Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Рияд ще поиска в ООН наказателни мерки срещу Иран · Разгонват протестиращи с гумени куршуми в Хонг Конг · Ужасна трагедия: Български боксьор загина на ринга! /ВИДЕО 18+/ · Тежки боеве в Триполи! Правителствените войски търпят тежки загуби · Пръстенът на Извънземното откриха в гробницата на Тутанкамон · Тръмп обясни защо понякога изглежда оранжев! Отговорът му предизвика смях /ВИДЕО/ ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Sun 22 Sep 2019, 20:29
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Авиобаза Чешнегирово (25 ИБАБ)
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 15 of 16 [240 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, ..., 13, 14, 15, 16 Next
Author Message
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Sun 29 Jan 2012, 12:11    Post subject:  

Малко спомени:

Слави Павлов

Зимата на 1983г. Ден на предварителна подготовка. Планирани са полети ДСМУ /денем в сложни метеорологични условия/ с ескадрилата на кап. Карлюков / 2-а ескадрила/. Плановата таблица е готова и уплътнена "до дупка"от кап. Иван Борисов. 18 бойнии няколко УБ самолета. Планирани са над 80 летателни часа. Аз съм Зам. к-р на 25 ибап и ръководител на полетите за следващия ден. При мен идва к-ра на 1-ва ескадрила м-р Иван Парапунов с въпрос: "Може ли да разгледам плановата таблица?" "Може"- отговорих. След внимателно и задълбочено разглеждане, Парапунов ме убеди: " Ето тук, в това време ще излетим 6 двойки от зоната /арочните укрития/ и въобще няма да ви пречим. А след това ще повторим полета ето тук - след два часа".Това са допълнителни 24 часа. Приех, но на другия ден съжалявах, защото по схемата за кацане се наредиха над 30 самолета. А единият от тях беше кап.Йорданов - "Даката", който не кацаше преди да енаправил 3-4 захода.

Малчо Малчев

Това ,,уплътняване на полетните таблици аз го наследих от чешнегировските виртуози Бистрев,Пантов и Костов.Когато,обаче започнах да организирам първите полети с МиГ23БН имахме един руски съветник,който се страхуваше да не компрометираме съветската техника и ми висеше над главата докато планирах задачите.Той държеше всеки летец да започва деня с полет на учебен самолет или,,Спарка,спарка-боен"Един ден го изгоних,но това ми костваше много.Важното е че след това по-малко ни се пречеше.

Любомир Митов

Страхотни сте - аз лично заварих зимата на 1992-ра 21 самолета на старта и да като дежурен по техническа позиция мога да потвърдя със сигурност, че на смяна заминаваха по 180 - 200 тона керосин, но 30 самолета по схемата за кацане не съм виждал. Сигурно е била страхотна картина.... Еееех, а имахме авиация....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Tue 07 Feb 2012, 16:33    Post subject:  

Относно тази снимка:

Arrow МиГ-17 на стоянката

Quote:
Spas Spasov Това е западната стоянка. Тук се разполагаха самолетите, когато на основната (източна) не оставаше място, а планираните полети бяха повече от 60 за една смяна.

Слави Павлов В края на 60-те и началото на 70-те това беше основната стоянка за провеждане на полети, тъй като беше най близо до основния старт. В най западната част се намираше и стоянката за дежурните самолети, какта и командния пункт. При полети за стрелба и бомбопускане сосновен старт, самолетите спираха на най източната /по късно форсажна стоянка/ в безопасно направление, проверяваше се въоръжението и след това се буксираха до основната /западна/ стоянка.

Alexander Alexandrov С шестограмни плочи ли е била тогава?

Слави Павлов Да, с шестограмни. И понеже стоянката имаше лек наклон на север, по цялата дължина беше поставена влакова релса, на която опираха гумите на основните стойки. По този начин се избягваше самоизтъркулването им назад.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Thu 09 Feb 2012, 16:33    Post subject:  

И още коментари за горната снимка:

Quote:
След преминаването на 2ае на МиГ23 бн , МиГ-17 бяха на ТЕЧ-1 за подържането им в България по тревога.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Fri 17 Feb 2012, 18:40    Post subject:  

Arrow Борд 67 каца на Чешнегирово
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
miikk

Joined: 21 Apr 2012
Posts: 2

PostPosted: Sat 21 Apr 2012, 21:19    Post subject:  

От доста време не е писано в тази тема, но сега като я прочетох и видях снимките и материалите не можах да повярвам, че това е моето поделение, където прекарах две години от живота си и се любувах на любимите ми машини и сбъдвах детската си мечта, да се кача на изтребител и поне мислено и духовно да полетя. Много съм огорчен и много ми е мъчно за всички тези машини, които лежат в последният си полет, макар и гордо в някоя поляна или в склад за скрап. Този на околовръстно шосе го наблюдавам почти всеки ден.
Служих в Чешнегирово от 92 г., до 94 г., като редовен войник и карах така наречената масльонка (тоест цистерната с двигателното масло) Командир на Авиобазата бе полковник Спас Спасов и помощник-командир....не си спомням сега, но бе един подполковник с едни голям и мустаци като на Петко войвода, поделението бе под номер 32 570, след което го направиха 38 790 през 94 г., а през октомври същата година стана 26 060 и така до уволнението.






Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
bulgivan


Joined: 14 Jul 2008
Posts: 125

PostPosted: Sat 21 Apr 2012, 22:55    Post subject:  

miikk wrote:
От доста време не е писано в тази тема, но сега като я прочетох и видях снимките и материалите не можах да повярвам, че това е моето поделение, където прекарах две години от живота си и се любувах на любимите ми машини и сбъдвах детската си мечта, да се кача на изтребител и поне мислено и духовно да полетя. Много съм огорчен и много ми е мъчно за всички тези машини, които лежат в последният си полет, макар и гордо в някоя поляна или в склад за скрап. Този на околовръстно шосе го наблюдавам почти всеки ден.
Служих в Чешнегирово от 92 г., до 94 г., като редовен войник и карах така наречената масльонка (тоест цистерната с двигателното масло) Командир на Авиобазата бе полковник Спас Спасов и помощник-командир....не си спомням сега, но бе един подполковник с едни голям и мустаци като на Петко войвода, поделението бе под номер 32 570, след което го направиха 38 790 през 94 г., а през октомври същата година стана 26 060 и така до уволнението.






Click to see if image is larger



С мустаците беше Бойко Методиев,но той не беше страшен,а другия замесник беше Жоро Цветков(без мустаци)!

П.П.Кабината на снимката не е на МИГ-23.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
miikk

Joined: 21 Apr 2012
Posts: 2

PostPosted: Sun 22 Apr 2012, 08:58    Post subject:  

Разбира се, че не е на 23. Снимах го в музея край Пловдив пак е МИГ- но коя модефикация е не си спомням точно, мисля, че е 15 защото е спарка.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Wed 16 May 2012, 20:48    Post subject:  

Zlatko Rusimov

На 16.06.2012г. от 19 ч. ще се проведе другарска среща /банкет/ в ресторант КЛАСИК Пловдив за всички които са служили в 25ИБАБ/ибап/.Куверта е 21 лв. на човек. За справки и записвания на тел.0899 97 93 98 полк. Русимов; 0898 74 59 32 ген. Спасов и тел. 0895 58 72 25 полк. Асенов най-късно до 10 .06. 2012г.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Sun 16 Sep 2012, 20:32    Post subject:  

Arrow Ще останат най-добрите пилоти!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Dawnbreaker

Joined: 12 Oct 2012
Posts: 168

PostPosted: Mon 21 Jan 2013, 23:58    Post subject:  

Click to see if image is larger
Last edited by Dawnbreaker on Tue 22 Jan 2013, 20:01; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Tue 22 Jan 2013, 08:36    Post subject:  

Хубаво... но първата вляво е от Габровница.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Dawnbreaker

Joined: 12 Oct 2012
Posts: 168

PostPosted: Tue 22 Jan 2013, 10:00    Post subject:  

Да, късно разбрах. Ще го коригирам.

edit - готово
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
torta


Joined: 27 Oct 2007
Posts: 481

PostPosted: Wed 17 Apr 2013, 22:59    Post subject:  

като стана дума нагоре и предвид че живея в Пловдив и преди 11 години минаваха над стария ми блок миг-23 бн : ако не е секретно вече де искам да питам за радиовръзка с кулата на Чешнегирово каква честота се използва Smile ? смисъл в кой диапазон е била радиокомуникацията? около 1..,... МHz или 200,... или 300, ... и тн ? и друго: може ли със скенер да се слуша връзката при военните или е кодирана честотата Smile мерси Smile
_________________
Cool
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Wed 02 Oct 2013, 10:02    Post subject:  

Мелето в Чешнeгирово: Шофьорът не видял края на пистата (ВИДЕО)
Last edited by Preslav on Fri 18 Oct 2013, 16:34; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Fri 18 Oct 2013, 16:34    Post subject:  

Arrow Седем броя български МиГ-23 "отлитат" за чужбина

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 15 of 16 [240 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, ..., 13, 14, 15, 16 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0763s ][ Queries: 12 (0.0049s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker