Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 21 Окт 2020, 12:18
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Форум на списание "Клуб ОКЕАН" » списание Морски БИЗНЕС
Сп. "Морски бизнес", бр.9 2007
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [1 Мнение]  
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Вто 04 Сеп 2007, 11:16    Заглавие:  Сп. "Морски бизнес", бр.9 2007  

Броят е посветен на 110 години Флотски Арсенал

Click to see if image is larger

2 стр. - ФЛОТСКИЯТ АРСЕНАЛ ИМА ПРЕКРАСЕН КОЛЕКТИВ
Инж. Георги Стойков – управител на „ТЕРЕМ-КРЗ Флотски арсенал-Варна” ЕООД

- Господин Стойков, какво от 110-годишното летоброене на “Флотски арсенал” ще съхрани историята на българското корабостроене и кораборемонт?
- Създаден едновременно и заради ВМС, заводът “Флотския арсенал” има история, чиeто главно достойнство е принос за защита на националните интереси в морските пространства. Равносилно на технически подвиг е сглобяването на френските торпедоносци във Варна в началото на миналия век, както и последващата им модернизация и ремонти, позволили им да участват в три войни и да донесат бойна глава на България. Непреходно е значението на усвояването на ремонта на всеки нов проект бойни и спомагателни кораби, с които през годините се попълва военният ни флот, както и строителството на десетки съда с твърде специфично и различно предназначение. В историята ще остане прехвърлянето на завода на сегашната му площадка в началото на 60-те години, навлизането в него на нови съоръжения и технологии, двукратното изпълнение на междудържавни договори за ремонт на руски боен (1970-1989 г.) и спомагателен (1994-1999 г.) флот, а в по-ново време – „отварянето” на завода за ремонт на граждански кораби.

6 стр. - ПРЕХОДЪТ – ПРОБЛЕМИ И ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА
Капитан І ранг (о.р.) инж. Филип Марковски – 18 години стаж в завода и негов директор в периода 1992-1999 г.

Филип Марковски е роден на 28 март 1944 г. във врачанския край. След завършването на ВВМУ „Н. Й. Вапцаров” специалност „Корабен механик за ВМС” през 1967 г. във флота последователно е командир на електромоторна група, на машиннокотелна група и на електромеханична бойна част на стражеви кораб – общо 9 години, а още 3 години – началник на Ремонтно-експлоатационната работилница на Военноморска база Варна. Завършил е като отличник първия 2-годишен курс по управление и икономика на промишлеността към АОНСУ през 1981 г. В КРЗ „Флотски арсенал” постъпва същата година и след няколко месеца в планово-диспечерския отдел оглавява цех 1 (механичен) за 10 години. След това е началник обособено производство и главен инженер, а от 10 януари 1992 г. до 6 август 1999 г. е директор на завода.

8 стр. - ХОРАТА СА НАЙ-ЦЕНЕН КАПИТАЛ
И като общественик, и като главен счетоводител Петьо Георгиев мисли еднакво

Постъпил в завода на 3 март (по онова време обикновен делник) 1977 г., като се изключи седмицата като общ работник в строителството (която трябва да превърне пловдивското му „жителство” във варненско), Петьо Георгиев няма нито един работен ден извън КРЗ „Флотски арсенал”. Завършил „Икономика на промишлеността” във ВИНС с тясна специализация „Корабостроене и машиностроене”, икономистът е назначен на техническа длъжност „организатор на производство” в планово-диспечерския отдел, заради която има с 10 лева по-висока заплата на колегите си. След 4 години настъпва първият обрат в професионалната му реализация – младите хора го избират за щатен секретар на заводската комсомолска организация, след нови 2 години е избран на друга обществена длъжност – щатен председател на заводската профсъюзна организация, която ръководи 7 години.

10 стр. - НА НОВА ПЛОЩАДКА
Разказва капитан І ранг (о.р.) инж. Михаил Божинов – участник в процеса на предислоцирането на Флотския арсенал

Капитан І ранг (о.р.) инж. Михаил Божинов е роден на 8 август 1927 г. в София и е средното от три поколения моряци с тази фамилия. Баща му е завършил Морското училище като машинен техник и е участвал в Първата световна война като пилот на хидроплан. Двамата му синове също са завършили Морското училище – навигаторът е капитан далечно плаване в гражданския флот, а механикът – производствен директор на Арсенала. Самият той никога не е работил в него, но служебните му задължения във ВМС го нареждат сред строителите на днешния завод. Във флота от 1948 до 1974 г., последователно е бил механик на голям преследвач на подводници, механик на дивизион преследвачи на подводници, инспектор по двигатели с вътрешно горене в техническия отдел (13 години), а след това – заместник-началник на този отдел в Щаба на флота (4 години).
11 стр. - АДМИРАЛ НЕ Е ПРЯКОР, А ОЦЕНКА
Така всички в завода наричат производствения директор капитан ІІ ранг (о.р.) инж. Емил Божинов

Понякога прякорите, които дават подчинените, са събрани в една дума и са по-точни оценки от тези, които се съдържат в атестации и кадрови справки. Етимологията на този „адмирал” сигурно е свързана с това, че притежателят му е трето поколение на морска фамилия, че има офицерско звание и служба на бойните кораби, но по-скоро и за това, че като производствен директор проявява размах, деловитост, организираност и взискателност, че вижда напред по курса на арсенала и ежедневно го предпазва от плитчини и подводни скали.

13 стр. - ЧЕТИРИ ДЕСЕТИЛЕТИЯ В ЗАВОДА

Преди да започне близо 40-годишния си непрекъснат трудов стаж в „Лъджата”, както тогава наричат все още подчиненото на ВМС поделение 20710, Пеньо Иванов има три „подготвителни” крачки. Завършил е специалност „Двигатели с вътрешно горене” във варненския Техникум по механотехника, 3-годишната му служба на безименната още подводница 41 завършва със звание старшина І степен и длъжност командир на отделение мотористи и година и половина работи в ремонтно-механичен цех в „долината на голямата химия” в Девня. На втората година от матроската му служба е изпратен да подсили конструкторското бюро на арсенала (конструкторите тогава получават заплата по 75 лв., а наборникът – 1,50), но предстоящи дълбоководни изпитания само след 4 месеца го връщат обратно на субмарината.

14 стр. - ТРЪБАРСТВОТО – ТРУДЕН ЗАНАЯТ

Ако въобще съществуват случайни неща, то към тях може да бъде отнесено постъпването на Неделчо Великов на работа в КРЗ „Флотски арсенал”. Роден във варненското село Гроздево, завършил специалност „Двигатели с вътрешно горене” в автотранспортния техникум в Провадия, съвсем естествено в казармата му се пада две години да върти волана на нисата, която осигурява щаба на флота. Още по-естествено след уволнението започва работа към „Автостопанство”-Варна. Край на още двегодишната му автотранспортна реализация слага разговор с приятел, който вече работи на „Лъджата”. Според него във военния завод има добра организация, работа и заплати.

15 стр. - НОВА ГЕНЕРАЦИЯ

Приятелско-колегиално движение по житейския фарватер, съдбовни обстоятелства, но и два съзнателни собствени професионални избора превръщат Йордан Градев в най-младия инженер (и въобще най-младия труженик) във “Флотски арсенал” днес. За собствените си 24 години ръководителят на заварочна производствена група вече има 2 години стаж в завода. Преди тях обаче са техникумът и университетът. Разкази на роднини и приятели привличат няколко момчета от Попово към Техникума по корабостроене и корабоплаване във Варна. Йордан го завършва със специалност „Електрообзавеждане на кораба” и един незабравим двумесечен плавателен стаж на м/к „Тракия” в Средиземно море. Разминал се с няколко компютърни специалности, той избира единствената в Техническия университет – Варна (и в страната) – корабостроителната.

16 стр. - ЗАВОДЪТ Е КОНКУРЕНТОСПОСОБЕН
Тодор Василев – директор на „Вассилев Маритайм Наклият ве Диш Тиджарет”

Компания „Вассилев Маритайм Наклият ве Диш Тиджарет” е свързана с КРЗ „Флотски арсенал” исторически и на семейно ниво. Моите родители са работили в Арсенала дълги години. Самият аз съм посещавал многократно завода като дете и съм практикувал рязане на металите в инструменталния цех на завода през 1987 г. Първият изпълнен договор за ремонт между КРЗ „Флотски арсенал” и „Вассилев Маритайм Наклият ве Диш Тиджарет” е от 2002 г. – доков ремонт на м/к „Бореалис”. От същата година КРЗ „Флотски арсенал” провежда докови ремонти, ремонти за потвърждаване на класа, преоборудване и аварийни ремонти на корабите под наше управление. В началото на сътрудничеството между двете компании годишно заводът ремонтираше 2-3 кораба. Към днешна дата той сдава от ремонт един кораб от флота, опериран от нас, месечно.

16 стр. - ИЗКЛЮЧИТЕЛНИ СПЕЦИАЛИСТИ
Инж. Йордан Йорданов – управител на фирма „Немо-90” ООД

Фирма „Немо-90” ООД изпълнява поръчки по ремонт на кораби и корабно оборудване от началото на 2003 г., като се е специализирала в корпусно-заварочни работи и възстановяване на детайли и малогабаритни конструкции. Трудният начален период на адаптиране беше бързо преодолян благодарение на навременно оказваната помощ от цеховите майстори и технолози на основния ни партньор. Трябва да се отбележи, че „ТЕРЕМ-КРЗ Флотски арсенал” разполага с изключителни специалисти в отделните направления. Изтъквам началник-цеховете „Корабни спомагателни системи и механизми” инж. Георги Каратодоров и „Корпусен” инж. Светослав Стоянов, ОТКК – г-н Николай Тулешков и др., които, участвайки и наблюдавайки непосредствено производствения процес, имат способността и авторитета да вземат правилни решения в спешни ситуации и оптимално да ръководят операциите по ремонта на корабите.

17 стр. - ПРЕДПОЧИТАМЕ ФЛОТСКИЯ АРСЕНАЛ
Валентин Дучевски – технически директор на H. H. BROTHERS MARITIME LTD.

Първите делови контакти на нашето дружество с КРЗ „Флотски арсенал” са през 1998 г. при ремонта на м/к „Ливадия”. Оттогава досега ежегодно сме имали кораби в завода за докови ремонти, като с увеличаването на броя на корабите под наше управление се е увеличавал и обемът на ремонтните работи, извършвани в КРЗ „Флотски арсенал”. Практически почти всички наши докови ремонти са извършвани в КРЗ „Флотски арсенал”.

18 стр. - ПРОБЛЕМИ НА БЪЛГАРСКОТО РЕЧНО ЗАКОНОДАТЕЛСТВО
Една рубрика на Иван Лазаров, доктор по право, професор на ВСУ

В предишните обзорни материали за състоянието на българското морско законодателство бяха засегнати и отделни моменти и от речната ни правна уредба. Очевидна е нормативната връзка между морското и речното законодателство, която се създава от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България, от една страна, и от Кодекса на търговското корабоплаване, от друга. Негативното отношение на автора към този нормотворчески подход се съдържа във визираните материали; то е изказвано и преди по други поводи; могат да се добавят и допълнителни аргументи в тази насока, но не това е целта на настоящите редове.

19 стр. - Балчик – древна история, обещаващо бъдеще
Интервю с Красимир Михайлов, кмет на общината

- Г-н Михайлов, какви са особеностите и историята на община Балчик?
- Разположена в Североизточната част на България, община Балчик заема територия от 524 km², 419 256 дка селскостопански фонд, 64 000 дка гори и 30 km брегова ивица. Тя обхваща 19 села, с градски център Балчик. Старият град е разположен амфитеатрално върху голямо древно свлачище. Характерни бели скални хълмове и откоси, резултат от древни физикогеоложки процеси, определят екзотичния му облик.
Община Балчик наброява над 23 000 жители - 10,6% от населението на областта. Термичните условия на района благоприятстват развитието на селскостопанските култури. Наричат Балчик сребърния град, перлата на Черно море, бисера на черноморската огърлица...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [1 Мнение]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Форум на списание "Клуб ОКЕАН" » списание Морски БИЗНЕС
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0577s ][ Queries: 12 (0.0030s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker