Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Последен пристан: МиГ-17ПФ борд 18 село Оризари · ВИДЕО: АБВ иска оставката на зам.-министър Запрянов заради преговорите за F-16 · Президентът: Заплахата за демокрацията у нас не идва от Българската армия · НАСА тества първия марсиански хеликоптер · Отличиха победителите в Никулденския конкурс за рибарски разказ · NGSW-T отива в армията на САЩ ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Вто 23 Апр 2019, 08:31
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Криле
Проблеми на българския ВПК
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 4 [53 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4 Следваща
Автор Съобщение
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27531
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 11:22    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Става въпрос за голямо количество авиотехника. С огромни печалби. Или казано по друг начин подръжката на 20-50 български самолети не представлява никаква трудност за такива заводи и без политическа обвързаност. Освен със собственото правителство разбира се Wink

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
reaper


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 1802
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 11:43    Заглавие:  

Бе пак разводняваме темата. Винаги присъства едно голямо "ако". Едни са били възможностите на Терем пред 20 години, и какви са потенциалните възможности сега и в близко бъдеще. Обективно погледнато освен политическа воля, трябва и възможност за техническо изпъление, и то в доста сериозни капацитет. Пък нашите авиоремонтни заводи от години са на доизживяване. Говоря за реалната ситуация Елемаг, не за това което ти се иска.
_________________
These are unsophisticated men. They only respond to fear and the draw of lucre.We elicit this by using iconographic symbols and psychological intimidation.
The way we look together presents a uniform image of strength and organization.Don't say anything. Look mean. No smiling.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27531
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 11:52    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Едиственото което е на доизживяване са идиотските решения на правителството. Просто трябва да се плаща за ремонтите на техниката на българските заводи и те да си я ремонтират и да си търсят партньори за необходимите модернизации а не разни корумпирани министри да сключват договори с оглед на комисионните което са предварително обречени. Докато техническите решения се вземат с политически решения то те са обречени на провал. Решенията за нови самолети трябва да се вземат единствено от военно-техническа гледна точка и то от специалисти в тази област.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
reaper


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 1802
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 12:07    Заглавие:  

Ми то май никъде по света подобни решения не се взимат само от военно-техническа гледна точка. Пък дали действително към момента заводите са в състояние да извършват посочените ремонти. Пък да се търсят чуждестранни партньори за модернизация без вътрешна и външна политическа подкрепа е безмислено.
_________________
These are unsophisticated men. They only respond to fear and the draw of lucre.We elicit this by using iconographic symbols and psychological intimidation.
The way we look together presents a uniform image of strength and organization.Don't say anything. Look mean. No smiling.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27531
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 12:15    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Политическата подкрепа е нещо много по-различно от сключването на договор от министъра и налагането му на съответния български завод.
Също се отнася и за новите самолети. Не можеш да купиш нови машини с оглед на далаверата и след това да мислиш за експлоатацията им. Между другото в момента няма нито една нова машина купена в съотвествие даже с жалкия план 2015г. Когато става дума за пари господата-мошеници не спазват даже собствените си решения!

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Han Solo
[Moderator]

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3207
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 12:25    Заглавие:  

Елемаг, като казваш че трябва да се ремонтира и поддържа авиотехниката тук, българските заводи на какво технологично ниво са в момента и разполагат ли с необходимите технологии за поддръжка на , примерно, модерни двигатели за миг 29 - тези дето ги слагат на Миг-29м2, или за съвременната електроника с която са оборудвани новите модификации каквито би трябвало да имаме за да са нашите ВВС в крак с изискванията.
_________________
May the Force be with You
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27531
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 12:31    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Оборудването се закупува заедно с новите машини. Всъщност само част от него. По-голямата част може да се подържа с вече съществуващата база поради голямата степен на взаимозаменяемост на руските машини. Не напразно в завода може да се ремонтират самолети като Су-25 имащи голям набор от управляемо въоръжание. Същото се отнася и за двигателите и електорниката. Това което е необходимо е държавната поръчка за да могат да се привлекат обратно можещите специалисти.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
reaper


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 1802
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 12:40    Заглавие:  

А как според теб изглеждат нещата от гледна точка на политиците. Дали да се хвърлят пари за реанимацията на авиорамонтните заводи или да се направи нова сделка от която може да паднат икономически и политически облаги.
Това с взаимозаменяемостта е много обширно понятие. Пък на Ил-2 и Як-9 си е почти 100% за всички части. Нали името на темата дето така юнашки спамиме е "Нови изтребители за ВВС". До колкото разбрах от постингите тук, концепцията е да се осигури изтребител за следващите 20 години, барабар с всички доработки, модернизации и "тунинги" (да ме прощават специалистите ама ми куца терминологията).

_________________
These are unsophisticated men. They only respond to fear and the draw of lucre.We elicit this by using iconographic symbols and psychological intimidation.
The way we look together presents a uniform image of strength and organization.Don't say anything. Look mean. No smiling.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Fallschirmjaeger


Регистриран на: 21 Сеп 2006
Мнения: 2169
Местожителство: Градът на трите лъва

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 12:41    Заглавие:  

калло написа:

1. американците ИМАТ експортни варианти на бойната техника, която продават, като ограниченията по приложими технологии се определят от степента на "съюзност" на купувача.
2. да приравняваш политиката на НАТО на тази на ЕС е абсолютно некоректно. Вероятно си информиран, че в рамките на НАТО, от една страна, и на ЕС - от друга - също се водят в голяма степен независими политики (по отношение на Русия, например) на всяка отделна страна-членка
3. -
4. би ли могъл да не премълчаваш и ти кои са тези усложнения?
5. ъхъ, даже очите им са дръпнати...

Предвид пристрастността ти по отношение на Русия е малко безпредметно да влизам в спор с теб, но все пак...
1. Какви са тези експортни варианти? Тъй като тук става дума за самолети аз се сещам за 9-12А и 9-12Б от една страна. От друга се сещам за два красноречиви случая за платежоспособни клиенти, необвързани със САЩ: Швейцария и Финландия. Както знаеш те не са НАТО-вски съюзници със САЩ, но доставените им изтребители НЕ СА ЕКСПОРТЕН ВАРИАНТ, а нещо по-различно: не Ф/А-18, а само Ф-18, тъй като самите оператори са се отказали за възможността за действие по земни цели с управляеми боеприпаси. Впоследствие ситуацията се е променила, решили са че тази функция им трябва, доставени са им компонентите и сега са напълно стандартни самолети. А има ли случай при който 9-12Б е доведен до стандарт 9-12А?
2. Никъде не съм приравнявал ЕС на НАТО, но няма значение, ти и без друго обичаш да слагаш думи в устата на съфорумниците. Както сам виждаш знакът е "/", а не "=", което ще рече сходство, а не равенство. Сходство, защото и двете организации са елементи от политическата структура на западния свят. Естествено, че всяка страна има свобода да определя политиката си по отношение на Русия. Сега обаче остава да ми кажеш и че има такива, които са поо-близки с Москва, отколкото с Вашингтон.
4. Русия винаги е обвързвала продажбата на висококачествено въоръжение с политиката си. Сега ще ми заявиш, че същото важи и за САЩ и западноевропейските страни, но в момента точно с тях сме тясно обвързани. Затова е много по безопасно да закупим оръжие от тях отколкото от руснаците.

_________________
Einigkeit und Recht und Freiheit
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
калло

Регистриран на: 09 Яну 2004
Мнения: 7685
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 12:47    Заглавие:  

Цитат:
Предвид пристрастността ти по отношение на Русия е малко безпредметно да влизам в спор с теб, но все пак


ох, леле. предвид интелекта ти на стена, прекратявам опитите за общуване Laughing
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27531
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 12:48    Заглавие:  

reaper написа:
А как според теб изглеждат нещата от гледна точка на политиците. Дали да се хвърлят пари за реанимацията на авиорамонтните заводи или да се направи нова сделка от която може да паднат икономически и политически облаги.
Това с взаимозаменяемостта е много обширно понятие. Пък на Ил-2 и Як-9 си е почти 100% за всички части. Нали името на темата дето така юнашки спамиме е "Нови изтребители за ВВС". До колкото разбрах от постингите тук, концепцията е да се осигури изтребител за следващите 20 години, барабар с всички доработки, модернизации и "тунинги" (да ме прощават специалистите ама ми куца терминологията).

Много по евтино ще ни излезе реанимацията на заводите отколко да караме всеки път самолтети за ремонт през океана. Да не говорим че като инвестираме в нашите заводи ние плащаме пари за развитието на българската икономика и съответно пазар (парите от заплати ще бъдат похарчени в България). Отделен е въпроса че става дума за инвестиция във върхови технологии които могат след това да се използват и в други области. При усвоен ремонт на дадено изделие модернизирането му на представлява проблем. За справка -белгийските и холански Ф-16 се ремонтираха и модернизираха в холаския завод в който и бяха сглобени. Не ги пращаха в САЩ. Швейцарците правят същото в техния си завод.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Fallschirmjaeger


Регистриран на: 21 Сеп 2006
Мнения: 2169
Местожителство: Градът на трите лъва

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 12:54    Заглавие:  

калло написа:

ох, леле. предвид интелекта ти на стена, прекратявам опитите за общуване Laughing

О, да с лични нападки определено ще докажеш тезата си, дерзай! Мнението на доста хора в този форум би ме засегнало. Ти не си сред тях. Wink

_________________
Einigkeit und Recht und Freiheit
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
nick_wolf1


Регистриран на: 03 Яну 2005
Мнения: 1727
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 13:14    Заглавие:  

Определено съм съгласен с последното мнение на Елемаг.
Но предпочитам това да стане с разгръщането на частни предприятия, които да вършат тази работа и приватизирането на държавните такива. И смятам, че поради слабата предвидимост на "управляваната демокрация" в Русия, е по-целесъобразно тези заводи да обслужват техника американско или западновропейско производство. Нали затова има офсети, които са така обичани от политиците, въпреки че според много икономисти офсетите надуват допълнително цената на сделките. И накрая, да кажа в прав текст мнението си за избора на новата техника. Тя трябва да е максимално съобразена с военнополитическата доктрина на страната (самоцелно трупане на оръжие и военни покрай него хич не ми се нрави), и да бъде съобразен с възможностите на икономиката на страната в момента на купуването и в периода на експлоатация/поддръжка. Само дето малко ме съмнява да има разписана и обоснована подобна доктрина. За обществен дебат по нея пък и не смея да мечтая. Родните управляващи открай време обичат да си решават самички.
А иначе от предложените варианти, чисто като фен, избирам F/A-18E/F.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27531
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 13:25    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Нито военна нито национална доктрина България няма в момента. Такива предприятия не могат да бъдат частни в държава като България. Трябва има редовна държавна поръчка. В най-добрия случай може част от акциите на предприятието да бъдат в частни ръце.Но за да се запази предприятие от този тип то определено трябва да бъде държавно. И постоянно да се подкрепят от държавата. На времето директора на ТЕРЕМ беше с ранг на заместник-министър.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
nick_wolf1


Регистриран на: 03 Яну 2005
Мнения: 1727
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 13:51    Заглавие:  

Навлизаме в идеологическите дебри...
Какво пречи тези предприятия да бъдат частни и да облужват държавата в условията на обикновена конкуренция при търгове и обществени поръчки? Което поставя държавата в привилегированото положение на възложител/клиент с възможност за избор на най-добрата оферта? Защо трябва данъкоплатците да плащат за издръжката на държавни ремонтни заводи, и какво се предполага да става с парите, които тези заводи ще печелят от обслужването на чужда техника?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 4 [53 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Криле
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0749s ][ Queries: 12 (0.0033s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker