Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Брюкселска медия: Името на Кристалина Георгиева е спрягано за шеф на ЕК · Гаф или обрат? - Караянчева след среща с Лавров: Самолетите Су-25 ще бъдат ремонтирани в България · Първите четири вертолета H145M за ВВС на Унагрия са пред излизане от завода · Паси и Каракачанов изпратиха тържествено посланик Рубин · Караянчева след среща с Лавров: Самолетите Су-25 ще бъдат ремонтирани в България · Индийски изтребители Су-30МКИ излетяха за Европа ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Вто 25 Юни 2019, 19:57
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Авиобаза Чешнегирово (25 ИБАБ)
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 15 от 16 [240 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 13, 14, 15, 16 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Нед 29 Яну 2012, 12:11    Заглавие:  

Малко спомени:

Слави Павлов

Зимата на 1983г. Ден на предварителна подготовка. Планирани са полети ДСМУ /денем в сложни метеорологични условия/ с ескадрилата на кап. Карлюков / 2-а ескадрила/. Плановата таблица е готова и уплътнена "до дупка"от кап. Иван Борисов. 18 бойнии няколко УБ самолета. Планирани са над 80 летателни часа. Аз съм Зам. к-р на 25 ибап и ръководител на полетите за следващия ден. При мен идва к-ра на 1-ва ескадрила м-р Иван Парапунов с въпрос: "Може ли да разгледам плановата таблица?" "Може"- отговорих. След внимателно и задълбочено разглеждане, Парапунов ме убеди: " Ето тук, в това време ще излетим 6 двойки от зоната /арочните укрития/ и въобще няма да ви пречим. А след това ще повторим полета ето тук - след два часа".Това са допълнителни 24 часа. Приех, но на другия ден съжалявах, защото по схемата за кацане се наредиха над 30 самолета. А единият от тях беше кап.Йорданов - "Даката", който не кацаше преди да енаправил 3-4 захода.

Малчо Малчев

Това ,,уплътняване на полетните таблици аз го наследих от чешнегировските виртуози Бистрев,Пантов и Костов.Когато,обаче започнах да организирам първите полети с МиГ23БН имахме един руски съветник,който се страхуваше да не компрометираме съветската техника и ми висеше над главата докато планирах задачите.Той държеше всеки летец да започва деня с полет на учебен самолет или,,Спарка,спарка-боен"Един ден го изгоних,но това ми костваше много.Важното е че след това по-малко ни се пречеше.

Любомир Митов

Страхотни сте - аз лично заварих зимата на 1992-ра 21 самолета на старта и да като дежурен по техническа позиция мога да потвърдя със сигурност, че на смяна заминаваха по 180 - 200 тона керосин, но 30 самолета по схемата за кацане не съм виждал. Сигурно е била страхотна картина.... Еееех, а имахме авиация....
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Вто 07 Фев 2012, 16:33    Заглавие:  

Относно тази снимка:

Arrow МиГ-17 на стоянката

Цитат:
Spas Spasov Това е западната стоянка. Тук се разполагаха самолетите, когато на основната (източна) не оставаше място, а планираните полети бяха повече от 60 за една смяна.

Слави Павлов В края на 60-те и началото на 70-те това беше основната стоянка за провеждане на полети, тъй като беше най близо до основния старт. В най западната част се намираше и стоянката за дежурните самолети, какта и командния пункт. При полети за стрелба и бомбопускане сосновен старт, самолетите спираха на най източната /по късно форсажна стоянка/ в безопасно направление, проверяваше се въоръжението и след това се буксираха до основната /западна/ стоянка.

Alexander Alexandrov С шестограмни плочи ли е била тогава?

Слави Павлов Да, с шестограмни. И понеже стоянката имаше лек наклон на север, по цялата дължина беше поставена влакова релса, на която опираха гумите на основните стойки. По този начин се избягваше самоизтъркулването им назад.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Чет 09 Фев 2012, 16:33    Заглавие:  

И още коментари за горната снимка:

Цитат:
След преминаването на 2ае на МиГ23 бн , МиГ-17 бяха на ТЕЧ-1 за подържането им в България по тревога.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пет 17 Фев 2012, 18:40    Заглавие:  

Arrow Борд 67 каца на Чешнегирово
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
miikk

Регистриран на: 21 Апр 2012
Мнения: 2

МнениеПуснато на: Съб 21 Апр 2012, 21:19    Заглавие:  

От доста време не е писано в тази тема, но сега като я прочетох и видях снимките и материалите не можах да повярвам, че това е моето поделение, където прекарах две години от живота си и се любувах на любимите ми машини и сбъдвах детската си мечта, да се кача на изтребител и поне мислено и духовно да полетя. Много съм огорчен и много ми е мъчно за всички тези машини, които лежат в последният си полет, макар и гордо в някоя поляна или в склад за скрап. Този на околовръстно шосе го наблюдавам почти всеки ден.
Служих в Чешнегирово от 92 г., до 94 г., като редовен войник и карах така наречената масльонка (тоест цистерната с двигателното масло) Командир на Авиобазата бе полковник Спас Спасов и помощник-командир....не си спомням сега, но бе един подполковник с едни голям и мустаци като на Петко войвода, поделението бе под номер 32 570, след което го направиха 38 790 през 94 г., а през октомври същата година стана 26 060 и така до уволнението.






Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
bulgivan


Регистриран на: 14 Юли 2008
Мнения: 125

МнениеПуснато на: Съб 21 Апр 2012, 22:55    Заглавие:  

miikk написа:
От доста време не е писано в тази тема, но сега като я прочетох и видях снимките и материалите не можах да повярвам, че това е моето поделение, където прекарах две години от живота си и се любувах на любимите ми машини и сбъдвах детската си мечта, да се кача на изтребител и поне мислено и духовно да полетя. Много съм огорчен и много ми е мъчно за всички тези машини, които лежат в последният си полет, макар и гордо в някоя поляна или в склад за скрап. Този на околовръстно шосе го наблюдавам почти всеки ден.
Служих в Чешнегирово от 92 г., до 94 г., като редовен войник и карах така наречената масльонка (тоест цистерната с двигателното масло) Командир на Авиобазата бе полковник Спас Спасов и помощник-командир....не си спомням сега, но бе един подполковник с едни голям и мустаци като на Петко войвода, поделението бе под номер 32 570, след което го направиха 38 790 през 94 г., а през октомври същата година стана 26 060 и така до уволнението.






Click to see if image is larger



С мустаците беше Бойко Методиев,но той не беше страшен,а другия замесник беше Жоро Цветков(без мустаци)!

П.П.Кабината на снимката не е на МИГ-23.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
miikk

Регистриран на: 21 Апр 2012
Мнения: 2

МнениеПуснато на: Нед 22 Апр 2012, 08:58    Заглавие:  

Разбира се, че не е на 23. Снимах го в музея край Пловдив пак е МИГ- но коя модефикация е не си спомням точно, мисля, че е 15 защото е спарка.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Сря 16 Май 2012, 20:48    Заглавие:  

Zlatko Rusimov

На 16.06.2012г. от 19 ч. ще се проведе другарска среща /банкет/ в ресторант КЛАСИК Пловдив за всички които са служили в 25ИБАБ/ибап/.Куверта е 21 лв. на човек. За справки и записвания на тел.0899 97 93 98 полк. Русимов; 0898 74 59 32 ген. Спасов и тел. 0895 58 72 25 полк. Асенов най-късно до 10 .06. 2012г.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Нед 16 Сеп 2012, 20:32    Заглавие:  

Arrow Ще останат най-добрите пилоти!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Dawnbreaker

Регистриран на: 12 Окт 2012
Мнения: 168

МнениеПуснато на: Пон 21 Яну 2013, 23:58    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Последната промяна е направена от Dawnbreaker на Вто 22 Яну 2013, 20:01; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Вто 22 Яну 2013, 08:36    Заглавие:  

Хубаво... но първата вляво е от Габровница.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Dawnbreaker

Регистриран на: 12 Окт 2012
Мнения: 168

МнениеПуснато на: Вто 22 Яну 2013, 10:00    Заглавие:  

Да, късно разбрах. Ще го коригирам.

edit - готово
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
torta


Регистриран на: 27 Окт 2007
Мнения: 481

МнениеПуснато на: Сря 17 Апр 2013, 22:59    Заглавие:  

като стана дума нагоре и предвид че живея в Пловдив и преди 11 години минаваха над стария ми блок миг-23 бн : ако не е секретно вече де искам да питам за радиовръзка с кулата на Чешнегирово каква честота се използва Smile ? смисъл в кой диапазон е била радиокомуникацията? около 1..,... МHz или 200,... или 300, ... и тн ? и друго: може ли със скенер да се слуша връзката при военните или е кодирана честотата Smile мерси Smile
_________________
Cool
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Сря 02 Окт 2013, 10:02    Заглавие:  

Мелето в Чешнeгирово: Шофьорът не видял края на пистата (ВИДЕО)
Последната промяна е направена от Preslav на Пет 18 Окт 2013, 16:34; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пет 18 Окт 2013, 16:34    Заглавие:  

Arrow Седем броя български МиГ-23 "отлитат" за чужбина

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 15 от 16 [240 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 13, 14, 15, 16 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0794s ][ Queries: 12 (0.0064s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker