|
В момента е: Пет 23 Апр 2021, 02:26 Часовете са според зоната UTC + 2 |
Ревю на собствени модели
|
Предишната тема :: Следващата тема |
Страница 1 от 33 [492 Мнения] | Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 31, 32, 33 Следваща |
Автор | Съобщение | ||||
---|---|---|---|---|---|
eagle1
![]() Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 1696 Местожителство: Габрово |
МиГ-23 МЛД Фирма: Звезда; Мащаб: 1:72 Стана въпрос за този модел някъде из темите. Модела макар и пакетиран от Italeri всъщност е произведен от Звезда. На базата на една и съща матрица се произвеждат няколко варианта на този самолет. Между тях са МиГ-27 и МиГ-23МФ. Частите са излети върху две големи платки от сива пластмаса с добро качество. Литъци практически няма. На отделна платка се намират прозрачните части. Там е фанара, представляващ цял детайл, имитация на нещо като HUD и детайла който в последствие трябва да се превърне в топлопеленгатор. Разшивката е изпъкнала но достатъчно фина. Модела направо се слива със чертежите от чешкото издателство 4+! Това го прави ако не най-точният, то поне един от най-точнитев геометрично отношение модели на МиГ-23 (не се сещам кой би го конкурирал по този показател). Най-големия проблем по отношение точноста е резултат от замисъла за многовариантност на база една матрица и това е носовия колесник. За МФ би бил точен, но не и за МЛД. Той е значително по висок от необходимото, а освен това кинематиката му не е такава каквато би следвало за версия МЛД. Това води до неточен стоянъчен ъгъл на модела. При по внимателен оглед установих че разшивката не отговаря на чертежите. Поради това и поради изпъкналата разшивка се заех с пренарязването й - доста изнервящ и пипкав процес. Кабината е... такова нещо просто няма! Има парче пластмаса, която по съвместителство служи и за под на кабината и за дъно на шахтата за прибиране на носовия колесник. Върху този "под" се оставя друго плоско парче, върху което се поставя ваденка имитираща приборно табло, един бастун наподобяващ лост за управление и някаква седалка трудно можеща да мине за оригиналната. Това обаче не е голяма беда, тъй като остъклението както казах е от един детайл, при това с доста дебели и неравни стени. Е има фирми като Eduard предлагащи фотоецвани части с които кабината би придобила вида който заслужава, но по онова време, когато правих този модел, просто нямах достъп до такива благинки. Крилото е направено с възможност за изменение на стреловидноста, при това системата е достатъчно проста за изпълненеи - нещо като част зъбно колело със заоблени зъби. Формата в план идеално пасва в чертежа. Задкрилките и "носките" са представени със ясна равномерна вдлъбната линия. Честно казано още съжелявам че тогава не се заех да "раздвижа" механизацията на крилото, но пък това би наложило фиксиране на крилото на минимална стреловидност. И вертикалния и хоризонталните стъбилизатори са дадени като отделни детайли. тук при желание също би могло да се направи нещо по раздвижването им. Като цяло сглобките се правят без проблем със минимално количество кит. Моя съвет е да оставите залепването на носовия конус за последно, тъй като особено с крило в позиция на максимална стреловидност модела има голямо желание да опре на опашката си. Така ще можете да подберете оптималното количество баласт. Носовият конус се нуждае от още една "операция" На МЛД в основата на ПВД има вихрови генератори, които естествено не са представени. Аз ги направих от тънко фолио, а така също замених и пластмасовия (и чуплив ![]() ![]() За боядисването съм използвал комбинация от бои на Humbrol и Model Master, според цветовете препоръчани в комплекта, но по схема дадена тук В заключение мога да кажа, че от всички модели на МиГ-23 които съм виждал "на живо" или на снимки модела на Звезда е този който най-плътно се доближава до прототипа и действително сякаш носи духа на двайсет и тройката. Ако някой държи да има тази машина в колекцията си, бих му препоръчал точно тази произведена от Звезда. ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
King_Rat
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 3183 Местожителство: Пазарджик |
Наистина същата матрица се използва за част от детайлите на МиГ-27. Като резултат моделът е даден с регулируеми въздухозаборници, а фюзелажните пилони не са на въздухозаборниците, а на тялото. Самолета има и въоръжение в изтребителен вариант, което всъщност не е недостатък ![]() _________________ mostly harmless ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Fighterland
![]() Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 1246 Местожителство: София |
F-14D Super Tomcat Фирма: Revell; Мащаб: 1:72; кат. номер: 04392 Моделът е Revell-ска изливка. Няма дефекти по пластмасата, много от частите са добре направени и рядко се налага допилване. Моделът отговаря на мащаба точно (+/-1 мм) и пасването на частите е на ниво. Пластмасата, от която е направен модела, е "матова", т.е. грапава, така че по нея боята, при сръчно нанасяне, не остава никакви следи и се разлива плътно, без дефекти. Пилене при сглобяването на модела се налага отстрани, при слепването на двата основни детайла на тялото, а също и при сглобяването на тази част с предницата. Пресъздаден е достатъчно реалистично. Това е най-ярко изразено в кабината и двигателите. Кабината - напълно отговаря на тази на D-варианта, добре пасващи си части и най-важното - детайлна е. Седалката се състои от 5 части, таблото е релефно и няма нужда от декали. Недостатъкът е, че в този мащаб те са твърде малки и, особено приборното табло, се оцветява много трудно и отнема много ядове и нерви. Но при достаъчно търпение се получава много яко. Опашната част също отговаря на тази на Супер Том. Отлята е отделно с най-основните подробности, но въздушната спирачка е само като част от релефа, т.е. не е отделяема. Е, при нужда и желание може да се направи и такава. Може би, единственото място, където има неточност, е при слепването на двете части, от които е съставено всяко полукрило. Към горната част са включени и механиката на крилото - задкрилки и елерони. Та, проблемът е, че между долната част и челефа на механизацията се получава "улей" около 0.5 мм, който ако не се реагира навреме и не се види остава и изяжда красотата и точността на крилото. Може да се оправи с добавяне на повече лепило в тази част или с изместване по-назад на долната част, така че да прилепне плътно, а разреза по атакуващи ръб на крилото се "заглажда" с фина пиличка и търпение. Двигателите и въздухозаборниците са без особени дефекти, като при поглед през въздухозаборника се вижда предната част на двигателя. Хоризонталните стабилизатори са по идея подвижни, но щифтчето, с което се закрепят към самолета и позволятат движението на стабилизатора около 45 ° общо нагоре и надолу, са много крехки и се отчупват дори и при малко невнимание и повече усилие. Така ми се наложи да закрепя единия с помощта на лепило директно към основната част на тялото на самолети и, естествено, неподвижен. Колесникът е детайлен, без дефекти и с релеф. Въоръжението се състои от шест АІМ-54, две АІМ-7 и две АІМ-9. Само Фениксите са състоят от две части, останалите са готови, като АІМ-7 са без стабилизатори от едната страна. Предложени са няколко варианта за раположението им - две АІМ-54, две АІМ-7, две АІМ-9 и два резеровара; четири АІМ-54, две АІМ-7 и две АІМ-9; две АІМ-9 и шест АІМ-54, вкл. и под крилото, но това не ми попречи да сложа четири АІМ-54, две АІМ-7 и две АІМ-9 и резервоарите. Самия корпус има възможност и за четири АІМ-7 под тялото, тъй като пилоните за Феникса са отделни и се поставят допълнително. Добавена е и някаква система, може би топлопеленгатор, пред предния колесник. Нещо, което ми направи приятно впечатление - добавени са и "предните крила" - тези, които излизат, щом крилото мине на 72°. По избор могат да се направят в прибрано или разтворено положение, а може и да са като крилата, с променлива геометрия, но моите са прибрани поради позицията, в която го направих и засъхването на боята. Прозрачинте детайли са: двете части на кабината - подвижната и неподвижната, стъкъце за точно тази система пред колесника и ако не се лъжа, две лампички за колесниците. Декалите, вече споменах са малка боза, да не говорим, че са с отвратително лепило, а бе, направо кат без лепило и голяма част от тях съм ги долепвал с навлажнено сухо лепило за хартия, но стана и не мърдат за сега. Избрах тези на Tomcatters, тъй като ми изглеждаха по-стойностни, а на Bounty Hunters единственото хубаво е черепа. Те, декалите, са деталйлни, има малко технически надписи и почти всички необходими "картиники" върху камуфлажа, което обаче не подобрява качеството на изпълнение. Нагледен материал - по-късно. В заключение мога да кажа, че това е един много добре пресъздаден модел и го препоръчвам на всеки, който иска да направи истински F-14D. Ето и обещаните снимки, но не са с много добро качество. На тях личат обаче част от проблемите, които срещнах: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ На десет мили от Монтана, в посока Дунавския бряг Последната промяна е направена от Fighterland на Чет 03 Фев 2005, 22:33; мнението е било променяно общо 1 път |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Fighterland
![]() Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 1246 Местожителство: София |
Изненадан съм от тази неща, които пишеш за Академи. Виждал съм няколко техни модела, и такива недостатъци просто липсваха... _________________ На десет мили от Монтана, в посока Дунавския бряг |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
eagle1
![]() Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 1696 Местожителство: Габрово |
МиГ-15 Фирма: Dragon/Italeri; Мащаб: 1:72 Това нещо попадна у мен като "втора ръка". Зкупнах си го към едни ваденки на вече несъществуващата (май ![]() ![]() На тази снимка е пострадал малко - няма ги част от антените, няма го дори лоста за управление ![]() _________________ ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
eagle1
![]() Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 1696 Местожителство: Габрово |
Focke-Wulf Fw Projekt VII "Flitzer" Фирма: Revell; Кат. номер: 04300; Мащаб: 1/72 Преди известно време, в пристъп на огромен моделистки сърбеж, се зарових в "склада". Беше ми писнало от проучвания, чертежи и доработки, та ми се щеше да направя нещо ей така, направо от кутията. Какво по добро за целта, от машина останала само като проект? И така изрових модел на Revell (mod04300) от 96 година на Focke-Wulf Fw Projekt VII "Flitzer". Представлява доста интересна конструкция, наподобяваща Вампира на De Havilland. В този проект обаче има идея, която са въплътена в метал едва през 50-те години на 20-ти век в серия експериментални британски машини (S.R.53 S.R.117 ако не се лъжа), а именно съчетание на реактивен с ракетен двигател. Такава схема рязко повишява тяговъоръженоста и изкачвателните характеристики на машината, при тогава доста инертните реактивни двигатели. Та да се върнем на модела. Вътре има две платки сива пластмаса, изляти чисто, без литъци. Детайлите по повърхноста са изпълнени с великолепна финна вдлъбната разшивка. Отделно е дадена една прозрачна рамка, на която е остъклението на кабината изпълнено като един детайл, но тънкостенно, с отлична прозрачност. Ако се работи внимателно, може да се мине почти без кит. Всъщност единственото място на което той влезе в употреба, беше мястото в което двете греди носещи опашното оперение, се монтират към полукрилата. Кабината е доста постна, но пък какво да иска човек от модел на никога не летял проект на самолет. Състои се от приборно табло, на което релефно са изобразени някакви прибори, два странични детайла, върху единия от които има нещо наподобяващо РУД, седалка и лост за управление. Седалката обаче се оказа по широка от предвиденото за нея място, та се наложи да я по пришкуря и изтъня. Всъщност като цяло модела беше сглобен още същата вечер. Естествено (поне за мен) изчаках до следващия ден за да ошкуря местата на слепване за да залича следите ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Thunderchief
Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 6311 Местожителство: София |
А някой правил ли е AH-1W на Италери? Ако да може ли да напише две приказки? Специално ме интересува какви цветови схеми има дадени заедно с кита. _________________ Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
eagle1
![]() Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 1696 Местожителство: Габрово |
Mи-28 Фирма: Italeri/DML Dragon; Мащаб: 1/72 В колекцията си освен самолети имам много малко вертолети, при това повечето все правени много отдавна - 1 Cobra, като тази която ARTU е представил по-горе но значително по-зле изглеждаща от неговата, един Ка-50 на Italeri в не кой знае колко по-добро състояние, един АН-64D също от времето когато прохождах в моделизма (за втори път, но пък по-насериозно). Винаги обаче ме е привличал Ми-28. Тази машина кой знае защо винаги съм я асоциирал с плъх. Може би защото първата негова снимка която видях беше на корицата на първото КРИЛЕ. Снимка отпред, леко отдолу... Тогава ми заприлича на това устойчиво животинче и така си ми се запечата завинаги. Само дето когато за пръв път се появи в България модела, нямах финансовата възможност да си го купя ![]() ![]() ![]() Не съм си играл да цапам и състарявам, първо защото тогава изобщо нямах и идея как и защо се прави това и второ защото след това пък реших че по шоутата е редно да е достатъчно добре измит и напудрен за да го цапам аз ![]() Така след дълго очакване в колекцията ми се появи и модел на този ефектен екс съветски вертолет. За геометрично съответствие не мога да говоря - чертежи тогава нямах, а и сега при всичките доработки не се наемам да твърдя кой модел колко е достоверен. Машината едва сега влиза в серия, а до колко ще е серия ще видим - доста е съмнително на фона на случки с други вертолети. Аз лично се радвам че имам този модел и без каквито и да било угризения бих го препоръчал на всички мераклии ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
dragunov
Регистриран на: 03 Май 2004 Мнения: 680 Местожителство: Варна/Дортмунд |
Много ми харесва. Имам да въпрос - как имитираш провисването на лопатите на винта без да ги подпалиш или най-малкото поразтопиш? Последната промяна е направена от dragunov на Вто 06 Юли 2004, 01:31; мнението е било променяно общо 1 път |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Alexxx
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 778 |
Понякога си излизат провиснали от матрицата, иначе най-лесно за мене би било с топла вода ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
GMT
Регистриран на: 15 Апр 2004 Мнения: 26 Местожителство: Плевен |
Конкретно на този модел лопатите на носищия винт са си отлети провиснали. Същото се отнася например и за SeaKing на Heller - http://web.hit.bg/wom1/Seaking.htm
Не съм пробвал точно с лопати, но нагряване със сешоар също върши работа |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
eagle1
![]() Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 1696 Местожителство: Габрово |
С топлата вода процеса е по-контрулируем. Поне аз предпочитам този начин. Използвал съм го и за изправяне на деформирани части. Старите модели на КР доста често бяха или с посукани крила или някакъв друг подобен проблем. Последната промяна е направена от eagle1 на Сря 07 Юли 2004, 19:51; мнението е било променяно общо 1 път |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
dragunov
Регистриран на: 03 Май 2004 Мнения: 680 Местожителство: Варна/Дортмунд |
Заради две деформирани части ми се опропасти цял модел на Хочкис h 39 . Сега ше се опитам да го оправя. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Alexxx
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 778 |
Гледай да не е много гореща ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
eagle1
![]() Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 1696 Местожителство: Габрово |
ЛаГГ-3 серия 35 Фирма:TOKO; Мащаб: 1/72 ЛаГГ-3 е в челната тройка на любимите ми съветски изтребители от ВСВ. Нарежда се веднага след МиГ-3. Със силуетите и на двете машини се запознах за пръв път подробно в една книжка, специално създадена за моделисти копиисти (дето правят онези летящите копия). Казваше се МиГ-3, ЛаГГ-3, Ла-5. Книжлето преливаше от чертежи и камуфлажни схеми на споменатите машини предимно в мащаб 1:50. От тогава (края на 80-сетте) винаги съм имал желание да имам модел на МиГ-а и ЛаГГ-а. Ето защо бях наистина щастлив, когато на едно авио шоу на Крумово, сред тарабите скара-бира и цър-пър, се намираха и такива заредени с моделчета, а на една от тях пък се мъдреше ЛаГГ-3 серия 35! Естествено веднага се сдобих с този модел! Отворих го още там, на шоуто. Първото ми впечатление бе за много качествена отливка. При подробния оглед установих, че в комплекта се мъдрят части, позволяващи направата и на други серии на тази машина. Искрено съжалих, че ваденките не го позволяват... Винаги съм имал най-голям мерак за онзи с многото картечници ![]() Иначе частите са разположени на 3 платки, плюс една с прозрачните детайли - един детайл представящ подвижната част и подветреното стъкло ( в две разновидности - със и без бронестъкло) и двете малки прозорчета зад подвижната част. Излети са добре, с фина разшивка, но някои детайли са доста дебелостенни. Всъщност споменатата горна част на капота на двигателя, не пасва особенно добре - нещо което се вижда доста добре и на снимките ![]() ![]() ![]() Алтернативни на избраната от мен схема (машината на Н. Григориев от 178 ШАП, Москава 1942), е зимен камуфлаж на авиацията на балтийския флот, 3 гвардейски ИАП, пилот С. Львов. Имаше и възможност за пресъздаване на финска машина от LeLV32 действала през 43-44. И така имам си ЛаГГ-3 пък макар и от 35 (слабовъоръжена) серия ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Последната промяна е направена от eagle1 на Сря 07 Юли 2004, 21:45; мнението е било променяно общо 2 пъти |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Страница 1 от 33 [492 Мнения] | Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 31, 32, 33 Следваща |
Предишната тема :: Следващата тема |
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети |
[ Time: 0.1207s ][ Queries: 14 (0.0058s) ][ Debug on ] |