Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Последен пристан: МиГ-17ПФ борд 18 село Оризари · ВИДЕО: АБВ иска оставката на зам.-министър Запрянов заради преговорите за F-16 · Президентът: Заплахата за демокрацията у нас не идва от Българската армия · НАСА тества първия марсиански хеликоптер · Отличиха победителите в Никулденския конкурс за рибарски разказ · NGSW-T отива в армията на САЩ ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Вто 23 Апр 2019, 04:19
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Криле
Проблеми на българския ВПК
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 4 [53 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, 4 Следваща
Автор Съобщение
grim realm


Регистриран на: 17 Мар 2006
Мнения: 1111

МнениеПуснато на: Сря 04 Апр 2007, 17:07    Заглавие:    

то е ясно, че ако се купи руско ще е скупеничко (вика му се експортен вариант ) и ме съмнява при Стършела да е по-различно...
за влошаване на отношенията между НАТО/ЕС и Русия поне за близките 5 години ме съмнява, защото постоянно се говори за коопериране и т.н. ЕС започва да работи доста с руски фирми, все пак пазара е голям
а инъче и Гърция и Турция са проамерикански настроени, ама разполагат с руска техника на въоръжение....
относно парите именно руското ни излиза най-евтино (не говоря само за покупка, а и за експлоатация, приучаване и т.н.) но никой не се интересува от това, просто ще е игра на най-големи рушвети

П.П. те китайците какво не си произвеждат !? нормално и самолети да мъдрят, ама всичките им системи са чуждо производство Laughing
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
NEO


Регистриран на: 12 Юни 2006
Мнения: 2121
Местожителство: Велинград

МнениеПуснато на: Сря 04 Апр 2007, 17:16    Заглавие:  

Very Happy Конкретно за Суперхорнет някъде четох че ни се предлага най-доброто(като за флота)Иначе май се пече яка патърдия покрай Иран(приятелска за Русия държава)та ще има да видим как ще се развият отношенията Русия-САЩ-НАТО-ЕС Cool
_________________
Click to see if image is larger PANZERLIED http://www.youtube.com/watch?v=YPzTGx96P6U
NEOфенщина https://www.youtube.com/watch?v=Dug-YEIvoe8
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Fallschirmjaeger


Регистриран на: 21 Сеп 2006
Мнения: 2169
Местожителство: Градът на трите лъва

МнениеПуснато на: Сря 04 Апр 2007, 18:48    Заглавие:  

grim realm написа:
то е ясно, че ако се купи руско ще е скупеничко (вика му се експортен вариант ) и ме съмнява при Стършела да е по-различно...

Естествено, че е различно. Американското въоръжение такова нещо като експортен вариант няма. Има непълно окомплектоване и един от много редките случаи е Саудитска Арабия. За всички други държави важи правилото, че получават толкова, колкото платят.
Цитат:
за влошаване на отношенията между НАТО/ЕС и Русия поне за близките 5 години ме съмнява, защото постоянно се говори за коопериране и т.н. ЕС започва да работи доста с руски фирми, все пак пазара е голям

Тук не става въпрос за влошаване/ подобряване. НАТО/ ЕС от една страна и Русия от друга водят независими политики. Това обяснява абсолютно всичко. Кооперирането е прах в очите както на западните, така и на руското общества.
Цитат:
а инъче и Гърция и Турция са проамерикански настроени, ама разполагат с руска техника на въоръжение....

Нито едната, нито другата е про-американски настроена. Имат динамични отношения с Вашингтон, а това е нещо коренно различно.
Цитат:
относно парите именно руското ни излиза най-евтино (не говоря само за покупка, а и за експлоатация, приучаване и т.н.) но никой не се интересува от това, просто ще е игра на най-големи рушвети

Да, руското ни излиза най-евтино. Освен това ни излиза и през носа с още един куп усложнения, които тук тактично (или по-скоро "технично") се премълчават.
Цитат:
П.П. те китайците какво не си произвеждат !? нормално и самолети да мъдрят, ама всичките им системи са чуждо производство Laughing

Китайците са абсолютно различен от нас случай, така че по-добре не подхващай тази тема! Wink

_________________
Einigkeit und Recht und Freiheit
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27531
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 04 Апр 2007, 20:46    Заглавие:  

nick_wolf1 написа:
Ми хайде тогава да си строим всичко в родните "заводи". Що да купуваме? Само дето, като секнат доставките на резервни части и нашите "заводи" фатално ще изгорят от играта. А пък радиолелектронното оборудване как ще се поддържа изобщо малко не е ясно. Щото там пък май под ремонт се разбира предимно замяна на компоненти. След 10-ина випуска на родните "висши" учебни заведения току виж се понатрупал квалифициран кадър.

За сведение- резервните части се купуват заедно със самолетите. И цялото оборудване се е ремонтирало в нашите заводи. Плюс това на половината арабски свят. Завода в Пловдив е ремонтирал по 40 самолета годишно и поне 60 двигателя. Включително и радиоелектронното оборудване Wink

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
2C7


Регистриран на: 07 Яну 2007
Мнения: 1422
Местожителство: Центъра на просффетата

МнениеПуснато на: Сря 04 Апр 2007, 20:55    Заглавие:  

Елемаг написа:
Cool Cool Cool
При правилно планиране заводите си работят и без руска помощ. И тези "стабилни икономически" са най-обикновенни използвачи продаващи самолети за огромни суми като искат ремонтите да се осъществяват само в техните заводи. Тоест готовноста на нашите ВВС да зависи изцяло от тях. Само Грипен предложи някаква опция за ремонт преди но сега май и те се отметнаха.

Да, наистина възможността за ремонт у нас на новите изтребители (предоставяне на разрешение, лиценз) е от съществено значение, иначе ще бъдем като саудитска арабия с нейните Ф-15 (остава да ни назначават за технически персонал само американци Confused). Този въпрос (за ремонта) според мен не е никакво политиканстване.
Повечето от вас не одобриха победителя в турския верт. конкурс: А-129 Мангуста, но условието от турска страна е било да й бъде предоставена специфична информация (Тhe rules stipulate Turkey be given full access to the aircraft's specific software codes -- which the U.S. considers a security risk) за спечелилия конкурса вертолет, явно искат повече независимост и избират този, който я предлага.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Shilo


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1202
Местожителство: Плевен

МнениеПуснато на: Сря 04 Апр 2007, 22:01    Заглавие:  

Стана като с неродения Петко.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
nick_wolf1


Регистриран на: 03 Яну 2005
Мнения: 1727
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 04 Апр 2007, 23:18    Заглавие:  

А пък на баба ми чернобелия телевизор го поправяше селския техничар Джими...
Не съм особено убеден, че закупуването на резервните части, необходими за целия срок на екслоатация (за да сме независими от доставки) е особено далновидно и ценово ефективно решение. Особено, ако се практикува експлоатация по състояние, а не по назначин ресурс по време/наработка.
А това, че в родните заводи е ремонтирана руска техника от соц времената и особено "върховите технологии", предоставени на арабските държави, изобщо не означава, че са подготвени да се поддържа съвременна авионика. Едно е да сменяш лампи и да поиш с поялника, друго е да поддържаш съвременен радар с фазирана решетка и цифров сигнален процесор в интегрирана прицелнонавигационна система или една цифрова ЕДСУ. А за софтуера, който върви на тази авионика изобщо не ми е ясно кой ще го поддържа, без намеса на производителя. Но пък нашите младежи обират все призовите места на олимпиадите по информатика, знае ли човек... А за "желязото" вероятно ще се разчита на привличане на част от персонала на безбройните асемблаторски фирмички.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
калло

Регистриран на: 09 Яну 2004
Мнения: 7685
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 06:49    Заглавие:  

Fallschirmjaeger написа:
grim realm написа:
то е ясно, че ако се купи руско ще е скупеничко (вика му се експортен вариант ) и ме съмнява при Стършела да е по-различно...

Естествено, че е различно. Американското въоръжение такова нещо като експортен вариант няма. Има непълно окомплектоване и един от много редките случаи е Саудитска Арабия. За всички други държави важи правилото, че получават толкова, колкото платят.
Цитат:
за влошаване на отношенията между НАТО/ЕС и Русия поне за близките 5 години ме съмнява, защото постоянно се говори за коопериране и т.н. ЕС започва да работи доста с руски фирми, все пак пазара е голям

Тук не става въпрос за влошаване/ подобряване. НАТО/ ЕС от една страна и Русия от друга водят независими политики. Това обяснява абсолютно всичко. Кооперирането е прах в очите както на западните, така и на руското общества.
Цитат:
а инъче и Гърция и Турция са проамерикански настроени, ама разполагат с руска техника на въоръжение....

Нито едната, нито другата е про-американски настроена. Имат динамични отношения с Вашингтон, а това е нещо коренно различно.
Цитат:
относно парите именно руското ни излиза най-евтино (не говоря само за покупка, а и за експлоатация, приучаване и т.н.) но никой не се интересува от това, просто ще е игра на най-големи рушвети

Да, руското ни излиза най-евтино. Освен това ни излиза и през носа с още един куп усложнения, които тук тактично (или по-скоро "технично") се премълчават.
Цитат:
П.П. те китайците какво не си произвеждат !? нормално и самолети да мъдрят, ама всичките им системи са чуждо производство Laughing

Китайците са абсолютно различен от нас случай, така че по-добре не подхващай тази тема! Wink



1. американците ИМАТ експортни варианти на бойната техника, която продават, като ограниченията по приложими технологии се определят от степента на "съюзност" на купувача.


2. да приравняваш политиката на НАТО на тази на ЕС е абсолютно некоректно. Вероятно си информиран, че в рамките на НАТО, от една страна, и на ЕС - от друга - също се водят в голяма степен независими политики (по отношение на Русия, например) на всяка отделна страна-членка

3. -

4. би ли могъл да не премълчаваш и ти кои са тези усложнения?

5. ъхъ, даже очите им са дръпнати...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27531
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 09:09    Заглавие:  

nick_wolf1 написа:
А пък на баба ми чернобелия телевизор го поправяше селския техничар Джими...
Не съм особено убеден, че закупуването на резервните части, необходими за целия срок на екслоатация (за да сме независими от доставки) е особено далновидно и ценово ефективно решение. Особено, ако се практикува експлоатация по състояние, а не по назначин ресурс по време/наработка.
А това, че в родните заводи е ремонтирана руска техника от соц времената и особено "върховите технологии", предоставени на арабските държави, изобщо не означава, че са подготвени да се поддържа съвременна авионика. Едно е да сменяш лампи и да поиш с поялника, друго е да поддържаш съвременен радар с фазирана решетка и цифров сигнален процесор в интегрирана прицелнонавигационна система или една цифрова ЕДСУ. А за софтуера, който върви на тази авионика изобщо не ми е ясно кой ще го поддържа, без намеса на производителя. Но пък нашите младежи обират все призовите места на олимпиадите по информатика, знае ли човек... А за "желязото" вероятно ще се разчита на привличане на част от персонала на безбройните асемблаторски фирмички.

Закупуването на резервни части с оглед на периодичния ремонт е нормална практика по целия свят независимо че ти не си съгласен с това. Явно не познаваш оборудването на самолетите които са били и са на въоръжание в Българските ВВС щом пишеш такива глупости. По-добре се поинтерсувай как представляват тези самолети вместо да пишеш на изуст.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
nick_wolf1


Регистриран на: 03 Яну 2005
Мнения: 1727
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 09:56    Заглавие:  

Има един често употребяван похват за доказване на твърдения с използване на допускане на противното. Ако при опит за доказване на противното бъде достигнато до противопречие, първоначалното твърдение се приема за вярно. Нека допуснем, че аз пиша наизуст и че самолетите, които бъдат закупени за нашата армия могат да бъдат поддържани изцяло с местни усилия без зависимост от страната/компанията производител и така да се елиминира политическия фактор при избора на нови самолети, като остане само цената за придобиване и експлоатация. Очаквам стройно доказателство как ще бъде предоставен достъп до програмното осигуряване на авиониката на машините (допускам, че се очаква те да имат такова) на местните специалисти по поддръжката. В съвременните самолети електрониката отказва, а в програмното осигуряване биват откривани грешки дори и след етапа на изпитанията. Справка - F-22, които заради подобна грешка не успяха да прелетят от Хавайските острови до Япония. Освен това очаквам да бъде представено доказателство за това, че е нормална практика да се обезпечават с резервни части закупуваните по света самолети, така че поддръжката им да не зависи от последваща доставка на части в периода на експлоатация. Не говоря за стандартните комплекти, които се очаква да бъдат закупени при първоначалното придобиване. Добре е да бъде представен и аргумент, който да показва икономическата ефективност на подобно решение. Защото историята посочва достатъчно примери за "заземени" машини, точно поради неритмично снабдяване с резервни части и явления като "канибализиране" на едни машини, за да се осигурят други.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27531
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 10:15    Заглавие:  

Cool Cool Cool
За разлика от теб аз съм работил в завод ремонтиращ авиационна техника. И редовно съм вадил от складовете резервни часто закупени още преди разрухата предвидени за плановите ремонти. Канибализирането се появи когато престанаха да дават пари за ремонти и самолетите започнаха да се кърпят по частите. Прекъсната и бе традицията да се усвоява новата техника а част от самолетите МиГ-29 пристигнаха след 1990 г и за тях не бяха закупени необходимото количество групови комплекти. За другите машини проблеми по тази част няма. Проблемите са в МО.Достъп до програмното осигуряване не е необходим за ремонта. Но е възможен с оглед на изпълнение на периодичното обслужване.
А колкото за доказателства- в какъв вид ги искаш? А можеш ли да представиш доказателства че някой завод купува специално всяка отделна машина резервни части от страната производител (например швейцарския завод в който са сглобени и се ремонтират техните Ф-18.)? Представи такова доказателство и аз ще ти докажа обратното Wink

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
nick_wolf1


Регистриран на: 03 Яну 2005
Мнения: 1727
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 10:51    Заглавие:  

Защо все се изплъзваме с тези "планови ремонти"? Никога не съм отричал, че нормалното поддържането на машините е възможно, дори желателно да става в местни заводи. Също така не отричам, че е нормално да се закупят стандартни комплекти с части, които да се ползват при тази нормална поддръжка. Но ми се струва силно преувеличено твърдението, че местен завод може да осигури ремонта на самолета в каквато и да е ситуация. За да стане поне приблизително възможно това е необходима крупна инвестиция, която да направи завода/заводите поне регионални центрове за поддръжка, за да се изплати. А да стане това, без политическо обвързване със страната производител, особено такава като Русия, мисля че е доста наивно да се смята. И пак твърдя, че 100% обезпечаване с резервни части е невъзможно, скъпо и ненужно. Освен, ако те евентуално не се призвеждат у нас. И тук идва въпросът кой ще осигури таква инвестиция. Държавата? Дано да не е тя, защото поне аз нямам никакво желание данъците, които плащам да отиват за поддържането на някакви предприятия, чието съществуване се осмисля само с поддържането на 20-те или 50-те изтребителя на нашите ВВС.
И накрая, достъп до изходния код на програмното осигуряване плюс документацията е абсолютно необходим, за да има шанс за адекватното му поддържане, без намеса на производителя и/или оторизирана компания за поддръжка. Поддръжка е необходима 100% за отстраняване на грешки и адаптиране при евентуални модернизации. А че съвременните самолети са силно зависими от програмното осигуряване, мисля че на всички е ясно.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27531
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 11:06    Заглавие:  

nick_wolf1 написа:
Защо все се изплъзваме с тези "планови ремонти"? Никога не съм отричал, че нормалното поддържането на машините е възможно, дори желателно да става в местни заводи. Също така не отричам, че е нормално да се закупят стандартни комплекти с части, които да се ползват при тази нормална поддръжка. Но ми се струва силно преувеличено твърдението, че местен завод може да осигури ремонта на самолета в каквато и да е ситуация. За да стане поне приблизително възможно това е необходима крупна инвестиция, която да направи завода/заводите поне регионални центрове за поддръжка, за да се изплати. А да стане това, без политическо обвързване със страната производител, особено такава като Русия, мисля че е доста наивно да се смята.

Голямата инвестиция вече е направена. В българските ремонтни заводи за около 30 години са вложени над 10 милиарда долара. А това в каква степен може да осигури ремонта зависи от ранга на завода. Нашите заводи са от най-висок ранг. Те са обслужвали цялото южно крило на Варшавския договор включително и арабските държави. Подобен завод има само в Полша. Изплатили са се одавна и до 1994г работаха изключително на печалба.Тъкмо такива заводи позволяват да няма политическо обвързване. Нещо повече мощностите позволяват да се ремонтират и машините и на други държави имащи подобна техника.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27531
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 11:12    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Между другото ето в тази книга са описани голяма част от възможностите на ТЕРЕМ:
Click to see if image is larger
Вземи я и прочети.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
nick_wolf1


Регистриран на: 03 Яну 2005
Мнения: 1727
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 11:15    Заглавие:  

Цитат:
Те са обслужвали цялото южно крило на Варшавския договор включително и арабските държави.

В условията на тясна (бих казал задушаваща) политическа обвързаност със СССР, при наличие на глобално противопоставяне на два военнополитически блока, плюс предполагам обилно снабдяване с резервни части, необходими за съответните ремонти и производство на част от тези части в местни предприятия.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 4 [53 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, 4 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Криле
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0882s ][ Queries: 12 (0.0056s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker