Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
САЩ решиха да продадат на Южна Корея партида зенитни ракети · Украйна не е поканила Русия на церемонията по встъпване в длъжност на Зеленски · Самолетоносачна ударна група на САЩ за първи път за последните десет години приближи Аляска · Китай разкри първия 5G смарт музей" · Елена Йончева пропуснала да декларира, че живее в Драгалевци под наем срещу 3400 лева на месец (Обзор) · Сърбия завърши последната отсечка от магистрала към Гърция и Турция ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Нед 19 Май 2019, 13:27
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Акробато - тренеро - планер
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 2 [21 Мнения]   Иди на страница: 1, 2 Следваща
Автор Съобщение
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Пет 14 Сеп 2007, 21:31    Заглавие:  Акробато - тренеро - планер
Описание на темата: лесен за направа добър самолет
 

Значи в тази тема ще опиша стъпка по стъпка направата на един добър самолет,така че да може да се повтори от всеки които има поне една дясна ръкаSmile.Отне ми 10 дена да го направя и след това около 20 дена го облитах за да си състява точно мнение и да го тествам.Летателните характеристики са много добри според мене.За тях наи накрая.Сега описанието,придружено с малко лирично отклонение.Както си цъках по нета из моделарските форуми попаднах на един руски саит от където прочетох за един профил Е-474 леко променен.Тъи като литкам един акробат с този профил изцяло стъклопластова конструкция от бая години маи има вече към 15 може би, се заинтересувах и прочетох всички постове свързани с този профил.
Спред братушката профила издържа на много ниски хоризонтални скорости и самолета можел да стой почти на място спрямо земята.При мене с чист Е474 това е абсурдно-много пъти съм дялкал самолета в земята поради недостиг на скорост и от там идващия срив.Та след кратък размисъл си викам чаи да повторя този профил да видим ко ще стане.За самолет също взех неговата конструкция като силует но тыи като той използва само балса а при мене балса нема реших че трябва да променя материалите по конструкцията така че да мога да го направя с това което имам под ръка-оказа се че имам борови дъски и един лист депрон купен преди година някъде за опит на правене на депронков самолет които свърши трагично след като сложих депронковото крило на кантара и след това го счупих с яд и се зарекох да не правя повече нищо изцяло от депрон Laughing .Обаче сега ми мина тънката мисъл през тиквата зелена- ако впиша депрона в борова фермена конструкция като усилваш и еластичен елемент и накрая това всичкото го облека с некво фолио може и да стане нещо-реших че трабва да опитам такава конструкция.Значи след като взех решението че трябва да направя този самолет по тази конструкция с копиране на руския профил и силует на самолета се захванах за бач сериозно.Накрая се получи много здрава и добра конструкция и самолет който много ме кефи като полетни характеристики, и за да не остане това всичкото скрито покрито ще го опиша подробно.
По време на разните му там видове слепки докато чаках лепилото да съхне правих и снимки и си описвах процеса на работата във един ворлд документ така че сега от тук надоло просто ще правя копи и пасте от него тук.

Да се има на предвид че надоло всичкото е писано по време на самата работа.
Крило:80Х22,5=1800кв.см.-натоварване от:
-минимално 20- - 180х20=360грама общо полетно тегло на самолета
-максимално 35 - - 180х35=630грама общо полетно тегло на самолета
-още по най максимално за силен вятър-60 - -180х60=1,3кг-ухааа хаха
Тяга към тегло търся според горните зависимости:
-360:3=120грама минимална,360х1,5=540гр.за екстра полет на акробат
-630:3=210грама минимална,630х1,5=945гр. За екстра полет акробат

Крилото е с разпереност от 800мм.,и хорда 225мм. еднаква по цялата дължина,правилен правоъгълник с цел максимална носеща площ.Също е важно крилото освен дето е правоъгълник да има заострени ъгли в краищата си-долната страна на крилото под ъгъл да кажем 35-45градуса да се свърже с горната му част от страни и да бъде там остро.При тови вид завършек на крилото се постига наи голямо отдалечаване на завихрянето,при заоблено е наи малко това отдалечаване на завихрянето, и като следствие е наи лошо.
Профила е Epler-474,с 16% дебелина леко променен/удебелен малко в предната си част и скосен в задната/ за да се получи по плавно обтичане,по-голямо челно съпротивление,и с цел да се получи ниска скорост на модела без да има срив.Изпробван е с няколко модела от Руснака Андреи който го е променил и той казва че модела може да стои на място при малко насрещен вятър-изобщо с две думи казва че е супер и за тренер,и за планиране,и за акробат-изпробвано от него на няколко модела с ел.двиг и със ДВГ.
Започнах го днес 12.VІІІ.2007г.
Реших да го правя с нервюри от депрон 6мм.дебел,и лонжерони и надлъжници за атакуващ, и изходящ ръб от бор,надлъжника на елерона също от бор.Виж снимки 1,2,3
Размери и тегла:
-атакуващ ръб 5Х15Х800 – 28гр.-след като стане триъгълник-16грама.
-лонжерони 2бр. 3Х6Х800 -12гр.
-изходящ ръб 2Х14Х800 – 10гр.
-надлъжник на елерона – 5Х13Х800 – 22гр.,след като стана триъгълник – 14грама.
Общото им тегло е 72 грама, но ще бъдат олекотени почти наполовина с около 20-25 грама трябва да им падне общото тегло заради големите скосения на атакуващия ръб и надлъжника на елерона ,който сега се правилни правоъгълници но ще станат като триъгълници-тоест около 2/3 от теглото им трябва да изчезне.
Нервюрите доидоха 11бр.през 8см. С общо тегло от 10гр.
Надявам се теглата да станат:14+12+10+10+10=56гр. Общо тегло на необлечено крило+20гр. за обличане с фолио=76гр.ако успея да го докарам готово крило под 80гр. Ще бъда върха и №1!!!

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Пет 14 Сеп 2007, 21:55    Заглавие:  

почвам тялото:Почнато на 14.VІІІ.2007г.
Тялото е фермена конструкция от летвички бор със сечение 6Х3мм.,където има нужда се прави усилване с пластини депрон с дебелина от 6мм.който пластини се залепват в прозорчетата меду фермената конструкция от летвичките.Най-накря се облича с левсан,или друго фолио.

Приблизително тегло на летвичките -4бр пръчки 6Х3 с дължина от 880мм/общо 3,52метра/ всяка, тежат общо точно 30грама.За тялото ще отиде около 9 линеини метра от тях или средно около 70-80грама.

+++Средно относително тегло на летва със размери 3Х6Х1000=8,52гр.
+++Средно тегло на сух бор -480кг/куб.м. от мои стари данни от предишен самолет,които се повториха от днешните ми замервания с тези клечици0,478 даде днес този бор-значи са обсолютно верни!!!Това идва и като 0,48гр/куб.см. също.

Тялото идва с дължина от 820мм., и ще гоня препоръчително тегло от 80грама

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Пет 14 Сеп 2007, 22:17    Заглавие:  

Двете страници ги слепвам една към друга също с летвички 3Х6Х45мм.,дължината на тези летвички/те определят дебелината,ширината на тялото/ я определих от размера на литиевите батерий който имам-единия комплект ми е с ширина от 30мм.,втория комплект ми е със ширина от 42мм.Първо слепвам само 6 броя летвички по дължина на тялото от наи-предната част /мотора/моторамата,до мястото където ще свършва крилото-до там ще бъде с еднаква ширина вътрешния размер на тялото от 45мм., и външно от 57мм.От тази част където свършва крилото, до края на опашката ще намалявам дебелината/ширината/ на тялото, като размера ще определя опитно, така че да не се кривят много дъсциците който са по дължина/силовите лонжерони на тялото/.снимка8
-След като засъхнаха двете страници слепени една за друга ,минавам на опашката.Внимателно на ръка прибрах двете страници до тогава докато усещам че дървото почва да се съпротивлява леко.Разтоянието между двете е 6мм.Значи изправям една летвичка със сечение 6Х3мм. и ги залепвам двете страници към тази летвичка.Тъи като наи задната част на страниците също е вертикална летвичка 6Х3 то сега се получиха три вертикални летвички за завършек на тялото с обща ширина от 18мм.

-Тялото като фермена конструкция без да е усилвано е готово и стана с тегло от 42грама-ииии хихихи голем съм маистор и съм особено умен значи щом това го направих с бор:снимка9
-Залепих и всичките дистанционни между двете страници летвички-12броя в опашката,върху тях залепих и горните сечения от депрон:снимка11
-На третия ден вече доби вид на самолет.Залепих депронни стени на моцуната отстрани само от по едно парче 6мм депрон,от доло две парчета по 6мм.=12мм. депрон за да може да ги заобля и да се получи правилна муцуна на самолета,от горе точно над атакуващия ръб на крилото залепих три дъги с обща дебелина18мм.,и височина 19мм.-това ще е арматурното табло с приборите-принтване и лепване на снимка на готово табло от некъв самолет.Залепих и крилото точно по осевата линия са самолета да бъде хордата му,без никакви ъгли на атака-нал е акробат,както и оста на двигателя ще бъде по тази осева линия.Теглото вече на почти готово тяло и крило слепени заедно в неразглобяема кострукция е 116грама което е супер според мене и много ме радва-май ще се вместя във 200 грама общо тегло за гол самолет.
Получи се това за 3 дена работа,докато си почивах от другата работа:снимка15
След подсилване на тялото в мястото на залепване на крилото,със парчета депрон залепени в страниците, и в същото време като нервюра на самото крило,и по още една нервюра от депрон залепена към тези парчета,и залепване на наи горния стрингер върху тялото се получи почти готов за обличане самолет.Теглото сега е 134грама.
Снимка18:
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Пет 14 Сеп 2007, 22:25    Заглавие:  

-Започвам опашката.Наи напред хоризонталния стабилизатор.Трябва да се спази само едно нещо-площа на хоризонталния стабилизатор да е 25% от площа на крилото.Аз имам площ на крилото от 1800кв.см.-значи за хоризонтален стабилизатор се пада площ от 450кв.см.Чертая си го 1 към 1 за да добия нагледна представа какво ще мяса.снимка22

Click to see if image is larger

Решавам да го правя от плътен депрон с дебелина 6мм. и да го окантвам с летвички със сечение 6Х3мм.Хоризонталния стабилизатор ще се състои от три части:първо е основата,след нея са двете клапи които деистват заедно като кормило за височина:снимка23

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Пет 14 Сеп 2007, 22:44    Заглавие:  

Click to see if image is larger
-Залепвам хоризонталния стабилизатор към тялото-теглото стана 160гр.


-Започвам вертикалния стабилизатор:





Готов вертикален стабилизатор с тегло 4грама:снимка 32


Правя управлението на двата стабилизатора от тънък текстолит 0,8мм.снимка33

Залепвам ги към стабилизаторите със епоксидна смола:снимка34 и 35:





-сложих двето сервомашинки за управлението на вертикалния и хоризонталния стабилизатор в горната задна част на тялото ,върху силовите лонжерони.снимка36:




-Опашката е почти готова.Отивам да довърша крилото.Преди да го обличам с термофолиото трябва да усиля крайщата му.Слагам от депрон 6мм.един профил върху последната нервюра със стъклоплат която също съм усилил и го залепвам със епоксидна смола.Върху него слагам още една лентичка стъклоплат за по сигурно-при кофти кацания този профил ще убира ударитеи ще пази крилото,а също така се получава остър ъгъл което ще изкарва завихрянията от краищата на крилото далече назад и така ще се подобри аеродинамиката в полет.И трето към тази лентичката ще се завърши обличането с фолио на крилото.снимка 39:

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Пет 14 Сеп 2007, 22:57    Заглавие:  

-Докато си чакам засъхването на смолата от усилването на края на крилото, започвам и единия елерон.снимка40


-тегло на готов елерон-16грама.снимка41:




-Елероните ми се виждат слаби като конструкция и в същото време тежки,но след първите полетни изпитания ако има нужда ще ги правя наново.
-монтирах и машинката за управление на елероните вътре в тялото някъде по средата на хордата на крилото.След време ако се окаже че има нужда ще сложа тази машинка на релси и да се движи от друга машинка напред назад по дължината на тялото и така елероните ще стават и флаперони с другата машинка.сега само една машинка снимка42






-завърших самолета днес 22.VІІІ.2007г.Отне ми точно 10 дена.снимка 43


-тествах го на претоварване на крилото с две шишета пълни с вода с общо тегло от 3,2кг.-издържа без да мръдне изобщо –снимка 44

-тествах и тялото на претоварване с двете шишета с вода с 3,2кг.-изобщо не мръдна и тялото-снимка 45





Значи мисля че със здравината няма да имам никви проблеми!
-тегло на самолет празен-272грама!
-площ на крило 840Х225=18,9кв.дм/1890кв.см./
-очаквано тегло готов за полет 272+220=492грама.
-натоварване на крило-492:18,9=26гр.кв.дм.
-очаквана тяга-250/300 кратковременнно/грама,съотношение тяга към тегло-250:492=0,5!не е много, но не е и малко-трябва да лети сравнително добре!


Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Пет 14 Сеп 2007, 23:02    Заглавие:  

-Технологични отвори и капаци за работа и достъп до електрониката:
1. точно между мотора и крилото е празно пространство за батерии,приемник, и спиид контролер.
2.Кабината - стъклото и се маха и под него се вижда крилото за нагласяне на сервомашинката за елероните и тягите към нея.
3.Точно под крилото е капак с отвор, или отвори от който ще излиза въздуха влизаш през муцуната и охлаждаш спиид контролера,като се махне този капак с две видийки например се достига до серво машинката която движи елероните и от долната страна на самолета.Също над този капак може да се слагат и батериите-това вече зависи от центровката на Ц.Т.,но наи вече този капак играе усилваща роля за тялото.


+++В муцуната на самолета нарочно съм изпуснал малко от укрепването/тоест не го правя максимално здраво/,защото имам тайна цел-ако някога недаи си боже самолета се рязне в земята,то това обикновенно става след срив и е с носа.Целта е да се смачква носа до кабината и така да поема от удара и да убива кинетичната енергия.След силовото сечение от атакуващия ръб на крилото назад нищо не трябва да се чупва.Пред това сечения нарочно съм залепил така четирите дъсчици че да се чупят те,заедно с дебелия депрон от горе и доло който е също с цел амортизация сложен там.Надявам се че така направено тялото ще може да поеме без проблеми всякви удари в земята, и ако се наложи ремонт то той да бъде само в муцуната на самолета.Тя е като отделен възел дет се вика-може лесно да се подменя.

Първи полети:
Нямаше тяга заради слаби батерии, но самолета летеше много добре въпреки това,можеше да стои почти на място спрямо земята и беше много добре управляем.Няма никва опасност от срив и може да лети с почти никва скорост каквото беше и целта!


-след няколко полета се случи удар в земята-конструкцията си показа добрата черта-това дето съм го мислил съм го измислил много добре-смачка се само депрона на около 1см навътре и се чупи моторамата/текстолитовата лентичка/ като се спаси мотора.Ремонта ми отне около 10 мин колкото да забъркам смола и да направя нова лента от текстолит за моторама!

-При кацане опашката първо удари земята и тъи като наи задната точка е долния край на вертикалния стабилизатор удара чрез твърдата тяга от тел се предаде на сервомашинката и и изрони зъбното колело-една серво машинка брак заради недомислие!!!правя нови рогчета и вече управлението на хоризонтален и вертикален стабилизатор ще бъде с две корди които ще деистват една спрямо друга на опън и ще бъде много по точно и няма да има никви луфтове,също така не може вече да се предаде твърдо и рязко усилие от рамото на руля до сервомашинка което да изрони отново някви зъбчатки!!!Това също налага смяна на местата на двете серво машинки в опашката, така че да движат вертикалното и хоризонталното кормило чрез корди.

-Направих наи напред двете рогчета двойни,така че да излизат от двете страни на дадената клапа на даденото управление:снимка46

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Пет 14 Сеп 2007, 23:05    Заглавие:  

-тегло на самолет празен-272грама!
-площ на крило 840Х225=18,9кв.дм/1890кв.см./
-реално тегло готов за полет – 560грама
-натоварване на крило-560:18,9=29,6гр.кв.дм.
-очаквана тяга-300/350 кратковременнно/грама,съотношение тяга към тегло-350:560=0,625 и 300:560=0,53!не е много, но не е и малко-трябва да лети сравнително добре!-изпробван днес 3.ІХ.2007г. –лети перфектно,може да катери под ъгъл от около 10-30градуса,излиза от всякво пикиране и виражи и прочие други фигури с ряз като му дам пълна газ,също и на следващ заход издига добре и набира скорост при почти спрял на 20 см над земята. но само толкоз,не може да виси на винта си!
-батерии 4 клетки литии-йон по 1050мач-общо 16волта напрежевние
-витло сгъваемо бяло 7,5Х4 купешко-статична тяга на място-350грама при 5А и 16V.и с витло 6Х3 купешко за ДВГ с тяга от около 250-270грама след като чупих поради глупост витлото 7,5Х4!


Първи полети:
Нямаше тяга заради слаби батерии, но самолета летеше много добре въпреки това,можеше да стои почти на място спрямо земята и беше много добре управляем.Няма никва опасност от срив и може да лети с почти никва скорост каквото беше и целта!

Сега с новите батерии и витло при дадена газ се плъзга по корем и иска да излети,със старите не можеше да се мръдне от масата!!!


-след няколко полета със слъбите батерии се случи удар в земята-конструкцията си показа добрата черта-това дето съм го мислил съм го измислил много добре-смачка се само депрона на около 1см навътре и се чупи моторамата/текстолитовата лентичка/ като се спаси мотора.Ремонта ми отне около 10 мин колкото да забъркам смола и да направя нова лента от текстолит за моторама!

-При кацане опашката първо удари земята и тъи като наи задната точка е долния край на вертикалния стабилизатор удара чрез твърдата тяга от тел се предаде на сервомашинката и и изрони зъбното колело-една серво машинка брак заради недомислие!!!правя нови рогчета и вече управлението на хоризонтален и вертикален стабилизатор ще бъде с две корди които ще деистват една спрямо друга на опън и ще бъде много по точно и няма да има никви луфтове,също така не може вече да се предаде твърдо и рязко усилие от рамото на руля до сервомашинка което да изрони отново някви зъбчатки!!!Това също налага смяна на местата на двете серво машинки в опашката, така че да движат вертикалното и хоризонталното кормило чрез корди.

-Направих наи напред двете рогчета двойни,така че да излизат от двете страни на дадената клапа на даденото управление:снимка46



Днес 3.ІХ.2007г.направих първите полети и облитане:с тази витломоторна група витло 6Х3 с тяга от 250-270грама и тези новите 1050мач/16V батерии лети сравнително добре,няма никва опасност от удар в земята-катери си сравнително добре под ъгъл 10-35градуса нагоре,срещу среден по сила вятър на пориви ~3-7м.с. може да стои неподвижен спрямо земята.По вятъра на макс газ вдига много висока скорост-направо стрела!Много добре е управляем при всякви скорости и положения,дори и при камбана!Излиза от пикиране много добре.Влиза във всякви виражи много добре както и излиза от тях.Планирането му е малко бързо, но се свиква,с леко горна команда под малък положителен ъгъл може да планира-парашутира и бавно.Никва опасност от срив или лошо кацане като се свикне след около 3-4 полета ми бяха нужни за добро кацане!
Днес му направих поне 10-20 полета~1час на полето и ~30 мин във въздуха без никва продпоставка за чупене, или за кофти ситуация!Издържа героиски няколко твърди кацания и едно циганско колело докато да му свикна без никви проблеми!С две думи доволен съм от летателните характеристики-става както за учене така и за пилотаж!единствения недостътък е че не може да виси на винта си, и да катери право нагоре свещ!
За целта ми се иска да е с по-мощен двигател и да виси на винта, за да има пълно щастие!Или друг двигател с тяга поне 800грама,или по-малко копие на същата конструкция с тегло не повече от 100 до 120грама на гол самолет!!!

-И такаааа оказа се че с моя двиг но с витло 8Х3 или 9Х3 трябва да имам тяга около 700-750грама!!!Значи всичко е океи за сега-8.ІХ.2007г.
Нови измервания и нови данни:
1.Тегло на празен самолет готов за полет-300грама.
2.Серво машинки-3бр.-24гр.
3.Спиид контролер-мой-16гр.с кабелите
4.Приемник-30гр.
5.Батерии 4 клетки LI-YON 1050mah/16,8V-152гр.
6.Двигател мой с 24бр. магнити от обици-24гр.
Общо тегло електроника-246гр.+300гр.самолет=546грама-приемам560 с резерва общо полетно тегло.

Площ на крило и хоризонтален стабилизатор-18,9+4,5=23,4кв.дм.
Натоварване тегло към площ-560/23,4=23,93
Средна очаквана тяга с новото витло-при всички случаи ще я докарам над 560грама.
От горните две зависимости се очаква да бъде пълен акробат,и да може да прави всички фигури,както и да планира добре –демек целта се осъществи за сега теоретично,само трябва да я проверя на живо и реално!!!

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Пет 14 Сеп 2007, 23:17    Заглавие:  

горното до тук беше копи и пасте от мои бележки дето съм си писъл до сега и може на някои места да има обърквация щото беха в няколко ворлда в компа ми и като ги копи и паствах не съм гледал много много за хронологичен редама който му е интересно ще разбере за ко става на въпрос.

Днеска екстра суперско време-вятър почти никъв и от време на време леки пориви за набор на височина в ррежим на планиране и облекчаване на батериите,също и охлаждане на мотора когато планира.Завърших нацяло всички видове тестове в полет за който можех да се сетя.Отидох на полето с три комплекта батерии и бая си полетях от 17,30 до 20,30 часа някъде.Бех взел и един приятел който се опитваше на направи малко видео клипчета но от десетина клипчета само в 3 се вижда непрекъснато самолета Laughing
http://www.youtube.com/watch?v=KaoNvxxVrTo
http://www.youtube.com/watch?v=LRawbUYncGo
http://www.youtube.com/watch?v=_qdUFNmDWs4
и тука една снимка в полет
[img]http://airgroup2000.com/gallery/albums/userpics/10431/polet.jpg][/img]

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Съб 15 Сеп 2007, 00:01    Заглавие:  

Значи сега едно заключение относно самолета въз основа на полетите от последните 20 дена.
Във въздуха има поне 5-6 часа съдеики по броиката на заряд на батериите който съм правил до сега.
1.За да може да е сигурен пилотажа във въздуха си иска тяга 1 към 1 спрямо общото полетно тегло на самолета ,и колкото е в повече толкоз е по-безопасно и сигурно.Тази тяга-вече към 500-600грама я добих като пилих едно голямо витло 8 или 9 Х6 или 7 докато да го направя на нещо което да мяса на 8 или 8 и малко по около3. и с 4бр литиики от телефон по 1050мач-16волта.Мотора е от цд роми с височина на пакета от 8мм и диаметър 20мм,въртящия се ротор е правен на струг от желязо с дебелина на стената 0,5мм само цилиндър и от горе на този цилиндър е набита тапа/нещо като фланец/ през които минава оста също набита -3мм.отгоре му 4 големи отвора за охлаждане.На максимална газ батериите бързо сдават багажа но след като гръмнах няколко чифта мосфети се усетих че максималната газ се дава от време на време и не се задържа за дълго Laughing Ампермера показва 10-12а при макс газ което много бързо ме накара да измисля как да си направя спиидовете доста по мощни така че да държат на амперите Laughing
2.Пилотаж:този самолет с този профил,и това последното тегло може да прави всичко което аз мога да направя с него Laughing с две думи скучен самолет,кото искаш това прави.Днеска се отпуснах след около 30-40 мин литкане и опитах кобрата на пугачов-хахахах-стана нещо като камбана, но излезна от нея в пикиране и от там с ряз нагоре при макс газ си висеше на винта но за кратко-щадя си батериите и мотора.
тоно-върти се по оста си сравнително бързо,но леко губи височина ,на по ниско от 2 метране ежелателно да сеправи тоно че един път излязнох от тоно по гръб и като дадох команда нагоре тои взе че се рязна в земята-щети никви освен винта.Разбира се това няма да става вече защото сега ще взема да го боядисам в някви цветове-като е прозрачен и почти не се забелязва кога е по гръб при повече от 40-50 метра разтояние!Лупингите без никви проблеми и дори и без засилка просто газ и макс горна команда-радиус около 3метра.
Излитане-от ръка на половин газ-на клипчета се вижда че тръгва малко надоло, но това е докато сменя ръцете-с лявата ръка го пускам и с нея също давам и газ веднага след като го пусна.много пъти се е налагало да минавам на втори или трети заход при кацане за да може да си кацам близко до мене си-никви проблеми дори и при спрял двигател и височина от 30-40см да набере отново.
Кацането винаги го правя със спрял двигател и по корем в тревата-затова нямам и колесник защото нямам писта а на поляната тревата е доста висока.
като размер е добре-събира се готов за полет на задната или предната седалка на колата-така че когато искам да си похвърча просто го мятам в колата и тръгвам не иска никви приготовления и прочие както при другите модели със свалящи се крила и т.н.
катовреме за направа-около 10 дена мисля че пак е добре.
като материал-една трета някъде от един лист депрон и една дъска някъде 10Х2Х100см имах от която набичих летвичките за конструкцията и около 20-50мл лепило за дърво -хенкел.Обтяжката ми е от едно фолио с което се ламинират документи-награвя се с ютия и се самозалепва.дебело е и е по тежксо от пленката но е много здраво и твърдо за сметка на това.

и накрая линк към темата от където взех модела и профила:
http://modelism.net/phpBB2/viewtopic.php?t=1992&start=0

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Съб 15 Сеп 2007, 00:50    Заглавие:  

и тука едно по старо клипче от миналата седмица-апарата прави клипчета само до 15сек нема по дълги!
http://www.vbox7.com/play:ca655496

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Сря 19 Сеп 2007, 14:37    Заглавие:  

днеска по обедната почивка взех два спрея бял и червен и набързо за има няма 10 мин. го боядисъх-отгоре червен,отдоло бял.
Click to see if image is larger

и след боята окачен при другите модели готов за нови полети:

Click to see if image is larger

След време ще мисля и зя някви надписи и опознавателни знаци,който още не съм решил дали ще бъдат лепенки или ще се пръскат със шаблон. .

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Aragorn


Регистриран на: 08 Окт 2004
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 19 Сеп 2007, 16:44    Заглавие:  

Браво, Гого, наистина подробно описано и подплатено със снимки. Отлична работа. Само защо не му сложиш един лек колесник с бекил отзаде, хем да пазиш опашката, хем да излиташ и кацаш от земя ?
_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Сря 19 Сеп 2007, 18:08    Заглавие:  

Aragorn написа:
Браво, Гого, наистина подробно описано и подплатено със снимки. Отлична работа. Само защо не му сложиш един лек колесник с бекил отзаде, хем да пазиш опашката, хем да излиташ и кацаш от земя ?

имам един голям проблем с колесника-нямам писта наоколо-ходя да литкам на една поляна на около 1км извън града където има само трева или орани ниви-нито мога да излетя от тях,нито да кацам с колесник.Предишните ми самолети също са били винаги без колесници поради тази причина.Най-близката ми писта иначе е летиштето в чешнигирово но ми е далече ~15км.На тази полянка веднага след града отивам по всяко едно време,кефти сутрин,обед,или вечер,особено с този самолет дето не иска никва начална подготовка-стигам до там за не повече от 5-10 мин., и затова така си карам още без колесници.Тревата има и едно голямо предимство-винаги можеш да бучнеш самолета в нея някак си що годе хоризонтално с минимална скорост без да има няква опасност от чупене.С този самолет не пропускам ден без полети поне по 1к-т батерии около 30 мин във въздуха. още мерака е голям.Ето и снимка от днес-нямаше оператор да прави видео и затова си снимах сам.

Click to see if image is larger

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Сря 19 Сеп 2007, 21:33    Заглавие:  

и едно важно за полетните характеристики съобщение което маи съм пропуснал по напреде:
първите полети беха с тегло на готов за полети самолет от 432грама и малък двигател16-18гр. с тяга 250грама-самолета беше много чувствителен и при вятър труден за управление-трябваше да го пикирам за скорост срещу вятъра и си искаше постоянно вмешателство за да се държи добре във въздуха-въпреки това летеше и при вятър но си беше активно летене не спокойно.Говоря само за време с вятър 5 до 7м/с.След това сложих по мощен и по тежък двигател и от 3 батерии минах на 4 батерии от което теглото му се дигна на 560грама и стана добре управляем и при вятър.Скороста му се дигна малко,наложи се да намаля хода на елероните от предавателя и всичко си заспа.Днес правих нещо като склоново реене и нямаше никви проблеми с вятъра,дори се задържаше по доста време само и благодарение на вятъра във въздуха при спрял двигател.Така че имайте на предвид много лек самолет не е на много добре Smile при вятър над 5м/с.Требва си и тежест от време на време както при моя случаи - друг двигател и още една батерия.
с две кратки думи добре е да се гледа винаги да се направи възможно най-леката конструкция но не за сметка на здравината,а после ако има нужда не е проблем да се сложи и тежест.

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 2 [21 Мнения]   Иди на страница: 1, 2 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0829s ][ Queries: 12 (0.0039s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker