Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Икономист: 15 млрд. евро повече са изтекли от България за 10 години · В Париж изучават въпроса за изкуствения интелект и въвеждането му във въоръжението · Горанов: Течът на данни от НАП не може да навреди на гражданите · Мъж даде суров урок на съсед, който постоянно блокирал колата му · В Аржентина обявиха кои са отговорни за гибелта на подводницата San Juan · ВВВУ "ГЕОРГИ БЕНКОВСКИ": КАКЪВ ТРЯБВА ДА БЪДЕ МОДЕЛЪТ НА ОБУЧЕНИЕ? ЗА МЯСТОТО НА ПИЛАТУС РС-9М В СИСТЕМАТА F-16 ПРИ ВЪЗМОЖНА СЪВМЕСТИМОСТ СЪС СТАНДАРТИТЕ НА ГРАЖДАНСКАТА АВИАЦИЯ ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Sat 20 Jul 2019, 05:30
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Тенденции в развитието на авиацията
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 1 of 5 [67 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, 4, 5 Next
Author Message
Марко Марков


Joined: 02 Jun 2006
Posts: 2200

PostPosted: Thu 18 Oct 2007, 23:07    Post subject:  Тенденции в развитието на авиацията
Subject description: Минало,настояще и бъдеще
 

След петролната криза от 1979-1980 година , която доведе до намаляване на производството на въздухоплавателни средства в пъти , авиационната промишленост е изправена пред нови предизвикателства . Сега към кризата , която периодично от 27 години създава повишението на цените на петрола се добавя и глобалното затопляне. След събитията от 11.09.2001 рязко намаля търсенето на самолети и едва през 2005-2006 година продажбите достигнаха нивата от преди събитията .От началото на тази година са налице нови негативни тенденции . За първото тримесечие на тази година са произведени 1-2%-по-малко самолети спрямо същия период на миналата година . Следващите тримесечия също са реализирани по-малко самолети от същите периоди през миналата година .Какво е положението по сегменти ? При леките самолети с тегло до 5,7 тона , където преобладават машини с един или два бутални двигателя за първото тримесечие са произведени 2% по-малко , за второто 8% по-малко ,а за третото 14% по-малко спрямо същия период на миналата година. И се питаме , дали идва края на буталните двигатели в авиацията ? Едно от възможните решенията , което приложи Diamond Aircraft е приспособяване на автомобилни двигатели за нуждите на авиацията . Тя се спря на двигател на австрийски производител , който той сглобява от части от познатия ни 1,7 литра дизелов мотор на Mercedes. При А-класата той има мощност от 91 конски сили . При австрийски производител се казва Thielert Centurion 1.7 и има 92 KW /125 конски сили /. При модела DA-40 се използва един двигател , а при DA-42 два двигателя . За миналата година благодарение на тях Diamond Aircraft зае за първи път в своята история трето място по продажби в класа след Cirrus Design Corporation и Cessna Aircraft Company . За съжаление тази година се случиха няколко инцидента с тези самолети при които производителя на самолета и производителя на двигателите си прехвърляха отговорността Явно използвания от няколко години от надежден двигател е форсиран без да са взети мерки за сигурната му работа.
В същото време дойде и надеждата и то от две бивши фирми от авиостроителната промишленост . BMW /на емблемата и още стои въздушен винт / и Subaru разработиха и внедриха нови дизелови двигатели с мощности 100-150 KW и маса с около 20 килограма по-малко от сегашните модели . Те достигнаха по специфично тегло авиационните двигатели при два пъти по-малък разход на евтиното дизелово гориво . Те заедно с новите технологии за които се появиха съобщения в пресата , дават големи надежди за леки и икономични бутални двигатели , които да се ползват и в авиацията .
Заедно с цената на петрола , влияние оказват и наемите за хангарите в които се съхраняват самолетите и летищните такси . Най-силно разходите на собствениците на самолети нараснаха в Обединеното кралство . Затова Кралската въздухоплавателна асоциация /RAeS / обяви конкурс за леко въздухоплавателно средство изработено по нови технологии и с намалени емисии на изхвърлените в атмосферата газове .Другите критерии ще са дизайн, двигателна сила , управление и оборудване . До конкурса ще се допускат всички членове или групи членове , авиационни центрове или корпоративни членове на асоциацията .Проектите ще бъдат приемани до 2 май 2008 година и трябва да бъдат с обем до 10 листа формат А4 , като се описва технологичното решение и обосновка с предимствата на експлоатационните качества и приноса в опазване на околната среда . Избраните кандидати ще получат правото да защитят в рамките на 20 минути своя проект .Журито ще се състои от специалисти в областта на леката авиация , контролните органи и учени специалисти в областта авиацията и екологията .
Годишно броя на отпадналите частни лицензи в Обединеното кралство се увеличава . Една от причините е , че не могат да достигнат лимитите .Лимитите се определят от администрацията или от организацията на пилотите на дадена страна и са обикновено часовете в полет за месец или тримесечие . При по-малко часове трябва да вземат часове с инструктор преди самостоятелен полет и при прекъсване за по-дълъг период три или шест месеца губят лиценза си . /б.р.-нашите военни пилоти отдавна биха загубили право летят /
За САЩ пилотите с частен лиценз са намалели от 258749 за 1999 година на 219233 за 2006 година , намалението за миналата година е 4,1 % за тази година се очаква намаление от около 5,5 %. За Обединеното кралство годишното намаление е около 8%.
Известно нарастване има при турбовитловите и реактивните самолети в долната част на средния клас – така наречените бизнес самолети до 30 тона. Но въпреки това за първите 9 месеца общо всички произведени самолети до 30 тона са с 2% по-малко от същия период на миналата година. Специалистите очакват 1-2 от фирми от бранша , които са тежко състояние да фалират , а при цени на петрола повече от 100 долара за барел фалитите ще са повече . Има и печеливш това е Cessna Aircraft Company най-големия производител в света за самолети за гражданската авиация .За 2007 година се очаква компанията да продаде 1200 самолета и да продаде продукция за над 4 милиарда долара . Тя произвежда широка моделна гама и при лекия спад при самолетите с буталните двигатели , има значителен ръст при другите самолети.
При горната част на средния клас от началото на годината са продадени 5% по- малко самолети. При гигантите Супер Джъмбо и А-380 изоставането е повече от шест месеца, а именно на тях се разчиташе да имат най-ниска цена на пътнико-километър и да носят най-висока печалба .

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger

Last edited by Марко Марков on Tue 19 Feb 2008, 06:52; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
Марко Марков


Joined: 02 Jun 2006
Posts: 2200

PostPosted: Sat 27 Oct 2007, 14:29    Post subject: ТЕНДЕНЦИИ .......
Subject description: Възраст на авиопарка на GA в USA
 

През 2005 година в САЩ имало регистрирани въздухоплавателни средства за обща авиация -224,352 броя . В долната таблица са дадени някой от тях.

Click to see if image is larger

В следващата таблица е дадена средната възраст на самолетите по тип.

Click to see if image is larger

НА първи поглед в таблицата има много нелогични числа , но тя отразява развитието на авиацията през последните 50 години . Средната възраст на самолетите в GA на USA е 34 години . Като основната маса от машините са произведени между 1956 и 1982 , което дава своето отражение върху високата средна възраст. През „златната „ за авиацията 1978 са произведени най-много въздухоплавателни средства. Повече ВПС човечеството е произвеждало само през периода 1941-1946 година при военни условия. Много са малко самолетите произведени преди 1946 година и те на практика не оказват влияние върху средната възраст на авиопарка . За някой типове самолети , като едномоторните турбовитлови и двумоторните реактивни бизнес самолети първите бройки бяха произведени през 1964 година и затова тяхната средна възраст е толкова малка . Овен това са с високи показатели и след 10 години експлоатация се продават на много висока цена извън страната. Така за миналата година при едномоторните турбовитлови самолети средната възраст е паднала с цели три години само за една година . Тази година според прогнозите на специалисти са за ново голямо понижение на средната поради увеличеното производство и засиленото търсене на вторичния пазар извън САЩ.
Ако искате да си закупите самолет с бутален двигател , то специалистите прогнозират намаление на цената на вторичния пазар през следващите няколко месеца и може да намерите запазени бройки на изгодна цена , като за това допринася и ниския курс на долара .

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger

Last edited by Марко Марков on Tue 13 Nov 2007, 13:42; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
Марко Марков


Joined: 02 Jun 2006
Posts: 2200

PostPosted: Sun 04 Nov 2007, 16:30    Post subject: Въздухоплавателни средства на GA на USA
Subject description: Статистика на полетите
 

Въздухоплавателни средства на GA /Авиацията с общо предназначение / на USA

Click to see if image is larger

Часове на въздухоплавателно средство средногодишно в GA /Авиацията с общо предназначение / на USA

Click to see if image is larger

От горните таблици се вижда , че при самолетите с един бутален двигател за разглеждания период броя е намалял с 4892 или в проценти 3,27% , а времето в полет с 5 часа или около 4%. При буталните самолети с повече двигатели броя е намалял с 3610 /17,12%/ , а времето в полет с 26 часа /16,15%/.
Извода който можем да направим е , че буталните двигатели използвани в авиацията изостават сериозно в технологично отношение . Именно с това е свързано и намаляването на броя на самолетите с такива двигатели , като голяма част от тях се бракуват , но и значителна част се продават на останалия свят.
За да проверим тази теория да разгледаме , как стои въпроса при турбовитловите за които увеличението за периода е 2248 броя или /39,365%/ , а средногодишно часовете в полет са намалели с 99,71 часа /28,92%/ или новите самолети са поели част от полетите на старите , но общия брой на часовете в полет се е запазил.
По подобен начин стоят нещата и при реактивните самолети при които броя се е увеличил 1627 /23,24%/ , а средногодишно часовете в полет е намалял 35, 61часа /9,05%/ , или имаме значително увеличение на общите часове в полет.
Значителното намаление на производството с бутални двигатели, не е свързано с комерсиални съображения , че по-големите самолети носят и по-големи печалби. Такава политика провеждаха американските компании през 80 години и по-късно беше отчетено , че тя е грешна и през 90 години беше възстановено производството им /пример Cessna-182 и други./
Новия шанс на буталните двигатели е в новите технологии .Дали ще успеят да се преборят ще научим много скоро.

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger

Last edited by Марко Марков on Sun 17 Feb 2008, 08:11; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
Марко Марков


Joined: 02 Jun 2006
Posts: 2200

PostPosted: Fri 09 Nov 2007, 00:06    Post subject: Тенденции ........
Subject description: Разход на час полет ...........
 

Глобалното затопляне и големия скок в цените на петрола принудиха правителствата на много страни да активират значително в разработването на програми през последните 12 месеца . Големите производители на двигатели също заделиха големи средства за намаляване разхода на гориво. Дизелово ФЕРАРИ или дизелово ПОРШЕ са думи , които доскоро звучаха , като оксиморон . Ръководството на компания Порше даде наскоро пресконференция на която даде да се разбере , че в фирмата се работи и върху такива проекти. Налице са значителен брой самолети на които двигателите работещи по цикъла на Ото са заменени с такива по цикъла на Дизел . Пример са самолетите на Diamond Aircraft цитирани в темата.
В таблицата е даден Разхода на час полет в литри средногодишно от въздухоплавателни средства на GA на USA
Click to see if image is larger

При турбовитловите за разглеждания период разхода е намалял с 27,15 литра на час в проценти / 8,05%/ , при реактивните с 39,74 литра на час /3,90%/ и при хеликоптерите с турбовитлов двигател 12,3 литра на час /9,72%/. През 2005 година повече от 32% от турбовитловите са били на възраст до 6 години, а при реактивните 24% в тази възраст и 12% при хеликоптерите. При машините с бутални двигатели обновяването е било в рамките за същия период в интервала 2-5% . Това е и една от причините присъединяването към авиопарка на нови въздухоплавателни средства с бутални двигатели да не оказва влияние на средно годишния разход на гориво.

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
slice


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 1801
Location: София

PostPosted: Fri 09 Nov 2007, 09:16    Post subject:  

Хубаво де, ама статистиката за САЩ не може много да ни даде представа за Европа, нали?

Ако се върнем на темата за Диамнт-ите... Техните двигатели използват FADEC за управление на двигателя... Трагикомичното в случая е, че фадек-а се захранва от бордната ел система, а не от собствен генератор, както е при други фадек двигатели....

Сами се сещате... вече има случай на отказ в ел-системата, който води до отказ на двигатели....

_________________
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
ICQ Number 
Марко Марков


Joined: 02 Jun 2006
Posts: 2200

PostPosted: Fri 09 Nov 2007, 12:55    Post subject:  

Благодаря за похвалата . Започнах от САЩ , защото там се води федерална статистика с точни характеристики и по-лесно се систематезира , също така около 8О% от въздухоплавателните средства и около 80% от хората с право да ги управляват са американски . За около 20 дни и посещение на няколко страници в Интернет , избрах критерии и направих множество изчисления , които са представени в таблици . Надявам се достатъчно добре да съм илюстрирал замисленото от мен . По въпроса за Европа сега съм започнал работа , но срещам сериозни трудности поради липса на единни критерии .
Колкото до Diamond Aircraft споменах:

Quote:
За съжаление тази година се случиха няколко инцидента с тези самолети при които производителя на самолета и производителя на двигателите си прехвърляха отговорността Явно използвания от няколко години от Опел надежден двигател е форсиран без да са взети мерки за сигурната му работа.

И се радвам ,че поставяш проблема . С интерес следя съдебния спор и твоя аргумент е една от защитните тези на производителя на двигателите.
Може би трябва да пуснем отделна тема ? Все пак в България имаме регистрирани DA-40 Star /LZ-ASG,LZ-ASI и LZ-ASL/ и DA-42 TwinStar /LZ-ASH и LZ-ADS/

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
slice


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 1801
Location: София

PostPosted: Fri 09 Nov 2007, 13:50    Post subject:  

ще се раздвам да дадеш данни и за Европа, тъй като европейската авиация (според мен) е доста по-различна от щатската...

Иначе проблемите на диамнт в българия за сега са от естество "забравен колесник". Вече има два случая при това само за няколко месеца... Аз лично с нетърпение очаквам докладите от разследванията...

_________________
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
ICQ Number 
Марко Марков


Joined: 02 Jun 2006
Posts: 2200

PostPosted: Mon 12 Nov 2007, 00:28    Post subject: Тенденции ........
Subject description: GA Germany
 

За сравнение може да използваме най-силната европейска икономика на Федерална република Германия и САЩ . Моето желание да сравня Европейския съюз и САЩ , но срещам някои трудности за които ще стане въпрос в следващите редове . Според възприетите при европейската статистика методика под авиация с общо предназначение GA /General Aviation Aircraft/ спадат и тези въздухоплавателни средства които по американските критерии се числят към commercial operations. При европейската статистика основен критерий е полетното тегло, а при американците вида на двигателите.

Click to see if image is larger

САЩ са около 3,5 пъти по-големи по население от Германия .Това ще го използваме за сравнение като критерий -брой на въздухоплавателни средства на един милион население . Ще започне сравнението за 2005 година от планерите. Германия е имала 7728 планера с/у 2,074 на САЩ . Германия има планери около 13 пъти повече на един милион население от Америка. При хеликоптерите САЩ- 8,728 , Германия -721 или щатите имат около 3,4 пъти повече на един милион население. При едномоторните с тегло до 5,7 тона отношението е Германия 6775 срещу 151208 за САЩ или 6,3 пъти американците имат повече на един милион население . Други сравнения не могат да се направят , тъй като критериите са различни и няма да дадат точна представа за истинската картина на нещата. Сега започвам да обработвам данните за Европейския съюз и когато получа един според мен добър резултат ще го сложа във форума.
За тези от вас които искат да получат информация може да ползват страницата на въздухоплавателна администрация и статистическия институт на търсената страна.

Сега ще направя анализ на данните само за Федерална република .
При едномоторните самолети с тегло 2000 килограма има спад от 6813 на 6704 в проценти 1,6 % но другото което прави впечатление , че се закупуват по -малки , а се продават или бракуват по-тежките. При едномоторните машините с тегло от 2000 килограма до 5700 килограма има увеличение от 95 на 102 самолета в проценти- 7,4. Закупените са турбовитлови , някой от тях са употребявани .
При двумоторните до 2000 килограма има увеличение от 207 на 224 машини или 8,2 % значителен принос на Diamond Aircraft повече от 20 машини . При двумоторните с тегло от 2000 килограма до 5700 килограма намаление от 476 на 417 или 12,4% . При самолетите с тегло от 5,7 до 14 тона и с тегло 14 до 20 тона има намаление с 10 и 6 броя . Продават се старите и закупуват нови или употребявани на малък брой часове двумоторни реактивни. При самолетите над 20 тона има увеличение от 612 на 663 или 8,33%. При хеликоптерите има увеличение от 721 на 729 или 1,1%. Повече от новозакупените са с два турбовитлови двигатели. Има значително увеличение при мотопланерите от 2434 на 2766 или 13,64 %. При дирижаблите намалението е от 5 на 4 броя и при балоните от 1474 на 1279. При планерите леко намаление от 7771 на 7741 или с 0,39 % или 30 броя ,прави впечатление монтирането на двигатели на значителен брой планери.
Общия брой на самолетите с тегло до 5,7 тона / леката авиация / за периода от 2001 до 2006 година е намалял от 7591 на 7447. За сравнение Обединеното кралство е имало през 2004 година 8506 самолета с тегло до 5,7 тона. Имам и следната забележка при статистиката на Федерална република в тези бройки са включени и ултралеките независимо от конструкцията и подлежащи на регистрация според федералните закони , а при статистиката на Обединеното кралство има отделен раздел за Мicrolight за 2004 година са 3,812 и не са с fixed wing . Това произтича от разликите в регистрационния режим и ще ми създаде проблеми при критериите за Европейския съюз .
Общо регистрираните въздухоплавателните средства в Федерална република за периода са увеличили от 20 859 на 20865 .

Забележка: Това е една бърза и не съвсем добра характеристика .Тя е отговор на запитванията за страните от Европейския съюз. Работя върху нещата и очаквайте по-точни резултати.

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
Марко Марков


Joined: 02 Jun 2006
Posts: 2200

PostPosted: Tue 13 Nov 2007, 11:09    Post subject: Тенденции ........
Subject description: United Kingdom
 

Няма да коментирам подробно авиацията на Обединеното кралство само ще кажа- консерватизъм и традиции . Аз лично предпочитам този начин на водене на статистиката , който е по-близо до американския . Ще обърна внимание на един любопитен факт. В Обединеното кралство на 10000 жители се пада ЕДИН регистриран свръхлек летящ апарат. В почти вековната история на Българската авиация в един от нейните центрове град Казанлък има много повече регистрирани апарати и дори в град като Габрово има 2 пъти повече регистрирани апарати на 10000 жители , съвсем по друг начин стои въпроса с часовете във въздуха на тези апарати.

United Kingdom

Click to see if image is larger

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger

Last edited by Марко Марков on Tue 19 Feb 2008, 11:45; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
Марко Марков


Joined: 02 Jun 2006
Posts: 2200

PostPosted: Mon 03 Dec 2007, 12:43    Post subject: Тенденции.....
Subject description: PPL или SPL ?
 

Тревожните тенденции в развитието на GA принудиха Въздушната администрация и правителствата на много страни да вземат мерки . Повишаването на цените на самолетите и цената на петрола, увеличените летищни такси и други разходи принудиха много собственици да ограничат и дори да се откажат , да използват самолетите си. През 2003 година Федералните Авиационни Власти в САЩ застанаха начело на инициатива - да се възвърне интереса към авиацията. Зад инициативата застанаха Асоциацията на производителите от GA , Организацията за експериментални самолети, Асоциацията на собствениците и пилотите от авиацията и други. Беше направен подробен статистически анализ на инцидентите с фатален край при ПТП в следствие на здравословни проблеми . Основно бяха установени ,че главна роля играят неврологичните и сърдечно-съдовите заболявания . Жертвите се оказаха незначителен процент спрямо общия брой на шофьорите и беше направен извода , че няма гаранция за живота на пострадалите , дори и да не бяха зад волана. Последва извода ,че ако се приеме създаването на самолети с натоварване на организма както при кола , то жертвите на здравословни проблеми по време на полет ще бъдат незначителни . Въз онова на изводите се определиха и условията за сертифициране на нов клас самолети и изискване е валидна шофьорска книжка , като минимално определящо здравословното състояние на пилотите на тях.
Федералните Авиационни Власти /FAA/ на USA определя класа Специални Леки Спортни Самолети /S-LSA / , като самолет с максимално полетно тегло 600 килограма /за самолети излитащи от водна повърхност 660 килограма / , максимална скорост на срив от 45 възела и максимална скорост от 120 възела при максимална непрекъсната мощност на двигателя. Други изискания са един двигател, две места ,постоянна стъпка на въздушния винт или изменяема на земята и неприбираем колесник /допуска се сгъване на колесника за самолети излитащи от водна повърхност .
Самолетите от този тип се продават в сглобен вид за спорт, отдих,обучение и отдаване под наем. Сертифицирането на самолетите и издаването на лицензи започна през 2004 година и до момента има издадени над 50 сертификата на самолети. Задължително условие е да са сглобени от производителя . Последното условие се наложи , за да бъде гарантирано качеството на машините.
Федералните Авиационни Власти / FAA / на САЩ създадоха Спортен Пилотски Лиценз / SPL / за новия клас самолети и до 31.12.2006 са издадени 939 лиценза, 33 от които са на жени. През първата година от издаването на пилотски лицензи 2005 , са издадени 134 броя. Средната възраст на лицензите издадени през 2005 година е била 53,2 години , а през 2006 година- 52,9 години. За него може да кандидатира всеки американски гражданин с валидна шофьорска книжка , /отговоря на трети клас на годност по американските стандарти / и владеещ писмено и говоримо английски език . Практическото обучение може да започне на 16 години / за мотоделтаплани 14 години/ и лиценза се издава при навършване на 17 години . Обучението е разделено на две -теоретично и практическо . След преминаване на теоретичен курс , кандидата се явява на изпит с 40 въпроса от теорията на общи и стандартни за всички леки самолети . Писмените отговори на поне 70% трябва да са верни , за да се счита теста за издържан . Практическата час от обучението започва с пилотиране на въздухоплавателно средство . При апаратите с фиксирано крило са необходими 20 часа , за мотоделти 10 часа , за парамотори 12 часа и 20 часа за вертокрили /хеликоптери и автожири / . Обучение завършва с практически изпит с изпитващ инспектор . По време на полета изпитващия задава въпроси , за конкретния апарат на който се провежда изпита . Получилите лиценза нямат право да извършват комерсиална дейност / услуги срещу заплащане./ и до навършване на 17 могат да летят само с инструктор.
Създаде се нов лиценз за лица за техническа поддръжка- техник на лек спортен самолет . За да получат сертификат собствениците на самолети трябва да навършил 18 години , да чете пише и разбира английски език , да е американски гражданин или законно пребиваващ и да премине курс от 16 часа теоретично обучение по поддръжка на самолета си .След което получава книжка с отметка за периодични проверки на своя самолет и може да провежда сам проверките преди полет . Няма право на проверки на самолет с който няма да лети.
За да получи следващото ниво , трябва да издържи нов изпит след курс .Тогава получава пълномощия и върху самолети от новия клас на които няма да лети.
Годишните прегледи се извършват в специализирани центрове от лицензирани лица за леки самолети. Това в направено с цел гарантиране на сигурността на новия клас да остане на нивото на другите.
Към момента средната възраст на въздухоплавателните средства от GA на USA е 36,3 години. Ето и прогнозите на Федералните Авиационни Власти / FAA / за новия клас :
/през 2005 година са получили регистрация 170 апарата и са били в полет 9010 часа или по 53 часа средно годишно. /.

Click to see if image is larger

Както се вижда от прогнозите едномоторните леки самолети с бутален двигател /ЕЛСБД/ през следващите години ще се увеличават с по около 500 броя годишно за сметка на това предстои бум при Спортните леки самолети . Растежа ще е от около 4000 броя следващата година , около 2000 броя през 2009 година и около 1000 през 2010 , 2011 и 2012 години. Моите прогнози са , че много от самолетите от типа Чесна-150/152 произведени преди 1965 година /те са десетки хиляди / ще бъдат бракувани или продадени в чужбина и собствениците ще закупят самолети от новия клас .
Очаква се , много пилоти прекратили своите полети по финансови и медицински причини , да се завърнат в небето. Отговорността се прехвърля на пилота , тъй като леко влошаване на уменията при пилотите следствие на възрастта или общо заболяване , летеца усеща много преди да бъде констатирано от лекарската комисия при явяване на периодични прегледи.
На придобилите Спортен Пилотски Лиценз / SPL / се дава възможност да си построят по чертежи и набори за сглобяване Експериментални Леки Спортни Самолети / E-LSA / , изискванията са както при / S-LSA / , но те не могат да се продават на други лица и да излитат без собственика си на борда. Собствениците могат да ги ползват само за не комерсиални цели / спорт ,забавление или обучение/ .
Какво е положението в Европа? Изисквания за пилоти са най-строги в Германия и най-либерални във Франция, където за управление на свръхлек самолет няма никакви ограничения и правила . Приемането на Спортен Пилотски Лиценз / SPL / в Европейския съюз ще повиши изискванията за страни като Франция и ще привлече много хора в небето в страни с по-строг контрол. За 2004 година пилотите с частен лиценз в старите членки на съюза заедно с Норвегия и Швейцария са имали по около 44 часа полети за година, значително по-малко от САЩ повече 110 часа .

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
Марко Марков


Joined: 02 Jun 2006
Posts: 2200

PostPosted: Tue 11 Dec 2007, 19:09    Post subject: Тенденции......  

Голям бум в авиационния регистъра на САЩ - за GA са регистрирани над 4200 самолета / много повече от прогнозите / от новия клас LSA , в края на миналата година бяха едва 500. Голямата рекламна кампания и високите цени на петрола са повлияли на купувачите и двамата големи „ лъва“ в бизнеса с едномоторни самолети с бутални двигатели са сериозно притеснени - „Cessna Aircraft Company“ http://www.cessna.com и „ Cirrus Design Corporation“ http://www.cirrusdesign.com/ . Те ще вземат мерки за да предлагат самолети в новия клас с построяване на нови заводи . Вероятно заводите ще са в чужбина - Китай или Източна Европа и ще произвеждат само самолети от новия клас .
_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger

Last edited by Марко Марков on Fri 28 Dec 2007, 10:28; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
Марко Марков


Joined: 02 Jun 2006
Posts: 2200

PostPosted: Sun 16 Dec 2007, 00:17    Post subject: Тенденции......
Subject description: "Новите пиратки"
 

Преди години един проект разбуди авиационните среди , това беше новия двигател на FJ-33 на Williams International - сертифициран през 2004 година от FAA на USA и е предназначен за самолети с полетно тегло 2272,72 кг - 4090,90 кг /5000 lb -9000 lb/ . Подобно на по-големия двигател FJ-44 от същия производител , който предизвика революция в авиацията и беше създаден цял нов клас самолети -така наречените бизнес самолети с два реактивни , сега историята е на път да се повтори . Новия клас е в долната част Very Light Jets /Много Леки Реактивни Самолети/ или още са известни като Мicrojet , аналогично на най-малките бутални събратя и имат място само за един пилот и от 4-8 пътници и маса при полет не повече от 10000 lb /4540 килограма/ . Може да ги наречем още „малките пиратки“, защото никога до сега в гражданската авиация не е имало самолети с подобни характеристики.
Ще дам пример със самолета на Cirrus Design Corporation. Подобно на писател-хуманист от миналия век на когото принадлежат думите „човек с главна буква“ и те са нарекли своето творение просто „The Jet“. С това те искат да подчертаят , че победителя в новия клас е известен . Знаейки какво се случи при едномоторните самолети с бутални двигатели / Cirrus SR-22/ нямаме основание да се съмняваме в това .
Той ще има следните характеристики :
Двигател-Williams International FJ33-4A-19 Fanjet
Места – 5 с възможност за две допълнителни
Скорост- 550 километра в час
Далечина на полета- 1850 километра
Таван -7600 метра
Тегло -около 1 тон

Авиостроителите се надпреварват да създават все нови и нови проекти за двигателя . При дължина по-малка от метър и диаметър около половин , тегло 136 килограма и диаметър на входяща турбина- 0,36 m, той създава тяга от 4,448 -8,452kN . Ето и някой от проектите:

Двумоторни
Click to see if image is larger

Производители и линкови за ваше улеснение

№Производител.......... .......Страница..................................................Име на проекта
1.Adam Aircraft Industries.... http://www.adamaircraft.com/.... ............A-700
2.Aviation Technology Group http://www.avtechgroup.com/ ........... ....Javelin MK-10
3.Cessnna Aircraft Company http://mustang.cessna.com/ ... ........ .......Mustang
4.Eclipse Aircraft................... http://www.eclipseaviation.com/ ....... ....Eclipse 500
5.Embraer S.A...................... http://www.embraerexecutivejets.com/ ..Phenon 100
6.Epic Aircraft....................... http://www.epicaircraft.com/ ..................Elite Jet
7.Eviation Jets..................... http://www.eviationjets.com/intro.asp .....EV-20 Vantage Jet
8.Honda Aircraft Company... http://www.world.honda.com/jet/.. ..........Honda Jet
9.Spectrum Aeronautical.... . http://www.eclipseaviation.com/ ............Spectrum33


Едномоторни
Click to see if image is larger

№Производител.....................Страница.......................................Име на проекта
1.Cirrus Design Corporation.. http://www.the-jet.com/ .................The-Jet
2.Diamond Aircraft Industries http://diamondair.com/ ....................D-Jet
3.Epic Aircraft........................ http://www.epicaircraft.com/ ...........Victory
4.Excel-Jet............................ http://www.exceljetair.com/ ...........Sport-Jet
5.Maverick Inc....................... http://www.maverickjets.com/. .......SoloJet
6.PiperAircrafInc................... http://www.newpiper.com/piperjet/ .PiperJet

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger

Last edited by Марко Марков on Sat 16 Feb 2008, 17:38; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
Марко Марков


Joined: 02 Jun 2006
Posts: 2200

PostPosted: Sun 16 Dec 2007, 09:35    Post subject: Тенденции......  

Ето и някои снимки за изясняване на устройството на двигателя . Първия диск на вала се нарича входяща турбина и представлява осев вентилатор , който има за задача да нагнети въздух в двигателя . Той е с най-голям диаметър и определя размерите на двигателя. С това смятам , че отговорих на запитването.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
Марко Марков


Joined: 02 Jun 2006
Posts: 2200

PostPosted: Fri 21 Dec 2007, 00:03    Post subject: Тенденции......  

След известния производител "Columbia Aircraft Manufacturing Corporation" на леки самолетите за GA , още три компании от бранша са заплашени от фалит. "Columbia Aircraft" е основана през 1980 година под името" Lancair Company" и известна със своите високо технологични решения. През 2000 година производство е пуснат новия самолет Columbia 300 и до края на годината са произведени още 4. С това беше дадено началото на нова серия самолети . Към новата серия спадат още 350 и 400. Columbia 350 влиза в производство през 2003 , а Columbia 400 през 2004 година . Характерно за новата серия е използването на нови композитни материали . През миналата година бяха произведени 185 самолета - 39 броя от Columbia 350 и 146 броя от Columbia 400 . В началото на годината компанията се реорганизира и пенсионира свои служители . По-късно съкрати 300 души и събитията по нататък бяха предизвестени . В края на септември ръководството беше принудено да обяви фалит . На 27 ноември 2007 "Cessna Aircraft " спечели надаването и срещу 26,4 милиона долара в брой и поемане на активите и пасивите , закупи компанията и започна да продава самолетите под имена Cessna 350 и Cessna 400. От "Cessna" разчитат на технологиите на "Columbia Aircraft " да помагат в борбата с главния й конкурент - "Cirrus Design Corporation" , който беше другия кандидат за компанията . Авиостроителите отчетоха почти същите обеми от продажби , като миналата година за първите девет месеца за годината. При самолетите от GA са отразени в таблицата.

Click to see if image is larger

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
Марко Марков


Joined: 02 Jun 2006
Posts: 2200

PostPosted: Thu 27 Dec 2007, 00:10    Post subject: Тенденции......  

Слаби продажби за последни три месеца отчитат авиостроителите в целия бранш . През последните пет години продажбите в последния период , нахвърляха значително останалите периоди на годината . Тази четвърт продажбите ще са само с 1-2% над предишните. Големите компании са стреснати от агресивността на малките. Те пак пропуснаха момента за който говореха специалистите по маркетинг , че пазар ще има само за най-големите и за персоналните / най-малките / летящи апарати. Въпреки закъснението „двамата големи играчи“ при самолетите с бутални двигатели „Cessna Aircraft Company“ http://www.cessna.com и „Cirrus Design Corporation“ http://www.cirrusdesign.com/ започнаха разработките на самолети от новия клас LSA . При Cessna проекта е нов и се казва Cessna SkyCatcher 162 и ще влезе в производство през 2008.

Click to see if image is larger

Отчитайки загубата на време Cirrus решиха да вземат модела FK14B Polaris на германския производител „Fk-Lightplane/B&F Technik Vertriebes GmbH/ “ и той ще носи името Cirrus SRS.


Click to see if image is larger

Сега , когато големите се борят с проблемите - Cessna се отказаха от двигателите Rotax , a Cirrus с адаптирането на модела към изискванията на компанията , вече повече от 50 компании успяха да сертифицират апаратите си. Очаква се след месец , когато ще се обявят резултатите за тази година , те да са реализирали продажби общо за над 100 милиона долара.

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 5 [67 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, 4, 5 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.1095s ][ Queries: 12 (0.0077s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker