Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Имейлът с бомбени заплахи изпратен от провайдер, базиран в Швейцария · Ето защо Украйна унищожи ядрения си арсенал · МВР с изненадващ ход как да открие самоличността на убитите и разчленени жертви от Негован · Илон Мъск и НАСА се скараха заради смъртоносен астероид, летящ към Земята · Германия обяви днес, че не е съгласно с възстановяване на членството на Русия в Г-7 · Албанска банда обира българи, докато спят в Гърция ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 21 Авг 2019, 19:52
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Криле
Проблеми на българския ВПК
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 3 от 4 [53 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4 Следваща
Автор Съобщение
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 13:54    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Защото предприятия от такъв тип зависят много от политическата подкрепа. А такава подкрепа за частно предприятие е проблематична а и понякога и подсъдна по международните закони.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Han Solo
[Moderator]

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3207
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 13:54    Заглавие:  

Въпреки че поддръжката е доста тясно свързана с новите изтребители ми се струва че леко се отплеснахме в страни като Елемаг примерно , който ако съм разбрал правилно не го интересува чак толкова изтребителя , колкото възможността той да се ремонтира тук. Разбирам пристрастието му на авиоинжинер, обаче ми се струва че се заблуждава. Елемаг, извинявай , но съмнявам се да те привлекат отново в авиоиндустрията. И специалността ти е различна /нали се занимаваше с въртолети/ а и знанията ти са на различно ниво - вече има и нови белове и нови кугуари но не знам доколко, твоите и на тукашните кадри в авиозаводите, знания по руската въртолетна техника се покриват с западната технология.
Другото нещо е че износа на високи технологии е нещо доста трудно и виждам как редица страни експлоатират техника без да има специализирани авиоремонтни заводи а всичко се организира на ниво авиоремонтни работилници в самите войскови части.

Пак да попитам на някой занимава ли му се да направи нещо като елементарна табличка в която да ги има кандидатите за нов многоцелеви, цената /приблизително/ характеристиките /на сензорите и на оръжията/ и експлоатационните разходи за всеки самолет... мисля че това би изяснило много картинката

_________________
May the Force be with You
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
reaper


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 1802
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 13:57    Заглавие:  

Елемаг, сума ти държавни предприятия самостоятелно, (а и с чужда помощ) се докараха до фалит. Не може едно предприятие да се управлява некадърно, да се краде на поразия и после за това да плащат данъкоплатците. Ако ми дадеш пример за едно държавно предприятие което се управлява успешно.
Скапахме темата ей!

_________________
These are unsophisticated men. They only respond to fear and the draw of lucre.We elicit this by using iconographic symbols and psychological intimidation.
The way we look together presents a uniform image of strength and organization.Don't say anything. Look mean. No smiling.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Han Solo
[Moderator]

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3207
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 14:00    Заглавие:  

reaper написа:
............
Скапахме темата ей!

Ако споровете продължават в тази насока какво ще кажете да се раздели тази тема и да се отделят в една която да се нарича примерно "проблеми във Военно-промишления комплекс"?

_________________
May the Force be with You
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 14:01    Заглавие:  

Cool Cool Cool
В това отношение нямам проблем. Авиацията по целия свят е построена по едни същи принципи. Wink Хората обслужващи Ми-17 обслужват с него и Кугуара. А доста от тези които са се занимавали с вертолети след това обслужват и самолети и обратното. Курсът за това не е особенно дълъг. Но това наистина не е по темата. Още повече че едва ли ще се върна в армия подчинена на чужденци.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 14:03    Заглавие:  

reaper написа:
Елемаг, сума ти държавни предприятия самостоятелно, (а и с чужда помощ) се докараха до фалит. Не може едно предприятие да се управлява некадърно, да се краде на поразия и после за това да плащат данъкоплатците. Ако ми дадеш пример за едно държавно предприятие което се управлява успешно.
Скапахме темата ей!

Не се докараха а ги докараха Wink Със същия успех и частни предприятия фалираха.
Цитат:
Ако споровете продължават в тази насока какво ще кажете да се раздели тази тема и да се отделят в една която да се нарича примерно "проблеми във Военно-промишления комплекс"?

Темата за обслужваната техника е неотменима от тази за новите машини. Някъде още в началото написах че за вече не се купуват само самолети а цял авиационен комплекс.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
nick_wolf1


Регистриран на: 03 Яну 2005
Мнения: 1727
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 14:33    Заглавие:  

И как се случи така, че по света тези предприятия са си частни, само у нас да не може? И като фалира едно частно предприятие, какво толкова? Ако има пазар за продукцията/услугите му, ще има кой да запълни нишата. Ако фалира държавно предприятие, плащат данъкоплатците, въпреки че то е фалирало поради некадърно ръководство.
А тезата "Не се докараха а ги докараха" си е чисто увъртане. Кои са тези дето "ги докараха"? Марсианците? Световната корпоративно-империалистическо-еврейско-хомосексуалистка конспирация? Нали начело на тези предприятия е имало ръководства, които да взимат решенията. Защо да се дава на държавата, под чието управление пропадна маса ресурс, допълнително поле за "изява"?
А въпросът с поддръжката на новата техника наистина мисля, че е критично свързан с нейния избор.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
калло

Регистриран на: 09 Яну 2004
Мнения: 7710
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 15:50    Заглавие:  

Хане, номерът с табличката няма да върши работа за вземане на решение, но ако ще просто поредният повод за бъбрене - няма да е лошо някой с по-малко работа да се пробва. Все пак целта на форума е да си бъбрим, а не да решаваме проблемите на родната авиация.

Иначе - събрали сме се тук с жар, в някои случаи - по комсомолски, да спорим за проблем, от който една малка част от нас (не и аз), разбират, и то - частично.
Първо - говорим за х-ки на самолети, които сме чели в и-нет, и подозирам, че са на светлинни години от реалните (истинските). Второ - не разполагаме с достатъчно инфо за състоянието и изискванията на родните ВВС, икономическите и политическите аспекти на проблема.
Трето - не разполагаме с капацитета (вкл. и умствен, но най-вече - опита) за вземане на подобни решения.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 17:26    Заглавие:  

nick_wolf1 написа:
И как се случи така, че по света тези предприятия са си частни, само у нас да не може? И като фалира едно частно предприятие, какво толкова? Ако има пазар за продукцията/услугите му, ще има кой да запълни нишата. Ако фалира държавно предприятие, плащат данъкоплатците, въпреки че то е фалирало поради некадърно ръководство.
А тезата "Не се докараха а ги докараха" си е чисто увъртане. Кои са тези дето "ги докараха"? Марсианците? Световната корпоративно-империалистическо-еврейско-хомосексуалистка конспирация? Нали начело на тези предприятия е имало ръководства, които да взимат решенията. Защо да се дава на държавата, под чието управление пропадна маса ресурс, допълнително поле за "изява"?
А въпросът с поддръжката на новата техника наистина мисля, че е критично свързан с нейния избор.

Не е вярно че всички са частни. Частни са само на големите държави. По принцип важните военни предприятия на малките държави са с решаващо държавно участие.
До фалит нашите заводи ги докараха българските натовци! Естествено е че избора на техника е свързан с подръжката. Новата техника трябва да се съобрази със съществуващите мощности и възможностите, основно финансови, за усвояването й.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
nick_wolf1


Регистриран на: 03 Яну 2005
Мнения: 1727
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 17:41    Заглавие:  

Айде пак... И какво общо има малка или голяма е държавата? И кои са тези малки държавки с преобладаващо държавно участие? Може ли пример за такава държава в ЕС, която да не е била от бившия соц-лагер, щото там очевидно до съвсем скоро всичко си е било държавно. Какво лошо има да има частни авиоремонтни заводи, или двигателостроителни, евентуално местни поделения на производителите, и държавата да провежда тръжни процедури за избор на изпълнител на съответните поръчки/дейности. Защо трябва един бизнес да се дава в ръцете на държавните чиновници (или на техния още по-гаден вариант - военните чиновници)? И защо трябва данъкоплатците да плащат за тях? Едно частно предприятие в конкурентна пазарна среда, при криза (свиване на пазара например) много по-лесно ще намери начин да отърве кожата от едно държавно. И не е ли по-добре, при по-изгодна оферта от чужда фирма да се предпочете тя, а негативите от загубата на търга да останат за местната фирма, която е частна, вместо да се наливат субсидии, за да се поддържат някакви губещи предприятия. Ми хайде държавата да монополизира и производството на "Русенско варено", понеже армията го употребява.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 17:51    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Защо винаги трябва да обеснявам като на малки деца!?! Като държавно предприятие заводите ще имат постоянна гарантирана работа със машини от ВВС. Частната фирма в това отношение е в пряко зависима от собственика. Той обикновенно не е подходящ да контролира предприятие ключово за националната сигурност. В Бългтария практически няма богати хора които да не са свързани с мафията. Така е било и в другите държави, особенно след войната. Затова те са приели модела такива предприятия да се контролират от държавата. А това важи основно за малките държави по простата причина че обикновенно там няма повече от едно такова предприятие и ако го загубят ще трябва да инвестират в чужбина държавни пари, от военния бюджет.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
nick_wolf1


Регистриран на: 03 Яну 2005
Мнения: 1727
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 22:19    Заглавие:  

Откровени глупости на търкалета...
И кои са малките държави с държавни предприятия? Холандия с Фокер или Белгия със S.A.B.C.A.? Като държавни предприятията ще са подслон на куп тунеядци с управление от мързеливи и некомпетентни чиновници, които няма да смеят да сложат подпис и върху заповед за покупка на метли без благословията на политическите си работодатели. А ако българската държава си направи труда да създаде нормални условия за бизнес и у нас възникне пазар за авиоремонтни предприятия, винаги ще се намери заинтересован инвеститор, който да осигури и работните места, и да поема рисковете на пазара, и да плаща данъци на държавата. Естествено като заети със специална дейност тези предприятия е нормално да спазват определени ограничения за износ, разпространение и пр., но в това няма нищо екзотично. Как може САЩ да поддържат огромната си военна машина с частни доставчици, а ние да не можем, с няколкото си десетки бройки техника. Нормално е в армията да има техническа служба със съответните работилници и оборудване, но ако ще има заводи за сериозни ремонти, които да обслужват и чужди клиенти, по-добре е това да са частни предприятия. А мен лично изобщо не ме интересува, че парите за ремонти има опастност да отидат в чужда фирма, ако това ще бъде по-евтиният вариант. Аз, като данъкоплатец, предпочитам държавният бюджет да се харчи за постигане на резултати, а не за поддържане на патриотичния дух чрез дундуркане на неефективни икономически субекти.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 22:34    Заглавие:  

Cool Cool Cool
И СААБ и Фокер са със държавно участие. Полските също са държавни! Wink САЩ, Русия, Франция и други могат но те са големи държави и могат да подкрепят финасово предприятията когато останата без поръчки. Например Дасо 25 години работеше на дотации но не му позволиха да фалира. Боинг на два пъти му пускаха средства когато загуби търговете за JSF и имаше проблеми с совалката. А България не е в състояние да издържа заводите по този начин. Затова трябва да се внимава. Иневеститор в такива заводи могът да бъде само български. Чужденци нямат работа там! И аз като данъкоплатец не искам да плащам заплати на депутати и министри които предават държавата ама не ме питат. Така и ти ще си плащаш ако се наложи. Лично аз съм за държавно участие!

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
nick_wolf1


Регистриран на: 03 Яну 2005
Мнения: 1727
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 23:01    Заглавие:  

Не съм казвал нищо за SAAB, касаеше се за белгийската компания S.A.B.C.A.
http://www.sabca.com/board_uk.htm
На този линк се виждат участията в дружеството, като Dassault има 52.96% участие. Не казвам държавата да няма дялове, но управлението на подобни дружества е много по-здравословно да е частно. Няма как един икономически субект да се управлява от политически кадри, и да бъде ефективен. А това със субсидиите за Boeing просто ме тушира... Може ли да си споделиш източника на информацията, че щатското правителство е подпомогнало Boeing с бюджетни средства, за да преодолее трудностите.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 05 Апр 2007, 23:07    Заглавие:  

Cool Cool Cool
За Боинг съм чел във връзка със катастрофата на "Колумбия" и вероятно има нещо във раздела. А съм сигурен че имаше линк за конкурса за JSF където пише за компенсациите които е получила фирмата при загубата на конкурса след като е вложила повече пари в изследванията отколкото може да си позволи.
Цитат:
Няма как един икономически субект да се управлява от политически кадри, и да бъде ефективен

И къде го измисли че държавните фирми се управляват от политици!?! Те се управляват по същия начин както и частните с тази разлика че са частна държавна собственост.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 3 от 4 [53 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Криле
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0696s ][ Queries: 12 (0.0034s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker