|
В момента е: Нед 24 Яну 2021, 10:55 Часовете са според зоната UTC + 2 |
Ревю на собствени модели
|
Предишната тема :: Следващата тема |
Страница 4 от 33 [492 Мнения] | Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, ..., 31, 32, 33 Следваща |
Автор | Съобщение | ||
---|---|---|---|
ARTU
![]() Регистриран на: 03 Яну 2004 Мнения: 509 Местожителство: Стара Загора |
DELETED! _________________ Първият български сайт за мащабно умалени модели |
||
|
|||
![]() |
|||
Thunderchief
Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 6311 Местожителство: София |
БМП-1 Фирма: АСЕ; Машаб: 1:72 Откровено казано когато влязох за пръв път в магазина и видях всичките неща на АСЕ там останах малко разноглед. Просто ми се искаше да си купя ВСИЧКО! Спрях се обаче на БМП-1 защото бойните машини на пехотата са зле представени в колекцията ми. И така отварям прекрасно изглеждащата кутия (нямам нейна снимка) и започвам работа и тука започва УЖАСЪТ! (поне за един неопитен моделист като мене). На първо място, това което веднага ми направи впечатление (просто на този литник попаднах) е че 73мм оръдие е КРИВО излято (леене под ниско налягане какво да го правиш). Това обаче горе долу се замазва като сложиш отгоре направляващата на ПТУР Малютка и самия ПТУР. Започвайки с ходовата част се натъкваш на следващите ужаси - веригата трябва да се изпили доста основателно (а е порядъчно тънка), горната и долната част на корпуса не си пасват много добре и също изискват много стъргане. Дупката, в която трябва да влезе кулата също изисква стъргане защото иначе кулата не може да влезе в нея, поне в моя кит задната част на корпуса с вратите за десанта също беше криво отлята. Проблема в случая беше, че при приличното орязване дето се изискваше едната врата ще бъде леко подкъсена. Веригата едвам се побира между фалшбордовете и екраните(не намирам по-точна дума) над колелата. Лично аз препоръчвам горната част на веригата просто да не се слага, защото и без друго се закрива от "екрана". Как и да е всички тия проблеми общо взето са преодолими, просто изискват повече време. Ето го и нещото (най отпред в "колоната") Боядисано е със 66 Мат на Ревел с идеята да имитира БМП на 9 танкова бригада Горна Баня и май сбърках че го боядисах в този цвят Все още не е съвсем довършено остава му половин кило кит ![]() Приемат се всякакви критики(градивни ![]() _________________ Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт. |
||
|
|||
![]() |
|||
eagle1
![]() Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 1696 Местожителство: Габрово |
Ограничение на технологията ниско налягане - какво да се прави! Имам Брадли на DML/Dragon в 1/72 - да ти заприказва. Но нищо чудно - матрицата поначало е правена за метални модели които тук там по света се продават като количките на Мачбокс. Леенето е просто перфектно! А ако някой се потруди да направи смолен интериор на това сладурче, нещата ще са направо перфектни! Не мога да потвърдя 100% точноста на модела но леенето е невероятно качествено! _________________ ![]() Последната промяна е направена от eagle1 на Вто 14 Дек 2004, 17:04; мнението е било променяно общо 1 път |
||
|
|||
![]() |
|||
eagle1
![]() Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 1696 Местожителство: Габрово |
T-62 Фирма: Italeri; Mащаб: 1:72 След като сглобих няколко танка на Revell може да се каже че се запалих и по "пълзящите" брони. Излишно е вероятно да ви разказвам какво е качеството на леенето при Чалънджър, Т-80 и Абрамс на Revell... Така че няма да ви е трудно да си представите разочарованието ми от това което намерих в кутията на Italeri... Не че леенето е калпаво... Просто първото нещо което ми се наби в очи бяха колелата. Дори без да поглеждам каквито и да било справочни материали, ми беше ясно че няма начин тия валяци да принадлежат на танк! Всяко едно колело е представено от един единствен детайл, естествено без помен от какъвто и да е жлеб във който да влизат ония прилични на драконов гребен зъби по средата на веригата. Изключение правеха само задните зъбни колелета които би трябвало да предават движението към веригата - те бяха от две половинки. Няма ги естествено и дупките, които вероятно би трябвало да олекотяват колелото... Казано на кратко колелото е тотално невярно, а веригите са направени като за споменатите валячетата и следователно и те не приличат особено на оригинала... След всички тези наблюдения, модела потъна в склада за около две години... Докато не ми дойде отново танкова муза, при която бях готов да преглътна вече установените неточности. Най-странното беше, че на рисунките при камуфлажните схеми (общо три варианта - два руски, единият от които с гвардейски знак и един сирийски) веригите и колелата си бяха нарисувани съвсем вярно, тоест сякаш подчертаващи гафа на матричарите. Като се разрових из интернет доста бързо установих вероятната причина. Просто матрицата е стара, разработвана някога преди години от ESCI и в последствие закупена (заедно с доста други) от Italeri. Първо се бях настроил да преправям колелата довеждайки ги до реализъм но после реших, че този модел ще го правя за собствен кеф и няма да се втелявам много много. А и на съответният етап си мислех че нямам и чертежи макар както установих малко по-късно чертежи на този танк бяха публикувани в един от последните броевете на Клуб Модел. Е и там имаше забава, защото макар и да бяха гръмко представени за 1/72 те си бяха с размери по-скоро като за 1/35. Та започнах сглобяването Първо сглобих куполата и паралелно долната половина на ходовата част. Куполата се състои от две половини - горна и долна. При слепването им се поставя едно валче което би трябвало да осигури възможност на оръдието да се движи по вертикала. Там сгафих за първи път. И то не по моя вина, а защото следвах инструкцията! Просто когато по-късно дойде време за поставяне на оръдието, се оказа засечката в леглото на този детайл, е точно от обратната страна. Така че колкото и да не ми се искаше се наложи да правя модификации. На този и други съветски танкове в основата на оръдието с цел вероятно да предотврати навлизането на прах и странични предмети в луфта между оръдие и купола има някакъв брезентов чохъл. Та именно този брезент на модела е представен като пластмасов щит. Обаче като обърнах оръдието следвайки инструкциите тоя щит се оказа с по-голямата си страна надолу и съответно отгорната зейна процеп. Както се казва замислих се, почесах се тук там и отрязах тая гравица с намерението да я заменя с плат. И що да си играя като мога да я изимитирам със подходящ материал, нали? Ами щото все още бях с илюзията че това оръдие ще се движи и по вертикала! Да ама не! То имало и няква щанга, вероятно стъбилизираща, която се монтира отдясната страна и след като я залепя както си е редно, оръдието ще се движи ама ако счупя щангата! Дет се вика язък за барута! Обаче преди да стигна до там имах и други неприятни изненади... Когато дойде време да поставям скобите и разни други ситнежи по куполата се оказа че тяхното място не е никък маркирано! Е нали вече си имах чертеж а и снимки си бях дръпнал от нета, уточних ги криво ляво. Само дето се наложи, по скоро аз реших че ще е по добре и здраво ако скобите ги напъхам в предварително пробити дупки по куполата но пък резултата наистина ми хареса. Та след залепяне и на другия ситняк с който нямаше никъкви проблеми (какви ли да са) оръдейната кула бе готова! Само зенитната картечница оставих за накрая за да не се почупи при някой непредвиден инцидент. Към тоя момент вече беше готово залепнало на първо четене "коритото" на ходовата част. То се състоеше от две странични части на които са отляти и осите за колелата, долната заедно със предната и задната бронеплоча... Май се сещате че долната част няма никакъв детайл по нея! Нищичко! Няма и точките за закрепване на минния трал в предната долна скосена част. Но реших че няма кой знае каква причина да не преглътна този факт. Мислех да боядисам коритото и дорната част на корпуса отделно и чак след като сложа и веригите да ги залепя. При внимателен оглед и налагане обаче се оказа че в предната част където би трябвало да се съберат двете скосени плочи (горна и долна) зейва фуга с ширина над 1 мм. Така че поех дълбоко въздух и с ясното съзнание какъв тормоза ме чака при ооставянето на веригите, залепих "легена" към горната част... Преди това обаче бях вече наслагал по-едрите част по калниците имитиращи кутии за инструменти и туби гориво. Тези детайли бяха в по-голямата си част отлети заедно с целия горен детайл, в резултат на което от долната страна на калниците зееха дупки, които запълних със смола и заравних после със кит. След като заличих и ямата в предната част, добавих и няколкото детайла кото трябваше да се залепят по ходовата част - няколко куки (по две отпред и отзад). Носещите на варелите за допълнително гориво отзад, малката пластина върху предния горен бронелист и стоящите зад него фарове и още една скоба в задната дясна част чието предназначение нещо ми убягва... В този вид боядисах всички части. После поставих колелата и веригите. Поставих и варелите и картечницата. Тук се изправих пред една дилема... В комплекта има нещо вероятно явяващо се някаква греда, която според инструкцията би следвало да се залепи на задната бронеплоча. Но така щеше да опира във веригите и в крайна сметка аз я залепих отдоли на носачите за варели. Не знам да ли е правилно, но изглежда приемливо. Пропуснах да спомена че може би единствените места на разминаване на отливката са предните ролки на веригата и част от отделните секции на самата верига. Слава богу в комплекта се оказа че има напълно достатъчно приемливо качество отлети такива детайли. Иначе самите вериги са съставени от горна и долна цяла секция за дългите страни от двете страни на колелата и 4 по-къси цели секции за скосяванията плюс отделни тракове за местата на всързване на целите и най вече за местат където обикалят около предната ролка и задното водещо колело (така ли се казва ![]() Сега в момвнта дзверот е в този вид: ![]() В очакване да ми дойде музата да го дооклепя и състъря до вид достоен за кален танк ![]() _________________ ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
eagle1
![]() Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 1696 Местожителство: Габрово |
Eто го доокалян. Май попрекалих но ще видим... Процеса все пак е обратим ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
paper_wings
![]() Регистриран на: 23 Фев 2004 Мнения: 18 Местожителство: Varna |
Представям ви новия си модел - Nakajima Ki.87. Като цяло е голиамо удоволствие да можеш да си проектираш, каквото решиш - ето например този самолет в действителност има само един опитен прототип. Края на войната за Япония не позволява серийното му производство, макар прототипа успешно да покрива изискванията за опериране на големи височини и скорости, поставени пред този прехващач. 'Неизвестността' на този самолет обославя и малкото пластмасови модели. Аз всъщност, тарсейки матеряли за Ki.87 в Internet, попаднах само на 2. Е сега вече и с моя са повече ![]() ![]() На сайта си (http://kancho.muncho.org) съм публикувал снимки, както на готовия модел, така и на различни етапи от построяването на алфа-макета от мен. Ако Ви е интересно - хвърлете поглед. Поздрави и весели празници на всички! Кънчо ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
eagle1
![]() Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 1696 Местожителство: Габрово |
Всички градивни критики са взети под внимание ![]() ![]() Ще се радвам да получа допълнителни насоки ![]() _________________ ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
paper_wings
![]() Регистриран на: 23 Фев 2004 Мнения: 18 Местожителство: Varna |
Здравейте Искам да Ви покажа част от интериора на новия си модел, който е в процес на проектиране. Това е модел в мащаб 1:48 на Hs-129-B3 с монтирано под вюзелажа, 12-зарядно оръдие - 75mm BK 7.5 'Pak'.В този проект се опитвам да направя по-голяма детайлировка. На снимките по-долу ще видите това и ще оцените, дали успявам ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
Alexxx
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 778 |
Браво, супер си! Пускай още снимки ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
Alexxx
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 778 |
Аз все си мисля, че "кръглите работи" за удобство може да си ги струговаш. |
||
|
|||
![]() |
|||
eagle1
![]() Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 1696 Местожителство: Габрово |
Направо ми срази фантазията! _________________ ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
paper_wings
![]() Регистриран на: 23 Фев 2004 Мнения: 18 Местожителство: Varna |
За стругуването си абсолутно прав, както има и други възможности за изработката им. Но аз правя тези модели, не само за удоволствие, а за да ги продавам. Това са модели от хартия и тези които ги купуват очакват да са хартиени ![]() Построяването на този тестов модел, върви параллно с проектирането му и поради тази причина все още няма какво ново да покажа - може би в понеделник ще е готов колвсника. В момента работя по оцветяването на обшивката. Ще кажа още няколко думи за този модел. Маркировката му е: DO+XG, No: 140474; камуфлажа - летен. Много ми се искаше да направя 'Сталинградска' зимна окраска, но уви не намерих точни материали. ![]() ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
Simeon
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 705 |
Страшни модели. ![]() Не съм и предполагал, че от хартия може да се получи такова нещо ![]() _________________ "Тези, които изковаха от мечовете си рала, сега орат за онези, които си запазиха мечовете" Последната промяна е направена от Simeon на Пон 24 Яну 2005, 04:24; мнението е било променяно общо 1 път |
||
|
|||
![]() |
|||
Simeon
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 705 |
Викерс, мащаб 1:35 на полската фирма RPM. Сглобих го сравнително бързо-за 15 часа. Понеже това ми е първата машина която сглобявам-до този момент съм правил летящи авиомодели- ми беше сравнително трудно. Затова избрах едноцветен камуфлаж цвят-Аки, пардон каки. Боядисвал съм с четката, понеже ме мързеше да включвам компресорът и да слагам аерографа. Както се вижда от некачествената снимка -усрах тотално и без това калпавият модел . Както й да е това все пак е началото. Надявам се, че до няколко седмици ще задобрея . Детайлите които съм боядисвал в черно използвах за боядисването им Перамнентен маркер-много лесно и много удобно , не ти трябва да бъркаш бои, да се цапаш.Веригите на танка бяха от някаква пластмаса, която не я лепеше нищо -15 вида лепила пробвах и нищо, накрая се сетих един стар трик-телбод ![]() _________________ "Тези, които изковаха от мечовете си рала, сега орат за онези, които си запазиха мечовете" |
||
|
|||
![]() |
|||
paper_wings
![]() Регистриран на: 23 Фев 2004 Мнения: 18 Местожителство: Varna |
Продължавам нататък ... ![]() ![]() ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
Страница 4 от 33 [492 Мнения] | Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, ..., 31, 32, 33 Следваща |
Предишната тема :: Следващата тема |
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети |
[ Time: 0.8215s ][ Queries: 12 (0.0058s) ][ Debug on ] |