Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Бунтовници предизвикаха голям пожар с дрон · Бабата на убитата Криси: В линейката не се качи лекар при детето ми да даде първа помощ. То дишаше, то говореше ВИДЕО · Възпитател открадна 100 000 лв. от ученик · Кой ще ме избави от тялото на тая смърт? /Римляни 7:23/ · Оперират по спешност Жан-Клод Юнкер · НАСА хранила хлебарки със скали от Луната ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Sun 18 Aug 2019, 09:01
All times are UTC + 2
 Forum index » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Криле
Проблеми на българския ВПК
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 1 of 4 [53 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, 4 Next
Author Message
grim realm


Joined: 17 Mar 2006
Posts: 1111

PostPosted: Wed 04 Apr 2007, 17:07    Post subject:    

то е ясно, че ако се купи руско ще е скупеничко (вика му се експортен вариант ) и ме съмнява при Стършела да е по-различно...
за влошаване на отношенията между НАТО/ЕС и Русия поне за близките 5 години ме съмнява, защото постоянно се говори за коопериране и т.н. ЕС започва да работи доста с руски фирми, все пак пазара е голям
а инъче и Гърция и Турция са проамерикански настроени, ама разполагат с руска техника на въоръжение....
относно парите именно руското ни излиза най-евтино (не говоря само за покупка, а и за експлоатация, приучаване и т.н.) но никой не се интересува от това, просто ще е игра на най-големи рушвети

П.П. те китайците какво не си произвеждат !? нормално и самолети да мъдрят, ама всичките им системи са чуждо производство Laughing
Back to top
View user's profile Send private message 
NEO


Joined: 12 Jun 2006
Posts: 2121
Location: Велинград

PostPosted: Wed 04 Apr 2007, 17:16    Post subject:  

Very Happy Конкретно за Суперхорнет някъде четох че ни се предлага най-доброто(като за флота)Иначе май се пече яка патърдия покрай Иран(приятелска за Русия държава)та ще има да видим как ще се развият отношенията Русия-САЩ-НАТО-ЕС Cool
_________________
Click to see if image is larger PANZERLIED http://www.youtube.com/watch?v=YPzTGx96P6U
NEOфенщина https://www.youtube.com/watch?v=Dug-YEIvoe8
Back to top
View user's profile Send private message 
Fallschirmjaeger


Joined: 21 Sep 2006
Posts: 2168
Location: Градът на трите лъва

PostPosted: Wed 04 Apr 2007, 18:48    Post subject:  

grim realm wrote:
то е ясно, че ако се купи руско ще е скупеничко (вика му се експортен вариант ) и ме съмнява при Стършела да е по-различно...

Естествено, че е различно. Американското въоръжение такова нещо като експортен вариант няма. Има непълно окомплектоване и един от много редките случаи е Саудитска Арабия. За всички други държави важи правилото, че получават толкова, колкото платят.
Quote:
за влошаване на отношенията между НАТО/ЕС и Русия поне за близките 5 години ме съмнява, защото постоянно се говори за коопериране и т.н. ЕС започва да работи доста с руски фирми, все пак пазара е голям

Тук не става въпрос за влошаване/ подобряване. НАТО/ ЕС от една страна и Русия от друга водят независими политики. Това обяснява абсолютно всичко. Кооперирането е прах в очите както на западните, така и на руското общества.
Quote:
а инъче и Гърция и Турция са проамерикански настроени, ама разполагат с руска техника на въоръжение....

Нито едната, нито другата е про-американски настроена. Имат динамични отношения с Вашингтон, а това е нещо коренно различно.
Quote:
относно парите именно руското ни излиза най-евтино (не говоря само за покупка, а и за експлоатация, приучаване и т.н.) но никой не се интересува от това, просто ще е игра на най-големи рушвети

Да, руското ни излиза най-евтино. Освен това ни излиза и през носа с още един куп усложнения, които тук тактично (или по-скоро "технично") се премълчават.
Quote:
П.П. те китайците какво не си произвеждат !? нормално и самолети да мъдрят, ама всичките им системи са чуждо производство Laughing

Китайците са абсолютно различен от нас случай, така че по-добре не подхващай тази тема! Wink

_________________
Einigkeit und Recht und Freiheit
Back to top
View user's profile Send private message 
Елемаг
[Moderator]


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 27533
Location: София

PostPosted: Wed 04 Apr 2007, 20:46    Post subject:  

nick_wolf1 wrote:
Ми хайде тогава да си строим всичко в родните "заводи". Що да купуваме? Само дето, като секнат доставките на резервни части и нашите "заводи" фатално ще изгорят от играта. А пък радиолелектронното оборудване как ще се поддържа изобщо малко не е ясно. Щото там пък май под ремонт се разбира предимно замяна на компоненти. След 10-ина випуска на родните "висши" учебни заведения току виж се понатрупал квалифициран кадър.

За сведение- резервните части се купуват заедно със самолетите. И цялото оборудване се е ремонтирало в нашите заводи. Плюс това на половината арабски свят. Завода в Пловдив е ремонтирал по 40 самолета годишно и поне 60 двигателя. Включително и радиоелектронното оборудване Wink

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
2C7


Joined: 07 Jan 2007
Posts: 1422
Location: Центъра на просффетата

PostPosted: Wed 04 Apr 2007, 20:55    Post subject:  

Елемаг wrote:
Cool Cool Cool
При правилно планиране заводите си работят и без руска помощ. И тези "стабилни икономически" са най-обикновенни използвачи продаващи самолети за огромни суми като искат ремонтите да се осъществяват само в техните заводи. Тоест готовноста на нашите ВВС да зависи изцяло от тях. Само Грипен предложи някаква опция за ремонт преди но сега май и те се отметнаха.

Да, наистина възможността за ремонт у нас на новите изтребители (предоставяне на разрешение, лиценз) е от съществено значение, иначе ще бъдем като саудитска арабия с нейните Ф-15 (остава да ни назначават за технически персонал само американци Confused). Този въпрос (за ремонта) според мен не е никакво политиканстване.
Повечето от вас не одобриха победителя в турския верт. конкурс: А-129 Мангуста, но условието от турска страна е било да й бъде предоставена специфична информация (Тhe rules stipulate Turkey be given full access to the aircraft's specific software codes -- which the U.S. considers a security risk) за спечелилия конкурса вертолет, явно искат повече независимост и избират този, който я предлага.
Back to top
View user's profile Send private message 
Shilo


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 1202
Location: Плевен

PostPosted: Wed 04 Apr 2007, 22:01    Post subject:  

Стана като с неродения Петко.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
nick_wolf1


Joined: 03 Jan 2005
Posts: 1727
Location: София

PostPosted: Wed 04 Apr 2007, 23:18    Post subject:  

А пък на баба ми чернобелия телевизор го поправяше селския техничар Джими...
Не съм особено убеден, че закупуването на резервните части, необходими за целия срок на екслоатация (за да сме независими от доставки) е особено далновидно и ценово ефективно решение. Особено, ако се практикува експлоатация по състояние, а не по назначин ресурс по време/наработка.
А това, че в родните заводи е ремонтирана руска техника от соц времената и особено "върховите технологии", предоставени на арабските държави, изобщо не означава, че са подготвени да се поддържа съвременна авионика. Едно е да сменяш лампи и да поиш с поялника, друго е да поддържаш съвременен радар с фазирана решетка и цифров сигнален процесор в интегрирана прицелнонавигационна система или една цифрова ЕДСУ. А за софтуера, който върви на тази авионика изобщо не ми е ясно кой ще го поддържа, без намеса на производителя. Но пък нашите младежи обират все призовите места на олимпиадите по информатика, знае ли човек... А за "желязото" вероятно ще се разчита на привличане на част от персонала на безбройните асемблаторски фирмички.
Back to top
View user's profile Send private message 
калло

Joined: 09 Jan 2004
Posts: 7708
Location: София

PostPosted: Thu 05 Apr 2007, 06:49    Post subject:  

Fallschirmjaeger wrote:
grim realm wrote:
то е ясно, че ако се купи руско ще е скупеничко (вика му се експортен вариант ) и ме съмнява при Стършела да е по-различно...

Естествено, че е различно. Американското въоръжение такова нещо като експортен вариант няма. Има непълно окомплектоване и един от много редките случаи е Саудитска Арабия. За всички други държави важи правилото, че получават толкова, колкото платят.
Quote:
за влошаване на отношенията между НАТО/ЕС и Русия поне за близките 5 години ме съмнява, защото постоянно се говори за коопериране и т.н. ЕС започва да работи доста с руски фирми, все пак пазара е голям

Тук не става въпрос за влошаване/ подобряване. НАТО/ ЕС от една страна и Русия от друга водят независими политики. Това обяснява абсолютно всичко. Кооперирането е прах в очите както на западните, така и на руското общества.
Quote:
а инъче и Гърция и Турция са проамерикански настроени, ама разполагат с руска техника на въоръжение....

Нито едната, нито другата е про-американски настроена. Имат динамични отношения с Вашингтон, а това е нещо коренно различно.
Quote:
относно парите именно руското ни излиза най-евтино (не говоря само за покупка, а и за експлоатация, приучаване и т.н.) но никой не се интересува от това, просто ще е игра на най-големи рушвети

Да, руското ни излиза най-евтино. Освен това ни излиза и през носа с още един куп усложнения, които тук тактично (или по-скоро "технично") се премълчават.
Quote:
П.П. те китайците какво не си произвеждат !? нормално и самолети да мъдрят, ама всичките им системи са чуждо производство Laughing

Китайците са абсолютно различен от нас случай, така че по-добре не подхващай тази тема! Wink



1. американците ИМАТ експортни варианти на бойната техника, която продават, като ограниченията по приложими технологии се определят от степента на "съюзност" на купувача.


2. да приравняваш политиката на НАТО на тази на ЕС е абсолютно некоректно. Вероятно си информиран, че в рамките на НАТО, от една страна, и на ЕС - от друга - също се водят в голяма степен независими политики (по отношение на Русия, например) на всяка отделна страна-членка

3. -

4. би ли могъл да не премълчаваш и ти кои са тези усложнения?

5. ъхъ, даже очите им са дръпнати...
Back to top
View user's profile Send private message 
Елемаг
[Moderator]


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 27533
Location: София

PostPosted: Thu 05 Apr 2007, 09:09    Post subject:  

nick_wolf1 wrote:
А пък на баба ми чернобелия телевизор го поправяше селския техничар Джими...
Не съм особено убеден, че закупуването на резервните части, необходими за целия срок на екслоатация (за да сме независими от доставки) е особено далновидно и ценово ефективно решение. Особено, ако се практикува експлоатация по състояние, а не по назначин ресурс по време/наработка.
А това, че в родните заводи е ремонтирана руска техника от соц времената и особено "върховите технологии", предоставени на арабските държави, изобщо не означава, че са подготвени да се поддържа съвременна авионика. Едно е да сменяш лампи и да поиш с поялника, друго е да поддържаш съвременен радар с фазирана решетка и цифров сигнален процесор в интегрирана прицелнонавигационна система или една цифрова ЕДСУ. А за софтуера, който върви на тази авионика изобщо не ми е ясно кой ще го поддържа, без намеса на производителя. Но пък нашите младежи обират все призовите места на олимпиадите по информатика, знае ли човек... А за "желязото" вероятно ще се разчита на привличане на част от персонала на безбройните асемблаторски фирмички.

Закупуването на резервни части с оглед на периодичния ремонт е нормална практика по целия свят независимо че ти не си съгласен с това. Явно не познаваш оборудването на самолетите които са били и са на въоръжание в Българските ВВС щом пишеш такива глупости. По-добре се поинтерсувай как представляват тези самолети вместо да пишеш на изуст.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
nick_wolf1


Joined: 03 Jan 2005
Posts: 1727
Location: София

PostPosted: Thu 05 Apr 2007, 09:56    Post subject:  

Има един често употребяван похват за доказване на твърдения с използване на допускане на противното. Ако при опит за доказване на противното бъде достигнато до противопречие, първоначалното твърдение се приема за вярно. Нека допуснем, че аз пиша наизуст и че самолетите, които бъдат закупени за нашата армия могат да бъдат поддържани изцяло с местни усилия без зависимост от страната/компанията производител и така да се елиминира политическия фактор при избора на нови самолети, като остане само цената за придобиване и експлоатация. Очаквам стройно доказателство как ще бъде предоставен достъп до програмното осигуряване на авиониката на машините (допускам, че се очаква те да имат такова) на местните специалисти по поддръжката. В съвременните самолети електрониката отказва, а в програмното осигуряване биват откривани грешки дори и след етапа на изпитанията. Справка - F-22, които заради подобна грешка не успяха да прелетят от Хавайските острови до Япония. Освен това очаквам да бъде представено доказателство за това, че е нормална практика да се обезпечават с резервни части закупуваните по света самолети, така че поддръжката им да не зависи от последваща доставка на части в периода на експлоатация. Не говоря за стандартните комплекти, които се очаква да бъдат закупени при първоначалното придобиване. Добре е да бъде представен и аргумент, който да показва икономическата ефективност на подобно решение. Защото историята посочва достатъчно примери за "заземени" машини, точно поради неритмично снабдяване с резервни части и явления като "канибализиране" на едни машини, за да се осигурят други.
Back to top
View user's profile Send private message 
Елемаг
[Moderator]


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 27533
Location: София

PostPosted: Thu 05 Apr 2007, 10:15    Post subject:  

Cool Cool Cool
За разлика от теб аз съм работил в завод ремонтиращ авиационна техника. И редовно съм вадил от складовете резервни часто закупени още преди разрухата предвидени за плановите ремонти. Канибализирането се появи когато престанаха да дават пари за ремонти и самолетите започнаха да се кърпят по частите. Прекъсната и бе традицията да се усвоява новата техника а част от самолетите МиГ-29 пристигнаха след 1990 г и за тях не бяха закупени необходимото количество групови комплекти. За другите машини проблеми по тази част няма. Проблемите са в МО.Достъп до програмното осигуряване не е необходим за ремонта. Но е възможен с оглед на изпълнение на периодичното обслужване.
А колкото за доказателства- в какъв вид ги искаш? А можеш ли да представиш доказателства че някой завод купува специално всяка отделна машина резервни части от страната производител (например швейцарския завод в който са сглобени и се ремонтират техните Ф-18.)? Представи такова доказателство и аз ще ти докажа обратното Wink

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
nick_wolf1


Joined: 03 Jan 2005
Posts: 1727
Location: София

PostPosted: Thu 05 Apr 2007, 10:51    Post subject:  

Защо все се изплъзваме с тези "планови ремонти"? Никога не съм отричал, че нормалното поддържането на машините е възможно, дори желателно да става в местни заводи. Също така не отричам, че е нормално да се закупят стандартни комплекти с части, които да се ползват при тази нормална поддръжка. Но ми се струва силно преувеличено твърдението, че местен завод може да осигури ремонта на самолета в каквато и да е ситуация. За да стане поне приблизително възможно това е необходима крупна инвестиция, която да направи завода/заводите поне регионални центрове за поддръжка, за да се изплати. А да стане това, без политическо обвързване със страната производител, особено такава като Русия, мисля че е доста наивно да се смята. И пак твърдя, че 100% обезпечаване с резервни части е невъзможно, скъпо и ненужно. Освен, ако те евентуално не се призвеждат у нас. И тук идва въпросът кой ще осигури таква инвестиция. Държавата? Дано да не е тя, защото поне аз нямам никакво желание данъците, които плащам да отиват за поддържането на някакви предприятия, чието съществуване се осмисля само с поддържането на 20-те или 50-те изтребителя на нашите ВВС.
И накрая, достъп до изходния код на програмното осигуряване плюс документацията е абсолютно необходим, за да има шанс за адекватното му поддържане, без намеса на производителя и/или оторизирана компания за поддръжка. Поддръжка е необходима 100% за отстраняване на грешки и адаптиране при евентуални модернизации. А че съвременните самолети са силно зависими от програмното осигуряване, мисля че на всички е ясно.
Back to top
View user's profile Send private message 
Елемаг
[Moderator]


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 27533
Location: София

PostPosted: Thu 05 Apr 2007, 11:06    Post subject:  

nick_wolf1 wrote:
Защо все се изплъзваме с тези "планови ремонти"? Никога не съм отричал, че нормалното поддържането на машините е възможно, дори желателно да става в местни заводи. Също така не отричам, че е нормално да се закупят стандартни комплекти с части, които да се ползват при тази нормална поддръжка. Но ми се струва силно преувеличено твърдението, че местен завод може да осигури ремонта на самолета в каквато и да е ситуация. За да стане поне приблизително възможно това е необходима крупна инвестиция, която да направи завода/заводите поне регионални центрове за поддръжка, за да се изплати. А да стане това, без политическо обвързване със страната производител, особено такава като Русия, мисля че е доста наивно да се смята.

Голямата инвестиция вече е направена. В българските ремонтни заводи за около 30 години са вложени над 10 милиарда долара. А това в каква степен може да осигури ремонта зависи от ранга на завода. Нашите заводи са от най-висок ранг. Те са обслужвали цялото южно крило на Варшавския договор включително и арабските държави. Подобен завод има само в Полша. Изплатили са се одавна и до 1994г работаха изключително на печалба.Тъкмо такива заводи позволяват да няма политическо обвързване. Нещо повече мощностите позволяват да се ремонтират и машините и на други държави имащи подобна техника.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Елемаг
[Moderator]


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 27533
Location: София

PostPosted: Thu 05 Apr 2007, 11:12    Post subject:  

Cool Cool Cool
Между другото ето в тази книга са описани голяма част от възможностите на ТЕРЕМ:
Click to see if image is larger
Вземи я и прочети.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
nick_wolf1


Joined: 03 Jan 2005
Posts: 1727
Location: София

PostPosted: Thu 05 Apr 2007, 11:15    Post subject:  

Quote:
Те са обслужвали цялото южно крило на Варшавския договор включително и арабските държави.

В условията на тясна (бих казал задушаваща) политическа обвързаност със СССР, при наличие на глобално противопоставяне на два военнополитически блока, плюс предполагам обилно снабдяване с резервни части, необходими за съответните ремонти и производство на част от тези части в местни предприятия.
Back to top
View user's profile Send private message 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 4 [53 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, 4 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Криле
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0736s ][ Queries: 12 (0.0044s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker