет 06 Авг 2009, 21:52    Заглавие:  

Винча – градът, който пази тайни от 7000 г. край Дунава

5 Август 2009

Агенция ТАНЮГ


Посетителите, които разглеждат хилядолетните пластове на десетметровия вал на брега на Дунава край Винча (град близо до Белград), трудно могат да си представят, че преди 7500 години тук е съществувал град, и то най-старият в Европа. Археологическите находки потвърждават това и разказват историята на величествено селище от епохата на неолита, по време, когато търговията е процъфтявала, войни не е имало, а по тези места е кипял живот.

„Това се доказва от останките от къщи, открити при разкопки в горния слой, които са изгорели при пожар преди 7000 години”, казва Драган Янкович, който отговаря за археологическия обект. Той изтъква, че останките са се запазили толкова добре именно заради пожара, който ги е консервирал. Става дума за дървени къщи, които са били измазани и отвън, и отвътре с два-три слоя мазилка, а когато изгорели, мазилката се изпекла и на нея останали отпечатъците на дървените стени. Всички къщи са градени в правилна геометрична система, в прави редици и без дворни места около тях, което говори за градско селище.

Селището е възникнало на самия бряг на Дунава, на важен кръстопът, но на високо място, където Дунав никога не прелива. За 1000 години е имало три големи пожара, но върху основите на старите сгради изниквали нови и така се появил цял хълм с височина осем метра, на чийто разрез сега се виждат тези слоеве. “Разбрахме, че по това време не е имало войни. За това свидетелстват селищата, които са се строяли на открито, без сериозна фортификация, а няма и находки на оръжие. Т.е. това е бил един от най-щастливите периоди в историята на Европа, когато нейният център е бил на Балканите”, казва Янкович.

Той припомня, че миналата година в лондонска лаборатория окончателно е било потвърдено, че жителите на района около Винча първи в Европа са топили мед, по същото време, когато това е ставало и в Месопотамия. Търгували са с обсидиан от Карпатите, който бил един от най-търсените материали за изработка на сечива, и живачна руда цинабарит, която се добивала от близка мина и се изпозвала за получаване на рядката червена боя цинобър.

Археологическите находки се простират на площ от 15 хектара, но само малка част от повърхността е проучена и кой знае още какви фантастични тайни се крият тук. Обектът е открит от първия сръбски археолог професор Милое Власич още в началото на 20 век.

Във Винча няма адекватни условия за излагане на откритите предмети. За съхранението им все още се използва една барака, получена през 1985 година от армията, но вече доста пострадала от лошото време. Затова обектът не отговаря на изискванията, които трябва да го превърнат в туристическа атракция. Туристическа агенция “Гроцка” в сътрудничество с фирма “Наутика” реши да популяризира находките, като организира всяка седмица излети от Белград до Винча с кораба “Ковин”. Проблемът е, че на брега няма пристан, но собственикът на плаващия сал-ресторант “Маестрал” предложи да откарва пътниците до брега.

Според Янкович тази година интересът към разкопките е много слаб, защото туристическите агенции ги пренебрегват и обектът се посещава от случайни посетители. Той каза, че до края на годината ще бъдат изработени и сувенири - керамични фигурки, направени от същата суровина като през неолита и по същата технология, което ще бъде най-автентичният сувенир в Европа. Цялата околност на Винча е богата на история. Известно е, че в съседното село Ритопек беше открита 28-килограмова римска златна броня.

Туристите, които решат да отидат на излет с кораба “Ковин”, ще могат да се наслаждават на прекрасната природа по Дунава, на неговите острови и брегове, да се запознаят с трите ръкава на реката, където сред дивата природа могат да се възхитят на многобройните речни чайки и на някое ято диви патици, да чуят удивителната история на двата острова край Панчево, които са възникнали от някогашен архипелаг. Директорът на “Наутика” Джордже Радованович казва, че за Дунав е характерно, че винаги носи със себе си големи количества пясък и затова никога не е бил син, независимо че Щраус твърди обратното. Именно благодарение на пясъка, който разлага органичните отпадъци, реката е една от най-чистите в Европа.

Специална атракция на излета представлява запознаването с двата фара на устието на Тамиш, които тази година отпразнуваха един век. Тъй като фаровете на река са рядко явление, фаровете край Панчево представляват изключителни обекти на европейското наследство и са предложени за защитени исторически паметници. Построени са през 1909 година, за да повишат безопасността на тогавашното параходно плаване на входа на пристанище “Панчево”, което е било много важно международно пристанище. Пристанът и параходната гара на устието на Тамиш вече не съществуват, вместо тях са построени три нови пристанища - Дунав, Азотара и Рафинерия.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пон 31 Авг 2009, 13:06    Заглавие:  

Съкращава 8 дни плаване с канала Русе - Варна

Български учени, архитекти, проектанти, инженери и други специалисти подновиха идеята за прокопаване на плавателния канал Варна - Русе миналата година. Инициативният комитет излезе с предложение до правителството да разгледа подробно съвременните аспекти и икономически ефект. При разработването си проектът е бил с два маршрута, съобразно Транспортен коридор 7. Избран е вариантът от Варна до Русе с дължина 192 км, като трасето следва долината на река Русенски Лом, Мадарската река и река Провадийска. Другото трасе до Тутракан отпадна още преди 30 г., обясни главният проектант тогава инж. Цани Михайлов. Според него с актуализирането на проекта каналът може да осъществи трафика по линията от Порт Саид до Ротердам. По новия воден път се съкращават 8 дни плаване и над 2100 морски мили. Той може да бъде логичният и удобен завършек на стратегическа връзка по речния плавателен път Рейн - Майн - Дунав и Дунав - Одер - Елба, смятат специалистите. Така ще могат да се посрещнат най-големите кораби, преминаващи през Суецкия канал, Дарданелите и Босфора в Черно море, които по Дунав могат да излязат на Север до Атлантика. Сега към тези дейности може да се прибави и производството на електроенергия от ВЕЦ-ове, ТЕЦ-ове и газови централи от предвидените в проекта 5 стъпала за повдигане на корабите и 4 за спускането им при различна денивелация. Каналът ще реши проблемите с хроничното безводие в Лудогорието. Това ще доведе до увеличаване на реколтата от пшеница с 200 кг, а на царевица с 300 - 400 кг от дка, сочат разчетите. Ще се създадат и 2000 постоянни работни места за обслужването на трасето и съоръженията по него.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
gogo222


Регистриран на: 11 Юни 2008
Мнения: 123

МнениеПуснато на: Пон 31 Авг 2009, 19:09    Заглавие:  

Ще видим и ние в Русе големи кораби,брейй thumbup Морски Shocked
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 2 [29 Мнения]   Иди на страница: 1, 2 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ПО ДУНАВА » Теми за река Дунав - проблеми, въпроси, отговори, екипажи, проекти, дунавските държави,борса
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0700s ][ Queries: 12 (0.0032s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker