Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Как възстановихме честването на празника на Карловския гарнизон? · Румънският премиер се кандидатира за президент · Тръмп обмисля как да накаже Ердоган · Поставили фалшива бомба срещу Путин · Карловските запасни по пътя на Стремци през Балканската война · България е основна пречка за "Южен поток", не е сигурен партньор! ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 24 Юли 2019, 10:58
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Свръхзвукови пътнически самолети
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [15 Мнения]  
Автор Съобщение
ashtree

Регистриран на: 26 Авг 2006
Мнения: 11

МнениеПуснато на: Пон 08 Окт 2007, 12:30    Заглавие:  Свръхзвукови пътнически самолети  

Здравейте,
След катастрофата с Concorde през 2003 светът остана без пътническа свръхзвукова машина. Полетите са спряни, проектът е консервиран.
Що се касае до Ту-144, то съдбатта на тази красива машина, изпреварила времето поне с 20 години е трагична, както и съдбата на държавата, в която е съдадена - Русия...
Напоследък се чува за някакво оживление около проекта за свръхзвукова пътническа машина от 2-ро поколение. ОКБ "Туполев работи по два проекта - Ту-244- магистрален свръхзвуков лайнер от второ поколение и Ту-444- свръхзвукова машина за бизнес-авиацията. Също така руснаците активно сътрудничат с Boeing- MD в това направление.
Но засега.... последният оцелял екземпляр на Ту-144 е захвърлен на самолетното гробище в базата "Жуковски" край Москва. Вижте сателитната сминка от Яндекс:
http://maps.yandex.ru/map.xml?mapID=100&size=1&scale=12&mapX=41156&mapY=-10420&act=5&slices=2.3&descx=39120&descy=-7916&tool=flag
А има ли някой от по-старото поколение, свързано с авиацията, който да си спомня кацането на Ту-144 в София през 1977 г? За съжаление тогава бях дете.
Поздрави
Ясен aka Ashtree
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
скипаджията

Регистриран на: 22 Яну 2004
Мнения: 382

МнениеПуснато на: Вто 09 Окт 2007, 03:37    Заглавие:  

Темата е много добре утъпкана, в което ще ви увери и най-беглото дирене из форума. В частност, и двете посещения на Ту-144 в София са покрити обилно.

Concorde катастрофира през юли 2000 г., не летя над година, влезе в строя повторно към края на 2001 г. и бе снет от строя две години по-късно. Тъжно, но пък време му беше след близо 30 години експлоатация.

Ту-144, освен от орезилявяне (катастрофата в Париж през юни 1973 г.) пострада от нарушените политически устои на Туполев -- след смъртта на патрона си в края на 1971 г. бюрото губи позиция след позиция за сметка на Ильюшин (в гражданската авиация; същото, но за сметка и на други във военната). Доста повече от един екземпляр оцелява.

Разработките за свръхзвукови пътнически самолети са теоретични, на етап фундаментални изследвания. Пазарен интерес няма. Ако изобщо, по-вероятното е след десетилетие-две да видим делови свръхзвуков самолет (с до десетина места).

Бих поставил вероятността за пълноразмерен наследник на Concorde и Ту-144 на доста под едно на хиляда: 1. географията на Земята прави полети с такъв самолет непривлекателни (проверете сам с глобус или карта -- ще видите, че или тръгвате, или пристигате през нощта, с което прахосвате спечеленото време); 2. пазарен интерес изобщо няма и няма и да се яви; 3. пътят е осеян с костите на провалили се проекти, сред които все още неотшумелия "Звуков крайцер" на Boeing; 4. световното екологично лоби укрепва и за нищо на света няма да даде зелена улица на такъв "жаден" и "мръсен" самолет.

Свръхзвуковите пътнически самолети не само не бяха "изпреварили времето поне с 20 години", а се оказаха и еволюционна задънка. Вече 40 години сме свидетели на правилният път, който минава през широкотелите самолети и изобщо всичко, което прави летенето по-евтино и достъпно за най-широка публика.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
dimovlz

Регистриран на: 14 Дек 2005
Мнения: 306

МнениеПуснато на: Чет 11 Окт 2007, 15:34    Заглавие:  

Скип, това е може би най-сбитото, точно и в същото време детайлно обяснение на миналото и бъдещето на свръхзвуковата гражданска авиация, което съм чел - един от поредните ти бидери в този форум. Нямам честта да те познавам, но съм сигурен, че си най-интересния възможен събеседник в областта на авиацията.

"Вече 40 години сме свидетели на правилният път, който минава през широкотелите самолети и изобщо всичко, което прави летенето по-евтино и достъпно за най-широка публика." - за най-голямо съжаление на истинските фенове... същото, със съответното перефразиране, се отнася и до автомобилите, камионите, влаковете и всички останали велики творения на човечеството. Лека полека изчезнаха красивите самолети, плод на истинския човешки гений, за да бъдат заместени от, както каза един друг колега във форума "дебели, еднотипни самолети с два дебели еднотипни двигателя под крилата"...

_________________
In Tupolev veritas!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Victor 3
[Admin]


Регистриран на: 15 Окт 2007
Мнения: 4111

МнениеПуснато на: Сря 06 Фев 2008, 14:47    Заглавие:  

А2: гиперзвуковой авиалайнер

Транспорт
05.02.08, Вт, 18:18, Мск
А2: гиперзвуковой авиалайнер

Британские инженеры хотят воплотить в реальность идею гиперзвуковых межконтинентальных пассажирских авиарейсов.

Британская компания Reaction Engines представила сегодня концепцию гиперзвукового пассажирского самолета, способного долететь из Европы в Австралию менее чем за пять часов.

Самолет под названием А2 рассчитан для перевозки 300 пассажиров со скоростью 6400 км/ч, в пять раз превышающую скорость звука. Предполагается, что самолет в Австралию будет вылетать из Брюсселя с дозвуковой скоростью 0, 9 М, маршрут будет проложен через через Северный полюс и далее через Тихий Океан.

Длина фюзеляжа самолета составляет 143 м (почти вдвое больше, чем у нынешних реактивных самолетов), он способен пролететь без посадки 20 тыс. км. В качестве топлива предполагают использовать сжиженный водород, при сгорании которого в воздухе образуется лишь вода и незначительные количества оксида азота вместо углекислого газа, возникающего при сгорании углеводородного топлива.

Пассажирам, правда не удастся посмотреть в иллюминаторы - их не будет из-за чрезмерного нагрева фюзеляжа при гиперзвуковых скоростях. Вместо иллюминаторов внутри салона конструкторы предусмотрели плоские экраны, которые будут показывать модель обстановки за бортом.

Предполагается, что билет на перелет из Европы в Австралию будет стоить около $7 тыс. Руководитель Reaction Engines Алан Бонд (Alan Bond) считает, что концепция нового самолета уже готова, и дело лишь за производителями, которые могут начать выпуск в скором времени, если на самолет поступят заказы.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
NEO


Регистриран на: 12 Юни 2006
Мнения: 2121
Местожителство: Велинград

МнениеПуснато на: Сря 06 Фев 2008, 15:02    Заглавие:  

Smile Според мен със същия успех могат да оферират и телепорт Smile .Скипаджията е писал много интересни неща във връзка със свръхзвуковите пътнически самолети..e и не само той.Има много хубава тема на стр.2 от Гражданска авиация,с доста снимки и препратки.Прегледай я ако искаш(заслужава си Smile )
_________________
Click to see if image is larger PANZERLIED http://www.youtube.com/watch?v=YPzTGx96P6U
NEOфенщина https://www.youtube.com/watch?v=Dug-YEIvoe8
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Victor 3
[Admin]


Регистриран на: 15 Окт 2007
Мнения: 4111

МнениеПуснато на: Сря 06 Фев 2008, 15:50    Заглавие:  

Благодаря, ще я прегледам
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
TsonPen


Регистриран на: 17 Авг 2005
Мнения: 202
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 06 Фев 2008, 16:40    Заглавие:  

За тези, които все пак обичат българския език:

Цитат:
Нов гигантски свръхзвуков самолет
А2 лети от Европа до Австралия за по-малко от 5 часа

Новият свръхзвуков пътнически гигант с името А2 е дело на специалисти от британската компания Reaction Engines. Той впечатлява със своите способности да преодолее разстоянието от Европа до Австралия за по-малко от 5 часа, превозвайки 300 пътника.

Максималната скорост, която самолетът може да развие, е почти 6500 км/ч. Въздушното возило е дълго около 132 метра, което е два пъти повече от Боинг 747. Самолетът ще може да извършва непрекъснати полети на разстояние 20 000 км. Впечатляващо е също, че свръхзвуковият гигант ще използва течен водород като гориво, което е екологически по-безопасно от използваните досега видове.

Що се отнася до пътническия салон специалистите са се отказали от традиционните илюминатори, за да икономисат тегло. Вместо тях ще бъдат монтирани плоски телевизионни екрани, на които ще се прожектира гледката от полета.

Компанията със седалище в Оксфордшир е специализирана в космическия транспорт и високотехнологични решения за изстрелване. Нейните инженери са експерти в широк диапазон технологии - от космически ракети и оръжейни системи до производство на ядрена енергия. Един от главните проекти на компанията е Skylon, безпилотен космически самолет за многократна употреба, предназначен за евтин и сигурен достъп до космоса.

До 10 години апаратът ще бъде конструиран и ще може да носи до 12 тона товар в открития космос. Представители на компанията твърдят, че стойността на билета на А2 ще е близка до тази на билетите за бизнес класа на обикновените презокеански полети.


http://www.hicomm.bg/readnews.php?nid=2200
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Сря 06 Фев 2008, 17:21    Заглавие:  

Браво Тцо Пен! Най-накрая и родния език!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Сря 06 Фев 2008, 18:48    Заглавие:  

скипаджията написа:

Разработките за свръхзвукови пътнически самолети са теоретични, на етап фундаментални изследвания. Пазарен интерес няма. Ако изобщо, по-вероятното е след десетилетие-две да видим делови свръхзвуков самолет (с до десетина места).


Не съм съгласен , че свръхзвуков самолет ще има едва след 10-20 години . Някой от самолетите представени от мен в темата „Тенденции в развитието на гражданската авиация“- „Малките пиратки“ са проектирани да се движат и при скорости по-големи от скоростта на звука на големи височини . Има някой проблеми с двигателя , но те ще бъдат решени много по скоро . Rolling Eyes

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
NEO


Регистриран на: 12 Юни 2006
Мнения: 2121
Местожителство: Велинград

МнениеПуснато на: Сря 06 Фев 2008, 19:49    Заглавие:  

Smile Четох ги материалите ,които си постнал и много ми харесаха.Аз обаче мисля,че голям свръхзвуков самолет(подобен на Конкорд примерно) няма големи шансове близките години.При тези цени на нефта,мисля че повече ще се залага на икономичните машини от ново поколение-А 350 и Боинг 787,защо не и на мастодонта А380.На счетоводителите им *цъкат* калкулаторчетата в главата.Може би в бизнесавиацията има по-големи шансове Smile Въпреки ,че би било страхотно да има едно икономично внуче на Конкорд и Ту144 Rolling Eyes
_________________
Click to see if image is larger PANZERLIED http://www.youtube.com/watch?v=YPzTGx96P6U
NEOфенщина https://www.youtube.com/watch?v=Dug-YEIvoe8
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Сря 06 Фев 2008, 19:57    Заглавие:  

Тук не става въпрос за големи самолети , а микроджет . За тях има и платежоспособно търсене. Laughing Laughing
_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
NEO


Регистриран на: 12 Юни 2006
Мнения: 2121
Местожителство: Велинград

МнениеПуснато на: Сря 06 Фев 2008, 21:46    Заглавие:  

Smile Това да,съгласен Smile Винаги ще има хора с парички за такива работи.Като имаш Майбах или Енцо,ще ти трябва и подобащ самолет Smile (яхта,вила,любовница...футболен клуб Laughing )
_________________
Click to see if image is larger PANZERLIED http://www.youtube.com/watch?v=YPzTGx96P6U
NEOфенщина https://www.youtube.com/watch?v=Dug-YEIvoe8
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Чет 29 Окт 2009, 13:38    Заглавие: Возможность создания новых сверхзвуковых пассажирских сам..?  

Возможность создания новых сверхзвуковых пассажирских самолетов исследуют в ЦАГИ
29 октября, AVIA.RU – Ученые ЦАГИ, совместно со специалистами ЦИАМ и ЗАО «Новые гражданские технологии Сухого» провели исследования возможности создания сверхзвуковых пассажирских самолетов (СПС) нового поколения, способных осуществлять крейсерский сверхзвуковой полет над населенной сушей.
Разработаны предварительные аэродинамические компоновки коммерческих сверхзвуковых самолетов с различным уровнем комфорта в салоне и пассажировместимостью от 4 до 50 пассажиров. Выработаны рекомендации по формированию облика перспективных СПС.
На основе многолетнего научного опыта ЦАГИ проведены оценки аэродинамических, массовых, летно-технических и экологических характеристик СПС, таких как, шум в зоне аэропорта и уровень звукового удара в крейсерском сверхзвуковом полёте.
Проведенные исследования показали возможность существенного снижения уровня звукового удара в крейсерском сверхзвуковом полете, по сравнению с СПС первого поколения, и выполнения норм по шуму в зоне аэропорта в соответствии с действующими требованиями.

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Сря 04 Ное 2009, 17:18    Заглавие:  

Михаил Симонов: На моем самолете Медведев и Путин из Москвы до Владивостока долетят за 4 часа

Виктор Баранец, Комсомольская Правда

Едва я успел поздравить Михаила Петровича с юбилеем, как он ошарашил меня вопросом:
- Вот как вы думаете, сколько времени и с какой скоростью Медведев или Путин летят от Москвы до Владивостока?
- Ну часов 8 - 9, - ответил я, - а скорость, возможно, 800 - 900 километров в час...
- В целом верно, - продолжал он строгим голосом экзаменатора, - это же, представьте, сколько времени наши руководители великой страны проводят в воздухе? Туда 8 часов, назад 8 часов... А у меня есть идея, как вдвое сократить им продолжительность самых дальних полетов. Хоть по России, хоть по миру.
После этих слов он встал и стремительно направился к соседнему столу, на котором стояли макеты двух остроносых самолетов, похожих на белые ракеты.
Усталые глаза Симонова загорелись мальчишеским азартом.
- Вот если мы сделаем эти машины, то и Медведев, и Путин, и миллионы простых россиян будут добираться на Дальний Восток не за 8 - 9, а за четыре часа! И у нас будут такие лайнеры!

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Пон 09 Ное 2009, 22:52    Заглавие: JAXA aims for M2 turbojet drop test in 2010?  

JAXA aims for M2 turbojet drop test in 2010?
By Rob Coppinger

Japan plans in 2010 to drop-test a subscale engine that will accelerate to Mach 2 over Sweden's Esrange test area.
The Japan Aerospace Exploration Agency is developing the pre-cooled-cycle turbojet, the Small (S)-Engine, as a subscale testbed for air-breathing propulsion systems.
The S-Engine is 2.2m (7.2ft) long, 230mm (9in) wide, burns 0.06kg (0.13lb) of hydrogen per second and is ex­pected to generate 269lb of thrust (1.2kN) with an initial specific impulse of 2,100s. A full-scale production engine would be used in the first stage of a two-stage to orbit launcher.
Originally planned for 2008, the engine is designed to ignite 30s after being released. For the drop test, the S-Engine is fitted to JAXA's balloon-operated vehicle, which looks like a missile, and raised to 131,000ft.
If it is successful, JAXA says that "a subscale engine could be ground-tested in 2011 and by 2018 another subscale engine could be flight-tested, but it will require an improved combustor and [related] materials".
In October 2009 the S-Engine to be air dropped was ground-tested using liquid hydrogen as the fuel. The 2010 drop test is the fourth for the balloon-operated vehicle, although it is to be called BOV three. Vehicles one, two and four were used for microgravity experiments.

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [15 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0820s ][ Queries: 12 (0.0050s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker