Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Sun 20 Sep 2020, 15:58
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
МиГ-17 в България
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 11 of 13 [187 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, ..., 9, 10, 11, 12, 13 Next
Author Message
борден


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 2881
Location: София

PostPosted: Fri 25 Sep 2009, 22:28    Post subject:  

Никой е прав - МиГ-17 борд 104 е от "довъоръжените" седемнайсетки, което още веднъж потвърждава моята информация, че тези самолети са били на въоръжение не само в Безмер. Онуфри, допълнителният пилон на "нашата" модификация се намира външно от подвесната бака.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Fdex


Joined: 21 Mar 2009
Posts: 27

PostPosted: Sat 26 Sep 2009, 09:38    Post subject:  

А в Чешнегирово 17ките каква модификация са били?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
onufrii


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 13226
Location: вилает Боляристан

PostPosted: Mon 28 Sep 2009, 13:21    Post subject:  

борден wrote:
Никой е прав - МиГ-17 борд 104 е от "довъоръжените" седемнайсетки, което още веднъж потвърждава моята информация, че тези самолети са били на въоръжение не само в Безмер. Онуфри, допълнителният пилон на "нашата" модификация се намира външно от подвесната бака.


Нещо не мога да видя друг пилон, но щом казваш значи аз се бъркам.

_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
борден


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 2881
Location: София

PostPosted: Mon 28 Sep 2009, 21:14    Post subject:  

Баш в края на снимката - малко се вижда, наистина...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42500

PostPosted: Sat 06 Mar 2010, 00:24    Post subject:  

Миг-17 в България
Писано от 1 лице и с уникални снимки!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Freak


Joined: 11 May 2004
Posts: 71
Location: varna

PostPosted: Thu 05 Aug 2010, 11:15    Post subject:  

Като става въпрос за "довъоръжени" 17-ки, някой да има идея за какво става въпрос тук?
снимка
снимка

_________________
War is god way of teaching americans geography
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
Stan

Joined: 16 Jul 2009
Posts: 33

PostPosted: Thu 05 Aug 2010, 13:39    Post subject:  

Българската щурмова модификация на МиГ-17
През 1968г. заместник главният инженер на ВВС по авиационно вьорьжение полк. Йордан Петров получава информация за оборудването на полските самолети МиГ–17 (и лицензионните им варианти LIM) с допълнителни подкрилни пилони и система за стрелба с НУРС. Идеята за повишаване на бойната ефективност при стрелба по земни цели и на българските МиГ–17 е много примамлива. Полк. Петров се свързва пполк. инж. Димитър Иванов Атанасов, който по това време е главен инженер на Авио Ремонтен Завод “Хан Аспарух” гр. Толбухин (днес гр. Добрич). Пполк. инж. Димитър Иванов Атанасов има голям опит в самолетостроенето. През 1961г. той разработва проекта и ръководи преоборудването на бойни МиГ-15 в УТИМиГ–15 МТ (Модификация Толбухин) и в началото на седемдесетте години на МиГ-15бис в УТИМиГ-15МТ. Полк. Петров и пполк. Атанасов заминават за Полша, за да се запознаят с полската модификация на МиГ-17. Самолетите се преоборудват в Бидгошкия авиоремонтен завод, като пилона за блока УБ-16 се монтира близо до тялото, в предната част на крилото пред люка на основния колесник. Такова решение създава проблеми с центровката на самолета и налага използванито на противотежест със солидно тегло в опашката на самолета. Това намалявя значително ТТ данните на машината. Пполк. инж. Атанасов приема друго решение. Той разработва своя конструкция пилони за окачване на бомбите и блоковете НУРС, които трябва да се монтират в центъра на тежестта на самолета - към края на крилото, от вьншната страна на фабричния пилон за допълнителните резервуари и бомби, без да се нарушава центровката на самолета. За даможе това да стане, трябва да се усили конструкцията на крилото. Димитар Атанасов прави необходимите изчисления - крилото е усилено и на новите пилони могат да се окачват както два блока УБ-16, така и 2 бомби по 250 кг. Прототипа е изработен и облетян за 3 месеца. След допълнителни изпитания по специална програма самолетът е допуснат в редовна експлоатация и се взема решение за серийно преоборудване. В продължение на 2 години в АРЗ “Хан Аспарух” под ръководството на полк. инж. Димитар Атанасов с допълнителни подкрилни пилони са оборудвани 36 самолета МиГ-17, които се оказват изключително ефективни при стрелба по земни цели.
Повече в Kриле бр. 1 2009г.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
M-4


Joined: 02 Jun 2006
Posts: 516

PostPosted: Thu 05 Aug 2010, 13:47    Post subject:  

Freak wrote:
Като става въпрос за "довъоръжени" 17-ки, някой да има идея за какво става въпрос тук?
снимка
снимка


Бивша наша машина, намира се в Авиационен музей в Турция, Анкара. Даваме я на турците в началото на 90-те, а в замяна получаваме от тях CF-104, който може да се види в МАВВС в Пловдив. Номера и лъвчето на носа са "артистична доработка" на турците...

_________________
...ПРОДЪЛЖАВАЙ ДА ВЪРВИШ НАПРЕД!!! -> ...
Back to top
View user's profile Send private message 
Freak


Joined: 11 May 2004
Posts: 71
Location: varna

PostPosted: Fri 06 Aug 2010, 10:39    Post subject:  

Благодаря много и на двамата!
_________________
War is god way of teaching americans geography
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
UNIOR


Joined: 22 Dec 2007
Posts: 281

PostPosted: Fri 22 Oct 2010, 15:27    Post subject:  

Здрвейте, днес мой приятел ми предостави няколко снимки на ето тази машина, за съжаление борден номер липсва
намирасе до Хижа "Чивира" в Средна гора , направени са преди няколко дена при един от преходите които направиха.
Ето тук се вижда и силуета на машината
http://wikimapia.org/#lat=42.5906497&lon=24.5026016&z=17&l=11&m=b
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

Тъй като незнаех къде да постна снимките, ако модераторите преценят нека ги преместят където сметнат за добре.

_________________
bushcraftbg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
SGP

Joined: 05 Mar 2007
Posts: 182

PostPosted: Fri 22 Oct 2010, 15:36    Post subject:  

Това е МиГ-19П или ПМ според мен.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
King_Rat


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3183
Location: Пазарджик

PostPosted: Sun 24 Oct 2010, 18:26    Post subject:  

19П е.
_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
M-4


Joined: 02 Jun 2006
Posts: 516

PostPosted: Tue 05 Apr 2011, 11:57    Post subject:  

Да попитам- емблемата с орлето на носа какво означава, защото описанието под снимката ми се струва грешно (моето предположение няма да го казвам сега, да не ви обърквам...). Ще се радвам, ако някой знае и отговори.

Arrow http://i148.photobucket.com/albums/s35/gargoyle_05/Untitled-1-2.jpg

_________________
...ПРОДЪЛЖАВАЙ ДА ВЪРВИШ НАПРЕД!!! -> ...
Back to top
View user's profile Send private message 
pgp000
Guest


PostPosted: Tue 05 Apr 2011, 14:00    Post subject:  

Ами "Авиобаза Добрич" значи или по-скоро, че самолетът се базира там. Може и още от Толбухински времена да е така, де.
Back to top
M-4


Joined: 02 Jun 2006
Posts: 516

PostPosted: Tue 05 Apr 2011, 15:43    Post subject:  

Благодаря за отговора. Аз лично смятам, че е от Каменец тая емблема ( тоест нанасяна на тези бордове, послужили там като учебни). Ако някой друг знае- нека сподели.
_________________
...ПРОДЪЛЖАВАЙ ДА ВЪРВИШ НАПРЕД!!! -> ...
Back to top
View user's profile Send private message 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 11 of 13 [187 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, ..., 9, 10, 11, 12, 13 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0739s ][ Queries: 12 (0.0070s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker