Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Индийските ВВС проведоха втори успешен пуск на крилата ракета с въздушно базиране BrahMos · Какви конвенционални оръжия е изнесла и внесла Украйна през 2018 г. · 96 години от рождението на военния парашутист подоф. Петър Томов · 21 държави гласуват утре на Евроизборите · Германия се отчете пред НАТО за увеличаването на разходите си за отбрана · Ново нападение на ислямисти в Нигерия ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Sun 26 May 2019, 05:08
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Може ли да се отвори врата на самолет по време на полет?
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 1 of 2 [19 Posts]   Goto page: 1, 2 Next
Author Message
kazey


Joined: 05 Jan 2006
Posts: 249
Location: Bulgaria, за съжаление

PostPosted: Tue 02 Oct 2007, 22:50    Post subject:  Може ли да се отвори врата на самолет по време на полет?  

Беше ми зададен този въпрос от приятел; в последствие се превърна в спор. Аз му отговорих, че ако се отключи врата по време на полет на да речем FL320, тя ще отскочи навън и в самолета ще настъпи разхерметизация. Той обаче не се съгласи с това и показа някакви цитати от гугъл (каквото открил по темата), където е написано, че самолетите имали някакъв механизъм, който не го позволявал... и аз веднага се сетих за 737-800; при него съм виждал че преди да излезе навън, вратата хлътва навътре и тогава се отваря. Но за други самолети не знам ... ще ми кажете ли до къде съм прав и откъде крив? Smile
_________________
Click to see if image is larger
... 80 knots ... V1 ... Rotate ... V2 ... Gear - up ... Flaps - up ...
Иван Казмин, гр. Бургас
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
Stoyan
[Moderator]


Joined: 03 May 2004
Posts: 2400
Location: София

PostPosted: Tue 02 Oct 2007, 23:00    Post subject: Re: Може ли да се отвори врата на самолет по време на полет?  

kazey wrote:
Беше ми зададен този въпрос от приятел; в последствие се превърна в спор. Аз му отговорих, че ако се отключи врата по време на полет на да речем FL320, тя ще отскочи навън и в самолета ще настъпи разхерметизация. Той обаче не се съгласи с това и показа някакви цитати от гугъл (каквото открил по темата), където е написано, че самолетите имали някакъв механизъм, който не го позволявал... и аз веднага се сетих за 737-800; при него съм виждал че преди да излезе навън, вратата хлътва навътре и тогава се отваря. Но за други самолети не знам ... ще ми кажете ли до къде съм прав и откъде крив? Smile


Прав си, че вратата за да се отвори първо се дърпа на вътре.

По време на полет вратите са в положение ARM, което ще рече, че при отваряне на вратата ще се надуят пързалките!

_________________
a.k.a airmanbg


Click to see if image is larger Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
kazey


Joined: 05 Jan 2006
Posts: 249
Location: Bulgaria, за съжаление

PostPosted: Wed 03 Oct 2007, 09:47    Post subject:  

Въпросът е при FL 320 дали може да се отворят, ако нямат механизъм за първо издърпване навътре?
_________________
Click to see if image is larger
... 80 knots ... V1 ... Rotate ... V2 ... Gear - up ... Flaps - up ...
Иван Казмин, гр. Бургас
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
cybern

Joined: 25 Dec 2006
Posts: 26
Location: Sofia, BG

PostPosted: Wed 03 Oct 2007, 10:31    Post subject:  

При херметизиран самолет, разликата между външното налягане и това което е в кабината е огромна. теоретично врата може да се отвори, но практически е невъзможно тъй като вътре кабинното налягане е в пъти по високо от това отвън и притиска вратата към фюзелажа, а както споменахте специално при Б- 737 вратата първо излиза на вътре и после навън. Трябва да си меко казано "нечовешки" силен, ако ме разбираш Smile
_________________
Love sucks......true love swallows!!! Smile)
Back to top
View user's profile Send private message 
via


Joined: 22 Feb 2005
Posts: 5453

PostPosted: Wed 03 Oct 2007, 21:11    Post subject:  

Навярно всички сте гледали един филм по "Дискавъри"/май беше/, за един ДЦ10 който остана без управление/хидравликата/вследствие взрив във втори двигател и успя да кацне в Суик сити само с управлението на двата здрави двигателя.Там на пистата спасителите намериха едно момче /12-13год/което беше скочило от самолета малко преди да опре на пистата като отворили вратата/по неговите думи/.При високи ешелони налягането няма да позволи отварянето на вратите,но при ниски мисля,че има някаква заключваща с-ма контролирана от пилотската кабина.По тоя повод си спомням случай на Летище Варна с един ИЛ-14 на "Балкан"/края на 60-те/,когато стълбата подходи,но вратата не се отваря нещо,та един от наземните техници се провикна "командир хайде отключи вратата,че да слязат пътниците" след което втория погледна през форточката и след малко вратата се отвори.
Back to top
View user's profile Send private message 
скипаджията

Joined: 22 Jan 2004
Posts: 382

PostPosted: Wed 03 Oct 2007, 22:04    Post subject:  

І. Вратите на херметизираните самолети са по-големи от "касите" си именно за да не се отварят в полет самопроизвелно или насилствено. Това, което предотвратява отварянето е: а. диференциала на възушните налягания вътре и вън; б. кинетиката на отваряне, която работи ръка в ръка с "а" и следователно действа само при съществуваща херметизация (английският и по-описателен в случая термин е "нагнетяване" [на вътрешността]).

Има няколко конструкции:

1. на Comet и др. от първо поколение вратите просто не могат да излезат навън и се отварят навътре. Критиката е, че при катастрофа и деформиране на тялото може и да се заклещят (срв. катастрофата на Балкан в Цюрих, тази на Авиогенекс в Рйека);

2. на 707 и повечето самолети от 1960 г. насам минават по сложна кинематична номограма за отваряне навън. Това е най-удачната схема до днес и определено най-безопасната.

3. На Trident, DC-10, L-1011 TriStar и Boeing 767 се плъзгат нагоре в тялото. Критиката пак е, че в аварийни условия може да се заклещят (срв. пожара на Сауди`а в Ер-рияд).

ІІ. Заключване НИКОГА НЯМА и такова е изрично забранено по всички международни и национални закони и норми отгоре додолу и обратно. Факт. Има залостване с брави, които почти неминуемо са с най-проста и надеждна конструкция.

ІІІ. Не знам при катастрофата в Су сити (Sioux City -- "Су сити") да има спасили се със скачане от самолета преди той да опре. Предвид липсата на спусната механизация той е летял с 400 км/ч на захода, което би значело сигурна смърт, дори ако скокът е бил на нула метра. Определено по-рисковано от това да скочиш от болид за Формула 1 или да паднеш от състезателен мотоциклет... Високата скорост на захождащия кораб е видима от любителския филм на катастрофата, който сигурно витае из Мрежата.

Но ако предположим, че има такива късметлии, при нехерметизиран салон не ще да им е било трудно да отворят вратата. Просто са отворили бравата и са плъзнали вратата нагоре.

---

Коригирам гореписаното на другия ден. Преди отваряне на вратите или товарните люкове наземният екипаж натиска бутон за уеднаквяване на налягането в тялото с това на местността на летището. Така предотвратяват евентуалното взривообразно отваряне на вратите (люковете) било навътре, било навън, както и евентуалното им заклещване. Натискат въпросното копче в първите секунди след заставане на самолета на стоянката и угасяване на двигателите. Промяната в налягането понякога е осезателна в салона. По същия начин понякога усещаме и инак съвсем незабележимото начало на "нагнетяването" при запуск на двигателите още на стоянката.

Поразгледах материали относно катастрофата в Су сити. Няма случаи на оцелели посредством скачане през време на последните фази на полета. Не е изключена възможността някои да са скочили през самопроизвелно отворили се врати или процепи в тялото в последните фази на "разбега". Във всеки случай, ако не дай Боже съм в такива обстоятелства ще седя с притегнат колан до прословутото "окончателно спиране на самолета". Всичко останало е глупост от таксиметраджийски мащаб ("ски ся, копеле -- не носа предпазен коуан шото като стане катастрофа искам да моем да скочим от коуата").
Back to top
View user's profile Send private message 
TsonPen


Joined: 17 Aug 2005
Posts: 202
Location: София

PostPosted: Thu 04 Oct 2007, 14:16    Post subject:  

По тази тема искам да питам нещо:

В 747 на вратата отвътре има нещо като прозрачна кутия в която има някакви топчета. Някой забелязвал ли го е това и знае ли за какво служи.

и...
не съм съвсем съгласен, че скок на пистата с 400 км/ч значи сигурна смърт. Тъй като скочилият няма в какво да се блъсне единственият проблем остава триенето на тялото му в пистата, което наистина най-вероятно ще доведе до смърт освен ако скочилият не е с подходящо облекло, което да го предпази. Подобно облекло имат точно състезатезаващите с пистови мотоциклети. Другият проблем е уцелването на момента на скока и неминуемо голямата височина от която тялото пада.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
ICQ Number 
NorthWest

Joined: 06 Jun 2006
Posts: 279

PostPosted: Thu 04 Oct 2007, 15:24    Post subject:  

http://www1.istockphoto.com/file_thumbview_approve/2106352/2/istockphoto_2106352_door_handle_of_a_747.jpg
Тази кутия в дясно ли?

от AOM на Боеинг747-400

Door Mode Select Panel
When door is opened from outside, door mode select lever moves to MANUAL.
Lockout pin with warning flag may be installed. Lockout pin prevents handle
movement from MANUAL.

Access Cover
Open – allows access to door mode select lever.
Closed - allows verification of door mode select lever position.

Зад капачката е една ръчка която можеш да преместиш между мануално и автоматично

Door Mode Select Lever
AUTOMATIC – if door operating handle moved to open position, door is powered
open, and slide/raft deploys.
MANUAL – disables power assist door opening and automatic slide/raft
deployment.
Back to top
View user's profile Send private message 
TsonPen


Joined: 17 Aug 2005
Posts: 202
Location: София

PostPosted: Thu 04 Oct 2007, 15:49    Post subject:  

Да, същото. Мерси!
Ето го тук в друго положение:
http://aviation-safety.net/photos/exits/990044-E-d-1-500.jpg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
ICQ Number 
скипаджията

Joined: 22 Jan 2004
Posts: 382

PostPosted: Thu 04 Oct 2007, 16:00    Post subject:  

TsonPen, то и по-странни работи са ставали, но все пак съгласи се, че ако някой се хвърли от платформа, движеща се с 4-500 км/ч на височината на осеметажен блок (айде, и по-малко да е, но пък и стояночната височина на DC-10 е колкото кажи-речи трети етаж) върху бетон без предпазно облекло, този някой заслужава номинация за "Наградата Дарвин"!
Back to top
View user's profile Send private message 
TsonPen


Joined: 17 Aug 2005
Posts: 202
Location: София

PostPosted: Thu 04 Oct 2007, 16:26    Post subject:  

Да, моето уточнение беше точно за чудесата дето стават. Като например катастрофата на японския 747, който се разбива в планински район, но като по чудо 4 човека оцеляват докато 500 загиват.
Представи си човек навлечен в много свои и чужди дрехи скача и по чудо улучва точния момент точно преди опиране, голямата хоризонтална скорост му помага да не развие голяма вертикална, по чудо не опира с глава пистата докато се премята и оцелява. Като за чудо е възможно, не мислиш ли?
Но няма как този човек да е знаел как ще завърши кацането за да избере този по-рисков вариант.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
ICQ Number 
Емо


Joined: 09 Nov 2005
Posts: 53
Location: STR

PostPosted: Thu 04 Oct 2007, 19:01    Post subject: Re: Може ли да се отвори врата на самолет по време на полет?  

Stoyan wrote:

По време на полет вратите са в положение ARM, което ще рече, че при отваряне на вратата ще се надуят пързалките!


А аз все си мисля, че още от затварянето на вратите преди taxiing до самото "акостиране" на дестинацията вратите са Armed... Wink

Поздрави
Емо
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
скипаджията

Joined: 22 Jan 2004
Posts: 382

PostPosted: Thu 04 Oct 2007, 19:20    Post subject:  

То има едни реплики, които може да сте чули кабинният и салонен екипажи да разменят по радиоуредбата:-

- след запуск "Cabin crew, doors to automatic; check, cross-check and report." "Doors on automatic; checked and cross-checked."

- при спиране на стоянката след кацане "Cabin crew, doors to manual; check and cross-check." "Doors on manual; checked and cross-checked."

Да опитаме на български? "Салонен екипаж, врати на автомат [на ръчно]. Провери, потвърди, доложи." "Врати на автомат [на ръчно]. Проверено и потвърдено."
Back to top
View user's profile Send private message 
via


Joined: 22 Feb 2005
Posts: 5453

PostPosted: Thu 04 Oct 2007, 21:18    Post subject:  

Не зная дали създателите на този филм за катастрофата на ДЦ10 са "засилили" нещата с това дете,но си спомням за два наистина невероятни случая на спасяване в авиокатастрофи:единия беше за сръбска стюардеса останала жива след падане от 10хил.м в купа сено
и другия за руска стюардеса от един АН24 паднала от 5700м.както си
стояла на седалката,наистина с много контузии,но жива.Мисля,че катастрофата беше вследствие сблъсък на анчето с военен самолет.
Back to top
View user's profile Send private message 
Емо


Joined: 09 Nov 2005
Posts: 53
Location: STR

PostPosted: Fri 05 Oct 2007, 16:09    Post subject:  

Първия случай бе със самолет на JAT дори е в рекордите на Гинес (падане от високо без парашут), вчера намерих статията след извесно време "wikipedia-hopping"

http://en.wikipedia.org/wiki/Vesna_Vulovi%C4%87

А и също попаднах на интересна статия относно аварийните изходи: По принцип overwing изходите се отварят навътре и след това самата врата/прозорец се изхвърля навън през изхода върху крилото. Което ще означава, че вратите/прозорците също са по-широки от аварийните изходи. Обаче при 737 NG там е друго: Аварийните изходи се отварят нагоре като багажник на кола, което според Боинг може да спаси човешки живот. Според тях има вероятност при евакуация този който отвори аварийния изход да се паникьоса и да остави вратата вътре в самолета и така да възпрепятства излизането на пътниците. Хитро! Wink Ето снимка:

Click to see if image is larger
(сн. Hamburg International)


Поздрави
Емо
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 2 [19 Posts]   Goto page: 1, 2 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0792s ][ Queries: 12 (0.0075s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker