Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Щатите натискат, но Индия иска да получи ядрена подводница от Русия · През 2018 г. руските ВКС са получили 126 самолета и вертолета · Тръмп изпрати писма до Вучич и Тачи във Белия дом · Първият сериен H160 изпълни първия си полет · П Р И В Е Т С Т В И Е НА КОМАНДИРА НА ВВС ГЕНЕРАЛ-МАЙОР ЦАНКО СТОЙКОВ · Специалисти за загадъчна находка в Зона 51 (ВИДЕО) ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 19 Дек 2018, 15:58
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » КЛУБ МОДЕЛ-статии от списанието
НОВИНИ - МОДЕЛИЗЪМ
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 2 [18 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Нед 28 Юни 2009, 22:16    Заглавие:  

Пилоти от седем страни се състезаваха с авиомодели в Приморско
12.06.2009
За трети пореден път в Приморско се проведе кръг от световната купа по Авиомоделизъм за кордови авиомодели - "АСЕН ЙОРДАНОВ"


Специално за да участват в турнира, в Приморско пристигнаха гости от Русия, Австрия, Литва, Сърбия, Армения и Германия. Състезанието беше организирано от "Модел клуб - Бургас", община Приморско, "Албена холдинг" и "Българска федерация по авиомоделизъм".

Зрителите със затаен дъх наблюдаваха сложните маневри на мини самолетите и ръкопляскаха на майсторските постижения в пилотажа- лупинги, осморки, гръбно летене. За да се избегнат инциденти, мястото за извършване на полетите беше обезопасено със защитна метална мрежа и това позволи на присъстващите да гледат състезанието от малко разстояние.

Най- голям интерес сред публиката предизвикаха демонстрациите в категорията Въздушен бой, където и най- малката грешка в пилотирането води до авиокатастрофа.

Изключително атрактивна за наблюдение беше надпреварата със скоростни модели, развиващи 300 километра в час и полетите на радио управляеми модели.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Нед 28 Юни 2009, 22:16    Заглавие:  

70-годишен пилот победи на турнира в Приморско
09.06.2009
Небивало чуждо участие още на третото издание на купа “Асен Йорданов”


При небивал интерес от страна както на участници, така и на публика в продължение на два дни на летището край Приморско се състезаваха пилотите от “джобната” авиация – кордовите авиомодели. В третото издание на турнира за купата “Асен Йорданов”, което е кръг от Световната купа в клас F2, се включиха почти четиридесет състезатели от седем държави - Русия, Литва, Армения, Сърбия, Германия, Австрия и България.
Надпреварата, организирана от “Модел клуб Бургас”, община Приморско, Българската федерация по авиомоделизъм и “Албена холдинг”, бе открита официално от Николай Калчев, председател на Българския национален аероклуб и зам.-председател на FAI /Международната федерация по авиомоделизъм/.
“Честно казано, останахме изненадани от големия интерес. Не очаквахме още на третото издание на това младо международно състезание толкова участници от чужбина. Явно и финансовата криза не може да прекърши любовта към нашия спорт”, заяви за “Черноморски фар” Петко Кичев, председател на авиосекцията на “Модел клуб Бургас”.
Състезанието откриха “акробатите”. Въздушната акробатика е дисциплината, която демонстрира високото майсторство на пилотите, усъвършенствано в безброй тренировки. За неизкушените зрители е просто необяснимо как само с помощта на две управляващи корди минисамолетите се държат във въздуха като големите си събратя и не им отстъпват по възможности във висшия пилотаж. Осморки, възходящи и низходящи лупинги, гръбно летене, “обърната шапка”... всичко това показаха състезателите.
А на летището в Приморско жребият отреди пръв на площадката да излезе Янко Калев от Казанлък. По ирония на съдбата най-възрастният – вече седемдесетгодишен – пилот започна с фалстарт. Въпреки всички усилия двигателят на модела не поиска да запали. Опитният майстор на спорта обаче не се отказа и взе достоен реванш в следващите полети. В крайна сметка именно той спечели първото място в крайното класиране с резултат от впечатляващите 2 058 точки. Зад него остана победителят от миналата година пловдивчанинът Ангел Маргаров с 1 878, на трето място с 981 т. се нареди синът на победителя - Дилян Калев.
Още по-оспорвана бе надпреварата при скоростните модели. Обикновено клас F2A се обозначава като Формула 1 на авиомоделите и справедливо - летящите “болиди” достигат зашеметяващата скорост от 300 километра в час.
По регламент всеки пилот имаше точно три минути да зареди с гориво самолета, да го стартира, да развие скорост и да започне засичането на опита. В центъра на специално ограден с високи метални решетки кръг състезателят поставя ръката си в монтирана на пилон вилка и моделът му трябва да направи девет обиколки, които дават пробег от 1 километър. От журито предвид се взима средното време, засечено от трима съдии и по специална таблица се определя постигнатата скорост.
По решение на федерацията и този клас, както предния, имаше ранг на национален шампионат. След трите тура първото в националното класиране място грабна Стефан Стефанов от Долна Митрополия, чийто модел разви впечатляващите 267.7 километра в час. Само на 0.4 км/ч след него се нареди друг състезател от националния ни отбор – Георги Кабаков от Пловдив, а третият – Христо Кетипов, постигна 265 км/ч.
В класирането за купата “Асен Йорданов” сърбинът Мариян Юркович демонстрира най-доброто време – цели 292.7 километра в час, състезаващият се за Австрия Ивайло Попов и отново Стефан Стефанов заеха съответно второ и трето място с резултати 275.9 и 207.7 км/ч.
Чужденци доминираха и в най-зрелищната част от всеки подобен турнир –въздушният бой. Както при всеки дуел и във въздушните единоборства правилата са прости – застаналите в централния кръг на определената полоса двама състезатели се стремят така да водят своите машини, че да успеят с пропелера си да откъснат колкото се може по-дълга част от цветната лента, влачеща се зад опашката на противника. Провеждат се няколко кръга по системата всеки срещу всеки и директни елиминации.
В крайна сметка – след поредица от драматични двубои, оцветени както с невероятни преследвания, така и с не по-малко атрактивни катастрофи, с купата
триумфира руснакът Сергей Щербаченко, следван от сънародника си Павел Наркович и представителя на Литва Аудриус Растенис.
За първи път след 20 години на състезанието край Приморско място в програмата намери клас F4B. Моделите в него са точни копия на истински самолети. Пунктуалността в изработката им се доказва и със задължително прилаганата техническа документация. По-сложното обаче идва след стендовата оценка – копията трябва и да умеят да летят като по-големите си оригинали.
Съдийското жури присъди първото място на варналията Милчо Милчев и неговия “Кобра”. Генко Петров от Ловеч се задоволи с второ място за своето копие на спортния “Злин”, а друг представител на Варна – Веселин Василев, с модел на изтребителя “Мустанг” остана трети.
Емоциите в турнира допълнително бяха подгрети и от изпълненията на няколко радиоуправляеми модели, преди всичко от типа летящо делтовидно крило с електрически двигател. Техните пилоти сполучливо използваха паузите в турнирното състезание, за да демонстрират възможностите на творенията си.
За най-малките зрители имаше още парад на хвърчилата и демонстрации на радиоуправляеми автомобили, а нова тръпка внесоха скоростните дуели на полетната писта между рокерите, чийто фестивал в Приморско завърши в неделя.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Чет 15 Апр 2010, 10:21    Заглавие:  

Модели на самолети-гиганти "кацнаха" във Варна
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 2 [18 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » КЛУБ МОДЕЛ-статии от списанието
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0562s ][ Queries: 12 (0.0033s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker