Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
107 г. български ВВС - ген.-майор Цанко Стойков и о.з. ген. Константин Попов оптимисти за бъдещето на родните ВВС · 107 години български ВВС венци и цветя пред Паметника на летеца в София (ГОЛЯМА ПРАЗНИЧНА ГАЛЕРИЯ) · С интерес сред подрастващите премина кaмпанията Бъди войник в Гоце Делчев · 107 години от първия боен полет: Командването на ВВС отдаде почит на загиналите авиатори · ВА Георги С. Раковски набира средства за изграждане на храм паметник Свети Георги Победоносец (ВИДЕО) · Почетен знак: Министърът на отбраната награди Игнат Канев ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 16 Окт 2019, 14:54
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Проблем с li-ion
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [8 Мнения]  
Автор Съобщение
The^day^of^DooM


Регистриран на: 14 Фев 2006
Мнения: 60
Местожителство: Г.Оряховица

МнениеПуснато на: Пон 04 Юни 2007, 20:59    Заглавие:  Проблем с li-ion  

Първо малко дани:

мотор: EPS-400F с витло 12х8, по каталог на 7.2В гълта 5.4А
акумулатор: Li-Ion, 7.4В (2 клетки), 1800мАh

На теория при 3C разряден ток би трябвало да се държи идеално но уви не... По-зле (откъм време) е от аналогичен на 1150mAh (при това натоварен с 4C...) - след около 5-7 мин. рязко спира да отдава ток - мотора спира напълно. Много разко - за 1-2 секунди, нищо общо със сравнително плавната разрядна характеристика на този от 1.15Аh. След 30-тина сек. почивка се оправя за следващите 1-2мин. и отново същата история. Засега е на около 5 полета и съм сигорен, че не съм го преразреждал. Измерих напрежението на клетките в критчния участък когато вече мотора е спрял и малко след това - напълно в нормата: 3.5/3.7В. Рзликата между двете клетки също минимална - от порядъка на няколко стотни.

Та въпроса ми е дали някой също се срещал подобна аномалия или да пия една студена вода?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Пон 04 Юни 2007, 21:55    Заглавие:  

може и самия мотор да е сдал багажа-някво междувитково късо което да не е постоянно а от време на време при дадени обороти няква жичка се мандахерца по ротора /имал съм такъв случаи с безколекторен-от време на време даде късо и ми изгори мосфетите на спиид контролера,а иначе си работеше ама пак от време на време-когато му скимне/,може и батериите да са некво менте,що не пробваш първо тези батерии с друг аналогичен мотор как се държат и след това този мотор с други батерии как се държи.
_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
ajcinema

Регистриран на: 12 Апр 2006
Мнения: 86
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Вто 05 Юни 2007, 08:04    Заглавие:  

Виж дали акумулаторът няма случайно термозащита.
_________________
Георги Русинов
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Aragorn


Регистриран на: 08 Окт 2004
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 05 Юни 2007, 08:18    Заглавие:  

Да, термозащитата е единият вариант. Другият е следният:
Поради по-високото си вътрешно съпротивление, тока който могат да отдават е по-малък и когато натовариш Ли-йонките напрежението спада. В момента в който махнеш товара, те си възстановяват напрежението. Ти хубаво ги мериш веднага след като изключат, но трябва да ги премериш по-скоро точно преди да изключат с товар (т.е. мотора на пълна газ). Ако спийд контролера ти има throttle cut-off (бек по народному, макар да е неправилно, бека е за съвсем друго), който изключва на около 6 Волта (3 волта на клетка) това е дори по-вероятният вариант.
Варианта с прецакания мотор не ми се струва толкова вероятен колкото горните два - термозащитата и това, което аз написах.

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
The^day^of^DooM


Регистриран на: 14 Фев 2006
Мнения: 60
Местожителство: Г.Оряховица

МнениеПуснато на: Вто 05 Юни 2007, 11:37    Заглавие:  

Нямат никакви защити - голи клетки. Спид контролер също няма - карам с апаратура от количка. Иначе ме притеснява особено резкия начин по който спират да отдават ток, буквално за секунда, лети си модела и в следващия момент мотора спира - красота... На земята същата работа. Не смятам, че са натоварени особено - и друг път съм използвал разряден от 3C (че и по-голям...) и е нямало проблеми...

Ето и дани с вече заредени акумулатори (плачебни):

11:40:00 - първо включване, по 4.2 на клетка
11:41:00/30 - падна до 5.87 (на две клетки). кратка почивка.

11:42:00 - беше се дигнало до 4.1 на клетка. Включване до:
11:45:00 - след 3 мин на пълна газ падна до 6.5 общо и в следващия момент спря.

11:54:00 до 12:00:30 беше в импулсен режим (2-3Hz, от софта на предавателя, нямаше как да отчета точно колко) - държи се добре, измерването стартира от 7.9 и стигна до 7.6В (реално при задържане за няколко секунди за по-точно измерване е било от 5.6 до 5.4 под товар на 100%). Нямаше тенденция за непридвидени изклчвания.

12:00:30 - около 30сек. "форсажен" режим на клетките - навлязоха в критичния участък. Не изчакаха спирането на мотора...

Интересна е разликата между 11:41:00 и 11:45:00 - във втория случей въпреки, че напрежението беше по-голямо последва изключване - явно просто не могат да държата дълго време тока си. Средно 1 минута.

п.п: Изводите ми: ще трябва да се кара в импулсенен режим, клетките не могат да отдават продължително време тока си. При първите им полети (3/5) нямаше (поне не съм забелязал) подобни отклонения. От 9-10 мин работа, част от който в "тежък" режим, биха могли да постигнат изчисленото си полетно време (15 мин.) но не и ако ги товаря по-вече от 30 до 60 сек.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
chwor

Регистриран на: 20 Юни 2006
Мнения: 97
Местожителство: Софиq

МнениеПуснато на: Сря 06 Юни 2007, 08:29    Заглавие:  

Ако клетките са купувани наскоро най-вероятно са ментета. От 2-а магазина купувах съвсем пресни и различни модели йонки и имам аналогичен проблем. Напрежението го следя постоянно и не се променя с повече от някоя стотна от волта, но при по голяма консумация мотора моментално спира. Максимума на тока не мога да го хвана, защото мултицета ми не може да мери пикова стойност, но плавно се вдига до 700-800мА и кръц.... Ако дам стика на минимум и започна да увеличавам газта мотора(безколекторен) тръгва и стига до същата ситуация.
И явно проблема се задълбочава, защото отначало го правеше на един двигател, а вече го хващам на три при все по ниска консумация.
Даже бях решил, че е някой мосфет(6 бр.), но щом и други имат подобен проблем като че ли е са акумулаторите.
А по рано клетките и по 6 ампера ми отдаваха Crying or Very sad
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
foxyflyer

Регистриран на: 23 Дек 2005
Мнения: 100
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 06 Юни 2007, 11:53    Заглавие:  

Li-Ion акумулаторите не са подходящи за силови, защото не могат да отдават много А-мпери! Те се използват като силови за много малки мотори с редуктори от порядъка 1: 10 при токове 2-3 А... Грешка е че не ползваш спийдконтролер - достойнството му е, че подава напрежението на импулси, което икономисва енергия и щади акумулатора.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
The^day^of^DooM


Регистриран на: 14 Фев 2006
Мнения: 60
Местожителство: Г.Оряховица

МнениеПуснато на: Сря 06 Юни 2007, 13:48    Заглавие:  

Да, наскоро ги купих, преди около седмица. Поне не съм единствения Smile ... Развих идеята за импулсния режим и се получи това. Има известно подобрение, сега търся оптималната настройка за моят случей.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [8 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0920s ][ Queries: 12 (0.0028s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker