|
В момента е: Пет 26 Фев 2021, 04:09 Часовете са според зоната UTC + 2 |
Проблем с li-ion
|
Предишната тема :: Следващата тема |
Страница 1 от 1 [8 Мнения] |
Автор | Съобщение | ||
---|---|---|---|
The^day^of^DooM
![]() Регистриран на: 14 Фев 2006 Мнения: 60 Местожителство: Г.Оряховица |
Първо малко дани: мотор: EPS-400F с витло 12х8, по каталог на 7.2В гълта 5.4А акумулатор: Li-Ion, 7.4В (2 клетки), 1800мАh На теория при 3C разряден ток би трябвало да се държи идеално но уви не... По-зле (откъм време) е от аналогичен на 1150mAh (при това натоварен с 4C...) - след около 5-7 мин. рязко спира да отдава ток - мотора спира напълно. Много разко - за 1-2 секунди, нищо общо със сравнително плавната разрядна характеристика на този от 1.15Аh. След 30-тина сек. почивка се оправя за следващите 1-2мин. и отново същата история. Засега е на около 5 полета и съм сигорен, че не съм го преразреждал. Измерих напрежението на клетките в критчния участък когато вече мотора е спрял и малко след това - напълно в нормата: 3.5/3.7В. Рзликата между двете клетки също минимална - от порядъка на няколко стотни. Та въпроса ми е дали някой също се срещал подобна аномалия или да пия една студена вода? |
||
|
|||
![]() |
|||
Гого55
Регистриран на: 15 Сеп 2004 Мнения: 1023 |
може и самия мотор да е сдал багажа-някво междувитково късо което да не е постоянно а от време на време при дадени обороти няква жичка се мандахерца по ротора /имал съм такъв случаи с безколекторен-от време на време даде късо и ми изгори мосфетите на спиид контролера,а иначе си работеше ама пак от време на време-когато му скимне/,може и батериите да са некво менте,що не пробваш първо тези батерии с друг аналогичен мотор как се държат и след това този мотор с други батерии как се държи. _________________ ![]() =BgAF= Bulgarian Air Force http://gogo55.narod.ru/ |
||
|
|||
![]() |
|||
ajcinema
Регистриран на: 12 Апр 2006 Мнения: 86 Местожителство: Пловдив |
Виж дали акумулаторът няма случайно термозащита. _________________ Георги Русинов |
||
|
|||
![]() |
|||
Aragorn
![]() Регистриран на: 08 Окт 2004 Мнения: 951 Местожителство: София |
Да, термозащитата е единият вариант. Другият е следният: Поради по-високото си вътрешно съпротивление, тока който могат да отдават е по-малък и когато натовариш Ли-йонките напрежението спада. В момента в който махнеш товара, те си възстановяват напрежението. Ти хубаво ги мериш веднага след като изключат, но трябва да ги премериш по-скоро точно преди да изключат с товар (т.е. мотора на пълна газ). Ако спийд контролера ти има throttle cut-off (бек по народному, макар да е неправилно, бека е за съвсем друго), който изключва на около 6 Волта (3 волта на клетка) това е дори по-вероятният вариант. Варианта с прецакания мотор не ми се струва толкова вероятен колкото горните два - термозащитата и това, което аз написах. _________________ Изгори, за да светиш! ![]() ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
The^day^of^DooM
![]() Регистриран на: 14 Фев 2006 Мнения: 60 Местожителство: Г.Оряховица |
Нямат никакви защити - голи клетки. Спид контролер също няма - карам с апаратура от количка. Иначе ме притеснява особено резкия начин по който спират да отдават ток, буквално за секунда, лети си модела и в следващия момент мотора спира - красота... На земята същата работа. Не смятам, че са натоварени особено - и друг път съм използвал разряден от 3C (че и по-голям...) и е нямало проблеми... Ето и дани с вече заредени акумулатори (плачебни): 11:40:00 - първо включване, по 4.2 на клетка 11:41:00/30 - падна до 5.87 (на две клетки). кратка почивка. 11:42:00 - беше се дигнало до 4.1 на клетка. Включване до: 11:45:00 - след 3 мин на пълна газ падна до 6.5 общо и в следващия момент спря. 11:54:00 до 12:00:30 беше в импулсен режим (2-3Hz, от софта на предавателя, нямаше как да отчета точно колко) - държи се добре, измерването стартира от 7.9 и стигна до 7.6В (реално при задържане за няколко секунди за по-точно измерване е било от 5.6 до 5.4 под товар на 100%). Нямаше тенденция за непридвидени изклчвания. 12:00:30 - около 30сек. "форсажен" режим на клетките - навлязоха в критичния участък. Не изчакаха спирането на мотора... Интересна е разликата между 11:41:00 и 11:45:00 - във втория случей въпреки, че напрежението беше по-голямо последва изключване - явно просто не могат да държата дълго време тока си. Средно 1 минута. п.п: Изводите ми: ще трябва да се кара в импулсенен режим, клетките не могат да отдават продължително време тока си. При първите им полети (3/5) нямаше (поне не съм забелязал) подобни отклонения. От 9-10 мин работа, част от който в "тежък" режим, биха могли да постигнат изчисленото си полетно време (15 мин.) но не и ако ги товаря по-вече от 30 до 60 сек. |
||
|
|||
![]() |
|||
chwor
Регистриран на: 20 Юни 2006 Мнения: 97 Местожителство: Софиq |
Ако клетките са купувани наскоро най-вероятно са ментета. От 2-а магазина купувах съвсем пресни и различни модели йонки и имам аналогичен проблем. Напрежението го следя постоянно и не се променя с повече от някоя стотна от волта, но при по голяма консумация мотора моментално спира. Максимума на тока не мога да го хвана, защото мултицета ми не може да мери пикова стойност, но плавно се вдига до 700-800мА и кръц.... Ако дам стика на минимум и започна да увеличавам газта мотора(безколекторен) тръгва и стига до същата ситуация. И явно проблема се задълбочава, защото отначало го правеше на един двигател, а вече го хващам на три при все по ниска консумация. Даже бях решил, че е някой мосфет(6 бр.), но щом и други имат подобен проблем като че ли е са акумулаторите. А по рано клетките и по 6 ампера ми отдаваха ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
foxyflyer
Регистриран на: 23 Дек 2005 Мнения: 100 Местожителство: София |
Li-Ion акумулаторите не са подходящи за силови, защото не могат да отдават много А-мпери! Те се използват като силови за много малки мотори с редуктори от порядъка 1: 10 при токове 2-3 А... Грешка е че не ползваш спийдконтролер - достойнството му е, че подава напрежението на импулси, което икономисва енергия и щади акумулатора. |
||
|
|||
![]() |
|||
The^day^of^DooM
![]() Регистриран на: 14 Фев 2006 Мнения: 60 Местожителство: Г.Оряховица |
Да, наскоро ги купих, преди около седмица. Поне не съм единствения ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
Страница 1 от 1 [8 Мнения] |
Предишната тема :: Следващата тема |
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети |
[ Time: 0.0643s ][ Queries: 12 (0.0097s) ][ Debug on ] |