Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Протест в Сливен: Присъдата на убиеца на Криси не трябва да бъде намалявана · Над 13 000 полицаи и жандармеристи мобилизирани за срещата на Г-7 · Борисов с извънредно решение след хакерския скандал · Софиянец стана внезапно крупен длъжник заради "НАП-лийкс" · ЗАМЕСТНИК-КОМАНДИРЪТ НА ВОЕННОМОРСКИТЕ СИЛИ ФЛОТИЛЕН АДМИРАЛ ГЕОРГИ ПЕНЕВ ПРАЗНУВА 50-ГОДИШЕН ЮБИЛЕЙ (ГАЛЕРИЯ) · Искри между Лондон и Брюксел за предоговаряне на сделката за Брекзит ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Вто 20 Авг 2019, 22:53
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Тенденции в развитието на авиацията
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 5 [67 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, 4, 5 Следваща
Автор Съобщение
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Чет 18 Окт 2007, 23:07    Заглавие:  Тенденции в развитието на авиацията
Описание на темата: Минало,настояще и бъдеще
 

След петролната криза от 1979-1980 година , която доведе до намаляване на производството на въздухоплавателни средства в пъти , авиационната промишленост е изправена пред нови предизвикателства . Сега към кризата , която периодично от 27 години създава повишението на цените на петрола се добавя и глобалното затопляне. След събитията от 11.09.2001 рязко намаля търсенето на самолети и едва през 2005-2006 година продажбите достигнаха нивата от преди събитията .От началото на тази година са налице нови негативни тенденции . За първото тримесечие на тази година са произведени 1-2%-по-малко самолети спрямо същия период на миналата година . Следващите тримесечия също са реализирани по-малко самолети от същите периоди през миналата година .Какво е положението по сегменти ? При леките самолети с тегло до 5,7 тона , където преобладават машини с един или два бутални двигателя за първото тримесечие са произведени 2% по-малко , за второто 8% по-малко ,а за третото 14% по-малко спрямо същия период на миналата година. И се питаме , дали идва края на буталните двигатели в авиацията ? Едно от възможните решенията , което приложи Diamond Aircraft е приспособяване на автомобилни двигатели за нуждите на авиацията . Тя се спря на двигател на австрийски производител , който той сглобява от части от познатия ни 1,7 литра дизелов мотор на Mercedes. При А-класата той има мощност от 91 конски сили . При австрийски производител се казва Thielert Centurion 1.7 и има 92 KW /125 конски сили /. При модела DA-40 се използва един двигател , а при DA-42 два двигателя . За миналата година благодарение на тях Diamond Aircraft зае за първи път в своята история трето място по продажби в класа след Cirrus Design Corporation и Cessna Aircraft Company . За съжаление тази година се случиха няколко инцидента с тези самолети при които производителя на самолета и производителя на двигателите си прехвърляха отговорността Явно използвания от няколко години от надежден двигател е форсиран без да са взети мерки за сигурната му работа.
В същото време дойде и надеждата и то от две бивши фирми от авиостроителната промишленост . BMW /на емблемата и още стои въздушен винт / и Subaru разработиха и внедриха нови дизелови двигатели с мощности 100-150 KW и маса с около 20 килограма по-малко от сегашните модели . Те достигнаха по специфично тегло авиационните двигатели при два пъти по-малък разход на евтиното дизелово гориво . Те заедно с новите технологии за които се появиха съобщения в пресата , дават големи надежди за леки и икономични бутални двигатели , които да се ползват и в авиацията .
Заедно с цената на петрола , влияние оказват и наемите за хангарите в които се съхраняват самолетите и летищните такси . Най-силно разходите на собствениците на самолети нараснаха в Обединеното кралство . Затова Кралската въздухоплавателна асоциация /RAeS / обяви конкурс за леко въздухоплавателно средство изработено по нови технологии и с намалени емисии на изхвърлените в атмосферата газове .Другите критерии ще са дизайн, двигателна сила , управление и оборудване . До конкурса ще се допускат всички членове или групи членове , авиационни центрове или корпоративни членове на асоциацията .Проектите ще бъдат приемани до 2 май 2008 година и трябва да бъдат с обем до 10 листа формат А4 , като се описва технологичното решение и обосновка с предимствата на експлоатационните качества и приноса в опазване на околната среда . Избраните кандидати ще получат правото да защитят в рамките на 20 минути своя проект .Журито ще се състои от специалисти в областта на леката авиация , контролните органи и учени специалисти в областта авиацията и екологията .
Годишно броя на отпадналите частни лицензи в Обединеното кралство се увеличава . Една от причините е , че не могат да достигнат лимитите .Лимитите се определят от администрацията или от организацията на пилотите на дадена страна и са обикновено часовете в полет за месец или тримесечие . При по-малко часове трябва да вземат часове с инструктор преди самостоятелен полет и при прекъсване за по-дълъг период три или шест месеца губят лиценза си . /б.р.-нашите военни пилоти отдавна биха загубили право летят /
За САЩ пилотите с частен лиценз са намалели от 258749 за 1999 година на 219233 за 2006 година , намалението за миналата година е 4,1 % за тази година се очаква намаление от около 5,5 %. За Обединеното кралство годишното намаление е около 8%.
Известно нарастване има при турбовитловите и реактивните самолети в долната част на средния клас – така наречените бизнес самолети до 30 тона. Но въпреки това за първите 9 месеца общо всички произведени самолети до 30 тона са с 2% по-малко от същия период на миналата година. Специалистите очакват 1-2 от фирми от бранша , които са тежко състояние да фалират , а при цени на петрола повече от 100 долара за барел фалитите ще са повече . Има и печеливш това е Cessna Aircraft Company най-големия производител в света за самолети за гражданската авиация .За 2007 година се очаква компанията да продаде 1200 самолета и да продаде продукция за над 4 милиарда долара . Тя произвежда широка моделна гама и при лекия спад при самолетите с буталните двигатели , има значителен ръст при другите самолети.
При горната част на средния клас от началото на годината са продадени 5% по- малко самолети. При гигантите Супер Джъмбо и А-380 изоставането е повече от шест месеца, а именно на тях се разчиташе да имат най-ниска цена на пътнико-километър и да носят най-висока печалба .

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Марко Марков на Вто 19 Фев 2008, 06:52; мнението е било променяно общо 2 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Съб 27 Окт 2007, 14:29    Заглавие: ТЕНДЕНЦИИ .......
Описание на темата: Възраст на авиопарка на GA в USA
 

През 2005 година в САЩ имало регистрирани въздухоплавателни средства за обща авиация -224,352 броя . В долната таблица са дадени някой от тях.

Click to see if image is larger

В следващата таблица е дадена средната възраст на самолетите по тип.

Click to see if image is larger

НА първи поглед в таблицата има много нелогични числа , но тя отразява развитието на авиацията през последните 50 години . Средната възраст на самолетите в GA на USA е 34 години . Като основната маса от машините са произведени между 1956 и 1982 , което дава своето отражение върху високата средна възраст. През „златната „ за авиацията 1978 са произведени най-много въздухоплавателни средства. Повече ВПС човечеството е произвеждало само през периода 1941-1946 година при военни условия. Много са малко самолетите произведени преди 1946 година и те на практика не оказват влияние върху средната възраст на авиопарка . За някой типове самолети , като едномоторните турбовитлови и двумоторните реактивни бизнес самолети първите бройки бяха произведени през 1964 година и затова тяхната средна възраст е толкова малка . Овен това са с високи показатели и след 10 години експлоатация се продават на много висока цена извън страната. Така за миналата година при едномоторните турбовитлови самолети средната възраст е паднала с цели три години само за една година . Тази година според прогнозите на специалисти са за ново голямо понижение на средната поради увеличеното производство и засиленото търсене на вторичния пазар извън САЩ.
Ако искате да си закупите самолет с бутален двигател , то специалистите прогнозират намаление на цената на вторичния пазар през следващите няколко месеца и може да намерите запазени бройки на изгодна цена , като за това допринася и ниския курс на долара .

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Марко Марков на Вто 13 Ное 2007, 13:42; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Нед 04 Ное 2007, 16:30    Заглавие: Въздухоплавателни средства на GA на USA
Описание на темата: Статистика на полетите
 

Въздухоплавателни средства на GA /Авиацията с общо предназначение / на USA

Click to see if image is larger

Часове на въздухоплавателно средство средногодишно в GA /Авиацията с общо предназначение / на USA

Click to see if image is larger

От горните таблици се вижда , че при самолетите с един бутален двигател за разглеждания период броя е намалял с 4892 или в проценти 3,27% , а времето в полет с 5 часа или около 4%. При буталните самолети с повече двигатели броя е намалял с 3610 /17,12%/ , а времето в полет с 26 часа /16,15%/.
Извода който можем да направим е , че буталните двигатели използвани в авиацията изостават сериозно в технологично отношение . Именно с това е свързано и намаляването на броя на самолетите с такива двигатели , като голяма част от тях се бракуват , но и значителна част се продават на останалия свят.
За да проверим тази теория да разгледаме , как стои въпроса при турбовитловите за които увеличението за периода е 2248 броя или /39,365%/ , а средногодишно часовете в полет са намалели с 99,71 часа /28,92%/ или новите самолети са поели част от полетите на старите , но общия брой на часовете в полет се е запазил.
По подобен начин стоят нещата и при реактивните самолети при които броя се е увеличил 1627 /23,24%/ , а средногодишно часовете в полет е намалял 35, 61часа /9,05%/ , или имаме значително увеличение на общите часове в полет.
Значителното намаление на производството с бутални двигатели, не е свързано с комерсиални съображения , че по-големите самолети носят и по-големи печалби. Такава политика провеждаха американските компании през 80 години и по-късно беше отчетено , че тя е грешна и през 90 години беше възстановено производството им /пример Cessna-182 и други./
Новия шанс на буталните двигатели е в новите технологии .Дали ще успеят да се преборят ще научим много скоро.

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Марко Марков на Нед 17 Фев 2008, 08:11; мнението е било променяно общо 2 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Пет 09 Ное 2007, 00:06    Заглавие: Тенденции ........
Описание на темата: Разход на час полет ...........
 

Глобалното затопляне и големия скок в цените на петрола принудиха правителствата на много страни да активират значително в разработването на програми през последните 12 месеца . Големите производители на двигатели също заделиха големи средства за намаляване разхода на гориво. Дизелово ФЕРАРИ или дизелово ПОРШЕ са думи , които доскоро звучаха , като оксиморон . Ръководството на компания Порше даде наскоро пресконференция на която даде да се разбере , че в фирмата се работи и върху такива проекти. Налице са значителен брой самолети на които двигателите работещи по цикъла на Ото са заменени с такива по цикъла на Дизел . Пример са самолетите на Diamond Aircraft цитирани в темата.
В таблицата е даден Разхода на час полет в литри средногодишно от въздухоплавателни средства на GA на USA
Click to see if image is larger

При турбовитловите за разглеждания период разхода е намалял с 27,15 литра на час в проценти / 8,05%/ , при реактивните с 39,74 литра на час /3,90%/ и при хеликоптерите с турбовитлов двигател 12,3 литра на час /9,72%/. През 2005 година повече от 32% от турбовитловите са били на възраст до 6 години, а при реактивните 24% в тази възраст и 12% при хеликоптерите. При машините с бутални двигатели обновяването е било в рамките за същия период в интервала 2-5% . Това е и една от причините присъединяването към авиопарка на нови въздухоплавателни средства с бутални двигатели да не оказва влияние на средно годишния разход на гориво.

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
slice


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1801
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 09 Ное 2007, 09:16    Заглавие:  

Хубаво де, ама статистиката за САЩ не може много да ни даде представа за Европа, нали?

Ако се върнем на темата за Диамнт-ите... Техните двигатели използват FADEC за управление на двигателя... Трагикомичното в случая е, че фадек-а се захранва от бордната ел система, а не от собствен генератор, както е при други фадек двигатели....

Сами се сещате... вече има случай на отказ в ел-системата, който води до отказ на двигатели....

_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Пет 09 Ное 2007, 12:55    Заглавие:  

Благодаря за похвалата . Започнах от САЩ , защото там се води федерална статистика с точни характеристики и по-лесно се систематезира , също така около 8О% от въздухоплавателните средства и около 80% от хората с право да ги управляват са американски . За около 20 дни и посещение на няколко страници в Интернет , избрах критерии и направих множество изчисления , които са представени в таблици . Надявам се достатъчно добре да съм илюстрирал замисленото от мен . По въпроса за Европа сега съм започнал работа , но срещам сериозни трудности поради липса на единни критерии .
Колкото до Diamond Aircraft споменах:

Цитат:
За съжаление тази година се случиха няколко инцидента с тези самолети при които производителя на самолета и производителя на двигателите си прехвърляха отговорността Явно използвания от няколко години от Опел надежден двигател е форсиран без да са взети мерки за сигурната му работа.

И се радвам ,че поставяш проблема . С интерес следя съдебния спор и твоя аргумент е една от защитните тези на производителя на двигателите.
Може би трябва да пуснем отделна тема ? Все пак в България имаме регистрирани DA-40 Star /LZ-ASG,LZ-ASI и LZ-ASL/ и DA-42 TwinStar /LZ-ASH и LZ-ADS/

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
slice


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1801
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 09 Ное 2007, 13:50    Заглавие:  

ще се раздвам да дадеш данни и за Европа, тъй като европейската авиация (според мен) е доста по-различна от щатската...

Иначе проблемите на диамнт в българия за сега са от естество "забравен колесник". Вече има два случая при това само за няколко месеца... Аз лично с нетърпение очаквам докладите от разследванията...

_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Пон 12 Ное 2007, 00:28    Заглавие: Тенденции ........
Описание на темата: GA Germany
 

За сравнение може да използваме най-силната европейска икономика на Федерална република Германия и САЩ . Моето желание да сравня Европейския съюз и САЩ , но срещам някои трудности за които ще стане въпрос в следващите редове . Според възприетите при европейската статистика методика под авиация с общо предназначение GA /General Aviation Aircraft/ спадат и тези въздухоплавателни средства които по американските критерии се числят към commercial operations. При европейската статистика основен критерий е полетното тегло, а при американците вида на двигателите.

Click to see if image is larger

САЩ са около 3,5 пъти по-големи по население от Германия .Това ще го използваме за сравнение като критерий -брой на въздухоплавателни средства на един милион население . Ще започне сравнението за 2005 година от планерите. Германия е имала 7728 планера с/у 2,074 на САЩ . Германия има планери около 13 пъти повече на един милион население от Америка. При хеликоптерите САЩ- 8,728 , Германия -721 или щатите имат около 3,4 пъти повече на един милион население. При едномоторните с тегло до 5,7 тона отношението е Германия 6775 срещу 151208 за САЩ или 6,3 пъти американците имат повече на един милион население . Други сравнения не могат да се направят , тъй като критериите са различни и няма да дадат точна представа за истинската картина на нещата. Сега започвам да обработвам данните за Европейския съюз и когато получа един според мен добър резултат ще го сложа във форума.
За тези от вас които искат да получат информация може да ползват страницата на въздухоплавателна администрация и статистическия институт на търсената страна.

Сега ще направя анализ на данните само за Федерална република .
При едномоторните самолети с тегло 2000 килограма има спад от 6813 на 6704 в проценти 1,6 % но другото което прави впечатление , че се закупуват по -малки , а се продават или бракуват по-тежките. При едномоторните машините с тегло от 2000 килограма до 5700 килограма има увеличение от 95 на 102 самолета в проценти- 7,4. Закупените са турбовитлови , някой от тях са употребявани .
При двумоторните до 2000 килограма има увеличение от 207 на 224 машини или 8,2 % значителен принос на Diamond Aircraft повече от 20 машини . При двумоторните с тегло от 2000 килограма до 5700 килограма намаление от 476 на 417 или 12,4% . При самолетите с тегло от 5,7 до 14 тона и с тегло 14 до 20 тона има намаление с 10 и 6 броя . Продават се старите и закупуват нови или употребявани на малък брой часове двумоторни реактивни. При самолетите над 20 тона има увеличение от 612 на 663 или 8,33%. При хеликоптерите има увеличение от 721 на 729 или 1,1%. Повече от новозакупените са с два турбовитлови двигатели. Има значително увеличение при мотопланерите от 2434 на 2766 или 13,64 %. При дирижаблите намалението е от 5 на 4 броя и при балоните от 1474 на 1279. При планерите леко намаление от 7771 на 7741 или с 0,39 % или 30 броя ,прави впечатление монтирането на двигатели на значителен брой планери.
Общия брой на самолетите с тегло до 5,7 тона / леката авиация / за периода от 2001 до 2006 година е намалял от 7591 на 7447. За сравнение Обединеното кралство е имало през 2004 година 8506 самолета с тегло до 5,7 тона. Имам и следната забележка при статистиката на Федерална република в тези бройки са включени и ултралеките независимо от конструкцията и подлежащи на регистрация според федералните закони , а при статистиката на Обединеното кралство има отделен раздел за Мicrolight за 2004 година са 3,812 и не са с fixed wing . Това произтича от разликите в регистрационния режим и ще ми създаде проблеми при критериите за Европейския съюз .
Общо регистрираните въздухоплавателните средства в Федерална република за периода са увеличили от 20 859 на 20865 .

Забележка: Това е една бърза и не съвсем добра характеристика .Тя е отговор на запитванията за страните от Европейския съюз. Работя върху нещата и очаквайте по-точни резултати.

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Вто 13 Ное 2007, 11:09    Заглавие: Тенденции ........
Описание на темата: United Kingdom
 

Няма да коментирам подробно авиацията на Обединеното кралство само ще кажа- консерватизъм и традиции . Аз лично предпочитам този начин на водене на статистиката , който е по-близо до американския . Ще обърна внимание на един любопитен факт. В Обединеното кралство на 10000 жители се пада ЕДИН регистриран свръхлек летящ апарат. В почти вековната история на Българската авиация в един от нейните центрове град Казанлък има много повече регистрирани апарати и дори в град като Габрово има 2 пъти повече регистрирани апарати на 10000 жители , съвсем по друг начин стои въпроса с часовете във въздуха на тези апарати.

United Kingdom

Click to see if image is larger

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Марко Марков на Вто 19 Фев 2008, 11:45; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Пон 03 Дек 2007, 12:43    Заглавие: Тенденции.....
Описание на темата: PPL или SPL ?
 

Тревожните тенденции в развитието на GA принудиха Въздушната администрация и правителствата на много страни да вземат мерки . Повишаването на цените на самолетите и цената на петрола, увеличените летищни такси и други разходи принудиха много собственици да ограничат и дори да се откажат , да използват самолетите си. През 2003 година Федералните Авиационни Власти в САЩ застанаха начело на инициатива - да се възвърне интереса към авиацията. Зад инициативата застанаха Асоциацията на производителите от GA , Организацията за експериментални самолети, Асоциацията на собствениците и пилотите от авиацията и други. Беше направен подробен статистически анализ на инцидентите с фатален край при ПТП в следствие на здравословни проблеми . Основно бяха установени ,че главна роля играят неврологичните и сърдечно-съдовите заболявания . Жертвите се оказаха незначителен процент спрямо общия брой на шофьорите и беше направен извода , че няма гаранция за живота на пострадалите , дори и да не бяха зад волана. Последва извода ,че ако се приеме създаването на самолети с натоварване на организма както при кола , то жертвите на здравословни проблеми по време на полет ще бъдат незначителни . Въз онова на изводите се определиха и условията за сертифициране на нов клас самолети и изискване е валидна шофьорска книжка , като минимално определящо здравословното състояние на пилотите на тях.
Федералните Авиационни Власти /FAA/ на USA определя класа Специални Леки Спортни Самолети /S-LSA / , като самолет с максимално полетно тегло 600 килограма /за самолети излитащи от водна повърхност 660 килограма / , максимална скорост на срив от 45 възела и максимална скорост от 120 възела при максимална непрекъсната мощност на двигателя. Други изискания са един двигател, две места ,постоянна стъпка на въздушния винт или изменяема на земята и неприбираем колесник /допуска се сгъване на колесника за самолети излитащи от водна повърхност .
Самолетите от този тип се продават в сглобен вид за спорт, отдих,обучение и отдаване под наем. Сертифицирането на самолетите и издаването на лицензи започна през 2004 година и до момента има издадени над 50 сертификата на самолети. Задължително условие е да са сглобени от производителя . Последното условие се наложи , за да бъде гарантирано качеството на машините.
Федералните Авиационни Власти / FAA / на САЩ създадоха Спортен Пилотски Лиценз / SPL / за новия клас самолети и до 31.12.2006 са издадени 939 лиценза, 33 от които са на жени. През първата година от издаването на пилотски лицензи 2005 , са издадени 134 броя. Средната възраст на лицензите издадени през 2005 година е била 53,2 години , а през 2006 година- 52,9 години. За него може да кандидатира всеки американски гражданин с валидна шофьорска книжка , /отговоря на трети клас на годност по американските стандарти / и владеещ писмено и говоримо английски език . Практическото обучение може да започне на 16 години / за мотоделтаплани 14 години/ и лиценза се издава при навършване на 17 години . Обучението е разделено на две -теоретично и практическо . След преминаване на теоретичен курс , кандидата се явява на изпит с 40 въпроса от теорията на общи и стандартни за всички леки самолети . Писмените отговори на поне 70% трябва да са верни , за да се счита теста за издържан . Практическата час от обучението започва с пилотиране на въздухоплавателно средство . При апаратите с фиксирано крило са необходими 20 часа , за мотоделти 10 часа , за парамотори 12 часа и 20 часа за вертокрили /хеликоптери и автожири / . Обучение завършва с практически изпит с изпитващ инспектор . По време на полета изпитващия задава въпроси , за конкретния апарат на който се провежда изпита . Получилите лиценза нямат право да извършват комерсиална дейност / услуги срещу заплащане./ и до навършване на 17 могат да летят само с инструктор.
Създаде се нов лиценз за лица за техническа поддръжка- техник на лек спортен самолет . За да получат сертификат собствениците на самолети трябва да навършил 18 години , да чете пише и разбира английски език , да е американски гражданин или законно пребиваващ и да премине курс от 16 часа теоретично обучение по поддръжка на самолета си .След което получава книжка с отметка за периодични проверки на своя самолет и може да провежда сам проверките преди полет . Няма право на проверки на самолет с който няма да лети.
За да получи следващото ниво , трябва да издържи нов изпит след курс .Тогава получава пълномощия и върху самолети от новия клас на които няма да лети.
Годишните прегледи се извършват в специализирани центрове от лицензирани лица за леки самолети. Това в направено с цел гарантиране на сигурността на новия клас да остане на нивото на другите.
Към момента средната възраст на въздухоплавателните средства от GA на USA е 36,3 години. Ето и прогнозите на Федералните Авиационни Власти / FAA / за новия клас :
/през 2005 година са получили регистрация 170 апарата и са били в полет 9010 часа или по 53 часа средно годишно. /.

Click to see if image is larger

Както се вижда от прогнозите едномоторните леки самолети с бутален двигател /ЕЛСБД/ през следващите години ще се увеличават с по около 500 броя годишно за сметка на това предстои бум при Спортните леки самолети . Растежа ще е от около 4000 броя следващата година , около 2000 броя през 2009 година и около 1000 през 2010 , 2011 и 2012 години. Моите прогнози са , че много от самолетите от типа Чесна-150/152 произведени преди 1965 година /те са десетки хиляди / ще бъдат бракувани или продадени в чужбина и собствениците ще закупят самолети от новия клас .
Очаква се , много пилоти прекратили своите полети по финансови и медицински причини , да се завърнат в небето. Отговорността се прехвърля на пилота , тъй като леко влошаване на уменията при пилотите следствие на възрастта или общо заболяване , летеца усеща много преди да бъде констатирано от лекарската комисия при явяване на периодични прегледи.
На придобилите Спортен Пилотски Лиценз / SPL / се дава възможност да си построят по чертежи и набори за сглобяване Експериментални Леки Спортни Самолети / E-LSA / , изискванията са както при / S-LSA / , но те не могат да се продават на други лица и да излитат без собственика си на борда. Собствениците могат да ги ползват само за не комерсиални цели / спорт ,забавление или обучение/ .
Какво е положението в Европа? Изисквания за пилоти са най-строги в Германия и най-либерални във Франция, където за управление на свръхлек самолет няма никакви ограничения и правила . Приемането на Спортен Пилотски Лиценз / SPL / в Европейския съюз ще повиши изискванията за страни като Франция и ще привлече много хора в небето в страни с по-строг контрол. За 2004 година пилотите с частен лиценз в старите членки на съюза заедно с Норвегия и Швейцария са имали по около 44 часа полети за година, значително по-малко от САЩ повече 110 часа .

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Вто 11 Дек 2007, 19:09    Заглавие: Тенденции......  

Голям бум в авиационния регистъра на САЩ - за GA са регистрирани над 4200 самолета / много повече от прогнозите / от новия клас LSA , в края на миналата година бяха едва 500. Голямата рекламна кампания и високите цени на петрола са повлияли на купувачите и двамата големи „ лъва“ в бизнеса с едномоторни самолети с бутални двигатели са сериозно притеснени - „Cessna Aircraft Company“ http://www.cessna.com и „ Cirrus Design Corporation“ http://www.cirrusdesign.com/ . Те ще вземат мерки за да предлагат самолети в новия клас с построяване на нови заводи . Вероятно заводите ще са в чужбина - Китай или Източна Европа и ще произвеждат само самолети от новия клас .
_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Марко Марков на Пет 28 Дек 2007, 10:28; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Нед 16 Дек 2007, 00:17    Заглавие: Тенденции......
Описание на темата: "Новите пиратки"
 

Преди години един проект разбуди авиационните среди , това беше новия двигател на FJ-33 на Williams International - сертифициран през 2004 година от FAA на USA и е предназначен за самолети с полетно тегло 2272,72 кг - 4090,90 кг /5000 lb -9000 lb/ . Подобно на по-големия двигател FJ-44 от същия производител , който предизвика революция в авиацията и беше създаден цял нов клас самолети -така наречените бизнес самолети с два реактивни , сега историята е на път да се повтори . Новия клас е в долната част Very Light Jets /Много Леки Реактивни Самолети/ или още са известни като Мicrojet , аналогично на най-малките бутални събратя и имат място само за един пилот и от 4-8 пътници и маса при полет не повече от 10000 lb /4540 килограма/ . Може да ги наречем още „малките пиратки“, защото никога до сега в гражданската авиация не е имало самолети с подобни характеристики.
Ще дам пример със самолета на Cirrus Design Corporation. Подобно на писател-хуманист от миналия век на когото принадлежат думите „човек с главна буква“ и те са нарекли своето творение просто „The Jet“. С това те искат да подчертаят , че победителя в новия клас е известен . Знаейки какво се случи при едномоторните самолети с бутални двигатели / Cirrus SR-22/ нямаме основание да се съмняваме в това .
Той ще има следните характеристики :
Двигател-Williams International FJ33-4A-19 Fanjet
Места – 5 с възможност за две допълнителни
Скорост- 550 километра в час
Далечина на полета- 1850 километра
Таван -7600 метра
Тегло -около 1 тон

Авиостроителите се надпреварват да създават все нови и нови проекти за двигателя . При дължина по-малка от метър и диаметър около половин , тегло 136 килограма и диаметър на входяща турбина- 0,36 m, той създава тяга от 4,448 -8,452kN . Ето и някой от проектите:

Двумоторни
Click to see if image is larger

Производители и линкови за ваше улеснение

№Производител.......... .......Страница..................................................Име на проекта
1.Adam Aircraft Industries.... http://www.adamaircraft.com/.... ............A-700
2.Aviation Technology Group http://www.avtechgroup.com/ ........... ....Javelin MK-10
3.Cessnna Aircraft Company http://mustang.cessna.com/ ... ........ .......Mustang
4.Eclipse Aircraft................... http://www.eclipseaviation.com/ ....... ....Eclipse 500
5.Embraer S.A...................... http://www.embraerexecutivejets.com/ ..Phenon 100
6.Epic Aircraft....................... http://www.epicaircraft.com/ ..................Elite Jet
7.Eviation Jets..................... http://www.eviationjets.com/intro.asp .....EV-20 Vantage Jet
8.Honda Aircraft Company... http://www.world.honda.com/jet/.. ..........Honda Jet
9.Spectrum Aeronautical.... . http://www.eclipseaviation.com/ ............Spectrum33


Едномоторни
Click to see if image is larger

№Производител.....................Страница.......................................Име на проекта
1.Cirrus Design Corporation.. http://www.the-jet.com/ .................The-Jet
2.Diamond Aircraft Industries http://diamondair.com/ ....................D-Jet
3.Epic Aircraft........................ http://www.epicaircraft.com/ ...........Victory
4.Excel-Jet............................ http://www.exceljetair.com/ ...........Sport-Jet
5.Maverick Inc....................... http://www.maverickjets.com/. .......SoloJet
6.PiperAircrafInc................... http://www.newpiper.com/piperjet/ .PiperJet

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Марко Марков на Съб 16 Фев 2008, 17:38; мнението е било променяно общо 3 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Нед 16 Дек 2007, 09:35    Заглавие: Тенденции......  

Ето и някои снимки за изясняване на устройството на двигателя . Първия диск на вала се нарича входяща турбина и представлява осев вентилатор , който има за задача да нагнети въздух в двигателя . Той е с най-голям диаметър и определя размерите на двигателя. С това смятам , че отговорих на запитването.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Пет 21 Дек 2007, 00:03    Заглавие: Тенденции......  

След известния производител "Columbia Aircraft Manufacturing Corporation" на леки самолетите за GA , още три компании от бранша са заплашени от фалит. "Columbia Aircraft" е основана през 1980 година под името" Lancair Company" и известна със своите високо технологични решения. През 2000 година производство е пуснат новия самолет Columbia 300 и до края на годината са произведени още 4. С това беше дадено началото на нова серия самолети . Към новата серия спадат още 350 и 400. Columbia 350 влиза в производство през 2003 , а Columbia 400 през 2004 година . Характерно за новата серия е използването на нови композитни материали . През миналата година бяха произведени 185 самолета - 39 броя от Columbia 350 и 146 броя от Columbia 400 . В началото на годината компанията се реорганизира и пенсионира свои служители . По-късно съкрати 300 души и събитията по нататък бяха предизвестени . В края на септември ръководството беше принудено да обяви фалит . На 27 ноември 2007 "Cessna Aircraft " спечели надаването и срещу 26,4 милиона долара в брой и поемане на активите и пасивите , закупи компанията и започна да продава самолетите под имена Cessna 350 и Cessna 400. От "Cessna" разчитат на технологиите на "Columbia Aircraft " да помагат в борбата с главния й конкурент - "Cirrus Design Corporation" , който беше другия кандидат за компанията . Авиостроителите отчетоха почти същите обеми от продажби , като миналата година за първите девет месеца за годината. При самолетите от GA са отразени в таблицата.

Click to see if image is larger

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Чет 27 Дек 2007, 00:10    Заглавие: Тенденции......  

Слаби продажби за последни три месеца отчитат авиостроителите в целия бранш . През последните пет години продажбите в последния период , нахвърляха значително останалите периоди на годината . Тази четвърт продажбите ще са само с 1-2% над предишните. Големите компании са стреснати от агресивността на малките. Те пак пропуснаха момента за който говореха специалистите по маркетинг , че пазар ще има само за най-големите и за персоналните / най-малките / летящи апарати. Въпреки закъснението „двамата големи играчи“ при самолетите с бутални двигатели „Cessna Aircraft Company“ http://www.cessna.com и „Cirrus Design Corporation“ http://www.cirrusdesign.com/ започнаха разработките на самолети от новия клас LSA . При Cessna проекта е нов и се казва Cessna SkyCatcher 162 и ще влезе в производство през 2008.

Click to see if image is larger

Отчитайки загубата на време Cirrus решиха да вземат модела FK14B Polaris на германския производител „Fk-Lightplane/B&F Technik Vertriebes GmbH/ “ и той ще носи името Cirrus SRS.


Click to see if image is larger

Сега , когато големите се борят с проблемите - Cessna се отказаха от двигателите Rotax , a Cirrus с адаптирането на модела към изискванията на компанията , вече повече от 50 компании успяха да сертифицират апаратите си. Очаква се след месец , когато ще се обявят резултатите за тази година , те да са реализирали продажби общо за над 100 милиона долара.

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 5 [67 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, 4, 5 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0791s ][ Queries: 12 (0.0039s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker