Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Военното учение Eastern Mediterranean 2019 продължава · Яков Кедми: Иран за едно денонощие може да унищожи Саудитска Арабия · Новите австралийски вертолетоносачи вече са боеготови · Берлин размаха пръст на Макрон заради Северна Македония · В Норфолк завърши спешният ремонт на самолетоносача "Хари Труман" · Руска пенсионерка коленичи пред Медвевев: От 3 години нямаме топла вода и парно ВИДЕО ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
Aktuelles Datum und Uhrzeit: Do 14 Nov 2019, 01:31
Alle Zeiten sind UTC + 2
 Forum-Index » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Проблем с li-ion
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
Seite 1 von 1 [8 Beitrдge]  
Autor Nachricht
The^day^of^DooM


Anmeldedatum: 14.02.2006
Beitrдge: 60
Wohnort: Г.Оряховица

BeitragVerfasst am: Mo 04 Jun 2007, 20:59    Titel:  Проблем с li-ion  

Първо малко дани:

мотор: EPS-400F с витло 12х8, по каталог на 7.2В гълта 5.4А
акумулатор: Li-Ion, 7.4В (2 клетки), 1800мАh

На теория при 3C разряден ток би трябвало да се държи идеално но уви не... По-зле (откъм време) е от аналогичен на 1150mAh (при това натоварен с 4C...) - след около 5-7 мин. рязко спира да отдава ток - мотора спира напълно. Много разко - за 1-2 секунди, нищо общо със сравнително плавната разрядна характеристика на този от 1.15Аh. След 30-тина сек. почивка се оправя за следващите 1-2мин. и отново същата история. Засега е на около 5 полета и съм сигорен, че не съм го преразреждал. Измерих напрежението на клетките в критчния участък когато вече мотора е спрял и малко след това - напълно в нормата: 3.5/3.7В. Рзликата между двете клетки също минимална - от порядъка на няколко стотни.

Та въпроса ми е дали някой също се срещал подобна аномалия или да пия една студена вода?
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden Website dieses Benutzers besuchen 
Гого55

Anmeldedatum: 15.09.2004
Beitrдge: 1023

BeitragVerfasst am: Mo 04 Jun 2007, 21:55    Titel:  

може и самия мотор да е сдал багажа-някво междувитково късо което да не е постоянно а от време на време при дадени обороти няква жичка се мандахерца по ротора /имал съм такъв случаи с безколекторен-от време на време даде късо и ми изгори мосфетите на спиид контролера,а иначе си работеше ама пак от време на време-когато му скимне/,може и батериите да са некво менте,що не пробваш първо тези батерии с друг аналогичен мотор как се държат и след това този мотор с други батерии как се държи.
_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden Website dieses Benutzers besuchen 
ICQ-Nummer 
ajcinema

Anmeldedatum: 12.04.2006
Beitrдge: 86
Wohnort: Пловдив

BeitragVerfasst am: Di 05 Jun 2007, 08:04    Titel:  

Виж дали акумулаторът няма случайно термозащита.
_________________
Георги Русинов
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
ICQ-Nummer 
Aragorn


Anmeldedatum: 08.10.2004
Beitrдge: 951
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Di 05 Jun 2007, 08:18    Titel:  

Да, термозащитата е единият вариант. Другият е следният:
Поради по-високото си вътрешно съпротивление, тока който могат да отдават е по-малък и когато натовариш Ли-йонките напрежението спада. В момента в който махнеш товара, те си възстановяват напрежението. Ти хубаво ги мериш веднага след като изключат, но трябва да ги премериш по-скоро точно преди да изключат с товар (т.е. мотора на пълна газ). Ако спийд контролера ти има throttle cut-off (бек по народному, макар да е неправилно, бека е за съвсем друго), който изключва на около 6 Волта (3 волта на клетка) това е дори по-вероятният вариант.
Варианта с прецакания мотор не ми се струва толкова вероятен колкото горните два - термозащитата и това, което аз написах.

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
ICQ-Nummer 
The^day^of^DooM


Anmeldedatum: 14.02.2006
Beitrдge: 60
Wohnort: Г.Оряховица

BeitragVerfasst am: Di 05 Jun 2007, 11:37    Titel:  

Нямат никакви защити - голи клетки. Спид контролер също няма - карам с апаратура от количка. Иначе ме притеснява особено резкия начин по който спират да отдават ток, буквално за секунда, лети си модела и в следващия момент мотора спира - красота... На земята същата работа. Не смятам, че са натоварени особено - и друг път съм използвал разряден от 3C (че и по-голям...) и е нямало проблеми...

Ето и дани с вече заредени акумулатори (плачебни):

11:40:00 - първо включване, по 4.2 на клетка
11:41:00/30 - падна до 5.87 (на две клетки). кратка почивка.

11:42:00 - беше се дигнало до 4.1 на клетка. Включване до:
11:45:00 - след 3 мин на пълна газ падна до 6.5 общо и в следващия момент спря.

11:54:00 до 12:00:30 беше в импулсен режим (2-3Hz, от софта на предавателя, нямаше как да отчета точно колко) - държи се добре, измерването стартира от 7.9 и стигна до 7.6В (реално при задържане за няколко секунди за по-точно измерване е било от 5.6 до 5.4 под товар на 100%). Нямаше тенденция за непридвидени изклчвания.

12:00:30 - около 30сек. "форсажен" режим на клетките - навлязоха в критичния участък. Не изчакаха спирането на мотора...

Интересна е разликата между 11:41:00 и 11:45:00 - във втория случей въпреки, че напрежението беше по-голямо последва изключване - явно просто не могат да държата дълго време тока си. Средно 1 минута.

п.п: Изводите ми: ще трябва да се кара в импулсенен режим, клетките не могат да отдават продължително време тока си. При първите им полети (3/5) нямаше (поне не съм забелязал) подобни отклонения. От 9-10 мин работа, част от който в "тежък" режим, биха могли да постигнат изчисленото си полетно време (15 мин.) но не и ако ги товаря по-вече от 30 до 60 сек.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden Website dieses Benutzers besuchen 
chwor

Anmeldedatum: 20.06.2006
Beitrдge: 97
Wohnort: Софиq

BeitragVerfasst am: Mi 06 Jun 2007, 08:29    Titel:  

Ако клетките са купувани наскоро най-вероятно са ментета. От 2-а магазина купувах съвсем пресни и различни модели йонки и имам аналогичен проблем. Напрежението го следя постоянно и не се променя с повече от някоя стотна от волта, но при по голяма консумация мотора моментално спира. Максимума на тока не мога да го хвана, защото мултицета ми не може да мери пикова стойност, но плавно се вдига до 700-800мА и кръц.... Ако дам стика на минимум и започна да увеличавам газта мотора(безколекторен) тръгва и стига до същата ситуация.
И явно проблема се задълбочава, защото отначало го правеше на един двигател, а вече го хващам на три при все по ниска консумация.
Даже бях решил, че е някой мосфет(6 бр.), но щом и други имат подобен проблем като че ли е са акумулаторите.
А по рано клетките и по 6 ампера ми отдаваха Crying or Very sad
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
foxyflyer

Anmeldedatum: 23.12.2005
Beitrдge: 100
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Mi 06 Jun 2007, 11:53    Titel:  

Li-Ion акумулаторите не са подходящи за силови, защото не могат да отдават много А-мпери! Те се използват като силови за много малки мотори с редуктори от порядъка 1: 10 при токове 2-3 А... Грешка е че не ползваш спийдконтролер - достойнството му е, че подава напрежението на импулси, което икономисва енергия и щади акумулатора.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
The^day^of^DooM


Anmeldedatum: 14.02.2006
Beitrдge: 60
Wohnort: Г.Оряховица

BeitragVerfasst am: Mi 06 Jun 2007, 13:48    Titel:  

Да, наскоро ги купих, преди около седмица. Поне не съм единствения Smile ... Развих идеята за импулсния режим и се получи това. Има известно подобрение, сега търся оптималната настройка за моят случей.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden Website dieses Benutzers besuchen 
Beitrдge der letzten Zeit anzeigen:   Sortieren nach:   
Seite 1 von 1 [8 Beitrдge]  
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
 Forum-Index » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Gehe zu:  

Du kannst keine Beitrдge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beitrдge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht lцschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht teilnehmen.

[ Time: 0.0750s ][ Queries: 12 (0.0028s) ][ Debug Ein ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker